Forum >> 159

Pityukoma19-12-2012 18:00:59 // 28163
Én is valahogy így vagyok vele :-)

Nem tud főzni...sebaj
Hisztis....sebaj
Van nagyobb mellű is...sebaj
Mégis elvettem mert vágytam rá és jó vele :-)

Na az ALFA pont ilyen.
Van gyorsabb...sebaj
Van hogy rá jön az 5perc...sebaj
Van erősebb...sebaj
Mégis megvettem mert amikor megláttam az első sajtó fotókon azóta akartam, és se ember se más nem tántoríthatott el tőle. Amikor beleültem ott végem volt :-D
Pityukoma19-12-2012 17:42:33 // 28162
Ez érdekes mert a használatiban is ez van:

És az adattáblán is:

Akkor a szombathelyi Fiat szerviznek frissíteni kéne az adatbázisát :-)

Bocs az életlen képért a gépem/én ilyet tudunk.
Csosznorbert19-12-2012 14:51:29 // 28161
De a 939A8000 az valójában a 937A8000 ha helyesen irtam. Olyan hogy 939A8000 sehol nem ismert, legalábbis errefelé a szervizekben és autósboltokban. Még a szombathelyi Fiatban is nagyot néztek anno a 939A8000 és 100kW 16v párosításra.
Shadin19-12-2012 13:32:19 // 28160
A diósdinál tudok segíteni esetleg MES ügyben ma du, holnap de, vagy péntek egész nap ill. szombaton de. is nyitva vannak...
Shadin19-12-2012 13:28:16 // 28159
Az eladó srác győzködött, hogy hozza a rétegvastagság vizsgalót és nézzük kőrbe. Mondtam neki, hogy ami érdekel azt látom, ez a 17-edik autóvásárlásom. Tök hülyének nézett. Magyarázta, hogy a jobb első sárvédővel lehetett gond mert ott kétszeres a festék réteg. Mondom az gyári, vagy jól javított, mert rajta van rendesen a koptató meg a Giugiaro matrica. A bal első sárvédő meg is volt húzva, szerencsére nem javították. Én sem. A kopásmentes belsőhöz furin nézett ki a kuplungnál lukas szőnyeg...

Szerelem első látásra... A harmadik az életemben, ebből az egyik a feleségem a másik kettő pedig Alfa Romeo :-)
Csaszi19-12-2012 13:27:36 // 28158
Ja, a rétegvastagság mérő a csomagtartóban van. A kék, "egyszerűbb" szép állapotban van. Nagyon gondolkozom rajta. Megpróbáltam ma kiolvasni belőle az infót, de sajna nem kommunikált!
Pityukoma19-12-2012 12:58:00 // 28157
Már miért ne lennél az? Nálad is a felfokozott vágy és az érzelem elnyomta a racionalitást :-) Én is így voltam/vagyok ezzel, és jól döntöttem...
Shadin19-12-2012 12:40:11 // 28156
Persze ez csak annyit jelent, hogy nem vagyok normális.
Shadin19-12-2012 12:30:31 // 28155
Én kőrbe sem néztem. Hirdették, mentem, foglalóztam és elhoztam. Nem bántam meg.
Shadin19-12-2012 12:29:12 // 28154
Ha szórakoznak is a Km állással MO-n, az utolsó szervíz időt nem ütik ki, az is támpont lehet. Nekem az volt.


Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2012 11:33:31 // 28153
végül is ha valaki hosszú távra tervez lehet megéri bespájzolni....bár a fene tudja pl a 2.0HDi, TDCi stb annyira leesett a lendkerék, kuplungszett ára hogy utcára 120e kopmlett... szerintem a 2.4-esnek mesterségesen drága, az 1.9nek a Gyári lendkerék ára nincs 100e
Coolby19-12-2012 11:27:57 // 28152
ha most kellene, akkor igazad van, ez így nem ér szart sem...

mindenesetre, ha december elején rendeltem volna, akkor garantálták volna a 146+fa árat és a február végi szállítást. remélem ez még jövő év elején is hasonlóképp lesz. amúgy sejtem, hogy év elején, februárban, valószínű mindenhol esni fognak akkor az árak, ha a gyár februárra ilyen árakat ad.
Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2012 11:24:01 // 28151
jók az árak csak ami volt, meg a majd lesznek, az máshol ingyen van .... látom raktárról már nekik is piaci áraik vannak ...
egyébként a lendkerék év elején jóval olcsóbb volt aztán csak úgy felvitték...
Coolby19-12-2012 11:20:21 // 28150
ezt mind LUK-ra kaptam...

