Forum >> Alfasud-33

pb_28-06-2007 14:49:08 // 32221
Kit, hol, mikor?))))
Ferke28-06-2007 14:00:26 // 32220
Én is pb_-vel értek egyet, valszeg a túlméretetes dugattyúk+gyűrűk sem olcsók, de még mindíg olcsóbb, mint legyártatni. Ráadásul a túlméretet tuti bírja a főtengely, azal nem lehet rizikó.
Ferke28-06-2007 13:56:15 // 32219
pb_! Nekem egy sprint renováló célszerszám kéne! Ilyet nem tudsz kölcsönadni???:))
Gróf28-06-2007 12:54:45 // 32218
Teljesen igazad van, nyilván az ember megszerez mindent ami valaha majd használni tud a kocsihoz. Nyilván a "kisebb" befektetés igénylő eszközöket én is összeszedem, de némelyikhez eléggé a zsebébe kell nyúlnia az embernek, ami hát 19 évesen nem jelent egyszerű dolgot. Meg nyilván ezekhez ismerettség is kell,, hogy egyedi szerszámokat lehessen csinálni. Ezzel meg sajna nem nagyon rendelkezem egyenlőre. Hosszú távra majd nyilván én is be fogok ruházni ilyen eszközökbe, de pillanatnyilag sajna nem megy...
És köszi a gyűrű méreteket, igy legalább tudok gyártatni, mert majd inkább kicserélem őket. Jahh és igaz hogy látszik ha szivárog, csak nekem megdöbbentő volt hogy hogy lőtt ki a benzin az illesztésből. Azóta is minden megállás után ellenőrzöm...
norbee28-06-2007 12:00:35 // 32217
pb_

b+... :))))
pb_28-06-2007 11:53:31 // 32216
Ha 10-ből 9 ilyen, de legyen csak 7, akkor az már 70%. Ez alapján azért már lehet álttalánosítani, sztem.))
pb_28-06-2007 11:51:06 // 32215
Több célszerszámot készítettem/készítettünk, csak azért, hogy + tudjuk csinálni az adott hibát, lehet, hogy aztán ezeket a szerszámokat soha többet nem kell majd használni, de mivel ilyenkor úgy nézi az ember, hogy hosszú távra lesz a dolog, így +érheti a befektetést. De azt is lehet, hogy körbe kell kérdezni, hogy esetleg ki tudna segíteni ilyen-olyan eszközben.)
De mindenki döntsön jó belátása szerint.))
pb_28-06-2007 11:45:28 // 32214
O gyűrű:
külső átmérő: 15
belső átmérő: 8
magasság: 3,7

Ha szivárog az o gyűrűnél, az, azért látszik.
norbee28-06-2007 11:44:11 // 32213
Oké, viszont akkor amíg nem próbálod ki, ne általánosíts ;)))
pb_28-06-2007 11:37:00 // 32212
Asszem maradok inkább a környéken, még gyalog sincs messze 1-2.)
pb_28-06-2007 11:36:04 // 32211
Na kérem szépen csavar kérdés:
méretek a menetes részen:
28, 26, 23
kúpos rész:
8,5-9
csavarfej:
12, 13

