Forum >> 159

Liquid21-07-2013 15:40:27 // 38516
eddig nekem is minden kocsimon belülről vagy kulccsal működött nem vágytam többre, de most már tudom hogy nem rossz dolog :)
Erhard 242 (Pure Energy)21-07-2013 15:34:30 // 38515
56os egyik sem volt, az 59 egyik sem, a punto sem, a phedra sem sosem éreztem hogy a jelet kéne nyomkodnom, ha indulunk a zsebben a kulcs, ha megállunk belülről nyitom, ha kiszállunk zsebben a kulcs
Piritu - 1.000.00021-07-2013 13:57:06 // 38514
Az enyém - ha minden igaz - emblémával nyílik, de még nem nagyon használtam.
Liquid21-07-2013 13:46:08 // 38513
nekem nagyon tetszik hogy nyitható a kulcs nélkül is, sokkal használhatóbb", ha nem ilyen lenne valszeg átépíteném
Erhard 242 (Pure Energy)21-07-2013 13:01:20 // 38512
egyebkent mi ertelme van? kiszallok az autobol egybol zsebre vagom a kulcsot...
Norby21-07-2013 10:14:25 // 38511
Igaz, hogy nem csináltam blogot, de én megcsináltam.
Csak a hátsó tetőkárpit elemet , a csomagtató burkolatait és a kapcsolópanelt bontottam.
A gumi kéder alatt vittem el. Ráforrasztottam a panel megfelelő pontjaira és máe működött is.
Mindezt este 10 kor. Kb 1 óra volt az egész
Tibcsi16620-07-2013 23:38:14 // 38510
Jövő héten megjön az új hátsó kapcsolós csomagtartó nyitós emblémám. Mivel az enyém gyárilag nem kapcsolós, ezért be kéne kötni. Úgy tudom valaki már bekötötte az első mennyezeti kapcsolóra. 159VTT-n halottam valakitől, csak már nem emlékszem ki volt az.
Az érdekelne, merre vitte a kábelt? Esetleg be lehet-e húzni nagyobb bontás nélkül??
Tibcsi16620-07-2013 23:35:12 // 38509
Az AGM az más kategória. (persze árban is:) Jó döntés volt, egy hibalehetőséget így 100% kizárhatsz majd.
Én remélem az Exide Premium 85Ah is kiszolgálja a kocsimat, amíg meglesz (4-5 év)
Csabi20-07-2013 23:09:32 // 38508
Épp ma rendeltem egy 80Ah-ás Exide AGM-et, sokat vacilláltam , h 85Ah normál vagy 80Ah AGM legyen az utóbbi győzött...kevésbé hajlamos a szulfátosodásra jobb tölthetőség, áramleadás, hosszabb élettartam miatt. Végre pontot akarok tenni a melegben való nem tökéletes indulásra...
Tibcsi16620-07-2013 23:05:45 // 38507
Ez igaz.. én nem is az 50%->teljes feltöltésről beszélek, hanem arról, hogy kisebb a belső ellenállása, így nagyobb áramot képes felvenni, tehát hamarabb felveszi az indítózáskor kivett energiát. Azaz sokkal rövidebb út elég ahhoz, hogy ismét fel legyen töltve. Vagyis nem kell utána töltögetni még télen sem.
A 166-ommal 100Ah volt hogy télen csak városban napi 10-20 km mentem több indítózással heteken keresztül és sosem kellett utántölteni. Mindig pöccre indult még 8 évesen is.
Tibcsi16620-07-2013 22:52:39 // 38506
Ma én is felraktam a kavics fóliákat. 1000köszönet a sablonért Dömpinek.
Piritu - 1.000.00020-07-2013 22:49:51 // 38505
"A lényeg hogy minél nagyobb Ah, annál gyorsabban feltöltődik," - a nagyobb Ah-s akksit tovább tart feltölteni.
A nagyobb Amperórás szerintem azért jobb, mert állásában nem sül ki annyira. A terhelés sem veszi annyira igénybe. A "tudása" nincs kihasználva.
Csak érdekességként, a Spiderben (2.0TS) gyárilag 70Ah-s lenne, de most egy 82Ah-s van. Még mindig van hely a gyári tartón, tehát még nagyobb is belemenne. Pedig csak benzines van belőle.
Liquid20-07-2013 22:41:16 // 38504
nálam is
Tibcsi16620-07-2013 22:37:50 // 38503
A gyári aksi azért nem bír sokat mert alul van méretezve a 159-ben. Az enyémben is pont 4éves korában halt meg a gyári.
Liquid20-07-2013 22:34:17 // 38502
erre én is kíváncsi volnék
Tibcsi16620-07-2013 22:30:51 // 38501
Pár hónapja írtam már erről. A gyári aksi egyel kisebb mint kéne. Ez is igazolja a nézetemet, hogy nem csak az indítóáram számit, hanem az Ah is fontos paraméter. A 166-ban 100Ah volt gyárilag és elég kis indítóárammal, mégis több mint 8 évet ment. Szerintem az 1.9 motorhoz min. 75-80Ah kell A 2.4-hez pedig min. 85-90Ah. Nekem is 85Ah van.
A lényeg hogy minél nagyobb Ah, annál gyorsabban feltöltődik, tehát nem kell utána töltögetni.
Tibcsi16620-07-2013 22:11:49 // 38500
Őszinte részvét :( Na én ezeket nem szerettem volna sosem átélni ezért amint lehet megszabadultam minden lehetséges probléma forrástól.(DPF-EGR-Pill.szelep)
Ezt ajánlom azóta Én is mindenkinek.

