Forum >> 159

Zool11-03-2007 21:24:10 // 3314
Volt egy érdekes gondolat a FIth Gear (szerintem amúgy erősen részrehajló) 159 tesztjében. Az ízig vérig olasz éttermes azt magyarázza, hogy neki a 159 a világ vége (fine del Mondo), azaz ha van jobb autó annál, nem akar tudni róla. Ez sokunkra jellemző itt, ami nem gond, de mivel a legtöbb elvakult Alfa fan nem tud új autót venni (és végül is a márka csak abból tudja fenntartani magát) nem árt ha odafigyel a részletekre is. Kevesen engedhetik meg maguknak, hogy 10 millát adjanak ki egy autóra, és ebben a ligában már el is vár valamit az ember. Na igen a 159 sokat is nyújt, de pont ezért bosszantó ha apróságokkal szúrják el az összképet. A 147es egy olyan apró hülyeséggel kezdte aminek nem szabad megtörténnie. Az ablakmosótartály sapkája hiányzott. Akinek van 147 az tudja, hogy anélkül nem is lehet utánatülteni, mert a leggyakrabban feltöltendő tartályt alulra, az oldalsó sárvédő takarásába tették. A gyér kinézetű ajtóhegesztések sem zavarnának, ha nem tört volna pozdorja módjára az NCAPnél. Persze egy hiányzó sapka semmi a Volvóm fékhiba üzenetsorához képest, de pont az ezért gáz hogy egy múgy megbízható autónál ilyen apróságokkal lesz baj...
Tom1211-03-2007 16:07:50 // 3313
Köszi! Majd meglesem.:-)
Alfacus Maniacus11-03-2007 15:26:46 // 3311
A mi zörög és mi nem, meg a teszteken a németek a befutók stb. kérdéshez szólnék hozzá. Már csak azért is, mert azt hiszem, a 159-es használatban dobogós vagyok km-teljesítményben és az merőben más, mint pár napos/hetes gyorsteszt tapasztalatai. A motor teljesítmény, nyomaték stb. kérdést most nem említem, más, a 159 körüli dolgokról szólok. Bocs ha hosszabb lesz, de időszerűnek látszik - érzelmeken, márkaszerelmen - túlmutató stílusban is beszélni egyszer. Tehát: sorozatgyártású kocsijaink vannak és ott tkp. mindenki az illető cég gyártás/szereléstechnológiai átlagának szintjét kapja (ezért nem fogadom el azt a rendszeresen hallott megjegyzést, hogy valakinek bizonyára 'rosszabbul összerakott ' autója van, kicsit sok lenne az ilyen különlegesen eltérő egyed). Hogy kinél mi eltérés jelentkezik, az általában generális technológiai lazaság eredménye (és most zárjuk ki a súlyos, rendszeres, mindenkinél előforduló hiba lehetőségét). Technológiai lazaságot értve a beszállítóra ill. a holmit átvevőre, a szerelősoron dolgozóra és főként a minőségellenőrzést végzőkre. Nos, prémiummárkánál vagy más, e kategóriába áhitozó márkánál édes mindegy kell legyen, hogy éjszakai műszak van, esetleg péntek délutáni (ha nem így van, minimum a minőségellenörzést végzőket az olivafeldolgozó iparba át kell irányítani). A bosszantó az egészben az, hogy a gyártónak általában több pénzébe sem kerülne, ha a 'laza' stílusban produkált termékeit minimálisan több figyelemmel/fegyelemmel állítaná elő. Mellékelek pár képet a kocsimról. Ezekből kettő nem a normál felhasználónak készült, mert észre sem veszi, de szakmai teszteken már kiszúrják és ne csodálkozzunk, ha nem emeli a márka presztizsét. 