Forum >> Alfasud-33

pb_30-08-2005 22:44:31 // 5921
Fékolaj rendben?
KisP30-08-2005 22:42:26 // 5920
Sziasztok! üdv mindenkinek rég votlam itt, nemrég jöttem meg a nyaralásból,görögbe voltam,csodaszép helyen (Parga-ban)igazi mediterrán stílusú,ahol rengeteg olasz nyaral és rengeteg alfával,öröm volt nézni.Sok szép alfát láttam a guilettától a 33,75,145,146,stb,stb -n át a 166, GTV keresztül mindent. sajnos olyat is láttam ami mint egy roncs úgy nézett ki egy 145-ös 1,4-es boxer,mint az enyém,vérzett is a szívem.... GT:kitartás az autódhoz,már alig várom a beszámolódat a felújított verdádról!:) nálam is akadt egy két probléma: fékpedál hirtelen benyomásakor egy hosszú nyekkenő hangot hallok,mintha egy vödör lekvárba taposnék, no ez mi lehet?hátul dobok vannak,ma néztem meg öket, nem kopottak.Esetleg valahol dugulás van a fékcsővekben?vmi eldugult? úgyanilyen hasonló jelenség van a kuplungnál is ha kinyomom,csak a nyekkenés rövidebb időtartamú.vki tud ebben segíteni,mert már hónapok óta találgatom,hogy mi lehet a hiba oka. vivalfa: üléshuzatot én is szeretnék nyomtatni,piros huzatra egy nagy fehér alfa logot, hol és hogyan csináltatod,tudsz vmi infot mondani erről?
pb_30-08-2005 22:42:06 // 5919
Bepattannak rendesen a helyükre? Vagy bontózol, vagy bolt mondjuk L+K-nál asszem lehet rendelni.
pb_30-08-2005 22:40:31 // 5918
A hidrotőkéből ki szokták nyomni az olajat osszerakáskor, mondjuk 1 satuval, + így lehet +nézni, hogy jó-e. Asszem, ha könnyen össze tudod nyomni, akkor már nem az igazi.
Robesz730-08-2005 22:39:36 // 5917
normál esetben hátulról előre: hátsó dob, közép dob és a 3. a katalizátor...
pb_30-08-2005 22:38:14 // 5916
Lehet a kipuf rendszert kéne végig sasolni.
kando.30-08-2005 22:35:10 // 5915
Ezt valahol alul kellene keresni, de a kipuf rendszeren hol van/lenne ez ? Vagy legfeljebb megméretem itt, ha jó hozzá a kazánok füstgázelemző mérője :-))
Robesz730-08-2005 22:32:32 // 5914
ha a katalizátor dobja benne van, akkor csak a co és hc szintből lehet tudni, hogy már szét lett esetleg verve, ha pedig nincs rajta a háza sem, akkor pesig nincs rajta...:-))))
ÁdidiGaga (il hempescattore)30-08-2005 22:32:14 // 5913
Jó estét boxeristi! Küszöbborítási segédanyagokat vennék készpénzért! :-) Konkrétan az alsó körtárcsás rögzítőből, az oldalsó szögletes gallérúból meg a szellőzőnyílástömítő-gumiból is kellene néhány darab. Nemtom,ez a P4 küszöbborítás feszül,vagy odavágom mindenhová, de a hónap elején rögzítettem oldalanként mindkét felet 2-2 rögzítővel.Erre ma ,hogy szedem le,látom: a felét elhagytam... :-( Hálásan megköszönnék minden darabot!
Robesz730-08-2005 22:31:04 // 5912
a hidrotőke ha rossz, akkor csattog, az biztos...nekem ilyen baj nem volt....csak egyik szerelő azt mondta, hogy lehet olyan, hogy Pl egy használt hidrotőke kerül bele és már eléggé nagy hézagot küszöbölt ki, akkor ha egy kisebb hézaghoz berakom, akkor kitartja a szelepet, mert kifelé nem tud menni belőle az olaj.....egyelőre nem tudom, hülyeség e.....mindenesetre nekem mindegyik kicsit kijebb van és mikor a tengelyt a helyére teszem, nem fekszik fel a csapágy félkörökön, hanem kitartja kicsit.....ha valóban csak befelé engedi az oljat, kifelé nem, akkor összerakás előtt mindet ki kell mosni, hogy szabadon rugózzon és ismét állítsa magát be az olajjal.....na ezt nem tudom...pl
kando.30-08-2005 22:30:08 // 5911
Nem akarok kilogni innen, ;-)) de megkerdeznem, elkepzelhető, hogy az én vasamban nincs katalizátor? Ezt (ha van/lenne) miből lehetne látni?
