Forum >> Alfasud-33

pb_28-05-2006 13:02:56 // 16721
Az a baj, hogy ez jó nagy lélegzetvételű munka, és jól szét kell szedni hozzá az autót, de nem kivitelezhetetlen.
kando.28-05-2006 12:52:58 // 16720
Tegnap megmutattam Kozinak is, a tető télleg gányolt, de szerinte inkább a fényezést baxták el, de lehet rajta gittegylet és tsa-i is... :) :( MAjd megbeszélem Vele, hátha a hátfalat meg ami még javításra, cserére vár, meg tudja-e csinálni... Az ajtókra azt mondta, érdemesebb cserélni, ha a másik jó/jobb állapotú. Igaz, azokat majd fényezni kell, mert a rend éber őrei talán nem örülnének ilyen piros-zöld tirtarka autónak.. :)))
pb_28-05-2006 12:44:47 // 16719
Sztem igen.
kando.28-05-2006 12:41:22 // 16717
Azt hiszem, majd én is átnézetem még valahol, valami ismerőssel, mert van egy érzésem ezek után, hogy nekem is csak idény jelleggel lett ,,megjavítva''...
pb_28-05-2006 12:22:18 // 16716
Általában ez szokott lenni a lakatosmunka lényege, jó vastagon neki az alvázvédőt. A küszöb cserével, és az aljának a lakatolásával el lehet szórakozni jó sok időt, hogy normális lagyen.
ÁdidiGaga (il hempescattore)28-05-2006 09:40:55 // 16715
hi Scott! szerintem az autóink összebeszéltek! ;-) lassan nekem is bekerül a teló,de engem már nem érdekel mi lesz felül,egy komplett felújított tag kell bele. csak össze kéne szereltetni,de valszeg csak holnap lesz műsoron. egyébként tervezéssel bartelezem a cuccokat,pont azt számolgatom,hogy az engterv díjából milyen tárcsa meg fékbetét jönne ki :-) kipuffot én is csendesí(t)tettem: vagy 2 hete átrepedt a leömlőben egy henger csöve+10 forintos lyuk :-( hívom a műhelyt ahol csinálják az újat: 1 hét várakozás :-( na gyorsan elmentem egy ismeretlen helyre,csak a táblára emlékeztem a főúton. szerencsére senki nem volt viszont csápos emelő meg minden... nagy fejcsóválások között de lelkesen fúrt-faragott-tömített (kiderült nem véletlenül Lancia Kappa 3.0 a családi ótó :-) szerintem szimpik voltunk,mert több manust akik jöttek másnapra-azutánra rendelt vissza olyan halk lett az autó mint szerintem nálammég soha ja és a lényeg: nem kért semmit, mondván nem garantálja meddig tart a "megvarrás" :-) (mondjuk a munkája alaposnak tűnt, már két hete hibátlanul megy,persze az új leömlő csak késik,de hamarosan lesz!) kasztni: nekem az őszi padlólemezszél-szegés nem tartogat meglepetést. az egyszerű szakaszokon -leszámítva csupasz vasra alvázvédőzést - tűrhető,a kritikus helyeken már akkor tudtam,hogy gittes gányolás történt, amikor elhoztam. :( Szerencsére ezek csak pontszerű helyek, majd lokálisan egyenként elbánok vele:-)
Scott28-05-2006 09:01:47 // 16714
Mindegy a lényeg annyi volt, hogy tegnap kicsréltem a JE lengécsillapítót. A felső rugótányér mindkét része nekem is szét volt rohadva, szerencsére szereztem két jót így azokkal raktam össze. Kicseréltem a leömlőt is, végre csendes az autó :) Végre beraktam a tavaly Árpitól kapott gyári fékbetéteket. Ég és Föld az előzőhöz képest, pedig azok is újak voltak. A szemét banda tavaly ebből is noname szart rakott be, ami két fékezés után nyöszörgött és a fékhatás is nagyon gyenge volt. És a legmegrázóbb : alaposabban átnéztem aknából az alját. Úgy néz ki cserés mindkét küszöb ezenkívűl szinte az egészet lehet lakatolni újra... :( Ha nem büntetnék az emberölést, most azonnal felkeresném a tavalyi tárasásgot és egyesével vágnám el a torkukat. Nagyon durván átbasztak a szemét mocskok. Gyakorlatilag egy két helyen foltoztak aztán az egészet vastagon átkenték alvázvédővel, ott is ahol már nem volt kedvük javítani...
