Forum >> Alfasud-33

pb_18-12-2005 12:48:22 // 10471
Sajna az enyém valamivel több, mint 1t, és csak 132LE, ha 1általán +van annyi. A P4-nek gyárilag is elég kemény a futóműve. Egyébként értem, hogy mit mondasz, de ha van még 1 speer is a rendszerben még könnyebb sodortatni.)
bb1818-12-2005 12:37:16 // 10470
hát az enyémnek kb annyi volt, de ehez csak 600 kilot kellett mozgatnia. az azért más. meg itt játszik bele a futomü is. ha keményebb akkor jobban lehet sodortatni, mert amikor minden kerék tapad akkor egyszerre tekeri meg öket, nem emeli fel az egyik lábát hogy az lediferáljon és a többi ne pörögjön tul. ha érted mit akarok mondani.
pb_18-12-2005 12:15:17 // 10469
Na igen, ha már van lendület, akkor már nem szükséges akkora motorerő. De én úgy érzem min 150LE kéne neki(sajátomnak), hogy 1 kicsit brutálisabb legyen összkerékben.
bb1818-12-2005 12:03:07 // 10468
igy van :-)) ha nem állásbol indulsz, hanem már sbességgél inditod meg oldalra az autot, és esetleg erösebb egy kicsit a motorod ( mint az enyém is volt ) akkor van rá esély, mert a keresztbe forditásnál már kialakul a csuszás, csak fent kell tartani. vagy sodros uton ha temposat akarsz menni akkor meg szükségszerü is.
pb_18-12-2005 11:53:11 // 10467
Ahhoz, hogy a hidat szétszedd, nem kell szétszedni a difit, ezért mondtam, hogy 3 dbból áll maga a híd. Természetesen a difi tovább bontható több részre is. Sajnos a 33 gyenge ahhoz, hogy minden kereket eltekerejen száraz asztfalton, csak laza talajon képes ilyesmire.
bb1818-12-2005 09:02:38 // 10466
az összkerekes hid 4 részbol van ( a difiház 2 darabbol van összerakva ) a nedves aszfalt hirtelen fordulo és tolja az orrát : ez csak teljesitmény kérdése. ha elég erö van, hogy minden kereket eltekerjen akkor akár helyben is foroghatsz vele, illetve a klasszikus eröcsusztatást is be lehet mutatni. más vezetési stilust kér mint a 2 kerekes.
bb1818-12-2005 08:59:18 // 10465
urak ! csak a tisztánlátás végett. a hátso stabilizátort nagyon ritkán használják a régi autoknál. az ujabbaknál is inkább a független felfüggesztésünél és nagyobb teljesitménynél. az uj tipusu merev hid+tekercsrugo-nál nincs értelme, ott maga a hid látja el a feladatot. a panhard nem stabilizátor, hanem a futomu tarto rud. van hosszában és keresztben is. feladata csak a tekercsrugusnál van, mert ennek nincs tartása. a laprugosnál nem kell, ott ezt a feladatot maga a rugo látja el. a rudak elhelyezése teljesen változo, van hogy a hosszlengokarokat V alakban vagy párhuzamosan helyezik el, illetve ezek kombinácioja is van teherautoknál, kamionoknál. a futomu alján és tetején is vannak. a keresztlengökarokat helyettesithetik un. Z karos felfüggesztéssel is . ennek a lényege, hogy rugozásnál a futomü nem a lengökar ivén mozog oldalra is, hanem csak fel-le. szériában ritkán használják. még valami ? :-))
pb_18-12-2005 01:22:48 // 10464
Igen eltérnek, a sima híd az csak 1db áll, a 4kerekes pedig 3 részből. A 2 tulképp féltengelyből, és a difiből. Gyengíti a teljesítményt.) Nagyobb kanyar sebesség, havas úton biztosabb irányíthatóság. De azért nedves asztfalton, hirtelen 90 fokos kanyarban tudja tolni az orrát.
Viktor8518-12-2005 01:21:05 // 10463
Na megyek aludni. Kösz az infókat:)
Viktor8518-12-2005 01:17:47 // 10462
A kipufogót+a kardánt leszámítva ugyan olyan mint a Sudom:) Alját nem igyekeztek ezek szerint átszerkeszteni:)
pb_18-12-2005 01:12:26 // 10461
Igen, ez 1 P4-es alja. Itt a folytatás:

Viktor8518-12-2005 01:11:10 // 10460
Akkor gondolom a 4x4es és a sima futóművek másban is eltérnek. Amúgy miben jobb az összkerékhajtás (pl 33-asnál), mint az elsőkerék? Mármint szilárd útburkolaton?
pb_18-12-2005 01:07:46 // 10459
Igen a tieden 1enes, mert nincs hátsó difi. Ezen csak azért ilyen, hogy elférjen a hajtás.
