Forum >> Alfasud-33
Gábor3319-02-2008 17:05:43 // 41521
Üdv! Igen egy sprint-böl származik a motor.Szerintem menni fog 120le körül.A gyári motor 105 le,én eleve 40-es dellorto-val rakom össze,kap egy 16v négyleömlöt és végig 60-as sport rendszert,minimális folytással és remélem szép hanggal. Szivo oldalon pedig direkt szüröket mindkét karbira 1-et 1-et.Szerintem ezzel lehet hozni 10-15 le-t. Gondolkodtam,hogy teszek rá acél lendkereket,ami kb 2-2,5 kg-mal könyebb,de ezt hamar el is vetettem,mert állandoan forgatni kellene,nem lenne nyomatékos.Aztán gondoltam a szinter kuplungra is,de azzal kész szenvedés a városi autozás,nem tudod csusztatni,gáz és lelépsz a kuplungrol.Viszont a szinter nehezebben ég meg,mint a hagyományos és nem kopik annyira.Találtam egy köztes megoldást:gyári kuplung agyra kevlár anyagu surlodo felületet tesznek.Hötürése jobb a gyárinál,viszont meg lehet sütni,de állitolag ilyenkor hagyni kell visszahülni és megint fog,nem üvegesedik fel.Ezt az ember állitja,aki csinálná,nekem nincs erröl tapasztalatom még.Valaki esetleg kiprobált már valami hasonlo megoldást?Vagy legyek kisérleti nyul,hogy milyen lesz.Kuplung szerkezet az tuti,hogy valami jobb fajta lesz,mert nem szeretném,ha hamar meggyengülne vagy esetleg egy komolyabb rajtnál leszakadna.
pb_19-02-2008 08:16:46 // 41520
Ferke19-02-2008 07:02:24 // 41519
Jaaaj, csak most olvasom. Még jó hogy, sokalltad és nem vitted.:))
HátvédRomeo19-02-2008 01:17:58 // 41518
Merre van a lambda szonda a géppe???
pb_19-02-2008 00:25:38 // 41517
2,5-2,6 l
API GL 4/5
SAE 80W-90
API GL 4/5
SAE 80W-90
pb_19-02-2008 00:23:37 // 41516
Jaja a szonda is lehet ludas.
pb_19-02-2008 00:23:00 // 41515
Na nem kell, annyira Lkeseredni, szépen össze kell rakni a verdát a jubileumi Egomra, és +nyerni a szépségversenyt vele.)))
Szóval + kéne nézni a fojtószelep potméterét, és a Lszondát. A szondát 1xűen le kell húzni, és vizsgálni kell, hogy mi fog történni. A fojtószelep potmétere +hülyítheti a vezérlőt, Beöntő csövet pedig bontani kell, pl rögötn + is lehet kérdezni Bubu kártársat.
1 jótanács sztem ne gurulj kinyomott kuplungal, nem tesz jót a verdának, inkább rakd ki üresbe, és úgy futtasd ki, vagy hagyd tolóüzemben.
Szóval + kéne nézni a fojtószelep potméterét, és a Lszondát. A szondát 1xűen le kell húzni, és vizsgálni kell, hogy mi fog történni. A fojtószelep potmétere +hülyítheti a vezérlőt, Beöntő csövet pedig bontani kell, pl rögötn + is lehet kérdezni Bubu kártársat.
1 jótanács sztem ne gurulj kinyomott kuplungal, nem tesz jót a verdának, inkább rakd ki üresbe, és úgy futtasd ki, vagy hagyd tolóüzemben.
pb_19-02-2008 00:14:04 // 41514
Jól tudod Bosch Motronic ML 4.1el szerelték őket, 33 esetében.) Igen az 1ik fődolog a fojtószelepek behangolása, de emellett, azért van még más is, amit nem szabad Lfelejteni. Tapasztalataim alapján előbb kopik + a rudazat, és a csapágyai, mint a pillangószelepek tengelye, persze azért azokon is látszódik a használat nyoma. Így igaz csipsz önmagában nem sokat ér.) A fokolt tárcsákkal, és tengelyekkel vigyázni kell, nehogy csúnya vége legyen a dolgoknak. Az 1.5ös motorból szeretnél kihozni 120 pacit? Sztem ahhoz már nagyon bele kéne nyúlnod ebbe a motorba. Ez a motor az autódban volt, amit most felújítasz? Vagy esetleg 1 Sprintből származik?)
