Forum >> Alfasud-33

granturismo28-07-2006 09:50:21 // 20121
Sziasztok
DCG mail ment.

Még tartozom 2 képpel:
Az 1.6 8V (alul) és az 1.7 16V (felül) gázbowden. Ez a csere már megtörtént.


A 16V váltó az egyedilg legyártatott rudazat szimmeringgel Elring Dirko HT pasztával tömítve. A váltó itt még nem volt letisztítva csak a hátsó fedél.


Tegnap ismét kicsit ráértem foglalkozni a "témával".

Folytatódott a 8V kábelkorbács kiműtése.


Hát gyerekek.... Eljutottam addig a pontig ahol már az 1db vastag kábel egy nagy gumidugón át bejut az utastérbe. Na az utasülés lábterében szépen felszedtem a kárpitot kiszereltem a műanyag taposót feltárult alatta a 8V Rochester szintén cserélendő vezérlő számítógépe. Lehúztam róla a csatlokozókat és elkezdtem lekövetni a kábelt fölfelé a homlokfal irányába... Hát igen, ez egy újabb kihívás lesz. A kábel kb 5cm-t megy fölfelé, utána bebukik a vastag bitumenes zajcsillapító kárpit alá és az egész eltűnik a fűtésbox mögött. Nemhogy a karom nem fér be, 1mm hely sincsen, rá van csavarozva a kábelra az egész műszerfal, fűtés, minden.
Úgyhogy az egész műszerfalat, fűtésboxot mindent ki kell bontanom hozzá. Van tapasztalatom ebben a témában. Nem is a szétszedés, hanem a műszerfal precíz összerakása a nehéz. Szóval erre megint el megy az idő.
Úgyhogy a kábel további kiszedését egyenlőre ismét hanyagoltam. Hozzáfogtam a 16V rugók beépítéséhez. Kivettem a rugóstagokat. Elvittem a rugóshoz. Vittem a 16v rugókat, 2db új bakgumit 2db általam felújított toronycsapágyat. Szétkaptuk a rugóstagokat. A gátlók hibátlanok, a toronyszilentek is mind rendben vannak úgyhogy szépen össze lett szerelve.
Ezer ft-ot adtam neki. 10 perc volt.
Mivel most nem volt rugóstag az autóban kényelmesen neki tudtam állni a jobb első sárvédő alatt lévő rész átalakításához. Üzemanyaggőz doboz, és az ablakmosó tartály cseréje 2 szivattyúsra. Kiszedtem a sárvédő peremvédőt majd a belső dobbetétet és elém tárult a belvilág. Gyorsan leszereltem a régi mosótartályt, így már kényelmesen hozzáfértem az üzemanyaggőz cucchoz.
A 8V-nél Rochester doboz van Delco Remy mágnesszeleppel. Az 16V-n Dayco doboz Bosch mágnesszeleppel. Természetesen a két mágnesszelep csatlakozója eltérő, de ha egyforma lett volna akkor is kicseréltem volna természetesen.

Ez a 8V cucca:


A két egység egymás mellett (bal 16V jobb 8V):


8V egység kiszerelve 16 kábel csatlakozója behúzva.


Innen a dob alól kihúztam a régi kábelkorbács mágnesszelepre jövő kábelét és behúztam a 16V kábelkorbács vezetékét a helyére. Úgyhogy mostmár a 16V kábelkorbács is benn van a motortérben. Igazi "kábeli zűrzavar":-)


A 16V egység beépítve (a mágnesszelep rögzítő műanyag nélkül)


További megoldandó probléma volt az üzemanyagtartályból jövő üzemanyaggőz cső csatlakozása a rendszerhez.
Felül látszik a 2 db üza.gőzcső bekötése a 8V-n:


A kétszivattyús mosótartály beépítve (a 2. szivattyút úgy eltettem egyenlőre nem találom:-)) mellette látszik a 16V-hez átalakított üzagőzcső bekötés.


Végülis elkészült a 2 alkatrész cseréje. Sajnos a műanyag mágnesszelep rögzítőt a munkahelyemen felejtettem úgyhogy nem tudtam emiatt összerakni a dobot és a rugót sem tudtam visszatenni. A bal oldalon viszont beszereltem rugóstagot.