1) Csomagtartó fedél bal oldal: lemez, vonalhegesztés OK. 2) Csomagtartó fedél jobb: lemez kb. kézi hidegvágóval (kertészollóval?)megmunkálva, cakkos élek betrutyizva 3) JE ajtó gumiprofil (így vettem át 0 km-esen). Ez végképp olyan apróság, hogy így nem lett volna szabad kiengedni a gyárból. Jön a kedves vacilláló (nem Alfafan!!) vevő, kinyitja az ajtót és első gondolata az: ha egy gumicsíkot nem tudnak rendesen berakni, mi lehet a láthatatlan részeken - és odébbáll. Lényeges dolgok ilyen lényegtelen apróságokon szoktak megbukni. Vannak még képek, de nem dagasztom az anyagot. Több apróbb sztori is említhető (az első héten betöltött kb. 7 deci fagyálló - szivárgás nélkül!! - légtelenítési lazaságra utal; motortérben vezetékköteg tartógyűrű mellé rakva a holmi, én tettem helyére; kormányoszlop borítás alsó részén a fedél pontosan berakva az ellendarab hornyába, felső részen már nem és a két rész egymásnak feszülő peremmel összecsavarozva, stb.). Így aztán kinek itt, kinek ott zörög a kocsija, esetleg 'hullik a vakolat' - mint egy 159-es népítéletes írta, valamelyik pár napja olvasott tesztben egy rosszul ragasztott krómelem szállt el a kocsi orráról (a ragasztókon egyébként is valami átok ülhet, nem csak a küszöbgumim miatt, de a bal tükörlapomat végleges elvesztése előtt szintén ragasztási probléma miatt cserélték garanciában). Bosszantó tesztet csináltam pár hete: a szokásos pesti útvonalamat - egyrésze tökéletes, másrésze már jóval kevésbé - egy nyolcvanakárhány ezret futott Skoda Superb taxival végigjártam. Más a futómű, meg a 159-es nem légrúgós, tudom, de nem voltam boldog, hogy a rázósabb részeken süketszoba volt a Superb a kocsimhoz képest. Összefoglalva: végleg nem érdekel, hogy a BMW meg más márka milyen, én maradok ennél és ezt szeretném a lehető legtökéletesebbnek tudni. Ahhoz meg az lenne a legjobb hozzájárulásunk, ha a kritikus hangokat is meghallgatjuk és akár e fórum szürke eminenciásai az importőrrel/márkaszervízzel közölnék, ill. remélem a gyár is gyűjti a tapasztalatokat, mert valóban minimális figyelemmel valódi álomautó lehetne a 159-es. P.S. Mégegyszer szorri a hosszú szövegért, de kibukott belőlem a tizenakárhány évig gyártás/szereléstechnológiát (is) okító-laborgyakvezető szakmai hordószónok:))
Zool11-03-2007 13:48:18 // 3310
Kellemesebb vizekre ezezve: Genfben 159 TI: http://www.italiaspeed.com/2007/motor_shows/geneva/alfa_romeo/ti/1003.html illetve ami nekem is új: individual csomagok: http://www.italiaspeed.com/2007/motor_shows/geneva/alfa_romeo/customisation/gallery_geneva/gallery.html
Robert-jtd11-03-2007 09:01:50 // 3309
A rajongásom a vizes tesztnek szólt,nem a komplett tesztnek:) Azt meg lefütyülöm,hogy a (hátsó lábtér)stb,alulmarad a 159-es mert az európai németautófan szakújságíróknak úgyis mindig valamibe belekötnek a 159alfán:(Ez olyan mint a viccben a nyuszin a sapka:)
Zool11-03-2007 08:28:43 // 3308
Hátrébb az agarakkal. Ez csak egy műsorszám. Persze a végén a 3as nyert. A 159 8/11-ik lett, igaz az objektív adatokban (pl hátsó lábtér) nehéz fölvenni a Vectra féle olcsó és nagy autókkal. (Mondjuk az más kérdés, higy az audi A4 mit keresett a dobogón) Amúgy a teszt nem német, hanem európai, pl az olaszoktól a quattroruote vett részt, igaz vagy 10 országban a magazon neve is mmegegyezik a német auto motor sportéval (gondolom mindegyik lap az AMS helyi fióklapja, tőlünk az Auto Magazin). Az viszont eleve szép hogy egy elsőkerekes autó lenyomja a hétsókerekeseket, a bömöt pedig főleg, mert ők is a vezetési élményre teszik a hangsúlyt.
