Forum >> Alfasud-33

pb_16-12-2008 19:37:26 // 52121
Sztem a nyomásszabályzóról szakadt le a vákuumcső.
ANGER16-12-2008 19:30:16 // 52120
Üdv!
Neked most az alapjárattal van gondod?
Nekem elég egyenetlen és rángásos alapjáratom volt!(
Ezt a vákumcsöves játékot én is megcsináltam és jobb is lett,de ez persze nem volt megoldás.
Kicseréltem a tömítéseket,csöveket,kapott Golden gyertyákat,kapott MagnetiMarelli gyertyakábeleket,megtakarítottam a sarukat,jeladókat,és semmi változás!(((
Viszont nemrégiben cserélnem kellett vezérműtengelyt,meg hidrókat,és volt csodálkozás,szép egyenletes patent alapjáratom lett!!!)))
Ja és nincs Lszondám nekem sem!
De azért remélem nálad nem ilyen drasztikus a helyzet!
pb_16-12-2008 19:26:21 // 52119
Azt lehetne még +nézni, hogy a MAP +kapjae a tápot, testet.
pb_16-12-2008 19:24:35 // 52118
Húzd le a cső mind2 végét, és nézd + a csövet. Valószínűleg a MAP adta + magát, ha érezted, hogy van vákuum a csőben. Sztem kezdj L keresni MAPot.
ANGER16-12-2008 19:15:19 // 52117
Megosztanék 1-2 tapasztalatot az injektorokkal kapcsolatban ,amit az én kíváncsiságom kielégítésére hajtottam végre!)

A gyári fecskendőkkel volt néha valami durrogás az 1-3 henger felől!(
Kicseréltem 1.7 8V fecskendőkre a szettet.
A tapasztalataim,hogy jobban ment,és jobban is pörgött fel,de az alapjáratnál volt némi változás,ingadozott folyamatosan,pörgött az alapjárat ahhogy kell,majd leesett majdnem fulladásig aztán vissza beállt rendesen,és ezt olyan 10-15 másodpercenként ismételgette,de soha nem fulladt le!
Aztán kipróbáltam az 1.7 16V fecskendőket,az alapjárat ugyanúgy ingadozott,de nem ment olyan jól mint a 1.7 8V befecsikkel,szerintem sok benyát kapott,ugyanis a fogyasztásom drasztikusan megnövekedett!(
Tegnap visszaraktam a gyári fecskendőket,és álítottam a folytószeleppotin is,beálítottam 330mV-ra.
Viszont így nem ment olyan veszettűl,és durrogott is aktívan a hengernél ahhogy régebben,a gázadásra szenvedett csak,nyomtam a gázt és nem húzott de nagyon durrogott!(
A potit beállítottam a max-ra ami 420mV!
Holnap megtudom ,hogy jobb-e lett!
De már most tudom,hogy visszamegy az 1.7 8V fecskendő!
Kíváncsi vagyok,hogy valakinek van-e már ilyen tapasztalata!
pb_16-12-2008 17:56:02 // 52116
75ösöket.)
Sztem teljesen mind1, hogy ki vezette.) Nézz körül az utcákon, és lét6sz még jó néhány AR boxert. A máig "közkedvelt" TS motort, sztem ne hasonlítsd a 75be szerelt TS motorokhoz.
Lenne még néhány.)

