Forum >> 159

Liquid08-07-2013 15:35:59 // 38066
nem igazán akarok további feszkót kelteni, csak gondoltam megosztom a véleményem a fogyasztásos témában...
É is azon a véleményen vagyok hogy egy Alfa úgy általában nem az a tipikus kisfogyasztású olcsón fenntartható munkaautó. Tehát akit fél liter fogyasztáskülönbség már kibillent a lelki egyensúlyából, annak nem való. Nekem 2.0TS 156-om volt, és bő 10l-t kért, a 159-em se kér jelentősen kevesebbet. Sokan a szivükhöz kapnak mikor elmondom nekik, hogy hát ez dízel hogy ehet ennyit. Persze dízel de 210 lóerős és 1700kg wazze! (Ráadásul a légellenállása se az a világbajnok, de pont lekakálom mert eszetlenül jól éz ki.) Márpedig a fizikát nemnagyon lehet megkurjantani. Még a legfapadosabb 159 is több mint másfél tonna. Nem alternatívája egy 1.5 szívódízel 1-es Golfnak. Fogyasztásban biztosan nem. Azonkívül meg akinél nem vált ki legalább időnként erős, minimum relatív gyorshajtási viszketegséget egy Alfa, annak szintén nem való.
A fogyasztás csökkentő kütyükről, kegyszerekről pedig mindig bebizonyosodik hogy netto átbaxás az összes, HHO generátor és tabletta included. Egy másik dolog pedig: a fogysztásmérő erősen bír csalni, alapesetben is. Ezt is tessék bekalkulálni. Szóval nagyon jól mutat rajta a 5,5 ami valójában mondjuk 6,6.

