Forum >> Alfasud-33

granturismo10-09-2005 08:58:52 // 6721
Sziasztok Robeszkám! Leírtam a 6692-ben hogy mit nézzél meg de leírom újra.:-) Szívó és kipufogó tengelyek elkülönítése: A szívó tengelyeken nem egyforma a 2-2 egymás mellett lévő bütyök, az egyik mindig "hasasabb" mint a másik. Ezt mindenképpen észre lehet venni akármilyen kopott is a tengely. A kipufogó tengelyeken a 2-2 bütyök profilja megegyezik, de egy kicsit el vannak forgatva egymáshoz képest, 10 fokkal. Ha a végéről belenézel lehetetlen, hogy 10 fok eltérést nem látnál meg. Így már el van különítve, hogy melyik szívó és melyik kipu tengely. Problémás, ha egy 129 és egy 132LE-s szívótengely keveredik össze. Az biztos nagyon egészségtelen ha az egyik oldalon 129 a másikon 132LE-s tengely van. De azért azokat sem reménytelen megkülönböztetni hiszen a 132Le-s tengelyen az egyik bütyökpár 15 fokkal hamarabb nyit mint a másikon. Tehát a két tengelyt hosszában egymás mögé téve majd oldalról belenézve ki lehet szúrni a 15 fokot.
bb1809-09-2005 21:34:25 // 6720
hátha van rajta olyan bütyök ami teljesen ép és mérhetö. vagy nézzétek össze, vagy mérje meg elöre hogy mire készülj.
pb_09-09-2005 20:15:12 // 6719
Ha mind a 4-et +veszed? Tudom hülye ötlet. Vagy esetleg, elvinni a tiedet és összehasonlítani az övével. =re jobb ötletem nincs. Ha nem látszik szemre különbség, az esetleg azért lehet, mert mind a 4 1forma, vagy annyira el van kopva, hogy már nem lehet +különböztetni őket.
Robesz709-09-2005 18:48:40 // 6718
most ismét kétségbe vagyok esve......:-))) akkor azt mondja meg valaki légyszi, aki tudja, hogy hogyan nézzem azt meg, hogy melyik tengely melyik...... fontos lenne, mert rumi kollégától vennék tengelyt, de nem tudom, hogy melyiket vegyem meg, meret nem tudom, hogy nekem milyen van.....
Robesz709-09-2005 18:24:41 // 6717
hello! én kipróbálnám....
kando.09-09-2005 16:59:01 // 6716
Annyira jól nem tudok németül, meg nem tudnám mivel, hogyan elhozni a kasztnit, pedig jó volna.. Ráadásul írt Tzoli is, Ő is eladja a hátfalat, hátsó ajtót, lámpákat.. Holnap beszélek azért az itteni szervizesekkel, hogy mennyire lehetne sokmindent elhozni abból a 33-asból...
pb_09-09-2005 16:46:41 // 6715
Na végre valami jó is történt.
pb_09-09-2005 16:46:11 // 6714
Esetleg nem tudod te felvenni vele a kapcsolatot? Ha lehet hozd el az egész kasztnit.
kando.09-09-2005 16:30:24 // 6713
Mi ez a pangás??
Azért itt a további szöveg+kép, tessék olvasni, fordítani: :-)))
kando.09-09-2005 16:23:12 // 6712
No, ma tesztelhettem a kicsikémet végre :-)) Remek lett a váltó, könynen megy, már mintha ,,selespeed'' lenne. :-)) Köszi pb_ !
kando.09-09-2005 15:26:56 // 6711
Ok, megpróbálom, hazaszököm kicsit.. :-) NA, voltam a szervízbe, egy osztrák gyerek a donos kasztni odaadja vagyis le lehet szedni a hátfalat belőle.. Majd azt még a szervizben megkérdem, hogy lököst meg ajtót, ilyesmit nem lehetne-e hozni Tőle.. Meg vajon, ha ezeket a szerviz elhozza, akkor velük kell csináltatni is a munkát talán.. Holnap még azért benézek.
bb1809-09-2005 15:24:46 // 6710
Robesz. ha nem látsz rjta komolyabb berágodást, elég poliroztatni. gépmühelyben, mert forgatni kell a tengelyt és nagy sebességgel kell polirozni
granturismo09-09-2005 15:21:06 // 6709
Nem. Ádidi írta, hogy Miskolcon van valami elhagyott laktanyában.
pb_09-09-2005 15:10:44 // 6708
GT +adta a választ, bár én germánul 1 hangot se értek/tudok.
pb_09-09-2005 15:09:37 // 6707
Lehet beleapplikálni, már láttam, igaz csak OFF-os autókon. Jó erős fényerejű led kell hozzá.
bb1809-09-2005 15:02:19 // 6706
ez nem véletlen a csepel müvek területe ?
granturismo09-09-2005 14:52:04 // 6705
Megköszönöm ha felrakod.
kando.09-09-2005 14:49:37 // 6704
Van hozzá szöveg, ékes germány nyelven, nyák rajzzal, képekkel.. Betegyem azt is ide? Csak kicsit várni kéne, most bent vagyoka cégnél, de később haza tudok ugrani, szeknnelni :-)
granturismo09-09-2005 14:42:06 // 6703
Ez a szonda feszültségét méri. Az 5-ös lábon. A relékkel meg fix feszültséget lehet küldeni a számítógép felé. Gondolom azzal becsapod a vezérlést.