Viktor8518-12-2005 01:05:24 // 10458
Amúgy ez melyik 33-as alja? P4?
Viktor8518-12-2005 01:04:30 // 10457
Azt hiszem márt értem:) Akkor nekem ami a híd felett (v. mellett) keresztben lévő egyenes rúd lenne az?
pb_18-12-2005 01:01:54 // 10456
Ami a képen keresztben megy, az maga a hátsó híd, ahhoz van rögzítve a Panhard rúd(stabilizátor) 1ik vége, a másik pedig a kasztnihoz. Itt található a fékerőszabályzó is.
Viktor8518-12-2005 00:56:12 // 10455
Vhogy így néz ki nekem is, de az alsó lengőkar(?)-ra rögzített rúd(?), v. micsoda nincs nekem.
pb_18-12-2005 00:52:53 // 10454
Sztem kéne, hogy legyen, ha már a hasonló évjáratú zsigákon is volt.
Így néz ki, csak nincs benne, a hajlítás, az csak a 4kerekesek specialitása

Viktor8518-12-2005 00:20:53 // 10453
Nem tudod h. Sudon is kéne-e lennie? És ha igen akkor vhogy úgy nézhet ki mint elől?
pb_17-12-2005 23:17:35 // 10452
A lengőkaron 2 8-as lyuknak kell lennie, elől nem közvetlenül a kasztnihoz van csavarozva, hanem a keresztmerevítőhöz, ami a motort tartja.
Bálint3317-12-2005 22:41:23 // 10451
Hát nézegettem, de igazából nem tudtam, hogy mit keressek. Láttam lyukat ledugózva a lengőkaron, meg a vázon is, de nem tudom, hogy az az-e.
pb_17-12-2005 22:36:52 // 10450
Azt könnyen + lehet nézni, aláfekvés nélkül is. A hátsó keréknél oldal irányból + kell lökni a kasztnit, ha már kis lökösre is nagyon kilendül, billeg, akkor baj van. De sztem ennek a hiányát menetközben hihetetlenül + lehet érezni. Ahogy néztem az enyémnél, ha nincs rajta, sztem 1 izmosabb kanyarnál minimum keresztbe áll a segge, de leginkább kiszakad a futómű. Az elején nem nézted, hogy legalább a helye + van?
Bálint3317-12-2005 22:21:21 // 10449
Hát én hátul nem is néztem. Elképzelhető, hogy ott sincs?
pb_17-12-2005 22:08:48 // 10448
Hátul is van. Panhard rúdnak hívják. Én mindenképp tennék előre.
Bálint3317-12-2005 21:55:02 // 10447
Na alámásztam és megnéztem, nincs stabilizátorom. Kérdés: hátul is kell lennie, vagy csak elöl ?
pb_17-12-2005 21:06:07 // 10446
Na ja. Akkor azt hiszem ezt a témát eléggé kibeszéltük.)
bb1817-12-2005 20:57:22 // 10445
elöb megeszi a gumit, mert valahol elmegy a különbség. attol is függ, hogy milyen gumát teszel rá. mi adja meg magát elöször.
pb_17-12-2005 20:46:27 // 10444
Na ezt nem tudtam, akkor ezek szerint bírja a dolgokat. A gumi evésen kívül, sztem hosszú távon mechanikai problámák is felléphetnek, a fordulat különbségből adódóan.
bb1817-12-2005 20:39:37 // 10443
ja és mégegy : 185 r 14 -es kerekekkel mentünk. azért az sem semmi terhelés pluszban.
bb1817-12-2005 20:38:37 // 10442
én azért kezdtem szétszedéssel, mert a házat, plusz az összes áttételt megváltoztattam. de tudni kell, hogy minden gyári eredeti, semmi sem erösitett, vagy ilyesmi. a 4x4-en semmit sm változtattam, minden olyan volt, ahogy a taljánok összerakták. állando használatra azért nem ajánlják, mert nincs hosszdifi és levesz az eröböl s eszi a gumit, meg biztos ami biztos, igy ha baj van lehet mondani, hogy mi megmondtuk.
pb_17-12-2005 20:33:24 // 10441
Láttam a képeidet.) Én maradéktalanul elhiszem amit írsz. De, ahogy olvastam te is úgy kezdted, hogy cafatokra szedted, aztán összeraktad. Arra már nem emléxem, hogy módosítottál-e rajta valamit. Viszont a 4x4-es hajtást nem napi használatra tervezték Giovanniék, ezt a gyári ajánlás is írja.
bb1817-12-2005 20:15:22 // 10440
nézd meg én mit müveltem vele !! ha kényes lett volna akkor nem lett volna értelme az egésznek. igazábol semmi olyan nincs benne amit félteni kellene. ha a kényest arra érted, hogy nem atpossuk neki mint az állat, akkor sincs igazad. az enyém mindent kibirt, pedig az tényleg használva volt. csak megjegyzem, hogy a hajtásláncnak sosem volt semmi baja.
