Forum >> Alfasud-33

Azmo26-08-2005 18:58:51 // 5721
Sziasztok! Próbáltam magam nyugtatni mielőtt írok, asszem sikerült! Szóval feltőrték az autóm, a vezető oldali zárat kihúzták, a jobb oldalit meg szétcseszték, ergo nem tudom zárni az autót! Rádiót kiszedték! Mindezt a Margit híd alatti a budai oldalon a nagy parkolóban! Gondolom kinézték az autót! A kérésem az lenne, hogy akinek esetleg van polcon zár garnitúrája kérem ne kíméljen, mondja mibe fáj és kérném szépen! Lécci mail-t írjatok, előre is köszönöm!
pb_26-08-2005 15:01:40 // 5720
Majd +nézgetem a 2. leveledet azt még nem néztem +. Az elképzelés nem rossz, sőt.
kando.26-08-2005 14:55:43 // 5719
Úgy a komplett jelet, hogy a kört a kereszttel és a kígyóval. Ezt nem küldtem el?? Azt hittem, mert megrajzoltam már.. Aztán majd a szöveget is ráapplikálom... Mondjuk, ha szalvétára meg, pl a sarokba,akkor a körív mentén kell a szövegnek lennie, így hivatalosabb :-) De ha csomipapírra lesz, azon sokféleképpen szövegezheto, mint a gyári alkatrészek papírján. Ilyesmit szeretnék csináltatni, csak ebbe pl. ajándékot lehetne csomagolni, szülinapra, húsvétra, karácsonyra... ?? ;-))
pb_26-08-2005 14:43:02 // 5718
A komplett jelet akarod +rajzolni, vagy csak a kígyót?
kando.26-08-2005 14:36:47 // 5717
Talán sikerül összehozni, hogy lehessen pl. szalvétára nyomatni, vagy csomagolópapírnak :-)) Talán lenne erre vevo, gyártó itt (is) Meg a dwg alapból már lehet bármit csinálni, mintát a falra, padlóra, kárpitra...
pb_26-08-2005 14:34:32 // 5716
Jó lesz, az arányokat nem tudom +mondani, mert nem tudom mi a végcél. Bmp-be és dwg-be jöhet, nyugodtan.
kando.26-08-2005 14:04:15 // 5715
pb_ ! Üdv itt, most bent a cégnél vagyok, csak itt nincs icq :( Na, ha meg tudtad nézni a képeket/rajzokat, mondjad, jó lesz-e így vagy érdemes arányosítani rajtuk.. Dlután még leszek otthon, meg be van kapcsolva az icq is :-)
pb_26-08-2005 13:59:59 // 5714
Az biztos. De +mondom az őszintét, hogy miért nincs probléma a rendszerrel, mert nagyon valószínű, hogy még nem nyúlt hozzá senki, és ennek, azért örülök. A többi dologhoz + amihez hozzányúltak... na inkább ezt nem folytatom. Ezt a dolgot ki fogom próbálni, kíváncsi vagyok a bontószökevény reakciójára.
granturismo26-08-2005 13:24:30 // 5713
pb Azzem neked már kijutott eléggé a "bontószökevény" problémáiból úgyhogy örüljél hogy a befecskendezővel minden ok. Én a mukahelyemen szoktam ügyeletet tartani. Most az van hogy éjszakára be lehet állni az udvarra, de reggel ki kell az autóval állni vissza az utcára. Ez ugye egy rövid út, a víz nem tud bemelegedni de mégcsak a motor sem melegszik át. Na ha reggel így kiálltam az utcára akkor 100%ban biztos lehettem hogy délután mikor haza indultam nem indult a 16V csak 2 max 3 hengerrel ezután kínkeservesen el tudtam indulni és ahogy a motor meg a víz picit bemelegedett mintha elvágták volna. Persze a probléma csak 10 fok alatt jött elő. És ahogy nött a hideg egyre nehezebben indult. Nagy mínuszban Skoda módszerrel ki kellett vennem a gyertyákat gázrezsón szépen leégetni róla a benzint visszatenni és már indult is szépen. Dehát neked nem kell magyarázzam milyen egyszerű ez a művelet a 16V-n. Ezután az volt a taktikám, hogy kiálláskor sem állítottam le az autót azonnal hagytam addig járni hogy a vízhőfok mutató csak éppen megmozduljon. Ha így állítottam le az égvilágon semmi probléma nem volt vele a következő induláskor.
