Forum >> Alfasud-33

ÁdidiGaga (il hempescattore)12-06-2006 00:57:20 // 17171
lent még nem néztem,de a gömbfej végén az anyát úgy lehetett megíndítani,mintha tegnap tették volna fel. ugyanis a lengéscsillapító olaja szépen keni egy ideje. abban bízok,hogy lentre is jutott egy kevéske :-)
pb_12-06-2006 00:57:12 // 17170
Az enyém még mikor ment, nem tiltott sehol.)
Tomee12-06-2006 00:56:44 // 17169
Célszerű befújni előtte őket valami csavarlazítóval, és a végüket +tisztítani. Hihi, az elejét nem is lehet megtisztítani, mert bent van a menetben :D
pb_12-06-2006 00:56:02 // 17168
Elméletileg 6,5-7k között dadog le. Sztem az 1.4-nek is ki kell forgnia a 6,5-et. Nézd + a kontaktot a múltkori útmutatás szerint.
pb_12-06-2006 00:52:59 // 17167
Na igen, én ilyenkor próbálok kérdezgetni, nálamnál tapasztaltabbakat, vagy próba, aztán esetleg 1 újra tábla. A balos már csukott szemmel is fog menni.) Alsó csavaroknál arra kell figyelni, ha be vannak rohadva nem szabad erőtetni őket, mert, akkor könnyen tönkre tehető a menet a csonkállványban. Célszerű befújni előtte őket valami csavarlazítóval, és a végüket +tisztítani.
ÁdidiGaga (il hempescattore)12-06-2006 00:52:03 // 17166
a karbis 6800-nál (olvastam,hogy valahogy a gyújtáselosztó csinálja,csak angélusul volt.:-) az iniecciós szerintem 7000-7100 kb.
Tomee12-06-2006 00:46:36 // 17165
Hát, nálam az vicces lenne, mert betegeskedik a műszer. Kétféle állapota van, egyszer kicsit mutat kevesebbet, néha meg sokkal. A "jobbik" verziónál kíváncsiságból megnéztem és 5.500-nál szabályoz le. Valójában mennyit kéne mutatnia, mennyit forognak ezek a motorok? Főleg az 1.4es érdekelne, bár szerintem nem lehet számottevő különbség a nagyobbaknál sem.
ÁdidiGaga (il hempescattore)12-06-2006 00:44:29 // 17164
világos,én is ezt vallom! csak arról beszéltem,hogy megcsinálsz valamit,de igazán nyugodt akkor lennél az eredményről ,ha már sokszor csináltad előtte és tudod,hogy tényleg mindent maximálisan csináltál. de kontrollnak az is tökéletes,ha elbeszélgetek veled vagy mással,aki már csinált és használt ilyet. mondjuk ha meg rutin kell, van azon az autón balos rugóstag is :-) alsó csavroknál mire ügyeljek? egyébként ezzel a szerelővel alapjában az a baj,hogy azt hiszi mindenkinek a saját versenyautóját építi. Vagyis kipróbáljuk és ha nem jó, megy megint a kés alá. na nekem ez nem jön be, alapos szerelésre-felkészülésre nem sajnálom az időt,de kísérletezgetésre igen :-(
pb_12-06-2006 00:41:43 // 17163
Így kell ezt csinálni, de én inkább azt szoktam mondani, hogy a fordszámmérőt nem szabad 4k alá engedni.))
pb_12-06-2006 00:39:58 // 17162
Nekem is szmbe jutott 1-2 dolog, ha 1x kész lesz az autó, bár szte, ez soha nem fog bekövetkezni.) Szóval lesz 4x4?
Tomee12-06-2006 00:38:45 // 17161
Hát, folyás előtt nem volt vele gond. És az alapján, hogy mióta csak az egyik fog hátul, kicsit félrehúz nagyobb fékezésénél, szerintem előtte működött az is..
pb_12-06-2006 00:36:22 // 17160
Pedig neki kell állni, nincs mese, ha azt akarod, hogy működjön, jó, és szép is legyen a dolog.) A rutin pedig majd jön magától. Én mindig azt szoktam mondani, ők + tudják csinálni, akkor én is. Lehet, hogy tovább tart, de sztem +éri. Ha szépen körbe tudod forgatni akadás nélkül, akkor tökéletes lesz az.) A cserénél majd az alsó 4 csavarra figyelj oda.