Szóval összeségében nagy fába vágja a fejszéjét aki rendesen meg akar csinálni egy ilyen átalakítást.
Még a felénél sem tartok.....
Ferke28-07-2006 09:28:52 // 20120
Hali boxisok! DöCöGő, szerintem pb, gt és a többiek is megerősítenek majd (ahogy Paco isrácélozgatott), hogy amíg nem vizsgálod át a verdát az utolsó csavarig+amíg a motor nincs apró darabokra szedve, addíg ne nagyon vegyél semmit. Egyrészt, mert szeritnem simán vannak olyan alkatrészek, amit tök felesleges kicserélni, mert sose megy tönkre, másrészt mindent csak akkor látsz majd, amikor szétszeded. Jó példa erre, hogy én lelkesen be akartam vásárolni jó előre a motorgenerálhoz mindent, de nem tettem -többek javaslatára-, mert amíg nincs szétborítva a motor, addig úgyse lehet tudni semmit, csak nagyjából (hiába a vesztesség-vagy komp.mérés) És ez csak a motor. hol van még a többi?! :)))
ÁdidiGaga (il hempescattore)28-07-2006 08:44:24 // 20119
sziasztok! valakinek nincs pontosabb infója a 33 tankbetöltő-javítóelemről? leginkább az aggaszt,hogy felette mennyi lemez van még... sajnos tegnap megállípítottam,hogy felette is terjed a kór, kicsit szarok,hogy össze lehet-e még rakni a régi lemezzel.? másik: a komplett hátsó sárvédő a tetővel együtt van,külön nem kapható/bontható? köszi előre is. Forza 33, előzzük meg a rozsdát :-(
Paco28-07-2006 08:04:39 // 20118
Kompletten restaurálni szeretnéd, minden(?) alkatrészt újra cserélni? Ugye van tartalékban 6-7 milliód? :) Amúgy az alkatrészek száma véges, asszem 5-600 ezer darab alatt van.
Paco28-07-2006 08:01:22 // 20117
Két helyen is volt, itt az autószerelő műhelyben, és az indexen az alfás topikban. Már nem tudom melyik volt az összefogottabb, itt úgy emlékszem Robi90-el több hozzászóláson át tárgyaltuk,míg az indexen csak egy "gyere vegyél direktszűrőt neked sokkal jobb lesz én meg gazdagabb leszek" tipusú beírásra válaszoltam. De a te összefoglalód tökéletes. :) Ide meg nem érdemes beilleszteni, van itt a cshu-n erre egy külön topik is ami akkor még nem volt. Gondolom ott már az utolsó porszemig kitárgyalták :)
DöCöGő28-07-2006 01:26:10 // 20116
Sziasztok Mesterek (és Mesterlányok)! Mielőtt hozzákezdtem első hozzászólásomhoz, áttekintettem az eddigi történéseket. Látom többen elismerésre méltóan szakértnek, lesz mit ellesnem. Persze, csak ha hagyjátok. Mire újraépítem a gépet, már én is többet sejtek a vas lelkéről. Látszatra egyben van, de tervem 1 év alatt komplett generálozni a gépet. Többen javasoltátok (pb_, Scott) hogy ne vacakoljak és vágjak bele magam. Köszönöm a biztatást! Songokou neked pedig az eddigi segítséget, különösen!! :) Jó lenne képet alkotni, hány forgó, mozgó, kopó, és kopogó bigyuszt és mütyürt kell kiszedni, kicserélni. Lehetőleg mindet szeretném, jó minőségű újra. Ebben, mint látom Granturismo te meglehetősen jártas vagy. Gondolom, mosolyogsz a "jó minőségű" kifejezésemen. Azt már látom ez egy kicsit összetettebb dolog, és nem olcsó. Mivel azonban nem sürgős majd szép lassan összegyűjtögetem a cuccot. Megálmodott végeredmény: egy új állapotú 33-as gyöngyszem! :) Leghamarabb jövő tavaszra lesz annyi erőforrás, hogy a cuccok jelentősebb részét megvegyem. Addig inkább csak alkalmi "akciós" lehetőségek érdekelnek. A konkrét szerelést csak ez után tervezem, ha minden együtt van. Addig talán én is felszedek v.mi tudást. Ma minden esetre megvettem a szerelési könyvet. Gondolom bizonyos alkatrészek beszerzése körülményesebb. Rendelni kell...stb. Talán ezekkel kellene kezdeni, hogy ne akkor kelljen kapkodni. Van tippetek, mivel és hol kezdjem? A hegyalját hallom több helyen. Tényleg érdemes hozzájuk fordulni? Mivel igyekszem mindent cserélni sok, még jó állapotú darab is lekerül majd a vasról. Ha bárki úgy gondolja, bolond vagyok, amiért ezeket kidobom, szívesen felajánlom majd. Köszönök minden javaslatot! Üdv! (elnézést a terjedelem miatt :) )