UFF beszéltem!
Liquid08-07-2013 15:18:20 // 38065
egy bicikli mellett akartam fotózni de ez se rossz :)
droberto08-07-2013 15:16:44 // 38063
Ezen én is sokat gondolkodtam. Picit sokallom a 20-es árat. Jobban mondva keret nincs rá. :(
Kutakodtam az eBay-en szombat este csomót, meg gyártásban is gondolkodtam, de arra jutottam, ha tudnék is megfelelő anyagokat szerezni az se lenne olcsóbb, a tartósságról meg ne is beszéljünk.
Liquid08-07-2013 15:14:32 // 38062
90 a 8-ason ahol lehet 100-110-zel "száguldani" legálisan, miért?
vespa verde08-07-2013 15:14:07 // 38061
Erről beszéltem - írtam - én is :)
droberto08-07-2013 15:10:50 // 38060
Ne tedd. :)
Itt látja.
Dömpi (il dottore)08-07-2013 15:08:29 // 38059
Feleségemnek 1.25-ös Fiestája volt. Megette a 8 litert, és nem ment. Klímával meg pláne nem.
Most van egy 147-ese, 1.6 TS (vez.mód. nélküli 105 lovas), ugyanúgy megeszi a 8-at, de megy mint állat.
Na Ő nő létére átéli az "alfa vezetési élményt": 130 alatt 110-es táblánál nem nagyon megy :) Büszke is vagyok rá!
droberto08-07-2013 15:08:17 // 38058
Ha neked egy teljes objektív teszt nem mérvadó, amikor 100 km/h-ról egy prémium gumi tud 36-38 m-t, míg egy kína 50+, akkor nincs miről beszélnünk. (Ezt anno bővebben is kifejtettem)
Egyébként mentem már távolkeleti gumival, tudom miről beszélek.
Mint mondtam, nincs azzal gond, hogy kipróbálod, de ne minket akarj meggyőzni, mert csak unszimpátiát váltasz ki.
Liquid08-07-2013 15:07:37 // 38057
á dehogy, kb. akkora mint egy rendesen megtömött nagypárna, majd lefotózom...
droberto08-07-2013 14:58:12 // 38056
Ha 800 km-re volt jó, szerintem ne agonizáld túl. Vsz. bőven 100% fölé ment a tömődés, és regen közben többször leállítottad. Egyszer menj vele egy jó regen-es kanyart (ne a kényszerített) és megint le lesz vele a gond. Utána már csak oda kell figyelni a tömődés állapotára.
Ezért lenne jó egy visszajelző (Erhardnak nem mert ő nem szereti, meg úgyis kifúrja :)), legalább látná a driver a tömődés állapotát.
vespa verde08-07-2013 14:56:38 // 38055
Az ölést én is poénnak szántam :)
Amúgy régóta téma ez itt és nyilván az is marad a nafta árának emelkedésével.
Úgy vagyok vele nem egy autót vettem hanem egy Alfát, ráadásul benzinest ami viszont fogyaszt. Ez vele jár. Viszont megy és emelkedőn négy személlyel klímával is szépen gyorsul :)
droberto08-07-2013 14:53:30 // 38054
Nehéz magadat megtartóztatni. Tegnap én is inkább rámentem Paks és Szekszárd közt a pályára, pedig ez egyrészt kerülő, másrészt az a szakasza a 6-osnak jó minőségű és gyér forgalmú, főleg vasárnap este.
droberto08-07-2013 14:50:47 // 38053
Az emberek hajlamosak ideológiákat gyártani, és ha ebbe valaki más ember nem fér bele, akkor hajlamosak őt megvetni. :(
Nem vagyunk egyformák el kell fogadjuk egymást. Nincsen is ezzel semmi gond.
Azt viszont bizonyossággal kijelenthető, hogy a különbség Pirelli és a kínai gumiabroncs közt pusztán marketing, nem csak téves, hanem egyenesen ostobaság!
Gondolj csak az objektív mérésekre.
Az, hogy neked megfelel a kínai, még elfogadom, de ha rám hallgatsz, ezt ne reklámozd! Főleg itt ne, egy Alfás közösségben. Csak felesleges feszültséget keltesz.
ALFI15608-07-2013 14:43:45 // 38052
Ha már folyamatossan mész akkor nincs szerepe a fogyasztásnak.De hol tudsz folyamatossan menni?Az M7-esen vagy az M1-esen is állandó sebességkorlátok vannak.Így lassítás kigyorsítás.Így már mindjárt mást mutat.A gyáei 16-os mérettel 5-5.5-között van a fogyasztás.Városba meg 2literrel kevesebb mert 7.5-be megáll.Mondjuk én nem használom csak hosszú utakra mert szerintem mindenaposra nem való az 59.
Shadin08-07-2013 14:41:17 // 38051
Ugyanígy szo.tam be én is, volt hozzá gyári sw. frissítés. Na azóta nem csinálta, csak gyakrabban regenerál(t).
droberto08-07-2013 14:40:49 // 38050
A kényszerített regen olyan mint halottnak a csók, ki kell menni városon kívülre és miután elkezdi a tisztítást konstans gázállásnál 2.500-3.000-es fordulaton kell menni vele.
droberto08-07-2013 14:38:28 // 38049
A ti-hez 330-as kell.
droberto08-07-2013 14:28:58 // 38048
FIAT márkaszervíznél, Erhard 242 tagunktól, vagy bármilyen helyi autósboltban meg tudod vásárolni.
droberto08-07-2013 14:27:49 // 38047
Magamat ismétlem, de a gumi szélességének nincs köze a fogyasztáshoz konstans sebességnél!