Tomee12-06-2006 00:36:20 // 17159
Tudom hogy volt 33asban, ezért írtam, hogy típusazonos. De ezek szerint nincs túl sok értelme. Le kell tekerni a 4 ablakot meg kinyitni a tetejét és utána már csak nem szabad 100 alá engedni a mutatót :) És nem, nem a vízhőfokra gondolok.. :D
ÁdidiGaga (il hempescattore)12-06-2006 00:32:18 // 17158
igen,nekem is van egy prospektus, 33 SW 1.4 ie Flag limited edition, pl. klíma is volt benne. én is felírtam a kéménybe korommal olyan hasznos dolgok közé,mint Alfa Control, 30-ezres Sonar gyári távirányító meg hasonló :-) ha már nagyon nem lesz mire költenem, akkor foglalkozom ezekkel :-) (de csak a 4x4 után! :-)
pb_12-06-2006 00:29:00 // 17157
Volt klíma 33-ban is gyárilag, de állítólag nem valami nagy szám, pl MGegenek is van, asszem ő is mondta, hogy nem valami +győző.
ÁdidiGaga (il hempescattore)12-06-2006 00:25:29 // 17156
köszi! :-) azért jó,hogy te is lektoráltad,így az igazi az élmény ;-) (egyedül a rutin,amit irigylek a szerelőktől.anélkül olyan szarul érzem magam, pl. múlt héten is bennem volt a tipikus érzés, hogy: -még sose nem láttam -még sose nem csináltam de szerintem így nem jó! - csak aztán ez így érvnek gyenge,főleg ha le akar valaki koccolni :-) de azért pl. most is a súrlódásnál azért sem estem kétségbe ,mert ahogy elképzeltem,és ezt a súrlódást a kormányművel leküzdeni abszolút nem tűnt lehetetlennek. :-)
Tomee12-06-2006 00:25:11 // 17155
Nem kötelező annak a klímának folyamatosan mennie :) Meg nem tudom, Alfáknál mennyire divat, de volt korábban a családban 2. gen. Lancia Delta HF, turbodiesel. Abban volt egy kis kapcsoló, ami padlógáznál oldotta a klímát, hogy hadd szaladjon a vas :D
Tomee12-06-2006 00:23:03 // 17154
Igen, csak épp időre mentem meg garázs híján nehéz lett volna szétdönteni a dobot. Nem vagyok büszke a megoldásra, de menni megy, a fékeket meg egyébként is időszerű ettől függetlenül rendbetenni. Ezért is gyűjtöm az infókat, hogy ha egszer már piszkálva lesz, akkor lehetőleg soká jó legyen utána. Szeptember végén műszaki, addigra már rég fel kell legyen újítva az egész rendszer. Lehet jövő héten megyek bankot rabolni, hogy ki is tudjam majd fizetni.. :(
pb_12-06-2006 00:21:49 // 17153
Elég nagy macera utólagosan beszerelni. Én inkább teljesítmény párti vagyok.))
pb_12-06-2006 00:20:23 // 17152
Ezt még így nem tudhatod, a fékerőszab. még közbe szólhat.) Amúgy, ha folyik, akkor munkahenger csere lesz a +oldás.
Tomee12-06-2006 00:19:50 // 17151
És egy nyáriasabb téma: valakinél tapasztalat típusazonos klíma utólagos beszerelésével kapcsolatban? Illetve mennyire akasztják meg ezek a klímák a motort? Mert azért a 90 ló sajnos nem lehet egy energiabomba, ha megy a kliíma..
pb_12-06-2006 00:18:31 // 17150
Szép munka!) A rugót lassan kell visszaengedni, mert elmozdulhat, és befeszül, mint, ahogy történt is. Ezért volt balf@sz a szerelő. Így kell szépen nekiveselkedni a nagyobb dolgoknak is.)
