Forum >> Alfasud-33
pb_18-12-2005 12:48:22 // 10471
Sajna az enyém valamivel több, mint 1t, és csak 132LE, ha 1általán +van annyi.
A P4-nek gyárilag is elég kemény a futóműve. Egyébként értem, hogy mit mondasz, de ha van még 1 speer is a rendszerben még könnyebb sodortatni.)
bb1818-12-2005 12:37:16 // 10470
hát az enyémnek kb annyi volt, de ehez csak 600 kilot kellett mozgatnia. az azért más.
meg itt játszik bele a futomü is. ha keményebb akkor jobban lehet sodortatni, mert amikor minden kerék tapad akkor egyszerre tekeri meg öket, nem emeli fel az egyik lábát hogy az lediferáljon és a többi ne pörögjön tul.
ha érted mit akarok mondani.
pb_18-12-2005 12:15:17 // 10469
Na igen, ha már van lendület, akkor már nem szükséges akkora motorerő. De én úgy érzem min 150LE kéne neki(sajátomnak), hogy 1 kicsit brutálisabb legyen összkerékben.
bb1818-12-2005 12:03:07 // 10468
igy van :-))
ha nem állásbol indulsz, hanem már sbességgél inditod meg oldalra az autot, és esetleg erösebb egy kicsit a motorod ( mint az enyém is volt ) akkor van rá esély, mert a keresztbe forditásnál már kialakul a csuszás, csak fent kell tartani. vagy sodros uton ha temposat akarsz menni akkor meg szükségszerü is.
pb_18-12-2005 11:53:11 // 10467
Ahhoz, hogy a hidat szétszedd, nem kell szétszedni a difit, ezért mondtam, hogy 3 dbból áll maga a híd. Természetesen a difi tovább bontható több részre is.
Sajnos a 33 gyenge ahhoz, hogy minden kereket eltekerejen száraz asztfalton, csak laza talajon képes ilyesmire.
bb1818-12-2005 09:02:38 // 10466
az összkerekes hid 4 részbol van ( a difiház 2 darabbol van összerakva )
a nedves aszfalt hirtelen fordulo és tolja az orrát : ez csak teljesitmény kérdése. ha elég erö van, hogy minden kereket eltekerjen akkor akár helyben is foroghatsz vele, illetve a klasszikus eröcsusztatást is be lehet mutatni.
más vezetési stilust kér mint a 2 kerekes.
bb1818-12-2005 08:59:18 // 10465
urak !
csak a tisztánlátás végett. a hátso stabilizátort nagyon ritkán használják a régi autoknál. az ujabbaknál is inkább a független felfüggesztésünél és nagyobb teljesitménynél. az uj tipusu merev hid+tekercsrugo-nál nincs értelme, ott maga a hid látja el a feladatot.
a panhard nem stabilizátor, hanem a futomu tarto rud. van hosszában és keresztben is. feladata csak a tekercsrugusnál van, mert ennek nincs tartása. a laprugosnál nem kell, ott ezt a feladatot maga a rugo látja el.
a rudak elhelyezése teljesen változo, van hogy a hosszlengokarokat V alakban vagy párhuzamosan helyezik el, illetve ezek kombinácioja is van teherautoknál, kamionoknál. a futomu alján és tetején is vannak.
a keresztlengökarokat helyettesithetik un. Z karos felfüggesztéssel is . ennek a lényege, hogy rugozásnál a futomü nem a lengökar ivén mozog oldalra is, hanem csak fel-le. szériában ritkán használják.
még valami ? :-))
pb_18-12-2005 01:22:48 // 10464
Igen eltérnek, a sima híd az csak 1db áll, a 4kerekes pedig 3 részből. A 2 tulképp féltengelyből, és a difiből.
Gyengíti a teljesítményt.) Nagyobb kanyar sebesség, havas úton biztosabb irányíthatóság. De azért nedves asztfalton, hirtelen 90 fokos kanyarban tudja tolni az orrát.
Viktor8518-12-2005 01:21:05 // 10463
Na megyek aludni. Kösz az infókat:)
Viktor8518-12-2005 01:17:47 // 10462
A kipufogót+a kardánt leszámítva ugyan olyan mint a Sudom:)
Alját nem igyekeztek ezek szerint átszerkeszteni:)
pb_18-12-2005 01:12:26 // 10461
Viktor8518-12-2005 01:11:10 // 10460
Akkor gondolom a 4x4es és a sima futóművek másban is eltérnek.
Amúgy miben jobb az összkerékhajtás (pl 33-asnál), mint az elsőkerék?
Mármint szilárd útburkolaton?
pb_18-12-2005 01:07:46 // 10459
Igen a tieden 1enes, mert nincs hátsó difi. Ezen csak azért ilyen, hogy elférjen a hajtás.