Ok.)
pb_16-12-2008 17:46:38 // 52115
"meg egy közponi befecsis összkerekes"
Ez nem tudom melyik változat lehetett.) A 33asnál az összes befecskendezős típus hengerenkénti.
alfamate8916-12-2008 16:37:01 // 52114
hát van 1 cső most nemnagyon tom elmondani meik a pillangószelepem alatt van kívülről vászonszövetes vagymijen és az baromiolajos az egész azt még nemtom micélt szolgál de majd mingyá lemegyel aztán lefényképezem miről van szó nekem az nemtetszik hogy ennyire olajos.
HátvédRomeo16-12-2008 16:33:12 // 52112
Figy, egyik vákumcsővem ami középen van a pillangószelep közelébe. Az nekem egyszer szakadt volt, így menet közben leállt a gép. Régi boxerből volt rápasszoló benyacsövem, azt vágtam rá. Semmi bajom azóta. Sztem nézd végig az összes létező csövet a vasban nem e lukas valami, mert lehet persze így 20literes fogyi, meg leáll stb. Valahol nyeli a benyát, közben meg nem ég el, meg megtorpan a vas.
alfamate8916-12-2008 16:24:05 // 52111
az ilyen üzemanyaggőzös cuccot meg a félrásegítőt inkább nem babrálom meg viszont megnéztem azt a Mapnak a csövét nemnagyon tud falsot szívni legalábbis én nem tudtam rajta keresztül meg a motornak van vákuma rendesen szépen szívta az ujjamat.
de rárakom rögtön előjön az alapjáraton nekinyomom a gázt akkor ledadog dolog. viszont mikor hidegen akartam indítani (ugy hogy lehúztam a MAPot) akkor elindul felpörög rendesen és azzal a lendülettel leis áll megint indít megint leáll mintha nem lett volna alapjárat aztán elindít megint kicsit nyomtam a gázt 2000fordulaton utánna minden gond nélkül megtartotta 1000nél az alapot uhhogy utánna már jó volt menet közben talán mintha kicsit jobban húzna a gépezet azt éreztem.azért gondoltam megpróbálom kicserélni azt a csövet ha berakok heylére 1 sima olyan átloátszó gumicsövet ami jól rápasszal azis jó szerintem majd kipróbűlom ugy mien. jah és megrendeltem a kipuffpatentíveket majd a szünetben nekiállok megcsinálni végre meg a középdobot is megrendeeltem:D
HátvédRomeo16-12-2008 15:57:26 // 52110
Én egyetértek Veled Marek és nem csak azért mert Cimbik vagyunk.

Boxer és a 75-ös ill. hátsó kerekes Alfák más világ egymástól. Már eleve méreteiktől mérten és a erőátvitel miatt, meg a motor tipus miatt.
DE ami a lényeg IGAZI Alfák.
Boxerek egy igazi Kemény faszú Fiatalos emberek autója, ami megy mint a barom, és hallatja hangját és nem szarik be semmitől a kategóriájától, de még nagyobbaktól se. És kurva élményes autók érzelmekkel.
Hátsó kerekesek, meg méretáből is látszóan több ágazatú auto, ami szintén kemény Fickóknak való. Családi ,játszós, alázó, meg minden. Van baszott nagy motorjai is, méret miatt kell is. Hátsó hajtása meg hát nem kellmagyaráznom miért szeretjük.
A boxer első vagy 4 kerék hajtását meg azért szeretjük amiért.

2 különböző stílus, De Bátyó és Kistesó érzés egymáshoz képest. Kis izomzsák, meg a nagy izomzsák.
Én így érzem! :-))
Marek16-12-2008 09:57:57 // 52109
75-ösöket??
Én csak egyet láttam ( egy öregúras Amerikát ), azt sem én vezettem...
Hol vannak ma az Alfa Boxerek??? Hát a V6-ok?? Na azokat még látod haladni, nomeg ne feldjük, hogy a máig közkedvelt, TS motor is a 75-ös karosszériában mutatkozott be a nagyvilágnak!!
Ja és az első dízel autó a világon ami 200 km/h-ás sebességre volt képes is a
75 4 hengers vm dízele volt!!!!
Van még kérdésetek?
Szóval a Mítosz ,megnevezés nem elhanyagolható mondanivalóval bír!!
Jaj és a legfontossabb 5 is elférnek benne! kényelmesen.. és még megy is...
" családi sportautó"

