Forum >> Alfasud-33
ÁdidiGaga (il hempescattore)18-04-2005 12:43:39 // 3221
nem,dehogy!
most indulok a miskolci belváros nyugati végéből a városközpontba.
meg is nézem nagy kerülő lenne -e a Margit-híd!?
;-)
Azmo18-04-2005 12:41:25 // 3220
Nem jár valaki a Margit híd budai hídfője felé és véletlenül előtte nem jár olyan helyen ahol tudna nekem venni egy levegőszűrőt az autóba? Nem vagyok pofátlan, mi? :D
Paco18-04-2005 11:27:37 // 3218
Megpróbálom nagyon, de nagyon egyszerűen leírni :)
Az önindítóra két kábel megy egy k* vastag amin az indítózáshoz való áram folyik, és egy vékony amin a behúzómágnes vezérlése megy. De annak az áramnak egy visszatérő ága is kell, hogy legyen az akksihoz. Ez pedig a testelés amire az akksi negatív fele van kötve. Ez maga a kasztni. A motor és a kasztni között van (kell lennie) egy nagyon vastag kábelnek hisz minden áram ami a motorhoz megy ezen megy vissza az akksihoz (a kasztni közvetítésével).
Na ezt a kábelt hívják a motor testkábelének, és ennek a csatlakozását kell ellenőrizned/megtisztítanod a motor és a kasztni felőli végén is.
Ez a legolcsóbb beavatkozás amit ilyen problémánál el kell végezni, minden, csak ez után jöhet.... :)
Azmo18-04-2005 11:16:39 // 3217
hm, ezt nem egészen értem...
Azmo18-04-2005 11:16:06 // 3216
nem néztek az autón semmit, kint állt a parkolóban :D
pb_
oks, thx!
Paco18-04-2005 10:58:59 // 3215
Nézd meg és tisztítsd meg a motorra menő vastag testkábelt. Nagyon szeret elkorrodálni, és kísértetiesen ezt a jelenséget okozza. Ha maga a kábel korrodált a saruban és nem a csavar alatti rész akkor csere.
ÁdidiGaga (il hempescattore)18-04-2005 10:58:01 // 3214
Azmo
"nehezen forog egyet, aztán meghal"
kattan és úgy hal meg?
a szakszerű indítómotor-kalapálással próbálkoztál már?
a lemerült akksi esetében elhaló hangon forgat az indítómotor és úgy áll be.
ha egy (vagy 1 se) normál fordulat után rögtön semmi,az inkább indítómotor.
Nekem legalább is ezt mondták anno...
Én is kérdeznék:
Küszöböt megvarrattad vagy "azt mondtátok a vizsgán ,hogy véletlenül kilyukadt" ?
pb_18-04-2005 10:56:02 // 3213
Önindító átnézés. 1. körben modjuk.
Inner Circle18-04-2005 10:40:58 // 3212
Szerintem elektromos zűr, nem benzin.
Azmo18-04-2005 10:34:07 // 3211
na megvan a forgalmim, 2 évig lehet békén hagyni vele:)
Autó indítás:
Alap dolog, az autó nem indul, nehezen forog egyet, aztán meghal és meg se mukkan, aztán ismét, aztán eccercsak magához tér és beugrik! Ha autóval megyek és leállítom, az esetek 80%ban nem indul be egyből utána, ugyanez a szitu!
Ami még tény:
- vadi új aksi
- van töltés a kocsiban, ha jár, tehát nem áll le egy idő után
- kb fekete a légszűrő, szegény annyira használt
Ami lehetséges! ? :
- nincs levegő, túl sok a benzin, megfullad a naftában, ezé
- visszafolyik a benzin és nincs az a kevéske ami beindítani a rendszer, ezé
- fogalmam nincs és kezd elborulni az agyam ettől, ezé
Kérem a véleményeket!!!!!!!!! Köszi!
pb_18-04-2005 10:22:11 // 3210
Ok. Akkor kereslek majd.