Nem is volt sose gondom lassan 2 éve. Se rángatás se vészüzem se EGR pucolás …, csak tankolok és megyek :) Tulajdonképpen csak egy komolyabb gondom volt a vassal, a féltengely. De ez is érthető mert amikor megvettem volt benne kb. 250Le és több mint 400Nm…
Dömpi (il dottore)20-07-2013 21:01:25 // 38499
Ez a tatabányai bontós haveromé.
Piritu - 1.000.00020-07-2013 20:50:09 // 38498
Főleg a vépúdernél feltűnő, hogy mennyire "elhallgat" a motor. A mol hagyományosával, mint a traktor.
Dömpi (il dottore)20-07-2013 20:41:07 // 38497
nem vettem észre...még
Csabi20-07-2013 20:33:34 // 38496
Nagyon mennék egyszer egy ilyennel, nagy kérdés mennyivel más az ő 200lóereje egy JTDm 200 lóerejéhez képest...
Shadin20-07-2013 19:58:36 // 38495
ALFI15620-07-2013 18:29:53 // 38494
Vagy nállad is egr hiba lessz.Nyugodtan autózhatsz ha semmit nem érzel mert zárva állt meg.Annyi,hogy világít a lámpa meg minden indításkor sípol.
DrB20-07-2013 17:58:23 // 38493
Sok minden lehet. Olvastadd ki a hibakódot! Nálam anno az LMM (légtömegmérő) volt.
Alfa 159 Zico20-07-2013 17:30:59 // 38492
Sziasztok!
Ma délután megjelent a "have engine checking" hibaüzenet, illetve égve maradt a sárga jelzőikon a műszerfalon (ami indítás után villog, majd normális esetben eltűnik - talán befecskendező?)
Gyorsan megnéztem a leírást, ami a befecskendező rendszer hibájára utalt, illetve annyit írt még, hogy nem kell leállni, nyugodtan hazautazhatom :-)
Semmi rángatást, teljesítménycsökkenést nem észleltem, mi lehet a gond?
Előre is köszi!
.......................20-07-2013 13:36:01 // 38491
Ugy làtszik neked is szarok az injektorok,
Én először azokat nézetném meg
Erhard 242 (Pure Energy)20-07-2013 12:58:22 // 38490
az orvos 99%-kal eltalálta mi a bajom de jó hogy írod példának tökéletes senki sem kezeli magát otthon diagnosztizálva meg fórumon írogatva...
4 éve 3om helyen voltam ugyan ezzel a hibával szétették a kezüket :)
ismerős most vett egy 1.6 túrósbenyásat, nem igazán ment, szakszerviz megállapítja hibát nyomásszabályzó, 17 ropi megveszi, felrak ugyan olyan szar, én mondtam turbót nézzék meg, annak semmi baja élő adat faxa, olyan fasza volt hogy a turbó háza el volt repedve, no új turbó még mindig nem megy, aha most katalizátor kéne.... eddig itt tartunk meg 3 kilónál és még nem biztos hogy itt a vége :P
mizooo20-07-2013 12:25:39 // 38489
Na ma kicseréltem a Scudetto-t tényleg lejött a lökös 5 perc alatt, teljesen elégedett voltam. A lökös alján levő egyeletlenségeket hőlégfúvóval megjavítottam :) 1-2 rozsdapöttyöt a sarkokban kicsiszoltam és kapott Cink Spray-t. Még a az alját kell tél előtt átnéznem és lefesteni a bölcsőt mert megindult. A haspánél csavarjai teljesen használhatatlanok úgy kellett lefúrnom olajcserénél mindent, új felfogatásokat kell gyártanom...
DrB20-07-2013 11:54:35 // 38488
Valszeg ez lesz, mármint, hogy beméretem végre a porlasztócsúcsokat. Légtömegmérő egyszer már beszart, 60 e km táján, akkor cserélve lett. Mondjuk akkor nem volt semmi tünet, semmi rángatás, csak dobálta az autó a motorellenőrzés lámpát. Végül az LMM volt a ludas. Most 130 e van a vasban, szóval akár esedékes lehet, hogy megint beszar... EGR-t relatív rendszeresen pucolva van, de azt is megejtem.
direttore20-07-2013 11:40:38 // 38487
HAli, semmi vel ne foglalkozzál!
Méresd be a csucsokat 4000 huf/ db
EGR-t nézesd meg, illetve légtömegmérő=> ez ha a comp nem is jelez de szarakodhat.
Semmi más nincs és ne is keresd a hibát!
DrB20-07-2013 11:23:48 // 38486
Erre gondolsz?

