Forum >> Alfasud-33
Rumi13-05-2007 13:40:46 // 29920
lehet hgoy te is 1,8 liter váltóolajjal jársz a 2,6 helyett, de neked nem ad ki olyan hangokat mint nekem ;)
bár nekem beveszi a sebességeket :D :D
inkább gyere ki összerakni a váltómat meg a diffimet, és akkor benyomjuk a te géped alá az ültetést :pp
ez deal!? :)
Azmo13-05-2007 13:39:38 // 29919
Konkrétan szerintem aki ilyennel nem találkozot, annak nem is volt Alfája :)
...de tényleg, ezt így nem lehet megmondani, annyi minden lehet! Ajtó csapszeg, a sárvédő rögzítő csavarok, a torony rögzítés (bár az elég durva lenne és nem csak cicergést hallanál), futóműben kismillió dolog.......
HátvédRomeo13-05-2007 13:35:33 // 29918
Továbbra is fentartom a kérdést, aki találkozott ilyennel, segítsen! Köszike.
pb_13-05-2007 13:28:49 // 29917
Lehet az is. Keresni kell tovább.)
HátvédRomeo13-05-2007 13:19:13 // 29916
Hát ez a baj,mert keresem,de csak a hangot hallom ball elölről. Rátámaszkodtam ball elejére semmi. Ha fekvőrendőrön megyek átt, telók tuttik elöl hátul. Valami csavar kilazulhatott, amit max aláfekve lát az ember? (Valami kasztni csavarra gondolo.)
pb_13-05-2007 13:11:25 // 29915
Akármi lehet.) Be kéne jobban 6árolni a dolgot, mert fel lehetne sorolni a 1/2 autót.)
HátvédRomeo13-05-2007 13:02:37 // 29914
Hello Boxer társak! bal elöl csipporog valami, amikor rázos útra érek. A szilent adja a hangot? Elkopott? Vagy kasztni, vagy az ajtónál?
pb_13-05-2007 12:48:14 // 29913
Nem tudod, hogy ez volt-e a baja. Én is 1 csomó ideig jártam kb ennyi olajjal, mint Te, és nem vettem észre semmi különöset. Azt sem tud6od, hogy mennyit töltöttek bele. Az, hogy 1-2 csepp olaj eltávozik itt-ott nem számít, nekem pl a karternél szivárog az olajleeresztőnél, majd, ha cserélek olajat +csinálom, addig pedig nem is izgatom magam.
Tocsog az olajtól valamelyik féltengelycsonk?
Ne bénázz már a betöltésnél!)) Mondtam, hogy csináld.
Rumi13-05-2007 12:28:03 // 29912
hihi, ha most összerakom, akkor nem csináltam semmit, és ugyanugy elfog távozni.
ami tény. 2 hét állás után a leengedő csavar alatt keletkezett 1-2 csepp olaj, tehát az tuti eresztett.
ami még érdekes, hogy nagy sebességnél, nagyobb fordulat, nagyobb nyomáskor csökkent a kritikus szint alá az ojaj mennyiség, ergo lehet akkor nyomta ki, de kétlem hogy mindezt a leengedő csavarnál :S
a másik, a feltöltő csavar nagyon alacsonyan van :) , vagyis egy csomo alkatérsz nem ér bele az olajba ha odaáig töltöm, márpedig tovább nem tudom tölteni :D
pb_13-05-2007 11:58:15 // 29911
Sztem rakd össze így a váltót, ahogy van, tölts bele vagy 3l olajat, és nézd +, hogy mit mutat az összkép.
pb_13-05-2007 11:45:34 // 29910
Nem egészen.) Ez a hátsó diffiben talál6ó, vagyis a hátsó hídban. A váltó hátsó fedelében az összkerékhajtás kapcsolója van.
