Forum >> Alfasud-33
bb1830-10-2005 17:11:02 // 8421
nyertél ! 2107.
de legalább szépen meg vagyon csinálva.
pb_30-10-2005 17:06:28 // 8420
A haverom is panaszkodott rá, hogy nagyon gyengén világít. Nem tudom lehet szét kéne szedni az egész fényszorót, aztán kitisztítani, újra összerakni, talán 1 erősebb izzóval. Csak ugye, az valószínűleg jobban melegszik. Vagy 1. körben csak szimplán izzót cserélni.
Én a sajátomat mind2t szétszedtem, és 4ből gyártottam 2 jót. De sajnos erról a témáról nem tudok 1. kézből nyilatkozni.
VinceP4 (Il capitano)30-10-2005 16:57:38 // 8418
Vettem az üzit, majd ha tudok vmit hívlak. Köszi.
VinceP4 (Il capitano)30-10-2005 16:54:41 // 8417
Igen.
pb_30-10-2005 16:53:57 // 8416
1. fényszoróra gondolsz?
VinceP4 (Il capitano)30-10-2005 16:48:59 // 8415
rosszul írtam: 8410 (lámpa) ??
bb1830-10-2005 16:48:10 // 8414
én innen kereklámpásnak néztem, told fel a másik képet is. :-))
VinceP4 (Il capitano)30-10-2005 16:47:45 // 8413
8408??
pb_30-10-2005 16:46:39 // 8412
Akkor jó. Én nem vállalkoztam ilyenre, inkább vettem 1 váltót.
VinceP4 (Il capitano)30-10-2005 16:42:02 // 8411
Én is így gondoltam, hogy nem sírom el magam, ha kilikasztjuk a gépet, meg a műanyagokat. :))
pb_30-10-2005 16:39:19 // 8410
Ha +van minden a kapcsolóhoz(kar, áttétel, stb.), akkor csak fúrni kell a kasztnin.
VinceP4 (Il capitano)30-10-2005 16:38:15 // 8409
egyébként a lámpád neked milyen? Én semmit nem látok. Vegyek utángyártottat egy vagyonért, vagy mi legyen?
VinceP4 (Il capitano)30-10-2005 16:37:00 // 8408
Még nemtom, de nem vagyok túl finnyás, úgyhogy valszeg a legegyszerűbb módon. :))
pb_30-10-2005 16:34:44 // 8407
Jó kis meló lehetett. Mi is tervezünk 1 hasonlót. A kapcsoló mechanikát, hoyg vezetitek be az utastérbe?
VinceP4 (Il capitano)30-10-2005 16:15:27 // 8406
De akkor már meg volt otthon a bb18 cartárstól kapott mechanikus kapcsolós 4X4-ből származó váltóm, és abból, meg a likasból lett egy. Tehát ha akartam volna, akkor a saját végemmel is visszarakhattuk volna.
Na még akkor akart hátast dobni a szerelőm, amikor észrevette, hogy bb18-éban az összes szinkronizáló szét van törve, úgyhogy az egyik váltót az egyik vederbe, a másik darabjait egy másik vederbe pakolta, utána következett egy napos legózás, és közben az anyukám csuklott. :))
pb_30-10-2005 16:11:31 // 8405
Na most ezt nem nagyon értem. Az elektronikus tengelykapcsoló nem leégett, vagy mi? Legalábbis Józsi ezt mondta Lacházán, de lehet én értettem rosszul valamit. Asszem még írtad is ide, hogy elkezdett kattogni, azt vége lett.
pb_30-10-2005 16:07:36 // 8404
Na igen, de írtad, hogy a románok betettek 1 váltót alá, az ominózus eset után, és azt nem bántottátok. Vagy az már mechanikus kapcsolású váltó?
VinceP4 (Il capitano)30-10-2005 15:52:18 // 8403
Nem ment tönkre semmi, direkt csináltuk ilyenre. Vagyis lehet, hogy sikerült kinyírnom, de ez akkor is az elhatározás után volt.
VinceP4 (Il capitano)30-10-2005 15:49:48 // 8402
Az utóbbi időben úgy cserélődtek a váltók a kocsi alatt, mint rajtam az alsógatyák, úgyhogy nem egészen mondanám, hogy csak a végét cseréltük. :))
pb_30-10-2005 15:37:07 // 8401
Igen tudom, sőt még láttam is. De sztem pont ezért ment tönkre a tengelykapcsoló, mert lehet nem volt jó bekötve a kapcsoló, vagy még 1 lehetőség van, az hogy kiszedtétek a viszkot, így a tengelykapcsoló vette át a szerepét, és nem bírta.