pb_30-08-2005 22:23:17 // 5910
Én 1. körben Lamdát, LMM-et nézegetnék, gyertyakábeleket, gyújtótrafót, aztán amit bb mondott, motorhőfok jeladót. Na most ezt így nem vágom amit írsz. De én úgy emléxem, hogy a hidrotőkébe van olaj, azt hiszem akkor szokott ilyen szelepes hangja lenni, ha már elengedi az olajat. Ha jól emléxem 1 rugóféleség van benne amit elhagyja magát, ezért megy tönkre. A folytószelepet még sose szedtem szét, de sztem mind a 4-nek 1xre, és ugyanúgy kell mozognia.
Robesz730-08-2005 22:12:06 // 5908
Te amúgy mire tippelsz? Csak kíváncsiság képpen...... Van Pl egy olyan probléma is, hogy a jobb oldalon a két folytószelep nem egyszerre zár....egy pici eltérés van....ezt helyre lehet hozni? számíthatott? Vagy az igaz, hogy ha a hidrotőkébe bele megy egyszer az olaj, akkor kifelé nem tud jönni?, mert most,hogy kivettem a vezérműtengejeket, a hidrotőkéken felfekszik és nem a saját csapágyazásában van, ha csak rárakom..... össze kell húzni...
pb_30-08-2005 22:09:02 // 5907
Sztem biztos nem ennek a hiánya okozta a problémád.
Robesz730-08-2005 22:06:39 // 5906
még nem kezdtem el, de 16V lesz benne. Nem lesz próbapad, a kocsim lesz a szenvedő alany..... Hifiben segítek szívesen ......
kando.30-08-2005 22:03:53 // 5905
Oké, köszi! :-)) Alakul a motor? Próbapadon próbáljátok le végülis? Ja, más, autóhif témában fordulhatok Hozzád, ha eljutok odáig a vassal ?
Robesz730-08-2005 21:58:53 // 5904
ha van neki rajz, elkérem és elküldöm neked mindenképpen...
kando.30-08-2005 21:57:53 // 5903
Oks, körbenézek.. Programozó progit is találtam, ami a printerportra kötött kütyüvel kommunikálna.. Az a baj, hogy annak a rajza nincs meg... Ha esetleg a srácnál vagy Nálad van rajz a cuccról, azt el tudod küldeni? (Kapcsolási rajz.. vagy ilyesmi, akkor nekilátnék én is :-))
Robesz730-08-2005 21:49:55 // 5902
ha van valamilyen progid, küld már el légyszi nekem is...talán jó lesz valakinek..... az író még nincs kész, nem túl gyors a srác, aki összerakja...:-))
kando.30-08-2005 21:47:45 // 5901
Készül az író-olvasó kézi készülék ? :-)) Chip tartalmat találtam, de sajna off márkáké... nem is tudom, hagyjam fennt a gépemen...?? :-)
Robesz730-08-2005 21:42:25 // 5900
kipróbáltam, jónak tűnik....
kando.30-08-2005 21:30:00 // 5899
Hú, ennyi pénzért adtak nyomatékkulcsot?? ;-)) Hmm, itt, boltban kb 16 ropinál kezdődnek... Jó jártál, főleg, ha az első hazsnálat után nem hajladozik össze-vissza... :-))
Robesz730-08-2005 20:45:56 // 5898
Vettem ma egy nyomatékkulcsot is, hogy precíz legyek az összerakásnál...1500 Ft volt és valami német cula....szerintem lophatták, mert nem tűnik gagyinak..
Bálint3330-08-2005 20:45:49 // 5897
Hát az eredményhirdetésnél nem voltam ott, de a végén az volt, hogy én mentem egyet Olasszal (sud), akkor nyertem, utána mondták, hogy ő a harmadik, mivel a 4. döntős eltűnt. Ezután mentem egyet egy 145-tel, akitől kikaptam és így lettem második. Én erre emlékszem.
Robesz730-08-2005 20:37:29 // 5896
ismét fejből fogom kenni a 16V összes kapcsolását.......
Robesz730-08-2005 20:34:33 // 5895
Sziasztok! Na megnéztem én is ezt a szelepet egy ismerősöm kocsiján és egy kapcsolási rajzon is.... úgy gondolom én is, ahogy ti írtátok...köszi a segítséget... Azt biztosan tudom (tapasztalat), hogy ha nincs, akkor hibakód jelenik meg a computerben..... Szerintetek nekem ennek a hiánya okozhatta a rángatást és a borzasztó fogyasztást? Granturismo: köszi, hogy megnyugtattál a váltóval kapcsolatban, így marad a legerősebb boxer, a legrövidebb váltóval....:-))) Úgy néz ki, hogy a 16V-lesz benne...:-)) 90%...