Az én kerekem 27-es csavarral van felrakva.
Gróf28-06-2007 11:25:19 // 32210
A 10 év szerelőtapasztalatról:
Tudom, hogy ebebn a fórumban mindenki annak a híve, hogy otthon szerelgesse a kocsit. Én is ezt vallom. De egy ilyen hibával azért nem naon lehet mit kezdeni, mert ehhez olyan műzerek kellenek, pl a befecskendezési időhöz vegyek egy oszcilloszkópot hogy tudjam mérni?
Szóval lehet hogy rengeteg az olyan szerelő, aki átvágja az embert, de nem mindenki ilyen.
Pl otthagyom valakinél aki nem ért hozzá igazán. MI történik? Ottvan a kocsi lehet 2 hétig, és közben egy fikarcnyit sem javul, de ki kell fizetni 2 heti pénzt. Itt 20 perc alatt kész volt, biztosra, mert a gyári műszerek azért alfákhoz készülnek. És szerintem ez számít, mert azóta meg sem nyikkant a kocsi, és jobban megy mint valaha...
Gróf28-06-2007 11:12:06 // 32209
Az üzemanyagnyomásról:
Ugye a visszafogott teljeítmény mellé kisebb nyomás párosul az osztócsöveknél. ez gyárilag olyan 2.3 bar. Nos mi kimértük, és 0.8 bar volt. Mivel helyre lett rakva a vezérlés ujra megkapta a megfelelő nyomást és az egyik Ogyűrű az injektor tetején nem birta és kihasadt( előfordul hogy a bepattintásnál az osztócső pereme lenyír belőle egy kicsit) és ezért nem birta. Ugy nézett ki, hogy emiatt nem tudom elvinni a kocsit, de sikerült kicserélni, mivel a 156 os hengerfejben is vannak ilyen méretű gyűrűk, és abból cseréltünk egyet. Amugy érdemes figyelni erre a lenyírós dologra, mert láttam hogy menniy benzint lőtt szét a hengerfejen, és az menet közben elég kínos tud lenni ha eléri a kipufogót. Meg rejtve is tud maradni a hiba, mert nekem is csak akkor vettük észre mikor elfordítottuk kicsivel az injektort, addig nem volt semmi baja, de érezhetőan könnynebben fordult a helyén.
norbee28-06-2007 11:11:52 // 32208
Na a srác az úgy kezdte még mikor először mentem oda a boxival, hogy lehasalt és nézegette 10 percig és utánna próbálta meg. Közben mondta, hogy ezeket az olaszokat nem lehet csak úgy akárhol emelgetni.
pb_28-06-2007 11:10:10 // 32207
Ja, és azt ki is felejtettem, hogy, ha szólsz neki ne úgy emelje, akkor esetben 1 kis homlokráncolás, szúrós tekintet a válasz, rosszabb esetben pedig simán lebasz, hogy minek okoskodsz bele a dolgába. Holott pedig ő a hülye, mert nem véletlenül mondja az ember, amit mond, és kb 50x többször emeltünk fel 33-ast, mint ő.
norbee28-06-2007 11:04:36 // 32206
Neked messze van, de budafoki úton vannak a Gropáék, benn a volt szövőgyár épületében. Évek óta odajárok, gondom még nem volt velük.
pb_28-06-2007 11:03:40 // 32205
Ott nem nagyon fogja, ha csápossal csinálja. QV esetében pláne nem, de még a szimpla krokodillal is trükközni kell. 1 nem QV-nál talán, de a hátsó hídnál való emelést sem nagyon hiszem, hogy bevállalják.
Amúgy én nem szoktam gumishoz járni, max kézben elviszem, ha kell, de akkor is nagyon figyelni kell, mert 10-ből legalább 6-7 összebassza a felnit, annak ellenéra, hogy külön kérted, figyeljen oda rá.
Gróf28-06-2007 11:00:39 // 32204
