Forum >> Alfasud-33
pb_14-06-2006 16:00:51 // 17221
Összekopott, az már réges régen.)
Scott14-06-2006 15:57:58 // 17220
A gyújtás is, meg biztos amiatt is, hogy kezd összekopni :)
Scott14-06-2006 15:56:29 // 17219
Ez nem teljesen igaz. A motor, váltó teljesen ugyanaz. A hengerfej is ( természetesen a hidrotőkésre gondolok ) . Szerintem a 8V-s injektor rendszer is ugyanaz.
pb_14-06-2006 15:55:27 // 17218
Ugye, hogy lehet lentebb vinni.)
Scott14-06-2006 15:47:07 // 17217
Jó hír. Kicsit állítottam a gyújtáson ( sok volt az előgyújtás ), most nagyon jól fogyaszt a gép, igaz nemcsak full dugó volt benne, de csak város. Úgy néz ki valahol 9 és 10 között lesz a fogyi :)
Scott14-06-2006 15:45:29 // 17216
Dehogy kéne :) Nekem az volt az első, hogy kib..tam a rugót belőle :) Oda kell figyelni, hogy meddig pörgeted, ennyi.
Scott14-06-2006 15:41:17 // 17215
Én úgy hallottam, hogy a 33-ba szerelt klímák nagyon kezdetleges megoldásúak, nem valami nagy teljesítményűek. 1.3-as motorhoz meg pláne nem ajánlott. Az 1.3-as még a szervot is megérzi.
Ferke14-06-2006 09:41:02 // 17214
pb_13-06-2006 21:55:48 // 17213
Kb. igen.
ÁdidiGaga (il hempescattore)13-06-2006 21:50:42 // 17212
igen,a 90 előtti angol PDF a csíklámpáshoz max.a karbisokhoz jó.
meg az enyémféle "hibridekhez" :-)
pb_13-06-2006 19:41:55 // 17211
Sajnos ilyet nem igazán fogsz találni. Ahogy Ádi kártárs is írta van 1 könyv, AR 33 90-94, de igazán pénzt adni érte nem éri +. Ha van rá mód célszerű könyvtárból kivenni, és lefénymásolni. A 90 előtti angol doski, még kevésbé használható ehhez a modellhez. Legtöbbet itt lehet a forumon +tudni róla.
Látom szépen átalakítottad az alkatrésznek árult verdát.)
ÁdidiGaga (il hempescattore)13-06-2006 16:53:01 // 17210
szia!
"igazán jó leírást" én sem tudok :-(
van a Maróti-Godai sorozatban Alfa 33 90-94-ig kötet, kb. 5e ft jelenleg is kapható vagy antikvárban esetleg kevesebbért (gondolom vagy 2-2,5e)
kiindulási alapnak elmegy,van amit felületesen tárgyal meg a rajzok sem mindig olvashatóak.
PDF-ben van jó ,de angol 90előtti manual a neten, ehhez viszont tudni kell,hogy az a bizonyos dolog ami érdekel, változott-e a generációváltáskor.
aztán végül,de nem utolósorban :ezen a fórumon is sok mindent megtudhat az ember, ha néhány konkrét adat érdekel, hasznosabb itt kérdezgetni, mint a könyveket bújni :-)
Songokou13-06-2006 16:06:00 // 17209
Hello mindenki!
Egy kis (vagy nagy) helpet kernek!
A szerencses tulajdonosa lettem egy 33asnak (1.7 IE 16v jelenleg 8V-s motor van benne), amit mar majdnem teljesen sikerult rendbetennem. A problemam hogy nicsen igazan jo leirasom az autorol. Esetleg tudna valaki adni egyet v van valahol elado?
Koszonetem elore is!
pb_13-06-2006 00:23:23 // 17208
Igen célszerű leg először ezt kiütni.
Erika13-06-2006 00:22:32 // 17207
Köszi a segítséget!:-))) Jó éjt Nektek!
ÁdidiGaga (il hempescattore)13-06-2006 00:16:11 // 17206
én is így szeretném! :-)
amúgy amikor a beszerelendőt szedtük szét, még rajta volt a gömbfej és kb. megfigyeltem a technikát.
de mi a helyzet a bennlévővel?
ha jól sejtem,ezzel kell kezdeni a szerelést,nem?
pb_13-06-2006 00:14:29 // 17205
Az inkább kattog kanyarodásnál, ha odavan.
Hari13-06-2006 00:14:02 // 17204
bocs de közben a TV2-töt nézem. Mindenki!!! nézzen oda ez egy magyar csoda auto!
pb_13-06-2006 00:11:33 // 17203
Inkább lengőkar szilent lesz.
