Forum >> 159

Piritu - 1.000.00002-07-2013 22:24:13 // 37766
Nálam - ha van turbónyomás - már felett elindul. Viszont érezni, hogy nagyon nem örül a hajtáslánc. Úgyhogy 4-es, és GO.
A TS-el összevetve nagyon zavar, hogy faluba érve legalább egyet vissza kell kapcsolni, míg a TS vígan gurul tovább a legfelső fokozatban.
A múltkor kipróbáltam, autópályán 180-nál kéri a hatodikat :-))
Erhard 242 (Pure Energy)02-07-2013 22:19:19 // 37765
elvileg, a gyakorlatban 2000-től húz ...legalábbis ez igen
Piritu - 1.000.00002-07-2013 22:03:07 // 37764
elvileg 1750-en van a max nyomaték. Nálam 6-ban 2000 ford = 110 km/ó
Erhard 242 (Pure Energy)02-07-2013 22:01:44 // 37763
ma kicsit hosszabban is teszteltem a 2.0-át 2000-ig elég halott mondjuk jó nagy turbót akasztottak rá, városon kívül az igazi, 100-nál 6-ban forog majd 2000-et ami furcsa hogy vissza kell kapcsolgatni előzésnél....azért az igazi húzóerő a 2.4-es, nincs párja egyenlőre....
ValeRossi4602-07-2013 21:36:36 // 37762
Hova mentek ? Montenegroba sokkal rovidebb bosznian keresztul .nincs.gond mar arra.utana.olvastam sot,egy ejszakat meg ajanlanak is Mostarba.
Csabi02-07-2013 21:30:53 // 37760
Épp holnap fogom cserélni az EGR-em...ha már ott áll a polcon, ne világítson a sárga lámpa...méregetni is fogok aztán majd meglátjuk :)
dangerel02-07-2013 21:29:07 // 37759
Szerintem a nálunk kapható üzemanyag a lehető legrosszabb. Mivel évekiv külföldön dolgoztam, sokat autóztam és tapasztaltam hogy eddig Passat -om volt és egy full tankal külföldön 1300km -es simán lementem, de otthon ugyanaz a full tank csak 1050-1100km -re volt elég. Kint lementem 100000km bármi gond nélkül. Amint hazajöttem végleg elszállt az összes poslasztó,naftapumpa és még sorolhatnám. Az EGR -el csak a szemét visszakerül a motorba és csak rongáljuk.
Szerintem okos dolog az EGR de nem ezekhez az üzemanyagokhoz.

Sajnos ez az igazság.
Kispajszer02-07-2013 21:27:54 // 37758
Tavalyelőtt voltam Budva környékén gyönyörű a tengerpart és a hegyekben a kanyonok, maga az ország elég balkán de olcsóbb mint a Balaton visszamennék szívesen csak rengeteg idő az utazás. Mi Szerbián mentünk keresztül.
GTPeti02-07-2013 21:26:02 // 37757
Jobban megy -> élvezed, nyomod neki -> nő a fogyasztás. ;)
dangerel02-07-2013 21:22:40 // 37756
A gond letudva. 70 Euro volt a kiírás. Szerintem nem veszélyes. A DPF kiírása az 150Euro és utána kicsit fel is pöckölik a motort.
Ha érdekel megadom a telefonszámot.
ALFI15602-07-2013 21:14:20 // 37755
Bosznián keresztül én nem merem bevállalni.
ValeRossi4602-07-2013 21:10:48 // 37754
Csutortokon a strandrol megirom :p
ValeRossi4602-07-2013 21:09:59 // 37753
25-ken megyunk. Kar. Mondjuk mi montenegroba megyunk es bosznian keresztul . De osszefuthatunk :)))))
Shadin02-07-2013 21:08:54 // 37752
Papírforma szerint többet kellene fogyasszon pár decivel mert hát több az oxigéndús levegő amihez nyál is kell. De erről is lehet vitatkozni.
ValeRossi4602-07-2013 21:06:25 // 37751
Mindig is.lesznek mellette es ellene is ervek. En megertem Robit is es mindenki mast is aki ki iktatta. En most dugozyam le, holnap megyek Balatonra kivancsi leszek javul e a fogyasztas. De mindenesetre jo vita alap :)
Shadin02-07-2013 21:05:56 // 37750
Én már bele sem merek szólni.

De mégis :-)

Zajszint emelkedés nem érezhető, turbó elpörög 1,5bar-ig, nem esik vissza, figyelni kell rá. Eddig is kellett. Nincs késlekedés, jobb a gázreakció, alulról húz.. Télen megírom mennyivel melegedik később.

És semmi garancia nincs rá, hogy kiírás (~20e) helyett vásárolt gyári EGR (~35-45e) megoldotta volna azt a rángatást amit a gyár is ismert és két éve idegelt állandóan. Az autóba a 2008-ban váltott módosított (?) szelep volt, tehát már cserélték előtte. Továbbá pillanatnyilag az élmény feledteti velem a magasabb károsanyag kibocsátást és boldogsággal tölt el a tudat, hogy a szívósori lapátkák miatt sem kell aggódnom, hogy az LMM-ről és a vadzsi új EGR-emről nem kell kokszot pucolnom többé. Vagy 100e-ért szívósort venni. Ezeknél még a HFT is egyszerűbb és olcsóbb összességében.