Rumi13-05-2007 11:28:55 // 29909
ahham, jól érzékelem hogy ez a váltó hátsó részén, a hátsó fedélben van.
tehát a kuplunggal pont ellentétes oldalon?
pb msn?
pb_13-05-2007 11:25:15 // 29908
Ja igen említetted a múltkor.) Autót mosni én sem szeretek, + fölösleges is, mert 2 nap múlva úgyis csupa por lesz.( Láttam csinálják az utat a házatok előtt.)
pb_13-05-2007 11:22:38 // 29907
Scott13-05-2007 11:14:08 // 29906
Nem mondtam még neki, de őszintén szólva nem is érdekel. Most olyan stádiumban vagyok, hogy csavarhúzót sem vagyok hajlandó a kezembe venni, sőt még autó lemosni sem :)
Rumi13-05-2007 11:07:20 // 29905
kúpfogaskerék szimmering, ezzel most új szóval bővítetted a szótáramat.
sajnos nem tárult lelki szemeim elé ez pontosan mely alkatrészt jelentheti :)
pb_13-05-2007 11:04:37 // 29904
Sztem az sem indokolja, de ha neked úgy kényelmesebb, akkor szedd le, de vegyél a kipuffhoz való pasztát is, különben ki fog fújni.
A csavarokat ésszel kell +húzni, mert elnyíródik a maradék gumi is.)
Jól sejted, bár nem az enyém, de van. Az engedélyt nem tőlem kell kérned.))
A kuplung olajfogyásához nem kell leszedni a váltót.) A kuplungtárcsához viszont annál inkább.)
Sztem a kúpfogaskerék szimering lesz a bűnös. A hátsó diffi szétszedét ne kérdezd, még nem volt hozzá szerencsém. Sejtéseim azért vannak róla.)
pb_13-05-2007 10:55:54 // 29903
Sztem ez nem normális jelenség. Zoli mit mond erre? Kipróbáltuk mind2 szaron, és 3 gyertyakábellel, mind1ikkel ugyanaz a jelenség. Akkor viszont nem tudom, hogy milyen kábel kéne, dupla, és tripla szilikonossal is +volt a móka. Szóval =re rejtély a dolog, és persze ilyenkor teljesen +hülyülnek ezek a hulladékok.
pb_13-05-2007 10:51:59 // 29902
Tudok én alaudni, nincs azzal gond, főleg néhány sör után.))
Rumi13-05-2007 10:42:44 // 29901
no hi!
a leömlő leszedést a féltengelyhez való hozzáférés indokolja :)
a teknő tőmítést szvsz hagyom, kis paszta + ezúttal ráhuzom a csavarokat :)
a 2. viszont érdekes. a féltengely kihajtás szimmering + speciális szerszám.
jól sejtem hogy neked van ilyen "speciális" már legyártott szerszámod? :))
esetleg kölcsönbe nekem? naa?!
kuplung felé olajfogyásba belegondolni is rossz, nem akarom leszedni az egész váltót
ja és mégegy. a hátsó diffem is olajos :(
arról mi a szakvélemény
Scott13-05-2007 10:23:46 // 29900
Hehe, ugyanez van nálam is :)
kando.13-05-2007 08:05:19 // 29899
Na látom aludni Te sem bírtál..
Fél 1-ig vártalak, de már nem bírtam... Remélem ma tudunk beszélni :))
pb_13-05-2007 02:56:36 // 29898
Ja és még annyi, hogy sztem nem a váltónál, hanem a kuplungnál lesz a probléma.
pb_13-05-2007 02:55:49 // 29897
Tehát:
Mint arról már többször is volt szó ezeknek a váltóknak az 1ik gyenge pontjuk, hogy bizonyos helyeken, ha kell elég szépen tudják engedni az olajat. Melyek ezek a helyek?
1. Olajteknő tömítés
A 4-es számmal jelölt játékos, cikkszáma: 60540487. Ha jól rémlik olyan 2,5-3k HUF. Össze lehet rakni tömítés nélkül is csak akkor jó sok tömítőpasztát kell felhasználni, és a csavarok alá kell vagy 2-3 alétét is. ezenkívül még kivág6ó parafából is ez a tömítés, ha éppen az van kéznél. Egyébként a tömítőpaszta használata minden esetben ajánlott. Az olajteknő le- és felszereléséhez mi soha nem szedtük le a lemömlőt, felesleges a csavarokhoz szépen hozzá lehet férni. De, ha mindenképp le akarod szedni a leömlőt, akkor mondjuk 1/2" befogású kardáncsuklókkal próbálkozz, asszem elég 1 is, de lehet, hogy 2 kell, de emlékem szerint 1 kis ügyességgel +old6ó ezek nélkül is.
