Forum >> Alfasud-33
Bálint3320-12-2005 21:48:25 // 10571
Tud v.ki képet föltenni arról, hogy hogy néz ki az én gépembe való ködlámpa? (beszerelt állapotban is érdekelne)
Andorka20-12-2005 21:46:17 // 10570
Nem baj ha nincs lengőkar, nekem a fék a lényeges, hogy azt fel tudjam rakni:)
pb_20-12-2005 21:39:21 // 10569
Ja jobban +nézve látom, hogy az is rajta van. Az lehet, hogy nem lesz cserébe, de, ha az kellene neked, akkor sztem + tudjuk oldani.
A légtelenítéshez általában 2 ember kell, vagy ki kell támasztani a pedált.
Bálint3320-12-2005 21:39:20 // 10568
Persze:) Most a vizsgák miatt úgysem ezzel kéne foglalkoznom...
Andorka20-12-2005 21:37:25 // 10567
Két ünnep között leszek megint VP-ben, akkor tudok majd csak fényképezni...remélem addig ráérsz:)
Andorka20-12-2005 21:35:28 // 10566
Megkapod a féltengelyhez a lengőkart is, nem akarok azzal bajlódni, hogy levegyem. (majd te szívsz a leszereléssel nem én:P)
Még nem légtelenítettem sose (csak pedált tapostam korábban), de zerintem jól ment, azért faterral is ránézek még holnapután.
pb_20-12-2005 21:25:38 // 10565
Bálint3320-12-2005 21:23:34 // 10564
Előre is köszi a képeket!
Van egy ismerősömnek egy 33-asa amit donornak használtak, megkérdem hogy áll a futómű, ha ok akkor lehet, hogy karácsonykor lemegyek hozzá aztán leoperálom a stabilizátort.
Szilenteket érdemes átrakni, vagy vegyek inkább újat? (mármint a stabilizátorét)
Andorka20-12-2005 21:21:31 // 10563
Oké, várom a mélt, bár most pár napig nem leszek online.
A féltengely olyan álapotban van, amilyenben láttad a fényképen. (féltengely+agy+lengőkar)
A pedál mögötti munkahenger nem tűnik gyanúsnak, mert ott nem volt eddig sem olajtócsa...A másikból meg szemmel láthatóan csöpögött a szerelés előtt.
pb_20-12-2005 21:15:03 // 10562
OK. Részemről is mehet a csere. A csere db-ok is 1.7-ről származnak, még hozzá 16v-ről, azon is belső hűtésű tárcsák voltak. Akkor a részleteket, majd +beszéljük mélben/Icq-n.
A főhengert nézted már?
Andorka20-12-2005 21:08:54 // 10561
Na urak, akkor a mai munkám:
pb_: a féltengelyről nem tudtam levenni a jeladót, többet nem kísérletezek vele, mielőtt kárt okozok benne/magamban. Cserealap tárgyát képezi, célom, hogy a nagy féktárcsa és a hozzá tartozó féknyereg is felmenjen a cseredrabra. (1,7-es változat)
Ma önerőből kicseréltem a kuplung munkahengert. Eddig csöpögött, szemlátomást ott folyatta a hidrajulika folyadékot. Néha a kuplungolásnál a pedál is beesett és nem emelt ki, akkor váltani sem lehetett.
Az új munkahenger benn van kb. 7 órája, mentem a kocsival max. 10km-t. Néha most is beesik a pedál, ha óvatoskodva nyomom be, most sem emel ki ez a fránya dög.Pedig légtelenítve is volt, és ha hirtelen nyomom be a pedált, akkor működik, ha óvatosan ("nőiesen"), akkor meg nem. Mi a franc baja lehet? Máshol nem ereszti a folyadékot, gondolom az új munkahenger sem rossz...
