Forum >> 159

Csabi04-07-2013 11:32:54 // 37866
Meg városon kívül is...
Sajna a diagramból nem derül ki de...az első vízszintes kék vonal (sebesség) ~50km/h
a második 90km/h...mindkettőnél látszik h jobban melegszik a víz EGR-rel.

Turbónyomás:
állandó sebességnél
---------------------------50km/h (1500fordulat 4.ben)--------------90km/h (2000fordulat 5.ben)

EGR-rel ---------------1080 mbar (0.08 az óra szerint)---------1180mbar (0.18)
EGR nélkül------------1180 mbar (0.18)---------------------------1300mbar(0,3)

Gyorsítás 50ről 90km/h-ra Tempomattal 5.sebességben:

EGR-rel max turbónyomás 1500mbar (0.5)
EGR nélkül 1850mbar (0.85)
.......................04-07-2013 11:06:47 // 37865
szoval vàrosban igen is jo az EGR a kocsinak
Csabi04-07-2013 10:59:34 // 37864
Mielőtt valaki belekötne, h a diagramokban az alsó vízhőfok (EGR-rel) nem ugyanonnan indul mint a felette lévőn...
akkor csak neki.. a két kiindulási hűtővíz között 0,9°C volt
EGR nélkül: 20,76°C
EGR-rel : 21,66°C
vzolee04-07-2013 10:48:51 // 37863
Köszi, közben kerestem egyet a környéken. http://www.palautohaz.hu/
Korrektek voltak, lefejtették, 260g gáz volt a rendszerben, feltöltötték a gyári 460-ra, letesztelték és most érezhetően jobb, mint volt. Az egész mutatvány 30-40 perc volt és 8600 Ft.
Shadin04-07-2013 10:45:23 // 37862
Köszi!

Végre egy tény adat.
Shadin04-07-2013 10:43:55 // 37861
Az elmúlt időben diesel motor technikát olvasok, hát ehhez sem értek.
Az kiderült, hogy a "nagy légfelesleggel" működő motorokba (tipikusan diesel) pl. a sport légszűrő (is) egy teljesen felesleges merénylet, sőt esetenként rossz, mert kell neki az a fojtás! Ezt csak én nem tudtam?
Meg, hogy az egr megléte jótékony hatással van ezen légfelesleg kezelésére ami kb. megtöbbszörözi a turbó élettartamát? Ill. a jobb gázreakció az egr eltüntetése után az valójában rossz mert "túltöltött" a rendszer?

És úgy tűnik, hogy csak a comp. által kiírt fogyasztás csökkent a tényleges nem annyira :-(

Ki van a tököm! Ez egy spirál lefelé...

Mi az hogy (fajlagos) fogyasztás csökkenés? Az akkor van ha nem megy az autó és úgy nyomom mint állat? Vagy amikor ki van belezve de úgy mész vele mint tata pedig jobban is menne?

Elhajtok még1 tank nyálat és ha nincs jelentős fogy. csökkenés, visszacsinálom az egészet.

UI.: Bocsi, ma ilyenem van :-(
Csabi04-07-2013 10:30:18 // 37860
Megmértem ma, mennyivel előbb melegszik EGR-rel a hűtővíz. Tegnap ugyanezt a mérést megcsináltam nem müködő EGR-rel. A körülmények, kiindulási hőfokok szerencsére hajszál pontosan egyeztek.
Szemmel láthatóan gyorsabban melegszik a motor....

A függőleges fekete vonal jelzi a termosztát nyitását. A felső diagram EGR nélkül, az alsó pedig EGR-rel

Kék vonal: a sebesség
Zöld : vízhőfok
Számszerűsítve: 75másodpercel elöbb elérte az üzemi hőfokot EGR-rel...90km/h-nál ez ~2km-t jelent.

