Biztit néztem először,mindegyik ép.
Nem csak akkor kér proxyrendezést ha villog a km számláló?
Köszi,megpróbálom hátha előrébb leszek.
Forum >> 159
csAR18-12-2024 20:33:15 // 126959
pettinke18-12-2024 18:50:29 // 126958
hát így elsőre egy proxy rendezést kellene csinálni, az AlfaOBD-t nem ismerem, de MES-sel lehet.
és megnézném a biztitáblát, hogy amikor elhalt az akksi, valamelyik body computer biztosítékot nem vitte-e magával. a kormány melletti bal táblán kéne megnézni (vagy vakon végigpróbálni az összeset)
és megnézném a biztitáblát, hogy amikor elhalt az akksi, valamelyik body computer biztosítékot nem vitte-e magával. a kormány melletti bal táblán kéne megnézni (vagy vakon végigpróbálni az összeset)
csAR18-12-2024 11:42:44 // 126957
Üdv Urak!
Behalt az akksim,és azóta nem működik a csomagtér nyitás,és a fényszóró magasság-állítás funkció.A csomagteret kulcsnyitásra vissza tudtam állítani AlfaOBD-vel,de a csillárkapcsolót már nem.
Ha valaki penge az OBD-ben,jól megköszönném ha útba igazítana mik a lehetőségeim vele.
Behalt az akksim,és azóta nem működik a csomagtér nyitás,és a fényszóró magasság-állítás funkció.A csomagteret kulcsnyitásra vissza tudtam állítani AlfaOBD-vel,de a csillárkapcsolót már nem.
Ha valaki penge az OBD-ben,jól megköszönném ha útba igazítana mik a lehetőségeim vele.
liusz06-12-2024 20:46:48 // 126956
Még az jutott eszembe, hogy ha a hosszbordás szíj hajtó kereke gyakran megy tönkre, az is lehet porlasztó probléma jele. Azért gondolom így, mert ez a kerék egy torziós csillapító valójában, ami alapesetben az egyes munkaütemek okozta hirtelen gyorsitásokat simitja el. Ha az egyik vagy több henger nagyobbat rúg mint a többi, akkor ez a kerék a tervezett terhelése többszörösét kapja a csillapítást végző gumi hamar feladja. Az egyenetlen rúgás egyik oka lehet a befecskendező is.
liusz03-12-2024 21:17:42 // 126955
Igen, én is úgy gondolom a porlasztón is sok múlik, ha összesen többet adagol be és akkor is ha nagyobb gázolaj szemcséket fúj be már. Mindkét esetben lesz többlet korom. Nekem zöldben van most mind már egy ideje, mióta adalékkal kitisztítottam. Ez alapjáraton igaz. Persze ez nem hiszem, hogy túl biztosat mond arról, hogy 3-4-5x fordulaton terhelésen teljesen rendben lenne, pláne hirtelen gyorsításkor. Arra az üzemállapotra nem tudom milyen ellenőrző módszer létezik, ha van egyáltalán ilyen. (Dpf nélkül fékpadon??)
Teljesen egyetértek a pörgetéssel, ugyanúgy kell tolni mint egy benzinest csak 2/3 fordulaton, akkor viszi, de 1800-2000 alá nem engedem terhelésen.
Érdekességként mondom, hogy a 2.0 regeneráláskor inkább jobban brummog, alapjáraton nem lehet nem észrevenni, fordulatot is emeli. Pályán nem tűnik fel csak motorfék üzemben. A kat.+dpf pont a turbó alatt van, nem úgy mint az 1.9-nél, ahol meszebb van, így a passziv regen valamennyit javul.
Teljesen egyetértek a pörgetéssel, ugyanúgy kell tolni mint egy benzinest csak 2/3 fordulaton, akkor viszi, de 1800-2000 alá nem engedem terhelésen.
Érdekességként mondom, hogy a 2.0 regeneráláskor inkább jobban brummog, alapjáraton nem lehet nem észrevenni, fordulatot is emeli. Pályán nem tűnik fel csak motorfék üzemben. A kat.+dpf pont a turbó alatt van, nem úgy mint az 1.9-nél, ahol meszebb van, így a passziv regen valamennyit javul.
NGéza02-12-2024 10:57:13 // 126954
Sziasztok!
csak egy kis adalék a részecskeszűrő témához.
Sűrű regenerálás esetén érdemes lenne a porlasztócsúcsok állapotát vizsgálni. A részecskeszűrő remekül elfedi, hogy a csúcsokat már fel kéne újítani. A rövid regenerálási periódus jelentheti a porlasztócsúcsok hibáját is.