2. Féltengely kihajtás szimmering
A képen a 20-as számú. Gyári cikkszáma: 60502669 jobbos 35x47x12, 60502670 balos, 35x48x12. Olyan 200-1k HUF/db, attól függ hol, és milyen márkát veszel, kis csapágy boltokban ne próbálkozz nem tartanak ilyet. L+k-nál tudsz venni Akront, vagy gyárit. A képeiden láttam, hogy ezeket, és a diffit már kiszedted. A következő lépés 1 speciális eszköz legyártása, amivel szét tudod húzni a féltengelycsonkokat, hogy hozzá férj a csapágyhoz és a szimmeringhez. Ezeken kívül még nem árt lecserélni a 11-es alkatrészt, 60502674, ez 1 ogyűrű, 2 db kell belőle. A pontos méretét most + nem mondom neked, csak annyit, hogy XxYx3, de ha kíváncsi vagy rá lemérem, vagy +nézem. Olyan 200 HUF/db. Az ogyűrű-nél pedig szintén javallott a paszta használata.
3. Hátsó fedélen a váltórudazat szimmering
4-es számú játékos, cikkszáma: 60612499, 16x24x7. Ha lehet porvédőset kell betenni. Az talán tovább bírja, mint a sima. cseréjéhez le kell venni a hátsó részt(vagyis az összkerék kihajtást). 211 HUF/db a porvédős szimmering.
4. Hátsó fedél tömítés
2-es számú yátékos, cikkszáma: 60502532. Össze lehet rakni nélküle is, de akkor paszta mindenképp, kell, + amúgy is. Csak gyáriban rendelhető, 5 db-os kiszerelésben, ha kell keress meg, van még 2-3 db-om eladó, 426 HUF.
A kormányműnél, valószínűleg a kormányfejen lévő csőcsatlakozások eresztik el az olajat. Alu alátéteket kell betenni, egyébként az enyém is ilyen. A váltóba 2,6ll liter hajtómű olaj megy, ahogy Ferke is írta, gyári ajánlás mondjuk az Agip Rotra MP SAE 80W-90. Legutóbbi információm szerint 1-1,2k HUF/l. Ha nem tudod betölteni a betöltő csavarnál, akkor nyugodtan betöltheted a kmóra jeladó helyén is. Nem kell +ijedni, hogy így nem látod a szintet, nyugodtan belönthetsz 3 flakonnal. A betöltéshez használj csövet, + tölcsért.
Asszem ennyi.
Mint arról már többször is volt szó ezeknek a váltóknak az 1ik gyenge pontjuk, hogy bizonyos helyeken, ha kell elég szépen tudják engedni az olajat. Melyek ezek a helyek?
1. Olajteknő tömítés
A 4-es számmal jelölt játékos, cikkszáma: 60540487. Ha jól rémlik olyan 2,5-3k HUF. Össze lehet rakni tömítés nélkül is csak akkor jó sok tömítőpasztát kell felhasználni, és a csavarok alá kell vagy 2-3 alétét is. ezenkívül még kivág6ó parafából is ez a tömítés, ha éppen az van kéznél. Egyébként a tömítőpaszta használata minden esetben ajánlott. Az olajteknő le- és felszereléséhez mi soha nem szedtük le a lemömlőt, felesleges a csavarokhoz szépen hozzá lehet férni. De, ha mindenképp le akarod szedni a leömlőt, akkor mondjuk 1/2" befogású kardáncsuklókkal próbálkozz, asszem elég 1 is, de lehet, hogy 2 kell, de emlékem szerint 1 kis ügyességgel +old6ó ezek nélkül is.