ÁdidiGaga (il hempescattore)09-09-2005 14:18:31 // 6702
pb_ előzmény: fényezős topik :-) szerintem is jól fog kinézni... szeretnék valami jó kis csíkszerű pótféklámpa-ledsort is beleapplikálni. unom már a vezetékeit kerülgetni,tavaly meg valahogy az utazótáskákkal lesutultam a szigszalagot róla és kivágta a féklámpa-biztit. Úgyhogy a szegedi talin vonuláskor jött mindig mögöttem egy "beavatott személy" és ő volt a zárófény :-)
pb_09-09-2005 13:54:57 // 6701
Emésztünk. Valami ki szöveges magyarázat nincs hozzá? Ha van esetleg ne tudnád azt is szkennelni(de szép magyar szó).
kando.09-09-2005 13:41:43 // 6700
Na, mi van? Ennyire gáz vagy még emésztitek ? :-))
kando.09-09-2005 13:33:58 // 6699
Ehun van, ni!
pb_09-09-2005 13:33:20 // 6698
Izgulva, várjuk!
pb_09-09-2005 13:31:38 // 6697
Helyes! Ez a beszéd!
kando.09-09-2005 13:28:21 // 6696
Várjá.. pdf-ben van, de mingyá beszkennelem is ideteszem! :-)
granturismo09-09-2005 13:26:59 // 6695
Mutatod a rajzot?
kando.09-09-2005 13:25:47 // 6694
Collegák! Van itt egy régebbi elektor újságból kis áramköröcske, Lambda-szonda teszter, próbaképpen megépítsem, valamelyiktek ki tudja próbálni? Nekem ilyen csicsa nincs a vasamban, de az áramkör nem nagy, elviszem vagy küldöm, aki ,,játszana'' vele, még lehet, hogy tényleg használható is :-))
granturismo09-09-2005 13:24:14 // 6693
Elfogadom. Elviszem így. Rögtön holnap.
pb_09-09-2005 13:03:07 // 6692
Én, ha a helyedben lennék, különösebben nem izgatna a dolog. Ha mérni kell, akkor mérni kell. A gép, pedig épülőben van, ez a mérés, pedig elősegíti a további folyamatokat. Én valahogy így magyaráznám magamnak.
granturismo09-09-2005 12:46:08 // 6691
Nem húz el semerre. Szemre beállítottam. Mérni kéne dehát ilyen állapotú utastérrel nincs pofám elmenni egy futóműállításra. Viszont amíg nincs kész a digitklíma addig nem rakom jobban össze, mert akkor nem látni ha esetleg szivárog a gáz. Tehát először a klímát kéne feltölteni. De azt meg csak akkor ha a klímakábelezés már tutkó, mert akkor lehet kipróbálni a klímát. Ezaz, hogy egymásra épülnek a dolgok. Ezt a sorrendet mindenképpen be kell tartanom.
pb_09-09-2005 12:39:11 // 6690
Jó kérdés. Amúgy nem húz 1ik oldalra se?
granturismo09-09-2005 12:30:18 // 6689
Csak azért írtam, hogy megnyugtassam magamat, mert nekem is ferde a kormány. Kb. 30 fokot áll ferdén. Szerintem ennyit ki lehet venni belőle a kormányösszekötők átállításával. Legalábbis nagyon remélem, mert piszkosul nincs kedvem újra szétszedni mindent.
pb_09-09-2005 12:10:50 // 6688
Akkor ezek szerint az 1.7 16v-t gyártották, vagy 3 féle tengellyel, és 2 féle chippel. M9-es tengelyeket kéne szerezni. Mondjuk amit beírtam nem tudom, hogy melyikre vonatkozik(M8/M9). Robesz, GT jól mondja, ha a tengelyek összecserélődnek, komoly túlfogyasztás léphet fel.
vivalfa09-09-2005 12:07:24 // 6687
Én még mindig javaslom a 6496 hozzászólásom. hali
kando.09-09-2005 11:59:22 // 6686
Igen, igen, próbálok keríteni egyet, de már nem tudom, kiben bízhatok meg... Azt se bánnám, ha valaki innen, a szerelők közül megcsinálná, még ha el is kell autóznom miatta :-)
pb_09-09-2005 11:32:49 // 6685
Húzós. De ha van 1 normális lakatos, az + tudná csinálni szépen. De sajna én ilyet nem ismerek.
pb_09-09-2005 11:31:32 // 6684
Az a helyzet, mivel törve volt az eleje, nem tudom, hogy a futómű tökéletes-e. 1e tuddok, hogy húz balra. A haverom is ezt mondta, be kéne állítatni a futóművet, és akkor talán visszajön. De abban is biztos vagyok, hogy leszedték a kormányt, és nem vagyok arról +győződve, hogy úgy is rakták vissza, ahogy volt. Gondolták jó lesz ez, a parasztnak, csak minál előbb vigye.
