Forum >> Alfasud-33

granturismo05-10-2005 14:50:04 // 7521
norbee És a pósztkoszt az mennyi vajon:-) Az szerintem horror lehet.
granturismo05-10-2005 14:48:02 // 7520
Ez elsősorban attól függ, hogy mennyiért tudsz egy bontott klímát szerezni. Illetve, hogy mennyire komplett a komplett. Mert a hirdetők általában komplett klímát hirdetnek eladásra, de 99%, hogy az nem lesz komplett. Ez is, az is hiányzik. Mikor elkezded beépíteni akkor jössz rá, hogy amit Te már komplettenek gondolsz még az sem komplett. Mindig jelentéktelen apróságok hiányoznak amelyekről kiderül, hogy nélkülözhetetlenek és persze apróságuk folytán beszerezhetetlenek vagy gyári újban annyiba kerülnek, hogy infúziót kell bekötni mikor meghallod az árát. Ez az első buktató. Ezután jön maga a beépítés. Ez házilag ugye már nem kerül pénzbe, de rengeteg időt vesz el ha tisztességes munkát akarsz végezni.
kando.05-10-2005 14:48:00 // 7519
Haat, ha egyszer esetleg nekiallsz, segiteni megprobalhatok :-) Kerdesben, eszkozben, talan tapasztalatban is :-) Egyszer en is neki akarok vegre allni az enyemnek ;-)
norbee05-10-2005 14:43:55 // 7518
Andorka Nem röhög, mert magára uszítom valamelyik volt tanárunkat! :) Asszodnja a kenguru, hogy jeszájhev, bát dö klíma kompresször is veri dedli inszájd in it. ;)
norbee05-10-2005 14:42:11 // 7517
Bálint: mi lenne, ha először a hátsó lámpákra menő kábelkorbácsot cserélnéd ki? Nem egy vasziszdasz, és tanulásnak pont elég, 10 darab kábel, csati egyik fele a hátsó ülés alatt, másik fele a bal hátsó lámpádban. Közte meg a derótkaszaurú... :D
granturismo05-10-2005 14:37:08 // 7516
"szeretném elmondani a végén, hogy ezt Én magam csináltam. " Nagyon megértelek. Hasonszőrű a gondolkodásmódom ebből a szempontból.
Bálint3305-10-2005 14:35:53 // 7515
Egy ilyen klíma beépítése is benne van legalább 100-150-e Ft-ban nem?
granturismo05-10-2005 14:33:27 // 7514
Norbee Nem lenne picit egyszerűbb egy 90 utáni klímát betenni? Az is nagy kihívás. A kezelőpanelt kéne csak megoldani, az nem egy reménytelen dolog. Legalábbis több sikerrel kecsegtet mint egy ausztrál klíma (ha egyáltalán igaz a híresztelés)
Bálint3305-10-2005 14:33:23 // 7513
Bontottat nem vennék semmiképp, hamár nekiállok akkor legyen rendesen megcsinálva. 40e Ft-ért biztos, hogy nem fogom megvenni :) Az egész kábelezéstől az riasztott el a legjobban, hogy: -Le kéne szedni a műszerfalat, amit fogalmam sincs hogy kéne csinálni. -Nem értek igazán sem a villanyszereléshez, sem a gépjárművillamossághoz. -A kapcsolási rajzok amiket én láttam mind nagyon szépek, lehet, hogy a konyhaasztalon össze is tudnám rakni, de azért a helyére beépíteni már egészen más. -Az egész művelethez, megítélésem szerint nem egy hosszú hétvége kéne, hanem egy hosszú hét, annyi időm meg nem mostanában lesz:( Persze felmerül a kérdés, hogy akkor meg mi a fenét akarok? Nos az az igazság, hogy ahogyan Norbee is mondta szeretném elmondani a végén, hogy ezt Én magam csináltam.