Hétvégén és is 5,5-et mentem valós 90-el 235-ös gumival. Az már más kérdés, hogy a városban meg elkérte (immáron üzemmelegen) a 9,6-ot. De tartok tőle, hogy itt a nagy átmérő és a nagyobb rugózatlan tömeg több szerepet játszik a többlet kialakulásában mint a szélesség.
Vermacy08-07-2013 14:24:38 // 38046
Ugyanmár! Ölésről szó sincs, csak az élcelődést nem adja át az írott szöveg :o)
Most ez a téma a fórumon. Van amihez meg nem szólok, csak gyűjtöm az infót meg tanulok.
A benzines darázs nem fog úgy fogyasztani, mint a dízel, de nem is ez a lényeg. Városon belül nekem garázsos lesz a verda, mert tönkre vágni nem akarom.
Tőlem azt kérdezték, hogy mekkora benzinmotor van benne, mert nagy autó és az 1,8T-s Passatnál csendesebb. Becsusszant a sportszelet, amikor elárultam, hogy gázolajos... >:-)
Vermacy08-07-2013 14:20:47 // 38045
Az infó jó, de már nem arra járok és úgy néz ki, hogy garázsos autó lesz, ami kéthetente megy majd 300-500 km-ert. Családlátogatás és ennyi, "helyben" fogok dolgozni/lakni. Ha lejárnak a pénzügy nehézségek, akkor talán beruházok egy Maseratira. Mostanába negyre jobban foglalkoztat, de lehet, "csak" Phedra lesz belőle :)
Vermacy08-07-2013 14:20:22 // 38044
Az infó jó, de már nem arra járok és úgy néz ki, hogy garázsos autó lesz, ami kéthetente megy majd 300-500 km-ert. Családlátogatás és ennyi, "helyben" fogok dolgozni/lakni. Ha lejárnak a pénzügy nehézségek, akkor talán beruházok egy Maseratira. Mostanába negyre jobban foglalkoztat, de lehet, "csak" Phedra lesz belőle :)
NA megyek Unixhoz, mert megjöttek az alkatrészek a Puntóhoz. Mert Én azt is szeretem és törődök vele... Abba HHO generátorban gondolkozok :)
vespa verde08-07-2013 14:19:11 // 38043
Szia Maestro, minek ölitek egymást azon hogy mennyit abrakol a járgány?
Utópiák, legendák, vágyak vannak persze. Az én Darazsam megeszi a kilenc litert vegyes használatban, és akkor mi van? Hagyjam a garázsban? Egy fenét. Majd kicserélem a lambdát (meg beteszem az elsőt amiről kiderült hogy most nincs), meg az LMM-et akkor vmivel kevesebb lesz, de reálisan 8 alá nem fog menni úgysem. Viszont gyönyörű repedtfazék hangja van amikor odalépek neki, ugyanakkor olyan halk az alapjárata, hogy múltkor megkérdezte a párom miért állítottam le :)
Vermacy08-07-2013 14:17:12 // 38042
Nem a 4 literes fogyira hajtok, csupán ha vmi jónak ígérkezik, utána olvasok és kipróbálom, ha ésszerű a befektetés. Ennyi az egész!
Az Alfa nem bírja? C Vectra, Croma, Zafira meg a 9-3-as bírja az óvatoskodást? Ezt nem teljesen értem! A néha kihúzatás megvan, DE... Én alapvetően nem városban használom. Kiérek főútra, 90-es tempomat amíg lehet, majd pár km után visszahűtve a turbót leállítom a célnál. Én nem sajnálom, hogy igazából hosszú távokon használom, ezért vettem dízelt!
Egy kínaival vszínűleg ott maradsz? Én sem egy vszínű kínait vettem a lengyel piacról, hanem High Performancos (amit kínaik így hirdetnek) versenygumit, európai minősítéssel. Értem Én, hogy Michelin meg Bridgestone, de ezt pont nekünk, olasz autó tulajdonosoknak kellene legjobban tudnunk, hogy attól, hogy 4 karika vagy fordított "peace" jel van a kocsi orrán még nem tud többet, mint az olasz verda, bármennyivel is kerüljön többe a germán "csodamasina".
Nem bántott meg senki, élem az ÉLETemet és ennyi. Nem vagyok rendes srác >:-), de a sör jöhet.
Pont ez volt a lényeg a kínai gumival meg a tuning-boxal is! Senki nem a tapasztalatát írta le, a legtöbbünkenk még kínai gumija sem volt, de élből mindenki elutasította! Ez nem tapasztalat a nagy öregektől, hanem szkepticizmus és minden új elutasítása, amit még tizen nem próbáltak ki előttünk! Én szívesen kipróbálom ami még nem ismert és meg is osztom itt, a fórumon, ahogyan eddig is, mert autóipari dolgozóként tudom és látom, hogy az S Merga is ugyanabból, van, mint a kínai WanLi (vagy hogy a t*szba írják :o)).
A "fagerenda" pedig megfelelően alá volt párnázva, hogy még lecsúszás esetén se okozzon kárt! Továbbá elnézést kérek itt mindenkitől, hogy vendégségben nincs garázs lehetőségem és szabványos, gyári jégvédelemmel ellátott autótakaró ponyvám! Mivel Én (is) szeretem az autómat és amúgy minden 4 kerekűt, nem számít, ki gyártotta, ezért is óvtam amivel csak tudtam. Kap ezen kívül is eleget itt-ott a nagyvilágban.

