Forum >> 164-166

BeczA25-03-2008 10:37:22 // 38579
Nem értem miért problámázól azon, hogy kevesett fogyaszt!! :)))
Ha jobban is megy kevesebbet is eszik akkor hagyd úgy ahogy van!! :))
Grando24-03-2008 19:38:55 // 38578
És mennyire nem véletlen, hogy a Don az bizony Don! ;))))
Merthogy:
Közben rájöttünk, hogy az injektorok valóban nagyobbak a 3.0-nál. Valszeg ennyi a differencia. Ezért sikítanak a squadrán, hogy a 2.5-nél nem elég csak a szívócsöveket kicserélni, mert akkor szegény lesz a keverék - mert az injektorok maradnak). Ezért kell a módosított progi is.
Valszeg a két motorverziónál nem a programon változtattak, hanem ahogy mondod, más az injektor és a szívócsonk.
De azért még utánalesünk ennek a szoftver dolognak. Mert az azért gyanús, hogy keveset eszik a gépem. A kézi váltós 3.0 V6 gyári adataihoz képest is, sőt a 2.5-höz képest is... ;)))
Satti24-03-2008 19:26:45 // 38577
Semmi gond, őszig elég ha teljesen rendben lesz a gép, majd akkor tárgyalunk!:-)
Don Gombóc24-03-2008 19:15:27 // 38576
A keverék aránya mindenképpen más kell hogy legyen. De lehet hogy csak az injektorok mások, a szivócsonkokon kívűl, és ennyi a különbség. De igazán egy kiolvasott szoftver döntené el mindkettőt összehasonlítva, hogy mi az igazság. Azt kéne megnézni milyen színűek az injektorok.
W.24-03-2008 17:35:58 // 38575
Még nem jelentkeztek... TT itt van most is....
Don Gombóc24-03-2008 17:35:17 // 38574
TT-ék ?
Bandiék?
Suttogóék?
Gábor 166-ék?
Ezeket nyakon kell verni még. :)
W.24-03-2008 17:33:04 // 38573
Szolnoki 166 Találkozó - 2008. június 21-22.





0. Whiteshark (The Owner)
1. Don meg a Donna Seicentoval :)
2. Grando + Kriszta + 3.0 V6 körömlakk (szállás 2 főre)
3. Charlie el magnifico + A V6 -os erőgép :):) (szállás 2 főre) ( Ki A CSAJ??? ) :))
4. Gézabá' szaki + autókám (szállás 2 főre)
5. FRob olajkályha (szállás 1 fő)
6. BeczA + a fűnyíró (alias a gyepmester)
7. Arnoldo + meglatjuk
8. Ákos meg a multijet (szállás 2 főre)
9. Michael-t


Valahanyadik. Satti az elvakult Kimi drukker, hivatalos nagyvad bőrözést koordináló :-))
21.-én
Grando24-03-2008 17:27:57 // 38572
A képeken látható táblázatok csak agyalásos alapok. Csak a másik irányban. Ezek a táblázatok kiolvasó-író-faxomtudja-matató ketyerék alkalmazási táblázatai. Azért tartom őket érdekesnek, mert van ott még néhány megegyező alapcuccos gép (a vezérlőegységet tekintve, pl.: 3.1, stb.), mégis külön hozza őket. A 2.5-öt és a 3.0-át viszont egyben. (Csakúgy, mint egyébként a szoftvereket is, ahogy Hari mondja, de erről sajnos per pill. nem tudok neked képet betenni.)

A squadra oldalon olvasott figyelmeztetés télleg érdekes dolog. Az ME2.1-nél is ott van. Fingom nincs, hogy akkor most mi van...
A genyók ráadásul a 166-hoz nem is kínálnak tuningot, akkor legalább meg tudnánk nézni az ECU kódokat. :(((
Viszont a 155-öknél ezeket találtam:

Tök egységes. Persze, más tészta, de nem lehetetlenség az egyezés ezek szerint.
Aztén a franc tudja, hogy a 156 és a 166 V6-ok szoftvere megegyezik-é. Na ennek kell utánanézni! Bár a kutatást elég leszűkíteni a két 166-os motorverzióra. ;)))
W.24-03-2008 17:27:54 // 38571
Aha... Menet közben hirtelen gázadásnál dadogni kezdett, aztán nem gyorsult, majd ment rendesen. Egyszer csinálta csak. Viszont szakadó esőben mentem 200km-t és jópárszor belementem tengelyigérő tócsákba. Arra gondoltam, hogy beázott valami, mert a jobb xenonom is elaludt. Aztán hazaértem és a lámpa jó lett. Lehet még LMM-is nem? Na mindegy szerdán úgy is megy olajcserére meg átvizsgálásra..
Arno16624-03-2008 17:02:27 // 38570
"ez" felirat alatti a pillango motor, ennek a csatija... vagy maga a motor.