Számít a használat módja is. Manapság mindenki jellemzően alacsony fordulatszámon használja, "erőlteti" a motorokat. Erre ösztönöz a váltássegéd is amikor javasolja, hogy váltsál fel minél előbb. A turbós motorok már alacsony fordulatszámon is használható nyomatékot produkálnak. Azonban az alacsony fordulatszám káros a motorra és az erőátvitelre is (pl. a kéttömegű lendkeréknek is az ideális fordulatszáma 2000-3000 f/min).
Idegbajt kapok amikor valaki mellé beülök és 1300 f/min fordulatszámon megyünk a dombon felfelé és nem vált vissza csak tapossa a gázpedált. Természetesen a koromképződés is nagyobb alacsony fordulaton erőltetve, csak megfogja a koromcsapda.
Saját tapasztalat. Alfa 159 1.9 jtdm 16V előző autóm.
a motor fordulatszámot mindig próbáltam az ideális tartományban tartani, pl. autóúton 110 km környékén 5. fokozatban, 6. fokozatot csak 130 km/h környékén használtam. Városban 50 km/h 3. fokozat. Az autót vegyesen használtam többnyire persze országúton, de volt benne város is. Regenerálni nekem 1000-1200 km-enként regenerált. Az, hogy prémium vagy normál gázolajat használtam nem releváns.
A fogyasztás szempontjából pedig nem számított érdemben, hogy kicsit magasabb forulaton használtam. Látható füstöt csak egyszer tapasztaltam a regenerálás folyamán. Amúgy a többi esetben csak a megnövekedett kipuffogógáz hőmérséklet, a motor lágyabb járása és a turbónyomás mérő óra működésén lehetett látni a regenerálást.
csak egy kis adalék a részecskeszűrő témához.
Sűrű regenerálás esetén érdemes lenne a porlasztócsúcsok állapotát vizsgálni. A részecskeszűrő remekül elfedi, hogy a csúcsokat már fel kéne újítani. A rövid regenerálási periódus jelentheti a porlasztócsúcsok hibáját is.
Számít a használat módja is. Manapság mindenki jellemzően alacsony fordulatszámon használja, "erőlteti" a motorokat. Erre ösztönöz a váltássegéd is amikor javasolja, hogy váltsál fel minél előbb. A turbós motorok már alacsony fordulatszámon is használható nyomatékot produkálnak. Azonban az alacsony fordulatszám káros a motorra és az erőátvitelre is (pl. a kéttömegű lendkeréknek is az ideális fordulatszáma 2000-3000 f/min).
Idegbajt kapok amikor valaki mellé beülök és 1300 f/min fordulatszámon megyünk a dombon felfelé és nem vált vissza csak tapossa a gázpedált. Természetesen a koromképződés is nagyobb alacsony fordulaton erőltetve, csak megfogja a koromcsapda.
Saját tapasztalat. Alfa 159 1.9 jtdm 16V előző autóm.
a motor fordulatszámot mindig próbáltam az ideális tartományban tartani, pl. autóúton 110 km környékén 5. fokozatban, 6. fokozatot csak 130 km/h környékén használtam. Városban 50 km/h 3. fokozat. Az autót vegyesen használtam többnyire persze országúton, de volt benne város is. Regenerálni nekem 1000-1200 km-enként regenerált. Az, hogy prémium vagy normál gázolajat használtam nem releváns.
A fogyasztás szempontjából pedig nem számított érdemben, hogy kicsit magasabb forulaton használtam. Látható füstöt csak egyszer tapasztaltam a regenerálás folyamán. Amúgy a többi esetben csak a megnövekedett kipuffogógáz hőmérséklet, a motor lágyabb járása és a turbónyomás mérő óra működésén lehetett látni a regenerálást.
berobbantam30-11-2024 20:32:09 // 126953
Szia.
Én régebben néztem egy videót utángyártott dpf-röl.Igaz nem alfa volt de uj korában sem hozta a gyári nyomásértékeket.A szűrő utáni szonda jelét egy ellenálással hozzáigazították a vezérlőhöz.Úgy jó volt,de sűrűbben regenerált.
Én régebben néztem egy videót utángyártott dpf-röl.Igaz nem alfa volt de uj korában sem hozta a gyári nyomásértékeket.A szűrő utáni szonda jelét egy ellenálással hozzáigazították a vezérlőhöz.Úgy jó volt,de sűrűbben regenerált.
liusz30-11-2024 14:05:36 // 126952
Igen ez volt a felütésemkor az alapdilemmám. A gyári egy szazas hiján egy milla, utangyartott 200, ahogy mondod, megnéztem a gyartót, nem egy garázsműhely, robothegesztők megminden, 30 éves cég. Javítas cserevel ugyanennyi, vagy több ha bontott cuccot viszel el, hogy ne álljon az autó sokat.
