Forum >> Alfasud-33

Hakuna28-12-2007 22:11:08 // 38121
Mint említettem, húsz perc bénázás után "azonnal" odajött a főnök, két mondatot mondott és beállt a szekér a tökéletesre. 7 liter alatt is evett onnantól. És ez szerintem nem növelt az áron.
pb_28-12-2007 22:10:39 // 38120
Azon a ponton mérd + ahol gyárilag is mérik. Nem tudom, melyiket lenne érdemes berakni, és először mindenképp mérnék.
Scott28-12-2007 22:09:43 // 38119
Na akkor, amennyit ott mondanak árat annak a feléért belövöm neked :)
Hakuna28-12-2007 22:08:14 // 38118
Úgy, hogy ahány szerelő, annyi felé tekergették a csavarokat. Evett vagy 12 litert. (városban jelenleg is szokása volt) Kormolt mint az állat. Kartergáz visszavezetés úgy tudom elemi fontsságú a kenés miatt. Elég lett volna pár ezret mennem úgy. Ja és konzerválódott a motorháztetőm is, ez volt az egyetlen pozitívum. Az azóta sem rozsdás >:-)
pb_28-12-2007 22:07:35 // 38117
Ha nagyon kellene, akkor tudnék eszközt szerezni hozzá.) Mint, ahogy a 16v-hez is kell ilyen cucc. Ha beleveted magad a témába, te is simán lehetsz szakértő. Az pedig, hogy kinek milyen műszere van, és, hogy tudja használni, az 1 dolog. A hírneves szakszervizekkel, és szerelőmesterekkel kapcsolatban pedig annyit, csak a saját szaromon sok mindennel találkoztam már.(((((
Scott28-12-2007 22:07:17 // 38116
Ha sok sok felesleges pénzed van, amit az autódra akarsz költeni, akkor vigyed oda. Ez igaz a sok egyéb "neves" társakra is. De ha máshonnan akarjuk megközelíteni a dolgot: korábban már leírták, hogy ott ugyan a nagy májsztró nem fog szerszámot a kezébe ( ami teljesen érthető is ), ergo a sok túlfizetett szakzseni fogja babrálni az autódat inkább kissebb, mint több sikerrel súlyos pénzekért.
Hakuna28-12-2007 22:05:33 // 38115
Jól látod a kérdést, eszembe sem jutott. De ötezret nem sokalltam a műtétre, minden mást pedig megcsináltatok mindenki mással árában.
Hakuna28-12-2007 22:04:14 // 38114
Ezt nagyon értem. Megjegyzem eddig csak fülre kúrták mindig el, de biztosan nem lehetetlen. Csak épp minek találgatni ha ott a műszer. Lehet akkor az enyém szar, de a teszterrel tökéletes lett 2 évig.
Face28-12-2007 22:04:09 // 38113
Szted ha 170-180 km alatt az enyém benyelt 40l benzint akkor menniyre lehetnek kokszosak a gyertyak?... :))))) :((((
Hakuna28-12-2007 22:02:47 // 38112
Én meg úgy láttam eddig, hogy nálam pechesebbek kevesen vannak. Tényleg értetlenül állok a dolog előtt. És nekem az 5 az harmada volt a helyben taálálható "mágus" 15-ös díjának. És akkor még nem számoltam, hogy 15-ér nem lett jó. 5-ért viszont igen. A zöldkártya díja meg fix. Szóval továbbra sem értem. De viszem én bárkihez, ha esküdtök rá. Nekem eddig ez is bejött a választékhoz képest.
Ferke28-12-2007 22:02:21 // 38111
Hogy érted, hogy nagy xarban volt a gép, csak nem tudtad??