Bálint3328-07-2006 00:43:51 // 20115
Üdv kollégák (és most már kollega nő is ;) ! Hajnalban indulunk nyaralni és valószínűleg egy jó darabig nem jutok net közelbe, úgyhogy gondoltam elköszönök. Ha minden jól megy, aug. 20.-án, Lacházán találkozunk :) (Remélem a gép jól viselkedik majd) Addig is jó alfázást mindenkinek! Bálint33
pb_27-07-2006 20:01:47 // 20114
Egyébként sztem tök 1xűen ki lehetne próbálni, fogja az ember a szűrőt. és kiveszi a rendszerből. Pár km alatt simán kiderül, hogy változott-e a helyzet, vagy sem. Annyi pedig nem fog ártani a motornak.
pb_27-07-2006 19:53:09 // 20113
Arra emlékeztem, hogy olvastam 1 ilyen értekezést valamikor, valahol, de nem igazán jutott szmbe, hogy pontosan ki, és melyik hol írta. Szóval, akkor te írtad.) Igen jóval hosszabb lélegzetvételű írás volt, asszem még diagramm(ok)is voltak hozzá, hűen bizonítva a leírtakat. Bár sajnos már nem emléxem pontosan rájuk. Ha +írod hol követted el, visszakeresem, és beillesztem ide is.
Barni14727-07-2006 19:44:30 // 20112
Szerintem meg motor és szűrő függö. Egy 60 pacis motoron nem sokat fog segíteni. Szűrőkből is van több fajta árban és minőségben. A betétszűrők a legjobbak , mert ezek a gyári helyre berakhatók és a szűrési hatásfokuk is joibb. Fura dolog ez , mert ugye ezek befecskendezős motorok, meg minden. Sport légszűrővel nem fog több levegő a hengerbe jutni, hanem sokkal könnyebben. Ez körülbelül olyan mintha egy törülközőt raknál a szád elé és azon lélegeznél , majd pedig a törülközőt lecseréled egy zsebkendőre. Mivel a levegő könnyebben érkezik a rendzserbe hamarab gyorsul fel a légoszlop , nagyobb sebességre , az öblítés hatásfoka nagyobb lesz, kevesebb kipufogó gáz marad bennt. Mivel egy kicsivel jobb az öblítés, megváltozik a lambda értéke és a kompjuter a karakterisztika korlátain belül többletbefecskendezésre ad utasítást. Szerinetm ezzel olyan 2-6 % teljesítmény növekedést lehet elérni. Egy cartársnak 1.7 boxere van, ő azt mondja észrevehető a két szűrő közötti különbség. Jó nála egyébb tuning elemek is vannak és ugy 100 egynéhány lóerőnél az a 5% plussz már tettenérhető.
Whiteskull27-07-2006 17:30:04 // 20111
Én már kettőn túl vagyok. Olyan hirtelen történt, hogy észre sem vettem. :)))
Ferke27-07-2006 17:25:00 // 20110
"Na, akkor ezt most pórul jártam" - ennek semmi értelme, bocs....Pedig még csak most fogok sört bontani:)
Ferke27-07-2006 17:05:27 // 20109
Na, akkor ezt most pórul jártam. Ilyen 4,5-ös venturicsövet sztem sehol nem fogok kapni, 40es weberhez.:(
Whiteskull27-07-2006 16:52:31 // 20108
Szerintem igazából nem. Mivel szigorúan véve nem két karburátorod van, hanem négy, csak ebből kettő egy házban van. (legalábbis ha jól tudom) Így ebből következik, hogy mind a négyhez ugyanolyan csövek kellenek.
Ferke27-07-2006 16:47:01 // 20107
Egy kis segíccségre van szükségem. scott kollegától kaptam 3,5-ös venturicsöveket. Igenám, de az enyémben 4,5-ösök voltak. Lényeg, hogy most van 2db 3,5-ösöm, és 2db 4.5-ösöm. Ezeket hogyan osszem el igazségosan a két karbira, hogy jó legyen? Egyáltalán szabad ezt?:)