Utánna már a terenyei srácnál jobban át tudtunk nézni. Megnézte a vákumcsoveket, meg a lambdát. Azt mondta ő egyenlőre a lambdára gondol, hogy van mi rontottuk el a vezetékelését, vagy maga a szonda járja a végét. Mondta hogy akkro tud biztosat mondani, ha rátesszük a gépre. Mondom ok megvannak a diagcsatlakozók. Utánna mi leléptünk, de nyugodtan hagytam ott a kocsit, mert láttam hogy a srác tényleg érti a dolgát. Utánna estefelé csak ugy beugrottunk hogy mi a helyzet, vagy hogy hozzányúlt e már. Ekkor kiderült, hogy kész is van. Kihoztuk, jobb volt a hangja mint valaha. Mondta hogy elég az ha egyszer áthúz valami, de nem kint mert az nem annyira baj, itt az votl a gond hogy a tekercsben. Szerinte az első összerakásnál tettünk valami rossz helyre, és ott volt a baj. Ugye a vezérlés ez érzékeli, és az is elég ha a befecskendezési időt 0,7 millisec ről áttesz 0.5-0.3ra és már gyengébb is a kocsi. Menni előzni lehet vele, de az ember igy ugyis elviszi szervízben ellenben ha egy kis lámpa kezdene el villogni a műszerfalon. Ez olyan mit a monstani uj kocsinál, hogy a szerizkilométer megtétele után kikényszeríti a szervízt.
norbee28-06-2007 10:57:12 // 32203
Te dolgod, hogy rászólj, ne az emelési pontnál, hanem a lengőkarbekötés környékén próbálja meg, nem? :)))
pb_28-06-2007 10:51:32 // 32202
Átolvastam néhányx, de még vannak homályos részletek.)
Mind1 a lényeg, hogy +oldódott a probléma.))
pb_28-06-2007 10:41:22 // 32201
A gumisoknál ott kezdődik a probléma, hogy még az autót sem tudják normálisan +emelni.)
Gróf28-06-2007 10:38:54 // 32200
Hali (bocshogy most irok vissza, ramaty a netem)
Ez ugy votl hogy reggel felkerekedtünk hogy keresünk valakit aki elvállalja a javítást. Az első szerelő élből elküldött a francba, hogy injektorokkal nem tud mit kezdeni, pláne alfával. A másodikat meg se találtuk, a harmadik aki szóba jöhetett megtaláltuk, de nem vállalta el. Ő egy olyan 45 körüli autóvillamossági műszerész volt, plusz amikor meglátta a kocsit legaláb tudta hogy 33-as. Szóval, ott tudtunk kezdeni valamit:
Oszcilloszkóppal megnéztük, hogy van e gyujtás azon a hengeren (amit előtte 100% ra megmondtuk hogy nem megy) Volt gyujtás, de már azt nem tudtuk hogy mekkora a feszültség.
Azt is megnéztük, hogy sz injektor vezérlése is kap áramot, tehát szakadás, vagy kontakthoba kizárva. Azt ellenben nem tudtuk meg, hogy ez a jel "valós idejű" e, azaz akkora a frekije és a nyitási ideje ami megfelelő.
Már csak magára az injektorra tudtunk gondolni, hogy az halt meg. Mondta a szerelő, hogy próbáljuk megcserélni a mellette lévővel, és ha viszi át oda a hibát akkor elromlott. Megcsináltuk, ott ment ezerrel.
norbee28-06-2007 10:32:41 // 32199
Mivel gumisnál veszi, legegyszerűbb ha belepróbálják. :)))) De lemérek egyet és megmondom, ha eljutok odáig még ma. :)
pb_28-06-2007 10:31:07 // 32198
Ok, én elhiszem, de pont a csavar hosszát nem írtad le.)
Dekka28-06-2007 10:29:40 // 32197
köszi :P 14"-es gyari aluk vannak rajta,enis csak neztem hogy miert van eltero méret a gumiknal... na m1, akkor a 185/60-at veszem rá körbe
norbee28-06-2007 10:27:55 // 32196
Nekem ilyen felnim volt, illetve most anyámék 146-osán van. De azzal teszi fel, amivel akarja. ;)
pb_28-06-2007 10:26:31 // 32195
Úgy gondolom bírnia kell mindenkinek, de sztem inkább maradj az 1., vagy 2. túlméretnél, ha mindenképp fúrni kell.
pb_28-06-2007 10:23:59 // 32194
Sztem nem kell variálnia a csavarokkal.
pb_28-06-2007 10:23:32 // 32193
A gyári méret, 13"-ban 165/70, vagy 175/70, 14" pedig 185/60.
Songokou28-06-2007 08:53:28 // 32192
Udv Szakik!