Face28-12-2007 22:01:21 // 38110
Megjegyzem Nekem is többen Szamosit ajánlották karbibeállításra, és odais fogom vinni karbicserekor mert nemtudok más szervízt amiről eltudnám képzelni h megvan a szakértelme hozzá, műszerről nemis beszélve... persze semmi mást nem csináltatnék ott soha ezt leszögezem. ;)
pb_28-12-2007 22:00:21 // 38109
8-as CO-nál, már elég feketék lehetnek a gyertyák.
Ferke28-12-2007 22:00:11 // 38108
Ok, no comment....azért kiváncsi lennék, elvinnéd-e oda a mostani manővert végrehajtatni...? :))) És vajon az mennyi volna...? :)
Scott28-12-2007 22:00:08 // 38107
Ne misztifikáljuk túl a dolgot. A két karbit fülre én is belövöm ( már amennyire lehet az általában szar karbik miatt ). Igaz nekem is volt szinkron teszterem, de anélkül is be lehet állítani. Gyakorlat teszi a mestert :)
pb_28-12-2007 21:58:51 // 38106
Szerencsés vagy.)
pb_28-12-2007 21:57:53 // 38105
Nem tudom, végülis könnyen lehet. Ezek a típusok nem csigáztak még fel annyira.)))
Hakuna28-12-2007 21:56:09 // 38104
Alátámasztanád ezt?
pb_28-12-2007 21:56:02 // 38103
Igen láttam tavaly Lacházán, sztem Vince kártárs is arra az autóra gondolt.
Ferke28-12-2007 21:55:55 // 38102
Baz, ezt most olvastam el csak rendesen..tééleg igazi szaki...végülis midnent elárul az "ezek a motorok" hozzáállás.... :/
Scott28-12-2007 21:55:16 // 38101
Dehogynem szokott gond lenni. Simán kikopik a ház és lóg az egész tengely, rosszabb esetben falsot is szív ott.
Hakuna28-12-2007 21:54:18 // 38100
Eddig kétszer voltam náluk. Egyszer nagy szarban volt a gép csak nem tudtam. Egy öreg szaki állítgatta, javult, de nem lett tökéletes. Húsz perc után odajött a főnök, és megmutatta neki hogyan kell, jó is lett. Kemény 5000 Ft volt számlára! Második kör, előzőre rá 2 évvel, amikor sima zöldkártyára vittem, hátha kell állítani. Kellett is, fél óra alatt megvolt, zöldkártya árban, tehát 7k körül számlára! Ez azért is fontos, mert cégemé a kocsi. Veszprémben elvittem egy Széles nevű fickóhoz. (Már a régi Rossomhoz is 15 ezret kért gyújtásbeállításért, pedig az egykarbis volt. A duplára kíváncsian vártam mit mond. 15 k-t mondott persze. Először lekötötte a kartergáz csöveket, mondván, hogy nagy a gáz, azzal nem lehet beállítani, és kiengedte a motortérbe az egészet. [Nesze neked felső kenés] Közölte, hogy ne tegyem vissza, mert megöli a motrot. Akkor még csináltam rá okos kis háziszűrőt :) Szerintem a kerékcseére is 15k-t mondana. Ja azt is mondta, hogy sose szivassam, mert ezek nem bírják, az nem azért van. Csak bekoszolja a gyertyát. Szamosi óta orrba szájba szivatom, még nem volt sosem baja.
De azért gyanús volt, hogy nincs ez rendben, ekkor vittem Szamosihoz először.
pb_28-12-2007 21:53:54 // 38099
Ebben a topikban van 1 olyan "hülye felfogású" csoport, akik abban hisznek, amit ők sk csinálnak. Mind1iküknek volt már tapasztalata, szakszevizekkel, szerelőkkel, és ezen tapasztalatok +szerzése után úgy döntöttek, hogy maguk veszik kezelésbe a dolgokat. Ez néha többé- kevésbé sikerül is.)))