Andorka05-10-2005 14:32:34 // 7512
"Du ju hev Alfaromio szörtiszrí?":-))))) Szinte átom magam előtt az ausztrál bontós arcát a kérdés elhangzásakor:)
granturismo05-10-2005 14:27:44 // 7511
A frontköteg ára 150eFt körül van. Ha teljesen profi csatikat veszel hozzá ez kb kijön 15eft-ból. Ha egyszerűbb eszközökkel sima csúszósarukkal vagy bontott csatlakozókkal oldod meg, 7-eft körül kijön. tehát 10-20szoros differenciáról beszélhetünk.
kando.05-10-2005 14:22:05 // 7510
Marklarnak van valami kabelkotege valamelyik 33-asba, ra kell kerdezni, jo-e az a Tiedbe.. Esetleg bontobol lehetne szerezni, de lehet, hogy azok sem tip-top allapotuak... En azt mondanam, ha nem jutsz hozza egy frissen szetbontott 33-hoz, amiben a koteg jo is, erdemes magad csinalni, aprankent. Bar ebben nekem meg nincs tapasztalatom, de erdemes vanni jo par szinbol sok-sok meter kabelt, vagy 100-200 db sarut, esetleg erveghuvelyt is, hosszu hetveget es nekiallni.. :-)) (?) Van egy olyan erzesem, hogy ha van egyaltalan meg 33-ashoz kabelkorbacs is valahol, akar megrendelesre, nem lesz 40ezer alatt...
norbee05-10-2005 14:20:49 // 7509
Bálint Ha van egy kis érzéked hozzá, akkor legjobb ha Te csinálod. 1, ha sikerül, marha büszke leszel Magadra 2, ha nem sikerül, még mindíg, megveheted a bontóban granturismo Akkora kihívás, hogy először keríteni kéne egyet. Kell szereznem egy Alfás bontó címet a kengurktól... :DDDDD
kando.05-10-2005 14:17:49 // 7508
Legterelo: Koszi az infot, korbenezek, foleg, ha Pesten leszek ill. a talin rakerdezek par 33-as (vagy barki mas) sractol. Villany: Igen, azt en sejtettem (..tudom), hogy gyarilag semmi villamos berendezs nem lehet biztositas nelkul bekotve. Valo igaz, en a hazi barakcsolasrol irtam inkabb, de azert, mert tobbsegunknek a vasa mar masod-harmadkezbol lett vasarolva es latszik rajta a hozza nem ertes. En nem akartam senkit lebaszni, probaltam tanacsokat adni :-)) A villamos ganyolas azert is aggaszt, mert nekem igy vagy ugy de ,,szakmaba'' vag. Aki ert hozza, az nyilvan jol is csinalja, ahogyan Te is, profi cuccokat kell es szabad hasznalni. En csak nehany altalam tapasztalt dologrol irtam es arrol, hogy nalam aztan telleeg vmi paraszt modon van jo par dolog megoldva, amiket pont enkem illene mielobb helyreallitani, tudom :-)) Igyekszem is. Nem akartam senkinek rosszat, csak oteleteket a normalis munkahoz.
Bálint3305-10-2005 14:13:47 // 7507
Tud valaki esetleg konkrét árat a kábelkötegre (vagy legalább nagyjából, hogy tudjam hova tenni). Mennyivel kerül többe mint ha magam csinálom? 5-szöröse, 10-szerese? (vagy menjek a fenébe a hülye kérdéseimmel ? :)
Bálint3305-10-2005 14:11:32 // 7506
Persze, sarkosan fogalmaz mindenki, meg nem is igazán szakszerűen, dehát szerintem az csak egy kis jóindulat kérdése, hogy ne értsük félre egymás szándékait és mondanivalóját.