Egy rogtonzott es nem tultaglalt kerdes:
Ha a mostani hibas 1.7 16V boxi mocit felfuraton 1.8-ig, gyartatok hozza dugot + gyuruket, akkor az eredeti hajtokar es egy normal 1.7 16V v 8V (mert h. ua.) fotengely birni fogja a strapat? Es ha igen akkor mit kell meg majd allitani a dolgokon, vagy kell-e egyaltalan?

Koszonet!
norbee28-06-2007 08:50:53 // 32191
Laci 33TD

Ehhez M12 1.25-ös alucsavar kell, rövidebb fajta.
Dekka28-06-2007 08:29:46 // 32190
Hali srácok, kéne egy kis segitseg (mint mindig :D) szóval, gumikérdés 33-ason. maradnak a gyari felnik, de elöl 175/65 hatul meg 185/60 gumik vannak, es akkor most melyik meretet vegyem ra?
pb_28-06-2007 01:13:14 // 32189
Ez a BWA nem sokat mond, inkább az alsó feliratot kellett volna fényképezni, amin, ha jól veszem ki 5 1/2J x 14 van. Gondolom ez a keráktárcsa vagy 33-ról, vagy 45/46-ról származik(mondjuk most nagyon okos voltam)))).Tehát akkor a az osztóköre 4x98, az ET-je 39, a lemezfelnidnek is ilyen adatai vannak avval az eltéréssel, hogy az 13"-as(már, ha az). Az ePer szerint is ugyanazok a csavarok, de, hogy még biztosabb legyen mérek holnap 1 csavart.
Sajnos azt nem nagyon fogod +állapítani, hogy mennyit lóg ki a vége a csavarnak, mert hátul dobféked van, ez eleve kizárja ezt a dolgot, elől pedig a porvédő lemez miatt nem lehet odaférni(ha még a helyén van).
Fema27-06-2007 23:46:35 // 32188
Köszi rákérdezek.
HátvédRomeo27-06-2007 23:43:40 // 32187
EGÉR Cartárs bontott 33-at nem rég, kérdezd meg Őt!
Fema27-06-2007 23:32:03 // 32186
Sziasztok srácok, nincs valakinek egy elektronikus nívópálcája fölösben, vagy nem tudja valaki hogy honnan tudnék szerezni egy jót?
Laci 146 1.9 jtd27-06-2007 21:53:27 // 32185
Az kb hány mili?
Ferke27-06-2007 21:50:29 // 32184
Ha átdugod a csavart, akkor látod úgyis, hogy elég-e vagy sok-e, ami a túloldalon kilóg. Legalább legyen 5-6 menetemelkedés.
Laci 146 1.9 jtd27-06-2007 21:28:55 // 32183
Sziasztok!
Az új felni:a tipusa:
Most lemezfelni van fent a kérdésem kell-e az alu kerékhez csavart cserélni, vagy mehet az eredetivel?
pb_27-06-2007 14:12:10 // 32182
Naja. De ebben inkább ne menjünk bele.)
Ferke27-06-2007 13:57:10 // 32181
Bizony nem, élő példák vannak rá, hoyg sokszor több tíz év sem biztos, hogy valakinek elég.:)))
swan27-06-2007 12:53:51 // 32180
Még egy ötlet!

A netán nem a kapcsolóakkor nézd meg a vezetéket alaposan. A váltó mellett vezetik el és két fém tartón van. A hátsó tartó nekem kidörzsölte attól lett mindig zárlatos a végén meg eltépte! Utána már egyáltalán nem világított!
pb_27-06-2007 12:48:14 // 32179
Ha jól veszem ki, akkor DIS tekercset kellett cserélni. Szikrát néztél mielőtt elvitted az emberhez? Ill járó motornál nem látszódott az áthúzás?
"+cseréltünk az injektorok felett egy tömítést, mert eddig 0.7 körül volt az üzemanyagnyomás, és már nem birta a 2.3 at. "
Ezt nem nagyon értem.)
"Meg a srác kb 10 éve kezdett el foglalkozni alfákkal."
Ez így önmagában nem jelent semmit.)
Gróf27-06-2007 12:04:49 // 32178
Az egyik gyujtórtafó húzott át, és emiatt a vezérlés letiltotta jelzésként a 3 as hengert. Ez gyári program, hogy letilt hiba esetén (állítólag az Audi A6 is ilyet csinál csak 2 hengerrel). Szóval rátette a számítógépre, a vezérlés megmondta mi a baj, és ki lett cserélve a cucc. Utánna ugye megkapja a hibakódod, és ujra ráengedi a hengert. Végülis rém eccerű, de műszer nélkül életben rá sem jössz, hogy mi a baj. Ugye ennek megvan az ára is mert hát kell hozzá felszerelés... +cseréltünk az injektorok felett egy tömítést, mert eddig 0.7 körül volt az üzemanyagnyomás, és már nem birta a 2.3 at. Most már remekül megy, meg húz minden fokozatban.
Meg a srác kb 10 éve kezdett el foglalkozni alfákkal.
pb_27-06-2007 12:02:24 // 32177
Sztem inkább a 6ást vártad.)))))
Ferke27-06-2007 12:00:36 // 32176
Ki mondta, hogy a sprinyóra akarom???:))) CSak annyit írtam, hogy szép ez a felni...folyton kombináltok!:)))
Ferke27-06-2007 11:59:57 // 32175
Ez így van.:)
pb_27-06-2007 10:38:30 // 32174
Teljes joggal merül fel a kérdés.))))
Keresztdob, széles felni, ültetés, mi lesz még itt?)))))
Whiteskull27-06-2007 10:36:00 // 32173
Bakker, te most tesztelsz bennünk, vagy tényleg van egy kis izlésficamod? :)))))

Szerezz olyant mint az enyém, vagy a gyári lemezfelnit. Az illik a krómos sprinyóhoz. :)))
pb_27-06-2007 10:32:46 // 32172
Ezeket a felniket hagyd + a német márkáknak.))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.