Ferke28-12-2007 21:53:49 // 38098
Bakker, későn értem haza, nem tudtam már átmenni..: (((
Scott28-12-2007 21:52:59 // 38097
A szakzseni. Nagyot mondott, egy motor sem jár egyenletesen 500-nál :)) Szerinte csak a boxer ilyen ? LOL :)
Scott28-12-2007 21:51:13 // 38096
Szamosi ? Jajj ne...
Scott28-12-2007 21:49:06 // 38095
Karbinál ? Hehe, pont úgy ahogy leírtad :)) Nem lehet normálisan belőni, meg se próbáld.
pb_28-12-2007 21:48:16 // 38094
Csak annyit kérdezni, hogy akkor mi a helyzet, ha a fojtószelepek tengelye kikopik? Qrvára kíváncsi lennék a válaszra, de már előre tudom.(( + ugye, ha 2 oldal nincs összehangolva, az a motornak sem tesz jót hosszűtávon. Az a legnagyobb baj, hogy a "szakemberek" többségének fogalma sincs erről az egészről.((((
Ferke28-12-2007 21:45:41 // 38093
Na igen. Ez a kulcs. Ha Ő maga csinálja sk, akkor lehet, hogy jó is lesz, max 1-2 hónapig spórolsz a munkadíjra...de ált. kicsi az esélye, hogy ilyen helyeken az nyúl a vashoz, aki ért hozzá...
Hakuna28-12-2007 21:45:31 // 38092
Na várjál, te most miről beszélsz? A 80 070 az a gyári dugómra van írva. AMúgy mértem is. Alul 80 kereken, fölül a kúposság miatt 79,42-t mértünk.
Amit most szereztem 4 db-ot, a 84-eséi, azokra meg semmi nincs írva, csak az hogy 80. Majd szétkapjuk, és megnézzük. Lehet, hogy érdemesebb lesz a 4 84-es berakni?
pb_28-12-2007 21:43:15 // 38091
A nagylámpásnak is ugyanaz, vagy nagyon hasonló értéket kell(ene) produkálnia, nem a dupláját az biztos.
Hakuna28-12-2007 21:41:31 // 38090
Neked van műszered hozzá? Vagy ismersz valakit, aki ért hozzá és van eszköze is? Mert egyre kevesebb az ilyen. Speciel Szamosira sztem mindkettő jellemző. Kíváncsan várom Ferke magyarázatát. (Bár az igaz, hogy van néhány embere aki nem tudott hozzá se szagolni, de Ő maga remekül érti szerintem.)
pb_28-12-2007 21:41:09 // 38089
Az 1 dolog, hogy mi van ráírva, az pedig 1 másik, hogy mit mérsz.) Sztem mérd le úgy, ahogy a gyárira +adták az értéket.
Hakuna28-12-2007 21:39:29 // 38088
Ebben egyetértünk, sőt ott már szerintem kormol mint az állat. Megjegyzem, nekem picit kormol 3 körül is.
pb_28-12-2007 21:38:53 // 38087
Nem tudom, jó kérdés.
pb_28-12-2007 21:37:08 // 38086
Jól gépelte a kpm-es, mert alapjáraton(850-100 1/perc), a CO térfogat% 1,5-3,5 között van. A 8 az qrva sok, olyankor már 2 pofára zabálja a benzint.
Hakuna28-12-2007 21:30:35 // 38085
Vagy az a mindenki aki tudja, az fejtse ki. Vagy ajánljatok alternatívát, mert hamarosan úgyis kell a felújítás után állítani, tippelem én.