granturismo05-10-2005 13:57:43 // 7505
Sziasztok. Giovanni. Ez az a termosztát:-) Petike. Én minden fékmunkahengert felújítottam a múlt évben. Sajnos a porvédő harmónikák mindegyike erősen repedezett volt, az egyik első dugattyúnál egy kis helyen teljesen át is repedt már. A fékcsöveket nem cseréltem, mert azok szemmel láthatóan még jó állapotban voltak és vannak a mai napig. Elképzelhető, hogy a fékcsövek már cserélve voltak nem sokkal korábban. Tutela Extreme5 Competition fékolajat használtam hozzá. Minden felújítószett Seinsa márkájú. Ebből a legkorábbi a kuplungmunkahenger felújító készlet amelyet szivárgás miatt 2003 nyarán cseréltem. Ez utóbbi tehát több mint 2 éve, a többi több mint 1 éve működik probléma mentesen. A kuplung munkahenger a 145-ön ugyanolyan mint a többi boxin úgyhogy légteleníteni is ugyanott kell. pb Szerintem jó dolog azért a klíma. Miért ez a nagy klíma ellenesség? Ha kell a teljesítmény kikapcsolod, sőt a 146-on bizonyos helyzetben (pld nagygáz, fullterhelés) a vezérlőszámítógép automatikusan is lekapcsolja. Az, hogy egy nagy hibalehetőség halmaz aláírom azzal, hogy ugyanolyan mértékben mint egy motor, váltó, ABS, vagy egy ajtókilincs:-) Tuningolni, 4 kerekesíteni persze szintén izgalmas feladat, de szerencsére nem vagyunk egyformák, mindenkinél máshol vannak a prioritások. Egy kívülálló számára meg a 4 kerekesítő és a klímásító is egyformán nem normális ember:-))) Norbee Az biztos, hogy nagy kihívás. Én csak egy meglévő klímát "digitalizáltam", de ott is eszméletlen mennyi buktató volt. De azért én bíztatlak:-) De honnan szedsz Te egy ausztrál klímát?:-) kando Ilyen ablaklégterelő 5eft körül van 2 ajtóra. 4-re kb. + egy ezres. Az a baj, hogy 33-hoz nem nagyon van, mert régebbi típus, nem nagyon kapható hozzá. A szigszalagos tekerészést én tényleg csak kötegelésre használom. Ha párhuzamosan be kell lépni egy vezetékre akkor párhuzamosító műanyag bigyót teszek bele ami komondottan erre van kitalálva, de ott sem "blankolás" drót rátekerés. Bálint van ilyen gyári kábelköteg, de szó szerint horror árban. Az autó kábelköteg vastagsága sajnos egyre nő, nálam van 64 szálas köteg is:-(( Nem is a gyújtás befecskendezés viszi el a sok drótot hanem az extrák. Kando "Főleg arra kell figyelni, ha van pár cucc, ami az akkuról direktben kapja a villanyt és nincs biztosítva (riasztó, autórádió)" Melyik autóban láttál Te ilyet? Már gyárilag. A hernyákolástól most tekintsünk el. Viszont ha a hernyákolásról beszélünk, akkor szerintem egyetlen hernyákolt beépítés is elég ahhoz, hogy porig égjen az autó. Szóval ha a szerelő erre gondolt akkor én egyetértek vele. Illetve akár konkrét példám is van ilyen esetre, mikor egy kihangosító házilagos beépítése miatt égett ki egy Opel teljes belső tere. Azt látom gondnak, hogy szerintem néha túlzottan sarkosak a megfogalmazások itten:-))
Bálint3305-10-2005 13:39:06 // 7504
Vigyázzatok, mert ha így folytatjátok és észreveszi a baltás nagyfőnök, ez a topic is kap egy boksz utótagot a címébe! :)
kando.05-10-2005 11:46:00 // 7503
Ááá, néhány hét alatt biztos kész lesz ;-))
Azmo05-10-2005 11:43:51 // 7502
jó, nem ijedtem meg, mert mindenki már előre megnyugtatott horror lesz az autó kábelezése!:) Jó, befejez téma, csókolom a lelked:)
norbee05-10-2005 11:42:46 // 7501
Minden itt van, nem érkezett semmi... :) Támadt a halál, csak utálom az ijesztgetős dumákat. De részemről befetéma, remélem helyrejön a kábelezés után minden az autódban!
Azmo05-10-2005 11:40:05 // 7500
Norbee, nemtom mivan megjött-e vagy mi, de Te támadtál ezerrel kapásból.....
norbee05-10-2005 11:31:30 // 7499
Senki nem mondott semmi rosszat, csak annyit, hogy pár szigeteleten kábeltől még nem fogsz lángra kapni. De bocs, hogy foglalkozunk a problémáddal.
kando.05-10-2005 11:30:30 // 7498
Na, a Tiéd is 4x4 ? :-)) Ha szerelő csinálja, bízzunkbenne, van rendes sarufogója, akkor tényleg jó kötések lesznek, ha Te kézzel nem bírod a raut a kábelvégről lecibálni, akkor az már jó kötés. A réz a rézzel minél jobban folyjon (follyon ?) össze :-)) A saruk ellendarabjait, a lámpákon, reléken, miegyebeken érdemes megtisztogatni kontakt spray-vel, alkohollal, esetleg finom csiszolópapírral, lefújni WD40-el.. Ahol nagyon hiányos a kábel, talán a csere érdemesebb, ha van olyan színű, ami kevésbé roncsolódott, vékony zsugorcsövet rá és kis égővel, öngyújtóval rámelegíteni. Szigszalagot nem szabad használni szigetelés pótlására, mert nem pvc hanem valami polietilén-szarság, az arra jó, hogy több kábelt összefogj egy korbácsba, de hőre lágyul, nyúlik, éghető...
