Forum >> 159

LaciR25-06-2013 11:44:56 // 37466
Szia mindenkinek. Kb egy egyhetes boldog tulaja vagyok egy 159 SW 1,9 JTD-nek. 128000 km van benne. Egy kérdésem lenne. Vezérmü szíjat meg amit vele kell cserélni mikor kell - kéne kicserélni? Ja meg milyen égök vannak benne, elöl, hátul? Válaszokat elöre is kösz.

LaciR
'''''25-06-2013 11:10:22 // 37465
Ezt hol csinálták?
Csabi25-06-2013 10:57:01 // 37464
No találtam egy oldalt
"Az akku sarkain mért töltőfeszültségnek minden üzemállapotban (alapjáraton fordulatszámon, fogyasztókkal terhelve és azok nélkül )13.6 V - 14.4 V között kell lennie. Érdemes még ezen kívül megmérni az autó üres fogyasztását"



Alultöltés esetén (töltőfeszültség alacsonyabb mint 13.6V ), akkor az akku leszulfátosodik, azaz a lemezeken lévő ólomszulfát szemcsék megnőnek és töltéskor már szigetelik a felületet.
Csabi25-06-2013 10:38:38 // 37463
Ugyanezen az oldalon amit linkeltél:
"Az akkumulátor nem teljes mértékű feltöltése, pl. 90%-os újratöltés mellett megkezdődik a szulfátosodás annak a 10%-os nem reaktivált anyagnak a segítségével, amit a befejezetlen töltési ciklus hagyott fenn. "

Pl egy 13V töltőfesszel mennyi idő feltölteni az akksit 12,7-12,8V-ra
Csabi25-06-2013 10:27:54 // 37462
Na-na :)
Amit linkeltél, az egy nyugalomban levő akksi feszültségéről beszél.
droberto25-06-2013 10:22:50 // 37461
Azért az ötödik hengert fel kell ám melegíteni :), meg az önindító is több áramot vesz fel...
Csabi25-06-2013 10:22:28 // 37460
Ma voltam én is klímásnál, bár jól működik, csak kíváncsi voltam, mennyi gáz és olaj van pontosan a rendszerben...illetve egy automata klímagéppel akartam újra töltetni a pontosság kedvéért.
A gép amivel a műveletet végezték.

Lefejtett 550g gázt és 16ml olajat, szóval nem 300g volt benne, mint ahogy írtam korábban. Az olaj mennyisége sem volt sok, mint ahogy én azt gondoltam.
3 tesztet végigfuttatott, 4perc vákuumozás,
A gép szerint is 550g gáz kell bele, szóval tökéletes volt a mennyiség...visszatöltve 15ml olajjal és kész.


Az előző klímás mindig túltöltötte a rendszert, legutóbb februárban...ezek szerint akkor 650g gázt töltött és 100g leengedésével lett jó....
droberto25-06-2013 10:07:57 // 37459
Azért a 13,6 az túlzás SZVSZ.
"*Az akkumulátor szulfátosodása akkor kezdődik, amikor a savsűrűség 1,225 alá esik vagy az akkufeszültség 12,4V alá. A szulfátosodás megkeményíti az akkumulátor lemezeket és csökkenti az akku áramfelvevő/áramleadó képességét, kapacitását, a folyamat az akkumulátor tönkremenetelével ér végét."
Csabi25-06-2013 09:45:46 // 37458
Köszi a méréseket! :)
Elég extrém alacsony értéket mértél. A ködlámpákat, belső világítást(ami elenyésző) leszámítva a többi fogyasztót használod is nyáron...
Kérdés mennyit mérnél ködlámpák nélkül...kb 13V-ot ami a szakik szerint nem valami jó ,mert 13,6V alatt az akku elkezd szulfátosodni...
(Nekem akkor volt ilyen alacsony a töltésem, amikor egy testkábelem nem jól érintkezett)
Egyébként nem értem, h az 1.9-be miért tettek csak 120A-es generátort amikor a villamos fogyasztók szinte megegyeznek a 2,4-el ahol már 150A-es generátort szereltek.
(lehet ezért több az 1.9-nél a generátor elhalálozás)
A műhelyetekben nem tudsz rákérdezni egy villamos szakira, h mi a véleménye?
David | Centocinquantanove25-06-2013 08:46:16 // 37457
Azt szeretném kérdezni, hogy ha takarítás tisztítás céljából elölről lecsavarozom a lámpatestek konzolját, ami a 3-3 krómozott "csövet" fogja, akkor a fényszóróbeállítások (magasság, irány, stb.) elmennek?
Azért akarnám leszedni, mert az egyik oldalon a helyzetjelző "krómcsövében" belül alul összegyűlt némi finom homokszerű por. A többi tiszta belülről.