Első körben... aztan lehet nagyon sok minden...

Mit is csinal pontosan? Megszunt a hiba, atmeneti volt csak?
Arno16624-03-2008 16:54:43 // 38569
Köszi!!! :) Ja, teljesen kézreáll... de majd kiderul hasznalat kozben... ami asszem nem ma lesz, sajna nem tudtam befejezni, lassan indulok vissza fel pestre...

Sokat szoptam azzal hogy a refit hatrahuzva epp elferjen a kartol még a bajusz...elment az idő vele :(


-

Figya, beviszem a ventidet a városba. Aztan vmikor vagy elugrasz, vagy osszefutunk h megnezd... igy nem kell reggel kicaflatni budaörsre...
W.24-03-2008 16:47:10 // 38568
Fotó? :)
Arno16624-03-2008 16:42:50 // 38567
:DDD nem farasztó, csak szkeptikus.
Tekintve hogy három évig ilyen befecskendezők fejlesztéséből éltem... gyanus nekem h egyforma legyen. Bár semmi sem lehetetlen, és lehet h szimplan a szivocsonk meretekkel operaltak.
De ez meg elég tré... ezesetben a 2.5-ös direkt le van folytva...

Masreszt meg elsőre ezt irod amit most, akkor nem kezdem el a kalyhatol :)))
Aszittem hogy amit belinkeltel tablazat, az alapjan vontatok le ezt a kovetkeztetest....:)

(beszivott levego mennyiseg helyett irtam a szivoternyomast...kb ugyan az... (=MAP szenzoros rendszerek) tengerszint feletti magassag kavar csak be picit)

Node! :)
Ha kicsereled a 2.5 szivocsonkot, akkor több levegőt kap nagy fordulaton mint az eredeti 2.5 - eddig egyetertunk asszem.

Elszegenyedik a keverek... (squadra oldal irja is... ne tedd....)

LMM miert nem erzi h tobb levego ment be (ezert szegenyedik el), és több benzin kell hozza (nem ad többet)? Hisz érezni kell hogy több ment be!

3.0-ba megtobb levego megy ugyan azon a fordulaton...
Azt meg erzi _ugyan az_ a vezerlo, hardver, minden az utolso csavarig ?!

Nekem ez nagyon budos :)

Ha szegeny a keverek az nem jelentkezik olyan markansan, ha nem nagyon szegeny.
Fogyasztas kevesebb kicsit...stb. Magasabb a szenhidrogen ertek, nagy fordulaton menne még jobban is stb stb...
BeczA24-03-2008 16:29:50 // 38566
Állatúl néz ki!! Kényelmesen elréni a kormányról a kart?
Gratula....csak így tovább
Grando24-03-2008 16:14:45 // 38565
Húú, fárasztó egy faszi vagy öregem... :DD ;)))

Na akkor:
Nem 3.1-ről, hanem 2.1-ről beszélünk.
Természetesen belekavartuk a vezérlőegység verziószámát (hiszen ebből kell kiindulni, másból nem is lehet), de nem összekavartuk - nagy különbség.
De leírom még egyszer: a szoftver azonosítószáma is egyezik (feltéve, hogy euro2-es cuccokról van szó.)
Léteznek eltérő szoftververziók, de ezek az euro2-3, illetve országbeli eltéréseket mutatják, nem a 2.5-3.0 eltérést.
A táblázat figyelmbe veszi az általad említett adatokat. Köztük a beszívott levegő mennyiségét is (efölött nagyvonalúan elsiklottál a felsorolásban). Márpedig itt lehet a kutya elásva. A 3.0-nál az LMM mért adata a levegő mennyiségét tekintve eltér a 2.5-höz képest, a többi adat tegyük fel megegyezik, így máris egy másik koordináta adódik a jellegmezőn. A bejövő adatok együtt érvényesek, nem külön-külön. Ne kérdezd, hogyan néz ez ki a gyakorlatban, mert fingom sincs. A gép viszont működik, szalad. Ez nem kozmikous dolog, ha a fentieket figyelmbe veszed, és hajlandó vagy hinni Robinak, Harinak, és egy kicsit nekem is - bár az én ismereteim nyilván korlátozottak. Ha nem stimmelne a progi, vagyis szegény lenne a keverék, az sztem markánsan jelentkezne. Gondolj csak bele, mennyire érzékelhető egy xar LMM vagy lambdaszonda. Ezek nyomják a fő adatokat.