Alapvetően a visszahegesztesnek kell jónak lennie meg az új szűrőbetetnek. Az elég sanszos,hogy minden parameterében nem fog pont megegyezni a gyárival csak hasonló lesz, barki bármit mond. Az utangyártottról azt az infót kaptam, hogy eddig nem hozta vissza senki sem. Ha fele annyit bír mint a gyari az is jó. Még egyszer 14 év?!
Általaban az utangyartottal arra szoktam törekedni, hogy találjak a gyarival azonos gyartótol cuccot, ott meg van nemi esély,hogy a minőség azonos, de egyre kevesbé pl. gravirozott trw alsó lengőkar az nyilvánvalóan nem az, ellenpelda a dayco hosszszij szett a 156v6-ra ahol inkabb leköszörülték az alfa jelet a feszitőről csak ne kelljen dragán adni és vigye el valaki már végre.
Tehát a gyari dpf gyartó neve előrébb tudja lendíteni a dolgot a nagyobb elégedettség irányába, de lehet arra se szánnék 350-400-at.
Alapvetően a visszahegesztesnek kell jónak lennie meg az új szűrőbetetnek. Az elég sanszos,hogy minden parameterében nem fog pont megegyezni a gyárival csak hasonló lesz, barki bármit mond. Az utangyártottról azt az infót kaptam, hogy eddig nem hozta vissza senki sem. Ha fele annyit bír mint a gyari az is jó. Még egyszer 14 év?!
Általaban az utangyartottal arra szoktam törekedni, hogy találjak a gyarival azonos gyartótol cuccot, ott meg van nemi esély,hogy a minőség azonos, de egyre kevesbé pl. gravirozott trw alsó lengőkar az nyilvánvalóan nem az, ellenpelda a dayco hosszszij szett a 156v6-ra ahol inkabb leköszörülték az alfa jelet a feszitőről csak ne kelljen dragán adni és vigye el valaki már végre.
Tehát a gyari dpf gyartó neve előrébb tudja lendíteni a dolgot a nagyobb elégedettség irányába, de lehet arra se szánnék 350-400-at.
fazek30-11-2024 08:05:48 // 126951
Jól összefoglaltad. :-) Már csak arra kellene választ találni,hogy az utángyártott dpf tudná e a gyári értékeket. Amit találtam tavaly,az 200 ezer Ft körül mozgott,ez még nem is lenne sok érte ha közel annyit kibír mint a gyári.Sajnos az utángyártott alkatrészek sok esetben silányabb minőséget képviselnek,ezért nem mertem megvenni.Gyárit nem találtam a neten,gondolom valamelyik márkaszerviz tudna rendelni,de szerintem közel lenne az ára az 1 millához. Most kell a kocsimon jobb első féltengelyt cserélni(vagy flújítani)Csöri rákeresett,és kicsivel több mint fél milla a gyári féltengely.Szóval a gyári cuccok biztos jók,de lassan nem ér annyit az autó mint amennyibe kerülne a javítása.Maradnak az utángyártott cuccok :-/
liusz29-11-2024 17:33:38 // 126950
Sziasztok!
Az alapján amit összecsipegettem tőletek és Piritu kartárstól a következőket szűrtem le.
Újonnan 800-1000km-t elfutott a 2.0jtdm autó egy regenerálással vegyes üzemben és fémtiszta volt a kipuff belseje/csöve.
Ahogy telik-múlik a km egyre jobban engedi át a kormot, mert itt-ott mikro méretben átereszt,(a felfűtések dördelik a kerámia porózusságot, és ez szépen öngerjesző lesz idővel ahogy kell a gyakoribb regen), nagyobb lyukak támadnak a kerámiában, (persze mikron, pár tíz vagy pár száz mikron méretben szerintem, ennek nem néztem utána, de mindegy is most) azaz szépen fokozatosan kormosodik a kipuff. Ezzel párhuzamosan telik fel hamuval is, amit a kapacitását csökkenti, a megfogott korom helyett hamut tartalmaz, amit már nem tud soha átnyomi kifelé a környezetbe, mert nem ég el, nem lesz kisebb szemcse vagy gáz belőle. Ezt a hamut lehet valamilyen jósággal kimosatni. Tehát amelyik kipuff fekete, az már sérült, hiába mosogatja az ember már a korom egy részét átengedi. Igaz, hogy kicsit ritkábban regenerálva működik az autó, mert a hamu egy részét kipucolták belőle.