Scott28-05-2006 08:53:43 // 16713
Eszem megáll. Az előbb írtam kb. egy oldalt, erre meg lefagyott az explorer... brrr
Scott28-05-2006 08:35:49 // 16712
Hagyd a fenébe ezt a felújítósdit. Vegyél bele egy bontott elosztót, fillérekért lehet kapni.
pb_28-05-2006 02:30:13 // 16711
Persze.)
pb_28-05-2006 02:29:47 // 16710
Nem azokat mondta, hanem ami a főfékhengernél van, az 1ik a ködlámpájé, az biztos, a másik nálam a 4keréké(de nálatok nincs ilyen), nálatok, a tompított reléje, vagy fényszórótörlő reléje lesz. Az akksi mellett az üzemanyag-szivattyú, ill a vezérlőegység reléje van. Egyébként az a kép is tőlem származik.)
Koviubi28-05-2006 02:24:16 // 16709
Ilyenkor itt?
pb_28-05-2006 02:21:49 // 16708
Nalám az, az irányjelző relé. Nem csodálkoznék giovanniékon, ha nálad más helyre rakták, vagy esetleg valami házilagos barkács történt.
swan27-05-2006 22:08:21 // 16707
A kapcsolót nézted az átad? Mielőtt még szétszedet a relét apró darabokra:-)))
swan27-05-2006 22:05:04 // 16706
Azokról beszélsz amik jobb oldalon az aksi mellett vannak (2db)? Azokat már én is nézegettem de még lusta votam megbézni a könyvben. De ha jól emlékszem te belinkeltél 1 oldalt a bizti tábláról! Na abban a könyvben benne van amit kérdeztél ha jól emlékszem.
swan27-05-2006 22:02:56 // 16705
Csak úgy infónak! Ahol aközponti ajtózár reléje és az ablakelmeő van ott nekem is van egy 3. relé de az tuti nem az irányjelzőjé mert az már ment tönkré és a z nekem a táblán van!!
bb1827-05-2006 17:03:11 // 16704
szerintem létezhet gyáriban is, mert ha tengeylt lehet kapnia kkor perselyt is. amugy szétszedném, hogy a tengelyt is szabályozzák fel és ugy illesszenek hozzá perselyt.
Andorka27-05-2006 16:10:43 // 16703
No uraim, Köszönm a segítségeket gy.elosztó ügyében. Egyelőre annyit tudok, hogy a zkártya gyártásánál a szerelő nézegette az elosztót és feltűnt neki, hogy a rotorból kis darabka hiányzik és égett is a felülete. (pedig február-március körül cseréltem) Kicsit megmozgatta kézzel és látszott, hogy lötyög a tengely, emiatt a rotor hol közelebb hol távolabb van (kóvályog, nem körkörösen forog) Hangja is van a dolognak, kábé tél eleje óta hallok zörgő hangot a motortérből, de eddig nem tudtam, hogy mi okozza. Hát ez. Az elosztó menthető lehet, ha sikerül a tengelynek perselyt gyártatni. Hari mester írta, hogy ilyet újonnan nem leet kapni, marad a faragás. Esetleg valaki meg tudná mondani e gáyri méretet? Vagy mérjem le és gyártassam le a mostani méretekre? A hétvégén nem tudom, hogy tudok-e bíbelődni a kocsival, lehet csak jövő héten veszem jobban szemügyre az elosztót és nézem meg melyik persely a kopottabb. Gondolom ilyenkor célszerű mindkettőt cserélni.
pb_27-05-2006 13:21:47 // 16702
Azt a nagy szürkét ne kapd szét, mert az a központi ajtózár reléje mint írtam. Hanem van mellette 2 db kicsi, olyasmi, mint a bizti táblán, azok közül az 1ik lesz az. Elméletileg +van a helye a tálcán, de lehet, hogy jómunkásemberek már kiszedték onnan. A túzfalon pedig a 4kerék relé(ez nálad nincs), ködlámpa relé, fényszorótörlő relé, tompított fényszoró relé, található. Kéne pontosan tudni melyik relé volt az.
M-GEGE27-05-2006 01:32:56 // 16701
Sejtettem! Akkor tényleg a középkonzol felől jön! Csak az az egy relé van ott és valóban több (ezek szerint 6) szál megy bele. Na azt akkor szétkapom. Amúgy más relé nincs azon a tálcán csak ez az egy, de ez bazinagy és egyáltalán nem olyan mint amik a biztitáblán vannak. Amúgy nem tudod milyen biztik vannak a motortérben (nem a tűzfalon, hanem ott ahol neked van az abs, ami nekem nincs), egy fekete levehető burkolat alatt? Mert ott volt egy 30as bizti ami ki volt "menve"...de fogalmam sincs mi az.
pb_26-05-2006 23:36:17 // 16700
Szóval az elektromos ablakemelő reléje, a kormány mellett jobbra lent található, a múszerfal alatti tálcán, ha nem volt még berhelve az autó. Ha nincs szerencséd, akkor a kozépkonzol mögött lelhető fel. Egyébként 1ütt kell lennie a központi zár, és a irányjelző reléjével. Az a irányjelző reléjével könnyen összekeverhető, a központi zár, teljesen más nagy szürke doboz lesz, 6 vezetékkel.