Paco27-07-2006 16:43:20 // 20106
Azért örülök, hogy az anno nagyobb terjedelemben elkövetett szösszenetemnek volt aki nem csak megértette a lényegét, hanem ráadásul emészthetőbb formában tudja elmondani :)
pb_27-07-2006 15:20:18 // 20105
Naja.))
vivalfa27-07-2006 15:06:24 // 20104
Ismétlés a tudás anyja :-D ;-)
pb_27-07-2006 14:25:32 // 20103
A váltókar rögzítésénél lévő szilent 1623 HUF, a Hegyaljánál. A másikat nem tudom, de pontosan + kéne nézni, hogy milyen alkatrészek vannak ott, mert többféleképp szerelték.
kando.27-07-2006 14:05:07 // 20102
Oks, azt meg tudnád nézni, ez a két szilent mennyibe kerül ? (ha kapható...) Esetleg nem ártana talán valami masszívabb gumiból...
pb_27-07-2006 13:50:45 // 20101
Asszem én is olvastam valahol, ezt a dolgot. Az áteresztóképesség növekedésével kapcsolatban már nem akartam leírni, mert sokszor kitárgyaltuk a dolgot. Igen sokkal többre megy az ember, ha +hűti a beáramló levegőt, vagy az örvényveszteségeket csökkenti. Tehát ilyen 1/2 turbos +oldást csináltak.)
vivalfa27-07-2006 13:13:37 // 20100
És milyen igazad van :-) Én egyszer egy fórumon még azt is olvastam, hogy a nagyobb áteresztés és akicsit gyengébb szűrés miatt a finom porszemcsék is jobbán átmennek rajta, így pl. a légtömegmérő fémgőzölt mikron vastagságű rétege kifelyezetten örül a felületén keletkező csiszolóbb hatásnak. Max. akkor lehet még előnye, amikor hirtelen padlózol és a levegőoszlop tehetetlenségét csökkenti a kisebb folytás révén, de ez nagyon rövid időbeli különbség. Jobban jár az ember, ha kellően le tudja hűteni a beszívott levegőt (pl. Peltier elemmel, csak meg kell vizsgálni a hűtés során keletkező páralecsapódás kérdését is, ha az az áramlás során nem párolog el.), sőt én még tiszta oxigéngáz bevezetését is kipróbálnám :-D Hamár így belejöttem, nemrég láttam egy érdekességet: amcsik emberkék tesztelgették az autóikat mérőpadon úgy, h háztartási lombfúvót!!! kötöttek a szívónyílásra és jelentősen nőtt a teljesítmény/nyomaték :-) Olcsó tuning, csak a 12V/220V konverziót kell biztosítani és a kipufogógáz hőmérséklet figyelésével (is) beállítani a max feltöltést :-)
pb_27-07-2006 13:11:19 // 20099
A váltókar szilentja tényleg cserére szorul. Árt6, mivel nehezebben találod + a fokozatokat, + ugye elég zavaró, hogy semmi tartása nincs a váltókarnak. Célszerú ezt a dolgot 1be kötni a rudazat átnézéssel is, ott is van 1 szilent, az is ki szokott kopni. A műszerfalat hagyd legutoljára sztem.
pb_27-07-2006 13:02:10 // 20098
Önmagában nem sokat ér a dolog. Leginkább mentális hatásai vannak, a szívóhang felerősödik -> az ember jobban tolja neki, ergo azt hiszi jobban megy. A szívó oldal veszteségét több dolog határozza +, pl: szívó szelep, fojtószelep, szívósor örvényveszteségei, és a levegőszűrő. Ezek közül is kulcs szerepet tölt be a fojtószelep, mivel ő határozza + leginkább a hengerbe beáramló levegő mennyiségét. Tehát hiába növeljük + a szűrő áteresztő képességét, ha fojtószeleppel nem engedünk több levegőt a hengerbe. 1 esetben számít valamit a dolog, amikor a fojtószelep nem "akadályozza"(ilyen nincs mert a fojtószelepet, és tengelyét kiszedni nem tudjuk a szívósorból) a beáramló levegőt, vagyis teljes nyitottság esetén(padlógáznál). Sztem ezért fölösleges beletenni 1 direktszt, arról nem is beszélve, hogy a direktsz állandóan tisztítani kell.
