Forum >> Alfasud-33
Robesz716-01-2006 23:06:13 // 11521
Barátnőmék vettek egy diesel 146-ost, elég jó vele menni... egy hétig nálam volt, de nem megy rosszul.... érdekes, hogy nekem nem fogyasztott kevesebbet a városban, mint a boxi....talán egy picit, de nem jeletős..... viszont nem is finomkodtam, csak ahogy jólesett...
Robesz716-01-2006 23:03:52 // 11520
kando.16-01-2006 23:02:04 // 11519
MEgvagyok, ja, a héten délelőtt, bár nem nekem találták ki a korán kelést.. :-)))
De csüt-péntek Pesten leszek, találkozok majd pb-vel is ;-))
Vas is jól megy, most nincs gond vele, még a hidegben is, max többet kell pörgetni, mire megtöri a naftát :-)))
Robesz716-01-2006 23:00:54 // 11518
Többször lennék itt, de sajnos későn érek haza, itthon is elég sok teendőm van és csak ritkán tudok számítógépezni...
kando.16-01-2006 23:00:49 // 11517
Széép :-)))
Mint a trombita billentyűi ;-)
Robesz716-01-2006 23:00:09 // 11516
Te jól vagy? géped jó?
Robesz716-01-2006 22:57:13 // 11515
Megvan...télen azzal járok.... eddig csak egyszer indítottam be november óta az alfát, egy kis gyorsulgatás erejéig, majd vissza a helyére....
Barni14716-01-2006 22:56:59 // 11514
a hőhöz annyi köze van, hogy kell neki a meleg, azaz az üzemi hőmérséglet, ezért van az újabbakban előfűtő ellentállás.
A kipufogó gáz oxigén mennyiségét méri. A lambda az egy viszonyszám.
A benzin égésekor víz, szén-monoxid, szén-dioxid, szén-hidrogének, aldehidek, nitrogén-oxidok, kén-dioxidok keletkeznek. Ezek java része a környezetre káros hatással van. Napjaink egyik legnagyobb kihívása olyan közlekedési járművek gyártása, melyek a környezetet legkevésbé károsítják.
Ezen káros komponensek keletkezését legjobban befolyásoló tényező a légviszony.
A légviszony azt jelenti, hogy dús ( >1 ) vagy szegény ( 1< ) keveréket alkalmazunk. A CO kibocsátása a motornak nagyban függ az aktuális keverékképzéstől, ha lamda=1, akkor a CO kibocsátás csökken. Ezért a vezérlőrendszer egyik fontos eleme a kipufogógáz oxigénérzékelő szenzor. E szenzor által küldött adatok alapján a vezérlőegység a befecskendezés mennyiségét és az előgyújtás szögét a lambda=1 felé közelíti. Az előgyújtás szöge is befolyásolja a keverékképzést: Nagy előgyújtásnál az esetleges gyújtáskihagyások, utógyújtásnál pedig a szegényebb keverék elégése okoz CO csökkenést. Mindkettő megoldás, a legnagyobb teljesítményhez való beállításhoz képest, kisseb károsanyag-kibocsátást eredményez. (A nagy előgyújtás felé szabályzás nem javallott, hiszen az el nem égett üzemanyag a katalizátort károsíthatja.)
Lambda szabályozáskor sajnos kompromisszumot kell kötnünk, hiszen ebben az estben a motor teljesítménye és fogyasztása nem optimális
Oszcilloszkóppal úgy tudod kimérni hogy a test és a jel kábelt méred.
0,2-és 1 ampert kell ha jól tudom mutatnia.
De ezt még egy co mérővel is egybe szokták vizsgálni, és a lambda karakterisztikát még elhangolják.
A kipufogó gáz oxigén mennyiségét méri. A lambda az egy viszonyszám.
A benzin égésekor víz, szén-monoxid, szén-dioxid, szén-hidrogének, aldehidek, nitrogén-oxidok, kén-dioxidok keletkeznek. Ezek java része a környezetre káros hatással van. Napjaink egyik legnagyobb kihívása olyan közlekedési járművek gyártása, melyek a környezetet legkevésbé károsítják.
Ezen káros komponensek keletkezését legjobban befolyásoló tényező a légviszony.