ÁdidiGaga (il hempescattore)12-06-2006 00:18:17 // 17149
Tomee az olaj a munkahengerből folyik. darabja 2 éve 2500 ft volt. Mondjuk párban az igazi cserélni. nekem itt Miskolcon egy inkább OFF verdákat csináló olcsóbb szerelő 6k-ért tette rendbe mindkét oldalt. (kerékagy le, kiatakarít, munkahenger csere, összerakás, légtelenítés)
Tomee12-06-2006 00:15:06 // 17148
Nincs berohadva semmi a JH féknél. Csak elkezdett folyni valahonnan bentről a dobból az olaj, nekem meg menni kellett. A megoldás: kalapács és a fékcső "elzárása". Tudom, nem ez a szakszerű és biztonságos módja, de működik. Trabinál meg már megszoktam, hogy padlóféknél néha kicsit gépészkedni kell, hogy kb egyenesen menjen :)
Tomee12-06-2006 00:12:07 // 17147
Gyári 13"-as felni alatt alufelnit értesz vagy lemezfelnit? Az enyém ilyen:

Remélem ez alá (is) befér a nagyobb tárcsa!
ÁdidiGaga (il hempescattore)12-06-2006 00:06:58 // 17146
szóval,az nekem is lejött,hogy ez egy ilyen feszülős-torziós téma. alsótányér szépen állt de rajta a rugó kifelé dől ... vagy? rugót egyenesbe, de a tányér elmozdul a csapágyon végül is szépen , érzéssel visszaengedve csináltam és abban bíztam,nem lehet gond :-) a telót is úgy forgattam,hogy ahol nem illeszkedett a csapágy, az a rész kerüljön az összehúzó (vagyis kiengedő :-) vonalába. amúgy a "profi" összeszereléssel az is lehetett a gond,hogy légkulccsal zitty-zutty kiengedték az összehúzókat,aztán szépen összefeszült minden :-( én racsnis szárral engedtem vissza és közben figyeltem 1000-rel :-) tényleg nagyon boldog és elégedett vagyok ezzel a melóval :-)
ÁdidiGaga (il hempescattore)11-06-2006 23:06:31 // 17142
no,akkor megnyugodtam! figyu: gyors fürcsi+fél Unicum és itt vagyok azt' mesélek ! ;-)
pb_11-06-2006 23:01:27 // 17141
Az jó cucc. Az a lényeg, hogy akadálymenets legyen.) Nagyobb lesz a súrlódás, mert a rugó nyomja szét a tányérokat.)
pb_11-06-2006 22:59:16 // 17140
Miért nem csináltad + normálisan?
pb_11-06-2006 22:58:28 // 17139
1 féktárcsa + nyereg csere nem 1 nagy szám dolog, 1 szimpla parkolóban is simán kivitelezhető. Hozzávaló szerszámok: emelő, 7-es imbusz, 19-es dugó + szár( ha léhet legyen hosszú), 10-es kulcs, 7-es kulcs(lehetőleg csillag), 14-es, vagy 15-ös kulcs, csiszolópapír, műanyagcső, üres flakon, fékolaj. Különleges célszerszám nem kell hozzá. Az elején csak provizore rakd össze, és próbáld fel a 13-as kereket, hogy ha esetleg nem menne fel, akkor vissza tudd szerelni a régit.