ÁdidiGaga (il hempescattore)18-04-2005 10:20:08 // 3209
hali!
ehh,nem kellett volna ennyit írnom,elveszett a KÉRDÉS benne!
szóval: Marathon (vagy Maraton) olaj miféle?
8 k körül volt a 4 lityi,ára alapján nem feltétlenül kellene kutyaütőnek lennie!
Lehet nem okés olajtól dízeles kerregése a motornak?
10W-50 olajból valami ajánlat? Vagy a 10W-40 ugyanolyan jó?
Köszíííí!
Inner Circle18-04-2005 10:14:56 // 3208
Ja, egyre gondolunk. Megoldható.
pb_18-04-2005 09:56:12 // 3207
Paco18-04-2005 09:53:23 // 3206
Valami ilyesmi. De az ángyom térgye kalácsát kihagytad, ott van az iskolatárs és a hentes kutyája között :-P
Inner Circle18-04-2005 09:38:43 // 3205
Ez valahogy úgy van, hogy van egy doboz sok fémcsővel, amin fityeg egy másik doboz... ha jól emlékszem, két kábel is összeköti őket, és nagyon trükkös, mert az egyik kábel leoldható, a másik meg nem. (Akkor mi a francért oldható le az egyik?) Mindenesetre megvan.
Inner Circle18-04-2005 09:36:06 // 3204
Az ismerősöd szomszédja már beszélt olyan emberrel, aki látott már egy alakot aki hallott egy fickóról akinek a testvérének a volt iskolatársának a papájának az albérlője egyszer olvasott egy törött Sud-ról? :D
norbee18-04-2005 09:22:12 // 3203
Üzenet töltéslámpás kollégáknak: cseréljetek biztosítékot. :) Kicseréltem a látszólag semmi baja bizitit, azóta nem rántja le a feszültséget a legnagyobb fogyasztó sem.
ÁdidiGaga (il hempescattore)18-04-2005 09:13:42 // 3202
na,én meg beszámolok az szerelés óta szerzett tapaszatlatokról:
szóval ahogy beindult a városi ciklus,szar rángatóssá vált melegen,mint régen.
60°-os vízzel viszont tök jó.
Ezzel már tavaly buziztam,akkor szelephézagra gyanakodtam.
8-ból 6-nál állítani is kellett,de most ugyanaz :-(
Egyik gyertya kormos,pucolás-estére uolyan!
A Gery83 féle gyertya-kisokos szerint: túl dús keverék.
Gyertya NAGYON kormos = alapjárati csavart NAGYON becsavartam.
Hidegindítás: szarabb, hidegen szintén.
Aztán beugrott: ez így jó,a túldúsított henger permanens szívatónak számít,hidegen jobban indul/megy,melegen viszont sok neki az anyag.
És lám: bemelegítve jelentős javulás!
Esténként gyertyanézéssel zártam a napot: a másik soron mindkét gyertya PICIT kormos volt: PICIT rázártam a benyát.
Olyan fasza lett,hogy csak na,még az eddig rossz gyújtásnak tulajdonított gázelvétel-durrogás is megszűnt.
És ez jó - mondá Ádidi!
Ami viszont nem az: hidegen nagyon,melegen kicsit,de dízelesen csörög! :-(
Én olajra gyanakszom,remélem nem komolyabb.
Szerelésnél (hengerfejes volt) olajcsere is volt.
A szerelő Marathon (maraton?) típusú olajat tett bele,8k körül volt a 4 L. Ettől még jó is lehet, szerintetek lecseréljem?
A másik: eddig mindenki - velem együtt - 10W-40-es olajat tett bele,ellenben gyárilag 10W-50 kellene bele?
Van ennek jelentőssége?
Köszi és bocs a hosszért!