Robert-jtd11-03-2007 08:03:46 // 3307
Megsasoltam:)-ez már valami,hogy egy német autós szaklap a 159-est hozta ki győztesnek a német csodajárgányok előtt! Sőt a vizes tesztnél a kommentátor agyon dicsérte az alfát aztmondta "mintha zsinóron húznák" a 407pugot meg leblamálta:)) Lassan a germánoknak is be kell látniuk,hogy az alfával számolniuk kell a közeljövőben!
raga11-03-2007 07:35:00 // 3306
Csütörtök: 0:05 Start (165. rész) (ism.) Autósmagazin
Zool10-03-2007 23:22:04 // 3304
Na látom a zörej még mindig sensible issue... Speciel az enyém nem volt annyira zavaró hogy utána jártam volna. Szerintem valami a szigetelésben nem volt kellően hidegtűrő, de az is lehetm hogy nem szabványosan hajtottam vissza egyszer a támlát (a forrás vhol hátul a C oszloptól jött).
Kompressz úr10-03-2007 23:21:44 // 3303
Pajtások! 147Seles: nem zörög, nem esik szét (eltekintve a motortól, 56000km :))) 147JTDm: nem zörög, nem esik szét (motor sem; 58000km :)) 159 JTDm (csak 1.9): nem zörög, nem esik szét (11000km), viszont a 147hez képes lényegesen nagyobb levegőt kell vennie ahhoz, hogy meglóduljon, érződik a súlya, de engem nem zavar (annyira) 156 JTDm SW(1.9) nem zörög, nem esik szét (56000km), eltekintve a futóműtől, ami nehezen bírja az autópályaépítéssel szétvert kétszámjegyű és más utakat.
Goodboy10-03-2007 22:46:08 // 3302
csao!147 zörejei?Párom jétidjének induláskor majdnem leesik a müszerfala,h verjem bele!!AZ én 156 jétidem ,még spéci bakokkal szinterrel sem ráz igy!!Mit lehet tenni??,
Tom1210-03-2007 22:42:45 // 3301
Ahogy itt olvasgatom a topicot eszembe jutott egy történet a Rolls Royce-ról. Ott a 80-as évek végén azt reklamálta több megrendelő, hogy "hangosan ketyeg az analóg óra". Szerintem tök jó úton halad az Alfa, ha már csak néhány zörejt kell kiszűrni.:-)
Zool10-03-2007 22:30:31 // 3300
Új autóknál is lehet zűrös példányt kifogni, és is jártam már menetrenden kívül a Volvóval, asszem elmondhatom, hogy 6 nónap alatt több hiba jött ki, mint a 147nél. VIszont a zörgő belső nekem is előjött a 147nél, télen nagy hidegben. Zavaró az ilyen, és nem ártana ha picit ráhajtanának a gyárnál.
Zool10-03-2007 22:26:19 // 3299
Speciel én is baromi sokat fészkelődtem mire elfogadható ülépozíciót találtam a 159esben. Érdekes hogy a sokat szidott 147es egyből teljesen jó volt, míg az újságírók által dícsért 159 nekem nem igazán jütt be (valaki említette, hogy bőrrel ő is így járt). Mondjuk én a 159esnél a 120LE dízelre alkudtam, és ki is egyeztem volna vele, jobban ment, mint az S40, és a 6seb váltó az autópályán is elfogadható szinten tartotta a fogyasztást. Azonban tény hogy a nagyobb 2.0d elég jól mozdult, és az első tesztvezetést követően vezettem a Saa93at a 150LE JTD-vel, és sokkal erősebbnek érződött. Mostanában nem vezettem saabot, de a 159 valahogy nem érződött olyan dinamikusnak. Lehet sok mindenre fogni, igazából a szémadatok sem nagyon tértek el, de szibjektív tényleg nem tűnt olyan fürgének. Nem ismerem annyira a magyar árakat, de itt a bömö nagyon más árban mozog. Én úgy számoltam, hogy a 159 150LE Distinctive árából egy rosszabbul felszerelt 318d igaz, én nem a kisker feltételekkel kapom, és itt a bömö pár dolgot rosszabbul ad.