AlfaZsolti18-02-2008 23:02:34 // 41513
BuBu.18-02-2008 22:09:57 // 41512
nem sérült meg a lamdaszondád?? véletlen??
leszakaadt a drot vagy eltört az a geci vagy mittom én nekem ijen alapjárat problémákat és rángatást okozott
leszakaadt a drot vagy eltört az a geci vagy mittom én nekem ijen alapjárat problémákat és rángatást okozott
BuBu.18-02-2008 22:04:50 // 41511
jó estéket kivánok
Gróf18-02-2008 19:32:43 // 41510
Ciao!!!
:( megint beteg szegény autó:(
Szombat hajnalban kezdődött, sajnos megpatkáztam (azóta átnéztem a futóművet, de nem lett baja, csak a centírozó súlyocskát meg a festéket tépte le a felniről. Nem hinném hogy a motorhibához köze lenne. ) Ugye megálltam megnézni, és mikro elindultam ujra elkezdett rángatni, mint nemrég. Ma reggel munkába menet megint csinálta, de nagy jelentősséget nem tulajdonítottam neki, mert eléggé kevés votl a benzin, gondoltam csak levegőt szív az ac. Megtankoltam, utánna ment, de örömöm hamar szertefoszlott. A kretén rángatás mellett ujabb tüneteket produkált :
1. Ugye normális, ha indítás után megemelkedik az alapjárat. Nekem ez általában 2000 körül megáll, és ugy másfél perc alatt normalizálódik. Ezt mindig megvárom elindulás előtt. MA reggel ez az érték 2500 volt, és nem akarta abbahagyni. Rányomtam a pedálra, de 2500 ra állt vissza. (érdekesség hogy garázsban állt a kocsi egész este, szóval nem volt átfagyva)
2. Menet közbeni szokásom, hogy ha lehet kinyomott kuplungal gurulok. Na az az érdekes, hogy 1500 as fordulaton ment amíg gyorsítottam, és mikor elvettem a gázt és benyomtam a kuplungot, felszaladt 2000 re. Ezek után figyletem ezt a jelenséget, és az esetek felében ezt csinálta.
3. MEgálltam a pirosnál, és az alapjárat elkezdett váltogatni 1000 és 1500 közt. Teljesen magától!!
4. A fordulatszámmérő már 4000 nél jár néha, de a motorhang és a sebesség nem ezt tanusítja..
5. A benzin betöltő csövem a tanksapka illesztésénél eltört, és folyamatosan benzinszag van a keréknél..
Azóta szétszedtem és minden egyes csatlakozót átfújtam kontaktal. Remélem megint csak ilyen jellegű a hiba, bár nem fűzöm hozzá túl sok reményt :( Én a fordulat jeladóra tippelek
:( megint beteg szegény autó:(
Szombat hajnalban kezdődött, sajnos megpatkáztam (azóta átnéztem a futóművet, de nem lett baja, csak a centírozó súlyocskát meg a festéket tépte le a felniről. Nem hinném hogy a motorhibához köze lenne. ) Ugye megálltam megnézni, és mikro elindultam ujra elkezdett rángatni, mint nemrég. Ma reggel munkába menet megint csinálta, de nagy jelentősséget nem tulajdonítottam neki, mert eléggé kevés votl a benzin, gondoltam csak levegőt szív az ac. Megtankoltam, utánna ment, de örömöm hamar szertefoszlott. A kretén rángatás mellett ujabb tüneteket produkált :
1. Ugye normális, ha indítás után megemelkedik az alapjárat. Nekem ez általában 2000 körül megáll, és ugy másfél perc alatt normalizálódik. Ezt mindig megvárom elindulás előtt. MA reggel ez az érték 2500 volt, és nem akarta abbahagyni. Rányomtam a pedálra, de 2500 ra állt vissza. (érdekesség hogy garázsban állt a kocsi egész este, szóval nem volt átfagyva)
2. Menet közbeni szokásom, hogy ha lehet kinyomott kuplungal gurulok. Na az az érdekes, hogy 1500 as fordulaton ment amíg gyorsítottam, és mikor elvettem a gázt és benyomtam a kuplungot, felszaladt 2000 re. Ezek után figyletem ezt a jelenséget, és az esetek felében ezt csinálta.
