Forum >> Alfasud-33

ÁdidiGaga (il hempescattore)02-12-2017 17:26:06 // 80421
Vitrinbe? Szerintem összekeversz valakivel ;-)
pb_28-11-2017 22:18:32 // 80420
Ki kell venni belőle a tixtességes cuccokat, mint motor, váltó, haytás, a többi + mehet a vitrinbe.))
ÁdidiGaga (il hempescattore)28-11-2017 17:58:28 // 80419
OK, kösz - én is így tudtam, igaz az enyémen csak olyan volt jópár éve, hogy téli hűtőcsere "okán, illetve alkalmával" pár napig üres volt a renCCer és még az udvaron állt akkor még.

Holnap megyek a donorho' "beltéri egységekért" , sztem megejtem a vízpróbát is - de amúgy nem lennék meglepődve ha üres lenne az egész - és így jó eséllyel nem lenne igaz a a kísérőszöveg, ti. hogy majdnem lábon hozták csak az utolsó pillanatban egy relé miatt nem indult....(eleve a klíma "premodificazzione" azaz kockaakksi kell bele nem fér el a téglalap alakú hagyományos - ez is arra utal hogy nem nagyon használták ezt korábban...)
Így legalább nyugodt szívvel szedem szét, nem bújkál a kisördög, hogy a viszonyítás végett csak ki kellett volna próbálni a klíma, moci miatt szétszedés előtt....

Most még csak a belét cincálom, de annyi helyen találkoztam "klasszikus kilencvenesévekbeli riasztó" motívumokkal és annyi helyen kellett ezeket is szétbontani hogy nem biztos, hogy beindulna már ezzel a konfiggel :-))))
ÁdidiGaga (il hempescattore)26-11-2017 21:51:17 // 80417
ha nincs benne semmi , illetve leeresztem a bizonytalan mittudoménmit - utána ha nincs semmi a rendszerben az tavaszig káros?
pb_26-11-2017 13:33:13 // 80416
Ne xarozz TSavard ki a TSavarokat, + hűtő alsó TSövét is vedd le.
ÁdidiGaga (il hempescattore)23-11-2017 13:03:02 // 80415
Kösz, nem csereszabatosságilag érdekel hanem az van, hogy ugye a donor ott áll a kollégám teRephelyén és már fagyogat éjjelente - gondoltam ránézek mi van a motorban hűtőfolyadékilag...
Nyilván a kiegyenlítő tök üres - innen még az elképzelhető hogy van benne, de kevés , ezt csak leeresztéssel lehet kideríteni*
Elég rossz helyen van a verda egy füves sarokban, a kolléga is csak tervezi azt a területet leburkolni - hideg is van már fetrengeni, azért kérdeztem mert ha egyezik az már vakon is megy :-)
(*vagy valamelyik cső lekötésével - de ez csak úgy működik ha jól elmélkedem hogy mondjuk a blokk tetején ha megbontom és van benne akkor legalább addig van feltöltve - ha viszont nincs benne ott attól még lehet a hengertömbben. Szintén ha jól tudom, az még jobb ha semmi nincs benne mintha lenne de csak sima víz vagy nem megfelelő fagyáspontú...)

anteRna: fasza, ez szép volt a digóktól :-( A donoron pont néztem, mintha ilyen lenne, a rúg végén lévő "bóbíta" kicsit szivacsos - éppen nem kizárt hogy ha az javítható, akkor átteszem a csatlakozó idommal együtt...
127_sud23-11-2017 09:12:03 // 80414
Lehet M10x1-es "nagyon" finom menet most nem emlékszem pontosan.
127_sud23-11-2017 08:09:54 // 80413
Szerintem tök ugyanaz a blokkban lévő leeresztő csavar mindegyik Boxerben, talán M10x1,25 a menete. Az 1,7 16V-ben is az nálam mint a legrégebbi Sud motoromban.
Az antenna sajnos már megszűnt hiába rendeltem :(
ÁdidiGaga (il hempescattore)22-11-2017 22:20:01 // 80412
1,7 IE 8V hűtőfolyadék-leeresztőcsavar az egyezik a karbis 1,3-mal?