Az igaz lehet, ha nagyon átszakadt, akkor nem tudja elkezdeni a regenerálást, mert nincs visszatartott nyomása már, de a mi esetünkben szerintem nem erről van szó, csak pici vagy kis szivárgás van. Ha odafűt neki regeneráláskor, a korom izzik, elég és ha nagy gázt ad az ember, a picike átszakadások ezrein/millióin átjut a fellazult, részben elégett, kisebb korom szemcse egy jó része és kiköpi a hirtelen ’huzattal’ együtt. Ahogy halad a km az autóban, egyre több megy át így, sőt aktív regenerálások között is. Tehát ahol fekete a kipuff, az már csak kerámia cserével orvosolható rendesen. A teljesítményoptimálás valószínűleg növeli a koromképződést, tehát ha kimosták a hamu egy részét, de a helyét több korom foglalja el adott km alatt, lehet a regenerálások közötti km pont nem fog nagyon változni.
Az alapján amit összecsipegettem tőletek és Piritu kartárstól a következőket szűrtem le.
Újonnan 800-1000km-t elfutott a 2.0jtdm autó egy regenerálással vegyes üzemben és fémtiszta volt a kipuff belseje/csöve.
Ahogy telik-múlik a km egyre jobban engedi át a kormot, mert itt-ott mikro méretben átereszt,(a felfűtések dördelik a kerámia porózusságot, és ez szépen öngerjesző lesz idővel ahogy kell a gyakoribb regen), nagyobb lyukak támadnak a kerámiában, (persze mikron, pár tíz vagy pár száz mikron méretben szerintem, ennek nem néztem utána, de mindegy is most) azaz szépen fokozatosan kormosodik a kipuff. Ezzel párhuzamosan telik fel hamuval is, amit a kapacitását csökkenti, a megfogott korom helyett hamut tartalmaz, amit már nem tud soha átnyomi kifelé a környezetbe, mert nem ég el, nem lesz kisebb szemcse vagy gáz belőle. Ezt a hamut lehet valamilyen jósággal kimosatni. Tehát amelyik kipuff fekete, az már sérült, hiába mosogatja az ember már a korom egy részét átengedi. Igaz, hogy kicsit ritkábban regenerálva működik az autó, mert a hamu egy részét kipucolták belőle.
Az igaz lehet, ha nagyon átszakadt, akkor nem tudja elkezdeni a regenerálást, mert nincs visszatartott nyomása már, de a mi esetünkben szerintem nem erről van szó, csak pici vagy kis szivárgás van. Ha odafűt neki regeneráláskor, a korom izzik, elég és ha nagy gázt ad az ember, a picike átszakadások ezrein/millióin átjut a fellazult, részben elégett, kisebb korom szemcse egy jó része és kiköpi a hirtelen ’huzattal’ együtt. Ahogy halad a km az autóban, egyre több megy át így, sőt aktív regenerálások között is. Tehát ahol fekete a kipuff, az már csak kerámia cserével orvosolható rendesen. A teljesítményoptimálás valószínűleg növeli a koromképződést, tehát ha kimosták a hamu egy részét, de a helyét több korom foglalja el adott km alatt, lehet a regenerálások közötti km pont nem fog nagyon változni.
Tocke28-11-2024 13:01:48 // 126949
Teljesítmény optimalizálás az enyémen is van :-), ezért nem hiszem, hogy az miatt lenne sűrűbb. Talán az a különbség, hogy az enyémen csak egy szenzor van a DPF-en, nem kettő. Azt hiszem a külső légnyomáshoz képest számítja ki a telítettséget, gondolom én.
fazek28-11-2024 11:17:24 // 126948
Még nálam is a gyári van,327K km.
8 éve van nálam,eleinte fel sem tűnt hogy mikor regenerál.Most már hallom a motor hangján hogy folyamatban.
Idáig kétszer mosattam a részecskeszúrőt de nem változtatott a regenerálási időn.Arra is gondoltam hogy a Manky féle tljesítmény optimalizálás miatt ilyen sűrű.
A plussz erő gondolom többlet üzemanyaggal is jár.
8 éve van nálam,eleinte fel sem tűnt hogy mikor regenerál.Most már hallom a motor hangján hogy folyamatban.
Idáig kétszer mosattam a részecskeszúrőt de nem változtatott a regenerálási időn.Arra is gondoltam hogy a Manky féle tljesítmény optimalizálás miatt ilyen sűrű.
A plussz erő gondolom többlet üzemanyaggal is jár.