kando.27-07-2006 12:44:31 // 20097
Váltó szilentnél arra, amit próbáltatok cserélni nekem télen.. A kérdésem ehhez az, hogy az árt-e a váltónak, ha a ,,bot'' ennyire lötyög ? Meg talán a kezelése is konnyebb lesz, ha a az a szilent új lesz, keményebb esetleg... A biztitábla eléggé kókányolt, ki van vágva belőle valami relé (helye), de majd felcsavarozom, de az egész műszerfal már össze-vissza van fúrkálva. Azt hiszem, ha kábelezek, nekiállok ennek is és ha nem is lesz másik komplett műszerfalam, ezt megpróbálom rendbetenni... Majd legfeljebb ha nincs más, jó kis forró takonnyal betömködöm a lyukakat rajta meg megpróbálom megerősíteni. De ahogy gt is szokta mondani, ez olyan félmegoldás-féle lenne csak...
pb_27-07-2006 12:25:02 // 20096
1 kis szerelés sosem árt.)) A váltó szilent cserével kapcsolatban mire gondolsz? A buztitáblánál sztem inkább a felfogatásait nézd +.
gabi alfa3327-07-2006 11:54:49 // 20094
Azt elhiszem különben sziasztok
Ferke27-07-2006 11:53:47 // 20093
Igen, pl jóapám a babettába anno kerozint rakott. Valóban robbanékonyabb lett egy rövid időre...:)
Whiteskull27-07-2006 11:46:29 // 20092
Hali! A robbanékonyság nem mindig jó! :)
gabi alfa3327-07-2006 11:41:21 // 20091
Én nekem speciel nagyobb lett a nyomatéka robbanékonyabb
Ferke27-07-2006 09:08:31 // 20090
Hali Boxisok! Scott-nak itt is köszi a venturi csöveket! Nem is tudom hol találtam volna a 40idf-hez ilyet, sztem kb sehol... Tehát nagyon kösz még1x, így már esélye van, hogy a 40es karbik egyszer üzembe is kerüljenek!:)
kando.27-07-2006 08:10:03 // 20089
Asszem lassan itt az ideje kicsit nekem is szerleni a vasat.. A lökhárítót kéne cserélni/csinálni meg, mielőtt végleg elhagynám.. :)) Emellett a váltónál a szilenteket is kéne cserélni, bár nem tudom, mennyire árt annak, hogy a váltókar lötyög (ahogy általában szokott a 33-aknál) Meg aztán a műszerfal, kábelezés is időszerű lenne, mert az ölembe (lábamra) hullik a biztitábla :-)))
kando.27-07-2006 07:48:25 // 20088
Széép :))) Na, ezért nem kell lemosni, lehet rá írni :-PPP
Wikicica27-07-2006 05:49:54 // 20087
Ok. De el is meséled miért jobb tőle?
gabi alfa3327-07-2006 01:53:23 // 20086
Direkt szüröt
Reaper27-07-2006 00:19:56 // 20085
Akkor már én is. Meg amugy is:sztem én korábban kelek mindegyikőtöknél.:-) Szép álmokat Nektek!
Reaper27-07-2006 00:17:59 // 20084
Jó éjt! Csak nem pb_?
Wikicica27-07-2006 00:17:50 // 20083
Akkor jó tollasbált Neked is :-)))
pb_27-07-2006 00:16:48 // 20082
Jól néz ki! Asszem én is léc.
Wikicica27-07-2006 00:16:46 // 20081
Hát, tippelhetsz, de majd csak holnap mondom meg a helyes választ ;-) Jó éjt!
Wikicica27-07-2006 00:16:06 // 20080
Nekem mindig. Mert nincs önbizalmam.
Wikicica27-07-2006 00:15:36 // 20079
Na jó éjt, most látom mennyi idő, holnap korán kelek mert most épp Győrbe megyek melózni.



Jó éjt mindenkinek, holnapra szép napot!
Reaper27-07-2006 00:14:05 // 20078
Lehet érdeklődni ki volt az?
pb_27-07-2006 00:13:57 // 20077
Kell, az néha.))
pb_27-07-2006 00:10:52 // 20076
Igyekszem.)
Wikicica27-07-2006 00:10:45 // 20075
Régi matrica:

( fotó Halesztől )

( terv mesától ismét )
Wikicica27-07-2006 00:09:35 // 20074
Igen, itten egy kedves kis pajtás ösztönzött meg bátorított :-)))
Wikicica27-07-2006 00:07:07 // 20073
Mindig érthetően fogalmazol.
pb_27-07-2006 00:07:06 // 20072
Ez az 1. lépés, aztán jöhetnek a szakszavak.)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.