Esetleg érdemes a vezetéket (gumi) is cserélni?
bb1820-12-2005 17:24:16 // 10560
ja az skf-hez teljes garancia van, tehát ha rossz vagy elromlik, akkor a teljes javitást fizetik munkadijjal, mindennel.
bb1820-12-2005 17:23:04 // 10559
ruwille 12000
skf 13500
unix
:-))
pb_20-12-2005 15:49:16 // 10558
Azt nem tudod véletlenül mennyit kostólnak?
granturismo20-12-2005 15:42:48 // 10557
Lehet venni csak görgőket (SKF)
pb_20-12-2005 15:17:48 // 10556
Ja a képek +vannak nagyobb felbontásban is ha kell el tudom küldeni.
pb_20-12-2005 15:12:16 // 10555
Mi nem vettük még le soha. De amikor Scottal voltam 1 szerelőnél kaptunk 1 tippet, hogy a főtengelyt ki kell ékelni, mondjuk 1 kalapácsnyéllel, (leszedett olajteknőnél), aztán lehet cibálni a 36-os anyát.
pb_20-12-2005 15:08:48 // 10554
Downgrade-ről szó sem lehet.) Igen asszem a maguk a görgők 1formák. Viszont azon gondolkodtam, hogy a múltkor említetted a Breda görgők gyengéit, hogy valahogy csapágyat cserélni benne.
granturismo20-12-2005 14:47:03 // 10553
A főtengelyről az ékszíjtárcsát hogyan vettétek le?
granturismo20-12-2005 14:45:06 // 10552
Ja és köszi a képet. Itt szépen látszik, hogy a 16V-n hengerfejen vannak a görgők. Viszont látom, a 16V motortömbön is rajta vannak a 8V szíjfeszítőgörgő csavarhelyei! Úgyhogy akkor ez a tippem sem jött be , hogy ez lenne a különbség.
Viszont így ha akarod, bármikor downgrade-elhetsz rá egy 8v hengerfejet.:-)
És azt jól látom, hogy maga a 4 görgő tulajdonképpen egyforma?
pb_20-12-2005 14:32:16 // 10551
Ok.) A másik tippen ő lett volna.
pb_20-12-2005 14:31:53 // 10550
Kösz. Akkor utána nézek.
granturismo20-12-2005 14:26:32 // 10549
Ne találgassatok:-))
Alfabu részletezte mekkorát szívott a munkahengerrel.
granturismo20-12-2005 14:23:59 // 10548
Benne van igen. Nem látszik teljesen, de egy gomba formájú szerkezet amit a "szár" résszel felfelé kell tartani és a "kalap" részét rá kell szorítani a szívótorokra. Valszeg a szárban egy kalibrált furat van, így adott mennyiségű levegő jut be és ehhz tartozik a nyomás. Egyébként még le van írva, hogy a torkok között az állítás ellenére is több mint 25hgmm a difi akkor cserélni kell a testet.
kando.20-12-2005 14:06:24 // 10547
Bandi nem töltötte fel, amíg nála volt a cucc ?
Amíg szerelték a vasat, rátehették volna egy töltőre, persze előtte célszerű lett volna finoman és lassan kisütni...
pb_20-12-2005 11:59:51 // 10545
Nem én meséltem, bár volt szerencsém cserélni, mi nem szoptunk vele, mert kint volt a motor. Asszem petike145 kartarsunk mesélte talán.
Az akksit szereld ki az autóból és töltsd fel rendesen. Tudom, hogy új, de 1 új akksi is le tud merülni, ha nincs rendes töltése az autónak.
Azmo20-12-2005 11:41:34 // 10544
sok sikert, de szerintem pb mesélte, nem én....a szopás stimmel, de nem ezzel az elemmel szoptunk :)
jahh, reggel belőttem a gépet erre az elektromágnes elkezdett kattogni megint....hmm....lehúztam a biztit.....de szerintem ha visszatettem volna miután akkor nem csinálta volna, de nem volt időm kipróbálni, lehet kellett kicsit töltődnie az aksinak.....nemtom
Lehet kéne egy külön akksi az elektromágnesnak? :D
pb_20-12-2005 10:51:06 // 10543
Kösz. Ez a célszerszám milyen, célszerszám lenne? Ill. ez +található a 45/46 szerelési doksiban?
granturismo20-12-2005 10:37:21 // 10542
Azt írja, hogy 120-130-ig a célszerszámmal és ha a by-pass nyit (zárt fojtó) akkor 185.
pb_20-12-2005 10:19:53 // 10541
granturismo20-12-2005 09:47:01 // 10540
pb
Nem lehet, hogy a 8v és a 16v blokkok között a vezérműszíjfeszítő/vezetőgörgők rögzítőcsavarjainak a furatai között van különbség? A 8v- ugyebár nincsen vezetőgörgő csak egy-egy feszítő. Azért a 8v blokköntvényen is rajta van a 16V vezetőgörgő felfogatási furata? Vagy esetleg a 16V motoron a görgök nem a hengertömbre, hanem a hengerfejre vannak rászerelve?
swan20-12-2005 07:15:53 // 10538
Szerintetek hol lehet olyan kapcsolót szerezni ami a nyitásérzéklő szerepét tölti be? A motortérben tegnap vettem észre, hogy a vezeték megvan meg a foglalat is csak a közepe a rugós tag párolgott el. Kb 1-2 hónapja még meg vót arra emlékszem.
pb_19-12-2005 22:33:07 // 10537
Ok, de csak üvatosan, ill az ájánlatom még mindig áll.