A jelen ma látszik realizálódni, mivel elhozom az összkerekes 1.7 8v svejci boxit! :))
Akinek kell belőle bármi ( motoron kívül ), az idejében szóljon!! :)
Dekka16-12-2008 09:31:56 // 52108
hehe :D ugyerzem van egy kis igazad :)
pb_16-12-2008 09:23:52 // 52107
Csak 3x.) Nem voltam tel közelben.
Lehet, hogy játékszer, de a 75ösöket reggelire fogyasztja.DD
Én ezt +értem, ill nincs is ezzel baj, de valahogy a boxerek, mindig 1 kicsit jobbak lesznek.DD
"Illetve nekem a motorn kívül semmi nem kell belőle, egy 50-esért vihető lesz!!! :))"
Sztem Rről a verdáról nekem is van némi infom.))
Jól van, majd +látjuk, mit hoz a jövő.)
pb_16-12-2008 09:18:02 // 52106
Néha dolgozni is kell, ls nem árt Lőtte alunni' néhány órácskát.))
pb_16-12-2008 09:16:54 // 52105
Biztos nem véletlenül találták ki, nekem a kivitelezésnél nem tetszenek dolgok.
pb_16-12-2008 09:14:41 // 52104
Érdekes móka lehetett.))
Dekka16-12-2008 09:08:21 // 52103
porsche mint transaxle?
Marek16-12-2008 08:11:23 // 52102
A Porsche-t kihagytad a transaxle felsorolásból... :)))

Ami igaz azn igaz, ebben a topicban is vannak racionális gondolkodású emberek!

A 75-ös komolyabb autó a 33-ashoz képest - ezzel itt sokan nem fognak egyetérteni, de ez érthető :) -( elég a motorpalettát megvizsgálni), ha mondjuk lenne közte 2 litere boxer, ne agy Isten 2 pici turbóval, most ez a topic elég kihalt lenne... :)),
de nem volt, így is olyan emberek váéltak rabjává, akik 10 millás gépekben is
ülhetnének / ülnek is és mágis kell nekik egy 75-ös!!!
Rohadásról annyi, hogy ha volt törve és nem javították/kezelték rendesen, akkor ott rohad az 100%, amúgy nem jellemző!!

Nekem most van 2 egy 3000 V6 és egy 2000 TS egyik em rohad!!! A TS-t taán már meg is vették, legalábbis a srácc gyűjti a lóvét!!

Azt monom űlj egybe bele és próbáld ki, érezni fogod a külömbséget, két külön világ!!
Nekem volt 33-asom is 2, egy 1,5 dupla Wéber karbis, meg egy közponi befecsis összkerekes, meg volt 4 75-ös, szóval tapasztalatból beszélek, de a szubijektiviitást mint tényezőt sose szabad figyelmen kívül hagyni!

Próbáld ki őket és úgy dönts szerintem! :))
Marek16-12-2008 07:56:39 // 52101
Na akkor:

1., Ha képes lettél volna felvenni a telafonod ( kb. 5x hívtalak) vagy legalább visszahívtál volna, akkor most mindent tudnál

2., Nem 33-as-ba, hanem 145-ösbe kell ( a 33-as az gyerekeknek való :P játékszer )

3., A TRASAXLE-t nem lehet elhagyni, megunni, elfelejteni, " átnyergelni róla" stb. az az Isten az Alfák történetében ( NEkem, ez nyíilván szubijektív vélemény), és nem hiszem, hogy ezen változtatnék bármikor is! Pláne, hogy egy egész bontónyi alkatrészem van hozzá... :)))

4.,Köszi a drukkolást a kerséshez, igazából, ha ma nem találok elhozom a 1.7 7v összkerekes 33-ast, amit tudok és bontás lesz!!