Tocke28-11-2024 10:16:48 // 126947
Nekem még a gyári van fent, 250e km. Elég kiszámítható a regenerálás, de csak 5-600 után, és ennek 80%-a város. Koromfelhő még sosem vettem észre, viszont ha kényszerű okok miatt elkezd regenerálni hideg motornál (márpedig néha csinálja), akkor olyan tömény fehér-szürke füst jön az első 2-3 percben, hogy ég a pofám.
fazek27-11-2024 21:08:51 // 126946
Még annyit,hogy szerintem nem lehet átszakadva benne semmi,mert akkor el se indítaná a regenerálást,a nyomásszenzor úgy érzékelné hogy nincs eltömődve.
fazek27-11-2024 21:02:35 // 126945
Szia! Nekem is kb 300-350km a regenerálás,és ez már évek óta így van.Városban nem szoktam használni. Kérdeztem tavaly egy céget aki úgy hírdeti magát, hogy cseréli a betétet ha kell,neten találtam őket,küldtem a dpf-ről nekik képet,de nem vállalták mert ezt a típusú szűrőt nem bontják meg. Aztán elküldtem a turbo tech céghez kimosatni. Ott azt mondták nem volt nagyon eltömődve úgyhogy a gyakori regen szerintük nem a dpf hibája miatt van.Kicseréltem még a nyomás szenzort,de nem lett változás.Nálam is kormol amikor regenerál.
liusz26-11-2024 20:04:30 // 126944
Szia! Köszi! Nálam úgy fest, hogy átszakadt, vastagon kormos a kipuff. Pályán ~300, városban ~100km-ként regenerál, regenerálás közben első vastag gázon kinyom egy nagy fekete pöffenetet, tükörből látszik aztán nem vészes. Elég gáz egy füstös fehér Alfa. A motorparaméterek még jók. Lehet csak a kerámia melletti üvegszövet szakadt át. Ebből az is következik, hogy a korom egy része kimegy üzem közben, ha kap egy új, jó szűrőt, hamarabb feltelik, mondjuk 200km alatt, de az még valószínűbb, hogy átszakadt és jól fel is telt már hamuval. Van cég aki kibelezi a gyárit, cseréli a kerámiát is, visszahegeszti. Új kerámiával sem sem biztos, hogy pont olyan lesz mint a gyári, ennyiért lehet venni utángyártottat ISO tanusított 100 fős gyártótól is, azzal is lehet baj. Ezen dilemmázok. A gyári alkatrész még x4.
berobbantam24-11-2024 16:59:00 // 126943
Szia
Amennyire én utána tudtam olvasni a részecskeszűrő után mért nyomás már uj korában sem egyezik a gyárival.Van akinek hozzá tudták igazítani van akinek nem.Gyakrabban regenerál mint gyárival.Engem is kerülget a probléma.Nem dugult még el,de 250 kilóméterenként regenerál kb.Ami igazábol nem zavar.Gondolkodom,hogy kimosatom a gyárit.De erröl is nagyon megoszlanak a vélemények.
Amennyire én utána tudtam olvasni a részecskeszűrő után mért nyomás már uj korában sem egyezik a gyárival.Van akinek hozzá tudták igazítani van akinek nem.Gyakrabban regenerál mint gyárival.Engem is kerülget a probléma.Nem dugult még el,de 250 kilóméterenként regenerál kb.Ami igazábol nem zavar.Gondolkodom,hogy kimosatom a gyárit.De erröl is nagyon megoszlanak a vélemények.
liusz23-11-2024 14:24:33 // 126942
Sziasztok! Van valakinek tapasztalata az 1956ccm Jtdm-hez tartozó utópiacos részecskeszűrővel?
liusz23-11-2024 14:21:23 // 126941
Szépen haladgatsz!
Biztos vagy benne, hogy az a picike lyuk a küszöb V profilja és a függőleges fal között a felelős? Nekem azok mind vastagon el voltak zárva és a túloldalon állt a nyirkos homok.
Bal hatul én a dob és az ív közötti ragasztásra fogom. Látszik, hogy nem összefüggő, vékonyka csik maradt a tömítő az iv ráhelyezese után is. Ez magyarazhat egy általanos gyakori korróziós hibát a bal küszöb végén. Nekem is volt 8-9 éves korában.
Elöl a lemezrendet nézted már az A oszlopnál, tuti nem ott kaphat vizet?
Biztos vagy benne, hogy az a picike lyuk a küszöb V profilja és a függőleges fal között a felelős? Nekem azok mind vastagon el voltak zárva és a túloldalon állt a nyirkos homok.