Kösz a' ablaktörlős infókat - sajnos nem tudtam vele foglalkozni , eleve felcsesz ez az egész olaszhoni rongálós ügy - főleg hogy hiába rendeltem Lacinál antennát a letört helyére - hónapok óta nem jön meg, lehet hogy nem is fog :-(
Hakuna19-09-2017 11:51:35 // 80411
Akkor hamarabb rájöttem volna. Nagyon meglepett.
Bendzsi3318-09-2017 21:35:00 // 80410
Az előzből lemaradtak a képek. 😴

Bendzsi3318-09-2017 21:30:07 // 80409
Na, össze hasonkítottam a '92-es donorom és a használós '93-as ablaktölő karját, igaz le nem szereltem őket, de igazából annyi az eltérés, hogy a korábbi az keskenyebb kialakítású. Az anyája ugyan akkora, a tengely nem hiszem, hogy eltérne.
Norci16-09-2017 21:15:23 // 80408
Ők a gyáriak.
pb_16-09-2017 19:46:33 // 80407
Háát... akkor a komplett motor kihagy, vagy leáll.
Hakuna16-09-2017 13:18:36 // 80406
Fellazítottam a gyújtótrafó testkábelének csavarját, kapott féktisztítót, wd40-et, kapargattam, smitadisten, életrekeltek a balos hengerek. Teljességgel érthetetlen számomra, miért épp a bal oldalra hatott, de a lényeg, hogy eltűnt.
Egyenletes gázzal megyegetett ugyan, de nem úgy, mint az elhárítás óta. Most hasít megint.
Hakuna16-09-2017 13:14:17 // 80405
Testhiba volt az oka a trafónál. Egy ideig eltartott, mire rájöttem, hiányzik a rutin.
pb_12-09-2017 21:51:37 // 80404
1engesd ki a kart, yó lex az még. Amúgy + ott a donorod.)
94ben volt más kar, de úgy tudom a ugyanaz a rögzítése.
A gólyaláb nem 92ben változott
ÁdidiGaga (il hempescattore)11-09-2017 22:01:30 // 80403
Szóval ebben a nagy fórumi életben még nem is került szóba, hogy egyre durvább dolgokat művelek a verdával...

...most augusztus elején elmentünk vele Olaszországba, távolságilag lényegében a gyárig, mivel csak 50 km-rel Milano előtt (Bergamo) tértünk le a pályáról de még kb. ugyanennyit mentünk északnyugatnak Lecco-ig (Como-i tó).
Tavaly már voltunk az asszonnyal repülővel 4 napot Bergamoban, utazgattunk Lombardiában elég sokat és azt tudtam hogy nem nagyon fogunk már ilyen autót látni (Mito, 147FL, Giulietta, 156FL, 159 - plusz Brera/Spider előtti semmi nincs...) de gondoltam ha valaki odaviszi, akkor biztos értékelik azért...

Na, hát annyira értékelték hogy a parkolóházban* az első 1,5 nap alatti egyhuzamban leparkolás alatt valami idióta letörte a 2 éves gyári új antennámat + mindkét első ablaktörlőt összebarmolta, sajnos az egyiknél nem csak a lapátot hanem a kart is elcsavarta.

(*magán parkoló volt, de a szállásadó mondta hogy nyugodtan állhatok oda - miután kivertem a balhét hogy nem gondolta komolyan a szálláshirdetésben megadott parkolási lehetőségként az állomás előtti mindennap 12 órán át fizetős közparkolót javasolni :-p)

Most lenne komplett zsír új gyári ablaktörlő de a szakirodalom 92-től írja....Azt kéne megnézni hogy a felfogatása lett-e módosítva a FL** során


**FL-nek azt nevezem, amikor kívülről szinte észre sem vehetően több apróság változott, ekkor lett az első torony módosítva, a külső tükör belseje is át lett variálva - meg még ki tudja mi, a tükör is csak azért ismert számomra mert szívtam vele , az ablaktörlőről nem is sejtettem :-p
pb_11-09-2017 21:10:21 // 80402
ninTS
áá
ilyen + pláne ninTS
DD
Bár nem tudom, hogy mit takar pontosan a 92 utáni facelift, de 1xűbb ha feltexed a kérdést/kérést. Lehet lex rá rögtön válax.)
dallosj11-09-2017 14:50:21 // 80401
Üdv!

Keresd Őt, szerintem szívesen segít, hogyha facelift az övé.

http://alfaamore.hu/tagok/7062

Ciao!
ÁdidiGaga (il hempescattore)11-09-2017 11:55:16 // 80400
Üdv!