"Furának tartanám ha a 2.5 vs 3.0 kozott nem lenne kulonbseg.
Mar csak azert is mert a 2.5-on szivocső cserékkel siman lehet 20LE-t dobni...
De ahhoz hozza kell nyulni a vezerlohoz is!!!
Több levegőt kap, tobb benya kell neki...elvben merhetné az LMM-el... de mégsem elég ennyi
."
Naná, hogy hozzá kell nyúlni, hiszen a 2.5 liter hengerűrtartalom marad. A szívócsövet pedig cserélik, mert a max. beszívott levegőmennyiség több lehet.

Vazze, Harival ki fogom kerestetni a szoftverek verziószámát. (Amit egyszer már megtett, de megkérem majd rá mégegyszer) Van otthon egy srác egy szintén euro2-es szívó V6-tal, csak az eleve 3.0. A kedvedért (és az én megnyugtatásomra) ki fogjuk olvasni a szoftverazonosítókat mindkettőből. :DD ;)))

Ha ezek után nem stimmel a dolog, akkor legalább eljutunk oda, hogy nem csak hitvita szintjén konzultálunk erről. (Bár ebbe a hibába igyekeztem nem beleesni, ezért én előbb kérdeztem olyan embereket, akiknek lehet erről infója. Ezt azért írom, mert sem Robit, sem Harit nem szeretném megsérteni azzal, hogy eleve kétségbe vonom, amit írnak.) ;)))
Arno16624-03-2008 16:05:13 // 38564
Ez a hetvege sem tellett Alfa szerelgetes nelkul: :)))



Egyelőre csak nyomtatott áramköri lemezből összeforrasztgatva a szerkezet...aztan ha megvannak a tuti meretek megy lezeresekhez/stancolokhoz hogy vagjak ki vasbol pontosan szepen... majd szinterezésre...messze még a vége...

(A kepen nem a kocsimbol valo kormanyoszlop kormany stb van... mielőtt teljesen őrültnek néztek :)
Arno16624-03-2008 15:58:21 // 38563
Szerelo hallja ha hangos uresen megjaratva... gondolom megtette h legalabb megporgette... ha nem az akkor akkor jonak szoktak titulalni...
Michael-t24-03-2008 15:42:09 // 38562
Nem tudod megmondani, hogy olajkályhánál milyen gyakran kell cserélni a hoszbordás szijnál a görgőket? Nekem most adta meg magát a generátor, szereztem egy bontotat az került bele, meg egy új szíj, viszont a többihez nem nyultam. Kellett volna? Vezérlés nemrég lett cserélve.
Alfafeeling24-03-2008 15:22:15 // 38561
szerintem relé lesz a baj... valamelyik lába zárlatos...
Arno16624-03-2008 15:22:00 // 38560
:) Rubik Arno :))) Kicsit forgatni kell rajta... pofajaval a kormany oszlop muanyag fele asszem... vagy felfele... :)
Alfafeeling24-03-2008 15:21:10 // 38559
ja meg most elbasztam a hamutartómat nem záródik:(
Alfafeeling24-03-2008 15:20:12 // 38558
nekem nem sikerült te Rubik Ernő:)
Arno16624-03-2008 15:18:12 // 38557
Eleg buzik azok az izzo foglalatok. Engem szivattak mar meg azok.
Izzo jo, minden jo, megsem vilagit.

A foglalat szarakodott...nem erintkezett az izzoval.
Arno16624-03-2008 15:16:45 // 38556
Nemkell azt levenni..marmint a kormanyt...

Kormany teljesen magad fele huz, lefele allit. Csatik lehuzkod, és ki lehet sakkozni oldalra szepen. Ablaktorlo kapcsolo fele... .
Arno16624-03-2008 15:14:42 // 38555
DTE cd-ben nezd meg a muszercsoport bekoteset... ki lehet csipogtatni a lenti zold relevel, onnan jonnek a vezetekek a muszercsoporthoz....