3. MEgálltam a pirosnál, és az alapjárat elkezdett váltogatni 1000 és 1500 közt. Teljesen magától!!
4. A fordulatszámmérő már 4000 nél jár néha, de a motorhang és a sebesség nem ezt tanusítja..
5. A benzin betöltő csövem a tanksapka illesztésénél eltört, és folyamatosan benzinszag van a keréknél..
Azóta szétszedtem és minden egyes csatlakozót átfújtam kontaktal. Remélem megint csak ilyen jellegű a hiba, bár nem fűzöm hozzá túl sok reményt :( Én a fordulat jeladóra tippelek
Gábor3318-02-2008 17:27:26 // 41509
Szép napot mindenkinek! Látom,hogy van élet.Ha jol tudom,akkor a 16v-t MOTRONIC 4.1 BOSCH vezérlövel csinálták végig.Ennek is a lelke a folytoszelepek pontos beállitása,mint a karbinál.Viszont,ha a folytoszelep tengelye ki van kopva,akkor ott farsot sziv és nem lehet tökéletesen behangolni.Lehet chip tuningot csinálni rá,de az igazi,amikor mechanikailag is belenyulnak,fokolt vez. tengelyek,bövitett szivo-kipuf. csatornák,komplett sport rendszer hangolt 4-leömlö.Mondjuk ez pénztárca függö,nekem a DCS-nél az 1,7 8v-re kompletten olyan 350000-400000ft-ot mondtak.Nekem ez rengeteg,marad a csináld magad megoldások,meg nekem utcán használhato kell,hogy legyen azért nem szeretnék full gyári motort,válami trükköt teszek bele.Szeretném,ha kb 120le környékén lenne valahol.Megint vannak képek a készülö motorrol,fel is teszem öket.![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00177/00177181t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00177/00177182t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00177/00177183t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00177/00177184t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00177/00177188t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00177/00177187t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00177/00177186t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00177/00177185t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00177/00177189t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00177/00177190t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00177/00177191t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00177/00177192t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00177/00177193t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00177/00177194t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00177/00177181t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00177/00177182t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00177/00177183t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00177/00177184t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00177/00177188t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00177/00177187t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00177/00177186t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00177/00177185t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00177/00177189t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00177/00177190t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00177/00177191t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00177/00177192t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00177/00177193t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00177/00177194t.jpg)
pb_18-02-2008 13:11:57 // 41508
Nem kell a duma.))))
Ferke18-02-2008 13:09:54 // 41507
De azért több, mint a karbisban!:))))))
pb_18-02-2008 11:02:48 // 41506
BuBu.18-02-2008 04:08:22 // 41505
hamár lüd legyen kövér :)))) minél több a hiba lehetöség annál jobb:D:D:D
pb_18-02-2008 00:25:41 // 41504
Nem sokan tudják, hogy a 16vnél, minden hengerre jut 1 fojtószelep.)
BuBu.17-02-2008 23:32:26 // 41503
télleg tisztára mint a karbis:D:D
BuBu.17-02-2008 23:19:59 // 41500
ezt most nem tom hogyan sikerült:):):)
BuBu.17-02-2008 23:01:48 // 41499
hhhh komolyan mondom már rossz rá nézni:(((
BuBu.17-02-2008 23:00:55 // 41498
értem ööö megköszönném a képeket ha feltennéd:D:D
pb_17-02-2008 22:58:28 // 41497
Van néhány fényképem, felrakom, ha igényled.
pb_17-02-2008 22:55:03 // 41496
A vákuummérési pontokat mutogatta. Ha a rudazat végei, vagy a csapágyak oda, akkor nem lehet normálisan összehangolni a 2 oldalt. De tulképp az egész mechanikát hangolni kell. Tök ugyanúgy történik, mint a karbisoknál.
BuBu.17-02-2008 22:52:43 // 41495
értelek akkor marad ez:))
BuBu.17-02-2008 22:52:26 // 41494
mondjuk nem volt bajom vele hazafelé jött mint a barom:)))))
BuBu.17-02-2008 22:51:41 // 41493
jahh meg mutogatott valamit a torkoknál de azt nem nagyon figyeltem mert telefonáltam közben s valamit magyarázott ott a rudazattal hogy ez is jóll ki van kopva s ennek a motrnak az a lényege hogy szépen egyszerre nyissanak a pillangoszelepek de ezt igy majd nem lehet rendessen összehangolni
mi az ami ott ki szokott kopni:::.????
had tudjak már rolla:D:D
mi az ami ott ki szokott kopni:::.????
had tudjak már rolla:D:D
pb_17-02-2008 22:51:41 // 41492
Az erősebbiktől pedig 8al.))
pb_17-02-2008 22:50:03 // 41491
Faszság. Mondom nem ült még 16vben.
BuBu.17-02-2008 22:48:51 // 41490
hmm értem
akkor majd ezt rendbe teszem és ez megy majd bele vissza:D
akkor majd ezt rendbe teszem és ez megy majd bele vissza:D
pb_17-02-2008 22:48:01 // 41489
Ugyanaz a Motronic van azokban is, csak 3 lóval gyengébbek.) Vagy lehet az mber keverte a 16vt, az 1.7 IEvel.)