Azmo05-10-2005 11:24:45 // 7497
kando777 bocsi, igen, úgy értettem, hiányosak a kábelek szigetelései és toldozás-foltozás van és köszi, én is arra gondoltam másokkal beszélve erről, hogy igenis meggyulladhat a szőnyeg ha felízzik egy-két ilyen szigeteletlen kábel, erre gondoltam Norbee.....ja és Norbee és pb, azért nem kell csuklóból minden szerelőt hazugnak titulálni, pláne ha még dolgotok se volt vele! És jahh, saruzni fog, ma megy el a szaki vesz egy kartonnyi sarut és beül a Recaro sámlival és rendbeszedi ami ott van, azt mondta azon se csodálkozna, hogy amikor végez vele a 4WD is megjavul, de nem ígért persze semmit, majd hív mizu!
norbee05-10-2005 11:22:33 // 7496
Standard 0.75-össel van ISO csatlakozóval a végén... :DDD
kando.05-10-2005 11:19:56 // 7495
Persze, jó az, csak mások szeretik direktbe kötni, mintha az egyszerűbb lenne... MEg befűzni valamiiszonyat vékony dróttal... 0,75 meg hasonlók, amiket még szárítókötélnek sem használnék.. :-)) Még jó, hogy most már csak rézkáelek vannak, nincs alu, mert az katasztrófa... :-))
norbee05-10-2005 11:16:07 // 7494
Nálam a rádió a szivargyújtótól kapja a 12V-ot, ami ugye le van biztosítékolva...
kando.05-10-2005 11:10:05 // 7493
Persze, persze, ez igaz.. De az autó egy veszélyes üzem, mondhatnánk, hogy minimum ,,C'' osztályú, de mindenképpen odafigyelve illik szerelni, nem csak az üza rendszert, hanem a villamos dolgokat is, a melegedés miatt is, a szikraképződés miatt is. Főleg arra kell figyelni, ha van pár cucc, ami az akkuról direktben kapja a villanyt és nincs biztosítva (riasztó, autórádió) mert ezeknél egy véletlen testelés is okoz leglább füstöt :-)) Ami zavarja a szabad kilátást a sorfőr előtt, nekimegy a fának, kigyullad az autó és kész a baj... ;-))
kando.05-10-2005 11:05:39 // 7492
Csak meg ne faggyál, mint a teve a sivatagban... :-))
norbee05-10-2005 11:05:36 // 7491
Nem, csak hamarabb lesz forróság az autóban egy bilincsét vesztett benzincső miatt, mint egy letestelt kábel miatt. (Kiindulva abból természetesen, hogy megfelelően be van biztosítékozva minden, és nem használunk 16A biztit 8A helyett)
Bálint3305-10-2005 11:04:31 // 7490
Vagy bevezetem a kábelekhez a menetszelet... Ezaz! Megtaláltam az új ideológiát! Vagy megyek mint a meszes, vagy kigyullad az autó! :)))
Bálint3305-10-2005 11:03:16 // 7489
Én inkább majd fújom...
kando.05-10-2005 11:00:24 // 7488
Most mi van? Én itt osztogatom a szakmai tanácsokat, erre meg lefikázzák az egész elektromos szakmát... :-)) Akkor még nem is írtam, hogy ha nem lenne olyan qu* drága, szilikonkábellel lenne célszerű kábelezni, jobban hajlik, sokkal több sodrottt szál van benne és hőálló, tartós... Vagy teflonszigetelásű kábel ? Na, na ?? :-PPP
norbee05-10-2005 10:58:02 // 7487
Esetleg folyékony nitrogénnel hűtött gégecsövekben vezessük a kábeleket, nem? :DDDD
kando.05-10-2005 10:48:52 // 7486
Igazság szerint ah szerzel egy jó saruzó fogót, nem kell forrasztani sem a kábelt, mert a saru belül összepréseli annyira a réz szálakat, hogy szinte hidegfolyik az egész, és ez a legjobb villamos kapcsolat (réz kábel réz saruval, egyező anyagok, tökéletes, nincs semmi korrózióveszély vagyis nem jön létre galvánelem :-) ). Valóban érdemes 1-es vagy a világításhoz talán 1,5-es kábeléekte venni, lehetőleg színeseket (most már nem csak fekete, kék, barna kábelek vannak, hanem sokféle színű is) pvc szigeteléssel, ez kevésbé éghető ill. az égést nem táplálja :-)) /ha már mindenki tüzet akar gyújtani az autójában..../
pb_05-10-2005 10:48:05 // 7485
Ha jól emléxem a P4-ben a legvastagabb kábel kb. 5cm átmérőjű.