Hari13-06-2006 00:11:19 // 17202
...ja ez meg kimaradt a végéről. ami közte van az az átkozott toronycsapágy! bocsi.
pb_13-06-2006 00:10:38 // 17201
A gömbfej nem lesz bonyolult, 1 pajszer kell hozzá, és 1 samu. Befeszítesz a kormányösszekötő rúdhoz, és oldalról +ütöd a telót, ahol fogja a gömbfejet, 3. 4. ütésre kiugrik.
Erika13-06-2006 00:07:57 // 17200
A lengéscsillapító kb 2 hónapja volt kicserélve, mert a rugó ledarálta a bal első kerékről a gumit. A rugóval együtt volt, 4 csavarral fogatták fel. Létezne, hogy az vacakol?
Hari13-06-2006 00:03:45 // 17199
Az "alsó gömbfej" meg a "talpas gömbfej" az ua./ A régi szakik talpasnak hívták, ami a trapéz lengőkar gömbcsukló rövidebb változata. / tehát akkor azt kicserélték, ugyanis azt kellet leflexelni, mert az gyárilag szegecselve van. Mondjuk, akkor ez kizárhatjuk - feltételezve, hogy az új csak nem nyikorog!- akkor még ott vannak a szilentek, na meg a lengéscsillapító és a rugótányér.
Erika13-06-2006 00:00:15 // 17198
Már akkor is nyikorog, (és ez a legújjabb szórakozása, amitől viszont ideges leszek) ha beülök. Amikor döccen a kerék, az meg olyan, mintha rögtön ki akarna szakadni valami. Nyikorog, már messziről hallatszik, ha jövök haza. Mostanában semmilyen disznóságon nem tudom rajtakapni a gyerekeimet, mert már 3 utcányira hallatszik, ha jövök. :-)))
ÁdidiGaga (il hempescattore)12-06-2006 23:58:33 // 17197
szóval! :-)
-felnicsavar már nem szívat :-)
-két emelőt kombinálva,de felemeltem szépen :-)
(a múltkor tesómat megkértem, vegye ki a kocsi alól a gyári emelőt; nemtom mit csinált, de legközelebb veszem elő, tekerném fel de minduntalan összeesik... mintha megszakadt volna a menet a száron :-(
-alsó 4 csavar drótkefézés+3 percnyi ázás után gyönyörűen megindult :-)
(elvileg a gömbfej-kiugrasztás szopathat még,de csak elvileg. ha nagyon bepipít, átfűrészelem-vágom-esztergálom a gátlót :-)
pb_12-06-2006 23:57:21 // 17196
Szívesen, bár sztem, semmi nagy okosságot sem mondtam.)
Erika12-06-2006 23:55:22 // 17195
Köszi a segítséget, meg a türelmet is hozzám! :-)))
Mindenképpen megcsináltatom még a hét elején, mert Sopronig megvadulok, ha végig nyikorogja az utat.
pb_12-06-2006 23:52:34 // 17194
Mesélj!)
ÁdidiGaga (il hempescattore)12-06-2006 23:48:45 // 17193
szia Erika!
hmm...nehéz ezt innen megmondani...
bármikor el tudod modellezni a szitut? vagyis "tudod szándékosan nyekeregtetni" ?
nekem is állítottak már kormányművet meg cseréltek gömbfejet,mire rájöttem a problémára,ugyanis téli fagyban vagy nyári szárazságban szorult csak a csapágy,máskor nem tudtam megmutatni a szerelőknek a jelenséget :-)
pb_!
volt ma "jelmezes főpróba" :-)
pb_12-06-2006 23:47:13 // 17192
Jó lenne mindenképp a dolog végére járni. A gömbfej tud csúnya dolgokat okozni, de ahogy így kivettem a leírásból azt cserélhették. A szilent az talán annyira nem veszélyes, bár az sem jó, ha rossz.
pb_12-06-2006 23:44:09 // 17191
Akkor így, ahogy lejön nekem az alsó gömbfejet cserélhették. A következő tippem a szilent.
Erika12-06-2006 23:41:22 // 17190
Most megint egy buta kérdés jön, de látom Te nem kapsz görcsöt tőlem. :-)))
Ha az alsó gömbfej, vagy a szilent vacakol, akkor merjek-e vele mocorogni a városban, vagy sürgősen szereltessem?
Erika12-06-2006 23:36:26 // 17189
A kereket levették, aztán a gólyalábat, aztán a féltengelyt, a féktárcsát is,(a leszerelési sorrendet lehet nem jól írtam) aztán flexel kivágták azt a gombócos valamit, amihez le kellett mindent szerelni, mert nem akarta a 17 éves kincsem elengedni a gyári eredeti alkatrészét. Én talpasként vettem egy valamit, amit dobozostól elvittem a szerelőhöz. Ők meg a doboz nélkül beszerelték. :-)))
Hát nem könnyű velem távszerelni, azt látom, de fejlődök. Egyre jobban megismerem az autómat. Már tudom merre van a világítás reléje, meg a kerék, meg a szelepsapkát is tudom mi, mert nemrég vettem Alfásat. :-) De komolyan zavar ez a nyikorgás, azt meg túlzásnak tartom, hogy minden alkatrészt kicseréljenek rajta, és a baj meg ne oldódjon meg.
pb_12-06-2006 23:31:12 // 17188
Sztem alsó gömbfej, vagy szilent a merevítő rúdban.
pb_12-06-2006 23:27:59 // 17187
Ja, ja én is inkább így gondolom, azért is írtam. De mind1 azért majd jobban szemügyre veszem a rotort is, úgyis szét van szedve.