BuBu.17-02-2008 22:47:59 // 41488
ö azt mondta hogy 93 tól gyártot 16v kben már más motronik volt és az jóbb mint ami az enyémben van mert nem folytja meg a motort anyira mint ez. pont enyit tudok
:D
:D
BuBu.17-02-2008 22:46:38 // 41487
pb_17-02-2008 22:46:07 // 41486
Nem tudom ki mondta ezt, de azt tudom, hogy tutira nem ülhetett még 16vben. Amúgy az újabb alatt nem tudom mit értett, sztem maga sem tudta, hogy miről beszél. Más vezérlőre lehet cserélni, csak az 1 kicsit zsebbe nyúlós mutatvány.))
BuBu.17-02-2008 22:39:29 // 41485
jahh de hogy van egy ujjabb amit a 93 tól gyártotakba tettek és az már sokkal jóbb
csak hogy kerek legyen:)
csak hogy kerek legyen:)
BuBu.17-02-2008 22:38:33 // 41484
pb mennyit tudsz erröl a motronik cucc rol??
mert mondtak nekem olyat hogy ha szerelem majd össze a 16 v t akkor ha tudom cseréljem ki egy ujabbra mert ez a motronik kurvára vissza folytja a motrt ez igaz??
mert mondtak nekem olyat hogy ha szerelem majd össze a 16 v t akkor ha tudom cseréljem ki egy ujabbra mert ez a motronik kurvára vissza folytja a motrt ez igaz??
BuBu.17-02-2008 22:33:52 // 41483
ó velem hányszor:D:D
pb_17-02-2008 21:24:13 // 41482
Velem is előferdült már néhányx-))
Ferke17-02-2008 20:54:17 // 41481
Az se lesz egyszerű feladat.:( 1.8td-hez normális cuccokat kapni nem könnyű.:(
Bálint3317-02-2008 18:21:16 // 41480
Szia!
Megköszönném ha tennél fel képeket, habár csak nagyon indokolt esetben tennék be másfajta üléseket mint az eredeti...
Előre is köszi.
Üdv, Bálint
Megköszönném ha tennél fel képeket, habár csak nagyon indokolt esetben tennék be másfajta üléseket mint az eredeti...
Előre is köszi.
Üdv, Bálint
kaibinger8417-02-2008 17:19:47 // 41479
sziasztok én múltkor tök egyedűl voltam fent!:-)
HátvédRomeo17-02-2008 15:45:41 // 41478
Szevasztok! :))
Hosszú évek kitartó keresgélése után, lett 4-ik dísztárcsám gyári tutti állapotban. Köszönet Krisz33 Cartársunknak és barátainak akik lehozták Pestről.
Már lefújva feketére és feltéve a Bestiára.
Zsííííííííírrrrrrr, királllyyyyyyyy, állat!! :DDDD
Hosszú évek kitartó keresgélése után, lett 4-ik dísztárcsám gyári tutti állapotban. Köszönet Krisz33 Cartársunknak és barátainak akik lehozták Pestről.
Már lefújva feketére és feltéve a Bestiára.
Zsííííííííírrrrrrr, királllyyyyyyyy, állat!! :DDDD
kesa17-02-2008 12:19:22 // 41476
Ez biztosan valami égi jel :)!
pb_17-02-2008 11:56:42 // 41475
pb_17-02-2008 11:50:53 // 41474
pb_16-02-2008 22:18:55 // 41473
Ha csökken szint, akkor annak oka lesz, mindenképp nyomozd ki.)
Semmi különös éldegélek, minden nap rontom itt a levegőt, + írkálom a marhaságokat, és szídom ezeket a szarokat.))
Semmi különös éldegélek, minden nap rontom itt a levegőt, + írkálom a marhaságokat, és szídom ezeket a szarokat.))
ÁdidiGaga (il hempescattore)16-02-2008 22:16:07 // 41472
Köszi!
1. OK,ez még jól jöhet...
2. csak most néztem,hogy a kupplung munkahenger-csere óta fix a tartályban a szint,most meg kicsivel,de egyértelműen alatta van...
Holnap megkérdezem az "elkövetőt" ,ha szerinte nem ő volt,akkor nyomozgatok...
Amúgy mi'z'újs?
1. OK,ez még jól jöhet...
2. csak most néztem,hogy a kupplung munkahenger-csere óta fix a tartályban a szint,most meg kicsivel,de egyértelműen alatta van...
Holnap megkérdezem az "elkövetőt" ,ha szerinte nem ő volt,akkor nyomozgatok...
Amúgy mi'z'újs?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
554
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?