Kék csatin valamelyik vezetek az, arra emlekszem... vmi feher feher/kek...nemtom hirtelen.
Arno16624-03-2008 15:11:41 // 38554
Ez az evolucioja /generációja a motronic rendszereknek amugy amit belinkeltel.

2.1, 3.1 stb... tudtommal semmi koze a szoft verzioszamhoz, a köbcentihez stb....

kb annyit mond hogy EURO hanyas rendszer, milyen lambda szondaval, hany db-al , kopogasszenzorral stb stb stb.

V6TB meg azert van kulon valszeg mert az hw-ileg is mas.... de ettől még lehet azonos generációs motronic rendszer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Motronic

"The components of the Motronic 1.x systems for the most part remained unchanged during production, although there are some differences in certain situations. The electronic control unit (ECU) receives information regarding engine speed, crankshaft angle, coolant temperature and throttle position. An air flow meter also measures the volume of air entering the induction system."

Pl egy deka lambda szonda, knock sensor nincs az 1.x verzioknal...
Alfafeeling24-03-2008 15:11:29 // 38553
szia, két thorksz lehet nem írom jól 8 csillagforma. csavar a kűszerfal belső tetején, utánna megfogog a lámpácvskáknál és erőteljesen meghúzod. a hátsó izzócskákat lapos csavarhúzóval kikell szerelni... de teljesen kivenni lekell venni a kormányt az szívás... az izzóim jók.. :(:(:( és mégse villog...
Alfafeeling24-03-2008 15:07:00 // 38552
Megpucoltam a reléket, kiszedtem az izzót a műszerfalból... Minden jó és mégsem működik, megkéne nézni új relével lehet hogy a müszercsoporti ága beszart
Arno16624-03-2008 14:57:37 // 38551
Van vagy 5 fele verzioszammal mindegyik.... :)
Melyikkel ugyan az? :))

"3.1 Motronic" az a vezerloegyseg verzioszama, nem a szofté...

Sztem azt kavartátok bele.

Lehet tevedek persze... Sztem a 2.5-nek mas a befecs tablazata mint a 3.0-nak.
A mukodteto progi verzioszama ettol lehetne epp ugyan az, meg a vezerloegysege is.
Az elvben kulon dolog.

A lenyeg a tablazatokban van.

Milyen fordulaton, milyen levegohomersekleten, milyen szivoternyomasnal, milyen lamdanal, mekkora kopogasnal, milyen vizhofoknal stb mennyi benzint adjunk neki.
Ezt a tablazatbol szedi ki amit a fenti adatokkal cimez meg, es allando/lassan valtozo terhelesen a lambdaval korrigal pontosan a kivant keverek aranyra...

Addig rendben van h mindent mér elvben a befecs komputer.
De olyan vezerlot meg senki nem csinalt amiben ne lennenek tablazatok.

Egyszeruen azert mert olyan pontosan / gyorsan nem tudsz MINDENT merni, hogy az jolegyen. Gyorsitasnal pl EURO3 kocsik alatt a lambda erteket nem is veszik figyelembe a gepek.

Szivo 166 V6-nal vmi 5400rpm felett valoban nincs tablazat. Ott már extrapolációval dolgozik.... De a korábbi tablazat ertekekbol extrapolálva...

Szoval nagy mertekben a tablazatok adjak az alapjat a befecskendezesnek.
Chiptuningosok is ezeket mokoljak. kicsit tobb benzin, rpm tiltas feljebb tolas, elogyujtast adnak neki stb.

Furának tartanám ha a 2.5 vs 3.0 kozott nem lenne kulonbseg.
Mar csak azert is mert a 2.5-on szivocső cserékkel siman lehet 20LE-t dobni...
De ahhoz hozza kell nyulni a vezerlohoz is!!!