Paco18-04-2005 09:11:55 // 3201
Nem az ismerősöm :)) Az ismerősöm szomszédja. Jut eszembe, mindjárt beírom az indexre is: alkudozni vele kell, ne engem keressetek: A száma: +36303936010. Jánost kell keresni.
pb_18-04-2005 09:10:46 // 3200
ABS vezérlőd nincs + véletlenül?
Inner Circle18-04-2005 09:03:54 // 3199
Paco ismerősének eladó 33 Sud Ti-jének képei:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=43580358&t=9008578
Inner Circle18-04-2005 08:48:26 // 3198
Szombat-vasárnap két futóverseny is volt, de közben azért belefért hogy fabrikáljak egy jókora munkapadot a garázs sarkába, így végre nem a földön kell majd macerálnom a cuccokat... sőt talán egy satut is oda-applikálok, az már maga lesz a mennyország! :-)
(Ja és miután méretre szabtam, jó magas és sok hely van alatta, bőven befér alá a két tartalék 2.0 motorom + egy 75 V6 meg egy GTV 2.0 váltó, sőt ezek tetején a P4 hátsó féltengelyei fektetve, meg talán a bátyám szutyok OFF Seatjának ON leszakadt műanyag elemei is :DDD )
bb1817-04-2005 19:36:58 // 3197
bocsi az ilikokongomi természetesen silicongumi. : )
bb1817-04-2005 19:35:51 // 3196
spec nem tudom, hogy ez a megoldás melyik de két féle van általában.1: a müszeren belül van egy szines bura ami alatt sima lámpa van, 2: az izzóra van húzva egy ilikokongumi sapesz ( mint egy koton ) az cserélhető más szinre ( olaszoknál ilyeneket láttam inkább) mindkettőnél megoldható a változtatás.
GEORGE17-04-2005 13:21:59 // 3195
Mostmár egyre több helyen lehet kapni olyan ledes megoldást amit olyan foglalatba tettek mint amilyenek a müszerfel izzók. Igaz saját szemmel kéne megnézni hogyan lehet eltávolitani amitöl zöld fényben világítja meg az izzó a müszert és utána az izzó helyére rakható lenne tetszöleges színű led. Elmondani egyszerű és szerintem csak azokat lehet átalakitani amelyek ugymond nem háturól "átvilágítósak"
ÁdidiGaga (il hempescattore)17-04-2005 13:09:39 // 3194
ejhh!
ez a zöld egy különálló elem,és nem a számlapnál van!
a számlap csak a plexitartóban van benne.
a plexitartó mögött még a mutatók mechanikája van.
ezek a "zöldek" a fehér műanyag házhoz csatlakoznak !
M-GEGE17-04-2005 12:53:06 // 3193
uhh hát ezzel úgy vagyok mint a fékkel, saját szememmel kell látni. Szóval akkor egyszerűsítsük a kérdést: Megoldható-e számlapcsere nélkül az, hogy pirosan világítson a műszerfal?
Persze úgy hogy azt a zöld műanyag-búrát ill égőt cserélek ha kell.
(igazság szerint egy nem világos a témában, hogy ez a zöld most egy különálló elem, vagy rá van ragasztva a számlapra, vagyis egy vékony réteg rajta)
ÁdidiGaga (il hempescattore)17-04-2005 12:42:38 // 3192
De még így se tökély! :-(
Egy kis DTP szakértelemmel
+ egy színes ,fóliára is nyomtatni képes nyomtatóval lehetne
tökéletessé tenni a témát.
ha lesz kis időm,akkorénazt megcsinálom akkorénazt! :-)
GEORGE17-04-2005 12:35:24 // 3191
:-) el is hiszem!
ÁdidiGaga (il hempescattore)17-04-2005 12:33:56 // 3190
George
hát igen, a hőskorban (két éve ,mikor még a kisfiam karonülő volt) elpöcsöltem vele egy éjszakát!
