Forum >> Alfasud-33
Robesz702-06-2007 21:39:04 // 31071
jó... tudod, mit? neked legyen fix.... :-)))
Robesz702-06-2007 21:38:15 // 31070
ez így is van... a vákuumcsöve a folytószelep alá van kötve, ahol az alapjárati levegőt is kapja... mint tudjuk, itt akkor a legnagyobb a vákuum, ha a szelep zárva... ha gázt adsz, csökken a nyomás.... Most nézzük a szabályzót... ha föntről ránézünk, akkor felül van a vákuumcső, oldalról bemegy a benya és alul megy ki... a szelep fölfelé nyit, a rugó pedig lefelé nyomja... minél nagyobb a vákuum, annál jobban gyengíti a rugóerőt, tehát hamarabb nyit a szelep... mikor eltűnik a vákuum, a rugó teljes rőből nyomja a szelept lefelé, növelve így a nyomást..
Scott02-06-2007 21:37:59 // 31069
Ez hülyeség. Kicsit gondold át a dolgot és térjünk vissza erre később :))
Az üzemanyag nyomás fix és nem függ a ford.számtól. Maradjunk ennyiben :)
Az üzemanyag nyomás fix és nem függ a ford.számtól. Maradjunk ennyiben :)
pb_02-06-2007 21:37:27 // 31068
Nála L-Jectronic van, nem biztos, hogy a 20-as lábon van a vezérlés.
pb_02-06-2007 21:34:50 // 31067
Valami nekem sem stimmel itt.) Fordulaton elvileg több benzint engedne át, ezért nő a nyomás, alapjárfaton pedig kevesebbet ezért csökken a nyomás.
Robesz702-06-2007 21:33:32 // 31066
most hülyéskedik, vagy valóban ilyen ..... ?
Robesz702-06-2007 21:33:06 // 31065
akkor nézz utána... neked kötötte át vmi pancser a szivattyúdat gyújtásáramra, kikerülve vele a gyári relét, ami csak akkor indul, ha a fordultszám jeladó jelet ad a computernek, és mint írtam a szürke fekete kábelen, ami a 20-as lábon található megjelenik egy test, eljut a szivattyú reléjének 85-ös lábára, aktiválva a szivattyút... ha a motor áll, a szivattyú nem megy... :-)))
pb_02-06-2007 21:30:43 // 31064
Alapjáraton miért legyen max a nyomás?
Robesz702-06-2007 21:30:35 // 31063
ba...eg... nem német boxerről beszéltem, hanem a németek által épített 33 1.7 16V boxerről... amúgy meg higyj, amit akarsz én biztos csak kamuzok... :-))) tudod.. olyan vagyok... ja, és a kocsim is úgy megy... :-))) csak kamu.. :-)))
Robesz702-06-2007 21:29:02 // 31062
ha olvastad volna, akkor látnád, hogy 120 liter/óra a gyári érték és ennek a "nagy szivattyúnak" pont ez a gyári értéke, én csak a 72 liter/óráhs-hoz képest neveztem nagynak (hogy meg tudjuk különböztetni őket)... még valami okos dolog?
Scott02-06-2007 21:28:46 // 31061
Ezt igen rosszul tudod kollega, ha nálad így van akkor szarul kötöttél valamit össze :))
Scott02-06-2007 21:27:41 // 31060
Nem Hondáról meg német boxerról beszéltem, hanem az 1,7-es AR boxerról. De valójában én olyan típus vagyok, hogy leginkább csak a szememnek hiszek, azaz ha látom élőben akkor elhiszem :))
pb_02-06-2007 21:27:39 // 31059
Én ha kell gyújtás ráadása után simán indítok, és rögtön el is kapja, ha kell, még a kontroll lámpák sem aludtak ki, és a motor már jár.)
Robesz702-06-2007 21:26:48 // 31058
húha... most csak szivatsz, vagy valóban nem megy? Azért nő a nyomás, hogy több legyen a befecskendezett üzemanyag adott idő és keresztmetszet esetén (bár az idő is nagymértékben változik) Azért van a szbályzó tetején a vákuumcső, mert alapjáraton nagy a vákuum és szívja a rugóhoz rögzített membránt, így gyengítve a rugó hatását, ezáltal csökkentve a nyomást, fordulatnál a vákuum lecsökken (láss csodát) és erősebb lesz a rugó, vagyis nehezebben folyik át a benya, így nő a nyomás.. :-)))
Scott02-06-2007 21:24:54 // 31057
Szvsz ezzel a nagy nyomású AC-vel hazavágtad a nyomásszabályzót, ahogy pb is írta.