Uff.
GTPeti02-07-2013 21:03:19 // 37749
Szerintem nagyon szépek ezek a gyári Piritu-felnik. :)
GTPeti02-07-2013 21:02:29 // 37748
Ha a károsanyag-csökkentés lenne a lényeg, annak sokkal egyszerűbb módjai is lennének. Pl. az üzemanyaghoz kevert (minimális többletköltséget jelentő) adalékok formájában. De ez az egész nem erről szól. Mint ahogy a műanyag alkatrészek sem. (Persze egy fedőszövegre mindenképpen szükség van.)
ALFI15602-07-2013 20:59:54 // 37747
Mi is! Nekem még várni kell a hosszabb nyaralásra.Ha esetleg valaki 21-dikén hajnalba jön Horvát felé csapathatunk együtt egésszen Splitig.
StrigDaddy02-07-2013 20:58:54 // 37746
'estét!

Lecseréltem a 16"-os kerekeket, amit vásárláskor adtak hozzá. Így most 17-es, 225/50 R17 van rajta. Ezzel sokkal szebb, jobban kitölti a kerékjáratot. Plusz felkerült a dupla kipuff, így már teljesen dögös hátulról is. :D

Egyébként tapasztaltatok már olyat, hogy időnként durván 10 km távra megemelkedik a fogyasztás. Ahol egyébként 5.5-6.0 literrel gördülök, ott néha a fogyasztás felmegy 9 liter környékére. De pár km után visszaáll. Napi rendszerességgel járok Paksra ezzel a 5.5 literrel, de pl. tegnap 10 km-en keresztül 9 litert írt. Miaszösz?
ALFI15602-07-2013 20:58:11 // 37745
Jól összefoglaltad.Számomra a lényeg.Régen is egr nélkül mentek meg részecskeszűrő (dpf) nélkül a dieselek.Ezek csupán a károsanyag kibocsájtás végett lettek belepakolva.
GTPeti02-07-2013 20:46:48 // 37744
Továbbra is fenntartom, hogy a topic "alcíme" "- Az EGR-korszak" legyen. :)
GTPeti02-07-2013 20:44:42 // 37743
"tudod te pl, hogy a hengerfejtömítés hány fokig bírja?" És te tudod, hogy hány JTD-n volt eddig HF-tömítés hiba emiatt? 7 év alatt egyről sem hallottam.

"csökkenti a Nitrogén-dioxid kibocsájtást" Egy jópont.

"tehermentesíti a turbófeltöltőt" Az EGR előtt is voltak turbós autók. Másrészről ez a hatás eltörpül a vezető által okozott terheléstől. (Értsd: Hidegen hajtás, melegen leállítás.)

"csökkenti a zajszint" Lehet. Érdekelne egy konkrét érték, hogy mennyivel. (Mármint, hogy egyáltalán hallható-e.)

"korábban bemelegszik a motor, így kopás szempontjából a káros hidegüzemet csökkenti" Bizonyára így van. Egy konkrét érték itt is érdekes lenne, hogy mennyivel hamarabb melegszik be a motor és főleg mennyivel csökken így a kopás és növekszik az élettartam. Érzésem szerint messze kisebb a hatása, mint rendes olajat használni és főleg nem iszonyatos (ajánlott...) csereperiódusokat beiktatni.

Az, hogy koromban gazdag kipufogógázzal tömi tele a szívóoldalt, valahogy kimaradt. Nem csak az elkoszolódásra gondolok, hanem a korom egyéb káros hatásaira is. Nem akarlak meggyőzni (sőt, senkit sem), csak reagáltam a hozzászólásodra. ;)
159 Indigo Gray 2.4 Monster02-07-2013 20:42:47 // 37742
Spurit meg 2t olajat használok én is meg az olajhoz raktam RIMET adalékot, de hogy valamelyik is ér e valamit at rejtély, a lelkiismeretem legalább nyugott hogy én mindent meg tettem :D
Kispajszer02-07-2013 20:32:43 // 37741
Az olajszűrővel én voltam gondba megoldásként megvettem mindkettőt én is , az olajat még nem kellet cserélnem csak kb ősszel kell ezért nem néztem melyik kell bele.
Piritu - 1.000.00002-07-2013 20:31:26 // 37739
Biztos?
(Van itt az Amorén bütykölgető Cartárs, aki jó pár "spuri"-s motort újított fel. Anno örömét fejezte ki, hogy lehet kapni, lesz folyamatosan melója... )
droberto02-07-2013 20:24:40 // 37738
Persze az EGR szelepnek vannak negatív tulajdonságai, mint mindennek, de amikor kiírtad, te pl. figyelembe vetted a "+" tulajdonságait?
Merthogy:
- csökkenti az égési hőmérsékletet (tudod te pl, hogy a hengerfejtömítés hány fokig bírja?)
itt meg kell jegyezni, hogy az égési hőmérséklet emelésekor pedig a szilárd részecske kibocsájtás csökken:

- csökkenti a Nitrogén-dioxid kibocsájtás
- tehermentesíti a turbófeltöltőt
- csökkenti a zajszint
- korábban bemelegszik a motor, így kopás szempontjából a káros hidegüzemet csökkenti
stukker198702-07-2013 20:10:42 // 37737
Mik a tapasztalataid az általad használt adalékról?