GEORGE17-04-2005 12:31:44 // 3189
Ere gondoltam én is csak te jobban leirtad :-))))
ÁdidiGaga (il hempescattore)17-04-2005 12:28:57 // 3188
M-GEGE
nézzük a műszerfalat a motor felől:
az óraegységbe hátulról kommersz fehér fényű izzó megy be.
az izzók furata a számlap (utastér felé) egy zöld műanyag áttetsző félgömbbel van lezárva.(oan mint egy nagy drazsécukor! :-)
Ilyen zöldbúrás lámpából van vagy 6-8 benne.
A számlap -tartó átlátszó plexi ,amibe a gyári fekete ,csak a számoknál/osztásoknál átlátszó számlap megy bele.
(a képen szemből nézve ugye számlap,számlaptartó plexi
takarva van már a zöld búra, az izzók meg az ellenkező oldalról mennek bele)
nézzük a műszerfalat a motor felől:
az óraegységbe hátulról kommersz fehér fényű izzó megy be.
az izzók furata a számlap (utastér felé) egy zöld műanyag áttetsző félgömbbel van lezárva.(oan mint egy nagy drazsécukor! :-)
Ilyen zöldbúrás lámpából van vagy 6-8 benne.
A számlap -tartó átlátszó plexi ,amibe a gyári fekete ,csak a számoknál/osztásoknál átlátszó számlap megy bele.
(a képen szemből nézve ugye számlap,számlaptartó plexi
takarva van már a zöld búra, az izzók meg az ellenkező oldalról mennek bele)
M-GEGE17-04-2005 12:27:56 // 3187
akkor ezen is így lesz
GEORGE17-04-2005 12:21:14 // 3186
Szerintem nem led van benne. Vagy akkor ugy mondom ,hogy a 155-nél Tiponál, Tempránál is kis izzók 1,2W vannak bennük, és a számlap fekete része alatt egy zöld réteg van ami adja a szinét. ez valamien több rétegü müanyag mert aluról fehér középen zöld feleül meg fekete.....ha a 33-nál nem így van akkor sorry...
M-GEGE17-04-2005 12:16:01 // 3185
Kérdés:
33 műszerfalon a számlapvilágítás azért zöld mert zöld ledek vannak benne, vagy azért mert a számlap olyan, hogy az "átlátszó" részeken zölden világít és egyébként fehér led van mögötte?
Ugyanezt a kérdést feltenném az ablakemelőgombokra és a órára a tükörnél.
granturismo17-04-2005 11:19:15 // 3184
petike
mail ment.
bb1816-04-2005 20:42:57 // 3183
két észrevétel:
1. lhet kapni mundenféle lenyomót szelepekhez de alt. tipus specifikus és k. drága.
2. ha álló motorrol van szó ( nem boxer mert ott nem megy ), a szimeringcseréhez ha mást nem akarsz nem kell levenni a hengerfejet, hanem a gyertya helyén bedugsz egy hegesztőpálcára hegesztett 6 vagy 8 anyát és a dugattyuval megtámasztod a szelepet és igy szeded szét. ha a hidrotőke a hengerfejben van, nagyon kell vigyázni nehogy a fészkét megsértsd. a szeleptámasztó és a szimeringleszedő is kapható gyáriban de szintén drága.
KisP15-04-2005 22:58:57 // 3182
Sziasztok!
Banya: köszönöm a kimerítő válaszodat,így már mindent értek.Úgy veszem észre hogy nehéz a megvalósítás de nem lehetetlen.:)
GT:
Köszönöm,ez meggondolandó.Írok mailt!
Üdv és jó éjt!
granturismo15-04-2005 07:11:22 // 3181
Sziasztok.
Banya
16x24x7
Barni14714-04-2005 22:26:28 // 3180
Nem tudja valaki véletlenül a váltóm, váltókarbemeneti szimering méreteit? Petyeg belőle az olaj.:-))
Barni14714-04-2005 22:24:08 // 3179
Sikerült életet csiholnom a pc-mbe, van két -három kép a hengerfej szétszedett állapotáról. Sikerült penre áttöltenem, de az meg otthon maradt bedugva a gép elejébe, ha érdekel valakit jövő hétrn felrakom.