Megaztán a krómozott csövecskékre is ráférne egy alapos takarítás, meg a tavaszi bogártetemeket is ki kéne tisztogatni... Csak félek, hogy elállítódnak a fényszórók, aztán csálén fog világítani!
Pityukoma25-06-2013 00:34:46 // 37454
Lehet panaszt fogok tenni az igazgatóságon, mert valami klikkesedés van kialakulóban felénk is:
:-DDD
Szegénykém tiszta libabőr volt mire érte mentem :-)
Pityukoma25-06-2013 00:21:39 // 37453
Sziasztok :-)
Ma csináltam egy pár mérést, összehasonlításnak.
Töltési feszültség (akkun mérve) alapjáraton a következő fogyasztókkal:
-tompított világítás;
-össz.belső világítás
-rádió
-első+hátsó ködlámpa
-klíma+hűtő ventilátor
12.44 Voltot mértem.
Minden kikapcsolva, alapjáraton: 13.96 Volt; ugyanez 2000Rpm-nél: 14.03 Volt.
Akku fesz. nyugalmi állapotban 4nap állás után:12.48Volt (Exide 74Ah/680A)

Klíma LOW-ra kapcsolva:6.6 fokos befújt hőmérséklet. A középső szellőző rostélynál mérve alapjáraton. 23.8 fokos külső hőfoknál. (mindkét érték ugyanazzal a hőmérővel mérve) Ezen valószínű hogy a menetszél és a motor fordulat még javítana ill. a magasabb külső hőfok rontana úgyhogy lehet venni mérvadónak.
Remélem hasznos infók akinek esetleg kell mostanában.
Üdv néktek :-)
Dömpi (il dottore)24-06-2013 22:37:01 // 37452
Tény, hogy Rékáé nem nagyon hisztizik...az enyémnek meg folyamatosan "megvan" :)
Piritu - 1.000.00024-06-2013 22:32:52 // 37450
Jó éjt mindenkinek! :-)
Piritu - 1.000.00024-06-2013 22:30:43 // 37449
"a 159 valóban új korszak." - Szerintem is. Eddig csak olyan alkatrész miatt maradtam vele fekve, ami a korábbiakban vagy nem is volt, vagy nem tudtam róla, hogy van :-P
Dömpi (il dottore)24-06-2013 22:21:46 // 37448
A 7végén rájöttem, hogy a 159 valóban új korszak.
A lökhárító levételéhez elég fölül 4 csavart, meg alul 5 csavart kitekerni, illetve a sárvédő doblemezéből 2x2-t, és a kerékjárat mögött 1-1-t a két oldalon (ami a felette lévő lemezzel összefogja), oldalt pedig kipattan lefelé húzva.
DE a kerekeket nem kell kivenni, és a sárvédő lemezt sem kell kibányászni.

Viszont a 7végén gondoltam kimosom a 147-es hűtőjét is, nehogy Réka klímája is úgy járjon, mint az enyém.
Azt hittem ugyaz, mint a 159.
Ráfáztam.
Oldalt ugyanis nem pattan szét, hanem a sárvédő doblemez mögött, előrefelé a lámpákig oldalanként (!) további 2-2 csavar fogja össze az elemeket...legalább is ahogy a kezemmel ki tudtam tapintani.
Mikor erre rájöttem, már amúgy minden csavar ki volt tekerve...kettő ebből eléggé küzdelmesen.
Emelő nem lévén (a kocsihoz adott kerékcsere-emelővel nem akartam kínlódni), feladtam és visszacsavartam a csavarokat.

Hogy én mekkorát káromkodtam!
Bumper24-06-2013 19:41:56 // 37447
Üdv.!

Szeretném az EGR-t kiíratni a progiból.Ledugóztam, minden ok. :-) 3 hete nem tudok a sámítógépen visszanézni semilyen fórumos hozzászólást stb. Vas, Gy-M-S megyében hol tudnám megtenni? Tudna valaki segíteni, valakit ajánlani?
Köszönöm!
mizooo24-06-2013 18:30:22 // 37446
Akkud rendben van?
Liquid24-06-2013 16:00:30 // 37445
a 2.0TS 156 is leszabályzáshatáron 3-ban már 150 felett volt kicsivel :)
tstark15924-06-2013 15:31:58 // 37444
lemaradt az uzenetem vege
szoval tud vki segiteni mi lehet ez es mit kellene vele csinalni?
elore is kosz,

Roland
tstark15924-06-2013 15:29:58 // 37443
Sziasztok

Kis segitseg kellene, a 159-em ma kiirta hibauzenetkent, hogy " hillhold not available, consult handbook" valamint, hogy " car security not availabel, consult handbook" egymas utan a kettot, aztan par kilometer utan megszuntek. Majd legk0zelebbi mentkor cca 20 km utan megint, es megint eltunt.