"2013-06-18 19:55:02
Rakjál az üzemanyagba Xado EX 120 -at, ha nem jelentkezik a hiba akkor valamelyik porlasztócsúcsod rossz. Idővel biztosan cserélni kell."

Ezt még nem próbáltam. Először arra voltam kíváncsi, hogy nem a rossz üzemanyagtól van-e... Azóta háromszor tankoltam, egyszer még Ausztriában, kétszer már idekint Németo.-ban. Igaz, legutóbb megint Agip DieselTech került bele, mint otthon, ami után elkezdte az említett tüneteket produkálni. Véletlenül jött így ki. Majdnem nullán volt a tankom, s épp egy Agip kút jött, s minden diesel pisztolyból DieselTechet adtak épp egy akció keretében. Szóval nem volt választásom. Előfordulhat, hogy valamit nem szeret a benne lévő adalékból? Oldhatja ez az üzemanyag jobban a lerakódott kormot, s ez okoz néha eltömődést?
Piritu - 1.000.00020-07-2013 11:12:56 // 38485
A neten keresgélve a nyomáskülönbség szenzort is több helyen megnevezik, mint lehetséges oka a P1206-nak.
A lámpát melyik kódra írja ki? Mind a kettő hiba visszajön?
Piritu - 1.000.00020-07-2013 11:10:59 // 38484
Jó dolog, csak érteni kell, hogy mit akar a Vas. Ez az, ami nem egyszerű...
Amikor a 156-al fekve maradtam az egr miatt teljesen mást reklamált az elektronika. A német szerviz valahová feltöltötte a kiadott hibakódokat, majd onnan kaptak vissza egy listát, hogy mit figyeljenek az élő adatoknál. Az is benne volt, hogy ha ez így, meg így változik, akkor ez, meg ez van. Így jutottak el az egr-ig.
Gondold csak el, bemész a dokihoz hasfájással (a comp-od ezt a hibakódot dobja), és mennyi minden bajod lehet...
Erhard 242 (Pure Energy)20-07-2013 08:45:58 // 38483
mondtam már hogy csak egy jó időeltöltés az ecuscan nagyjából semmire sem jó ...nem is tudom múltkor hívott valaki, hogy rángat az autó gyorsan vett egy egr-t de ugyan úgy rángat pedig az ecuscan....hát ez ilyen, nem mindig az egr van még 10 ok..
.....20-07-2013 08:45:58 // 38482
Amit pár hete írtam azt kipróbáltad?
DrB20-07-2013 08:26:59 // 38481
Az akksira rá kéne méretnem, hogy milyen állapotban van. Anno két és fél évesen vettem a vasat júliusban még gyári akksival, amit még azon a télen cserélni kellett. Akkor írták mások is, hogy a gyári akksi nem bír sokat. A szakszerviz cserélte, valszeg megint gyári került bele... Ez volt négy éve. Mondjuk az indító teker rendesen, beindulni beindul, csak utána van ez az alapjárati bizonytalanság, s most másodszorra, több hét különbséggel a lefulladás. Mindkét esetben nagy meleg volt, s az azt megelőző napon csak nagyon rövid távokat mentem az autóval. Töltőm nincs. Mondjuk a töltéshez ki kellene vennem, mert garázs sincs, fel kellene vinnem a lakásba.
'''''20-07-2013 07:44:36 // 38480
Nálam sem volt előjele a dpf teljes eltömődésére.Kínlódtam vele pár hónapot míg végleg kidobtam.Részvét!
Tozo20-07-2013 07:31:36 // 38479
Üdv,
tényleg kísérteties a hasonlóság. Akkor nekem még szerencsém volt, hogy időben begurultunk szervizbe és meg tudtuk csinálni a kényszerített reget...
Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a gond a tiéddel?
Üdv Zoli
droberto20-07-2013 00:35:45 // 38478
Hazaértem.
Nagy élmény volt 70 km-t egy Jumper mögött vontava megtenni. :(
Pont ugyanúgy jártam mint Tozo néhány hete.
Tegnap az út előtt MES buherálás. DPF OK. 67 % és csaknem 600 km. Elégedetten konstatáltam, hogy jót tesz neki az autópálya, lassabban tömődik.
Ma reggel irány M6, Budapest. Tempomat 130. Dunaújvárostól vészmód. Többször restart, újból limp. Kis pihenő Biatorbágyon, majd át Budapesten 1 órás dugóval. A cél előtt egy lámpánál a motor alapjáraton fulladozik (RPM 600 alatt), össze vissza kalimpál, csörög. Gázadásra recseg-zörög. Pulzusom 300! Félrekecmergek, leállítom. Külsőleg minden OK, olajszint OK. Újraindít, a célig vészmódba, néha meg-meg torpanás. Hazafele vészmódba át Budapesten (nagy élmény volt), beugrottam Shadinhoz (mivel pont reggel tettem ki a Notebookot), hibakódolvasás:

1: P1206 - Részecskeszûrô

Egyébként minden rendben. Tömődés szépen megy fel, pont úgy ahogy tegnap számítottam rá:
Nyomáskül. érzékelõ: 1 mBar
Részecskeszûrõ állapot: normál eldugulás
Részecskeszûrõ eldugult: 90,14 %
Távolság az utolsó regenerálás óta: 801,6 km
Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 655 km (Ebben benne van egy elbaltázott városi regen.)
Utolsó 5 regenerálás idõtartama: 509 sec
Utolsó 5 regen. átlaghõmérséklete: 620,66 °C