Más: Már régóta kínlódtam a jobb oldalra indexeléssel, ugyanis néha nem akaródzott az áramnak szakaszosan eljutni az izzókig, ezért nem működött.
Bal láb felemeléssel és a fuse boxba való belerugás ( csak finoman persze) orvosolta a problémát. Kiszedtem a boxból a reléket, kontakt spray, miegymás.
Tegnap felfedeztem, hogy a valóságos index relay a kormánytól balra a fényszóró magasság állító alatti mini táblában helyezkedik el.
Szép fekete hét lábú relé. Szédszedtem, hogy kipucolom és polírozom az érintkezőket. Hát meglepódtem, egy panel sok kis ellenállással meg Ic -vel és két 3/4 kockacukornyi mágnestekercs van benne. érintkezőkhöz hozzáférni a lehetetlennel egyenlő.
Telifújtam jó kis würtös tisztítóval, jópárszor. Beraktam, de a hiba megmaradt. Művelet megismétel + lábak és box érintkezők is befúj.
Kb 200 szor kapcsoltam jobbra de mindig jó volt.
Kérdésem az volna, cserélt-e már valaki ilyen relét, hol lehet beszerezni és mennyibe fáj?
pb_14-04-2005 09:41:38 // 3177
Esetleg 33-hoz nem tudsz hasonló árfekvésű kipuffot?
granturismo14-04-2005 09:10:25 // 3176
Sziasztok
Petike van itten bontott, de kiváló állapotú Cisam (gyári beszállító) hátsó dob 7 rugóért. Fél év garit adok ha érdekel.
Ilyen szeleprugó lenyomó műhelyszerszám a Sepsinél 8200Ft.
pb_14-04-2005 08:56:22 // 3175
Csak ismételni tudnám Banya kollégát.
Barni14714-04-2005 00:37:08 // 3174
"A remény hal meg utoljára" tartja a mondás. A hétvégén kiderül. Én Mindenesetre a belső fékcsőre tippelek.
Barni14714-04-2005 00:30:21 // 3173
Naszóval, leveszed a hengerfejet, ráteszed a munkapadra és lefogatod. Leveszed a vezérműtengelyt magában foglaló " szelepfedelet" , ha gondolod kicseréled a hidrotőkéket,
A benyomó láncát beakasztod a kipu vagy szivócsonk csavarjába, ráilleszted a lenyomót jó erősen megfogod és lenyomod, oldaról kipiszkálod az ékeket, szépen visszaengeded. Ezekután leveszed a rugótányért , a két rugót , lefeszíted a szimeringet, raksz rá másikat, visszapakolod a rugókat a tányérral , lenyomod jó erősen és visszapakolod az ékeket, elengeded és kész.
Elméletileg mivel munkapadon csinálod és le van fogatva, a rugótányér könnyen elválik az ékektől , pláne ha a szelepet alulról kitámasztos valamivel. Ha mégsem , meg kell ütögetni kalapáccsal.
Ha csináltatsz ilyen lenyomót, ügyelj rá hogy a nyílás oldalt legyen, hogy ne az éppen nyomó kezed alatt matassál. Nem kényelmes.
Én az előbb lerajzoltnál sokkal kezdetlegesebbel csináltam. Lánc helyett drótot használtam, a csapos rész pedig teljesen lemaradt, egyből a csőre hegesztettem egy nagy laposanyát. Sajnos nem állt rendelkezésemre a megfelelő alapanyag. Végül is a célnak megfelelt.
Nem hiszem hogy kereskedelmi forgalomban kapható volna ilyen cucc. Szerszámházakban esetleg próbálkozhatsz, szerviz szerszámok beszállítói talán forgalmaznak ilyet. Würth, Spirál, K&K stb.
Én legálltalánosabban csak ilyet láttam, de még jó pár féle megoldás létezik.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
412
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?