Kalex10-03-2007 18:21:09 // 3298
Azért rendes tőled hogy beleírtad:"'SZERINTEM". Egyébkét nem füznék hozzá semmit, nehogy félre értsd. Én 17000km-nél semmit nem tapasztaltam..."csak"150LE-s mocival bírok, de még ezzel se aláztak le ...én annál több "dajcsét". Érdekes egy autód van az biztos, hogy nem lehet benne kényelmesen ülni?! ...hagyjuk...
Robert-jtd10-03-2007 16:29:56 // 3297
Lehet nem a legjobb példányt fogtad ki magadnak:) Az előtedd pár he.sz (3288) Bckk cartárs pedig épp az ellenkezőjét állítja a 2.4mjet -ttel felszerelt modelről!Mondjuk az ő tapasztalatára sokat adok mert pár példányt kipróbált már(ha nem minden mocival)a 159-ből. Sőt tavaly a 2.4mjet 200le verzióját én is kipróbálhattam az ő jóvoltából!:) Engem megfogott a teljesitménye a kocsinak,a futóműve meg egyenesen lenyűgözött! Mégvalami.-ha már most ennyi sok apróság jelentkezik a kocsidon mint(kvázi)-hiba akkor mi lessz majd mondjuk 200e/km felett ?:) Az enyémben már több mint 220e/km van igaz nem 159-es de az is 2.4 sajna nem m-jet:(És napi szinten gyúrom őt és a tiéddel ellentétben nemigen hallat zörejeket vagy más nyikorgásokat,max télen a felső lengőkar szilentek:) Szerintem nem szabadna ennyire elkeseredned hisz a kocsid még alig futott:)
Don Gombóc10-03-2007 15:50:45 // 3296
Azért egy 5-ös BMW az 525D az 1660kg és 177 lóerő. szerintem nincs mit szégyenkeznie a 159 2.4 Mjetnek.
tj10-03-2007 15:33:56 // 3295
Helló mindenkinek! Mivel a kocsim most lesz 5 hónapos és már több mint 15 ezer kilóméter van benne, leírnám tapasztalataimat! Előszőr is a motor. 2.4mjet dízel moci. A motor nagyon jó, csak éppen nem ebben a nehéz kasztniban. Több olyan motor van a piacon ami sokkal rosszabb mutatókkal sokkal dinamikusabb. Szerintem ehhez a súlyhoz minimum 3000 köbcentis moci kell. Az enyémben ugye van chip tuning, azzal megy úgy a kocsi ahogy alapban elvárná az ember. Az meg hogy hűdejó, hogy nehéz a kaszni, mert így masszív, csak duma. Egy ötös bömös könnyebb, nagyobb és legalább olyan masszív mint a 159. Remélem NAGYON dolgoznak a súlyon, mert pont a "cuore sprotivo" érzést vették el. SZERINTEM. Persze aki nem száguldozós annak bőven megfelel, csak éppen szarérzés amikor kissebb teljesítményű kocsik gyaláznak el...:) Az összeszerelésről. Nos a műszerfal felől 2500-3500 fordulat környékén rezonál valami. Nagyon idegesítő. Ha a hőmérséklet 3 fok alá megy, szintén a műszerfalből recsegő-ropogó hangok jönnek rossz úton(156-osban hallottam ilyet utoljára.) A jobb oldali ajtó minden fékezésnél "ropog", néha gyorsításnál is (156-nál ugyanez...). A vezetőoldali ülés nyikorog. A kesztyűtartó rezonál rossz úton és néha gyorsításnál. A kocsi szigetelése amúgy nagyon szuper csak éppen minden ilyen idegesítő tényezőt "felnagyít". Szóval olasz barátaink nagyon messze vannak még mindig a minőségtől. Teljesen ugyanazok a dolgok, gyermekbetegségek vannak az összeszerelésnél mint a 156 esetén. Azért szerintem ez már vicc egy 10 millás autónál. Egyéb hiba nállam nem volt. Vezetni szuperjó a kocsit, könnyebb navigálni is mint a 147/156 duót. Ja és lehet hogy az én hibám de én még mindig nem találtam benne számomra megfelelő ülés beállítást, állandóan fészkelödőm benne... Ennyi volt a síránkozásom. Egy biztos: még nem döntöttem el milyen lesz a következő kocsim, de lehet nem Alfa...ufff.tj
Kompressz úr10-03-2007 13:11:09 // 3294
Matricát rá.