A légviszony azt jelenti, hogy dús ( >1 ) vagy szegény ( 1< ) keveréket alkalmazunk. A CO kibocsátása a motornak nagyban függ az aktuális keverékképzéstől, ha lamda=1, akkor a CO kibocsátás csökken. Ezért a vezérlőrendszer egyik fontos eleme a kipufogógáz oxigénérzékelő szenzor. E szenzor által küldött adatok alapján a vezérlőegység a befecskendezés mennyiségét és az előgyújtás szögét a lambda=1 felé közelíti. Az előgyújtás szöge is befolyásolja a keverékképzést: Nagy előgyújtásnál az esetleges gyújtáskihagyások, utógyújtásnál pedig a szegényebb keverék elégése okoz CO csökkenést. Mindkettő megoldás, a legnagyobb teljesítményhez való beállításhoz képest, kisseb károsanyag-kibocsátást eredményez. (A nagy előgyújtás felé szabályzás nem javallott, hiszen az el nem égett üzemanyag a katalizátort károsíthatja.)
Lambda szabályozáskor sajnos kompromisszumot kell kötnünk, hiszen ebben az estben a motor teljesítménye és fogyasztása nem optimális
Oszcilloszkóppal úgy tudod kimérni hogy a test és a jel kábelt méred.
0,2-és 1 ampert kell ha jól tudom mutatnia.
De ezt még egy co mérővel is egybe szokták vizsgálni, és a lambda karakterisztikát még elhangolják.
Robesz716-01-2006 22:56:19 // 11513
kando.16-01-2006 22:55:42 // 11512
Ok, köszi ;-))
Veled mizújs ? A kis off még megvan ? :-)))
Robesz716-01-2006 22:52:51 // 11511
Én csak így tudom.....
kando.16-01-2006 22:52:11 // 11510
Értem, tehát ezt csak a vasban lehet letesztelni, kiszerelve nem ?
Robesz716-01-2006 22:49:20 // 11509
azt hiszem, hogy 0 és 1 Volt között változik a feszültsége, ha 0, akkor is rossz, ha 1, akkor is rossz, ha 3000-es fordulaton 0.5 Volt körül van, akkor jó.... vazt hiszem ilyesmi....
Robesz716-01-2006 22:47:58 // 11508
nem veszek újat, ha jó.... csak karcos kicsit a teteje.... ezért nem kell újat venni....
kando.16-01-2006 22:47:33 // 11507
Hát senki nem tudja, hogy lehet ezt a Lambda-bigyót kimérni ?
Mármint oszcilloszpókkal... :-))
Ahogy én itt kiolvastam, ez ellenállásváltozást csinál, tehát dondolom a hő hatására változik az ellenállása, de emellett valamelyik füstgáz (CO ?) is beleszól a működésébe - vagy rosszul tudom... ?
Robesz716-01-2006 22:47:00 // 11506
hopsz.....:-))) tengely...
Barni14716-01-2006 22:45:56 // 11505
Szerintem ha már széjjelszedted, ne polírozz, hanem vegyél újat.
Barni14716-01-2006 22:44:26 // 11504
Robesz716-01-2006 22:35:20 // 11503
Azért kérdezem, mert azt tervezem, hogy összerakás előtt vízpapírral políroznám a nem tökéletesen sima hidrotőke tetejét.... nem berágásról van szó, cinkább karcokról..... nem szeretném, hogy elnyalja az új tengejem, de nem is rosszak, csak egyesek kicsit karcosak....
Úgy látom, rajtam kívül más is rákattant a 16V-re....:-))))
Andorka16-01-2006 22:30:09 // 11502
Vazsbúl, meg acélbúl.:)
Pár oldallal ezelőtt jó kis metszeti rajzot találhatsz róla, meg fotót is, hogy mi van benne, mi hajtja.
ÁdidiGaga (il hempescattore)16-01-2006 22:30:06 // 11501
Jó estét!
(feszt csak szereltek,autózni meg ki fog!!!??? ;-)
ja tudom,én meg az ellenkezője vagyok,
pl. napok óta tudom,hogy 1 henger nincs beállítva,xartam rá,tegnap este néztem meg,melyik az.
le mertem volna fogadni,hogy a 3-as ,de nem az 1-es volt!
na,biztos sok a benya,tekerjük beljebb.
hoppá!
fél fordulat befelé és vége!
Isten bizony nem emlékszem ,hogy ki volt az az állat,aki így betekerte?
na jó,azt hogy KI,tudom...
de hogy MIKOR és MIÉRT? :-)
pb_16-01-2006 22:26:01 // 11500
10757 hsz. Bár igazából fogalmam sincs miből van.
Robesz716-01-2006 22:17:39 // 11499
Sziasztok!
Tudja esetleg valaki, hogy miből van egy hidrotőke?
kando.16-01-2006 21:50:58 // 11498
Na, ezt viszont nekem is meséld el, mit és hogyan lehet/kell rajta mérni, mert érdekel... :-))
pb_16-01-2006 21:49:09 // 11497
A lambdát szkóppal lehet kimérni. Sztem próbáld + lehúzni, és kipróbálni mit csinál úgy.
pb_16-01-2006 21:46:30 // 11496
Az itteni mélcímed jó? Vagy a régi, amire már küldtem anyagokat jó még? Esetleg küldj 1 mélt, vagy írd az oldalamra.
