Forum >> 159

Csabi09-06-2011 20:59:09 // 14564
hááát nem tudom,semmi hibajel, az autó egyenletesen húz soha egy torpanás, csak ez az egyetlen "overboost" szelepem nem zár le 100%ig!
A nyomás elengedésénél a hajtó kipuf gázt engedik el a szelepek? Bocs a sok hülye kérdésért de ez az első dejzelem, és hát sokféle turbóvezérlés van, és nem nagyon tudom h a mi autónkba milyen is! :)
Erhard 242 (Pure Energy)09-06-2011 20:56:56 // 14563
emeltesd fel :) kivi leszek mit megy :DDD
'''''09-06-2011 20:53:18 // 14562
Kipufogógáz gyorsító is van az enyémben,ha az számít valamit.:-)Meg megszabadultam a kipuffdoboktól is.Turbónyomást is lehetne még emelni.
Erhard 242 (Pure Energy)09-06-2011 20:45:13 // 14561
úgy hogy megkapja a jelet a comptól hogy kéne a szufla és ez által vákummal állítja a változó geometriát amivel a töltőnyomást lehet növelni ...
1. valamelyik vákumszabályzó szelep nem jó
2. az EGR nem nyit teljesen ezáltal nem jut annyi levegő amennyi kéne a szívósorhoz
3. a szívósor lapátkái nem tudnak teljesen nyitott állapotban lenni ezért nincs meg a megfelelő levegő
4. a LMM-ő nem jól méri a légtömeget
5. a DPF el van tömődve ezért fullad a motor
6. le van tapadva a geometria
7. valahol szökik a levegő
talán ennyi a lehetséges magyarázat... ezekből egy vagy kettő kivételével hibát jelez a comp...
Csabi09-06-2011 20:26:44 // 14560
2-3-ban 1,5 1,55-ig felmegy ahogy ma megnéztem, viszont 4-5-6-ban nem nagyon max 1,4
Valaki nem tudja pontosan hogy a turbónyomás szabályozást hogyan végzik a szelepek, egy leírás vagy link(?), mert eléggé zavaros a kép :)
Ruszi09-06-2011 19:38:12 // 14559
Ma teszteltem 1,6-ig megy fel a turbónyomás az enyémen.
joe7509-06-2011 16:55:50 // 14558
Egy napos gyorsulási verseny lassan nem is lesz elég, hogy az összes, fórumban felmerült nézetkülönbséget tisztázzuk.....:)

P.S.: Nekem max 1,5-ig megy fel a turbónyomás, a belső mérőóra szerint......
joe7509-06-2011 16:53:07 // 14557
Valahol olvastam, hogy az eredetileg 140 km/h-ra állított traffipax egy nap alatt ellőtte az összes filmet, aztán napokig nem tudott rögzíteni. Állítólag hetente cserélik a filmet, meg a kamerák helyét. ugyanis nincs annyi kamera, mint ahány telepített doboz, csak azt kívülről az autóból nem látod, hogy éles-e a box, vagy üres. szóval ezért tették 160-ra a rögzítési tartomány alsó határát, mert így kb. kibír egy hetet, és több a kiszabható bírság is! Rendőr ismerősöm is nem hivatalosan megerősítette ezt.
Piritu - 1.000.00009-06-2011 16:09:47 // 14556
Végre valaki, aki egyet ért :-)
Piritu - 1.000.00009-06-2011 16:07:44 // 14555
"Nem agyon reszelt sajtról beszélünk.A miénk meg van írva.Ráadásul ALFA159-nek se kat,se DPF." - miért, lehet még valamit csinálni (reszelni) vele motorbontás nélkül? :-O
Piritu - 1.000.00009-06-2011 16:03:08 // 14554
Szériaautót szériához hasonlítanék, ha lehet. A feltételek ugyan azok, ugyanott, ugyanazzal az ügyetlen sofőrrel. Ha nem így van nem tartom korrektnek a mérést.