Tom30-08-2005 18:26:21 // 5894
Nem egy Sud Sprint lett az első? én minha arra emlékeznék.
ÁdidiGaga (il hempescattore)30-08-2005 17:19:12 // 5893
Swan ha nem késő,estére megpróbálom összeszedni a gondolataimat. Én a jobbost már szétszedtem, jelentem káresemény nem történt, de a huzalokat valszeg összecserélhettem,mert bár szépen mozgatja a tükröt,csak egy rossz tartományban... :-( Tudod,mi a vicces? Mikor vagy 1 éve csináltam,gondolkoztam,hogy monitorra vetem a know-how-ját a dógoknak.. Aztán elvetettem,mert időm nem volt túl sok felesleges és úgy gondoltam,ki a f..nak van ilyenre szüksége? :-)
Andorka30-08-2005 17:12:26 // 5892
Igazából nem jártam személyesen körbe a témát, csak amikor nekem leömlő kellett, és felmerült a tuning ötlete (nagyobb motor leömlője talán jótékony lenne az 1.3-as mocira), akkor a szerelőm valahogy így beszélt le erről.De nem bánom, jól szól így is:) Szóval ahogy bb18 leírta, rámegyen az is csak ütni kő veszettül elég nagy pajszerral:)
bb1830-08-2005 10:59:54 // 5891
bocs már látom hogy kimeritöen tárgyaltátok.
Bálint3330-08-2005 10:59:41 // 5890
Nem volt nehéz feljutni, mivel nem votunk valami sokan. (autó volt, csak a sofőrök voltak lustábbak a kelleténél)
pb_30-08-2005 10:57:04 // 5889
Thx! Kezdték gyűjteni az eredményeket a gyorsulálsos topicban, és senki sem tudott nyilatkozni az 1. kat-ról. Azt tudtam, hogy a dobogón végeztél, csak azt nem melyik fokán.
bb1830-08-2005 10:54:22 // 5888
miért va benne szelep és mi és mikor vezérli ?
Bálint3330-08-2005 10:49:40 // 5887
Egy 145-ös lett az első (szégyellem, de nem tudom ki az), én lettem a második, Olasz pedíg a harmadik.
Bálint3330-08-2005 10:45:25 // 5886
:) ok most nézem, hogy a tiéd csíklámpás.
pb_30-08-2005 10:44:22 // 5885
Bálint cartárs, nem tudod véletlenül, hogy 20.-án mi lett a kategóriádban a végeredmény?
swan30-08-2005 10:38:01 // 5884
Nem ugyanaz a két tükör. Az enyémet pattintósnak néztem, de nem merem.
Bálint3330-08-2005 10:26:31 // 5883
Ez engem is érdekelne mert már én is szenvedtem vele. (belül a tükör részben lejött az azt tartó keretről és ezért nem lehet beállítani, csak a hátsó kereket látom) Néztem, hogy alul van 2 csavar nekem de azt nem tudtam kicsavarni, meg aztán ha ki is csavarom úgy néztem félő, hogy nem tudom majd visszacsavarni.
vivalfa30-08-2005 10:22:21 // 5882
És pedig? :-)
swan30-08-2005 10:15:06 // 5881
Hogyan lehet szétszedni a 33-as külső tükrét roncsolásmentesen? A levétel nem gond de utána??????????? Nem akarom feszegetni mert a végén nem lesz tükröm :)
pb_30-08-2005 10:14:47 // 5880
Én is utána néztem 1 kicsit a dolognak: tényleg a comp vezérli, és bizpnyos üzemállapotokban engedi be a gőzt a szívócsőbe(mondjuk mikor padlózod). Azt még mindig nem tudom biztosan, hogy lesz-e bejegyzés, ha rossz. Ha rossz a rendszer, esetleg ronthatja a CO értéket. Azt nem tudom, hogy, ha ledugózod a rendszert, akkor tulképp zárt lesz, csak nem tudom ennek milyen következménye lesz. A 33-nál a 16v váltóján sajnos nincsenek hűtőbordák.
granturismo30-08-2005 09:58:32 // 5879
Hú de le vagyok épülve:-)) "Előttem a benzingőz a je sárvédő alatt egy műanyag dobozban gyűlik össze." Helyesen: "Az én Boximon a benzingőz a je sárvédő alatt egy műanyag dobozban gyűlik össze."