Hakuna28-12-2007 21:26:36 // 38084
Na akkor csak nekem fejtsd ki, mert egyenlőre rajtuk kívül soha senki nem vált be. Ők már kétszer is.
pb_28-12-2007 21:22:48 // 38083
Nem rossz, nem rossz, de 1 kicsit csal a kmóra.)))
pb_28-12-2007 21:14:10 // 38082
Mennek, mendegélnek.))
pb_28-12-2007 21:13:14 // 38081
Játszadoznak a gyerekek.)))
pb_28-12-2007 21:10:36 // 38080
Legközelebb én sem szeretném, dehát ki tudja mit hoz a jövő.)) Arramajd, azért készülj fel, hogy -ban, érdekes lesz festeni.) A bowdenre pedig azt mondom, hogy érdmes lenne körül nézni, a volt szocialista típusok táborában, lehet jóval olcsóbb 1 ilyen cucc. AZtán kit érdekel, ha, de típusidegen.
pb_28-12-2007 21:03:01 // 38079
Próbáld a gyári ajánlást, hátha azzal jobb lesz.(Tudom következő kérdés, mi a gyári ajánlás)))
Agip Rotra MP
IP Pontiax HD
Tutela W90/M-DA(ezt már nem forgalmazzák, de van utódja)
Olaj minősége: API GL 4/5
Viszkozítás: SAE 80W-90
Mennyiség: ~2,5-2,6 l
kesa28-12-2007 20:59:42 // 38078
És a Fiat Coupe, és az Alfa GTV/Spider páros is erre az alépítményre épült, ha jól tudom.
kesa28-12-2007 20:58:45 // 38077
OK, miszter, gyorsabb voltál :)!

Tudod, én egy ujjal gépelek :)
kesa28-12-2007 20:57:59 // 38076
Tudsz összkerekes 45-ről???
pb_28-12-2007 20:57:48 // 38075
38073 hsz.)))
pb_28-12-2007 20:56:22 // 38074
Sztem maradj a versenyzős lakatolásánál.)
kesa28-12-2007 20:55:55 // 38073
Én még tavasszal jártam Vittorio-nál, és láttam azt a Sprintet, akkor azt mondta, hogy a padlót szükséges faragni a 4X4-hez, és a szükséges elemeket egy 33 4X4-ből vette ki. Állt is az udvaron egy szétvágva.
Ez alapján én azt mondom a Sprint gyárilag (!) nincs felkészítve egy 4X4 konverzióra.
pb_28-12-2007 20:54:42 // 38072
3 típus van benne ez igaz. De 3 váltót összevadászni nem 1xű dolog, főleg 1 használható mechanikus 4x4-es váltót. Hacsak nem találsz 1 94-95-ös 45/6-ös váltót, mert akkor elég 2db donor is.) Azért, az is elég nagy meló, hogy 3ból összelegózol 1 valamire valót.))
Sud/Sprint/33 padlólemez ugyanaz, mind1iken van kardánalagút, aztán slussz, kb ennyiben hasonlít az összkerekesre. Összkerekes csak 33-asból volt, semelyik másik boxerből nem gyártottak ilyet. Az összkerekes modelleket, nem is délen, hanem északon Gruliascoban szerelték össze, vagyis azért északon is gyártottak boxert.)) A lényeg, hogy az összkerekesek padlólemeze, ill fenéklemeze teljesen más volt, mint a 4x2-é. Ugyanis a hátsó difi miatt az üzemanyagtartályt, a hátsó tengyely mőgé kellett tenni, ezáltal a ezáltal a fenéklemezt is feljebb kellett emelni. Ez a művelet pedig a csomagtér térfogatának csökkenéaét eredményezte.
Azért lenne néhány álamatlan éjszakád, mire 1 Sprint alá befaragnád az összkereket.)) Nem azt mondom, hogy lehetetlen küldetés, de komoly lakatos-, és tervező munka szükségeltetik hozzá.
145/6 padlólemezén, és futóművén már erősen látszik a Fiat be6ás. A Tipo/Tempra, 145/6, 155 padlólemeze ugyanaz, és a futómű(talán árnyalatnyi eltérések vannak csak) is. De azért az összkerekes 55-nek sem teljesen olyan a padlólemeze, mint a sima 4x2-é. Emlékeim szerint a 45-öt is erősen + kellett faragni, mire bement alá az összkerék, és a tank probléma még így sem volt +oldva.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.