Robesz702-06-2007 21:24:03 // 31056
hopsz... én pedig megyek nyelvtant tanulni.. :-))) tavaly.. :-))
Scott02-06-2007 21:23:27 // 31055
Ezt nem értem. Miért kellene fordszámmal nőnie a nyomásnak ? Én úgy gondolom, hogy minden körülmények között fix a nyomás, pont az a lényeg, hogy ne változzon.
Max az injektor nyitásának ideje változik a ford számmal ( több levegeő ). Nem ?
Max az injektor nyitásának ideje változik a ford számmal ( több levegeő ). Nem ?
Robesz702-06-2007 21:21:13 // 31054
hiába adsz gyújtást, az életben nem tölti fel a rendszert... csak akkor tölt, ha forog a motor... :-))) van itt még mit nézegetni... :-)))
Scott02-06-2007 21:19:31 // 31053
Azért kell úgy indítani, hogy először gyújtást adsz, vársz 2 secet míg feltölti a rendszert
,aztán lehet inditózni. Én így használom.
,aztán lehet inditózni. Én így használom.
Robesz702-06-2007 21:19:22 // 31052
:-)))))))))) akkor majd egyszercsak beülsz és megnézed.... bár igazad van, mert épp a múltkor fejtettuk meg pb-vel, hogy nem is 8000, hanem 8500, mivel nekem gyári computerrel 6500-at mutat a fordulatszámmérő, viszont ez gyárilag 6900-7000-nél tilt ... a nem épp gyári computerrel pedig 8000-t mutat, viszont akkor ez is több. olyan 8400-8500.. :-))))))))) majd egyszer megnézed, hogy nem olyan gyenge egy boxer motor, bár az enyém már nem "teljesen" gyári... :-))) (egyébként az off Hondánk tavaj 9000-nél adta le a max lóerőt és 9500-at forgott) Ja és a németek csináltak egy 16V boxit, ami 11000-t forog és azt hiszem hogy 9000 után valahol van a max Le... erről nagyjából ennyit, hogy mit bír ki és mit nem, illetve arról, hogy csak kitaláltam..:-))
pb_02-06-2007 21:13:26 // 31051
Az enyém is forgott már annyit, nem is 1x.))
Scott02-06-2007 21:10:33 // 31050
Ne haragudj Robesz, de kizártnak tartom, hogy 8ezerig eforgasd rendszeresen károsodás nélkül. Neked ott valami probléma van a fordszám mérővel. 8 ezernél eldurran a motor, ráadásul jóval korábban tilt a vezérlő egység. Szal ez a 8ezer eléggé sántít...
pb_02-06-2007 21:06:32 // 31049
Úgy értettem, hogy mikor észrevettül ezt a jelenséget, először 1 nagy b+ volt a reakció.)) Aztán jött a többi is.))) De pontosan még nem fejtettük +, hogy mitől lehet.
Scott02-06-2007 21:05:47 // 31048
Nem értelek. Semmi baj az autóddal. Ennyire szét van rohadva ?
Robesz702-06-2007 20:59:07 // 31047
ezt nem értem.. :-))
pb_02-06-2007 20:57:35 // 31046
Leginkább b+.)) De ezt még én sem tudom, hogy miért lehet.
Robesz702-06-2007 20:52:26 // 31045
mindenképpen kipróbálom... és mi van, ha áthúz?
pb_02-06-2007 20:49:20 // 31044
+, ha nem feljted el a gyertyakábeles dolgot, mert arra marhára kíváncsi lennék.
Robesz702-06-2007 20:47:44 // 31043
Ok... hétfőn, ha nem lesz más melo, akkor nekiesek, mert meg kell oldani... így nem jó vele menni...
pb_02-06-2007 20:47:01 // 31042
Írd + minddenképp, ha kiderült.)
