Forum >> Alfasud-33
kando.19-12-2005 10:47:40 // 10521
Mekkora ez a kábel, keresztmetszetre ??
Kb., mert esetleg próbálok szerezni, meg sarut vagy szemet rá, hogy a testet odafogathasd a kasztnihoz, meg a melegpontot a gengerátorhoz, meg amihez még kell(het) :))
Azmo19-12-2005 10:39:44 // 10520
alap 14, terhelve 13,2-3-ra lemegy, feltölt rendesen 14ig, az a normál, gyári....mérték Robiék!
pb_19-12-2005 10:32:19 // 10519
1 ilyen kábelt nekem is kéne csinálnom, ill 2-t. Nem mértétek + a töltést a csere után? Akksit feltöltötted előtte?
a kmóránál általában ez beválik, ha már volt cserélve, a jeleadó, és a műszeregység is.
Azmo19-12-2005 10:19:23 // 10518
Szevasztok!
Nos, szombaton Bandi szetélyben jártam és 3-an kavartunk kicsit a gépen!
Generátor ki, kicsit meghupákolta Bandi, mivel semmi baja nem volt úgy nézett ki, majd kicseréltek Robival még egy izmos kábelt ami a generátort és az aksit köti össze (egyik saru), kis ráolvasás, majd ismét normális töltésem volt:) Szal hippijájé, ez megoldva, úgy néz ki a 4WD mágnese sem kattog amikor visszatettem a bizttit!
Közben szétszedtem a km órát, ill csak leszedtem a helyéről és fogtam a csatikat és a benne lévő fém lábakat kicsit össze feszítettem, jobban feszítsen ha rányomom a helyére, majd mivel nem volt túl stabil ahogy állt ezért kis karton darabokkal beszorítottam a helyére a csatikat, így moccanni sem tudnak! Km/h tökösen működik, nem hagy ki már erősebb úthibáknál(Soroksárin tesztelve:D).
Aztán a vízelvezetőt takarítottuk ki Robival, mivel eléggé tele volt, vagyis nagyon, a víz nem ment le, helyette a szellözőn befolyt az utastérbe :D Szal az is tiszta.
Aztán még vettem 4 lemezfelnit is.....
Hát, kb ennyi, nagyon hasznos nap volt, köszi Bandinak és Robinak és anyukámnak, valamint kis kutyámnak Totónak :D
Scott18-12-2005 18:59:52 // 10517
Szia gt ! Röstellem magam, hogy még nem vittem vissza a feszítő vasat, de napok óta családi programok vannak. Holnap délután ráérnék, akkor átdobom. Előtte felhívlak.
Köszönöm, elfogadom :)
granturismo18-12-2005 18:52:00 // 10516
Scott
Nekem van egy hibátlan műanyag burkolatom valamelyik oldali. Szívesen neked adom.
pb_18-12-2005 18:40:44 // 10515
Ok. Akkor kb 180k km van bennük. Esetleg 1 csere nem érdekel simára, vagyis ABS nélkülire.
Még 1 fontos dolog a jeladó nagyon könnyen törik, vigyázni kell vele!
Scott18-12-2005 18:35:45 // 10514
Sőt még van több kérdésem is :)
A vezmű fém ill. műanyag burokolatot bontóztad ? Az mennyi volt? Az nekem is kell , mert össze van törve a jelenlegi.
Scott18-12-2005 18:33:07 // 10513
Andorka ! Neked mennyibe volt a komplett tömítés és szimering garnitúra ? Feltételezem mindent cseréltetek, amikor összeraktátok a mocit.
Andorka18-12-2005 18:13:43 // 10512
Megnézem mit tehetek, holnap Bálint33-nak fotózom úgyis a kanyarstabit, aztán kedvtől függően megnézem a jeladót ismét. Lelapolom a csavart és vízpumpa fogóval megtekerem, hátha adja magát. Amúgy a féltengelyek "koruknak megfelelő" állapotban vannak, futálsteljesítményéről Whiteskull kolléga ad infót, nálam egy huncut métert nem gurult, szóval nem tudom, hogy milyen utakon és mit kaptak...
pb_18-12-2005 17:44:06 // 10511
Viktor8518-12-2005 17:33:34 // 10510
Igen így jobb:)
Nem értem miért lett olyan nagy.