Télen még nagyobb lenne a különbség...
folyt köv
Erhard 242 (Pure Energy)04-07-2013 09:27:34 // 37859
nem tudom nálam nem jelentkezett...
.......................04-07-2013 09:20:06 // 37858
de jo hogy irod ezt,
megnézem én is
.....04-07-2013 09:16:34 // 37857
mert írná.
Részecskeszûrõ állapot: nincs eldugulva
Részecskeszûrõ eldugult: 1000,00 %
Regenerálási idõ százaléka: 0,000 %
.......................04-07-2013 09:12:23 // 37856
honnan tudod hogy nem regeneràl?
1000% on àll a DPF ,akkor logikusan àllandoan kellene
.....04-07-2013 09:12:17 // 37855
Optimalizálással nekem is -1 liter volt,de visszaírattam a hullámzó gyorsulás miatt. Ami szerintem programhiba volt.
Dömpi (il dottore)04-07-2013 09:12:01 // 37854
Beszkenneltem a sablonokat!
Akinek kell szóljon, és küldöm!
.....04-07-2013 09:09:32 // 37853
regenerálás nincs, sokat használom városban 8.5-9
Erhard 242 (Pure Energy)04-07-2013 09:06:36 // 37852
viszont az 1.9 16V 59 kevesebbel beéri mint a 2.0 bravo....
Erhard 242 (Pure Energy)04-07-2013 09:03:48 // 37851
nálam drasztikusan esett...7-7.5 lett
.......................04-07-2013 08:58:27 // 37850
a mito n àtlag 350km enként regeneràl,tehàt tankonként 2* is
195 téli gumival,normàlisan vezetve 5 l/100km a fogyi
.......................04-07-2013 08:55:33 // 37849
és igy mennyi a fogyid?
Erhard 242 (Pure Energy)04-07-2013 08:53:04 // 37848
nálam meg 0-át és az érzékelők sem működtek....
.....04-07-2013 08:52:18 // 37847
nálam 1000%-ot ír, az érzékelők működnek
Erhard 242 (Pure Energy)04-07-2013 08:40:51 // 37846
szerintem annyi a csízió, hogy mindig 0-át ír az eltömődésre ezért sosem pucol az érzékelőket meg kilövik....
Shadin04-07-2013 08:27:54 // 37845
Nekem egy emulátor van most feldugva.
Shadin04-07-2013 08:27:02 // 37844
Mindezt hány Km alatt teszi? Nekem tankonként kétszer is pedig extra nyálat teszek bele mióta megvan és rendesen, évente v. 15000Km-enként cserélem az olajat, szűrőt. És 8 litert zabált nem széthajtva.
.......................04-07-2013 07:54:47 // 37843
akinek ki van irva a DPF ,technikailag ,hogy van megoldva?
szoftvresen gondolom
.......................04-07-2013 07:03:14 // 37842
na ez igy ebben a formában nem igaz,
a Mito 1,6 jtdm ben 4 év alatt se EGR se DPF se kis lapátkákról nem hallani,
nekem sem volt semmi baja,
mellesleg a minap néztem pályán regenerál és a DPF tömődés lemegy 75% ról 20% ra simán,szoval müködik
Dömpi (il dottore)03-07-2013 23:14:11 // 37840
Tegnap, és ma a távirányítóval nem ment le az ablak. MIÉRT???
Tippek? Ötletek?
Shadin03-07-2013 22:43:12 // 37839
De most jól megy. Várom még a fogyasztást hogy igazolja vagy ne a tettemet.
Piritu - 1.000.00003-07-2013 22:42:34 // 37838
Jó éjt mindenkinek! :-)
Dömpi (il dottore)03-07-2013 22:36:25 // 37837
Én Pilisen tudom ajánlani a klímásomat, az nincs messze Pesttől.
Én 3000 Ft-ot fizettem.
Erhard 242 (Pure Energy)03-07-2013 22:21:51 // 37836
egy 1.9 sosem megy úgy ahogy azt elvárnám de még a 2.0 sem :)))
Shadin03-07-2013 22:06:42 // 37834
Úgy legyen. Igazi baj az enyémmel sem volt csak sokat evett és nem ment úgy ahogy elvártam. A többi pedig mint a lavina...
Dömpi (il dottore)03-07-2013 22:04:38 // 37833
Sziasztok!
Akinek drága a gyári kavicsfólia és hasonló módon akarja megoldani a kavicsfóliázást mint én, annak tudok segíteni. Én ugyanis megtartottam a fólia hordozófelületét, ergo megvan a sablon.
Ha ezt DIN A4 lapra beszkennelem és lementem pdf-formátumban, bárkinek el tudom küldeni e-mailen. Ha otthon kinyomtatja, majd kivágja ollóval, akkor meg is van a sablon.