granturismo26-08-2005 12:46:05 // 5711
Azaz igen. Hívják füstabszorpciós tényezőnek is.:-) A zöldkártyánál van jelentősége. talán bb többet tud erről
pb_26-08-2005 12:28:20 // 5710
Én elhiszem neked, hogy nem 1 nagy szám a befecskendező rendszer. Én csak azért írtam ,amit írtam, mert lehúzás jellegűnek éreztem Robesz hsz-t. Igaz utána írta, hogy nem úgy értette a dolgot. Mondom nekem még semmi problémám nem volt vele, lehet 1edei darab? Ezt a hidegindításos problémát leírhatnád, ill, hogy kell előidézni, kipróbálnám.
kando.26-08-2005 12:18:48 // 5709
Köszii!!! :-) No, nekem a logo alatt egy kis fekete négyzetben van egy szám, akkor ez lenne az index ? Ide 1,5 van írva... Ez mit jelent? Mihez kell viszonyítani vagy utánanézni hol lehet ?
granturismo26-08-2005 11:46:27 // 5708
Sziasztok. Na ez szupi. Szépen felpörgött a topic.:-) Először is a chipről. Én ezt a dolgot már lerendeztem van eprom (bármelyik a kettő közül). Illetve lehet hogy kando tud adni ha talál. Meg is írják, nem kell várni hogy megcsinálják stb... Rendelkezésre áll hozzá az eszköz. Robesz Megértelek, hogy most a tuningra csoportosítod a pénzeszközeidet. Csak kérdezem, hogy lehetséges, hogy ha én küldök neked egy Epromot (a gyári programmal), Te beépíted, működik, ezután elküldenéd az Te Epromodat nekem egy másolás erejéig? (Az általam küldött Eprom természetesen a tiéd maradna.) Az én dolgom most az, hogy pontosan megnézzem milyen típusú eprom van benne. Ezt a hétvégén mindenképpen megnézem. Utána fölteszem az Eprom pontos típusát ide. Végigolvastam a lehetőségeket. Mindenesetre nem semmi dologba vágod a fejszét:-)) Én úgy tudom, hogy a 16V-n nagyobb teljesítményű indítómotor van mint az 1.6 8V-n. Abban viszont biztos vagyok, hogy a 146 elektronikájával nem erősebb egy 33 sőt! A környezetvédelem és a fogyasztáscsökkentés miatt inkább gyengébb szerintem. Persze ha a chip-edet is figyelembe veszed akkor más a helyzet. pb Nekem is volt gondom a 16V befecskendezésével nem is egyszer. Nekem különösen a mechanikus elosztó nem tetszett rajta, pláne, hogy az 1.4, 1.5, 1.7 8V boxikon már nem volt ilyen elosztó csak pont a csúcsmodell 16V-n. Nekem nem volt gond a hosszú állás utáni indítás. Azt a bizonyos spec hidegindításáos problémát amit számos 16V tulaj említ azt én sem tudtam megoldani annak idején. Mondjuk volt olyan aki azt mondta, hogy az övé jó, leírtam hogy hogyan próbálja ki és utána visszaírt, hogy vazze tényleg nekem is csinálja. Amúgy a befecskendezés az egyetlen amiben egyértelműen stabilabbnak, jobbnak érzem a mostani Boxert a 16V-nél. Kando Ilyen 27C-s epromjaid vannk elfekvőben? A kérdésedre: Az adattábla ugye így néz ki: A B C*D E kg F kg 1- G kg 2- H kg Motore I Versione L N0 per Ricambi M Na akkor a betűk jelentése: A gyártó neve B Honosítási szám C Típuskód D Alvázszám E Megengedett össztömeg F Megengedett össztömeg vontatmánnyal együtt G Max elsőtengely terhelés H Max hátsótengely terhelés I Motorkód L karosszériaváltozat kódja M Alkatrész utánrendelési kód Illetve neked még ez utóbbi 3-mal (I,L,M) egy sorban, tőlük balra az Alfa Romeo jelzés alatt van még egy jel ez a füstölési index (ez csak a diesel típustáblán van rajta)
Robesz726-08-2005 00:43:01 // 5707
de inkább a 8V elektronikánál fogok maradni
Robesz726-08-2005 00:26:07 // 5706
igen, tudtam....ezt mondta a srác, hogy ezért adja el... csak azt lenne jó tudni, hogy mi baja lehetett, mert simán visszaraknám, ha tudnám...
pb_25-08-2005 23:54:34 // 5705
Sztem neked nem volt szerencséd avval a blokkal. Nekem kb. 5 hónap után pöcc-röffre indult, pedig hozzá sem nyúltam. Lehet a compod, már nem volt 100-as, azt tudtad, hogy azt a verdát amiből a blokkot vetted, előtte nagyon tetőre rajták?