Van valaki akinek
- '92 utáni (faceliftes) nuova 33 van
- olvassa a fórumot
- és hajlandó valamit megnézni nekem (nem a kocsi alján van! :-)))

Kösz!
Gyula8208-09-2017 13:12:21 // 80399
33-as alkatrészek ingyen elvihetők
Gyula8204-09-2017 15:58:27 // 80398
Kedves Márkatársak!

nem tudjátok ki vette meg a régi autómat? (EIG-767)
Ha esetleg vkinek van infója segítsen pls.
Köszi:
Gyula
pb_28-08-2017 21:43:39 // 80397
Nem tudya, nem olvas vixxa.DD
Amúgy miaz a nagy fék?
Mert mind1iken 1 6ár xar volt a fék.D
ÁdidiGaga (il hempescattore)28-08-2017 13:54:37 // 80396
Köszi! :-)

A papír néküli autó papírjai itthon vannak, majd átküldöm...

Ha esetleg nagyfékes, attól lehet (szériában vagy extraként) ABS-es hogy hátul dobos - vagy az ABS csak a P4-féle négytárcsás rendszeren volt?
127_sud28-08-2017 13:09:28 // 80395
Szerintem igen de meg kell nézni az eper-ben alvázszám szerint.
ÁdidiGaga (il hempescattore)28-08-2017 10:32:50 // 80394
Üdv Urak!

A 8V 1.7 IE az már nagyfékes elöl?

(át kellesz tárgyalni a donor helyét a telephelyen belül, mert füves-gazos részen áll, még alánézni sem nagyon lehet, nem hogy emelgetni :-p)
ÁdidiGaga (il hempescattore)19-08-2017 18:02:01 // 80393
"Dik' a nigger" - hogy vágja pedig nincs is neki olyan... :-p

Gyújtás valóban nem nagyon tud féloldalasra elromlani, ha karbisról van szó akkor az az oldali karbi a ludas...

Alapjáraton nem megy és nem is lehet a csavarokkal életre kelteni? Országúton amikor 2500 fordulat felett felküzdöd egy sebességre és egyenletes gázzal mész - olyankor megvan a 4 henger meg a hozzá tartozó erő?

Nekem a 2014-es vizsga után őszig így ment , bal két henger csak az előbb leírt, a karbi minden segédberendezéstől független állapotában ment - de már elég volt egy országúti gázelvétel, utána a minimális gyorsítást is dadogva vette. 4000 körüli egy karbira a felújítókészlet Torjay Lacinál, érdemes meglépni - nekem azon belül is (pld. a gyorsítófúvókák régi O gyűrűje annyira szar volt, hogy a felszívott benzin a fúvóka helyett mellette a csatorna falán buzgott fel a fedélig) a tűszelep cseréje hozta meg az igazi áttörést, onnantól kezdve reagált az a karbi a csavarokra, illetve lett beállítható...
pb_19-08-2017 01:35:45 // 80392
Az Loxtót, vagy a karbit bűvöld inkább.
Hakuna16-08-2017 23:15:52 // 80391
Hello Urak!
Segítséget szeretnék kérni. Valamiért nem megy a baloldali két henger. Amikor a trafó csatlakozását mozgattam, röpke pillanatra mintha visszatért volna az élet beléjük.
Megnéztem a trafónál a csatikat, és úgy tűnt, hogy az egyik kábel rézszálainak egy része elengedte a forrasztást, ezért vágtam belőle és újraforrasztottam az összes szállal. Ennek ellenére nem mennek a hengerek, igaz most már nem is reagálnak a kábel mozgatására. Meg lehet a trafót valahoyg mérni? Egy gyújtáskábelt már rendeltem hogy lecseréljem, de könnyen lehet, hogy itt a forrasztásnál lesz a hiba. Van valami tanácsotok, ötletetek?
pb_29-07-2017 16:29:01 // 80390
Sima mwp.
LoneWolf3327-07-2017 23:03:15 // 80388
Megtaláltam nagyobb felbontásban is az előbbi képet:
LoneWolf3327-07-2017 22:55:59 // 80387
A rádió ISO tápcsatlakozóban lehet közösíteni a sárga és piros vezetéket,
és fix 12V-ra kötni őket. Ebben az esetben a rádió lekapcsolt gyújtás mellett is
működik (tovább). Vagyis külön ki kell kapcsolni.

A csatlakozót előszeretettel vagdosták le, így nem biztos, hogy még a helyén van.

Az alábbi képen a kérdéses csatlakozó is látszik (valamennyire):
ÁdidiGaga (il hempescattore)27-07-2017 21:53:51 // 80386
Szia!

Kösz!