Több levegőt kap, tobb benya kell neki...elvben merhetné az LMM-el... de mégsem elég ennyi.

http://squadra-tuning.nl/EN/EN_alfa_156_25_V6_24v_euro3.htm

Esetleg ha erdekel vkit van 6db 3.0 166 krom beomlom felesleges elado...15-ert vettem, annyiért oda is adom. 40-60-ert idehaza pl ATC megcsinalja a progi modositast is hozza. 2.5-öt akartam anno...de aztan beintett a motor :)
Arno16624-03-2008 14:27:17 // 38550
Motorterben a nagy böszme alu szivotér előtt, a fekete gumi harmonika utan.
A levegő utjaban, kb 8cm-es darab, 4 imbuszcsavarral felfogatva.
BOSCH felirat a cipotalp alaku motorjan. Ja, es ha raadod a gyujtast de nem jar a motor akkor azt hallod elvben nyekeregni felnyitott motorhaznal.
Grando24-03-2008 13:25:51 // 38549
Na jó, most dumáltam Harival. Ugyanaz a 2.5 V6 és a 3.0 V6 szoftver verziószáma. Mostmár megvan a hiányzó 20-25% is. ;)))
A krómozott szívócsövek átmérője egyszerűen azért nagyobb kissé, mert a 3.0-ban a vége felé nagyobb mennyiségű levegő áramlik be. Oszt annyi. ;))
grande bandi24-03-2008 12:59:57 // 38548
Hello! A muszerfalat nagy melo volt kibontani?
Grando24-03-2008 12:59:54 // 38547
Na ja, bosszantó dolog. De a boldogságod nem ezen fog múlni. ;)))
Na meg ha már így nekiestél... Majd szólj, hogy mire jutottál! ;)))
Alfafeeling24-03-2008 12:58:56 // 38546
megyek makizni...
Alfafeeling24-03-2008 12:56:38 // 38545
Feleségem mindíg kimosott mikor eláztam, nem örült nagyon:(
Alfafeeling24-03-2008 12:55:45 // 38544
ja nem ugrik vissza, meg zenét halgatok akkor ciki
Grando24-03-2008 12:55:35 // 38543
:DDD
Én akkor jártam így, amikor nekiálltam még tavaly felrakni a téli kerekeket. A gatyám is vizes volt... :DDD
Grando24-03-2008 12:54:25 // 38542
A kormánykapcsolód ezek szerint nem ugrik vissza magától, ha egyenesbe fordítod?

Mondjuk én sose a visszajelzőkről veszem észre, ha megy az index. Egyrészt magától nem kapcsolódik be, másrészt kattog. :o))
Alfafeeling24-03-2008 12:53:17 // 38541
kiszedem és csinálok képeket
most nem esik, vazze kocsit puceválok 2 napja 4x szarrááztam..
Grando24-03-2008 12:51:20 // 38540
Én még nem cseréltem ki a relét. Sőt, nekem a csatlakozóaljzatát is megsütögette kissé. Szóval még előttem áll ez a xarakodás.... :((
Ezért mondtam, hogy nem jó hír, hogy mégse reagálnak a lámpácskák... ;))
Alfafeeling24-03-2008 12:49:55 // 38539
megyek mokolok egyet....
majd érkezem... Köszi a segítséget... mindenkinek...
Alfafeeling24-03-2008 12:49:07 // 38538
az a ciki hogy ugyhagyom indexelek és azt mondják nézd a hülye alfást...:)
Alfafeeling24-03-2008 12:48:09 // 38537
pontosan!!!
Grando24-03-2008 12:48:03 // 38536
Hát ha útban van...? :((
Alfafeeling24-03-2008 12:47:37 // 38535
hát kimegyek átforrasztom...
Grando24-03-2008 12:47:08 // 38534
Ez itt más tészta. Az indexek működnek, sőt a kattogójuk is funkcionál, ha jól sejtem. Csak a visszajelzőlámpák nem mennek.

(Jól gondolom? ;)) )
Alfafeeling24-03-2008 12:46:19 // 38533
Óbazdmeg....
Alfafeeling24-03-2008 12:45:24 // 38532
Szia , köszönöm, kívül minden működik vészvillogó belül is visszajelez csak a műszerfalba nem világít:(
Grando24-03-2008 12:45:21 // 38531
Akkor nincs más hátra: le a kormánnyal! :DDDD ;))
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)24-03-2008 12:45:00 // 38530
Bizta jó az a relé ? Hja és működik az index - azaz visszajelzés nincs de ennek ellenére indexel ?
Nekem hasonló jelenség volt a 164 ben. Jobbra nem akart indexelni, balra jó volt :)
Aztán az időkapcsoló relé szétszed ujraforrasztás után minden jó lett. A saruk forrasztása volt a szar.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.