Erika12-06-2006 23:25:59 // 17186
Ha döccen, akkor siralmas hangja van, attól félek, hogy valami nagy baja lehet. De már akkor is nyikorog, ha beülök, pedig nem is vagyok 1 mázsa.
Hari12-06-2006 23:24:12 // 17185
Mármint arra értetem, hogy a tiedbe az elektronikában van a tiltás.
pb_12-06-2006 23:20:03 // 17184
Nem tudom, de sztem 7végén +sasolom a rotort.
Hari12-06-2006 23:17:52 // 17183
Szio Eika! Csak még azt kérdezném, hogy mikor nyikorog amikor rugozík, vagy amikor kormányzod jobra-balra.
pb_12-06-2006 23:15:57 // 17182
Szilent, gömbfej, mondjuk.Mi értesz talpas alatt?
Hari12-06-2006 23:12:50 // 17181
Igen egyes tipusoknál - a tied is lehet, hogy ilyen volt - a gyujtás tiltásé az elektronika felelös. De biztos, hogy valamilyen modon meg van.
Erika12-06-2006 22:51:13 // 17180
Sziasztok!
Kérdezhetek butát? :-)))
Mi a nyűves nyikoroghat a bal első keréknél? A talpast már kicserélték, (szerintem feleslegesen) a teleszkópra gyanakodnak, de az új, kb. 2 hónapja volt kicserélve. Mi okozhatja a nyikorgást szerintetek?
pb_12-06-2006 22:48:14 // 17179
A befecskendezős típusoknál nem vagyok biztos benne, hogy így van.
ÁdidiGaga (il hempescattore)12-06-2006 21:42:22 // 17178
na,valami ilyesmit lehetett abban az angol szövegben! :-)
mai események:
délben rugóösszehúzó visszavisz,szűkszavú véleménycsere után megoldottuk a
felnicsavarokat,sőt kaptam felajánlást arra az esetre,ha nem akarom visszatenni a problémás csavart. (egy bontott 1.7 IE-ből)
előtte megcsináltam a gátló alján a levert festés javítását (egyenlőre az alapozót)
este a kútnál kiverettem a kerékdobot vízzel.
majd később leszek ;-)
Hari12-06-2006 21:33:21 // 17177
Csaó! Ifjú titán barátom. Először is - most néztem meg a taligádat - gratulálok hozzá!!! Igen szép darab. / Őszintén: egy kicsit irigykedek most./
A fordulatszámra visszatérve .: Ezeknek a motoroknak alapból kell a ford.védelem, mert különben annyi nekik.
A gyújtás elosztóban, mégpedig a rotorba van gyárilag beépítve egy kis "röpsúly" aminek 6800 ford./pec-nél kell kimozdulnia és ez által a gyújtást, úgymond lesluszolja. Ez MINDEGYIK boxerba meg kéne, hogy legyen!!!
ÁdidiGaga (il hempescattore)12-06-2006 01:11:09 // 17176
á,most ez úgy lesz,hogy holnap ha viszem vissza a rugóösszehúzót ,
meglazíttatom veleük (légkulccsal vagy akármivel),aztán én kézzel visszahúzom.
vagy lehet hogy veszek felnicsavart is,mert a csavarfej lehet a ludas, a kulcsom a többit szépen kitekeri, csak ezzel szenved :-(
pb_12-06-2006 01:07:41 // 17175
Akkor előbb kellene szerezned 1 jó kis kerékkulcsot.
ÁdidiGaga (il hempescattore)12-06-2006 01:03:52 // 17174
igazából már be akartam fújni meg próbaképpen nekiesni a csavaroknak.
csak mint írtam, egy felnicsavar nem enged :-(
amitől még fosok: remélem a kerékagynak nem lett baja.
próbáltam óvatosan járni vele, de pl. ezeken a k...szott villamossíneken nem tudsz elég óvatosan átmenni, beugráltatja a szar oldalon a kereket :-(
(pont a villamos mellett lakunk,nem tudom megúszni sajna)
pb_12-06-2006 00:59:39 // 17173
Ha nem, akkor be kell fújni.
Tomee12-06-2006 00:57:46 // 17172
Jaja, nincs elfelejtve, csak mikor ráértem volna, mindig esett.. :(
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
548
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?