pontosítok, a LUK kuplungszett kinyomócsapággyal az nettó ár volt, az 60+fa

a LUK lendkerék 146+fa
Coolby19-12-2012 11:18:11 // 28149
Publikus. Igazából a debreceni Schaeffer (LUK, FAG, INA) gyártól indultam és ők ajánlották az alábbi céget: www.rolling.hu

Honlapjukon nincs LUK forgalmazás, szerintem nem ez a profiljuk, de adtak árajánlatot... Ezek az árak február végi szállításra vonatkoznak. Olyasmit mondott a srác (aki egyébként szintén Alfa tulaj), hogy raktárról most ők is 225 körül tudnak hozni, de februárban lesz gyártás és arra 146e+áfa árat tudtak mondani december elején. Valószínű azóta ezt kicsit bukom, mert EUR árfolyam mozgatja még... Amúgy lehet februárban más is olcsóbb árat fog tudni mondani, csak egyelőre többi cég a raktárról árusít... Mindenesetre én januárt megvárom, hogy lássam mennyire romlik lendkerék állapota, hogy kibírom-e február végéig és úgy rendelek. Remélem még tartják nagyjából ezt az árat.

fát jó lenne még megspórolni, de az nem fog menni...
Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2012 11:16:20 // 28148
felújított lendkerék van 158e-ért a kuplungszett kinyomócspággyal engem is érdekel 60e-ért akár 10 szett is persze nem QH meg ilyen legalja :P
.......................19-12-2012 11:13:50 // 28147
a kulcs nem tárolja a km ert
de nem mérvadó a km állás 100ekm felett,
ha lehet olyat vegyél amit autópályán használtak,és tempomatos,
azok sokkal megkíméltebbek motorikusan
Csabi19-12-2012 11:03:09 // 28146
"(2.4 esetén olyan 185 lendkerék + 60 kuplung bruttóban a legolcsóbb ár.....)"
Esetleg publikus a hely ahol ennyiért adják ?:) ...én 225+90ért kapnék, de szerencsére még csak tájékozodom a témában....
Pityukoma19-12-2012 10:54:25 // 28145
Ez így van.
Én is bőszen osztogatom a tanácsokat, pedig amikor én vettem akkor se réteget nem mértem,se aknán nem volt, se kiolvasás nem volt. Egyszerűen csak alaposan körbenéztem.
A múltkor Dömpi cartárs mért réteget az enyémen amikor a párjának nézegettünk 147-et. Örömmel vettem hogy mindenhol gyári a fényezés:-)
Pityukoma19-12-2012 10:46:00 // 28144
Tegnap sikerült egy 15.4l/100km-es fogyit produkálni :-( Az átlag sebességem 12km/h volt.
Éljen a pesti lendületes haladás :-DDD
SKrisz19-12-2012 10:45:26 // 28143
Az olajcsere számláló miért fontos? Az alaján akkor az én vasamban 120.000Km lenne, mert én most megyek a 5. friss oljjal pedig csak 57K Km -van a vasban... Szóval ez szerintem annyira nem mérvadó, max. a gazdi "óvatosságát" jelentheti, nem biztos hogy ez alapján kell km-eket visszaszámolni... :-))
Pityukoma19-12-2012 10:40:23 // 28142
Szia, Még egy jó tanács: a Benelux-ból származóknál gyakran előfordul a 16V-s, de csak 100KW-os ! Ez a motor kódból kiderül 136le:939A8000 ; 150le:939A2000.
Az enyémet is 150le-nek hirdették és a vétel után jöttem rá hogy átejtettek a palánkon. 8v-ből is van 115 és van 120 le-s is.
A butítást simán vissza lehet íratni bele olyan 60~100K körül. Már én is megtettem. Ha van lehetőséged kiolvasni az ECU-t akkor nézz rá az olajcsere számlálóra is. Az is egy támpont lehet a döntéskor.

Sok sikert neked és szurkolok :-)
Coolby19-12-2012 09:53:38 // 28141
Helló!

Lehet ez számodra is alap, de egy festékvastagságmérőt is bedobnék a csomagok közé, hasznos lehet.