Pont a gyorsulási versenyek mutatják, hogy egy ügyesebb sofőrrel a gyengébb autó is jól tud szerepelni. Ez most azt jelenti, hogy az a kocsi a jobb?
Hogy mit hová lehet felpiszkálni, az meg egy másik kérdés...
Piritu - 1.000.00009-06-2011 15:59:55 // 14553
Nálam az 5000-es olajcserélénél volt drasztikus változás. Mintha valami olyan olaj lett volna benne, ami visszafogja a motort.
'''''09-06-2011 14:46:55 // 14552
Tényleg béna voltam az elején!A végére kezdtem belejönni.Az első-második helyért gyorsultunk egy 2.5-ös 156-al.Este megnézem,hogy milyen időt futottam.
Erhard 242 (Pure Energy)09-06-2011 13:02:39 // 14550
TI felniket olyan 2 kilóért mérik de antracitot még nem láttam :P
cseko7609-06-2011 12:58:35 // 14549
jó duma "nagyon bénán indultam" :)
SKrisz09-06-2011 12:58:05 // 14548
...és egy 19"-es antracit TI guruló mennyi?
'''''09-06-2011 11:56:17 // 14547
A gyorsulásról,csak annyit,hogy Kalocsán tényleg lehagyott az a bizonyos 1.9-es.Szerintem csak fél kocsihossz volt 200méteren és én ráadásul nagyon bénán indultam.Remélem idén lesz valahol időmérős gyorsulás!
Ruszi09-06-2011 11:10:10 // 14546
csak nem kapsz...
Erhard 242 (Pure Energy)09-06-2011 11:03:11 // 14545
a bontott meg 20-25e a zsír új bontott meg talán 35...
Ruszi09-06-2011 10:59:55 // 14544
kiváncsiságból meg érdeklődtem mennyi egy új üres Ti kormány:230.000Ft
Erhard 242 (Pure Energy)09-06-2011 10:32:05 // 14543
ja és vissza kanyarodva Alfa159-hez vagy hozzám egyikünknek sincs rádobva a progira 10-20%, 1,5%-kal van megemelve a teljesítmény....kivi lennék ha tényleg rátolnának 20%-ot mi lenne
cseko7609-06-2011 10:22:34 // 14542
meg nem kell olyan sokat írni számban sem :) elég csak,h 1 :D
BeeGee09-06-2011 10:20:41 // 14541
Pedig pont úgy kerek, ahogy Piritu csinálja. Ugyanolyan tehetséggel, testsúllyal vezeti mindkettőt. Így pontosabb az összehasonlítás.
Erhard 242 (Pure Energy)09-06-2011 10:19:38 // 14540
1 mp :) mennyivel jobban hangzik bár semmi jelentősége csak a miheztartás végett :D
cseko7609-06-2011 10:12:59 // 14539
akkor úgy már nem is 0,7 tized :)
Erhard 242 (Pure Energy)09-06-2011 10:10:10 // 14538
az 59 az 8.1 az biztos ott a könyvébe
ALFI15609-06-2011 10:04:52 // 14537
156 1.9m-jet 9.1
159 2.4m-jet 8.4
GT 1.9m-jet 9.6
Erhard 242 (Pure Energy)09-06-2011 09:51:09 // 14536
a GT 9,3-at tud 100-ra, az 59 8,1 az 56 mjet 8,2? akkor az enyém nagyon le volt gatyásodva ezek szerint...
Erhard 242 (Pure Energy)09-06-2011 09:34:52 // 14535
"se kat, se DPF" a DPF a katalizátor nem külön külön van benne....
Erhard 242 (Pure Energy)09-06-2011 09:34:00 // 14534
0.7 tized? ezt hol láttad?
