Forum >> Alfasud-33

pb_12-12-2005 22:12:06 // 10221
Fordulaton nem szokott rángatni? AC mennyire bírja még magát? Üzemanyag szűrű van a rendszerben? Esetleg kiszedni az injektorokat és +tisztítani.
pb_12-12-2005 22:09:27 // 10220
Köszi. A jeladó az amit írsz, a fogaskoszorú a féltengely része. A kiszedésnél nagyon vigyázni kell, mert szeret belerohadni a furatba, és aztán pedig könnyen törik a feje. Célszerű beáztatni előtte, bár sajna azt sem jelent 100%-os eredményt.
pb_12-12-2005 22:04:33 // 10219
Azért villan fel a lámpa mert szinte már leáll a motor.
vivalfa12-12-2005 21:05:35 // 10218
Szia! Az IE rendszerre gondolsz?; már cseréltem az összes bilincset, meg csöveket, ahol lehetett. Érdekes, h aza alapjárat soha nem látott mértékben egyenletes, csak néha elveszti a fejét vmi és akkor rosszul van...akkor is ezt csinálja, ha pl. leállok vele 10 percre és elindulok, gázlevételre 10-ből 7-szer leáll...aztán elmúlik. Szeszélyes tini
Scott12-12-2005 20:37:15 // 10217
Ez nem mechanikus hiba ( pumpa ), hanem megint valami üzemanyagellátó rendszer hiba . Nem szívhat valahol falsot, amitől megbolondul az egész ?
kando.12-12-2005 20:13:05 // 10216
Köszi! ;-)))
vivalfa12-12-2005 19:58:00 // 10215
Olaj+szűrő ~2000 km-l ezelőtt cserélve és szint rendben.
Andorka12-12-2005 19:52:48 // 10214
Szolgálati közlemény Kandonak és a többi ABS jeladó-vadásznak! Az ex-Whiteskull első futóművön találtam valami érdekeset. A kerékagyon lévő fogaskoszorú mellett van egy elektromos kábeles kis bizb@sz, feltételezem, hogy ez a jeladó. Az egyik oldalon megtaláltam, a másikon nem láttam, mert úgy van elrakva, hogy szemmel nem látható (gyk. fejjel lefelé, minden rápakolva) Hétvégén megpróbálom kivenni és lefotózni a prédát. Üdv, Andorka
kando.12-12-2005 19:19:26 // 10213
Nem lehet kevés az olaj vagy eltömődött a szűrő? Persze az olajnyomás esése lehet már közvetett esemény, s a fő gond az, hogy miért esik le az alapjárat...
vivalfa12-12-2005 18:19:19 // 10212
Sziasztok! A következő jelenség jött elő: hosszú araszolgatások után, visszaesik az alapj. 500 köré és elkezd fel-felvilágítani az olajnyomásjelző; sejtésem szerint lecsökken az olaj viszkozitása a meleg miatt és az olajp. nem tudja ilyen alacson fordulaton szállítani az oilt. Van tippetek? hali
bb1812-12-2005 17:40:26 // 10211
nekem is van generátorom -1 db 135 Ah-s -1 db 180 Ah-s ezekkel már hegeszteni is lehet akár...
Marklar15512-12-2005 17:36:32 // 10210
Még mindig van egy generátorom. Meg még 1db komplett fűtés panel is. Csak szabályozó kapcsoló is. ;-)
bb1812-12-2005 17:33:57 // 10209
ha nem is zsir de van éppen...
Barni14712-12-2005 15:25:02 // 10208
Már fel is aplikáltam, csak hát most ugye szerelés van ....
Barni14712-12-2005 15:24:25 // 10207
Hajtókar patent, a gyűrűk is frankók. Csak a csapágysort kellene cserélni. Csak hát előtte köszörültetni kellene .....
granturismo12-12-2005 15:06:24 // 10206
Így látszólag mit kell cserélni? Hajtókart is?
granturismo12-12-2005 14:58:55 // 10205
Az utólsó képen látszik miért szorult a hajtókarod. Azért én végigcserélném az összes csapágyat....
granturismo12-12-2005 14:57:21 // 10204
Nem tartozol semmivel.:-))))))) Elmentél már érte?
Barni14712-12-2005 14:40:19 // 10203
Csak tudnám,hogy tartozomból hogy lett terozom?
Barni14712-12-2005 14:39:36 // 10202
KÖszönöm! Isten vagy! MIvel terozom? Vagy majd ezt is leisszuk?

