Forum >> Alfasud-33
kando.01-08-2006 08:08:20 // 20221
Azon filózom, hogy ha már átkábelezem a kocsit, nem a gyári csatikat rakom be, inkább valami normálisabb, ipari cuccost, amit otthon találok, hátha azokkal tovább bírja.
Jó, amit benne használnak, nyílván azért az van benne, mert az volt a legjobb, hiszen ez autóipar, nem gagyigyár, de azokat a csatikat se 20 évre tervezték... Ráadásul nem is por- és vízmentesek.
Meg hát, minden csatlakozási pont egy újabb kontakthibát feltételez, csökkenti a rendszer megbízhatóságát, növeli a hibalehetőségeket.
safranek01-08-2006 07:43:09 // 20220
Hát, most reggel megnéztem, ahogy rögzítve van az a kábelköteg, úgy semmi olyan helyre nem ér el, ahova be tudnám csatlakoztatni, olyan csatlakozót sem találok...
Egyébként nincs egy képed (vagy valakinek) a lszondáról és az ő csatlakozójáról?
Szóval, ha nincs benne, akkor érdemes szerezni egyet, és belerakni?
pb_31-07-2006 23:53:05 // 20219
A bellítás ugyanúgy történik. Esetleg évjáratok közötti különbség lehet a gyújtásrendszerben, Marelli, vagy Bosch, bár Sudnál nem hiszem, hogy volt ilyen. De majd +mondják azok, akik beleásták magukat a Sudok lelkivilágába.))
tomek_31-07-2006 23:09:12 // 20218
Sziasztok!
Következő lenne a kérdésem: (alfasud)
1,2es és az 1,5 ös boxer esetében a gyujtás ugyan az?
ugyanúgy kell beállítani?
pb_31-07-2006 22:34:09 // 20217
Keresd + a másik felét.))
Viccet félretéve, ezek a Lszonda csatlakozói, az 1 szálas(zóldes), a jelvezeték, a másik a dupla csatlakozós a fútés. Ha nincs Lszonda a rendszerben akkor a számítógép tulképp 1fajta vészprogramban fog futni(nem tudom neked melyik vezérlőd van LE3, vagy MP3.1), a L értékét helyettesíti 1 beégetett értékkel/kekkel. Célszerű lenne összedugdosni a csatikat, és +nézni mit csinál. Gyanítom, hogy ezért húzták szét mert +hülyült tőle az autó. Ezt a probémát okoz6ja több dolog is: kábel hiba, csatlakozó hiba(főleg a fűtés csatlakozója szeret nagyon "+zöldülni"), szonda hiba. De valószínűnek tartom, ha még a gyári szonda van benne, akkor már csereérett.
pb_31-07-2006 22:18:51 // 20216
2 éve 37-38k HUF volt 2 év garival. Úgyhogy ahhoz képest nem sok. De mondtam neked a frankót már régebben keresd + Rumi kollégát, asszem van neki 2db, de akár keresheted Marklar, vagy Bandi kollégákat is. Sztem jóval olcsóbban +kapod tőlük a frankó cuccot, utána csak szét kell szedni kitisztítani, porvédőt(kb. 2-3k lehet/pár) cserélni, és kész a zsír kormánymű.
safranek31-07-2006 17:22:00 // 20215
Sziasztok,
Lenne egy kérdésem. A szombati nagy vihar után elindultam, és azt vettem észre, hogy nagyon rendetlenül jár alapjáraton a motor, mintha a gyújtással lenne gond. Megmozgattam minden hozzáférhető :) kábelt, de nem javult.
Utána viszont a képen látható kábelköteghez (a zöld-narancs és a mellette levő együtt) hozzáértem, és egy csapásra megszűnt a gond. Azt hiszem ez katalizátor-lambda-szondához kapcsolódik valahogy, ami nekem már nincs (mármint kat. biztos nincs) de ha biztosan tudnám mi a fene ez, akkor nem ragadtam volna billentyűzetet :)
Szóval hölgyeim és uraim, mi ez és kell nekem ezzel csinálnom valamit, mert kicsit aggaszt, hogy ez ott lebeg... :)
előre is köszi!