Engem is csak ilyen körülmények között érdekel a 4kerék, ezért veszem ki a relét. Mondjuk Lacházán bent volt végig. Egyébként nem tudom, mennyit dob a fogyasztáson, de nyáron a haverom ilyen 7,1-7,6 közötti fogyasztásokat produkált, most már felment 8 körülre, ez vegyes üzemben értendő.
VinceP4 (Il capitano)30-10-2005 15:21:54 // 8400
Hisz' tudod, hogy én eddig is magam kapcsolgattam, csak nem karral, hanem pöcökkel. Egyébként ez az egész 4X4 sztori engem csak vizes, vagy havas úton való rajtoláskor, meg hóban való bohóckodáskor érdekel, ahhoz meg nem kell központi diffi. (eddig sem volt :))) )
pb_30-10-2005 15:13:39 // 8399
Igen ezt írtad már, tehát, akkor csak a vége lesz cserélve.
pb_30-10-2005 15:12:53 // 8398
A haveroméban már 2x is hegesztették, több mint 1 éve volt az eset, azóta jó. Csak nagyon vigyázni kell a tank hegesztésénél. Az a baj, ha szerzel 1 bontott tankot, az is lehet még rosszabb, mint az eredeti. Végig kell nézni, azt, ha nem nagyon putris, akkor hegeszteni kell.
Na ja az EVO-n a 2100 kcm alatti összekerekes kategóriában nem nagyon rúgnál labdába, ezért tényleg nem érdemes faragni. Inkább majd jövőre 20.-án.
Azért mert kézzel kell kapcsolgatni, mert gondolom nem raktok bele osztómúvet(valószínű a kasztnit is át kell alakítani), és mert nem lehet akármikor használni. Míg mondjuk a P4 ezekre nem kell figyelni, ha + nem akarod, hogy P4 legyen, kiveszed a relét, vagy a biztit.
VinceP4 (Il capitano)30-10-2005 14:55:06 // 8397
A váltó az már teljesen jó a nyári affér után. (egy 600km-es út felénél kilikadt, és Erdély kellős közepén csináltattam meg, de ezt akkor már beírtam)
pb_30-10-2005 14:53:24 // 8396
A váltót is cserélitek, vagy csak a végét?
VinceP4 (Il capitano)30-10-2005 14:53:22 // 8395
Nem tudom, ezen gondolkozom. Szerinted célravezető hegeszteni? Nem csak félmegoldás? És ráadásul bonyolult is. A diffi meg azért kell, mert visszacsináltuk hosszúnak az áttételt elől, mert az EVO-s mezőny úgyis nagyon megerősödött, én meg nem fúrom faragom tovább szegény 14-éves gépemet, mert kell a mindennapokra.
Mitől lenne rosszabb a régi fajta kapcsolóval???
pb_30-10-2005 14:42:44 // 8394
Nem lehet hegeszteni? A hátsó difivel mi történt? Ha jól értem, akkor visszabutítod a permanentet 4x4-é? Az biztos, hogy nem veri le a biztit, de nem is lesz olyan jó.
VinceP4 (Il capitano)30-10-2005 14:24:58 // 8393
Likas az üza. tartály, az olaj is kiszolgált már, meg kéne szerezni egy-két alkatrészt is (hátsó diffi), hogy akkor már ne fölöslegesen nyúljunk hozzá. Egyébként persze, hogy lesz 4X4, hisz jön a tél. :))) De most nem lacafaszázok ezzel az elektromos bizgentyűvel, hanem már megvan a mechanikus kapcsoló, meg az ahhoz tartozó kardán. Az biztos nem fogja leverni a biztit. :))))
pb_30-10-2005 13:01:40 // 8392
Mi lelte a verdát, hogy nem megy? Lesz rajta összkerék is?
VinceP4 (Il capitano)30-10-2005 10:44:47 // 8391
Szerintem nekem kallódik négy. Ugye Ádi? :)) Esztétikailag nem fullos, de télre szerintem megteszi.
ÁdidiGaga (il hempescattore)30-10-2005 10:41:38 // 8390
4 db kellene?
A pattintós készletem 1-az-1-be odaadnám,csak sajna 3 db-os :-(
Igazából 2 használható belőle,egy csorba szegélyű.