Bal hatul én a dob és az ív közötti ragasztásra fogom. Látszik, hogy nem összefüggő, vékonyka csik maradt a tömítő az iv ráhelyezese után is. Ez magyarazhat egy általanos gyakori korróziós hibát a bal küszöb végén. Nekem is volt 8-9 éves korában.
Elöl a lemezrendet nézted már az A oszlopnál, tuti nem ott kaphat vizet?
doki8005-11-2024 20:34:43 // 126940
Sziasztok!
2006-os 110 kw-os 1,9 JTDm Alfámon döglödik a turbó. Pécs és környékén (Dél-Dunántúlon) tudtok szerelőt javasolni, aki ért is az Alfákhoz és a javításban/beszerzésben is tud segíteni?
Köszönöm: doki80
2006-os 110 kw-os 1,9 JTDm Alfámon döglödik a turbó. Pécs és környékén (Dél-Dunántúlon) tudtok szerelőt javasolni, aki ért is az Alfákhoz és a javításban/beszerzésben is tud segíteni?
Köszönöm: doki80
_Ata_02-11-2024 15:38:59 // 126939
Elismerès, hogy ilyeneket meg tudsz csinalni! :)
droberto01-11-2024 21:36:10 // 126938
Szét endoszkópoztam a küszöböt. Megnéztem és úgy van ahogy gondoltam/írtam.
A kerékjárat felől a küszöbök végén tud bejutni a homok és a nedvesség.
Nem kevés agyalás, szívás és szenvedés árán megtaláltam a megfelelő eszközöket és módszeret a küszöbökben levő homok/föld hatékony eltávolítására.
Most azon gondolkodom, hogy lezárom a küszöbvég lyukakakat (~60%). Még keresem/agyalok még a kontra érveken.
#Alvázmosás, küszöb tisztítás, porszívózás, üregvédelem.
A kerékjárat felől a küszöbök végén tud bejutni a homok és a nedvesség.
Nem kevés agyalás, szívás és szenvedés árán megtaláltam a megfelelő eszközöket és módszeret a küszöbökben levő homok/föld hatékony eltávolítására.
Most azon gondolkodom, hogy lezárom a küszöbvég lyukakakat (~60%). Még keresem/agyalok még a kontra érveken.
#Alvázmosás, küszöb tisztítás, porszívózás, üregvédelem.
droberto01-11-2024 20:27:12 // 126937
Az eLearning-jében találod.
Ketyi7801-11-2024 01:56:29 // 126936
Sziasztok!
Megbízható helyről bevizsgált porlasztókat keresek 159 sw be1.9 jtd150 le. Köszi
Megbízható helyről bevizsgált porlasztókat keresek 159 sw be1.9 jtd150 le. Köszi
sty31-10-2024 20:47:01 // 126935
Srácok, 59-hez honnan tudnék olyan rajzot szerezni ahol le vannak írva hogy melyik csavart milyen nyomatékkal kell lehúzni? Köszi.
cscs18-10-2024 16:43:50 // 126934
leopop309-10-2024 10:12:15 // 126933
1-2 hetente felteszem tölteni mindig, most sajna egy hónap elmaradt :/
Nem tudtam köszi az infót!
Nem tudtam köszi az infót!
leopop309-10-2024 10:10:31 // 126932
Újabb megerősítés, hogy be kell szerezzek egy CTEK töltőt.
Köszi!
Köszi!
leopop309-10-2024 10:08:49 // 126931
Hát igen nálam is hasonló a helyzet, hogy nem ismeri fel, így nem tölti.
Ezért gondoltam a CTEK akksi töltőre az ilyen helyzetek miatt ha kell tudjak akkor menni vele.
Új akksi bent egyből jó lett. 64 Ah Exide helyett 74 Ah Bosch lett. Remélem ez tovább bírja mint az Exide. 4 évet nagyon keveslem úgy hogy folyamat kapott csepptöltést utcsó egy hónapban csak most nem.
Úgyhogy beszerzek egy CTEK töltőt is azért a biztonság kedvéért.
Ezért gondoltam a CTEK akksi töltőre az ilyen helyzetek miatt ha kell tudjak akkor menni vele.
Új akksi bent egyből jó lett. 64 Ah Exide helyett 74 Ah Bosch lett. Remélem ez tovább bírja mint az Exide. 4 évet nagyon keveslem úgy hogy folyamat kapott csepptöltést utcsó egy hónapban csak most nem.
Úgyhogy beszerzek egy CTEK töltőt is azért a biztonság kedvéért.
leopop309-10-2024 08:23:18 // 126930
WarbiRunner (Gyuri)07-10-2024 21:03:58 // 126929
Igen, a szomszédom motorját merítette le valami kütyü, az aldis és valami kamionos töltő sem tudta elkezdeni a töltést. A C-tek 'recondition' módban felélesztette, feltöltötte.