Próbálom összegyűjteni a tapasztalatokat, de az nem információ, hogy 6 liter alatt nem jó a használat! Ugyanmár! Pár éve még eretnekség volt dízel Alfáról beszélni, most meg itt a kéthengeres MiTo. Ez a jövő, e felé tendál a világ! Aki lemarad, kimarad és Én nem szeretném, ha az Alfa a Saab sorsára jutna.

Tuning-box a neve és a weboldal és valóban a teljesítmény nöüveléssel adják el a cuccot, mert ez kell a népnek, DE Én az ígért fogyasztáscsökkenés miatt vettem meg. A plusz 38LE hidegen hagy, meg a nagyobb nyomaték! Ugyanaz a vezetési stílus kevesebb üzemanyagból! Ez volt a célom és az első mérés alapján bevált, de még mérek jópár tank gázolajat, hogy megbizonyosodjak róla, mert 1 mérés nem mérés...
Vermacy08-07-2013 13:58:04 // 38041
NA! rről még nem hallottam, de ezentúl vigyázok. Ott is tempomatolok 90-el, mert a gyorsítás az ellensége a jó fogyasztásnak. Legalábbis nekem eddig ez jött át.
Shadin08-07-2013 13:54:15 // 38040
Tavaly kaptam a büntit, állítólag műhódas telepített cucc a 8-ason egy völgyben egy nagyobb kereszteződésben ahol 2x2 sávos az út és 60-as vagy 70 es korlátozás van. Autót hamarabb kiszúrom mint ahogy mérni tudna :-)
Tozo08-07-2013 13:50:21 // 38039
Szia,
megvolt a reggeli diagnosztika. P1206-részecskeszűrő. Kényszerített regenerálás lement, most minden ok, de félek ez nem fog sokáig tartani. Következő alkalomnál a szűrő repül a francba. Elég sz*r érzés volt feleséggel és 3 gyerekkel kamion előzés közben átélni, hogy teljesítmény elmegy...
Dömpi (il dottore)08-07-2013 13:47:46 // 38038
Figyelj! Nem akartam személyeskedni, és nem akartalak megbántani sem. Nem mondtam, hogy ne vegyél 159-et.
Viszont ne várj el 4-literes fogyasztást sem, mert nem fog sikerülni.
Azt viszont tartom, hogy egy alfával - legyen az benzines vagy diesel - igenis menni kell.
Olvasd vissza az 1 évvel korábbi HSZ-eimet. Én is óvatoskodtam, de rá kellett jöjjek, ezt egyszerűen nem bírja az alfa. Nem erre tervezték. Nem azt mondom, hogy száguldozz őrült módjára, de igenis néha oda kell neki lépni, néha ki kell húzatni 3500-ig.

Személyeddel kapcsolatban igazán nem a gumiválasztásodon lepődtem meg. Ne érts félre ugyanis, én sem tudom megfizetni a prémium gumikat, főleg nem a 19"-os méretben. Télen 90%-os használtakat fogok venni jövő nyárra tördék árért. Ugyanis nekem is van lakáshitelem, nekem is vannak gyerekeim, nekem is van egy idős nagymamám stb. Viszont a múltkori kátyúnál tapasztaltam, hogy mit jelent a Michelin PS2. Egy kínaival valószínűleg ott maradok az út szélén. Ergo vannak alternatívák a költséghatékonyságra.
Igazából a tuningboxodnál padlóztam le. Mindig írod, hogy mennyire nem sportosan vezetsz. Akkor meg mi a fenének neked a tuningbox? Már megbocsáss.