Illetve nekem a motorn kívül semmi nem kell belőle, egy 50-esért vihető lesz!!! :))

Ha érdekel a dolog a számom az oldalamon, ill. a telefokönyved "nem fogadok hívások listájában" több helyen! :P
kesa16-12-2008 00:54:24 // 52100
Mi van???
Mindenki kidőlt :(?
Egyedül én szedek véres cseppet? :D
kesa16-12-2008 00:46:04 // 52099
"A szokásos helyeken."
Nyilván jobban is meg lehetett volna, oldani, de nem is annyira szar, mint ahogyan azt sokan szeretik hangoztatni. Törés után meg bármi rohad, ha nincs rendesen megcsinálva.

A transaxle alapvetően jó ötlet, nem hiába ilyen a Ferrari 599 GTB, a Maserati GranTurismo S (az alap nem!), az Alfa 8C. A súlyelosztásnak jót tesz, bár a váltó-rudazat elég hosszú (ahol van). Az említett példák mind elektro-hidraulikus váltóvat szereltek. A belső fékről meg ne beszéljünk... :D.
Tetszik a 75 formája, dimenziói, és hogy talán rendelkezik hétköznapi használati értékkel is, családi használatra is alkalmas lehet (és apu is játszhat, ha otthon hagyja a családot :D).
pb_16-12-2008 00:22:11 // 52098
Rohadnak a csíkok is Lég szépen, a szokásos helyeken. Főleg, ha már volt törve az adott 1ed, és mint tudjuk majd mind1ik Lszebvedett már ilyet.
A 75ös is 1 qtya a 33al, bár, ha ezt a kérdést a 75 topikban teszed fel, biztos, hogy más választ fogsz kapni.) Nekem valahogy az a transaxle +lodás nem bejövős, nem a hátulkaparással van bajom, hanem, ahogy +oldották az egészet.
kesa16-12-2008 00:15:59 // 52097
Igaz, nem autó, hanem meló, de:
az volt jó játék, amikor a motor és a hajtott tengely 4 db ékszíjjal volt összeköttetésben, és cserekor mennyit kellett játszani, hogy mind a 4 nagyjából jó legyen :D! Nem keveset kellett szarakodni, néha nem is sikerült (ha relatíve sok az eltérés szíj és szíj között, akkor nem sikerül). Olyankor pár óra üzemelés után lehetett hozni új szíjakat, mert volt, ami leugrott, és bedarálódott, és volt, ami túlfeszítve szétszakadt :D. Fasza volt.
kesa16-12-2008 00:11:25 // 52096
Tipo-nk van, és egészen jól tartja magát rozsdásodás szempontjából.
33-al nincs igazán tapasztalatom, de itt ezt látom, a csíkok egészen jól tartják magukat. Kár, hogy nem sikerült korábban megoldani a rozsdavédelmet, talán nem itt tartana az Alfa (Fiat technika kicsit feltupírozva, csinos ruhában tálalva, sportszívnek hirdetve... :P).