Amit én vettem olaszból behozott volt, belenyúkált km óra állással, szép állapotban. Jobb hátsó kerékjárat széle volt fújva (szerintem a széles kiállása miatt ez az első, amit el lehet tolatni) kis területen, szépen javítva. Tényleg felnit, gumit érdemes nézni, hogy milyen állapotú és számolni vele, mert azért szép összeg tud lenni. Nekem műszakilag a kettőstömegű lendkerék kezd előjönni, ezt előre nem lehetett megállapítani, de ezzel számoltam, hogy benne van a pakliban, mert nem tudtam pontos km futást. Ez egy kisebb vagyon lesz, érdemes számolni vele (2.4 esetén olyan 185 lendkerék + 60 kuplung bruttóban a legolcsóbb ár, és még munkadíj...)
Dömpi (il dottore)19-12-2012 08:55:24 // 28140
tudom! van lista a táskámban :)
Csosznorbert19-12-2012 08:49:10 // 28139
viiiiigyázzzzz.... 50 helyett 69, és 90 helyett 108 már 30 ezer HUF.... tapasztalatból mondom :)
Dömpi (il dottore)19-12-2012 08:45:26 // 28138
Én napi 15 km-es etapokat megyek, minimális kisvárosi kolbászolással (fehérember vinnni gyerekek vinni suli/ovi), és tankolástól tankolásig számított (nem comp. adat) átlagfogyi 7,1 - 7,3. Már harmadszor egymásután shell prémium dízelt kap.
Tegnap úgy megindult alattam, hogy csak lestem! Amikor a sünt megláttam, alig akart 150-ről visszalassítani :) (szerencsére a másik sávot mérte)
Dömpi (il dottore)19-12-2012 08:40:51 // 28137
Mi az alap, és mihez képest?
Nekem az ablak hátul kurblis, nincs bőr, nincs ülésfűtés és nincs ASR-VDC-Hillhold, nem sötétedik a tükör, és nincs esőérzékelő, meg tempomat sem, a klíma manuális és nem kétzónás és még csak nem is xenonos. Ja, és csak 8V-s.
Viszint van chiptuning, gyári navi, beépített telefon és 19"-os alu. Pöpecül megy, a nyári megbicsaklás óta (kb. 6 000 km) - kopp-kopp-kopp - semmi gond.
Egy felszereltebb 159-hez képest az enyém alap, de az elődjéhez (Fiat Marea) képest csúcs, mert abban még klíma sem volt, mégis jártam vele 11 évig.
Lehet, hogy vehettem volna sokkal felszereltebbet, de lehet, hogy az meg többet állna a szervízben, mint menne alattam.
Én úgy imádom, ahogy van!
Ne azért legyen benne a sok extra, hogy az ember villoghasson az ismerősök előtt, hogy ez is van, meg az is van. Illetve, ha valami nincs, akkor azt ne szégyelld! Ma Magyarországon, több millió ember feleannyiért is összetenné a kezét, mint ami az enyémben van.
Másrészt meg lesz még nekem Giulia-m is valamikor...persze jóval több flelszereltséggel.
Persze próbálj meg minél jobbat kinézni, de a lényeg, hogy szeresd, és hogy az legyen benne, amire tényleg szükséged van.
Csabi19-12-2012 08:40:37 // 28136
"Az 1.9-es 59 városi fogyasztása, 205/55-16 gumikon, télen, n x 1-3 km távokon, 10 l/100 km."