Lenne egy kérdésem. A szombati nagy vihar után elindultam, és azt vettem észre, hogy nagyon rendetlenül jár alapjáraton a motor, mintha a gyújtással lenne gond. Megmozgattam minden hozzáférhető :) kábelt, de nem javult.
Utána viszont a képen látható kábelköteghez (a zöld-narancs és a mellette levő együtt) hozzáértem, és egy csapásra megszűnt a gond. Azt hiszem ez katalizátor-lambda-szondához kapcsolódik valahogy, ami nekem már nincs (mármint kat. biztos nincs) de ha biztosan tudnám mi a fene ez, akkor nem ragadtam volna billentyűzetet :)
Szóval hölgyeim és uraim, mi ez és kell nekem ezzel csinálnom valamit, mert kicsit aggaszt, hogy ez ott lebeg... :)
előre is köszi!
Azmo31-07-2006 17:16:03 // 20214
inkább lehúzós technológia
norbee31-07-2006 17:10:31 // 20213
Hát... Gyári technológia? :))
Azmo31-07-2006 17:03:35 // 20212
Szasztok,
40 rongy porvédővel kormánymű felújítás....hát nemtom, ez csak nekem sok?
swan31-07-2006 14:37:53 // 20211
Írtam oldaladra hogy ne romboljuk a topikot:-)))))
kando.31-07-2006 14:33:27 // 20210
Na igen, mindegyik ereszt kicsikét :-)))
Találkozó vmikor ?
swan31-07-2006 14:11:46 // 20209
Melyiken nem olajos???:-)))) De ez így jóóóóóóóóóóóóóó!:-)))
Nekem most még hűtővízes is nem kicsit:-)))) Azt is moshattam le:-))))
swan31-07-2006 14:10:35 // 20208
De a halál az biztos:-)))
kando.31-07-2006 13:03:13 // 20207
Elvileg a kuplung mh. is eresztheti, mert anno az eresztette el, de érdekes, hogy akkor állt 1 hónapot.
Megnézem, bár alul sokminden olajos ezen a szutykon :-)))
pb_31-07-2006 12:33:28 // 20206
Semmi sem biztos.) Lehet az is csereérett.
swan31-07-2006 12:18:17 // 20205
Nálam is ez volt hogy mikor bejött a nagy meleg akkor elersztetta bal hátsó munkahenger egy tartálynyi olajat és utána nem. De megnyugtatásom végett csere lett!! Biztosan kizárható hogy nem a kuplung hanem a fék??
kando.31-07-2006 11:08:52 // 20204
Jah..
Csak akkor kéne talán a kasztnidolgot is véghezvinni, de szerintem arra vagy idő vagy pénz nem lesz...
pb_31-07-2006 09:26:09 // 20203
Sejtettem , hogy beszereztél ilyet is.)
pb_31-07-2006 09:20:54 // 20202
Ez ilyen jó kis idegtépő játék lesz.)
kando.31-07-2006 09:04:13 // 20201
Ok, majd meglesem, bár ez az olajfolyatás is rapszódikus.. Hol folyatja, hol nem..
granturismo31-07-2006 08:50:31 // 20200
Sziasztok.
DöCöGő
Én azt javallnám, hogy legyen beindítva és be is melegítve legalább egy héten egyszer. Egy autónak az sem tesz jót ha túl sokat áll. Belül korróziós folyamamatok indulnak el. És olajat akkor is évente egyszer ajánlatos cserélni ha egy cm sem ment az autó.
Scott
Köszi az elismerést.
Én tudom, hogy ebben az országban az égvilágon mindent el lehet intézni. Még az sem gond ha nincs ismerős, mert mindig akad egy ismerős aki szól az ismerősének és már el is van intézve a dolog...
Ez a motorátalakítás téma hivatalosan nem rendezhető le tökéletesen, de mérlegeltem a szóba jöhető megoldásokat és ezt a megoldást találtam a legjobbanak.