ÁdidiGaga (il hempescattore)11-06-2006 22:56:13 // 17138
jóestét cartársak! nálam akkor Breco fék (automatikus többes szám!:) lesznek elöl. betétből 12 k /garnitúra körüli áron néztünk JURID cuccot. Erről valami tapasztalat? amúgy megint rugóösszehúzó hadjáraton voltam és asszem sanszos,hogy ez a harc volt a végső :-) (Már amennyiben természetes jelenség a következő: a rugót kiengedve akadálymentesen körbeforgatható lengéscsillapító, de azért határozottan nagyobb a surlódása, mint amikor a rugótányért üresen szimplán forgatja a toronycsapágyon az alfisti. Ugye az? :-)
pb_11-06-2006 22:47:50 // 17137
Az 1. fékek viszonylag könnyen szerelhetőek. Ahhoz, hogy leszedd a nyereget 1 7-es imbusz kulcs kell majd. A hátsó fékek trükkösek lehetnek, mert nem biztos, hogy 1.re lejön a dob. A dob a csapággyal 1ütt jön le. Aztán a végén nem árt majd légteleníteni a rendszert. Viszont írtad, hogy a jh 0, akkor erősen sanszos, hogy be van rohadva a fékerőszabályzó. Ez légtelenítésnél rögtön kiderül. A diszkóban a P4-es kollégák is menőzhetnek a 4 tárcsával.)))
Kisvuk11-06-2006 22:44:46 // 17136
Képzeljétek megint leesett a váltó végénél a váltórud a gyűrű mrgint leesett és huss turmikszolhattam a város közepén a váltókarral -:( Tobbet nem fog leesni :) Felhegesztettem egy alátéttel !!!! Tavaly Bp belvárosában esett le akor is sz..m vele. Ezek után csak ne kelljen levenni ott ahol nincs flex
Kisvuk11-06-2006 22:37:29 // 17135
Sziasztok !!! Jó téma ez a fék dolog, én is gondolkodtam, a hátsó tárcsák felrakásán, de nem mertem még nekifeküdni az ügynek ! :) Mellesleg valaki írta 10000 km és nem nyult a fékhez lassan nekem is rá kellene nézni mert szerintem a hátsóm jobban fog mint az első .
Rumi11-06-2006 22:14:26 // 17134
ilyenkor marad a kézifék, ha csak az elsőt szedted szét ;)
Andorka11-06-2006 21:56:46 // 17133
Hali. fék ügyben én kérdeztem a múlt héten... Nekem sima tárcsa van fenn gyárilag, és most lesz cserélve a duplára (belső hűtésű) A féktárcaa mérete átmérőre egyezik, de a vastagabb tárcsára vastagabb féknyereg is kell. Emiatt még nem vagyok 100% biztos hogy a gyári 13-as felni felmegy, de próbacseresznye. Legfeljebb megpogácsázom a felnit, de bízok a sikerben. A cseréről én sem tudom, hogy házilag kivitelezhető-e (közepes autó ismerettel, jól felszerelt garázsban), vagy érdemes mindenképpen szerelőre bízni. A cink a dolgoban, hogy pl. nekiállok itthon és időközben kiderül, hogy mégse tudom befejezni célszerszám miatt, akkor még a szerelőhöz se tudok elmenni fék nélkül...
Tomee11-06-2006 14:11:31 // 17132
Oks, asszem valamelyik nap lekapom majd az első kerekeket és megnézem, hogy néznek ki most a tárcsák elől! A fékeket meg lassan úgyis komolyan fel kell majd újítani, mert a jobb hátsó = nulla. Arról nem is beszélve, hogy ~10.000 km-t tettem a kocsiba, mióta nálam van és a fékekhez még nem nyúlt ezalatt senki. Épp ezért is merült fel bennem, hogy ha már úgyis sok alaktrész cserés lesz a fékrendszerben, akkor lehet nem is olyan nagy +költség lecserélni valami hatékonyabbra a rendszer egyes elemeit. Hátulra tárcsafékkel kapcsolatban valaki másnak tapasztalat? Vagy ez nem "divatos" átalakítás, csak én akarok 4 tárcsával menőzni a diszkóban? :D
pb_11-06-2006 13:16:13 // 17131
Sajnos ez így még nem jelent semmit Ha füstölt, akkor a betét biztos, hogy üvegesedett. Érzésre ezt elég nehéz +állapítani, csak műszeresen lehet. De mondjuk, hacsak 1x volt ilyen, azért még nem kell aggódni, de érdemes +nézni közelebbről is mi a helyzet.