2. Féltengely kihajtás szimmering
A képen a 20-as számú. Gyári cikkszáma: 60502669 jobbos 35x47x12, 60502670 balos, 35x48x12. Olyan 200-1k HUF/db, attól függ hol, és milyen márkát veszel, kis csapágy boltokban ne próbálkozz nem tartanak ilyet. L+k-nál tudsz venni Akront, vagy gyárit. A képeiden láttam, hogy ezeket, és a diffit már kiszedted. A következő lépés 1 speciális eszköz legyártása, amivel szét tudod húzni a féltengelycsonkokat, hogy hozzá férj a csapágyhoz és a szimmeringhez. Ezeken kívül még nem árt lecserélni a 11-es alkatrészt, 60502674, ez 1 ogyűrű, 2 db kell belőle. A pontos méretét most + nem mondom neked, csak annyit, hogy XxYx3, de ha kíváncsi vagy rá lemérem, vagy +nézem. Olyan 200 HUF/db. Az ogyűrű-nél pedig szintén javallott a paszta használata.
3. Hátsó fedélen a váltórudazat szimmering
4-es számú játékos, cikkszáma: 60612499, 16x24x7. Ha lehet porvédőset kell betenni. Az talán tovább bírja, mint a sima. cseréjéhez le kell venni a hátsó részt(vagyis az összkerék kihajtást). 211 HUF/db a porvédős szimmering.
4. Hátsó fedél tömítés
2-es számú yátékos, cikkszáma: 60502532. Össze lehet rakni nélküle is, de akkor paszta mindenképp, kell, + amúgy is. Csak gyáriban rendelhető, 5 db-os kiszerelésben, ha kell keress meg, van még 2-3 db-om eladó, 426 HUF.
A kormányműnél, valószínűleg a kormányfejen lévő csőcsatlakozások eresztik el az olajat. Alu alátéteket kell betenni, egyébként az enyém is ilyen. A váltóba 2,6ll liter hajtómű olaj megy, ahogy Ferke is írta, gyári ajánlás mondjuk az Agip Rotra MP SAE 80W-90. Legutóbbi információm szerint 1-1,2k HUF/l. Ha nem tudod betölteni a betöltő csavarnál, akkor nyugodtan betöltheted a kmóra jeladó helyén is. Nem kell +ijedni, hogy így nem látod a szintet, nyugodtan belönthetsz 3 flakonnal. A betöltéshez használj csövet, + tölcsért.
Asszem ennyi.
pb_13-05-2007 01:44:39 // 29895
Nem Ford topikban vagyunk? Ja lehet, hogy tényleg nem, csak akkor fogggalmam sincs milyen topik ez. Vagy valami koreai csoda topikja? Bocs, hogy nem tudom, csak most kezdtem ide irogatni.
)))))))))))
pb_13-05-2007 01:39:04 // 29894
+int konstatáltam, hogy mekkora szarok ezek. Kap 1 kis vízpárát a gyertyakábel, és b+ orrba-szájba ugrál ki belőle a szikra.
pb_13-05-2007 01:25:33 // 29892
Elektornikus, vagy mechanikus?
pb_13-05-2007 01:23:58 // 29891
Most jöttem haza, és ki nem találod mit csináltam.)))
pb_13-05-2007 01:23:14 // 29890
Csak mindent szép sorjában.))
Ferke13-05-2007 01:23:03 // 29889
Most cigizek egyet, addig lécci találd ki, hogy mivel készüljön el holnap az öntvény, jó?:)))
Ferke13-05-2007 01:22:17 // 29888
pb_, vazzz, nem tudsz aludni? Már nem számítottam rád!:)
Ferke13-05-2007 01:21:28 // 29887
Pont ideje volt,h ogy megérkezzen, mert sprinyós topicban parám van!:)))
pb_13-05-2007 01:19:30 // 29886
Először is nyugalom.) Másodszor pedig +érkezett a nehéz lovasság, aggodalomra semmi ok.)))