Andorka19-12-2005 22:28:22 // 10536
Holnap megnézem a jeladót, a tegnapi csavarlazítás reméelm segített neki:) lefotózom a kanyarstabit is, meg nekilátok a kuplung munkahenger (kinyomó) cserének is. Korábban itt írta már valaki (Azmo?), remélem én nem szívok vele túl sokat...Jó kis napom lesz.
Andorka19-12-2005 22:23:31 // 10535
Szia!
A komplett tömítést a szerelőm vette, én csak a vásárlás kellemetlenebbik részét végeztem a pénztárca nyitással. AlfaSud-hoz valónak írták, de jó a 33-ra is, ha jól emlékezem, akkor pl. karbi alá adták a dupla karbishoz és a szólóhoz is a talptömítéseket. márkára nem emlékszem így egy év távlatából, de a szerelőm általában a Meteor-ban vásárol.
A vezmű burkolat meg elég horror volt, a 4 elem összesen kb 20ezer volt, újonnan. Mivel korábban szimpla hengerfejem volt ezért a régi nem ment volna fel a hidrotőkésre(rövidebb volt a régi burkolat). Bontózni nem nagyon szeretek, bár ez csak védőelem, nem kopik elméletileg, tehát lehet jó a bontott is.(nálam a "szép" motor miatt furán adta volna ki ha rozsdás-régi-kopott cuccokat teszek rá, de ez csak szubjektív dolog, egyéni hülyeségem)
kando.19-12-2005 18:38:30 // 10533
De nem csak a....
(kimaradt a nem szó az előbb.. :))
kando.19-12-2005 18:37:56 // 10532
De csak a távolság a gond, hanem az idő ill a nyári gumik is :)))
Mostanában meg itt is hó, ott is hó, meg fagy van...
De igyekszem jönni ;-))
bb1819-12-2005 18:32:47 // 10531
hát igen a föváros messze van :-)
kando.19-12-2005 18:21:04 // 10530
Jó, jó, igyekszem :)))
Az a baj, melóhelyen is csak ketten vagyunk, de megprónálok szabira menni vagy valami módon feljutni Pestre végre...
bb1819-12-2005 18:15:32 // 10529
ha végre erre esz a fene adok kábelt. :-))
bb1819-12-2005 18:14:05 // 10528
unix árak :
reintz 44000 körül
glaser 35000 körül.
kompletten.
kando.19-12-2005 11:19:00 // 10527
Majd képet vagy rajzot tudsz küldeni róla ?
Ill mailben elküldtem a másik cucc linkjét és a kártya típusát :))
pb_19-12-2005 11:07:48 // 10526
1 színű pirosat, és feketetét, sőt asszem zöldet is lehet kapni a boltban asszem 50 v. 100 HUF m-e. A gond inkább a sarukkal van, ilyen l aklakú csúszósarut nem tudom lehet-e kapni.
kando.19-12-2005 11:01:55 // 10525
Feketém van, igaz, az ,,csak'' 4 mm2 keresztmetszetű, de többet fogva belőle, kihozható jó vastag, 12 mm2 keresztmetszet is :))
Igaz, ez csak fekete, de színes zsugorcsövet ráhúzva már elmegy ez + olali kábelnek is (van piros és zöld cső itthon ;-) ).
Azmo19-12-2005 10:59:40 // 10524
de Kando, megsúgom, nem baj ha más színű a kábel :D
pb_19-12-2005 10:58:58 // 10523
2 piros, 1 fekete és 1 zöld színű kábelek mennek a generátorra. A 2 piros jó vastag, asszema fekete sem vékony, viszont a zöld, az az. A méretét nem tudom, otthon van a polcon.
Azmo19-12-2005 10:51:13 // 10522
izmos darab, olyan másfél-két centi vastag
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
438
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?