ALFI15609-06-2011 09:08:16 // 14533
Nem agyon reszelt sajtról beszélünk.A miénk meg van írva.Ráadásul ALFA159-nek se kat,se DPF.Peti 156-jába egy novitec doboz van.Azért ez annyira nincs agyonreszelve nem?De ha a gyári gyorsulási adatokat nézzük 159 2.4m-jet VS 156 1.9m-jet akkor is csak 0.7 tized van az 59 javára.
Erhard 242 (Pure Energy)09-06-2011 09:03:01 // 14532
szériáról beszélünk nem agyon reszelt sajtról
ALFI15609-06-2011 09:00:02 // 14531
Az lehet,hogy 160-tól tetemes a lemaradása de addig az a 2 kocsihossz megmaradt.Ugyan is a pálya végén annyival mentünk.
Erhard 242 (Pure Energy)09-06-2011 08:55:06 // 14530
ha szériákat nézünk az mjet köszönő viszonyban sincs a 2,4es 59.cel....volt ez is az is talán 100-ig kicsit marad el az mjet utána meg egyre jobban 160-tól meg tetemes a lemaradása...
cseko7609-06-2011 08:47:51 // 14529
A lomhaságát értsd, h a 156 valahogy sokkal dinamikusabb volt lehetett érezni az autó megindulását érezted, h "megy". A gáz adásra is jobban reagált; a 159 -nél egy kis hatás szünetet érzek, ha pl. megpadlózom mondjuk egy előzésnél. Ahogy írtad igen valahogy elrejti a sebesség érzetet és ugye nem beszélve a plusz kg -ról. Ezzel viszont nem azt akarom mondani,h nem felel meg a 159, hanem azt, ha valaki átül a 156 -ból a 159 -be erre készüljön fel és akkor nem éri olyan váratlanul, mint a hideg zuhany...
ALFI15609-06-2011 08:40:28 // 14528
Hadjad már a méréseidet.Ez úgy lett volna jó,hogy te vezeted az egyiket valaki meg a másikat.Láttad volna a különbséget.Majd ha egy olyan találkozón találkozunk ahol tudunk gurulni egyet és nállam lessz még az 56 akkor láthatod a különbséget.Nekem 2.4 volt ami olyan 220-30ló környékén volt.Ezt elverte az 1.9mjet 156 2-3 kocsihosszal.
SKrisz09-06-2011 08:36:37 // 14527
1.9 tapasztalatom nincs, nem próbáltam.

Viszont érdekes dolog ez a "bejáratás" utáni érzes. Elvileg mindenki szajkózza, hogy itt már nincs bejáratási periódus, meg nem kell foglakozni vele, odafigyelni, stb... stb... Ehhez képest én mégis renitens módon szépen végigjártam a 159-el a fokozatos bejáratás lépcsőit és ahogy Piritu is írja nekem most 7000km után, mintha kapott volna plussz 20 pacit a vas úgy megváltozott a viselkedése. 1 - 2-ben is sokkal jobb a gázreakció, de igazából 3-tól fefelé lett sokkal vehemensebb a vas. Rendkívül korrekt és dinamikusan autózhtaó ez a 2.0JTDm.
ALFI15609-06-2011 08:36:11 // 14526
Csatlakozok Csekőhöz.Én azt mondom még a 2.4-se nagy szám.Így az 1.9-től ne sok szart várjál.
Piritu - 1.000.00009-06-2011 08:33:04 // 14525
Főleg azért is, mert úgy ment eszetlenül, hogy Európában mindenki tudja, hogy az osztrákok nem szaroznak. Aki húzogatja az oroszlán bajszát ne csodálkozzon, hogy megharapja.
Piritu - 1.000.00009-06-2011 08:31:31 // 14524
Még többre büntettem volna! Amit nem lehet, azt nem lehet. Tudomásul kellene már venni.
Piritu - 1.000.00009-06-2011 08:30:20 // 14523
Kicsit értetlenül állok az 1,9 "lomhaság" előtt.