Robesz725-08-2005 23:35:00 // 5704
Ja és amúgy nagyon jó a 33 1.7 16V....:-)) nem véletlenül csábít annyira.... Úgy, hogy volt benne kb 100 kg csomag, két személy és elég kis szaggatós volt a gyorsulása, úgy mértem vele egy kicsit rövidebb váltóval 9.1-et 100-ra......
Robesz725-08-2005 23:33:20 // 5703
nem akartam lehúzni ....bocsi....csak többször olvastam Pl, hogy hogyan kell leállítani ahhoz, hogy könnyen indúljon + ha sokat áll, akkor nem indúl be....ilyesmi.... Saját tapasztalatból egy példa: vadi új elosztófedél, rotor, kábelek és NGK PFR6B és be sem indúl...... ezer éves opel gyertyával volt csak hajlandó menni......
pb_25-08-2005 23:26:56 // 5702
Azért nem olyan rossz az, az 33 1.7 16v. Nálam ahhoz az 1 dologhoz nem nyúlt hozzá senki(guruk), és tökéletesen műxik. Rángatásnal és egyéb ilyen hülyeségeket sose tapasztaltam, a haverom se. +felelő gyertya, olaj kell bele, esetleg gyertyakábel, aztán megy mint az állatt. + 1 jó Lszonda és még nem is fog sokat fogyasztani.
kando.25-08-2005 23:11:54 // 5701
Ok :-)) Próbálom kisasolni, milyen számok vannak rajta... Photoshop, PaintShopPro... Annyit látok, hogy Singapore (a legalsó szöveg) de a lényeg felette lenne... Remélem, nem takarta el a fehér matrica... ;-)
Robesz725-08-2005 23:05:49 // 5700
úgy egyszerű lenne...ezt akkor fényképeztem, mikor szétszedtema belsejét a kocsimnak....de csak később szedtem le a képeket...ezért nem láttam, hogy homályos....
kando.25-08-2005 22:58:38 // 5699
Nincs nálad ez az áramkör ? Csak fotókon van meg? MErt ha ott van előtted, leírhatnád a számokat, amit látsz az IC-n... :-)
Robesz725-08-2005 22:48:44 // 5698
nam még egy ilyenem, de ez sem lett jobb
kando.25-08-2005 22:48:41 // 5697
Lentebb Granurismo olyasmit írt, 27C256 vagy 512 Ez végül is a méretében tér el, tokozásban aligha... Vagyis kívülről egyforma :-) Esetleg ilyent kereshetek itthon, ha lesz hozzá programozó, belepróbálni és visszaolvasni, hogy azt olvassa vissza a program, amit beleírt, ha igen, akkor jó az eprom (nincsenek hibás memóriacellák benne).
Robesz725-08-2005 22:40:08 // 5696
csak ilyenben van meg sajnos....
kando.25-08-2005 22:30:22 // 5695
Ha meglesz a típus, esetleg adok én ilyet, van itt elfekvőben jó pár darab, azt UV fénynél ,,kisütitek'' és máris üres lesz :-)) A típus viszint mindenképpen kell, a mérete miatt is meg az égetőfeszültség miatt is...
kando.25-08-2005 22:29:09 // 5694
800x600-nál nagyobb felbontásban megvan? Az eredeti fotó jobb felbontású? Mert ezen pont a felirat nem vehető ki.. A gyár ST logoója látszik (SGS-Thomson) de pont az eprom típusa nem... Igen, szerintem az a programozó ,,kütyü'' az égető. Nevezik így is, úgy is.. :-))
Barni14725-08-2005 22:25:32 // 5693
Húú vazze ! Ilyen nekem is kell! Nálunk van a cégnél égető. De most szabin vagyok. Majd rákérdezek a tudorokra bírjuk e égetni. Szerezni kellene ilyen nyers epromot.