ystuc10-03-2007 12:40:26 // 3293
A rendszámon? Igen, ez negatívum, a KPM felé jelezzék! :-)
Keszeg10-03-2007 12:02:49 // 3292
Így van...:-)
Tom1210-03-2007 11:58:30 // 3291
Nem si egyszerű pakolni való kombi, "SPORTWAGON".:-) A rendszámot meg nem Giugiaro tervezte...:-))
Keszeg10-03-2007 11:54:43 // 3290
A rendszámon voltak fennakadva, hogy mennyire elcseszi az elejét. Mondjuk ez igaz is. Ja meg hogy a sportwagon az nem is egy kombi, mert nem fér bele egy raklapnyi cucc:)
Tom1210-03-2007 11:53:25 // 3289
...ha nincs mit...;-)
Keszeg10-03-2007 11:51:31 // 3288
Kicsit idétlen ez a két muksi de legalább a jót nem fikázza mint a konkurencia...
Tom1210-03-2007 11:51:25 // 3287
Nem is lehet elsietni szombaton a kelést...:-)) Csak lesz valami ismétlés...
Keszeg10-03-2007 11:49:35 // 3286
Pont erre keltem:)))
Tom1210-03-2007 11:39:54 // 3285
Szólhattál volna korábban...:-)
Keszeg10-03-2007 11:26:18 // 3284
Hali! A viasat-on most teszteltek egy 2.4-es és egy 3.2-es V6-os 159-est. Háát nem kicsit voltak elájulva a srácok:)))
Tom1210-03-2007 10:05:46 // 3283
Így ki lehet bírni az unalmas hétköznepokat.:-)
Tom1210-03-2007 10:02:35 // 3282
A HANG. ;-)
Bckk09-03-2007 21:02:16 // 3281
skacok, a héten van szerencsém tesztelni a 159 2,4JTDm-et kézi váltóval, orbitális egy dög, aki csak lát forog utánunk egyszerüen verhetetlen amit ez a verda lemüvel, ill. amit le lehet vele müvelni egyetlen hiányosság hogy többet kell váltani mert ugye nem lehet pörgetni 7e-ig, ugy mint a benzines társait. a fogyasztás meg 140nél is csak 7liter, mint az 1,9JTDm -nél. az utat üli akár csak sinen haladnék, a fékek brutálisan efektivek és a hangja, az vmi hátborzongatóan jo :))) ha tehetitek, probáljátok ki, ez a kocsi meg sem akar állni, 220ig probáltam huzni, meg sem kottyan neki annyira jo érzés vele legyalázni a sok off-ost :))) még egy ragadozó bömövö-st is letiportam a minap :)))
kando.09-03-2007 15:13:38 // 3280
Kár, hogy nem rosso a 159 :) Viszont (bár itt off), egy barátom volt kint a siklórepülő (vagy mi a pontos neve..) csapattal Nizzában (á la france: Nice) s láttak ott, le is fotózták egy szürkéses színű Ferrárit.. Háát, eléggé nem rá való színt kombinált ki a tulaj..