Liquid07-10-2024 20:42:59 // 126928
hát azt nem tudom, egyszer jártam úgy hogy otthagytam klíma tisztítás közben álló motorral, maxon. működő ventillátorral a kisautót, na ott 7V-ot mértem. Arra az Aldis (de a Lidl is hasonló, meg minden más olcsóbb cucc) töltő azt mondta felejtsem el. Aztán rákötöttem egy éppen félrerakott aksit , abból átfolyt annyi hogy végre felismerte autó aksiként (asszem 10V kell neki), onanntól feltöltötte.
Ha jól tudom akkor a CTek ezt meg tudja oldani.
Ha jól tudom akkor a CTek ezt meg tudja oldani.
berobbantam07-10-2024 18:40:22 // 126927
Szia.
Olvasd el a használatit😀Én is úgy jöttem rá.Ha egy bizonyos fesz alá merül az akku akkor nem ismeri fel.De beállítod,hogy autó és hosszan nyomod a gombot.Elkezd villogni a kijelző.Olyankor tölti impulzusokkal.És ha az aksi veszi a feszt akkor utána tölti rendesen.Egyszer én is nagyon lemerítettem.Rosszul volt bekötve a fejegység és leszívta 9,6 voltra.De feltöltötte azt is,így csiribákolva.Amúgy én is azt mondom új aksi lesz.Nekem van hogy 2 hónapot áll az 59.De mindíg indul.
Olvasd el a használatit😀Én is úgy jöttem rá.Ha egy bizonyos fesz alá merül az akku akkor nem ismeri fel.De beállítod,hogy autó és hosszan nyomod a gombot.Elkezd villogni a kijelző.Olyankor tölti impulzusokkal.És ha az aksi veszi a feszt akkor utána tölti rendesen.Egyszer én is nagyon lemerítettem.Rosszul volt bekötve a fejegység és leszívta 9,6 voltra.De feltöltötte azt is,így csiribákolva.Amúgy én is azt mondom új aksi lesz.Nekem van hogy 2 hónapot áll az 59.De mindíg indul.
droberto07-10-2024 15:58:44 // 126926
Vedd meg és ha egy hétnél tovább nem használod akkor mindig tartsd rajta...
Ioncserélt vízzel szükséges pótolni azt amit elpárolgott belőle... (Van bennük szintjelző)
Ioncserélt vízzel szükséges pótolni azt amit elpárolgott belőle... (Van bennük szintjelző)
leopop307-10-2024 15:38:49 // 126925
Tudom csak ilyenkor jól jönne mégis el lehetne vinni lemosni meg menni egy kört az autóval 😅
Vizet?
Vizet?
droberto07-10-2024 14:01:42 // 126924
Csodák nincsenek.
Max kap a telep néhány hónapot esetleg egy évet.
Előbb utóbb új akksi lesz úgy is vége.
Az lenne a fontos, hogy sose engedjük 12,4V alá a feszültséget.
Mielőtt töltöd, csekkold a vizet és szükség esetén tölts utána.
Max kap a telep néhány hónapot esetleg egy évet.
Előbb utóbb új akksi lesz úgy is vége.
Az lenne a fontos, hogy sose engedjük 12,4V alá a feszültséget.
Mielőtt töltöd, csekkold a vizet és szükség esetén tölts utána.
leopop307-10-2024 13:33:16 // 126923
leopop307-10-2024 13:16:05 // 126922
Én elhiszem 😉
Ha nem indítja a kocsit akkor is visszahozza az életbe az akksit?
Ha nem indítja a kocsit akkor is visszahozza az életbe az akksit?
berobbantam07-10-2024 04:42:59 // 126921
Szia
Nekem is lidis van.Ha mélykisülésbe van az aksi és a töltés indításakor villog az akku piktogram akkor várni kell vele legalább 1 percet.Olyankor kis impulzusokkal tölt és figyeli a kapocsfeszt.Ha az akku veszi a töltést akkor el fog indulni a rendes töltés.Ha nem akkor leáll a töltő.
Nekem is lidis van.Ha mélykisülésbe van az aksi és a töltés indításakor villog az akku piktogram akkor várni kell vele legalább 1 percet.Olyankor kis impulzusokkal tölt és figyeli a kapocsfeszt.Ha az akku veszi a töltést akkor el fog indulni a rendes töltés.Ha nem akkor leáll a töltő.