Robesz725-08-2005 22:24:27 // 5692
most nekem az lenne az első dolgom, hogy megmondjam neki, milyen chip van a kocsomban és ő csinál hozzá "programozót" (ez az égető?) Te a képről meg tudod mondani, mert én direkt lefényképeztem, de sajnos homályos lett és nem tudom elolvasni, mi van rajta...
kando.25-08-2005 22:16:33 // 5691
Huh, lehet, hogy ezekhez nincs égetőm.. Bár szeretnék építeni olyat is, most csak azokohz az eepromokhoz van, amik 8 lábúak, 24Cxx vagy 25Cxx számmal... De ha a barátodnak van rajza ilyen égetőről, a 27Cxx sorozatról, lehet, hogy érdekelne... Műszerekben is vannak ilyen epromok, meg a TD-t nem tudom chiptuningolni ;-)
Robesz725-08-2005 22:00:00 // 5690
Ja, amúgy én legelőször viaszra gondoltam, csak aztán jött a gyurma, de ez utóbbi sokkal jobb..... ezt kipróbálni ugye csak a tengelyezés után tudom, mivel csak akkor látom, mennyire nyit be a szelep???
Robesz725-08-2005 21:29:44 // 5689
valószínű, hogy az 1.6 elektronikája lesz az 1.7 injektorokkal, így a légmennyiségmérőre (remélem) nem lesz szükség...az indítót használni fogom tuti..... nagyon várom, hogy itt legyen.... a felnire sztem nem lesz lóvém, de,ha küldesz egy képet, megkérdezem a haverokat....
Robesz725-08-2005 21:24:11 // 5688
ezt nem tudom, de megnézem, ha lényeges....esetleg tudsz segíteni az írásában is? csak aért, mert nem tudom, milyen programot töltöttek rá régen...lehet már lenne jobb is...
bb1825-08-2005 20:53:05 // 5687
a computete is magvan valahol ! :-)))
bb1825-08-2005 20:51:42 // 5686
az elgondolásod sztem jo. amit adok azon van önindito is, és a komplet kábelezés. korrektül lett szétszedve, nem vagdalva. ( én csináltam ) ha a hengerfejböl leszedetsz, vagy beszélj olyannal aki tudja mennyit lehet, vagy kisérletezni kell.legrosszabb esetben vastagabb tömités kell alá, azt ki lehet probálni némi gyurma vagy ón segitségével. megvan a motor levegömennyiségméröje is ( ezt nem adom vele, de megalkuszunk rá biztosan ha kell ). injektorok eloszto aproságok rajta vannak. lehet hogy még találok némi tömitéseket is, majd körbenézek. fél éve a kezembe akadt a kipufogoja, de azt lehet hogy kidobtam. juteszembe ! kf felni nem kell hozzá ? van 5 db. :-)) igy hirtelen.
kando.25-08-2005 20:15:24 // 5685
Ahol az a kis fehér matrica van, ha azt leszeded, lennie kell alatta egy üveg ablaknak. Ha ez EPROM, és ezt UV fénnyel lehet törölni.. De ha EEPROM, akkor lehet törölni a programozóval is, villamosan, ahogyan írni is... 27c.... a típusa ?
Robesz725-08-2005 20:10:00 // 5684
ablakos???
kando.25-08-2005 20:07:51 // 5683
Aha, tehát ez ,,ablakos'' Eprom...
Robesz725-08-2005 18:56:04 // 5682
ehun e....
Robesz725-08-2005 18:52:16 // 5681
nekem...
Barni14725-08-2005 18:34:48 // 5680
Benne vagyok mindenben. Honnan fogom megtudni hogy eredeti -e a Eprom? Van valakinek tuning verzió?