75-ös milyen rozsdavédelem szempontjából? Ugyan nem topic-téma, de érdekel, mert szerintem az az utolsó igazi Alfa (SZ-t nem számítva), és gondolkodom rajta, hogy záros időn belül (1-2 év) venni kéne egyet, hosszabb távra.
pb_16-12-2008 00:09:41 // 52095
Ne félts általában kitartok.)
Amúgy nagyjából belövöm, aztán ha tetszik, akkor lehúzom.) A legszebb az volt, mikor kiderült, hogy ki tudja mióta, rosszul volt felfogatva a generátor.))(
kesa16-12-2008 00:04:34 // 52094
Kitartás-kitartás :)!
Ha nem megy elsőre, megy majd másodikra, harmadikra, sokadikra.
Jó játék... (annak, aki élvezi :D)
pb_15-12-2008 23:59:40 // 52093
Liveleg igen, így van valahogy.) De, amikor 1edül szerencsétlenkedik az Mber, akkor nem mindig sikerül így belőni. Én, azt szeretem, ha ettől még 1 kicsit lazább.)
kesa15-12-2008 23:20:56 // 52092
Általában a leghosszabb egyenes szakaszon kell tudni benyomni egy ujjal egy szíj vastagságnyit. Billentyűzeten edzett ujj elég kell legyen!
Akkor jó a feszesség. Feltéve, hogy nincs rá külön előírás.
pb_15-12-2008 23:13:56 // 52091
Jah, a +húzás, még 1 érdekes manőver, mert ha túl laza lesz, akkor csűszik, ha túl feszes, akkor hazavágja a csapágyakat(vízpumpa, generátor)
pb_15-12-2008 23:11:53 // 52090
Vagy nem.))
pb_15-12-2008 23:10:59 // 52089
Azért a nagylámpás is szeretett rohadgatni. Igazából 88ban, az olasz autógyártásnál, a Tiponál volt nagy áttörés, ezen a téren.
pb_15-12-2008 23:08:26 // 52088
90ben már Lavultnak tartották, jobban át szerették volna dolgozni, olyan kényszer +oldás volt a csík, sajna.(((
pb_15-12-2008 23:05:44 // 52087
Sok sikert a kereséshez!))
Mennyiért adod a hajtást, és mik vannak benne?(nemesfém bevonat nem szükséges rá))
Csak úgy kíváncsiságból, mi ez az új projekt, a transaxle már nem az igazi, hogy átnyergeltél a 33as típusra?
pb_15-12-2008 22:59:46 // 52086
Hogyne ismerném az SWt, sőt az Lődjéről a Giardinettaról is van néhány infom.DD
pb_15-12-2008 22:55:16 // 52085
Lehet, hogy, csak valahol falsot szív. Lekötheted az üzemanyaggőz rendszert, és a fékrásegítőt is. 1 jó tanács, ha a féknél lekötöd a vákuumdobot, akkor ésszel közlekedjél, mert olyan kemény lesz a fékpedál, mint a kő, és olyan érzésed lesz, hogy a verda soha nem fog +állni.)
pb_15-12-2008 22:51:53 // 52084
Még miLőtt bármit is vennél, nézz + néhány dolgot.) A szíj általában azért visít, mert laza. Szedd le, és néz + mennyire repedezett a belseje. Ha nem repdezett a belseje, vagy csak éppen, akkor én nem cserélném.
Amúgy a hossza 850 mm, a szélessége 10 mm.
Olyan 1k HUF környékén lehet kapni. Viszont, ha van rá keret, sztem vegyél 1et, berakaod a csomagtartóba, nem kér az ott kenyeret, majd mikor kell kicseréled.
alfamate8915-12-2008 22:50:43 // 52083
megaztán ennyi irás útánn alszik jól az ember:)
alfamate8915-12-2008 22:48:44 // 52082
jah szép regényt irtál:D na igen azt már hallotam hogy ezeknek a mociknak nagyon lényeges része a vákumcsövek uhhogy télleg át fogom nézni az összeset azt meglátjuk.lassan ott tartok ugy a legjobb ha mindent leszedek a computerről:P hát igen meg van az előnye a karbinak is:)(napersze a hátránya is:) holnap nekiállok a regenerálásra:)
pb_15-12-2008 22:43:53 // 52081
Nem kell, nem vagyok én akkora Mber. 1x nekem is összejöhetnek a dolgok.)
Szóval MAP(Manifold Absolute Pressure) szenzor, abszolút nyomásérzékelő, a szívócsőben méri a vákuumot(depressziót), és Nnek segítségével számolja ki a beáramló levegő mennyiségét, majd generál 1 jelet a motorvezérlő számára, amiből az tudja, hogy milyen gyújtás, és befecskendezési paramétert kell használni(természetesen, nemcsak ez az 1 bemenő jel van)
Ha gond van a MAP szenzorral, az okoz6 túlfogyasztást, rángatást, és 1éb ilyen jellegű tüneteket.
Tehát, ha feltételezzük, hogy van 1 jól működő MAP szenzor, és lehúzod róla a csatlakozóját, vagy a vákuumcsövet, akkor alapvetően fog +változni a motor járása. Na most nálad, az lehet a helyzet, hogy valamiért hülye jelet álított Lő, és +vadította a vezérlőt, azzal, hogy lehúztad a vezérlő beállt középértékre, és így nem vadult be annyira.
Először nézd + a vákuumcsövet, de átnézheted az összeset is, majd tedd vissza a helyére, kösd be a szenzor, és indul6 a próba. Ha nincs változás, akkor lehet még fesz értékeket is mérni, de majd később térjünk vissza rá. Már így is lekoptak az ujjaim annyit írtam.)))
kesa15-12-2008 22:25:48 // 52080
Ezt írtam: a 33 ugyan rohad, de állítom nem jobban, mint a kortársai. A Sud-okról sajna ugyanez nem mondható el :(.
Pl még nem tudom, a festék alatt milyen állapotú a Sprint, de félek sírni fogok, amikor meglátom. Ha azokat is sikerült volna úgy megcsinálni, mint a 33-kat, akkor szerintem az egész boxer-család nagyobb karriert futott volna be, és talán nem dobták volna félre a koncepciót.
HátvédRomeo15-12-2008 21:32:21 // 52079
Mondjuk én a rohadással nem vagyok rosszba. Nekem is itt ott, gecós, de 20 évesen és ha többet tudtam volna rá költeni, nem lenne gázos. Most se panaszkodok. Pár órás meló van rajta. Motortér meg ha motor kibasz belőle azt se vészes. cSAk összekoszolták nyáron még oda volt.
HátvédRomeo15-12-2008 21:29:55 // 52078
Multkor pont ezt mondtam én is. Miénk lehetett volna az első Boxer D.
kesa15-12-2008 21:22:47 // 52077
Tipikus: mire megcsinálták az autót is olyanra, hogy egy bárányfelhő látványától ne kezdjen el rohadni (33), már olyan rossz híre volt, hogy jórészt csak a fanatikusok vették meg.
A boxer még most is jó lenne, ha nem álltak volna meg a fejlesztéssel, de ha nem volt rá pénz (és a Fiat egyébként sem akarhatott ilyenre költeni, inkább adta a saját blokkot, oszt' tervezzenek rá saját hengerfejet...), hát vége lett a boxer dalnak :(.
Nézd meg: Porsche, Subaru, mindkettő első osztályú motorokat gyárt a maga nemében, és még mindig találnak fejlesztési potenciált a blokkokban. Akár az Alfa is kijöhetett volna az első boxer-dízellel...
Marek15-12-2008 20:00:22 // 52076
Sziasztok!