Viktor8517-12-2005 20:10:32 // 10439
Mondjuk az is igaz. Meg úgy egészben a 33-as is az mint minden Alfa :)
pb_17-12-2005 20:07:07 // 10438
Kényesnek, sztem mind1ik kényes, bár lehet a mechanikus talán 1 fél dokkal jobban bírja. Kardán, difi, viszko(csak P4 esetében!), kapcsoló mechanika, sztem mind-mind kényes része a rendszernek.
Viktor8517-12-2005 20:01:56 // 10437
Köszönöm, most már képben vagyok:) Hm... akkor a régebbi 33-asok 4x4-e nem olyan kényes mint az újaké (elektromos kapcsolás, + viszkokuplung) ?
pb_17-12-2005 19:57:01 // 10436
1 nagyon fontos dolog az elején, az AR33 esetében valódi összkerék hajtásról nem beszélhetünk. Alapvetően 2 fajta volt: 1. mechanikus kapcsolású 2. elektronikus kapcsolású 1. A '90 előttiekre szerelték(nagylámpásokra), mechanikus kapcsolású osztomű nélküli 4x4 hajtás. 2. A '90 utániakra szerelték(csíklámpásokra). Itt 2féle verzió volt: a 4x4, és a Permanent 4. - A 4x4-es tulajdonképp alapjaiban +egyezik a '90 előttiekkel, a különbség a váltóban van ott cserélték le a mechanikus kapcsolót, elektronikusra. Ill. beépítettek 1 kapcsolót, ami fékezésnél szétkapcsolja a rendszert. - Permanent 4 ebbe a rendszerben már található "osztómű" 1 viszkokuplung formájában + 1 elektronika ami kapcsolgatja az elektronikus tengelykapcsolót, amikor működésbe lép az ABS.
Viktor8517-12-2005 19:37:23 // 10435
A kisebb alkatrészeket az egész autóra értettem:)
bb1817-12-2005 19:28:07 // 10434
kisebb alkatrészekben nem, csak a difi meg váltoáttételekben. :-)) az érdekes az, hogy a gyári könyv nem ir annyi verziot amennyit lehet találni.
Viktor8517-12-2005 19:24:55 // 10433
Igen, ez nem lep meg h. áttételben, és kisebb alkatrészekben, minden példány különbözik:)
bb1817-12-2005 19:15:24 // 10432
rendszerben tudtommal csak ez a kettö volt. áttételben meg kismillio.
bb1817-12-2005 19:13:48 // 10431
ülésfütést most vettem a vaterán.
bb1817-12-2005 19:12:34 // 10430
attol még lehet jo, mert keményebben áll az uton, és a fix kasztni biztosabb érzés. meg kicsit sportos feeling. szerintem. :-))
Viktor8517-12-2005 19:08:12 // 10429
1.7_16v összkerekesre: P4(?). Több fajta is volt? Azt hittem csak 2.
pb_17-12-2005 19:02:36 // 10428
Attól függ, melyik összkerekesre gondolsz?
Viktor8517-12-2005 18:55:57 // 10427
ThX! Biztos nem veszem meg, csak kíváncsi voltam. Tényleg van jó pár irreálisan drága. Meg úgyis kell mind1iken csinálgatni vmit, még ha jó állapotban van, akkor is. Gondolom a 4x4eseken meg pláne. A '90(?) utáni összkerekesek már más rendszerűek?
pb_17-12-2005 18:40:31 // 10426
Aha. Akkor ellenőrizd, hogy van-e, ha nincs potóld, sokkal jobb lesz. De sztem nyugodtan tehetsz bele 1.7 16v sport futóművet, nem sokkal erősebb, ha 1általán erősebb. A látható különbség az ültetés lesz.
pb_17-12-2005 18:36:46 // 10425
Mechanikus kapcsolású, osztómű nélküli. Ha érdekel el kell menni +nézni, ha lehet, akkor persze alkudni kell. Egyébként annyi az ára, amennyiért +veszik. Sztem a hasznaltauto.hu-n található közel 50 db 33 felének az ára irreális.
Bálint3317-12-2005 18:31:14 // 10424
Mi ezt 4 évesen törötten vettük, akkor a J1-es futómű volt sérült. Lehet, hogy akkor szedték le és nem raktak rá másikat.
pb_17-12-2005 18:27:01 // 10423
Ok. Az 1.7 16v QV-re gondoltam, a másik 1értelmú +határozás volt. Viszont, ha QV az autód, akkor kellene lennie ilyennek benne.
Bálint3317-12-2005 17:36:09 // 10422
Ok köszi. Második olvasatra már nekem is leesett. Ezek szerint egy ilyen hétköznapi, "városi versenyzőnek", mint én nem éri meg.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.