Forum >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)02-09-2012 20:37:58 // 23964
én nem kísérletezek már maradok az 5w30-nál max kipróbálom a Motul-t vagy az Agip-ot mert mind a kettő kétszeres észter alapú olaj és ennyi ... a turbó mizériában nem hiszek eddig egyetlen meghibásodásról sem hallottam idő előtt aki 5w30-at használ....
DrB02-09-2012 20:37:22 // 23963
Ez van pontosan a tiedben?

Castrol Edge FST 5W-30

Mert ez éppenséggel kicsivel drágább a GTPeti által linkelttől.
GTPeti02-09-2012 20:36:30 // 23962
Igen... a DPF miatt. Ettől függetlenül a Garret nem ajánlja a W30-at.
Liquid02-09-2012 20:35:03 // 23961
tudtommal hibás volt a gyári ajánlás, nekem is WR PE 5w30 van benne
GTPeti02-09-2012 20:34:45 // 23960
Jó, de nem az volt a kérdés. :P
Szóval?
droberto02-09-2012 20:33:54 // 23959
Ez jó olaj bele, de szerintem az EDGE 5W-40 még korszerűbb.
A 2.4-eseknek nem könnyű a választás az előzmények türében... :(
Erhard 242 (Pure Energy)02-09-2012 20:32:59 // 23958
az árától döglik ki az ember :)
droberto02-09-2012 20:31:48 // 23957
A 2.4 nek a gyár szerint kell a 40-es melegviszkozitás!
Erhard 242 (Pure Energy)02-09-2012 20:31:21 // 23956
a gyáritól ziher az meg 5w40 :) akinek meg gyári de 5w30 annak is :P
droberto02-09-2012 20:29:33 // 23955
A DPF, B-s Selénia WR-től döglik, nem az SAE 5W-40-től!
droberto02-09-2012 20:26:54 // 23954
DE VAN, DE VAAN! :)))
Én sokat törtem a buksim annak idején, hogy a gyári Selénia WR PE C2-őt, vagy a Multipower C3-at rakjam, de a vastagabb kenőfilm miatt az utóbbit választottam. Mindkettőnek egyforma a SAPS-e, magyarán a DPF miatt egál.
Tavasszal kipróbálom a WR PE-t, hogy azzal mennyivel csökken a fogyasztás. Ha nem észrevehetően, akkor azt hiszem maradok a Multipower C3-nál, míg a Petronas zsét nem tol a Seléniának egy C4-es olaj kifejlesztésére.
Ha nem Alfám lenne talán én is Castrol Edgét tankolnék a mociba...
direttore02-09-2012 20:26:09 // 23953
mitől döglik ki, a gyáritól, vagy az 5w-40- től?
Erhard 242 (Pure Energy)02-09-2012 20:22:31 // 23951
na meg plusz egy longlife olaj csak jobban bírja max 15e-ig mint egy 5w40-es ezért is maradok az 5w30-nál
Erhard 242 (Pure Energy)02-09-2012 20:21:02 // 23949
jah amitől kidöglik a DPF...
Erhard 242 (Pure Energy)02-09-2012 20:19:56 // 23948
természetesen igen, ha más nagy márkák is elmennek ezzel több százezret akkor ennek is el kell...
droberto02-09-2012 20:19:37 // 23947
Én a helyedben egy jóféle a 2.4 gyári ajánlás szerinti SAE 5W-40 viszkozitású C2-es olajat választanék. (Szerintem ami jó: az a Selénia, Castrol, Mobil1)
DrB02-09-2012 20:19:30 // 23946
Te mit használsz? DPF márneked sincs bent, ugye?
DrB02-09-2012 20:18:33 // 23945
Ha a DPF bent lenne még, akkor is ezt használnád?

A turbó gyártójának W40-es ajánlását, ahogy GTPeti is írta, én is olvastam az alfisti.net-en...
droberto02-09-2012 20:15:51 // 23944
Így igaz, a legalacsonyabb korom és szulfáthamu (SAPS) tartalma a C1-nek és a C4-nek van. De ezek még nem nagyon vannak elterjedve.
A különbség közöttük ugyan az mint a C2 és a C3 között. A C1-nek kisebb a dinamikai viszkozitása, míg a C4-nek magasabb.
direttore02-09-2012 20:11:59 // 23942
Teljesen jó ez a total olaj. Bár nekem is átfúrt dpf-em van, de attól még a korommegkötés miatt jó a C3.
droberto02-09-2012 20:11:49 // 23941
Így van. A C2 és a C3 a DPF szempontból azonos.
Mindkettőnek közepesen alacsony a korom és szulfáthamu tartalma. A C3-nak magasabb 150°C-on, a dinamikai viszkozitása, ergo ennek jobb a kenésbiztonsága. Hátránya előnyéből következik: a nagyobb ellenállás miatt a magasabb fogyasztás.
GTPeti02-09-2012 20:08:38 // 23940
Az nekem egy választásnak tűnik. (Bár tapasztalatom nincs vele.)
DrB02-09-2012 20:08:36 // 23939
ErHardnál meg már nem játszik DPF, azt se felejtsük el...
DrB02-09-2012 20:07:07 // 23938
A linked alapján nem az ACEA C4 lenne a legjobb a DPF miatt az alacsony SAPS tartalma miatt?
direttore02-09-2012 20:03:57 // 23937
konkrétan melyiket?
DrB02-09-2012 20:03:40 // 23936
A GTPeti által belinkeltet?
Erhard 242 (Pure Energy)02-09-2012 20:00:10 // 23935
én Castrol-t használok
Piritu - 1.000.00002-09-2012 19:56:55 // 23934
A C2 is elég a DPF-nek. A C2 és a C3 között csak a magas hőmérsékletű viszkozitás más.
ACEA szabvány
DrB02-09-2012 19:47:19 // 23933
Korábban az idekinti szervizem Total Quarz INEO MC3 5W40-et rakott bele. Kiváncsi vagyok, ErHard mit használ?
GTPeti02-09-2012 19:18:42 // 23932
Az alfistin ezt is nagyon emlegetik: Castrol 5W40 DPF (Mintha Erhard is ezt használná.)