Ehhez csak kb. fél m2 3M fóliát kell venni, öszerendezni rajta a sablonokat, körberajzolni, kivágni, és felragasztani.
Akinek kell írjon az oldalamra.
Piritu - 1.000.00003-07-2013 21:48:22 // 37832
Nálam 103-nál még fémszínű :-P
kacsa6903-07-2013 21:42:22 // 37831
Ciao ! Fekete hűtőrács van az Alfámon, és fekete emblémát akarok (előre) mármint az alfa romeo embléma a gyári marad de a szélei feketék nem krom. Hol tudnék ilyet szerezni?!
Erhard 242 (Pure Energy)03-07-2013 21:39:00 // 37830
lehet...viszont az euró 5-ös is dob 80e km-nél pamacsot indulásnál és a kipuff is kormos :)))
Erhard 242 (Pure Energy)03-07-2013 21:37:58 // 37829
ma az 59-el mászkáltam (végre müxik a klíma) gyök kettő tempóban városon kívül 90-100, város 6l alatt eszik, pöccre indult 2 hét után semmi dadogás, rángatás, pechlámpa, szerintem ezen cserélték amit már ki kellett ....
Erhard 242 (Pure Energy)03-07-2013 21:34:07 // 37828
persze mindig minden más, ezt már ismerjük :)
Piritu - 1.000.00003-07-2013 21:32:50 // 37827
Szerintem a gázolajos euro2-vel kevered. Ez KÉK plakettes.
"...a főváros mellett még tizenöt városban rendelték el a szmogriadót az országban. Emiatt vasárnap hajnaltól nem közlekedhetnek a fekete és piros környezetvédelmi plakettel ellátott rendszámú autók"
A német zöld plakettel meg mindenhová be lehet menni.
Csabi03-07-2013 21:18:37 // 37826
ne kalandozz el....az más :))
Shadin03-07-2013 21:14:32 // 37825
Az első 200000Km után biztosan...
Ahol az Alfa is tart most. Amikor már az egyébként hibátlan dpf azért tömődik el mert ami előtte van az komplett cserére szorulna:-(
droberto03-07-2013 21:01:57 // 37824
Az emberi gyarlóság... :) Azért én bízom a Novitec-ben, mégiscsak ők a gyári tuningcsapat. :) Bár jót azért ez se tesz az alkatrészeknek az fix.
Bassz... neked ha Ghibli-d lenne annál is mindig aggódnál valamin. :)))
Erhard 242 (Pure Energy)03-07-2013 20:58:11 // 37823
az euro2 itt is az meg ott is...szmogriadónál nálunk sem lehet a városba bemenni vele a németek meg lelőnek érte ...
Erhard 242 (Pure Energy)03-07-2013 20:56:44 // 37822
ha 4000 km alatt nem romlik el az EGR akkor 120e miért tenné? :)
Shadin03-07-2013 20:47:42 // 37821
Akkor tulajdonképpen azért alkalmazunk nem gyári sw, box beavatkozást az autóinkon, hogy ellensúlyozzuk az egr és dpf negatív hatásait és tovább tudjuk élvezni azok pozitív hatásait :-)
Éppen kezd aggasztani az autó menetdinamikája, már nem is merem nyomni neki pedig most menne. Úgy vezetem mint egy tata. Bezzeg annak előtte kitapostam a belét szegénynek. Lehet hogy visszaépítem, bár kipufogós levágta az érzékelők bekötési pontjait a dpf-ről.
159 Indigo Gray 2.4 Monster03-07-2013 20:42:47 // 37820
Lehet nem, de nekem 2 éve ki van herélve :) Na én nem a káros hatásai miatt iktattam ki, hanem mert elromlott hiába takarítottam lelkesen egy babetta le gyorsult, és úgy kormólt mint egy vonat.
Piritu - 1.000.00003-07-2013 20:34:09 // 37819
Nevetni fogsz, a TÜV oldala szerint a németeknék ZÖLD plakettet kapna, mindenhová bemehet :-P
Csabi03-07-2013 20:33:11 // 37818
igaz nem sok a 4000, viszont ha ez alatt nem tömődött jobban, akkor 30ezernél miért tenné azt?! :)
droberto03-07-2013 20:31:54 // 37817
Akkor mégsem olyan szar dolog ez az EGR, nem? ;)
Nekem is bejövős lenne egy állófűtés, bár én elsősorban nem gazdaságossági szempontból tekintek rá, hanem a motor védelme szempontjából.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.