És merre lakik ez a csati, hogy néz ki? :-)

Nekem elég lenne az a 2 - ha amúgy a rádiónak is :-)

Ha a rádiót erre a kettőre kötöm, akkor csak annyi "baja" lesz, hogy kézzel kell ki és bekapcsolni?
LoneWolf3327-07-2017 20:01:27 // 80385
Szia !

Röviden: utólag kell.
Gyárilag egy 2x3-as csatlakozóban van kifejtve fix 12V, egy föld,
és a két első hangszóró 4db vezetéke.

Ha ennél többre van szükség, akkor jöhet az utólagos vezetékezés.
ÁdidiGaga (il hempescattore)27-07-2017 15:06:26 // 80384
Ciao Boxeristi!

33 Nouva rádióbeszerelői tapasztalat van-e valakinek, ? -

arról lenne szó, hogy

-ebben az autóban a gyártás óta semmilyen zenecucc nem volt -
-ellenben: ahogy néztem, afféle "rádióelőkészítés" az gyáriléag viszont van, pld. van tetőanteRna vezetékkel meg a műszerfal mögött megvannak a Hang Sorrow vezetékek...

Nyilván ezek a drótok felejtősek, a hangsugárzószett vezetékei lesznek használva - viszont a rádió táp-bekötéséhez minimálisan szükséges (nem kell gyújtásra kapcsolás meg kijelzőhalványítás) piros/sárga/fekete vezetékek is be vannak kötve vagy ezeket utólag kell?

Köszi

ádidi
Peter60216-07-2017 21:40:38 // 80383
Sziasztok!
1987-es Alfa Sprinthez keresek/keresnék hátsó sárvédőket.is.
Tudom hogy lehetetlen,de hátha.
Köszönöm!
ÁdidiGaga (il hempescattore)09-07-2017 21:31:19 // 80381
Jönnek is! :-)

Múltkor úgyis szóba került hogy "mivoltextra-minemaz?":



Tényleg a jobbos tükör is Xtra volt, sőt, mint látható a szép hátsó ablaktörlőm is csak azért van, mert tehetős volt az előző gazdi! :-)

Ez a brossúra kb. kivégezve - vagy érdekel valakit a másik oldala is, azaz hogy miféle-6féle síszállító tetőcuccok voltak az SW-hoz? :-p
pb_09-07-2017 13:37:42 // 80380
Hallottam róla.
pb_09-07-2017 13:35:02 // 80379
Az. 1ébként buzi az az AC nívó ilyen xempontból. Ki kell gyomlálni.))
pb_09-07-2017 13:32:20 // 80378
Yó anyagok, yöhetnek.)

VinceP4 (Il capitano)06-07-2017 22:26:38 // 80377
Sziasztok!
Nagyon régen írtam, mert sajnos nem volt mit. 4 éve mindig valaki bütykölte az autót, de alacsony hatásfokkal. Erről nem az autó tehet, de magát a körülményt és a fény nélküli alagutat nagyon meguntam. Tájékoztatlak Titeket, hogy Zé cartárs közbenjárásával új gazda mellett kezdi meg felépülését a volt autóm.
ÁdidiGaga (il hempescattore)05-07-2017 12:42:27 // 80376
De elhallgattatok... :-p

Kérdés: Alfa Controlnál csak az alacsony olajszintjelzés van pluszban, nem? Csak mert a szintet ugyanúgy szemmel kéne nézni, de az olajnívópálcán így elsőre az istennek nem találtam a minimum-maximum jeleket...
ÁdidiGaga (il hempescattore)02-07-2017 21:06:10 // 80375
Dehogy menne, nem seftelésre vettem! :-)
Na jó, a korhű Kenwood kazettafont a kezelésivel együtt megkaphatod jutányos áron! :-p

Majd beszámolok a fejleményekről, addig is írtam két poszt az oldalamra a tavalyi dolgokról ,hogy utólérjem magam a bloggerolással...

Kurva jók a vele kapott segédanyagok, főleg a színes extra-katalógusok! Majd publikálok belőle időnként, most 2 téma:

"bűrös33"


"felnyik"
pb_02-07-2017 20:46:47 // 80374
Úgy akartad írni, hogy a valamire való dolgokon?)))
Az menne a piacra.D
ÁdidiGaga (il hempescattore)02-07-2017 14:49:51 // 80373
Áá, Neked mindig csak a hülyeségen jár az eszed! :-)))

És a digitklíma az smafu? :-p

asszonygya a'zeladó: papírok nélkül! :-O

pb_02-07-2017 13:50:39 // 80372
Lex Vgre rendes motorod, + hajtásod?)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.