Én nem szeretek idegeskedni, ráadásul olyan típus is vagyok aki szétaggódná magát egy ilyen miatt ezért veszem meg mindig a bérletet, veszek parkolócédulát, fizettem annak idején a TV előfizetési díjat stb...
Van még egy érvem. Nem kell messze mennünk, itt a fórumon is van egy illető (ráadásul boxeres ő is) aki egy másik motorral járt. Egy közúti ellenőrzésen egy túlbuzgó rendőrnek jutott eszébe megnézni a motorszámot.... feljelentették. 3év felfüggesztett börtönbüntetést kapott.....
pb
Igazad van én is aggódok hogy milyen lesz a végeredmény. De csak az átvétel napjáig. (Ami állítólag a héten jön el.) Szerencsére van mérési dokumentáció, hogy milyen tűrései vannak egy gyári motornak... Ismersz...
Cica
Sajnálom, hogy rossz a klímád. Ha a kompresszor tényleg indul akkor végülis nagyon lecsökken a hibák lehetősége. Illetve tulképp nem is lehet hiba talán csak a légterelő lapátok bowdenje lehet szakadt.
Nézd meg, hogy valóban megy-e a kompresszor, nem-e csak a kuplungnak a mágnese húz, de maga a kompresszor nem indul be. Hogy a kompresszor valóban jár azt úgy tudod ellenőrizni, hogy az utastérbe a váltó felett menő 2 szigetelt alucső (nem gumi, az a fűtésé) közül az egyik hideg a másik meleg ha megszorítod és a klíma jár. Ezt a szigetelésen keresztül is lehet érezni.
Helyzetjelentés:
Hét végén megint nem sokat haladtam. Kicseréltem a külső féltengely gumiharangon a rögzítő klipszeket. Felszereltem a 16V váltóra a tartóbakokat, meglett az a bizonyos rögzítőkapocs a üzemanyaggőz szelephez és előkerült végre a fényszórómosó motorja is. Ezeket beszereltem, így már vissza tudtam szerelni a jobb oldali rugóstagot is, meg beszereltem a belső sárvédő műanyag burkalatot. Ha már bakokon áll az autó leszereltem a 2 első Girling féknyerget meg a tömör Max tárcsákat és felszereltem az új belső hűtésű tárcsákat meg az ATE nyeregtartókat. A régi nyergeket még nem kötöttem ki az olajkörből. Először csak provizor felteszem az új nyergeket és kipróbaálom hogy tényleg felmegy-e rá a 14-es felni. Ez lesz a mai nap feladata. Ha felmegy akkor rendesen felrakom a 2 új féknyerget és bekötöm jobb oldalon a kormányösszekötőket.
Meg még a gázpedált kell visszaszerelnem a helyére.
Aztán valamikor neki kell állnom a műszerfal szétborításának. Ha ez kint van akkor behúzom rendesen a kábelköteget kicserélem a számítógépet utána mehet össze a belseje. Illetve a motortérben a homlokfal is mehetne össze. Utana fel lehet tenni a váltót és bekötni. És aztán jöhetne a motor....
swan31-07-2006 08:43:13 // 20199
Nézz hátulról a kocsi alá egyből látod hogy melyik dob olajos. Nem lehet hogy esetleg a kuplunknál megy el az olaj?
kando.31-07-2006 08:25:34 // 20198
Testelési gond lesz, de lehet, hogy nem csak itt.
Most hétvégén pl. működött a kis csipogó, ha a világítást rajt hagytam de nem volt gyújtáson az autó. Viszont tegnap este kezdte azt el, hogy indexelésnél is halkan csipog az a cucc, sőt, pénteken csinált olyat, hogy az index ütemére rángatta a kp.zárat.... :-/
pb_31-07-2006 08:00:36 // 20197
Esetleg a kpzár vezetéke nem dörzsölődött ki a j1 ajtónál? Én akkor találkoztam hasonlóval mikor testelt az 1ik kábel. A fékoljat sztem valamelyik hátsó munkahengernél dolgozza ki.
kando.31-07-2006 07:51:40 // 20196
Köszi, majd megkeresem, megnézem. (netem hétvégén nincs, de a kép most is jókor jött ;-)
Azóta totál kihalt/meghalt a cucc, de így legalább minden ajtót le tudok zárni.