Tud vki seg
David | Centocinquantanove24-06-2013 15:20:04 // 37442
Valamivel 7000 alatt szabályoz le a motor, az pedig harmadikban 170 körüli tempót jelent.

:-O
Vermacy24-06-2013 15:04:44 // 37441
http://totalcar.hu/tesztek/2013/06/24/maserati_ghibli_2013/

"...hiszen Olaszországban vagyunk, az olasz nép vonzódása és szimpátiája a patinás hazai sportautó-márkákhoz legendás, a rendőr ha meg is állít, inkább csak megnézi, beül, megrugdossa a gázt, és büszke, hogy abban az országban született, ahol az Alfa-Maserati-Ferrari."
David | Centocinquantanove24-06-2013 14:40:46 // 37440
Ja és az ha a vezetők a bejárathoz legközelebbi helyeken parkolnak az nem klikkesedés / megkülönböztetés? Ilyen alapon...
David | Centocinquantanove24-06-2013 14:24:57 // 37439
Irígykednek, mert a négykarikás bajor népautókat senki le sem sz*rja... Verik a mellüket, hogy ez német meg így meg úgy... De mivel tucat, az egyik éppolyan mint a másik...
Az alfát megcsodálják, megdícsérik!
Nemegyszer voltam fültanuja, hogy összesúgtak a vas mögött, hogy "Nézd milyen szép ez az autó!" vagy hogy városon belül 40-nel kényelmesen gurulva utánafordulnak a járókelők...
Nyergesújfalun (kisváros, népesség 2000) egy kezemen majdnem 2x össze tudom számolni az alfákat... Ebből mondjuk - nemakarom a hölgyet megbántani :D - de 10-ből egyszer veszi észre az integetést/villantást, de az az 1 az olyan, hogy ... húúúú! :D

Alfa ... Wir leben autos! :D
Liquid24-06-2013 13:48:37 // 37438
szerintem igazából itt az nem tetszik a gyökérkéknek, hogy Dömpi a "köznéppel" keveredik
Ildiko24-06-2013 13:46:10 // 37437
Az interjú már a rendezvény legvégén készült, a tombolasorsolás után (mert akkor álltunk ott), tehát túl sok mindent tényleg nem tudtak felvenni. :( Én viszont megörültem, amikor megláttam az én verdámat. Viszont tényleg nem sikerült átadni a City hangulatát ezzel a pár perccel.
Ildiko24-06-2013 13:44:00 // 37436
Nekem is ez jutott először eszembe. Hogy ők el sem tudják kerülni, viszont az ő autóikat észre sem veszi senki, hiába állna 10 is egymás mellett...
Liquid24-06-2013 13:39:10 // 37435
persze hogy lehet, el se tudják kerülni
David | Centocinquantanove24-06-2013 13:04:09 // 37434
Dömpi ne is haragudj, de hogy lehet ennyire destruktív, bomlasztó és kirekesztő, hogy márkatársaidat a cég érdekei ellen hangolod, és lázadásból külön parkolásra buzdítod.

Hihetetelen, hogy valaki(k)nek ez a legfontosabb az életében, hogy ilyen ellen szótemeljen. Nem látom magam előtt, hogy kinek vagy minek ártottatok, vagy kinek az érdekeit sértettétek a 4 -5 alfa egymás mellé rakásával... Szánalom!

Bezzeg gondolom Opelekkel, Volkswagennekel és társaival lehet egymás mellé parkolni...
Piritu - 1.000.00024-06-2013 12:44:32 // 37433
"még korán reggeli interjú, amikor szinte üres volt a placc." - a tizedik másodpercnél bezzeg már trélereznek is egy Alfát :-(

Ha jól tudom, az ugrálóvár meg volt rendelve, csak az ipse péntek este lelépett a térképről.
A grillel meg a bográccsal meg az a gond, hogy nem lehet tüzet rakni az erőd területén.