pb_11-06-2006 13:12:32 // 17130
Látom nem nagyon szoktad olvasgatni a fórumot.)) Pont a 7en volt téma az 1. fék. A 33-as ABS-e tényleg nem nagy szám, mint írtam, de mondjuk azt is szem előtt kell tartani, hogy legalább 15+ éves fejlesztésről van szó. 1. fék: 2 fajta fékkel gyártották a 33-asokat, szimpla tárcsával, ill belső hűtésű tárcsával. A belső hűtésű tárcsákat a nagyobb teljesítményű modellekre szerelték(16v, és talán az utolsó szériás 1.7QV-kra). A 2 fajta tárcsa átmérőre +1ezik(239), az eltérés a vastagságban van(11, 22). Tehát felmegy rá a 13-as kerék is. Hátsó fék: tárcsafék csak az a ABS-es modelleken volt( 1.7 IE, 1.7 16v, 1.7 16 SW, ezek közül persze közül csak néhányon, ill az összes P4). Én úgy gondolom, hogy min agyat kéne cserélni, de leginkább át kéne vizsgálni csavarról, csavarra az egészet.
Tomee11-06-2006 11:29:31 // 17129
Mentem a kocsival az előbb és örömmel jelenthetem, hogy a fékek továbbra is működnek, a füstölésnek nem lett maradandó hatása (vagy legalábbis még nem látszik)!
Tomee11-06-2006 09:44:17 // 17128
Az ABS-ért én nem rajongok, az nekem nem igazán hiányzik :) Még ha ezért a kijelentésemért majd páran úgyis megszólnak.. Amire kiíváncsi leszek, hogy a füstölés után ha ma majd megyek a kocsival, milyen lesz a fékhatás, remélem nem bas***ott el semmi, nem égett be a tárcsa vagy a betét. Csere: Csíklámpás, 1.4es 33asra milyen másik 33as fékei mennek fel, amik komolyabbak? Ill. azokkal maradhat-e a 13"-os gyári alufelni? Meg hogy melyik típusokon volt gyárilag hátul tárcsafék és mekkora macera hátul a dobot tárcsára cserélni? Így első körben csak ez a pár kérdés, könnyed, vasárnapi ebéd előtti gondolkodtatónak :) Délután meg meglátjuk, fognak-e még a fékek..
András bácsi11-06-2006 09:23:40 // 17127
Igen, Brembo-csoport. Nem nyilatkozol hajtáslánc ügyben? :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)11-06-2006 09:12:33 // 17126
tényleg,fék... a következő bartellcsomag gerincét az első fékek cserés darabjai alkotják. tárcsából Breco márkájút néztünk, állítólag ez egy Brembo-változat. TUD ERRŐL VALAKI VALAMIT? ára alapján (7xxx /db) hihető, csak nekem kicsit olyan elsőre,mint az "Adabas" póló :-D
pb_11-06-2006 00:59:02 // 17125
A 33-asoknak alapból nem nagy szám a féke, sőt az ABS sem 1 nagy szám. Azért 1 örömautózás után nem igazán szabadna füstölni a féknek. Több dolog lehet, vagy nagyon sz@r minőségű a fékbetét/tárcsa, vagy befog a féked. Nyúlóssá pedig azért vált, mert már nagyon túlhevült. Ha féket akarsz tuningolni 2 1szerűbb +oldás van: szerzel hűtött tárcsákat a hozzávaló nyergekkel 1ütt, vagy a Fiat 257-es tárcsáit rakod fel a hozzávaló nyergekkel(gt írta régebben), de akkor már csak a 15"-ös felnik mennek csak fel.