Nézd, tényleg nem akarlak megbántani, biztosan egy nagyon rendes srác vagy, szerető gondoskodó apa, és ha egyszer találkozunk személyesen és megiszunk egy sört, biztosan jó haverok leszünk....de ha ezen a fórumon írnak valamit a többiek, tapasztalatból, segítségképpen, önzetlenül...legalább gondold meg.
Azért vagyunk itt mindannyian, hogy támogassuk egymást és megosszuk örömeinket/bosszúságainkat.
De tudod itt mi mindannyian imádjuk szeretett autónkat, és amikor meglátunk egy fotót, hogy egy fagerenda van nekitámasztva egy 159 géptetejének, akkor feláll a szőr a hátunkon.
Én szeretnék veled igazán jókat fórumozgatni, de kérlek próbálj meg a régi, már hosszú évek óta alfás "nagy öregektől" (nem életkorra gondolok) tanulni. Én is azt teszem.
Vermacy08-07-2013 13:24:03 // 38037
Állandóról nem tudok. Egy fehér F Astra rohangál még ill Palota veszprémi bevezetőjén szokott a szöszi lány beülni új kompaktokba...
Állandó biztosan nem volt még 2 éve, mert akkor nemhogy kocsira, de kajára sem tellene... >:-)
ValeRossi4608-07-2013 13:22:16 // 38036
szombaton még nem láttam kint,de előrébb már ott van..:( de legalább haladósabbra vették :D
Shadin08-07-2013 13:20:55 // 38035
Nem tudod hogy a 0-ás új déli szakaszán bekapcsolták-e már a trafit?
ValeRossi4608-07-2013 13:18:26 // 38034
De a mosoly ott van a végén....:D de élvezet minden kanyarvétel :)))) szóval Én inkább kicsit sportosabban haladok továbbra is,maximálisan figyelve a többi autósra és a lézeresekre is is :D
Shadin08-07-2013 13:08:22 // 38033
Ott van valahol telepített trafi ha jól tudom. Oda is meg vissza is lekapott, de megúsztam 30 ezerrel :-) Életem egyetlen büntetése egyébként 24 alatt.
Shadin08-07-2013 13:05:52 // 38032
Én egyszer kipróbáltam a tábláknak megfelelő sebességgel történő "haladást". Félelmetes volt :-)
Vermacy08-07-2013 13:04:02 // 38031
:o) Alapból lehet ott tépni, mert "kevés" a trafi, de nap, mint nap arra járni unalmas. Akkora Tempomat 90-el a jóbarát! Haladsz is és mégsem száguldozol, látsz mindent időben :o) Száguldoznak helyetted is...
ValeRossi4608-07-2013 12:54:00 // 38030
Le a kalappal,h tudod tartani a 90-et. Szombaton arra jöttem Én is és nem ment a 90.... 110-120 ami alá képtelen voltam menni. Tempomat sem tartott vissza :D
Vermacy08-07-2013 12:38:59 // 38029
Találtam múlt héten. Sztem is vagány. IGazából AC-n volt egy srácnak olyan pólója, hogy elől a 166-os orra, hátul a fara volt stilizált rajzként felszitázva. Ehhez kerestem 159-es rajzot, de olyat nem találtam...
Keresem tovább, hátha egyszer rábukkanok.
Shadin08-07-2013 12:27:03 // 38028
Jó grafika.
Vermacy08-07-2013 11:47:46 // 38027
És, hogy ne legyen harag, rossz szájíz, küldöm mindnekinek, akinek a formája tetszik az Alfának :



Ha a kert egyik sarkában állna egy kibelezett 159-es, akkor is jól mutatna...
Vermacy08-07-2013 11:42:32 // 38026
Kösz, de a példáidat meghagyom neked! Esetleg gyári előírás a 6 literes fogyasztás? Az alatt nem szabad létezni? Nekem most ez tetszett, ezt vettem!
Egyébként gépkönyv szerint 90-nél 4,8 a fogyasztás, amit az Alföldön mutatott is a fedélzeti. Így mirét baj, ha nem városi használatnál elérem az 5,5-öt? Nem teljesen értek ma itt sok embert!
Igen, vannak nagyobbak, olcsóbbak, mint a 159-es, de egy vezess.hu-n hózzászóló szavaival élve a dízel Alfa nem Alfa, akkor miért a gázolajos 159-es a legnépszerűbb? Változnak az idők, nem csak az vesz Alfát, aki száguldozni akar. Pl. szüleimnek vennék MiTot főleg az új 0,9-es motorral. Nekik elég, sose mennek 90-nél jobban, ha kell befér két unoka. Kettejüknek pedig elég a fennmaradó időben!
Vermacy08-07-2013 11:38:01 // 38025
Semmi gond! Azért írom a tapasztalataimat, hogy másnak se kerüljön többe a marketing, mint amennyire meg kívánja fizetni! Gondolok itt a Haida-Priellei nyári gumi közötti árkülönbségre, amiről korábban írtam! Ott is "hülye" voltam, de a vezetési stílusomnak kiválóan megfelel a kínai gumi is, akár tetszik vkinek, akár nem! Persze, Én is örülnék ha kétévente PZero Rosso és Sottozero II-III-at tudnék megfinanszírozni, akár 12,5 volt a verda új ára, akár nem!
Minek vegyek helikoptert, ha gylog megyek boltba? Télen azért megkapja a verda a Sottokat, de nyáron ezen "spórolok", mert még bármi jöhet ebben a fene nagy demokráciában és a verdától nem szívesen válnék meg. Ha mindent megvennék, amit szeretnék, akkor Rotschieldnek kellett volna születnem...
Erhard 242 (Pure Energy)08-07-2013 11:37:35 // 38024
erre a célra vannak autók mind helyigényre nagyobb és fenntartásra sokkal olcsóbb ezért felesleges pénzkidobás az 59... az hogy Veszprém és Szfvár között 90-el menjél legtöbb helyen 100 és 110 a megengedett jó hogy előzök a Phedra- val szabályosan hozzá teszem mivel én a maximális sebességgel haladok ...
minden megbántás nélkül...
pl Renault Fluance 1.5dci garantált 5L vagy Citroen új autója....
Shadin08-07-2013 11:31:11 // 38023
Persze nincs ezzel gond csak magamon látom a tendenciát hogy menjen az autó ha kell mint a barom meg ne is egyen semmit pedig most is kevesebbet eszik mint párom 1.4 Fusion-ja és hát nyilván jobban is megy. Számomra azért skizo ez a szitu mert most is úgy közlekedek az autóval többnyire mint ahogy azt "gyári állapotában" is tettem, de most 1 literrel többet eszik. Persze én sem baszogatni akarlak, hanem inkább az irigység beszél belőlem. Nem a baszogatásról szól ez a fórum, úgyhogy én bocsi!