A 4. is megvan,de az 1x leesett és 2-3 óra múlva mentem vissza érte. Gondolhatod hogy nézett ki :-(
Szóval hiánypótlásra van,de készlet nincs :-(
VinceP4 (Il capitano)30-10-2005 10:33:31 // 8389
Sziasztok.
Én is megszereztem már a téli gumit, csak még egyenlőre nem bírom használni az autót. :(( (egyébként a 4X4 meg a Hakaperita téligumi együtt szerintem nem lesz rossz :)) )
norbee30-10-2005 10:27:42 // 8388
Ádi
Pattintós, felkerültek a téli kerekek, és szegényke olyan kis izé... Madaras teszkósat meg nem akarok rá. :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)30-10-2005 10:06:13 // 8387
szia bb!
sziloplaszt ilyentén hatását ismerem,de egyszerűen nem tudtam mást
kitalálni a lyuk ideiglenes takarásához.
Egyébként nem telibe nyomtam,csak a nylon szélére és többnyire az ép alvázvédős részre.
Nem futóhomokban akarok aknát ásni, ez egy kész akna. Az alját nem tudom,miből van,a fala tégla,csak homokot tárolnak benne.
Cinkspré jó ötlet!
A cinket -igaz építő -anyagként én is csipázom,pont mert nem felületi és nem sérülékeny a védelme.
(mondjuk a legutóbbi melómnál a megbízó hivatal gazdaságvezetőnője (aki,mint ilyen ,ugye mindenhez ért!) nem akarta elfogadni az érvemet,mondván,ha már lindab a tető többi része,az alacsony is legyen porszórt lemezből... :-(
kando.30-10-2005 09:02:06 // 8386
Pedig egy másik fotó alapján határozottam 07-es :-))
Az a nagy, krómos hűtőrácsú kivitel ;-)
bb1830-10-2005 08:54:52 // 8385
stekhez max 40W-osat tegyél be, vagy van 5W-os stek fénycsö. azt biztosan kibirja.
az aknával vigyázva nehogy aztán beomoljék az oldala.
bb1830-10-2005 08:52:46 // 8384
ha kezelés, akkor a legjobb a cink spray. nem olcso, de a horganyzással szinte egyenértékü. 99.9 % a cink tartalmuk. és mint tudjuk ez az anyag önjavito, tehát ha karcolodik akkor sincs nagy gond.
bb1830-10-2005 08:49:46 // 8383
a 2107 szögletesebb, ez 2102-03, vagy 21021.
bb1830-10-2005 08:48:45 // 8382
vhol már talán volt szo rola:
sziloplasztot nem használunk kasznihoz, mert ecetsavas alapu és megmarja a vasat !!!!
végülis többet árt mint használ. ez inkább sufnituning, nem ide valo ahol rendesen kell megcsinálni a darabokat, és nem eladásra.
ha már vakolás akkor vasgitt ( 2 komponensü ) + üvegszövet ( akár gipszkarton hézagerösitö szalag ), vagy direkt oda valo karosszéria tömitö by sikaflex stb, de ez nem ragaszto hanem tömitö a résekhez, elemek között a hézagba, üvegek alá.
ha már a sajátját csinálja az ember fia, ne gányolja össze. hátha holnap is kell még a darab.
bb1830-10-2005 08:43:41 // 8381
fogadok, hogy made in togliatti.
ÁdidiGaga (il hempescattore)30-10-2005 02:35:32 // 8380
Dehogynem!
Vagyis a 6 ból talán 2?
Gondoltam,nincs jelentőssége!
Felraktam a maradék 4-gyel,bepattant.
Király!
"Szárazon" váltottam néhányat: már fel is jött.
Aztán IC írta egyszer le a megoldást,amit kipróbáltam és
jó is lett: egyszerűen vékony burkolt dróttal (virágkötészeti segédanyag!) odakötöztem a boxhoz.
Igaz így csak azzal együtt lehet felszedni,de legalább helyén marad!
Na jó éjt,lassan "dikót fogok" :-)
pb_30-10-2005 02:28:11 // 8379
Jah mind2be belevágtak. Valahogy vissza kéne állítani az eredeti állapotot. De még fogalmam sincs, hogy hogyan, + mikor.
Igen a váltó-szoknyára is ráférne a csere. Asszem 1 helyen lyukas is. Nálad arról a műanyag keretről, ami a szoknya alján van, nem voltak letörve a fülek?
ÁdidiGaga (il hempescattore)30-10-2005 02:16:42 // 8378
És a bőr van összevagdosva?
Gondolom azért ilyen kommersz anyag helyett,mint az enyém,inkább bőrből csináltatnád meg akkor.