Robesz725-08-2005 17:47:36 // 5679
Sziasztok! Most beszéltem egy sráccal, valószínű, hogy csinál egy programozót az én chip-emhez és letöltjük róla a programot, amit el tudok neked küldeni akár email-ben is..... nekem most lehet nem lesz pémzem ilyesmire (motorátépítés az első) A 16V-t úgy gondoltam, hogy a már meglévő 16V tömb+a saját 16V dugattyúk és hengerfejek a bb18-tól származó főtengellyel (mivel azt eladtam belőle) és ezt összehozni a 8V elektronikával. A befecskendezés ugyan az, a gyújtás biztosan jó, de ezt úgy, hogy a hengerfejtől felfelé 8V-s cula. Másik variáció, hogy még a 4 folytószelep is rámegy, a légmennyiségmérőnek készülne 1-1 furat a folytószelepek alá, közös házban összehozni és onnan menne a légmennyiségmérőhöz egy cső. A nehezebben megoldható, az az alapjárat.... a legegyszerűbb pedig a 8V motor hengerfejalakítással és tengelyekkel... Azon gondolkodom, hogy az enyém most azt hiszem 1596 cm3 és 103 Le. A 33 1.7 8V, amit veszek, az 107, vagy 110 Le és 1712 cm3. Az a motor tök olyan, mint a 146-é, csak 116cm3 van közöttük. Lehetséges e, hogy már önmagában is erősebb lenne a 33-as motor a 146 elektronikájával (főleg, hogy az enyém már chip-es). Alakítva mindenképpen lesz, ezen csak úgy elgondolkodtam. Amúgy még minden megvan egy kábelköteg híján (azt szétvágtam), ja és egy indítómotor híján a 16V elektronikájából. Összerakni azzal nagyon egyszerű, csak az a gond, hogy sokkal kevésbé megbízható, mint a 146 8V-é, ezért nem szeretném azzal összerakni. Többször olvastam itt, hogy akinek ilyen van, küzd az indításokkal, sokszor szaggat, vagy megtorpan....én is ilyesmit tapasztaltam, ezért nem szimpatikus ez a megoldás, pedig ezt egy nap alatt össze tudnám hozni... Vki tudja amúgy, mit lehet várni attól, ha az1.7 8V-t csinálom meg a 146 elektronikávl, a hengerfejet, a levegőjáratokat és a szelepeket polírozom és rakok bele egy 2.96-os tengelyt? Ja, a hengerfejből szedjek le? Bocs, ha kicsit sok egyszerre, de csak este tudok írni, akkor vagyok itthon...:-))))
kando.25-08-2005 16:24:40 // 5678
Ezek a számok: 1465 kg 2565 kg 1- 800 kg 2- 900 kg Motore: 96A Version: 907A5 Ricambi: 5448096
Bálint3325-08-2005 16:22:38 // 5677
Köszi, megnézem a felsoroltakat. Jeladó egyébként 2 van benne, ebben biztos vagyok.
kando.25-08-2005 16:17:16 // 5676
Az autó motorterében levő adattáblán levő számokat meg tudja nekem valaki magyarázni? Főleg a Kg értékek, melyik mit jelent, ill mit lehet tudni a motor és verziószámából /-ról ?
bb1825-08-2005 16:15:58 // 5675
egy jelado van benne. ha terheléstöl is függ akkor lehet kábel vegy az egyik gyertya is. ha hömérséklettöl akkor elektronika. esetleg fordulatszám korlátozo, rotor, stb. igy hirtelen ennyi jut eszembe.
bb1825-08-2005 16:13:40 // 5674
késön olvastam az értekezésed. teljesen igazad van, egy kiegészitést tennék. merciknél bevett dolog a visszahüvelyezés, mert nem kell uj dugot venni és sokkal olcsobban jön ki a generál. amugy teljesen egyenértékü a rendes felujitással. ha korrekten csinálják nam lesz vele semmi baj.
bb1825-08-2005 16:10:55 // 5673
amig tart a hüvely addig nincs gond. a gépmühelyben ugyis megmérik, ha vékonynak tartják tesznek bele nagyobb hüvelyt ugy, hogy a blokkot is hozzáigazitják. olyan hogy felkeményitett réteg még csak egy autonál láttam, nevezetesen egy maserati-nál ahol az alu blokk belülröl volt kromozva és az volt a hüvely. érdekes megoldás volt.
Bálint3325-08-2005 14:59:25 // 5672
Sziasztok! Segítség kellene. Sajnos a gyorsulási verseny után meghalt a gyújtáselosztóm, és amit beraktunk helyette azzal meg kicsit nagyobb (3000-től randomszerűen, de néha ötödikben már 2500-nél is) fordulatszámon kihagy a gyújtás és elkezd rángatni az autó. Ez mitől lehet? (gondoltam arra, hogy a két jeladó közül az egyik halott (amelyik magasabb fordulatszámon adja a jelet))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.