Visszateszem az EGR-t :-D
Vermacy08-07-2013 11:22:30 // 38022
Tempomat :o) Az kiváló visszatartó tényező!

Igazából először akkor "ijedtem" meg, amikor nyomtam, gyorsultam majd tempomat beállítottam és nem néztem hogy hol. Hagytam el mindenkit a búsba, majd lenéztem és 180-at mutatott a veszélyesebb óra! Na akkor kezdtem el először elgondolkozni azopn, hogy mit is vettem! ÉRzésre nem volt 180, inkább csak 100...

Másodszor, amikor 100-at mentem a 100-as szakaszon szakadó esőben és egy E-s utánfutós Mondeó kijött elém! Na ott fogott a verda és onnantól kezdve 90 tempomat hegyen-völgyön és csak néha élvezkedek, amikor egyedül vagyok és levonták a számlámról az életbiztosítás összegét.
Vermacy08-07-2013 11:19:23 // 38021
ITT azért álljunk meg egy kicsit! Az, hogy ki mire (nem Raikonnen :o) veszi az autóját igazából senkinek semmi köze hozzá, amíg nem ad bele pénzt! Szüleim próbáltak még pár évvel ezelőtt beleszólni, de már akkor is lehajtottam Őket azzal, hogy amíg az Én keresetemből van, addig azt veszek amit akarok főleg úgy, hogy nem kérek tőlük semmit, főleg nem autó fenntartásra!

Lehet itt vigéckedni, hogy a V6-os száguldozásra való, meg ha nem 6,5-et eszik a verdát, akkor hüjjje vagy, meg miegymás, DE amiért Én vettem ezt a verdát :
- Munkába járni biztonságosan
- Megifzethető fenntartási költségek
- elfogadható fogyasztás
- elfogadható szervizköltségek (Fiat dízel, baj nem lehet)
- Adott esetben 1-2 gyerek és a csomagok elférjenek, BIZTONSÁGBAN
- 4 ajtós legyen, hogy télen ne a gyerekre nyissam rá a hátsó ajtót

Kb. ezért választottuk az Alfát (meg a Rosso szín miatt :o)). A tempomat meg áldás, főleg ezután Mo-on. Segít kordában tartani a fogyasztást, növeli a boztonságot (nem nyomom, ha nem muszály) és nem késztet folytonos gyorshatjásra, hogy a szabálykövető "159-eseket lehagyjam a Phedrámmal" vagy az 1,2-es Szuttyogival, amit inkább a saját családjaitoknak és rokonaitoknak ajánlgassatok és ne nekem!

Én már kinőttem a "húdemegelőztemazállóBMWét" korszakomból! Ha kell, menjen a verda, de családi utazáshoz, munkába járáshoz megfelel az igen stabil futőmű és a nem kisautós fogyasztás, mivel bátyám WagonR+a többet fogyaszt a 159-emnél és nem megy cserébe meg billeg!

