Forum >> 159

Coolby15-01-2013 13:30:38 // 29214
Ránézek majd mentett diagnosztikámra, de hasonló rémlik... 4% nyitottság alapból indulásnál, utána azon csodálkoztam, hogy a szám max 50% körüli volt, de ezek szerint ez normális és terhelésre rémlik, hogy bezárt, de pl. nem tudom, hogy teljes 0-ra leesett-e valaha... rácsekkolok még.
Csabi15-01-2013 12:37:36 // 29213
A legutóbbi műszakimon egész egyszerűen nem mértek kipuff gázt, nem is értettem, h hogyan lehet ez,mert kíváncsi lettem volna az értékekre…azt már nem veszik kamerával?!
Dömpi (il dottore)15-01-2013 12:36:25 // 29212
Én már a nyáron szedtem szét az enyémet, és igen így néz ki.
Könnyen szét is jön...de vissza!
Mondtak mindent, hogy ilyen szögből, meg olyan szögből...egy frászt!
Be kell illeszteni a pozícióba, majd a főtengelyvégét óvatosan, de határozottan meg kell ütni egy közepes kapapáccsal és akkor bepattan a helyére.
Az van ugyanis, hogy a persely vége felé kicsit be van szűkítve, kézzel (legalább is az enyémnél) nem megy vissza.
Amúgy én is azt hittem, hogy az okoz némi anomáliát, és mikor szétszedtük láttik, hogy semmi baja.
A váltásnál tutira nem az klattyan.

Mellesleg EGR:
Nekem tavaly ilyenkor szívózott, volt, hogy nyitott állapotban beragadt és 70 km-el jöttem haza, de erre a sebességre is kb. 5 km alatt gyorsult fel. Mintha a lábammal hajtottam volna, mint egy bringát.
Este kiszedtem, kipucoltam, a működtető motor házából kilógó ki pöcköt meg befújtam WD-40 -el, megmozgattam kézzel párszor, visszaszereltem, és azóta kip-kopp, semmi baja.
Szerintem nem kell mindig tulspirázni és rémeket látni.
Erhard 242 (Pure Energy)15-01-2013 12:33:01 // 29211
nekem átment...dpf nélkül is pedig nem "okos"-ra vittem
.......................15-01-2013 12:22:43 // 29210
ha majd egyszer vizsgáztatod a kocsit,lehet a kiírt EGR el,nem fog átmenni,
akkor mit csinálsz vele majd?
ha nem kell egyszerüen vakold le a tömítésnél,
igaz nyafogni fog minden indításkor ,de bármikor vissza tudod majd alakítani
Csabi15-01-2013 12:15:39 // 29209
Alapjáraton(800f/min alatt) zárt helyzetben kell lennie, kivéve ha hideg a motor akkor lehet nyitott...A nyitottság alatt max40-50%-ot értek MES szerint. Meleg motornál 800-3000f/perc között működik nyitottsága arányos a fordulattal. pl. 2800fordulaton alig pár %-ra van nyitva. Fontos h nagy terhelésre, padlógázra azonnal lekell zárnia fordulatszámtól függetlenül. Nagyjából ennyi amit tudsz ellenörizni...
droberto15-01-2013 12:14:19 // 29208
Kis lépés az embernek, nagy lépés nekem.... :)
Végre megjött a kontakt zsírom:
droberto15-01-2013 12:11:25 // 29207
Még nem néztem meg lentről, de ha megfogom a csuklót és mozgatom a kereket, nagyon csuklókopásnak érződik.
Erhard 242 (Pure Energy)15-01-2013 11:42:23 // 29206
semmi ... inkább pozitívum
Erhard 242 (Pure Energy)15-01-2013 11:39:23 // 29205
nem hát ha az lenne tudod mikor menne el plusz 80-90e km-et :)))
Coolby15-01-2013 11:37:31 // 29204
Átnézem még másik topicot, hogy mi szól EGR kiírás ellen...

Jelenségként nem mondanám, hogy észrevettem, hogy rossz EGR. FES/MES révén, hogy csekkoljam, hogy jól működik-e? %-osan, hogy kell állnie alapjáraton, fordulatokon? Hideg vagy bemelegett motornál eltér? Mert akkor ezt csekkolom majd.
Coolby15-01-2013 11:34:39 // 29203
Köszi, ezeket fel is írtam a listára, hogy akkor csekkolja.
Piritu - 1.000.00015-01-2013 11:25:02 // 29202
Szerintem nem a csukló lesz, magában a váltóban vannak akkora holtjátékok, hogy az klattyanik.
droberto15-01-2013 11:22:29 // 29201
- főtengely szimering csere
- belső féltengelycsukló átvizsgálás, csere, javítás, vagy zsírzás.
- fék és kuplung folyadék csere.
- a környéken levő mechanizmusok, csuklók zsírzása
- váltóolajcsere, ha még nem cserélted
droberto15-01-2013 11:18:01 // 29200
Egyet értek!
Én még a Chipet is meggondolnám (kivel csináltatnám). Nem barátja a DPF-nek... :)
droberto15-01-2013 11:16:29 // 29199
Jó a kérdés, ezt én is feltettem volna:
- főtengely szimering csere
- belső féltengelycsukló átvizsgálás, csere, javítás, vagy zsírzás.
- fék és kuplung folyadék csere.
- a környéken levő mechanizmusok, csuklók zsírzása
hirtelen ennyi jut eszembe
.......................15-01-2013 11:15:01 // 29198
ne írasd ki az EGR ha jól müködik,
a szívósor tisztítás ajánlott,de az sem kötelezö,ha nincs hiba
Coolby15-01-2013 11:07:26 // 29197
Sziasztok!