Nem olcsó,de még jobb/szebb is lehet,mint volt.
Én a váltó-szoknyát vittem el egy fiatal,de ügyes,és főként "bevállalós"
(nem csak a cipészkellékboltban kapható talpak,szegecsek cseréjére hajlandó) cipészgyerekhez.
Kissé félve kérdezte,hogy a marhának valami bendő körüli, finom bőréből csinálná és 2k nagyon sok lenne érte? :-)
Nem akartam elrontani a játékot,és úgy tettem,mint aki csak hosszas vívódás után megy bele a dologba. :-)
Tényleg szép lett ,a régiről meg mellesleg kiderült,hogy ugyan jó minőségű és életszerű,de MŰBŐR volt!
pb_30-10-2005 02:08:08 // 8377
A külsőnél a textil körülire gondoltam, a belső, ami nálad textil, az nálam bőr. Sajna képem nincs róla.
Ja, ja ismerős a szívás, én is +szívtam már jópár dologgal ezen a verdán. Pl. az ablak leengedő gombok, totál össze voltak törve, gondolom akkor csinálták, mikor a hanszorót, tették bele. Persze mit csináltak pillanat ragasztóval +ragasztották. Így bontózhattam azt is.
ÁdidiGaga (il hempescattore)30-10-2005 02:54:15 // 8376
Külső=textil körüli?
Neked hol bőr?
Mondjuk tanulópénz itt is volt:
a sok agyammal a Bal1-el kezdtem és még nem jöttem rá a betűrős technikára.Úgy akartam,hogy betűrés helyett próbáltam szélfelhajtás-piperevágás mozdulat-fázisok ezreivel úgy körbevágni,hogy a hornyot eltakarja a széle és szépen illeszkedjen
az ajtóborítás beugró mezőjébe.
Persze egyrészt nem haladtam,másrészt sikerült 1x nagyobbat vágni,ezzel el is basztam végleg. Próbáltam feszegetni az anyagot,de hiába :-(
Na,jól elkeseredtem:
1. jó sok idő alatt jó szart csináltam
2. még ott van a másik 3
3. ezt is rendbe kéne hozni.
Aztán utazás előtti kapkodáaban bekattant ez a betűrős figura, és 20 perc alatt megcsináltam hibátlanul a másik 3-at. :-)
Persze tervben volt,hogy veszek fél métert az anyagból és lecserélem a rosszul sikerült bemutatkozó munkát,de mire oda
jutottam,elfogyott az anyag,csak a kékmintás változatából volt már :-(
pb_30-10-2005 02:42:48 // 8375
Ötletes a dolog, kösz a leírást. Azért kérdeztem, mert az enyémen valamelyik marha szétvagdosta a kárpitokat. Ha eljutok 1x oda valahogy rende kéne hozni. A baj csak az, hogy a külső, és belső részt is ki kéne cserélni, ráadásul az még bőrös is. Na mind1 majd valahogy áthidaljuk.
ÁdidiGaga (il hempescattore)30-10-2005 02:33:40 // 8374
a gyári úgy van,hogy az ajtóborítás 1 műanyag, ami úgy van öntve,hogy a textiles részen körbe van egy mély horony.
A textil körüli részre a műbőr hatást egy fóliaszerű anyaggal csinálják,ez befordul a textil szélén és a horony mélyén ,ahol nem látod,ott van összeragasztva a textillel.
Te csak azt látod,hogy a textil kijön a horonyból és rásimul arra a felületre,ahol a kapaszkodó meg ilyenek vannak.
Hogy hogy készül,előttem is rejtély,valszeg valami hőkezeléssel feszítik rá.
Kiszedés 1szerűbb: körben majdnem a széléig kivágtam a textilt.A megmaradt peremet óvatosan húzva kijön a horonyból a beforduló fóliával együtt az illesztés. Amellett elvágtam.
Van a textil alatt szivacs,azt letépkedtem,különösen a horonyból kell kiszedni.
Aztán valami hegyessel a fóliaszéleket visszatömködtem a horonyba.
Utána ráhagyással felragsztottam az anyagot (pálmatex) ,nagyjából körbevágtam és a fölösleget betűrtem a horonyba,amitől a széle is kisimult.
ÁdidiGaga (il hempescattore)30-10-2005 02:24:03 // 8373
írom máris!
pb_30-10-2005 02:14:01 // 8372
Jó ez a kép, mintha a sajátomat látnám. Az ajtó kárpitot, hogy húztad át?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
528
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?