2: P0095 - Levegõhõmérs. érz. (a feltölt. nyomás érz. belsejében)

Hibák törlése. Vészmód visszajön. Újból törlés. Az autó gyenge. Limp ismét visszajön.
Próbálkoztunk erőltett regennel, dehiába, nem futott le.
Kifújtuk a nyomáskülönbség jeladó csövét sűrített levegővel. Semmi.
Indulás haza 30 LE-vel. M6. 4.-ben végig 3500-as fordulaton. A motornak olykor-olykor fura hangja. Egyszer csak rezdül egyet, éreztem, hogy elment minden erő. Pont volt egy lehajtó, amin kigurultam, de tovább sehova. 1-ben lefuladtam. Restart után rögtön lefulladtam. Lásd lenti fotó.

Elméletem: Olyan szinten eldugult a DPF, hogy már kényszerített regennel se tudott tisztítani. A kipufogógázok nem tudtak kiáramolni. Egy részük visszatért a szívósorba. Erre jelezhetett a MAP.
Remélem a motor nem látta ennek kárát.

A költő kérdéseim:
Mi a f@szért nem regenerált? Meg se próbálta!
Milyen nyomáskülönbségek alapján kalkulálja az ECU, a tömődés %-át?
Miért autópályán jönnek a DPF problémák sokunknál? Elvileg az a legmegfelelőbb környezet számára.
Miért nem volt ennek az egésznek semmi, de semmi előjele?
Holnap kiszedem a szűrőt és a deltaP szenzort és megvizsgálom őket.