Viktor8518-12-2005 01:05:24 // 10458
Amúgy ez melyik 33-as alja? P4?
Viktor8518-12-2005 01:04:30 // 10457
Azt hiszem márt értem:) Akkor nekem ami a híd felett (v. mellett) keresztben lévő egyenes rúd lenne az?
pb_18-12-2005 01:01:54 // 10456
Ami a képen keresztben megy, az maga a hátsó híd, ahhoz van rögzítve a Panhard rúd(stabilizátor) 1ik vége, a másik pedig a kasztnihoz. Itt található a fékerőszabályzó is.
Viktor8518-12-2005 00:56:12 // 10455
Vhogy így néz ki nekem is, de az alsó lengőkar(?)-ra rögzített rúd(?), v. micsoda nincs nekem.
pb_18-12-2005 00:52:53 // 10454
Viktor8518-12-2005 00:20:53 // 10453
Nem tudod h. Sudon is kéne-e lennie? És ha igen akkor vhogy úgy nézhet ki mint elől?
pb_17-12-2005 23:17:35 // 10452
A lengőkaron 2 8-as lyuknak kell lennie, elől nem közvetlenül a kasztnihoz van csavarozva, hanem a keresztmerevítőhöz, ami a motort tartja.
Bálint3317-12-2005 22:41:23 // 10451
Hát nézegettem, de igazából nem tudtam, hogy mit keressek. Láttam lyukat ledugózva a lengőkaron, meg a vázon is, de nem tudom, hogy az az-e.
pb_17-12-2005 22:36:52 // 10450
Azt könnyen + lehet nézni, aláfekvés nélkül is. A hátsó keréknél oldal irányból + kell lökni a kasztnit, ha már kis lökösre is nagyon kilendül, billeg, akkor baj van. De sztem ennek a hiányát menetközben hihetetlenül + lehet érezni. Ahogy néztem az enyémnél, ha nincs rajta, sztem 1 izmosabb kanyarnál minimum keresztbe áll a segge, de leginkább kiszakad a futómű.
Az elején nem nézted, hogy legalább a helye + van?
Bálint3317-12-2005 22:21:21 // 10449
Hát én hátul nem is néztem. Elképzelhető, hogy ott sincs?
pb_17-12-2005 22:08:48 // 10448
Hátul is van. Panhard rúdnak hívják. Én mindenképp tennék előre.
Bálint3317-12-2005 21:55:02 // 10447
Na alámásztam és megnéztem, nincs stabilizátorom. Kérdés: hátul is kell lennie, vagy csak elöl ?
pb_17-12-2005 21:06:07 // 10446
Na ja. Akkor azt hiszem ezt a témát eléggé kibeszéltük.)
bb1817-12-2005 20:57:22 // 10445
elöb megeszi a gumit, mert valahol elmegy a különbség. attol is függ, hogy milyen gumát teszel rá. mi adja meg magát elöször.
pb_17-12-2005 20:46:27 // 10444
Na ezt nem tudtam, akkor ezek szerint bírja a dolgokat.
A gumi evésen kívül, sztem hosszú távon mechanikai problámák is felléphetnek, a fordulat különbségből adódóan.
bb1817-12-2005 20:39:37 // 10443
ja és mégegy : 185 r 14 -es kerekekkel mentünk. azért az sem semmi terhelés pluszban.
bb1817-12-2005 20:38:37 // 10442
én azért kezdtem szétszedéssel, mert a házat, plusz az összes áttételt megváltoztattam. de tudni kell, hogy minden gyári eredeti, semmi sem erösitett, vagy ilyesmi. a 4x4-en semmit sm változtattam, minden olyan volt, ahogy a taljánok összerakták. állando használatra azért nem ajánlják, mert nincs hosszdifi és levesz az eröböl s eszi a gumit, meg biztos ami biztos, igy ha baj van lehet mondani, hogy mi megmondtuk.
pb_17-12-2005 20:33:24 // 10441
Láttam a képeidet.)
Én maradéktalanul elhiszem amit írsz.
De, ahogy olvastam te is úgy kezdted, hogy cafatokra szedted, aztán összeraktad. Arra már nem emléxem, hogy módosítottál-e rajta valamit.
Viszont a 4x4-es hajtást nem napi használatra tervezték Giovanniék, ezt a gyári ajánlás is írja.
bb1817-12-2005 20:15:22 // 10440
nézd meg én mit müveltem vele !!
ha kényes lett volna akkor nem lett volna értelme az egésznek.
igazábol semmi olyan nincs benne amit félteni kellene. ha a kényest arra érted, hogy nem atpossuk neki mint az állat, akkor sincs igazad. az enyém mindent kibirt, pedig az tényleg használva volt.
csak megjegyzem, hogy a hajtásláncnak sosem volt semmi baja.