Közben beljebb jutottam a boxiban.













Nos ez a hármas henger hajtókarcsapágy felső fele. A lapított rész két tizeddel kevesebb. Gondolom ez elég a kalimpáláshoz...
swan12-12-2005 14:26:43 // 10201
Olyantot láttatoik már, hogy a termosztát jóval hamarabb nyit? mert most cseréltem termosztátor és azt hittem, hogy felakadt a termosztát, mert nagyon lassan melegedett a gép. Mikor kivettem akkor szembesültem, hogy most csukott helyzetben van. elkéopzelehtő, hogy elöregedett és nagyon hamar kinyitott 40C?
granturismo12-12-2005 14:17:35 // 10200
Mint a digitklímásokon. Vagy azokon amelyeket utólag digitklimatizáltak:-))
kando.12-12-2005 14:10:38 // 10199
Ha nincs benne elektronika, akkor valóban fokozatonként állítja a fordulatot. Potinak akkor lenne értelme, ha lenne egy ,,igazi'' ford.szabályozó elektronika beépítve :))
swan12-12-2005 14:10:01 // 10198
Igen habár kívülről teljesen úgy viselkedik és úgy néz ki mint a fokozatmentes.
granturismo12-12-2005 13:44:03 // 10197
Na erre viszont emlékszem még, hogy az csak kamu fokozatmentes volt. Valóban nincsen akadópontja, de ha fülelsz akkor hallod, hogy ott is fokozatok vannak.
swan12-12-2005 13:26:58 // 10196
Az enyém az vagy 2 vagy 3 fokozatú. Na majd kipróbálom hazafelé! Ezek szerint van kulturáltabb megoldású fokozatmentes is????
pb_12-12-2005 13:10:35 // 10195


Le kell húzni a csatit, és kicsavarni a 2 csavart, aztán szépen ki lehet húzni. Van olyan amin 2 fokozatú, és van olyan ami fokozatmentes.
kando.12-12-2005 13:08:42 // 10194
Egy kapcsolós panelem van MArklartól, megnézem annak a hátulját, meg arról milyen színű vezetékek mennének fel... :)
swan12-12-2005 13:06:16 // 10193
Nem hiszem, hogy abban van de ha haza megyek vidékre akkor megnézem mert ott van egy bontott fűtésszabályozó.
swan12-12-2005 13:04:30 // 10192
Én másképp értelmezem a dolgot. Az a csati látsz az lehet az előtét ellenállás. És az a két vez ami bemegy a dobozba az a közvetlenül a ventihez megy, de a + az már az előtét ellenáléás utáni + ami kapcsolóról jön fel. Ha a venti beindul azt azé hallani. Mérjél bele ohm mérővel a ventihez menő vezetékbe ha beletudsz.
kando.12-12-2005 13:01:11 // 10191
Ahogy néztem, a ventit bekapcsoló tekerő folyamatos, mintha poti lenne, de aztán lehet, hogy belül abban is csak ellenállások vannak... Ehhh, délután megnézem ismét, hátha okosabb leszek :))
granturismo12-12-2005 12:57:23 // 10190
pb szerinted hol van itt az előtét ellenállás? Vagy az utastében a forgatókapcsolók házába van benne? Hány állású is a fokozatkapcsoló?
granturismo12-12-2005 12:55:14 // 10189
Ja tényleg ez teljesen más mit a 146. Ott az egész cucc az utastérben van. Hát hiába az ember felejt.... Na itt tényleg nem látszik a motor.:-(
kando.12-12-2005 12:39:04 // 10188
Tehát a venti is erről az 5 pólusú csatiról kapja a megtáplálst ? Vagy én nem értek most már semmit :-))
kando.12-12-2005 12:37:56 // 10187
Naszóval, itt van két homályos kép a cuccról...
A második fotón talán látszik, hogy a dobozba megy be egy fekete és egy piros kábel is, akkor azt kérdezem, ez a két kábel micsoda? :-))