A mosás tényleg kellett volna, főleg a porolós bejárat miatt. Régebben volt is száraz tisztító cég a placcon. (A nedves megoldásnál kíváncsi lennék, hogy mit lehetne kezdeni a keletkezett szennyvízzel.)
Vermacy24-06-2013 12:17:15 // 37432
Hááát, ez elég suttyó egy riport volt! Hiányos típusbemutatás, még korán reggeli interjú, amikor szinte üres volt a placc.
Remélem, jövőre azért programok is lesznek, mert ez idén elég silány volt. Gyerekeknek ugráló vár, párásító ventillátor, erődben mosósátor, hogy ne Komáromban kelljen mosót vadásznom! Grillező, bográcsozó helyek kijelölése...

Ildikónak viszont Köszönöm a linket :o)
vzolee24-06-2013 11:57:31 // 37431
Nálunk ilyen volt:
http://www.youtube.com/watch?v=uxcz4Q3smm8&feature=em-upload_owner

Szerencsére fél 2-kor érkezett és a kocsi a garázsban állt, mert úgy volt, hogy 2-kor indulunk kajakozni a Tiszára...

Nincs valakinek 17-es felnije eladó? Akár nyári gumival, akár nélküle.
Vermacy24-06-2013 11:47:51 // 37430
:o) Sztem mókás! Hogy kinek, mire nincs ideje?-)
Vermacy24-06-2013 11:42:05 // 37429
Az ilyen dolgok a bosszantóak. Egy prémium autónak nem illene ilyen hibákat produkálni főleg, ha a kötelező karbantartások el vannak rajta végezve.
Az Én EGR-emet vszínűsítem, hogy szervizben vágták gallyra, beletömködték tisztítás nyomán a kormot az EGR belsejébe...
Ildiko24-06-2013 11:04:51 // 37428
Nem tudom, láttotok-e, de páran benne voltunk a komáromi tévében, az AlfaCity rövid beszámolójában - nekem csak a fejem búbja látszik ki az autó mögül, de az Alfám teljesen! :)
http://www.komaromtv.hu/videos-hirek/kronika/2013/06/19/alfacity-a-monostori-erodben/
Ildiko24-06-2013 10:56:19 // 37427
Szépséges!! :) Köszönjük a fotót!
Ildiko24-06-2013 10:55:47 // 37426
Nagyon szép! :) Számomra nem lenne kérdés...
Tibcsi16624-06-2013 00:31:21 // 37425
Én már meg is találtam a 166ról. 2009 május, szakadó eső után:( Kb. 1 napig waxoltam, de ez talán látszik is.

Engem egy Toyota őrült barátom kért fel az esküvőjére…

Liquid23-06-2013 23:12:39 // 37424
nekem van egy ilyenem, asszem 15e körül vettem 2-3 éve, Alsóörsön tartom, mert sajna ahhoz nagy hogy állandóan a kocsiban legyen. Tavaj nyáron kétszer is felhúztuk, egyszer volt jég is de nem volt vészes, mindenesetre a biztonságérzetemet növeli :)
droberto23-06-2013 23:07:37 // 37423
Az erős szociális hajlamodat kihagytad, az alapvetően kapitalista korban. :)))
droberto23-06-2013 23:00:58 // 37422
Sajnállak! :(((
Egyre inkább látom "nem soknak" a 20-25k-es kiadást egy jégponyváért...
Nincs ötletetek olcsóbb alternatívára (persze bírja az UV-t is)?
droberto23-06-2013 22:51:48 // 37421
Kösz, hál' Istennek nem volt jég. A nagy piros gócpont tényleg felénk jött.
Nagyon hiányzik nekem egy jégtérkép az időkép oldaláról. (Ha ez technikailag nem megoldható, akár a bejelentések alapján) Itt nyomon lehetne követni, hogy hol várható jégeső.
Dömpi (il dottore)23-06-2013 22:43:55 // 37420
már csak a macska meg a babetta hiányzik, aztán ízirájder öcsém!!!!
Dömpi (il dottore)23-06-2013 22:42:00 // 37419
Vannak ilyen hajlamaim, de most sem az idő, sem a körülmények nem adottak. :)

Amúgy inkább örök renitensnek tartom magam.
- rockzenét hallgatok egy alapvetően populáris zenei korban,
- Istenfélő, katolikus vagyok egy alapvetően ateista korban
- Alfát vezetek egy alapvetően OFF-os korban

...gyerekek, mi ez ha nem lázadás? :) :) :)
droberto23-06-2013 22:38:47 // 37418
Várjuk a fotót! :)
droberto23-06-2013 22:38:16 // 37417
Dömpi, te igazi szabadságharcos vagy! :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.