Robesz702-06-2007 20:44:23 // 31041
értem... nem tudom, nekem mi lesz a problem.... de kíváncsi vagyok rá...
pb_02-06-2007 20:43:44 // 31040
Én így értelmezem.
pb_02-06-2007 20:42:48 // 31039
Ezt a témát végig játszottuk, kap vákuumot, csövek cserélve, de a szabályzónál 0,2, legjobb esetben is csak 0,25-0,3 a vákuum értéke.
Robesz702-06-2007 20:41:59 // 31038
a szivattyúm, ha lezártam a cső végét, 4.6 bar-t nyomott...
Robesz702-06-2007 20:41:10 // 31037
ez mit is jelent? hogy annyit bír ki biztosan a rendszer, vagyis nagyobbra ne növeljük a nyomást?
pb_02-06-2007 20:40:17 // 31035
Nincs annyit tudok, hogy a rendszer beszabályzott nyomása max 4 bar lehet.
Robesz702-06-2007 20:39:56 // 31034
ja, értem... ez még a jobbik eset... szerintem ez azért lehetett, mert a kis cső, ahonnan jón, az elosztóból, ott úgy el tud dugulni, hogy acél dróttal alig tudtam kivakarni belőle a sok trutyit... :-))) teljes hosszában, szinte minden cső ilyen volt vmikor régen... így talán vákuumot sem kapott...
pb_02-06-2007 20:38:00 // 31033
Nem növelt az semmit.) Kapásból minden tartományban beállt 3-3,1 azt viszontlátás. Néha talán lement 2,9-re, de az lehetett a műszer hibája is.
Robesz702-06-2007 20:37:40 // 31032
mármint a kábel műanyag burkolatát permetezzem meg és ahol csak tudom, érintgessem? :-)))
Robesz702-06-2007 20:36:39 // 31031
nincs valami dokumentumod, ahol meg lehetne ezt nézni hitelesen?
pb_02-06-2007 20:36:19 // 31030
Mondjuk permetezd + vizzel 1 kicsit a gyertykábelt, és érintsd oda a hfejhez, vagy valami fémhez, ami lehetőleg testen van. Kíváncsi vagyok mik a tapasztalatok.
pb_02-06-2007 20:33:34 // 31029
Ja igen most, hogy így írtad már rémlik valami. Viszont fogalmam sincs, hogy a 33-é mennyit szállít.
Robesz702-06-2007 20:33:06 // 31028
ezt hogy érted? nem növeli a nyomást a fordulatszám emelkedésével?
Robesz702-06-2007 20:31:57 // 31027
Hol húz át, esetleg nézzem meg sötétben, vagy értelmetlen... csak cserével lehet kiszűrni? Mérni elvileg tudom, hogy jó e , de az áthúzásra nincs ötletem..
pb_02-06-2007 20:31:36 // 31026
Ha menetközben elengedné, akkor a az sztem nagyon beteg lenne. Ugye elvileg arra szolgál, hogy a fordszám növekedésével, növeli a benzinnyomást is, de mint a gyakorlatban láttam rohadtul nem ezt csinálja.
Robesz702-06-2007 20:30:52 // 31025
igen, cserélte... beszéltük régebben... nem olyan nagy ez... a turbo-é azt hiszem, ugyan az, mint a twin spark, csak nekem turbo-é lett... elvileg 120 l/óra... a 8V boxi-é pedig csak 72 l/óra, bár régebbről 90-re emlékeztem, de most a Data szerint csak 72... mindegy, a TS-é 120 liter és gt szerint a 146 16V boxinak ennyi kell, viszont azt nem tudta megmondani akkor, hogy ez a 33-nál is így van e, de gondolom, mivel szinte ugyan az (a Data szerint viszont a 33 16V ugyan az, mint a 146 8V)
pb_02-06-2007 20:28:56 // 31024
A gyertyakábeleknél az áthúzásra gondolok, ahogy régebben írtam több 33-ason is tapasztaltuk.
pb_02-06-2007 20:26:15 // 31023
Nem tudom, én olyat építenék bele, ami gyárilag belevaló. Lehet ez a nagy szivattyú nyírta ki a nyomásszabályzódat. gt-t kéne +kérdezni, hogy cserélte-e a szivattyút, sztem igen.
Robesz702-06-2007 20:25:43 // 31022
Ma reggel leállítottam és késő délutánra elment a nyomás... az még ok is, hogy elengedi, de olyan lehet, hogy mikor mérem 3.2, mikor megyek akkor pedig elengeni?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
626
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?