kando.26-05-2006 23:29:40 // 16699
Jaa, nem figyeltem, sorry... :)))
pb_26-05-2006 23:25:45 // 16698
16696 hsz.
kando.26-05-2006 23:16:59 // 16697
Akkor az rpm honnan ? Monjduk, még az enyémben sem követtem végig, majd megnézem ott is :)
pb_26-05-2006 22:49:47 // 16696
Onnan a vezérlőegység kapja a jelet.
pb_26-05-2006 22:48:37 // 16695
A trafóról kapja, 1 fehér színú vezeték.
pb_26-05-2006 22:47:41 // 16694
Hi! Valamikor beszélnünk kellene.
pb_26-05-2006 22:46:03 // 16693
Ugyanabban a könyvben.)
Scott26-05-2006 21:38:32 // 16692
"gyújtás elosztó persely" Mit értesz ez alatt mert lövésem sincs mire gondolsz ? :))
Scott26-05-2006 21:36:57 // 16691
A trafóról kapja a jelet.
kando.26-05-2006 19:11:31 // 16690
Háát.. nem tudnám hová tenni, meg most nekem is spórolnom kell... Egyéb kacat még belefér, de egy egész autó kicsit nagy.
bb1826-05-2006 19:09:26 // 16689
sztem inkább müszer baj, mert rosszul számolja a négyszögjeleket. sztem.
bb1826-05-2006 19:08:42 // 16688
esetleg agy sud-nak ?? ócsóé ??
kando.26-05-2006 19:02:48 // 16687
Nem ott lesz a lendkeréknél, vagy merre, ahol a gyújtásvezérlés is kapja a jelet ? De ha minig arányosan kevesebbet mutat, műszer hiba nem lehet ? Egyáltalán ezt mióta csinálja ? :)
kando.26-05-2006 19:00:58 // 16686
Jó lav, talán tudok még neki helyet szorítani ;-)))
Andorka26-05-2006 18:52:53 // 16685
No, két hónap után ismét legális a 33-om:) kipufogócserével meg lett oldva a zöldkártya, bár a CO érték nem az igazi, a gy.elosztó persely kotyog... Erre van megoldás? (pl. perselyt lehet kapni, vagy gyártatni kell?)
Tomee26-05-2006 18:16:33 // 16684
Hi srácok! Lenne egy kérdésem: 33-asban a fordulatszám jeladója merre van? Mert időnként nem a valós értéket mutaja, hanem kicsit kevesebbet (pl. alapjárat 800 helyett 5-600 között) és ez az arány megmarad nagyobb fordulatnál is. Vagy esetleg más oka lehet a csalásnak? Minden (értékelhető :)) hozzászólásért előre is köszi!
bb1826-05-2006 17:49:36 // 16683
szia Kando !! vinnék megint egy kisebb láda cuccot sopronba ha kell. érdekel ?
kando.26-05-2006 16:16:00 // 16682
De ennek semmi köze a kürthöz! Az egyik könyvben Ixxx-el jelölték az ablakemelő reléjét, egy másik könyvben meg I-vel a kürt reléjét, de ez nem ugyanaz a relé!!!
M-GEGE26-05-2006 16:13:15 // 16681
ok thx
pb_26-05-2006 16:12:34 // 16680
Otthon +nézem a rajzot, és majd este írok.
M-GEGE26-05-2006 16:10:07 // 16679
amúgy ez hogy van? a biztosítéktábla másik felén becsatlakoznak a vezetékek...ahova bemennek kb u.ott van a hozzájuk tartozó relé/bizti a másik oldalon?
M-GEGE26-05-2006 16:07:45 // 16678
és ha a kürt jó akkor csak a vezeték lehet a hibás nem?
pb_26-05-2006 16:07:12 // 16677
Nem, ahogy Kando mondja az a kürt reléje.
M-GEGE26-05-2006 16:06:15 // 16676
Amúgy a rajzot láttam! De akkor még sokminden lehetett a gond. Most már csak a vezeték lehet, vagy a szerelő szerint kiégett a szoruló motor miatt a tábla...ami elég vicces kijelentés, mert minden más műx... vezetéket akartam ma kimérni multiméterrel, de nem találtam a másik végét, a műszerfal kibontásához meg nem volt lelki erőm
kando.26-05-2006 16:05:09 // 16675
Az a kürt reléje lenne, elvileg... a Te rajzodon.
M-GEGE26-05-2006 16:03:28 // 16674
De várj! I12 E.ablak relé! Az az a relé amelyik az én ábrámon az I?
pb_26-05-2006 15:55:05 // 16673
Pedig majd 2 hónapja kérdezte, a választ, szinte azzonnal +kapta.)
Bálint3326-05-2006 15:52:57 // 16672
Megjött pb, és rögtön megkaptad a magadét :) Látom szerencsére nem sok minden változott azóta, hogy utoljára itt jártam :)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.