Nem fér az egész a fejembe....
Csabi19-07-2013 23:58:26 // 38477
Én sem veszem ki az akkut, úgy töltöm. Nem CTEK-et vettem hanem Voltcraft-ot...nagy vonalakban ugyanazt tudja...ami az alapvető működést illeti.
Piritu - 1.000.00019-07-2013 23:44:08 // 38476
Lassan el kellene gondolkodnod egy CTEK töltőn. Nekem is van, már pár akkut visszahozott a halálból, ráadásul nem kell kiszedni a töltéshez az akkut. A Spidert pl. a szivargyújtók keresztül töltöm.
Csabi19-07-2013 23:36:37 // 38475
Még annyit...mielőtt a szervizben bármit is kicseréltetnének Veled. Nekem új injektorok vannak és az EGR-em is új 2000km van benne. Amíg EGR nélkül mentem akkor is megvolt a jelenség...és most is ha gyenge az akkum.
Csabi19-07-2013 23:21:17 // 38474
Ha van rá lehetőséged, akkor töltsd fel az akksidat, és figyeld pár napon keresztül. Egy próbát megér szerintem...
-Nálam az van...ha rátöltök az akksira akkor másnap reggel érezhetően jobban teker az önindító, és szépen indul. Viszont, ha városozok, klímával világítással több napot akkor már érezhetően nehezebben indul reggelenként...újra rátöltök és ismét eltűnik a nehéz indulás...
-Kipróbáltam azt is, h egy indítást mennyi idő töltéssel lehet "pótolni" azaz...vettem egy processzor vezérelt akkutöltőt, feltöltöttem az akksit ~fullra ezalatt azt értem, h addig töltőm míg át nem áll csepptöltésre ezt szépen jelzi az akkutöltő. Beindítottam a vasat majd leállítottam....újra töltés és kb 15perc kell(14,2V-al tölt a töltő) mire újra eléri az índítás elötti állapotot...Ez is erősíti bennem azt, h rövid utaknál és sok fogyasztóval(klíma,világítás legfőképp) amikor jó esetben is csak 13.2-3V-otat tölt a generátor egyszerűen nem tudja feltölteni az akksit az autó....
Liquid19-07-2013 23:10:04 // 38473
nem is tudtam hogy létezik világosbarna TI bőrbelső. Ma délután a Decathlon-nál láttam egy rosso TI-t szlovák rendszámmal.
Nagyon szép volt.
Piritu - 1.000.00019-07-2013 23:04:55 // 38472
A hangja nem változott?
Nekem eddig azt tűnt fel, hogy a prémium nyállal csendesebben megy a motor, a "hagyományossal" kerregősebben. A keményebb hang - szerintem - gyorsabb égést jelent.
Piritu - 1.000.00019-07-2013 23:02:48 // 38471
Tuti, hogy a szűrő? A 156-al ugyan ilyen volt, amikor az egr teljesen nyitva maradt.
Csabi19-07-2013 22:56:06 // 38470
uhh részvét, mielőbbi hazaérést kívánok...!
Dömpi (il dottore)19-07-2013 22:33:54 // 38469