Közben, hátvágn voltunk Gyenesdiáson s érdekes, de megint elment egy kis fékolaj... Kicsit érdekes, de úgy látszik, ha sokat van használva a gép, akkor jobban ereszti. Most utánatöltöttem, néztem, jó lett, majd figyelem a szintet.
Viszont a kábelezés dolog tényelg időszerű lesz már...
pb_31-07-2006 00:10:32 // 20195
Csík 33-nál nem egészen.) Fekete, fekete/lila, és lila. Hogy melyik, melyik, azt most nincs kedvem kisilabizálni.
pb_31-07-2006 00:06:18 // 20194
Néha nem árt beindítani, vagy legalább áttekerni a főtengelyt, hogy a henger ne rozsdásodjon be.
Face30-07-2006 23:51:46 // 20193
DöCöGő30-07-2006 23:05:23 // 20192
Igazából csak azért lenne ez érdekes, hogy az udvaron közlekedjek pár métert. Mivel van 1kis emelkedő, tologatni nem igazán élmény. Na meg persze már a hangja is hiányzik. Nem beszélve arról. hogy legalább néha nem árt beindítani, vagy a motornak ez teljesen mindegy?
DöCöGő30-07-2006 23:01:35 // 20191
Te lehet, hogy még is inkább a zöld?
pb_30-07-2006 22:59:30 // 20190
pb_30-07-2006 22:52:49 // 20189
A válasz 1xű, nézd + a könyvben.) Onnan ki tudod silabizálni, hogy a pirosat, vagy a kéket.)
DöCöGő30-07-2006 22:49:49 // 20188
Most hogy parkoló páján van a gép, valóban semmi szükség rá. Kivágnám én, de egy csomó kábel megy be-ki. Az örök kérdés: Most akkor a pirosat vagy a kéket? Megoldjuk... Legalább most már tudom mivel kezdem a gép bontogatását.
pb_30-07-2006 22:45:32 // 20187
Az enyémen sem volt, én szereztem bele.
DöCöGő30-07-2006 22:41:22 // 20186
Köszi! Most nincs testközelben a vas, de úgy rémlik nekem ez nincs. Nem emlékszem, hogy mosásnál simogattam volna, persze lehet csak felületes voltam. :)
pb_30-07-2006 22:34:36 // 20185
pb_30-07-2006 21:42:54 // 20184
Sztem vágd ki a riasztót, és kábelezd be rendesen a gyújtáskapcsolót.
pb_30-07-2006 21:23:14 // 20183
Még nem került beépítésre, mert mással ment el az idő. De amúgy tényleg úgy néz ki, mintha most jött volna le s szalagról.
András bácsi30-07-2006 20:46:11 // 20182
Érdekel valakit 1.7-es duplakarbis motor + váltó? Lehet, hogy lesz egy felesleges nemsokára.
pb_ jó lett a cucc?
pb_30-07-2006 20:40:03 // 20181
Sztem azért nem ilyen 1xű a dolog, mert pl nem mindenkinek van ismerettsége, szerencséje, stb. Az 1.7 vételével kapcsolatban pedig sztem minden éremnek 2 oldala van, vagyis 1általán nem biztos, hogy értelmes áron kapsz jó 16v-t, viszont a felfuratás önmaga nem kerül 1 horribilis összegbe, viszont lehet, hogy nem lesz gyári minőségű(bár ez erősen függ attól, hogy hol, és ki csinálja).
Az eladásról pedig, soha nem tud6od, mikor kell túl adnod rajta.)