Az a lényeg, hogy ACEA C3-at is tudnia kell a DPF miatt. Márpedig ezt kevés 5W40-es olaj tudja. (A W40 a turbó gyártójának kifejezett ajánlása.)
GTPeti02-09-2012 19:13:55 // 23931
Az első a Selénia DPF kompatibilis olaja, a második ennek az alternatívája.
Jómagam még nem néztem utána alaposabban... a W30 picit gyanús is nekem.
Az alfistin erősen megy az agyalás több topicban is.
DrB02-09-2012 19:02:40 // 23929
Egy gyors olajos kérdés. Rengetegszer téma volt, tudom, de mindig több vélemény volt, melyik a tuti motorolaj a 2.4 mJTD-hez.

A vasban most 120 ezer km van, főleg városon kívül ill. autópályán használom, az utóbbin tartósan 160-200 km/h között. Ezek alapján milyen és melyik gyártó olaját javasoljátok a DPF-et is figyelembe véve?
'''''02-09-2012 16:01:49 // 23928
Ma reggel,minden előzmény nélkül a motortér közepe felől furcsa hang hallatszott.Olyan,mintha valami forgó rész lemezhez érne.Ráadásul gázadásra füst is jön felfelé.Talán a kipuff elengedett,azért a füst?De akkor mi a hang?
Imi02-09-2012 15:56:04 // 23927
Én soha nem kapcsoltam ki.Minek kikapcsolni?
direttore02-09-2012 14:30:37 // 23926
na de mindig? nyáron, full meleg garázsban?
.......................02-09-2012 14:22:22 // 23925
Páraérzékelő bekapcsol,azért
'''''02-09-2012 14:22:16 // 23924
Nekem csak ritkán csinálja ezt.
direttore02-09-2012 14:20:57 // 23923
HAli,

Egy fura kérdés......a 159-be amikor kikapcsolom a klímát úgy állitom be a garázsba, majd másnap reggel beinditom a verdát, s klama kis idő után magátol elindul..... mitől van ez, mindig ugy állitom le kikapcsolt klímával, de másnap ujra azzal indul....???
'''''02-09-2012 07:13:04 // 23922
Köszi!Majd rakok fel képet,ha kész a led is.
Tibcsi16601-09-2012 23:37:53 // 23921
A 159-emben gyári van. Remélem igazad lesz és nem nagyon kell cserélgetni :)

De ha kéne,első körben azért biztos kipróbálnék egy ebay-est. Már több száz! kínai dolgot vettem ebay-en és szerencsére csak 2-3 dologgal volt probléma.
GTPeti01-09-2012 22:49:56 // 23920
Amit írtál ebay-es dologban azért van valami. Mégpedig az, hogy olyan nagy az árkülönbség az olcsó és a drága között, hogy megéri "véletlenül" OSRAM-ot ráírni a kínaira... Az ott árult márkás izzók jó része hamisítvány. A színek kapcsán írtam egy blogbejegyzést. Ami garantáltan tiszta forrásból jön annak sajnos 60 ojró darabja. De hangsúlyozom: azokat nem nagyon kell cserélgetni.
Tibcsi16601-09-2012 22:46:48 // 23919
Ja ezt nem tudtam, így akkor már értem miért volt az enyém ilyen selejt. Amúgy a másik "siemens" izzó 5 évet ment hibátlanul. Lehet, hogy csak a trafó volt rossz az egyik oldalon, mert 3 izzót "evett" meg 5 év alatt.
Csabi01-09-2012 22:34:47 // 23918
Ha ezzel gond van akkor igen, ott maradsz az út mellett... Ez bárhol is történik nem fog jól esni:) ezért írtam én is, hogy nekem a szerviztől 3-4 km-re adta meg magát, így nem volt túl költséges az autómentő...Nekem egyéb kárt nem okozott. A kérdésedre válaszolva elképzelhető hogy egy eseteleges szakadásnál úgy befeszül a hosszbordás vagy az érintkező felületek, hogy okozhatnak vezérlés szakadást...őszintén szólva azért erre nem sok esélyt látok..
GTPeti01-09-2012 21:52:33 // 23917
"De persze akinek van pénze vegyen nagy márkás izzókat. (ugyan az mint amit ebay-en veszel negyed áron)"

Nem ugyanaz. Más minőség. Nem égnek ki 2 év múlva... Az én gyári xenon lámpáim kb. 10 évesek lehetnek. Megkockáztatom, hogy ezekben a gyári izzók vannak még. És ha nem... Elfogyasztottam egy pár kínai xenonszettet, így meg tudom ítélni a különbséget. A kínaiak kb.-ra tudják csak belőni a gázkeveréket a jelek szerint. :(
GTPeti01-09-2012 21:46:10 // 23916
Azt ugye tudod, hogy a "SIEMENSHID" márkájú szettednek az égvilágon semmi köze nincs, sem a Siemens AG-hez, sem az Osram-hoz? Pofátlan kínai kamu, sajnos.

(NEM azt mondtam, hogy nem tartozhat ettől még a jobbak közé az a szett.)
Tibcsi16601-09-2012 21:43:31 // 23915
Nagyon JÓÓL néz ki! Kíváncsi vagyok milyen lesz LED-el.
Csak arra vigyázz, ahová eddig lazán beálltál járdaszegély fölé parkolni, az most nem biztos, hogy menni fog :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.