Én meg arra lettem figyelmes, hogy a múltkor, kivételesen nem prémium dejzelt, hanem simát nyomtam bele a MOL kúton. Eleinte mintha többet evett volna, de most, hogy elment a fél tank, majd 1 literrel kevesebbet eszik, pedig ugyanúgy nyomom is neki, és ugyanúgy megy is.
A prémiummal utazótempóban (110-135 között) 5,8-6,8 között evett, mikor odaléptem felment 15-19 literre a pillanatnyi.
Most, a sima cuccal az utazó 4,3-5,7 között van, kihúzatáskor viszont felugrik 25-27-re is. Jobb átlagot várok az eddigieknél, mert ugyebár az ember jóval többet megy utazóban, mint kigyorsításban.
Majd kíváncsi leszek, hogy a regen átlagok hogyan alakulnak. Egy darabig most sima dízel lesz tankolva.
DrB19-07-2013 22:25:06 // 38468
Részvét! Lehet, nálam is a DPF kezd végérvényesen eltömődni?
DrB19-07-2013 22:22:42 // 38467
Pár hete írtam, hogy a kánikula idején, városi használat után, ami rövid, 1-2 km-es etapokat jelentett, ha letettem éjszakára az autót, majd másnap elővettem, indításnál elég dadogós volt az alapjárat. Egyszer, amikor főtt a vas egy egész délelőttöt, s csak délután vettem aznap elő, le is fulladt indítás után. A következő indításnál már nyomtam a gázpedált kicsit, így már nem fulladt le, s az alapjárat is gyorsan kisimult. Gyanús volt, hogy rossz kúton tankoltam otthon esetleg, s a pancsolt üzemanyag tehet róla. Volt aki gyenge akksira gondolt. S persze a porlasztócsúcsok is előkerültek. A tanácsotokra figyeltem azt is, hogy az indítás utáni egyenetlen alapjárat közben jön-e vmilyen füst a kipufogóból. Valamit láttam, talán fehér füstöt, de nem volt látványos. Maga az alapjárati dadogás magától, kb. fél-egy percen belül kisimult. Ez alatt enyhén égett, kormos szaga volt, de aztán az is eltűnt. Azóta már három tank osztrák-illetve német üzemanyag került bele. De a hosszabb (estéről másnap reggelre) állás utáni indításnál továbbra is jelentkezik az alapjárati egyenetlen járás. Erősebb, ha meleg napok vannak, ill. ha a megelőző etapok rövidek, városiak voltak. Tegnap nagyon meleg volt, harminc fok felett. Előtte lévő nap két 1 km-es etap után tettem le éjszakára. Indítás után szinte azonnal lefulladt. A következő indításnál a szokásos gázfröccs segített. Az autó egyébként szépen, hiba nélkül megy. Semmi hibajelzés a műszerfalon.

Mi lehet szerintetek, ami ennyire a meleggel van összefüggésben? DPF bent van, EGR nincs ledugózva. Amint tudom, viszem szervizbe. Érdekelnének a tippjeitek, mi mindent nézessek át.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.