Egyébként szerintem jó képek a 4x4-ről.
pb_18-12-2005 17:28:53 // 10509
Viktor8518-12-2005 17:20:26 // 10508
A 4x4 képekben:)
Viktor8518-12-2005 17:16:20 // 10507
Van egy GT reklám is ott, amit még sose láttam.
Viktor8518-12-2005 17:15:06 // 10506
pb_18-12-2005 17:10:11 // 10505
Ezt sajna szomorúan hallom. Viszont lenne azért más +oldás is,több is, a leflexelés előtt:
1. Hidegvágó + kalapács, a hidegvágót beleütni a az imbusz csavar fejébe és ütni a nyitás irányába, előtte persze jól befújni csavarlazítóval.
2. Az imbusznak a leköszörülni a fejét, 2 helyen, természetesen a 2 köszörülés párhuzamos legyen, rátenni 1 franciakulcsot, a szárára 1 erókart, és biztos +indul.
A féltengelyek milyen állapotban vannak? Lehet tudnék szerezni simát, sőt csonkállványból is, és akkor +oldódna az ABS jeladó probléma.
Viktor8518-12-2005 17:02:32 // 10504
A Sudom 1.2-es és van rajta, bár nálam csak 2 éve van, előtte fogalmam sincs mit alakítottak rajta.
Andorka18-12-2005 16:56:21 // 10503
Sziasztok!
Először is egy kép a leendő első futóműről, szétszedés után, alkatrészek megszámozvva, összejelölve:)
A féltengelyeknél látzódik az ominózus ABS jeladó, jelentem a leoperálás nem sikerült, a BKNy csavarok annyira elöregedtek és berohadtak, hogy speckó kulcskészlettel i a csavarokban lenyalódott a hatlap, csak a flex hozná le őket...
Sorry, but.
Bálint33: 1.2 és 1.3-as Alfákon nem volt kanyarstabilizátor,de a helye megvan a gépen és a lengőkarokon; a kis motorhoz nem tartották szükségesnek Milánóban azért nincs az enyémen sem gyárilag.
Lefotózom az "újat", holnap akkor lencsevégre kapom. Amint olvastam, a többiek már megmondták, hogy mire is jó ez a szerkezet, és hol van a személygépkocsin.
Először is egy kép a leendő első futóműről, szétszedés után, alkatrészek megszámozvva, összejelölve:)
A féltengelyeknél látzódik az ominózus ABS jeladó, jelentem a leoperálás nem sikerült, a BKNy csavarok annyira elöregedtek és berohadtak, hogy speckó kulcskészlettel i a csavarokban lenyalódott a hatlap, csak a flex hozná le őket...
Sorry, but.
Bálint33: 1.2 és 1.3-as Alfákon nem volt kanyarstabilizátor,de a helye megvan a gépen és a lengőkarokon; a kis motorhoz nem tartották szükségesnek Milánóban azért nincs az enyémen sem gyárilag.
Lefotózom az "újat", holnap akkor lencsevégre kapom. Amint olvastam, a többiek már megmondták, hogy mire is jó ez a szerkezet, és hol van a személygépkocsin.
pb_18-12-2005 14:18:14 // 10501
Én rajtuk röhögtem volna a helyedben. Aztán beszálltam volna a boxerba és nyomtam volna 1 kövéret.)
pb_18-12-2005 14:16:23 // 10500
Nem tudom, volt már szerencsém kiszedni tengelyeket, de sztem úgyanúgy kell visszarakni, ahogy kiszedted(nyilván nem fogod tudni visszarakni ugyanabba az állásba), persze nem összecserélni a szívót, a kipuffal, aztán összelőni a vezérlést, és kész.
kando.18-12-2005 14:11:31 // 10499
Esetleg lehetne... :-))) :-PP
icq ??