GTPeti09-03-2007 15:11:08 // 3279
Szerencséje van, hogy az autó nem ültetett.
GTPeti09-03-2007 15:00:51 // 3278
Sziasztok! Ha esetleg vki szeretne látni egy 159-est és Schumi-t egy képen, akkor tessék. ;)
BadBoy08-03-2007 17:27:52 // 3277
Garantálom, hogy nem lesz ferfordulás! Becsület szavamra!
BadBoy08-03-2007 17:26:54 // 3276
Nekem az is jó, he egymással szemben parkolhatunk! :PPP És mi tuti nem fogunk veszekedni senkivel!!!! Szerintem itt senki nem olyan, hogy azon veszekedne, hogy egymással szemben, vagy egymás melett. De közel legyünk egymáshoz az a lényeg.
BadBoy08-03-2007 17:25:38 // 3275
E-mailben leirom pontosan mindenkinek! Igy lesz a legjobb! :)) Vagy majd, Egom egy héttel ezt tisztázzuk. De a komáromi mol benzinkúton volt a találkahely tavaj.
Tedi08-03-2007 11:04:33 // 3274
Akar a villám, én csak azt szeretném, ha gördülékenyen menne a parkoltatás, hogy ne okozzunk felfordulást a városban. :)
Kompressz úr08-03-2007 11:01:36 // 3273
Most éket akarsz verni közénk???? :-D
Tedi08-03-2007 10:55:49 // 3272
Nyilván ez 2-3 autónál még simán megoldható ELVILEG, de 10-nél már tuti nem. Akkor megint elakad a parkolás és ezzel az egész sort feltartaná az a pár ember.
Tedi08-03-2007 10:52:49 // 3271
Csak jelezném, hogy attól, hogy egymás után érkeztek még koránt sem biztos, hogy egymás mellé kerültök :)
Kompressz úr08-03-2007 10:47:47 // 3270
Nem Esztergom, hanem valószínűleg Tatabánya, de nem ebből a szempontból lényegtelen. Jó. Hol lenne az a találkahely?
BadBoy08-03-2007 09:31:57 // 3269
Hát én azt úgy gondoltam, hogy a komáromi vonalon érkező 159-ek kiválnak a csapatból az utolsó találkahelyen komáromban, és felsorakozunk a többiek mögé a 159-el. És a parkolóba ha felmegyünk, közel leszünk egymáshoz. Te ugye Egomban leszel már péntek estétől. Nálad lehetne az, hogy a város elején csatlakoznál hozzánk. Szerintem a kollégák nem sértődnénk meg, ha beállnál közénk. Mit szólsz?
Kompressz úr08-03-2007 09:18:07 // 3268
Sanyi! Hogy gondoltad ezt a komáromi randit, meg hol, meg mikor?
BadBoy06-03-2007 22:27:26 // 3267
Jah! Nos hogy is kezdjem?!?! 2 hete Bckk kollégával nem tudtunk dűlőre jutni, melyik a nagyobb, a 159 vs. 166? Hát ezért bebandukoltam a kereskedésbe hozzá, és megejtettük a próbát! Az eredmény: 166: Sokkal nagyobb a hely a lábaknak hátul, DE van egy kis gond. A fejtér nagyon szűkös. Ha el akartam férni, nem a tetőkárpitot nézni utazás közben, akkor meg nem tudtam becsukni az ajtót. 159: Na ebben az autóban nagyon jól elfért a fejem, de teljesen hátratolt, és leengedett ülésnél, nem nagyon tudtam bemászni hátra, hanem csak a jól bevált trükkel. Ülés előre, beülsz, és ülés hátra. De szerintem ahogy már irtam, nem terpeszkedve, és jól beállitott üléssel szerintem kénylemesen lehet utazni a 159-ben.
Kompressz úr06-03-2007 22:23:52 // 3266
Amíg az itteni negyede a benzinár...
Bckk06-03-2007 22:21:05 // 3265
emlitsd meg az összehasonlitást a 166al
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.