Liquid06-10-2024 22:48:49 // 126920
határozottan ajánlott :) Nekem is olyan van.
leopop306-10-2024 14:58:24 // 126919
Jó hír!
Ugyanez az 5.0 verziód van?
Ugyanez az 5.0 verziód van?
Shadin06-10-2024 14:42:21 // 126918
Ue. CTEK-kel én magam által mélykisülésig merített aksit simán feltöltöttem, soha nem volt vele ilyen bajom.
leopop306-10-2024 14:34:47 // 126917
Sziasztok,
Gyors kérdés:
CTEK MXS 5.0 akksi töltő jó?
Nekem egy Aldi/Lidl verzió van otthon de apóssal megfigyeltük ha kicsit jobban lemerült akksiról van szó azt már nem tudja feltölteni.
A fent említett CTEK képes lenne erre? Mert ha igen akkor beruháznék egyre. Kettő viszont nem kéne ami kicsit jobban lemerült akksit nem tud feltölteni 😅
Gyors kérdés:
CTEK MXS 5.0 akksi töltő jó?
Nekem egy Aldi/Lidl verzió van otthon de apóssal megfigyeltük ha kicsit jobban lemerült akksiról van szó azt már nem tudja feltölteni.
A fent említett CTEK képes lenne erre? Mert ha igen akkor beruháznék egyre. Kettő viszont nem kéne ami kicsit jobban lemerült akksit nem tud feltölteni 😅
droberto03-10-2024 23:16:21 // 126916
Ha valakit érdekel egy jó Atomerőmű látogatás az őszi szünetben, akkor itt megtalálja a részleteket.
droberto03-10-2024 23:02:22 // 126915
Attis21-09-2024 23:04:32 // 126914
Sziasztok! Ha valakit érdekel egy gyári 50903182-es cikkszámú takaro/ponyva a 159-eséhez, akkor nálam megtalálja. 5 éve vettem, azóta összesen kétszer volt használva, olyan mint az új. Természetesen a gyári táskájában adom.
Láttam mennyit kérnek érte a külföldi oldalakon, de én annyiért szeretnék megválni tőle amennyiért anno vettem azaz 35 Mátyás. Köszönöm.
Láttam mennyit kérnek érte a külföldi oldalakon, de én annyiért szeretnék megválni tőle amennyiért anno vettem azaz 35 Mátyás. Köszönöm.
droberto19-09-2024 14:04:25 // 126913
Az első részt még nem tártam fel, mert pont az első dugónál van a bak, amit át kell tennem.
Ez egy nagyon kardinális kérdés, amire még nekem sincsenek konkrét válaszaim. Én most a kerékjárat felőli bejutásra gondolok. Mert ugye a dobbetét mögött egy földkupac képés felhalmozódni, és alul pedig a küszöb felé van egy kis lyuk.
Majd meg fogom nézni én is lemezrendet....
Ez egy nagyon kardinális kérdés, amire még nekem sincsenek konkrét válaszaim. Én most a kerékjárat felőli bejutásra gondolok. Mert ugye a dobbetét mögött egy földkupac képés felhalmozódni, és alul pedig a küszöb felé van egy kis lyuk.
Majd meg fogom nézni én is lemezrendet....
liusz19-09-2024 11:00:04 // 126912
Látom belemerültél!
Jópár éve én is megcsináltam az üregvédelmet, miközben a szokásos bal küszöbvéget is javítattam.
Arra van-e ötleted, hogy a küszöb legelejébe honnan tud homok bekerülni? Akkor én azt kimostam, kiszárítottam, üregvédőztem. Pár hónapja ránéztem a kis gumi dugót kiszedve és kezd megint feltelni homokkal. Mindkét oldalon.
Esetleg a szélvédő alatt indulhat a beszivárgás az A oszlopon keresztül? A kerékdob felől nem láttam semmi lehetőséget rá.
Jópár éve én is megcsináltam az üregvédelmet, miközben a szokásos bal küszöbvéget is javítattam.
Arra van-e ötleted, hogy a küszöb legelejébe honnan tud homok bekerülni? Akkor én azt kimostam, kiszárítottam, üregvédőztem. Pár hónapja ránéztem a kis gumi dugót kiszedve és kezd megint feltelni homokkal. Mindkét oldalon.
Esetleg a szélvédő alatt indulhat a beszivárgás az A oszlopon keresztül? A kerékdob felől nem láttam semmi lehetőséget rá.
sty16-09-2024 20:54:20 // 126911
Thx. Ez nagy segítség volt, bár ezt a márkát (Tetgum) nem ismerem
droberto15-09-2024 17:28:53 // 126910
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
633
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?