VinceP4 (Il capitano)18-12-2005 14:09:42 // 10498
Ha meg valami offos szerelő meglátja, az a kipuffogón szokott behalni, hogy a leömlése hogy van megoldva. :))) Ők ahhoz a szutyok megoldáshoz vannak szokva, hogy egyből összemegy a négy, oszt cső. :)) Na lépnem kell, családi ebéd.
VinceP4 (Il capitano)18-12-2005 14:07:26 // 10497
Mert ha hozzányúlnak a tengelyhez, akkor nem föltétlenül ugyanúgy kell visszarakni, ahogy kiszedted. Na megyek, cső.
granturismo18-12-2005 14:04:15 // 10496
Az nagyon állat tényleg, de maga a 16V hengerfej is nagyon klassz szerintem. Kár, hogy úgy elbújanak ezek a cuccok a szívócső alatt.
De a dugattyúk is állatok a szelepbemarásokkal, meg a háztető égésterek középen platinagyertyákkal. Mindez 90-ben. Mikor meséltem annak idején hogy az én autómban 100ekm-ként kell gyertyát cserélni kiröhögtek, azt mondták ilyen nincs....:-)
pb_18-12-2005 14:03:31 // 10495
Még 1 kicsit lehet ezt húzni.)
pb_18-12-2005 14:02:27 // 10494
A közdb-t, + a tengely állítgatást, ill. hogy miért kell szétszedni többször is.
Viktor8518-12-2005 14:00:50 // 10493
Persze azokat meg lehet tunningolni, de minek?:D
VinceP4 (Il capitano)18-12-2005 13:59:09 // 10492
Igen, én is ezt szoktam mondogatni az offoss gófosoknak, meg astrásoknak, mert azok úgy tudnak tuningolni, hogy bemegy a bótba, megveszi, és belerakja, mint valami Legót. Namost a milyenkbe a legtöbb dolog benne van gyárilag. A legjobban a hengerenkénti pillangó szokott tecceni az embereknek. Az szerintem nagyon komoly.
granturismo18-12-2005 13:56:06 // 10491
Szerintem nem nagyon lehet már ezt a motort húzogatni. Megtevezték 70-72-ben, akkor volt 63 lóerős. Azután folyamatosan húzták-húzták gyárilag is miközben az alapok, motorblokk öntvény, főtengely és csapágyazása nem változott. 87mm-nél nagyobbra nem nagyon lehet biztonsággal fúrni, mert a víz meg az olajcsatornák már túl közel lesznek. A legnagyobb baj hogy a főtengely csak 3 helyen van csapágyazva és az a csapágyazás egyforma mindben. Namost az P4 motorja több mit 2x olyan erős mint az eredeti modell volt annak idején...... Szóval már maga az Alfa úgy széttuningolta ezt a motort, hogy csak na.
bb1818-12-2005 13:54:52 // 10490
rendes tengelyt ugy kell csinálni hogy köszörülés+fémszorás+ujraköszörülés. ha igy megy akkor lehet örökös darab is, attol függ mivel szorják fel.
a magam részéröl inkább azt szeretem, hogy alulrol huz és nagy a nyomatéka. ez pedig tengely hegyezéssel pont nem jön össze.
VinceP4 (Il capitano)18-12-2005 13:53:00 // 10489
Mit nem értessz??
Én nem vagyok egy nagy szerelős, csak sokat vagyok a szerelőnél, mert öszehaverkodtunk.
pb_18-12-2005 13:50:57 // 10488
Ezért kell az ilyet otthon csinálni.
pb_18-12-2005 13:50:02 // 10487
Ezt mondjuk nem nagyon értem. Az tény, hogy normális anyagból kell +csinálni, különben hamar vége lesz.
VinceP4 (Il capitano)18-12-2005 13:49:43 // 10486
Végülis egy dologról beszélünk. Meg lehet csinálni, csak bírd kifizetni a szerelőnek, hogy szí vele egy csomót.
bb1818-12-2005 13:46:54 // 10485
csak jo szerszám kérdése, de a nélkül is lehet egy mérésre összerakni csak oda kell figyelni.
VinceP4 (Il capitano)18-12-2005 13:43:30 // 10484
Gál Jani, tudod az a Ladás mágus. Ha jól emlékszem 2000-ért csinál egy bütyköt, meg felszámol mág valami plussz pénzt, hogy nem kétszerre csinálja meg, hanem négyszer kell fogást váltani.