...
pb_12-12-2005 12:34:30 // 10186
Árpi, ha a fordszámszab(előtét ell.) rossz hiába adsz a piros vezetéken 12V-ot a venti nem fog menni. Az előtét után kell direktbe 12V-ra kötni!
kando.12-12-2005 12:34:09 // 10185
Nincs csati! Az oválsi csati mellől, ahol ez a dob alak folytatódik a kasztni felé, az utastér felé, onnan jön ki két vezeték. Egyetlen csatim van, ez az 5 pólusú. Más csatit nem látok a fekete dobon (fűtésboxon) a motortérben.
granturismo12-12-2005 12:31:47 // 10184
"ami szerintem a ventié lehet" Mi az, hogy szerinted? A venti csatit nem látod?
pb_12-12-2005 12:30:52 // 10183


Ahol a 2 kék, piros, és sárga vezetékek látszódnak. Jah, próbáld úgy, ahogy GT mondja, közvetlenül az akksiról.
kando.12-12-2005 12:30:15 // 10182
Olyasmorma, igen, egy csavart láttam is oldalt, a másik biztos valami furmányos helyen van, de talán ma megnézem. Bár az autó most kint áll, kellemes lesz túrkálni benne :-)))
kando.12-12-2005 12:29:16 // 10181
A minusz, ahogy kimértem, direkt, kicsengett. Az a piros kábel, ami szerintem a ventié lehet, arra adtam direkt +12 V-ot, az akkuról, de nem hsizem, hogy felpörgött, nem látszott ennek semmi jele.
granturismo12-12-2005 12:29:08 // 10180
"A nagy fekte ,,doboz'' alján van vmi elektronika, amire megy a csati" Ezt ki tudod szerelni? Ilyen ovális forma 2 csavar tartja (felfelé van becsavarva) (legalábbis az enyémen) Szerintem ez az előtét.
granturismo12-12-2005 12:27:00 // 10179
Arra nem is kell feljönnie. A venti minden fokozatáról egy külön szál megy az előtétellenállásra minnél magasbba fokozat annál kisebb ellenállás iktatódik be. Próbáld közvetlenül az akksiról hajtani a ventit +-t is --t is.
kando.12-12-2005 12:23:04 // 10178
De itt hol van? Abban a cuccban, amire a csati megy rá ? Vagy ez is csak az egész box szétszerelésével látható?
pb_12-12-2005 12:20:39 // 10177
Az előtét ellenállásról is + kellene győződni.
pb_12-12-2005 12:18:29 // 10176
Minden lehetséges, most így nem látom át a problémát, látnom kéne a sját szememmel.
kando.12-12-2005 12:17:14 // 10175
No, nekem úgytűnik a venti rossz, mert ha direktbe kapott 12V-tól nem pörög fel, akkor már mindegy. De a fűtéspanel sem lehet jó, mert a bekapcsolt kapcsolóállás esetén sem jön fel a ventire semmilyen fesz.
norbee12-12-2005 12:08:00 // 10174
Azmo Akkor vegyé Zaporozsecet, abban volt állófűtés... ;)))
granturismo12-12-2005 12:06:01 // 10173
Nekem is ott van (illetve csak volt) De nem lehet, hogy ez a 2 dugó arra menne rá?
pb_12-12-2005 12:04:07 // 10172
De.) Be van csavarozva a fekete műanyagba. Csak a csatlakozó látszk kívülről, és a 6 vezeték.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.