Scott30-07-2006 17:17:46 // 20180
gt barátom le a kalappal :) Élvezem az írásaidat, mindig megjön a kedvem egy kis szerelésre :)
Scott30-07-2006 16:39:40 // 20179
Pedig igaza van gt-nek. Én sem ülnék bele egy TS motoros Alfába... akkor inkább más márka.
Scott30-07-2006 16:31:19 // 20178
Tudom, hogy rég volt a hsz, de muszáj leírnom a véleményem. Szóval :
a motorszám miatt egyáltalán nem kell aggódni, múlt héten vizsgáztattam az autómat és a normál díjon felül ( 16ezer ) 5 rugót kellet rádobnom. Így összesen 21 volt. Természetesen, ha az utcáról betévedsz mondjuk a Mozaik-ba, egyértelműen elhajtanak, amire célozni akarok, hogy kis ismeretséggel simán el lehet intézni. Max eladáskor számíhat a motorszám.
Szerintem anyagilag egyértelműen nem éri meg az eredeti blokkot felfúrni, inkább félre kell tenni, venni bele egy eleve 1.7-et és azzal bíbelődni. Eladáskor meg vissza kell rakni a régi blokkot.
Nekem is megvan a régi blokk, de abból már sosem lesz motor, mivel teljesen ki lett belezve, de én más tészta vagyok, mert ezt az autót soha nem fogom már eladni, csak venni mellé másikat :)
ui. olvasom tovább a hsz-eket egy hétnyi lemaradásom van... :)
Face30-07-2006 14:08:17 // 20177
Végső variációban, ha nem akarod egyenlőre lekövetni a kábeleket az egységből, fogod és behúzol egy új 2,5-es kábelt a gyujtáskapcsoló csatlakozójától az indítómotor behuzótekercsére aztán hello, ugy nem tudja megszaggatni.( a tekercsen lévő régit persze lehúzod). :)
DöCöGő30-07-2006 13:50:45 // 20176
Hát akkor majd valami trükköt bevetünk. Mondjuk úgy adjuk ki mintha egy szakácskönyv lenne. Hogyan süssük ki az aksit, hogyan főzzük meg a motort. Éreted! :)))
De komolyra fordítva nem hiszem, hogy belevágna ebbe bárki is, már csak a korlátozott piaci lehetőség miatt. Nem sok 33-as örült szaladgál sajnos. De akkor kérdeznék 1-et, hátha tudsz segíteni. Utólag lett szerelve egy központi egység (fekete kis doboz a műszerfal alatt) ami a központizárat, riasztót, ill. jelzőledeket vezérli. V.mi oknál fogva letilt, és nem engedi dolgozni az önindítót. (se kép, se hang) Előző tulaj szerint is volt vele ez a gond. Próbálta megcsináltatni, de nem igazán sikerült. A dobozba bemenő kábelekből kettőt megpucolt egy szakaszon és ott összeérintette ezeket. Ha indítás közben összefogom a két vezetéket akkor indít. Ez azonban csak akkor igaz, ha 1, de legalább 2-3 napon belül próbálkozom. Hosszabb szünet után azonban ez sem működik, mert az összeérintés hatására szikrázik és kegyetlen melegszik, füstöl. Nyilván ez így nem ok! Nem igazán értem miként van ez a jelenség összefüggésben a leállított időszak hosszával. Mondom ha egy-két napon belül érintettem össze a kábeleket semmi difi nem volt és indított simán. Most viszont semmi, és nem merek tovább kisérletezni, levettem a sarukat, nehogy nagyobb gáz legyen. Ki lehet iktatni és áthidalni ezt a rendszert, hogy indítható legyen a gép?
bb1830-07-2006 08:26:03 // 20175
vigyázz azzal a kiadvánnyal. nem lehet hogy esetleg valami jogdij köteles?
ÁdidiGaga (il hempescattore)29-07-2006 23:24:55 // 20174
elküldtem!
Whiteskull29-07-2006 23:02:59 // 20173
hehe. :)))
ÁdidiGaga (il hempescattore)29-07-2006 23:01:56 // 20172
jó,írom a Népi Lakás Szövetkezetesre,oké?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
567
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?