ÁdidiGaga (il hempescattore)11-06-2006 00:17:11 // 17124
(folyt) a felső rugótányér teteje és a 4-menetes-száras kupak összerakva pl. csak nekem tűnt annyira csálénak,igazából a hülye formájuk miatt látszott úgy,mint ami centikre eláll a normális helyzettől. Mondjuk az igaz,hogy az eredetileg horganyzott-festetlen kupakon szinte szinterezésnyi vastag lett a festésem :-) Mivel ez eredetileg nem csupasz vas és felül, védett helyen (?) van,nem sajnáltam a festést leszedni az illeszkedés érdekében. De akárhogy csupaszítottam, nem lehet a két elemet összetolni tökéletesen. Van 1 illesztési pont,ott illesztem és akkor körben 2-3 mm a hézag. Ha itt bepüfölöm jobban ,ellenkező oldalon már 4-5 mm a hézag :-( Végül arra jutottam,hogy mivel szinte már vas-a -vassal találkozik,ez így jó! aztán a másik: a toronyszilent lemeze qrvára nem illeszkedett a kupakra :-( 2 menetes szárnál oké, de a túloldalon egyiknél 3 mm a másiknál 5 mm volt kb.a difi :-( Ezt is hiába ütögettem,ellenben minden szárra anyát csavarva kis türelemjátékkal sikerült összeszorítani szépen a két elemet. Lehet hogy a kocsi súlya is megtette volna a dolgát, de mondjuk mi van ha mégsem? Most holnapig maradnak az anyák,szerintem szépen marad a lemez a helyén... végül a toronycsapágyról:természetesen 2 darabban jött szét, szerencsére "rendeltetésszerűen" vált ketté. Az alja a telón, a teteje (ami amúgy szépen illeszkedett )az alsó tányérban maradt. Szerencsére sérülésmentes volt a két fél és sikerült is összepattintanom őket :-) Az összeszerelésben annyira jutottam,hogy a teló-toronycsapágy-alsótányér kötést összeraktam. (érdekes,hogy a szerelővel ellentétben nekem a bicajszereléses emlékeim alapján logikus volt,hogy a felsőtányérba illesztem először a csapágyat és azt teszem rá a gátlóra, amin kis igazgatás után elmozdulás nélkül rögzült a cucc. Ők fordítva csinálták és nem volt stabil a kötés :-( Hát ennyi mára, kedves gyerekek!
pb_11-06-2006 00:07:15 // 17123
"Persze ment a hümmögés,hogy szerinte ez így jó meg majd a kocsi alatt a helyéremegy minden..." + a f...m, az megy a helyére, az ilyennek szívesen beépíteném valamelyik testrészét, mondjuk a csapágyház helyett, aztán jöhet a teszt. Tehát akkor +int igazam lett.
ÁdidiGaga (il hempescattore)10-06-2006 23:55:13 // 17122
Tehát: pénteken du. épp lett egy kis időm meg kedvem is visszavini a rugóstagot. Persze ment a hümmögés,hogy szerinte ez így jó meg majd a kocsi alatt a helyéremegy minden... Szerencsére épp nagy betonozásban voltak, felajánlotta ugyan hogy hagyjam ott,de szinte örült,amikor előjöttem azzal a változattal,ami nekem is a legjobbnak tűnt: vagyis hogy hétvégére adja kölcsön a rugóösszehúzókat! amúgy kinézetre az általad mutatottra hasonló, de gyári cuccok (laposacélból vannak a fülek és jobban elosztják az erőt) és még 25-ös Cro-Va fejet is adott hozzá,szerintem nekem nem lett volna :-) ma du. akartam a gyerekkel átmenni, bicajfékét is megcsináltuk volna ,de esett az eső,így estére maradt... már korábban szembesültem a ténnyel,hogy a kb. 2 heti folyamatos festés-mázolás (szinte) fölösleges volt a szerelés behatásai miatt,azért megrövidítettem a polifoam-fetrengőmatracomat 10 cm-rel és csináltam a karmok alá 1-1 párnát. most már én sem értem, gt mitől parázott, ment az összehúzás mint az ágybasz..rás. (jó,tudom én szoktam mondani,hogy kemény f..szal... :-) végül is az jött le,hogy nagy baki nem történt,csak bosszantó apró slendriánságok! :-( (folyt köv)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.