Főleg arra lennék kíváncsi,hogy diaggal mérhető változás volt-e,de a fogyasztásra gyakorolt hatásról is mondhatnál valamit!
Vermacy02-07-2013 20:09:18 // 37736
Húha! Ez elég összetettnek hangzik!
- Új kuplung megcsúszik? NA ez érdekes! Ha magasan fog, az van rendben! Esetleg a kinyomóvilla haldoklik és akkor nem feltétlenül tud oldani és/vagy váltóolajcserét javasolok! Ezután Nekem vajszerűen működik a váltóm.
- Ha odalépsz, beremeg. Na ez nálam olyan 80-an tájékán van, padlógáznál. Erőlködik, meg régi. Egy futóműfelújításon gondolkozom, elsősorban lengőkarok (~huszonezer darabja és az első tengely remeghet).
- Rángat, ha nem adsz gázt. Ez nagyon sok minden lehet, alapesetben gyújtótrafóra gondolok, de lehet Hall jeladó és főtengely jeladó is ill. gyújtáskábel elöregedett, gyertyacsere...

A lényeg, hogy Szeptemberig tervezem, hogy meglátogatom nővéremet Szigetszentmiklóson és akkor sok mindent ki tudunk próbálni. Átrakjuk az enyémből egyesével és megpróbáljuk kiszűrni a hibát. Esetleg ha jársz Fehérvár fele (a jövő hétvégét leszámítva), akkor Nálam is meg tudjuk nézni.
Nekem új a gyújtáskábel, bontottan vettem gyújtótrafót és hall jeladót. Váltóolajat tudok adni ill. segítek a cserében is.
Alfonis02-07-2013 20:05:38 // 37735
:) mi is őt...
droberto02-07-2013 20:03:39 // 37734
Üdvözöl mindenkit ALFA159 CarTárs Krétáról. :)
Nem fér hozzá az Amore-éhoz...
ALFI15602-07-2013 20:02:43 // 37733
Ártani nem ártok.Én spurit is már évek óta állandóan használom.
Vermacy02-07-2013 20:01:10 // 37732
Nem Novitec. Magyar emberke forgalmazza Mo-on...
Vermacy02-07-2013 20:00:39 // 37731
Kínai:o)
Piritu - 1.000.00002-07-2013 19:52:47 // 37730
Vagy esetleg ez, ahol egymilliót mentek.
Piritu - 1.000.00002-07-2013 19:49:56 // 37729
Ennyi erővel az itt bemutatott olajban is lehetne hinni, sose kell cserélni. Több százezret mentek is vele, ami már komoly tapasztalat.
Piritu - 1.000.00002-07-2013 19:45:02 // 37728
Irigyellek benneteket, hogy hisztek a mesékben...
Piritu - 1.000.00002-07-2013 19:34:14 // 37727
Újfent szeretném kifejezni az örömömet, hogy ezzel nem vagyok egyedül :-)
ALFI15602-07-2013 19:23:10 // 37726
Én ezt használom.
Shadin02-07-2013 19:15:28 // 37725
Hát jó. Akkor rendeltem egy ilyet meg egy ilyet is :-)
Shadin02-07-2013 18:38:58 // 37724
Hali! Ezeket kell kipróbálni? Illetve melyiket? Köszi
Xado 1
Xado 2
W.02-07-2013 18:21:27 // 37723
Annyit sem tud, ebben biztos lehetsz!
Alfonis02-07-2013 18:03:03 // 37722
tuti olcsóbban kiírták neki... :P és egy kopó alkatrész megszüntetve amire többet nem kell költeni (EGR \káros\ hatásait meg meg sem említem inkább... :P).
Szabolcs 15902-07-2013 17:38:23 // 37721
üdv mindenki dpf el egr el 1.9 jtd m 16 v végsebessége 230 nem tud többet az enyém
droberto02-07-2013 17:08:58 // 37720
No látod ez a nem mindegy, mivel 35k-be kapott volna (gyári) Pierburg-ot is.
droberto02-07-2013 17:07:24 // 37719
Kinek mi az ésszerű...
Számomra az, hogy ha az autómban egy kopó alkatrész tönkremegy, akkor veszek bele egy újat, megtartva ezzel a gyári állapotát.
ALFI15602-07-2013 17:02:10 // 37718
Szerintem nem novitecet akar venni hanem egy "univerzálist" ami mindenhez (tdi,hdi,pdtdi,crdi stb...)jó.
Alfonis02-07-2013 16:50:20 // 37717
Szuppi! egy nagy gond letudva. :P mennyiért írták ki?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.