KisP16-01-2006 19:54:58 // 11495
Ez a lamdaszonda is lehet az okozója a spontán motorleállásoknak is? meg esetleg a hidegindítás utáni leállásoknak is? Hogyan tudnám megnézni a szondát,hogy jól mér-e? mintha régen volt róla szó itt...
az alapjárati motort kipuccoltam még nyár végén,lehet mégse tökéletes,de abba vajon mimehet tönkre...
légszűrő viszonylag tiszta, az nem lehet a baj..
benzin minősége is lehet a ludas? nemrég vpower volt azzal nem tapasztaltam ilyet,most 95ös omw van,ki tudja...
mi jöhet még számításba?:)
Bandita16-01-2006 18:59:02 // 11494
Kösz most már tudom!
bb1816-01-2006 17:27:53 // 11493
ezt egyszer már eléggé kitárgyaltuk kandoval, meg scotttal. kando be is dobott egy gyári rajzot a müszerröl, én meg egy sematikusat.
lényeg a lényeg, nem egyszerü eset, kell min 4 db sziváserösség ( depreszio mérö ) nem baj ha van egy 4 utas füstgázelemzö, meg némi felkészülés.
bb1816-01-2006 17:22:45 // 11492
ha nincs rajta lambda akkor kényszerüzemben megy a computer, ha rajta van a lambda akkor meg rossz jelet ad. innen nézve igy lehet hogy jobb ha nincs is rajta semmi.
ha a keveréket nagyon leszegényited akkor nem megy a gép és rengetedet fog fogyasztani. mindenesetre amig vannak logo vezetékek addig nem kellene állitani mert ugy sincs mihez.
bb1816-01-2006 17:11:50 // 11491
csillagimbuszt ( mint más sorokat is ami nem spec ) érdemes készletben venni, nem kell nagy márka, csak ne is a legsz@rabb legyen. van olyan készlet amiben imbusz, csillag imbusz és még akár torx is van, mindez crovához valo fejjel. szolidabb minöségben 10 ezer alatt is vigan kaphato. komolyabb minöségben darabja 2-3 ezer ft !. ha kell márkát ajánlani azt is tudok.
az olajnyomás azért megy el ha rossz a csapágy, mert megnönek az illesztési hézagok, és könnyebben el tud folyni az olaj, igy máshova esetleg nem jut, mert a szállitási mennyiség nem erre van kitalálva. az olajszivattyu tul van méretezve egy kicsit, de nem ennyire.
Bandita16-01-2006 16:50:35 // 11490
A pillangók ránézésre egyformán állnak, a fojtókkal nem tudom mi van.
Van 2 db vákummérőm- egy digitális nyomáskapcsoló kijelzővel, meg egy nanométer.
Hogy kell??
Azmo16-01-2006 13:52:51 // 11489
nyáron se evett jobban szerintem sokkal:( de majd tavasszal meglátjuk, igen
pb_16-01-2006 13:49:21 // 11488
De ne felejtsd el most tél van, és vásrosban mész.
Azmo16-01-2006 13:42:06 // 11487
hát nem semmi, ha tényleg lehet....nekem most örülök ha 10 körül van a fogyasztásom...inkább 11 a városban:(
roberto3316-01-2006 13:08:21 // 11486
Sziasztok,
Utánnanéztem,
Hegyaljánál 3 vezetékes lambda 23621 Ft.
4 vezetékes lambda 14330 Ft.
Nem kevés összeg, jó lenne ha lenne olyan márkatárs aki tudna kölcsönözni egyet egy próba erejéig hogy lássam érezzem a változást.
Mi a különbség a kettő között?
pb_16-01-2006 13:00:21 // 11485
Nem 1xű ügy. Elméletileg kéne hozzá 1 áramlásmérő, és 1 vákuummérő is. A 2 oldalon a fojtószelepek, szemmel láthatólag szöget zárnak be 1mással?
Bandita16-01-2006 12:55:00 // 11484
Hi
Tudja valaki, hogyan lehet pontosan összelőni, a pillangószelepeket, és az azokat megkerülő fojtószelepeket 16V-n.
Az a gyanúm, hogy nem kapnak egyformán lvegőt a hengerek.
Kösz!
pb_16-01-2006 12:52:47 // 11483
Pedig lehet csinálni. Ja és akkor még rossz volt rajta a 4kerék(kardáncsukló összerohadt), aztán azóta kiderült nem is volt jó beállítva, + hiányzott 1 csavar is, az 1ik helyről, és nincs benne kat. Még 1et mondhatok, rossz, vagy félig döglött lamdával nem lehet, az biztos.