1.7 16v mocit vennék, sos-ben, ill. kapcsolható összkerékhajtás eladó lesz napokon belül úgy néz ki 33-as 1991-esből!!

Az oldalamra kérnék ajánlatokat!
Scott15-12-2008 19:08:44 // 52075
Szégyen gyalázat, hogy nem ismered az SW V-öt. Tessék menni művelődni!
May The Force Be With You
Lali7515-12-2008 18:37:47 // 52074
Le kell mérni!
alfamate8915-12-2008 17:55:33 // 52073
jah és nemrégen szólt a generátorszíj hogy lassan végem mostanában meg folyamatosan sikít itt nekem hát most kicserélem. elmentem a bótba a forgalmival de 3 lehetséges szíjat találtunk. nemtudtok valami cikkszámot vagy valamit?
alfamate8915-12-2008 17:14:09 // 52072
pb_!
Megnéztem és kalapom megemeleme ha...pb_t látok! mivel eltaláltad nagyvalószinűséggel a nagy problémámat a MAP szenzor képében:D kikötöttem,beindít és lám nincs leadadogás ha odalépek neki meg sokkal könnyebben felpörög! szóval ott lessz a gubanc namármost az a vákumcső eléggé nemáteresztő illetve nagyon kcisit csak majd áttunkolok rajta valamit hátha ugy jobb lessz azt meglássuk a levegőhőmérő lekötésénél nem tapasztaltam semmi változást.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.