Viktor8517-12-2005 20:10:32 // 10439
Mondjuk az is igaz. Meg úgy egészben a 33-as is az mint minden Alfa :)
pb_17-12-2005 20:07:07 // 10438
Kényesnek, sztem mind1ik kényes, bár lehet a mechanikus talán 1 fél dokkal jobban bírja. Kardán, difi, viszko(csak P4 esetében!), kapcsoló mechanika, sztem mind-mind kényes része a rendszernek.
Viktor8517-12-2005 20:01:56 // 10437
Köszönöm, most már képben vagyok:)
Hm... akkor a régebbi 33-asok 4x4-e nem olyan kényes mint az újaké (elektromos kapcsolás, + viszkokuplung) ?
pb_17-12-2005 19:57:01 // 10436
1 nagyon fontos dolog az elején, az AR33 esetében valódi összkerék hajtásról nem beszélhetünk.
Alapvetően 2 fajta volt:
1. mechanikus kapcsolású
2. elektronikus kapcsolású
1. A '90 előttiekre szerelték(nagylámpásokra), mechanikus kapcsolású osztomű nélküli 4x4 hajtás.
2. A '90 utániakra szerelték(csíklámpásokra). Itt 2féle verzió volt: a 4x4, és a Permanent 4.
- A 4x4-es tulajdonképp alapjaiban +egyezik a '90 előttiekkel, a különbség a váltóban van ott cserélték le a mechanikus kapcsolót, elektronikusra. Ill. beépítettek 1 kapcsolót, ami fékezésnél szétkapcsolja a rendszert.
- Permanent 4 ebbe a rendszerben már található "osztómű" 1 viszkokuplung formájában + 1 elektronika ami kapcsolgatja az elektronikus tengelykapcsolót, amikor működésbe lép az ABS.
Viktor8517-12-2005 19:37:23 // 10435
A kisebb alkatrészeket az egész autóra értettem:)
bb1817-12-2005 19:28:07 // 10434
kisebb alkatrészekben nem, csak a difi meg váltoáttételekben. :-))
az érdekes az, hogy a gyári könyv nem ir annyi verziot amennyit lehet találni.
Viktor8517-12-2005 19:24:55 // 10433
Igen, ez nem lep meg h. áttételben, és kisebb alkatrészekben, minden példány különbözik:)
bb1817-12-2005 19:15:24 // 10432
rendszerben tudtommal csak ez a kettö volt.
áttételben meg kismillio.
bb1817-12-2005 19:13:48 // 10431
ülésfütést most vettem a vaterán.
bb1817-12-2005 19:12:34 // 10430
attol még lehet jo, mert keményebben áll az uton, és a fix kasztni biztosabb érzés. meg kicsit sportos feeling.
szerintem. :-))
Viktor8517-12-2005 19:08:12 // 10429
1.7_16v összkerekesre: P4(?). Több fajta is volt?
Azt hittem csak 2.
pb_17-12-2005 19:02:36 // 10428
Attól függ, melyik összkerekesre gondolsz?
Viktor8517-12-2005 18:55:57 // 10427
ThX! Biztos nem veszem meg, csak kíváncsi voltam. Tényleg van jó pár irreálisan drága. Meg úgyis kell mind1iken csinálgatni vmit, még ha jó állapotban van, akkor is. Gondolom a 4x4eseken meg pláne.
A '90(?) utáni összkerekesek már más rendszerűek?
pb_17-12-2005 18:40:31 // 10426
Aha. Akkor ellenőrizd, hogy van-e, ha nincs potóld, sokkal jobb lesz. De sztem nyugodtan tehetsz bele 1.7 16v sport futóművet, nem sokkal erősebb, ha 1általán erősebb. A látható különbség az ültetés lesz.
pb_17-12-2005 18:36:46 // 10425
Mechanikus kapcsolású, osztómű nélküli.
Ha érdekel el kell menni +nézni, ha lehet, akkor persze alkudni kell. Egyébként annyi az ára, amennyiért +veszik.
Sztem a hasznaltauto.hu-n található közel 50 db 33 felének az ára irreális.
Bálint3317-12-2005 18:31:14 // 10424
Mi ezt 4 évesen törötten vettük, akkor a J1-es futómű volt sérült. Lehet, hogy akkor szedték le és nem raktak rá másikat.
pb_17-12-2005 18:27:01 // 10423
Ok. Az 1.7 16v QV-re gondoltam, a másik 1értelmú +határozás volt. Viszont, ha QV az autód, akkor kellene lennie ilyennek benne.
Bálint3317-12-2005 17:36:09 // 10422
Ok köszi. Második olvasatra már nekem is leesett. Ezek szerint egy ilyen hétköznapi, "városi versenyzőnek", mint én nem éri meg.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
605
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?