Azmo16-01-2006 12:44:12 // 11482
vazze, bocsi hogy ezt nem hiszem el, de hát hogy csinálsz Te egy 1.7-es boxerrel, ráadásul 4wd-vel 7-8 literes fogyasztást vegyesbe????? Pláne 6-al kezdödő fogyasztást??????????
pb_16-01-2006 12:33:43 // 11481
Örülök, hogy segíthettem. Most pedig elégedetten hátra dőlök a székemben.))
Megjegyzem, sztem elég jó kis bolt, van normális kínálat, elfogadható áron, segítőkész eladókkal. A szerszámaim 1 része tőlük származik. Asszem a telszámot, és az infokat a csavarról elmentem.
granturismo16-01-2006 12:25:40 // 11480
Igen ugyanaz. Az oldalamon van róla kép kiszedve.
granturismo16-01-2006 12:20:26 // 11479
pb
Mondtam már hogy ISTEN vagy?:-))
Először is elírtam, nem sima imbuszt hanem sima torxot akartam írni.
Szóval belepróbáltam a sima torx fejeimet és a T55 jelű tökéletesen stimmelt bele úgy, hogy próbaképpen az egyik csavart meg is mozdítottam vele. Akkor letettem a szerszámot "Na ne hernyákoljunk!" jelszóval. Elkezdtem a neten keresni, hogy mi lehet a hivatalos neve ennek a fejnek. A Kamasa-Tools oldalán rátaláltam, hogy XZN fejnek hívják és M van a méretjelölő szám előtt. Utána sikerült kinyomoznom a tátra téri üzlet telefonszámát (285-3218). Felhívtam őket és csoda történt. Mondtam, hogy mi kéne és a srác már mondta is (mintha 6-os csavar lenne), hogy persze van nemcsak készletben hanem darabonként is bármelyik méretben. King Tony márkájú. Összemérte egy T55-ös torx fejjel és mondta, hogy egy M12-es XZN fej kell nekem 1/2 es befogóval ez 1150Ft. Ugyhogy elpucoltam, megvettem már itt várja az asztalomon, hogy belecsusszanjon a hengerfejcsavarokba....
Te meg egy ISTEN vagy.:-)))
pb_16-01-2006 12:04:47 // 11478
P4, és mint írtam nem városban, hanem vegyesüzemben. Cél a 6-al kezdődő fogyasztás.
pb_16-01-2006 12:02:57 // 11477
Tavaly gyári(!) szonda 16v-be 35k volt.
pb_16-01-2006 12:00:52 // 11476
A lamda 1 kipufgázból információt szolgáltat a számítógépnek, ami alapján(nemcsak ez alapján), a számítógép dúsítja a keveréket, vagy szegényíti. A hoeg motornál jobban kell dúsítani a keveréket, mint a üzemmeleg motornál.
roberto3316-01-2006 11:50:29 // 11475
Értettem Tanár úr, leülök egyes! :))
Fogyasztás:
Az én gépem ( lambda nélkül ) eszik 8,5- 9 L vegyesben mostanság.
DE most családi autóként funkcionál spórolós időkben: bármelyik pillanatban megszülethet a kisfiam :)))
Roberto
Azmo16-01-2006 11:45:25 // 11474
had kötekedjek kicsit nyeltanilag, mert az itt is szokás: nincs olyan hogy legideálisabb:)))
pb
vazze, 8 alatt???? de gondolom ez a sima 16v-re vonatkozik! P4 nehogy már 8 alatt tudjon fogyasztani városban! Ez komoly???
roberto3316-01-2006 11:36:29 // 11473
Sziasztok,
Lenne valamelyik miskolci kolléga olyan levagias, hogy felajánlja a lambdáját egy próba erejéig?
CSak nehogy azt mondjátok, hogy Nőt, hanglemezt ... és lambdát nem adunk kölcsön:))))
Ha a próba beválik, mennyibe kerülhet egy új lambda? a Gép '89-es.
Akkor is kifejti hatását ha a motortérben pihen a kipufogórendszer helyett?
Komolyan kérdezem. Azt tudom hogy hol kellene lennie, de a motorházban leadott jel megfelelő ahhoz hogy megtévessze a computert jó irányban?
Jó alapjárat minden időben, kis fogyi, no rángatás.
Üdv.ROberto
roberto3316-01-2006 11:30:44 // 11472
Igen, egyetértek veled alegideálisabb lenne egy új szonda.
DE jeleneleg most nem megy.
Véletlen lehet az hogy egy adott hőfok alatt lép fel a jelenség?
A lambdának itt mi a jelentősége véleményetek szerint?
Üdv.ROberto
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
557
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?