kando.05-10-2005 10:43:56 // 7484
Az én biztitáblám is elég gány állapotú, ezért is akarom kicserélni, mert a mostaniban van már jócskán belebarkácsolás, és látszik, hogy nem igazán hozzáértő kezek dolgoztak a villamos dolgokkal, amire én ugye külön ugrom... :-))) Szóval talán az én fotóimon is látszii, de tény, hogy a biztitábla meg azoka kábelek a kormány környékén igencsak le akarnak szakadni és egy-két lemezcsavar fogja oda az egész cumót.. Meg talán a szentlétek trtja fent, de lehet, egyszer útközben az egész hóbelevanc az ölembe hullik.. Akkora kábelköteg talán nics, mint egy kar, bár a motortér felé pl. a GTV-ben igencsak izomos köteg megy át, ez igaz... Főleg a benzines cumóknál, ahol a sok kamputer jel meg gyújtás és egyéb miskulancia kábelei is van.. Azért csuklóvastag köteg előfordulhat szerintem...
Bálint3305-10-2005 10:43:26 // 7483
Már kezdtem azt hinni, hogy a tűzmanónak :)
norbee05-10-2005 10:42:46 // 7482
Azmonak, és a józan eszének.
Bálint3305-10-2005 10:41:09 // 7481
Te most kinek drukkolsz? :)
pb_05-10-2005 10:40:37 // 7480
Mindent lehet rendelni jó pénzért, aminek van cikkszáma. A leg1xűbb dolog, elmész az autósboltba veszel csúszósarut, apát anyát, aztán az elektromos boltba, veszel 1-es kábelt(általában ilyen kábelek vannak, amelyik más azt +méred, és olyat veszel), veszel zsugorcsövet, fox 1 kapcsrajzot, és 1 pákát, és a hibásnak vélt kábeleket/kötegeket kijavítod. A zsugorcsőhöz nem árt 1 hőlég fúvó, de 1 db gyertya is +teszi.
norbee05-10-2005 10:40:31 // 7479
Azmo autója már hónapok óta egy összeégett roncs lenne ezek szerint. Merthogy lámpát, belső világítást, riasztót, gyújtást, indexet, hűtést/fűtést stb rendszeresen használsz, nem? ;)
kando.05-10-2005 10:39:49 // 7478
Kigyullad rajta a szigetelés, ahol még van rajta, ha nincs biztosítva, de ha éppen egy 20A-es biztio feigyel rajta de a kábel ellenállása olyan, hogy folyamatosan ,,csak'' 18A folyik rajta, fel tud izzani annyira, hogy kigyújtsa akár a szőnyeget felette vagy a maradék szigetelését.. Azmo: Bár ezt nem értem, hogyan futottak szigetelés nélküli kábelek ott... Nem úgy érted esetleg, hogy hiányos a szigetelése?
Bálint3305-10-2005 10:39:45 // 7477
Ebben az esetben az oldalbordám miatt kellett ideológát gyártanom :)))
Bálint3305-10-2005 10:38:42 // 7476
:))) Emmár igaz! Izomszervó RLZ!
Bálint3305-10-2005 10:37:42 // 7475
Szvsz. azért télleg nem egészséges dolog az... Tud némelyik kábel úgy melegedni, hogy a tűz már csak gyújtós kérdése.
norbee05-10-2005 10:37:21 // 7474
Mivel Esztergombam mellettem álltál, azért emléxem Rád. Tudom hogy nem vagy Hulk Hogan, de ha akkora bicepszed lenne mint a kábelkötegek az autódban, nem tudnád elfordítni a kormányt. :DDD
kando.05-10-2005 10:37:00 // 7473
Mindegy, mire fogjuk, az érzés a lényeg.. :-PP A zsaruknak mindegy, mit mondanál... :-))
Bálint3305-10-2005 10:35:46 // 7472
Hát én ott a műszerfal alatt láttam olyan kötegeket, amik elég rémisztőek voltak... És ha nekem olyan vékony karom van? :P
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.