A véleményeteket, tanácsotokat akarom kérni. Január végén, február elején viszem az autó kuplung, kettőstömegű lendkerék cserére és felmerült bennem a kérdés, hogyha szét lesz bontva, bár nem értek hozzá, hol-mennyire, de mi az, amit még esetleg kérjek a szerelőtől, hogyha már így állunk, akkor csináljon meg, mert most így egy füst alatt, szétszedett állapotban érdemes, praktikus és ugye olcsóbb is...

Emellett fontolgatom a chip tuning kérdését is, és felmerült, hogy ezzel, ha jól értelmezem (bár most dieselmánia topikban is foglalkoznak ezzel), akkor érdemes párhuzamosan az EGR kiiktatása is és ha jól gondolom, akkor ha már EGR ki van iktatva, akkor a szívósor tisztítása sem lenne utolsó és akkor az onnantól már rendben lesz, jól gondolom? DPF-et egyelőre nem akarom kiírni, teljesen jól működik, városi használat mellett is 700 km felett van az átlagos regenerálásom és nem rángat, frankó teljesen.
droberto15-01-2013 11:07:04 // 29196
Nem én szeretném csinálni!
Nem egyszerű hibátlanul megcsinálni! Nem könnyű vele dolgozni (saját tapasztalat).
Egy haverom most megcsinálta az Arosáját, azzal akivel szélvédő fóliáztattam, de itt-ott vannak benne apró hibák.
droberto15-01-2013 10:58:44 // 29195
Azt gondoltam, hogy nem normális, csak az a fura, hogy a Piritunak - elmondása szerint - már újkora óta ilyen volt.
Még nem szedtem szét (a Multi-Crimpes bilincs miatt), de elméletileg ilyen:
Dömpi (il dottore)15-01-2013 09:58:06 // 29193
Ha iázol szól mindenképp! Nekem is kell!!!
Qtya7515-01-2013 09:51:42 // 29192
Az is igaz, de kevésbé csúszik!!
Tibcsi16615-01-2013 09:38:34 // 29191
Most hogy írod, nekem is beugrott ez! Tudod nekem a jobb belső féltengely csuklóm lett cserélve tavaly és ahogy visszagondolok nekem is volt mindig klattyanás a csere előtt. Aztán utána jött a rángatás. Eleinte csak gyorsításnál később pedig már motorféken is. Amig nem rángat addig ne foglalkozz vele. Lehet több ezret is mehetsz még vele.

Én azért nem is foglalkoztam vele mert azt hittem ez így normális, ilyen volt amikor megvettem a vasat, és később már észre sem vettem.
droberto15-01-2013 09:31:06 // 29190
Alapvetően teljesen egyetértek veled, csak az a bajom, hogy nyugaton amivel síkosság mentesítenek az még korrozívabb. :(((
droberto15-01-2013 09:29:04 // 29189
A ferde(csapott)hátúak ilyenek. Nem jól válik le róla a levegő és ott kavarognak mögötte az örvények, melyek felhordják a port. :)
Mit szólnál akkor, ha nem szürke, hanem fekete lenne a vasad?
droberto15-01-2013 09:21:37 // 29187
Én inkább valami jobb minőségű (pl.: 3M; Lumar) kavicsfólát tennék (én fogok is a polír után) a helyedben a kényes helyekre.
A gyári fólia nem rossz minőség, de igen elméretezték és felrakásuk sem mindig oda történt ahova tervezték. GRRR!


Embléma: Az autó egyik legsérülékenyebb része! :( Kavicsfóliázása mindenképp javallott!
Ha a lakkozás megsérül, akkor 1-2 éven belül teljesen tönkremegy. Sérülés nélkül is képes kifakulni a nap áldásos hatásától.
Én csak UV szűrőset tennék fel (tettem is).
Qtya7515-01-2013 09:00:17 // 29186
Az a baj, hogy nem tudnak már leszokni végre a sóról! Jobb lenne, ha inkább érdesítenének szerintem! Nálunk felsózták az egész várost, a trutyit persze nem tolták le és reggelre vissza fagyott és csúszik mint állat! Tényleg tanulhatnának már valamit a sógoréktól!! :-)
Dömpi (il dottore)15-01-2013 08:58:31 // 29185
De hogy legyen némi jó is ma reggel!