Nem értem miért csodálkozol ezen, hideg motorral 1-2km-es távokon,csak nem vártál 7l-es fogyit?!:) Én többnyire országúton használom min20km -es távok,néha városozás, és télen 0,5-1literrel nő az átlagfogyim(8,5-9 l/100 így) Amúgy az is hazudik aki azt mondja , h neki nem nő napi használat mellett.:)
Csosznorbert19-12-2012 08:39:23 // 28135
.... a km..... sorry :)
Csosznorbert19-12-2012 08:38:36 // 28134
Az enyémhez viszonyitva a füredi sokba kerül... Le is van horzsolva, kisebb felszereltség, az km (állítólag annyi)...
droberto19-12-2012 00:31:26 // 28133
Nálam ez a doboz már rég megtelt. :)))
droberto19-12-2012 00:30:26 // 28132
Picivel könnyebb lett kb 50 kg-val.
Módosítottak az üléseken, a nagyobb beltér érdekében.
Nincs a hátsó támla mögött a csomagtérben az a kis lépcső.
A Pione Frau egy minőségibb bőr típus + a kezed alatt perforált a bőr.
Az állapot a lényeg meg a megfelelő karbantartottság. + legyen a zsebedben min 2-300 zsé + a kerékre valósi garas. ;)
Csaszi19-12-2012 00:15:54 // 28131
Azt hiszem, elteszem magam holnapra! Jó éjt mindenkinek és köszönöm a tanácsokat, ötleteket!!!
Csoki!
Csaszi19-12-2012 00:11:41 // 28130
Nu, meg azt olvasom itt, hogy valami új anyagot használtak, amitől az sw 100 kilóval lett könnyebb.
Csaszi19-12-2012 00:09:07 // 28129
???
Milyen ráncfelvarrás?
Miket módosítottak?
Uhh! Azt hittem, hogy 2007-től történt valami, több lett az alapfelszereltés (légzsákok száma, hátsó tolatóradar), de ezen kívül sokat nem tudok! :o
A szervizkönyvet nem kértem még el, arra is holnap kerül sor.
És mi az a Pione Frau kormány? Olyanokat írsz, hogy csak lesek!
Azzal egyébként nincsen bajom, hogy holland, vagy olasz, ha szép és jó állapotban van!
droberto18-12-2012 23:48:53 // 28128
Az enyém is holland! :)
Az első tényleg kopár, de a csoki bőr igen egyedi! + Extra még a Pione Frau kormány.
A másodikról így sokat nem tudtunk meg.
Szervizkönyve van a kéknek? Az stimmel?
Az alvázszámot kérd el és informáld le a Fiat Mo-nál.
Én a helyedben várnék még egy kicsit, és semmiképpen sem kapkodnék!
Nézz meg többet is!
Gondolom, azt tudod, hogy 2008 tavaszától jött a ráncfelvvarrás...?
Csaszi18-12-2012 23:14:53 // 28127
Szóval nekem inkább a kék jön be (Diósd), de a szürke (Füred), valóban nem alap! Bár azt még nem láttam, így csak ez az 1 fotó alapján tudok ítélni.
A kéket átnéztem, kipróbáltam, elvittem állapotfelmérésre, és holnap akarom megkuksizni egy végső felmérésen, ahol ki akarom olvasni a km-et.

Igaz, hogy a szürke sokkal jobban felszerelt, de pont 1 évvel idősebb is! :(
Na, de visszatérve a kérdésemhez, még 1x köszi mindenkinek a hozzászólást és segedelmet!
Majd visszatérek, hogy mi történt, és hogyan! Remélhetőleg már kulccsal a kezemben! :)
Csoki mindenkinek!
droberto18-12-2012 23:14:44 // 28126
Ez komoly. Biztos kőművesek munkás kocsija volt. :)
Viccet félretéve nem ismerem a 147 Soft Touch bevonatának minőségét/tartósságát.
Az biztos, hogy a 90-es évek végi, 2000-es évek eleji, VW konszernes járműveknek nem kell különösebb futásteljesítmény, mostoha használat, azoknál már 2-3 évesen lemállott a bevonat.
Csaszi18-12-2012 23:08:58 // 28125
Hát, azért gondolom, hogy alap, mert a navi nem gyári (nem, mintha számítana), de még multi kormány sincs benne. Igazából a széria felszereltségen kívül két dolog van. Q-Tronic és bőr.
Se egy sötétedő tükör, se egy multikormány, az ülésfűtésről már nem is beszélek, pedig bőr! :o
De annyira, de annyira nagyon szép, hogy azt nem is tudom elmondani! :D
Ja, amikor az alapról beszélek, akkor inkább "alap"-ról beszélek! :D (jól van na!)
De most komolyan! Tipikusan holland hozzáállás, hogy legyen benne bőr (oda ugyebár az ülésfűtés fölösleges), de más nem kell (a tempomaton kívül).
A vonóhorogból feltlételezem, hogy nem céges autó lehetett. És az eladók szerint a 136e km, ami benne van hihető! Na ezt akarom megnézni holnap!
Ja, amit még erről tudni lehet (eddig a diósdi, gyönyörűszépségesszép kétségről beszéltem, csak az érthetőség kedvéért), az az, hogy a két hátsó gumi különböző mintájú és mellesleg a bal hátsó a kopásjelzőn fut! :o
Dömpi (il dottore)18-12-2012 22:52:39 // 28124
Ez neked alap? akkor én mit szóljak! Mégis imádom!!!
Csaszi18-12-2012 22:47:10 // 28123
Köszi mindenkinek a hozzászólást!
Igen, a felsoroltakat figyeltem és természetesen nem veszek úgy autót, hogy át nem nézettem volna elötte! Ezzel pl már voltam állapotfelmérésen:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_1.9_jtd_16v_sportiva_automata-6396605
- első és hátsó betét és tárcsa csere esedékes, azon kívül semmi extra.