granturismo30-08-2005 09:56:33 // 5878
Robesz Az üzemanyaggőz elszívó szelep az üzemanyagtartályban keletkező benzingőzt vezeti a szívócsőbe. Előttem a benzingőz a je sárvédő alatt egy műanyag dobozban gyűlik össze. A szelepet a számítógép vezérli. Bizonyos üzemállapotokban a szelep nyit és beengedi az üzemanyaggőzt a szívőcsőbe. Miért gond ezt bekötni? Egy pici furat a szívócsövön és kész. Legalábbis azért probléma, mert a benzingőzt a lehúzott cső a motortérbe engedi ki. Néha büdös benzinszag lesz. Ezeken az újabb injektoros masinákon zárt nyomás alatti üzemanyag rendszer van. Nem tudom milyen gond lehet ha ezt a rendszert "meglékeled." Viszont az 1.6 8V-n ott van az elszívó szelep. Miért nem teszed át azt? A vezérlővel kapcsolatban szomorú hírem van. Nem lehet kiszedni az Epromot a foglalatból úgyhogy ez egy bonyolult mutatvány lesz. Az 1.4 és a 16V között az a különbség a váltóban hogy a 1.4-es a 3 fokozat fogaskereke az magának a tengelynek az anyagából van kialakítva, még a 16V-n egy külön alkatrészen van a 3. fogaskerék el tud fordulni a nagy tengelyen. Nem tudom érthető-e így. Egyébként a 2 váltó ezen kívül tök ugyanaz. tehát az nem áll hogy a 16V ledarálja az 1.4 váltóját. Ja meg van meég egy különbség az 1.4 váltójának az alja sima lemezdekni a 1.6 és a 16V meg könnyűfém és hűtőbordás. Kando Milyen 147-ről beszélsz? Ezek boxer 146-ok.!:-) Ezeben ez az eprom csak a befecskendezés karakterisztikáját tárolja. Az autó által megtett km-eket ez a számítógép egyáltalán nem tárolja sehol. Andorka "Az 1.7-es motorján a leömlő furatai messzebb vannak mint az 1.5-ön (nagyobb a löket, hosszabb a hengerfej asszem), a két leömlő nem csereszabatos egymással..." Ezek szerint az 1.7 hengerfeje "zsákos" lenne tehát belecsúszik a dugattyú? Nem hinném... Nem az van inkább, hogy mivel nagyobb az 1.7-nél a furatok átmérője (87mm) ezért a két kipufogó kivezető nyílás egymástól távolabb van? vivalfa Szeretnék még tőled kérni egy kis szívességet.
pb_30-08-2005 09:12:40 // 5877
Lszonda, vagy LMM hibára utalhat, ill. kat. nem létére.
pb_30-08-2005 09:04:55 // 5876
SzJ kolléga tulképp elmondta a lényeget. Ha nincs, nem befolyásolja a menetteljesítményt, sztem a compban nem lesz hiba bejegyzés. A 33-nál az aktív szénszűrő, a bal 1. sárvédő alatt található, de hátul is található 1 dobozka ill. 1 szelep, ami szintén része a rendszernek, ez van összekötve a betöltőcsővel. A 2 "dobozkát" pedig a balos küszöb alatt 1 cső köti össze.
SzJ30-08-2005 08:28:30 // 5875
Az elviekben a benzigőz kondenzációs szelep. Minden EURO-3-as környezetvédelmi besorolású kocsinál van ilyen. A tankban lévő benzingőzt vezeti be a szívócsonkba, egy aktív szenes szűrőn keresztül (legalábbis a Fiat-nál). Egy relé van rajta, ami a szelepet hol nyítva, hol zárva tartja. Ez télen előszeretettel kopogó hangot szokott hallatni. Ha azt kikötöd, akkor valahova hátra vezesd, ne pedig a fülke környékére, mert iszonyú benzinszag lesz benne. Szerintem nem lesz teljesitmény növelő hatása ha kikötöd, csak büdös lesz az autód.
vivalfa30-08-2005 08:24:12 // 5874
Szia! Legfeljebb nyomtatáskor tudsz variálni a méretén, de az eredetit bárhogy lehet, csak ugye ahhoz kell progi... Ha találok a neten valahol, akkor majd priv.-ben elküldöm neked a linket. Üdv
granturismo30-08-2005 08:04:59 // 5873
vivalfa És ezt lehet valahogy méretezni Akrobatban is vagy csak az eredeti formátumban?
Robesz730-08-2005 00:30:30 // 5872
nem baj, hogy a computer hibának veszi?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.