Nekem 156 1,9 mjet-em volt, a 159-es próbakörömet is 1,9-el mentem. Nem tűnt semmivel sem lustábbnak. Tény, hogy a 159 elrejti a sebességérzetet, de attól még megy úgy. ( Pont ezért végeztem méréseket, amikor megjött a 159. Nehéz az érzések alapján elhinni, de az euro5-el együtt jobban megy, mint a 156, most a bejáratás után pedig egyértelműen.)
Erhard 242 (Pure Energy)09-06-2011 08:10:40 // 14522
olasz barátomnak is ésszel osztották igaz 200-zal ment meg leállósávon előzött ...2300 eurós lett a bünti nem nagyon akarta kifizeti mondták semmi probléma autót lefoglalják, árverezik a fennmaradt pénzt meg átutalják a számlájára :P
cseko7609-06-2011 07:55:01 // 14521
Annyira sokat ne várjál az 1,9 -től, az alacsonyabb fokozatokban nem is fog húzni és ugye ehhez társul még a lomhaság + a gáz reakció lassúsága... Sztm a többi 1,9 -esek kipróbálásánál is ezt fogod érezni....
Norby09-06-2011 07:44:32 // 14520
Az egyémet próbálták hétfőn. Azt mondta, "nem gondolta volna, hogy ilyen jól megy".

Az egyém 8v-s és 18-as kerekek vannak alatta.
Ja, a vevőnek 2.0 TS 156-osa van.

Amelyik jó, az szerintem megy is. Röviden ennyi! :)
Cgo09-06-2011 07:32:43 // 14519
errol meg nem hallottam, de minden esetre picit esszel osztjak a buntetest. Mult heten tok ures palyan kerek 180 km/h = 20 euro, mert "csak magam veszelyeztettem", nagyon fugg minden a korulmenyektol.
Erhard 242 (Pure Energy)09-06-2011 07:16:42 // 14518
az a baj hogy ez ennél sokkal összetettebb és komplikáltabb nem biztos hogy az a hiba mint amit kiír a comp lehet hogy más generálja....én végig szoptam 1 évet mire rájöttünk mi a hiba...
Gábor7909-06-2011 05:49:23 // 14517
Ez azért nem annyira 21.századi :-))
Gábor7909-06-2011 05:48:34 // 14516
Nem tudom másnál hogy van, de én a múlt héten kipróbáltam egy 1,9-es 159SW-t (először életemben :-)) és ott sem ment fel 1,6-ig a turbó nyomás. Kérdeztem is, hogy ez biztosan jól van-e így, azt mondta a csóka, hogy hát persze. Olyat is csinált, hogy folyamatos gyorsulás mellett a turbó felment valameddig (de nem 1,6-ig), majd visszacsorgott (ekkor érezhetően kevésbé húzott), majd megint felment, ekkor megint jobban ment.
Egyébként összességében el kell mondanom, hogy nagy csalódás volt az 1,9-es, valahogy csokkal többet vártam. Persze az is lehet, hogy csak ez a példány volt ilyen gyenge, lehet valami baja volt. Mikor hazaértem, elkértem a haverom faterjának a "Off"FordMondeo-ját, mert úgy emlékeztem, hogy az elég jól ment és gondoltam összehasonlítom a kettőt. Az 2,2-es, 155LE, 350-390NM között valahol... hát mit is mondhatnék, ég és föld... piszok jól ment. Persze az is benne van, hogy 300kg-al könnyebb, de ezt nehéz bárkinek megmagyarázni, hogy hát azért nem megy az alfa, mert egy picit súlyosra sikerült.
Úgy döntöttem, hogy még 1-2 1,9-est megnézek / kipróbálok és ha azok is olyanok lesznek, mint amit kipróbáltam, akkor felejtős a dolog. Megyek 2,4-es után :-)
Csabi08-06-2011 22:34:42 // 14515
az ECU által írt "overboost" ez nem véletlenül a vákuumszelep?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.