granturismo09-09-2005 10:46:57 // 6683
Ez az egyik legrohadtabb sérülésfajta amit el lehet kézelni. Mert tulképp nem látszik nagy durranásnak, de mivel a hátsó borítólemez magának a karosszériának a része nem egy külön elem elég nagy munka és előszeretettel hernyákolják el a javítást.
kando.09-09-2005 10:39:54 // 6682
Az... :-( Szóval ehhez kell hátfal és egy karosszériás szakember...
kando.09-09-2005 10:30:20 // 6680
De van, itten:
granturismo09-09-2005 10:18:26 // 6679
Sziasztok. Kando Hogyan sérült meg az autód? Nincs kép róla? Robesz Most láttam pb képét a vezérlésről. Ez a 132Le-s változat vezérlése. A 129 LE-s vezérlése: Szelephelyzet: szívó nyit a felső holponti helyzet előtt 10°/20° szívó zár az alsó holponti helyzet után 49°/49° kipufogó nyit az alsó holpontti helyzet előtt 52°/42° kipufogó zár a felső holponti helyzet után 12°/22° Látszik, hogy a szívó tengely egyik bötyke 236 a másik 263 fokos a kipufogó tengely mindkét szelepnél 244 fokos a 132Le-s boxin. A 129 Le-s boxin 239 és 249 fokos a szívótengely, a kipu ugyanúgy 244 fokos. Tehát szerintem a 129 Le-s változat tengelyei már eléggé egyformák bár ott is azt kell jól látni, hogy a szívó tengelyeken a két bütyük profilja nem egyforma, a kipufogón pedig az egyik bütyök állása picit eltolt a másikhoz képest. Ezek alapján én úgy látom, össze lehet cserélni a tengelyeket működni fog a boxi akkor is. Viszont a tengelyek cserélgetése, különösen ha a 132 LE-s szívó tengelye kerül a kipufogósorra az okozhat túlfogyasztást könnyen lehet, hogy nálad is ez a probléma, úgyhogy ezt le kell ellenőrizni. Egy dolog van amit már írtam is régebben hogy a tengelyek végén az a biztosító bütyök ami megoldja, hogy a vezérműkereket csak egyféle pozívióban lehet feltenni a tengelyre az egyformán áll a kipu és a szívó tengelyeken? Vagy esetleg le van ez köszörülve? A fékerőszabályozó beállítása nem ugyanúgy megy mint a trentatrénél. Nem akkora súly kell. Ha nincs ABS akkor neked dobfék van hátul. Ha 02039142-nél alacsonyabb az alvázszámod akkor 3.5kg-ot, ha magasabb akkor 2kg-ot kell ráakasztani. És az autó keréken álljon. Ha azért akarsz 8V-t, mert azt gondolod kevesebbet eszik mint a 16V ki kell ábrándítsalak. Ha jól megvan csinálva a 16V akkor még akár kevesebbet is zabbant. Különben is milyen Alfás az aki a fogyasztást nézi?:-))Én egész héten tömegközlekedek és néha hétvégén megajándékozom magam azzal, hogy megyek egy kört a Boxival. Jól kivigyorgom magamat, aztán jöhetnek megint a dolgos hétköznapok.:-) Pb_ A kormányösszekötőnél nem tudjátok egyenesbe állítani a kormányt a tekerőkkel? Poczy Nyomjál egy alvázszámot! 120-nál 5.-ben 4000-el?Egyébként ez a fordulat a Boxin általános. Én most upgradeltem a Robesztől vett "hosszú" difire, de ez nem igazán számít annyira minimálisan hosszabb csak. Nekem most mondjuk lett 123-nál a 4000. Nem is amiatt cseréltem és az Alfások sem emiatt hosszabbították. Nem is kéne, ha nem pörögné porrá magát.:-) Bálint33 A Zsámbék az jó ötlet. Beszélj a Robival. Magas piercinges fickó, kicsit töri a magyart.
vivalfa09-09-2005 08:11:20 // 6678
De egyben hörgős boxer is ;-)
vivalfa09-09-2005 08:10:43 // 6677
Hali! A 2. lehetőségre egy esetleges megoldás: Kattints ide! Üdv, sok sikert.
pb_08-09-2005 23:18:03 // 6676
Ja tudom már mi volt, 1 magnó, sajna azóta se műxik tökéletesen, vagy már sehogy se, nem is tudom.
pb_08-09-2005 23:13:36 // 6674
Hasonlóan én is jártam, csak már nem emléxem mivel. Valamit nagyon szétbontottam, amit nem kellett volna.
Poczy08-09-2005 23:11:35 // 6673
Most már tényleg húzok tentézni. Szép jó éjt és további jó beszélgetést.
pb_08-09-2005 23:11:10 // 6672
Nekem is volt hasonló gondom, mikor felraktam a kardánt, de, ugye a régi váltó miatt nem a csíklámpásba való rudazat volt benne, ezért beleért a kardánba. R-be még most is. Mikor mentem hazafelé csak a 2-t lehetett, úgy. ahogy használni. Gondolom neked, vagy a kasztniba, vagy a váltóházba érhet bele.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.