Az utánpótláscsapat keményen edz:

Dömpi (il dottore)15-01-2013 08:56:55 // 29184
Ezért is várom az alfa SUV-t :) Magyarországra az kell b@sszameg!

De lehet, hogy pár év múlva már T72-es :(
Piritu - 1.000.00015-01-2013 06:55:22 // 29182
"Az összkerekes autó azért jó, mert sokkal elhagyatottabb helyen lehet vele elakadni." :-)
Liquid14-01-2013 22:50:36 // 29181
ezzel alapvetően egyetértek :)

Csak a takarítsanak utat nem jön össze sajna, legalábbis időben nem. Ma reggel pl. visszafordultunk (mentünk volna Bécsbe) mert az M1 durván havas volt, a belső sávot biztosan nem tolták még le, holott egész éjjel havazott. Persze 8-kor már bőszen mentek a hótolók, de ha mindezt 5-kor tették volna meg nem lenne tele a töke az összes közlekedőnek :(
Holnap a 159-cel megyünk.
Liquid14-01-2013 22:48:03 // 29180
én most este hánytam el a garázsnál a havat, hogy holnap reggel ne kelljen korán kelnem, nem volt egyszerű :)
Piritu - 1.000.00014-01-2013 22:40:10 // 29179
"takarítsák le az utakat" :-OOO
Ez felénk az elmúlt 30 évben egyszer sem sikerült :-DDD
Mondjuk, ha pár tíz km-el nyugatabbra megyek, akkor szomorúan tapasztalom, hogy a sógoréknál az útra sosem esik a hó. Mellé méteres, de az útra nem...
Dömpi (il dottore)14-01-2013 22:36:37 // 29178
Reggel nekem is, mert esett kb. 2 cm hó, de mivel nam akartam, hogy lefaggyon, inkább ellapátoltam. Mire végeztem elkezdett esni az ónos eső. Mire munkába indultam sima eső, mire beértem,megint ónos...és ez ment egész nap.
Hát akkor már inkább essen le 40 cm hó, takarítsák le az utakat, maradjin meg 2 hétig, azután jöjjön a tavasz!
Piritu - 1.000.00014-01-2013 22:33:53 // 29177
Nekem nagyon nem hiányzik a hólapátolás, inkább essen az eső. Reggel is majd háromnegyed órával kevesebbet alhattam, mert ki kellett ásni a garázst és 28 m utcafrontot.
Dömpi (il dottore)14-01-2013 21:35:05 // 29176
De jó nektek! Nálunk csak ez a k*rva esőeső esik, de az nagyon :(
Dömpi (il dottore)14-01-2013 21:34:15 // 29175
Az SW-nél felhordja a koszt a hátsó szélvédőig is. Az ebben lévő szemcsék is idővel kikezdhetik szerintem...vagy nem?
Vermacy14-01-2013 20:34:06 // 29174
Azon még gyúrok, de jó ötlet :-)
Vermacy14-01-2013 20:33:41 // 29173

Nem a reggellel van baj, hanem a 30-al tötymörgő szuttyogikkal...
GTPeti14-01-2013 20:33:25 // 29172
Legközelebb egy zöld csíkot is alakíts ki! :)
Vermacy14-01-2013 20:32:13 // 29171

Egyik szemem sír, másik üveg...
mreni14-01-2013 19:13:57 // 29170
a nap miatt van,húzd be vele,én is megcsináltam már párat,eddig jó :D
.......................14-01-2013 19:02:36 // 29169
azt valszeg átszerelték elölröl..
mizooo14-01-2013 18:48:50 // 29168
Najó, de a hátsót milyen kavics veri? A mostani gépemen is alig több mint 4 évesen a hátsón a kereszt már nem vörös.
.......................14-01-2013 18:45:05 // 29167
az emblémát a kavics veri ki,
oda is jó a fólia,nem kell UV álló,
valszeg idövel azért sárgulni fog
GTPeti14-01-2013 18:39:37 // 29166
Az klassz minőség lesz akkor. :)
mizooo14-01-2013 18:38:37 // 29165
Sziasztok, ma rendeltem Hong Kong-ból, karosszéria védő fóliát 10X100 cm méretben. Kemény 355 Ft postával. Az első sárvédőkhöz szeretném kijavítani a gyárit mert a jobb oldalon pl. már elég hitvány. Mi a véleményetek az emblémán is segíthet valamennyit ez az egyszerűbb fólia? Vagy oda vegyek kifejezetten UV állót?

üdv
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.