Ferke13-05-2007 00:01:52 // 29885
Én még csak asszem 166-oson láttam olyat.:)
Rumi12-05-2007 23:23:33 // 29884
igen, ez a szituból egyértelműen következik, de előtte én valami nívópálca félét képzeltem el, ami megmondja nekem hogy mennyi az olajszintem
Ferke12-05-2007 23:13:34 // 29883
Hogy érted azt, hogy hogyan jelzi a szintet a csavar? Addíg kell tölteni az oldalsó csavar helyén a váltót, amíg el nem kezd kifolyni. Akkor kell 2.6 L-nek lennie benne.
Vagy nem erre gondoltál?
Rumi12-05-2007 22:49:39 // 29882
pb_! bocsess, leengedő helyett a beöntőről van szó természetesen
Rumi12-05-2007 22:37:18 // 29881
na akkor érzékeltetném :)
így néz ki az autó magasított kivitelben
ezt ügyködtem ma:
a másik oldalról
és ez a problémám
pb_! nem vágom hogyan jelzi a szintet a leengedő csavar!
egyébként a "pót"váltóházról sem tudtam kitekerni azt a csavart, pedig ott aztán igazán hozzáfértem:
kivül belül
alulról az egész kóceráj:
a képen látszik hogy a hátsó diff is ereszt :(
és a kipuff :D :
itt meg a kormánymű
így néz ki az autó magasított kivitelben
ezt ügyködtem ma:
a másik oldalról
és ez a problémám
pb_! nem vágom hogyan jelzi a szintet a leengedő csavar!
egyébként a "pót"váltóházról sem tudtam kitekerni azt a csavart, pedig ott aztán igazán hozzáfértem:
kivül belül
alulról az egész kóceráj:
a képen látszik hogy a hátsó diff is ereszt :(
és a kipuff :D :
itt meg a kormánymű
Rumi12-05-2007 21:22:01 // 29880
valójában nekem még egyszerűbb, hátul egy bilincs, közben két kampót kiakaszt, semmi dob meg ilyesmi flanc, csakhogy ahhoz az említett 8 csavarhoz semmilyen tekervényes crovafejjel nem férek hozzá, rugós henkentyű meg nem tudja átvinni a nyomatékot, mert odavannak húzva ám a csavarok. biztos le lehet venni, mert fel is tették a kipufogósok, sőt, azóta is volt már leszedve, de semmilyen hatásos segédeszközt nem találtam eme nemtelen feladat elvégzéséhez :(
Ferke12-05-2007 21:18:24 // 29879
Na, azt a bazinagy leömlőnek nevezett hálórendszert mástól fogod megtudni, mert én még előben nem is láttam ilyet!:)
Egyébként annyira neccesnek tűnik? Nem csak a 8 tőcsavar a h.fejekbe + a hátsó csatlakozás, esetleg 1-2 hővédőlemez tarthatja, és ennyi?
Ferke12-05-2007 21:16:13 // 29878
Á, ne is mondd. Össze-vissza offolnak...:))
Rumi12-05-2007 20:52:23 // 29877
eztet én nem tudhatom :p, hogy jó e az nekem
ellenben a leömlő leszedés volna az igazán kardinális kérdés, elvégre lehet a saját tömítésemmel ha visszarakom, és ezúttal ráhuzom a csavarokat, mükszik majd,
a féltengelyhez, meg az utántöltő csavar a gebaszos :(
de köszi a felajánlást, meg az infot az olajról!
Scott12-05-2007 20:41:52 // 29876
Mi ez a sok Ford itten ? Má azt hittem eltévedtem :))
Ferke12-05-2007 20:35:12 // 29875
Ha a sima 1.5 váltójából jó Neked a tömítőalátét, akkor tudok adni!
Ferke12-05-2007 20:32:22 // 29874
KOBRA3312-05-2007 19:45:46 // 29873
Köszi!A lendkereket is könnyítetted?Sajna nemtudok segíteni a kérdéseiden!
Rumi12-05-2007 19:37:49 // 29872
tipushíba, szeritem egyszerübb ha nem foglalkozol vele :)
amugy lehet a spirálrugótól, lehet a jeladótól, meg majd a többiek megmondják mi mindentől
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
497
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?