ezt meg holnap akarom megnézni:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_1.9_jtd_16v_progression_automata-6364530
a srác szerint villanyoszlopot nézett meg parkolás közben a jobb első sárvédővel! :o

MIND A KETTŐ holland import áldozata...
Az első, nagyon tetszik, bár elég alap a felszereltésg terén. :(
Dömpi (il dottore)18-12-2012 22:41:23 // 28122
Igazad lehet, mindazonáltal feltűnő, hogy szinte egy autóhirdetésben sincs lefényképezve a vezető felőli ajtó. Vajon miért.

Egy korábban megnézett kocsinál mi lefotóztuk. A kocsit 120e körüli km-melhirdették.
Szerinted reális?
droberto18-12-2012 22:37:14 // 28121
Ma sikerült a bal első felnit is lehorzsolnom egy padkán egy párhuzamos parkoláskor. :(
Hál' Istennek nem komoly a sérülés.
Mindig megfogadom, hogy tolatva állok be, de csúcsforgalom volt és siettünk.
Amióta megvan a vas, már több keréksérülést szedtem össze, mint az ezt megelőző 10 évben...
droberto18-12-2012 22:33:29 // 28120
Más:
A tököm kivan a katalógusadatokkal meg a sok rizsagépekkel.
Rájöttem, hogy felesleges áltatnom magam!
Az 1.9-es 59 városi fogyasztása, 205/55-16 gumikon, télen, n x 1-3 km távokon, 10 l/100 km.
Aki mást mond hazudik!
A baj, a sok indulás és a tartós 60°C fok alatti víz-, és olajhőmérséklet.
Kíváncsi lennék egy Webasto állófűtéssel támogatva, 80°C+-os vízzel.
A háttér: A mai shopping túrán 22 km-t mentem a városban, 13-22 óráig vagy ~15 x megállítva a vasat. Ha a 22 km-ból akár 8 km lett volna folyamatos, vagy ne adj Isten konstans haladás, a fogyasztás simán 8,5-9 alá ment volna...
droberto18-12-2012 22:24:31 // 28119
A szőnyeget ne felejtsd ki! :)
"vezetőülés felőli ajtó fogantyúja" - Az ugye Soft Touch bevonat. Ezzel kapcsolatban azt figyeltem meg, hogy a fekete sokkal tartósabb mint a bézs.
De ugye minden használatfüggő...
Dömpi (il dottore)18-12-2012 22:20:17 // 28118
ja! addig ne vegyél semmit, amíg aknán meg nem nézted!
Dömpi (il dottore)18-12-2012 22:17:13 // 28117
árulkodó jelek:
- hátsó féktárcsák
- kormánykerék
- sebváltógomb
- pedálok taposófelülete
- vezetőülés felőli ajtó fogantyúja, ablakemelők és azok körüli terület
stb.
Ezek javarésze ha kopottabb mint a hirdetett km vagymivel könnyen cserélhetőek, túl új, akkor valami nem ok. Ha így van, és nincs reális, hihető magyarázat, akkor én már nem is szenvednék a laptoppal.

Másrészt ne km-et akarj vanni, hanem állapotot.

Harmadrészt - mivel nálunk relatíve friss az élmény - ajánlom figyelmedbe a feleségem blogbejegyzését a neki vásárolt 147 megvásárlása kapcsán.
Csosznorbert18-12-2012 21:59:01 // 28116
droberto cartársat meg faggasd bátran.... :D nagy guru a témában :)
droberto18-12-2012 21:57:56 // 28115
Én se tudok ilyenről...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.