Lehet továbbá arcolni, hogy a Cuore Sportivo mennyire király érzés, tapasztaltam Én is, de jelen élethelyzetemben (hitelek, házvásárlás és az überkirály demokrácia révén ki kell segítenünk szüleinket párommal, pedig mind a 4-en végigdolgozták az életüket) Én inkább a Cuore Spórivó mottót preferálom, főleg a benzinkúton (ahol gázolajat tankolok, ha nem nézem el a kutat, akkor a "prímább" nyálat)!

"Engem meg lehet utálni, akkor is ez a véleményem."
Shadin08-07-2013 11:10:10 // 38020
Hogy bírtad ott a 90-et?
Vermacy08-07-2013 11:06:19 // 38019
215-ös gumival sikerült a 8-ason Veszéprém-Szvár-Veszprém távon. Igaz, 90-el szólt a tempomat végig és csak Palotán lassítottam...
Ekkor mértem a teletank-teletank közötti fogyasztást visszaszámolgatva és valóban 5,6-5,7- litereket sázmoltam, mint amit a fedcomp mutatott...
Erhard 242 (Pure Energy)08-07-2013 09:24:46 // 38018
ennyi :) Bár lassan mindenkinek 6-ot fog enni a gépe mivel vesznek 1000 trafit még a lucernásból is mérni fognak :(((
Dömpi (il dottore)08-07-2013 09:21:46 // 38017
Szerintem aki 6,0 l/100 km alatti fogyasztásra vágyik, az ne vegyen 159-et, de mégcsak ne is alfát!!!
Egy alfa nem arra való, hogy 80-90 km/h-val tötyögjön vele az ember!

Akkor tessék venni egy 1.4-es szutyukit, azzal lehet tötymörögni, lehet rá sz@r kínai gumit venni, stb...

Igaz, 166-os téma, ráadásul benzines, de csak Zsunior szavait tudom idézni: topic 164-166 HSZ67430

"Ez mi ez? 100 km autópályán 70 km/h-val? Ugyanmár...

Azt hiszem nagyon sokan nem értik már, hogy miről kéne ennek az egésznek szólnia.
Egy valamit azért tisztázni kéne. Az egy dolog, hogy ma már itt Magyarországon bárki vehet 166-os alfát 300ezer forintért. (Aztán regisztrálhat az amoréra, ahol köszönés helyett faggatózni kezdhet, hogy ez xar, az xar, hogy kéne megabriktolnom lehetőleg úgy, hogy ne kerüljön pénzbe...) DE! Itt akkor is egy tizenmilliós autóról van szó, és az azt körülvevő rajongásról. Ebbe a rajongásba véleményem szerint, egy ilyen volumenű autónál nem kell(ene) beletartoznia a minél alacsonyabb fogyasztás elérése körüli mizériának.
Ez lehet szempont egy suzukinál, egy daewoonál, de itt nem ennek kéne a témának lennie...

És akkor innen már csak egy lépés a "fúdelassanmegyek, aztán lefotózom milyen keveset eszik"...
A V6 normál használat során (úgy, hogy az autóban rejlő motor erejét használjuk is) SOHA de SOHA nem fog 9 litert enni. Ismétlem: SOHA. Ha meg nem használjuk ki, akkor minek vettünk V6-ot? Ott a twinspark, vagy valamelyik gazdaságos dízel. De a dízel sem fog SOHA 3-4 litert enni.
Itt egy REÁLIS és HITELES fogyasztási adat a 2.4 JTD 150LE-ről. (nem autópályán mentem vele 100 km-t tempomat 80-al..)

Ebben gyakorlatilag minden benne van, és az erőhöz képest valóban alacsony a fogyasztás, de ettől ne várjunk már kevesebbet...
Akkor miért nem választ az ember inkább, valami 1.2-es csodálatos kalost, vagy tudomisén mit...
Egy autó megvásárlása nem abból áll, hogy letesszük a vételárat. Azt az autót el is kell tartani, és ha erre nincs, akkor egy még gazdaságosabbat kell választani.
De egy rajongói oldalon miért arról kell olvasgatni, hogy hogyan gányoljuk szét az autót, fessük le a műszerfalat, fusizzuk meg a motort, meg véletlen se menjünk gyorsabban 70-nél, hogy keveset fogyasszon... Ez nem rajongás, ez lófax....
Engem meg lehet utálni, akkor is ez a véleményem. (és valamikor ez így is működött)

UFF....
"
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.