VinceP4 (Il capitano)18-12-2005 13:41:07 // 10483
Kell valami közdarab, hogy tudd állítgatni a tengelyt, mert különben tényleg 16-szor kel szétszedni-összerakni mire eltalálják hogy jó. És igen, alul méreteztem, de azért ha az ember körülnéz, akkor megoldható. Monjuk az olcsón csinált tengelyt lehet a hidrotőkék vagy 10 000 km után elnyalják.
pb_18-12-2005 13:38:12 // 10482
Mondtam, hogy ott van a hiba.
pb_18-12-2005 13:36:25 // 10481
Hogy érted, hogy az állítási lehetőség nagyon brutál? Sztem 50k-val nagyon alul méreteznéd, ezt a projektet.
VinceP4 (Il capitano)18-12-2005 13:35:38 // 10480
Hát igen, de ahhoz, hogy előzetessel tegyed, kell neki egy krumplifődnyi terület.
VinceP4 (Il capitano)18-12-2005 13:34:35 // 10479
Cső. Na végre használhattam a vasat... :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Ahogy elhoztam a fickótól, elérte a 80 fokot, megálltam, rászúrtam a hátsó tengelyt, és hagy szóljon... :)))))))))))))))))
Hú... rég éresztem már ilyet. Megint jöhetnek a kanyarodósávból való rajtolások.
Ja és még a mútkori témára visszatérve: a termosztátom volt szar, most új van benne, és naon zsír. Még direktszűrővel is viszonyleg hamar melegszik. Csak azért hittem, hogy típushiba, mert eddig mind a három 33-asomba nálam szart be.
pb_18-12-2005 13:32:22 // 10478
Papíron 1070 kg. Sztem elég sok mindentől függ, mikor megy kilinccsel előre, vezetéstechnika, útviszonyok, stb.
pb_18-12-2005 13:28:36 // 10477
A motor az kész van most is. A polírhoz szét kéne szedni, hfej le, stb.
VinceP4 (Il capitano)18-12-2005 13:14:16 // 10476
A csippre nem tudok válaszolni, de már kereskéltem ilyen -olyan oldalakon, és lehet kapni hozzá, és naívan úgy gondolom, hogyha már árulják, akkor csak van értelme. Az igazi, az az, ha konkrétan a te motorodhoz csinálják, és ráadásul, egy sufnis szakinál még lehet olcsóbb is, mint megrendelni valami nagynevü cégtől.
Túró van az oldalamon, nézd meg. Nem egy egyszerű dolog.....
Más dugót biztos lehet, de mivel csereberélni nem lehet mással, mivel a boxerek közül ez a legnagyobb, ezért csináltatni kéne... Akkor már inkább veszek egy másik gépet, mondjuk 3.0 V6-tal.
kando.18-12-2005 13:08:42 // 10475
Ebben van chip-tuning ? Mármint van lehetőség vezérlés módosítással több lovat kiszedni belőle vagy a motort lehet erősíteni más dugattyúkkal, tengellyel?
Esetleg túrót akasztani rá? :-PPP
VinceP4 (Il capitano)18-12-2005 12:58:51 // 10474
Én vezérműtengelyen gondolkodtam, de azért négy darab nem két forint, meg az állítási lehetőség nagyon brutál, úgyhogy megkíméltem a szerelőket egy hetes szívástól, magamat meg min. 50 000-től. :))
VinceP4 (Il capitano)18-12-2005 12:56:44 // 10473
Szerinted több mint egy tonna??
Egyébként szasztok.
Figyu, nekem nem nagyon akar keresztbe menni, inkább az orrát tolja. Egyszer-kétszer már majdnem megszívtam. :))) Úgy terveztem, hogy keresztbe rakom, oszt majdnem felszaladtam egyenesen a padkára.
kando.18-12-2005 12:52:41 // 10472
Ha egyszer készen lesz a motor, nem lehet többet kihozni belőle ? :)))
Lepolírozhatnád te is a belsejét ;-))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
494
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?