Forum >> Alfasud-33
SD25-01-2006 09:41:14 // 11871
hűha:) most lebuktam... űűű amúgy köcci még így utólag is:)))) de én úgy emlékeztem olvastam máshol is:) ííí őőőő
legalább jól mondtam?
kando.25-01-2006 09:40:21 // 11870
Akkor az fogott meg engem is a gyengélkedő kuplunggal...
Fehérvár felé menet, nem értettem, miért lassulok... ki kellett húzodnom a truck track-be, szélire... :)
kando.25-01-2006 09:39:22 // 11869
Lehet..
Van olyan, hogy parallaxis-hiba, ha én más szügben látom a mutatót, skálát (nem merőlegesen), akkor más értéket olvasok le, mint a mért érték.
Amúgy a 190 hihetőbb, tekintve, hogy 4-en voltunk, plusz a zsák póló meg kaja, pia cucc... :)))
Hiába, no, nem tükörskálásak a km órák, téved az ember ha leolvassa... :)))
Inner Circle25-01-2006 09:36:01 // 11868
"Sőt, ha a P4-ből 16v-t csinálsz, szinte ugyanott vagy."
Hát elég meglepő lenne, ha ez nem így lenne!
Inner Circle25-01-2006 09:35:16 // 11867
Ja igen, ott van az M7-en az érdi emelkedő is, ahol a céges 1.4 Asztma lefelé szerintem 180 fölött menne, fölfelé viszont a 120-at is meg kell becsülni :DDD
pb_25-01-2006 09:31:25 // 11865
Tomee azt mondta, csak 190-et.
pb_25-01-2006 09:30:35 // 11864
Ne, hogy már úgy menjen 1 8v 1.4, mint 1 1.7 16v.
pb_25-01-2006 09:29:23 // 11863
Ezt mondom én is a P4-ről. A gyári végsebessége pedig 198. A sima 16v pedig nem megy, olyan sokkal jobban. Sőt, ha a P4-ből 16v-t csinálsz, szinte ugyanott vagy.
Scott25-01-2006 09:27:44 // 11862
Norbee ! Irtam az oldaladra :)
kando.25-01-2006 09:26:09 // 11861
Worst Case hidrótőkék....(? - bár én még nem értek ehhez..)
De most van szerelőnél, remélem, majd Tomee mesél valamit, azt mondta, hogy nem nagyon húz a gép, főleg 2000 fordulat felett és csörgő vagy legalábbis zajos hangja van (zajosabb mint az én TD-m...)
norbee25-01-2006 09:24:35 // 11860
Bah... Mi történt?
kando.25-01-2006 09:22:06 // 11858
Óra szerint mutatott 200-at...
Azt nem tudom, az M7 mennyire emelkedős-lejtős, meg Robi és Tomee ült elől :)))
Én hátulra szorultam...
Most meg az a gép is szerelőnél van, motorhiba miatt... :(
SD25-01-2006 09:20:31 // 11857
szameg hogy kell itt linkelni...?
http://totalcar.hu/magazin/technika/4x4_1x1!1
itt van:)
Vikk7525-01-2006 09:19:24 // 11856
Valszeg nem tett jót neki, de ha 3 helyett csak egy ember ült volna benne, ment volna az 2-őt is lehet. Na mind1.
Oké! Te vagy a tapasztalt 33 téren!
Inner Circle25-01-2006 09:19:16 // 11855
"A P4 megy 220-al című kérdésben"
Nem megy. Nekem kifogástalan állapotú P4-em volt és egy személlyel éppen csak vitte óra szerint a 200-at, de 190-ről már egy örökkévalóság volt, mire feljebb mászott - a gyári végsebesség 199 két utassal. (Az órája elég pontos volt, mert amikor az M7-es le volt zárva és csak lassabban lehetett menni, sokat kellett járnom rajta és unalmamban 80-tól 140-ig 10 km/h-ként kimértem a sebességét a km-táblák alapján és mindannyiszor a leolvasási határon belül volt a pontatlanság.) A sima 1.7 16V sokkal jobban megy, egyszer gyorsultam egy olyan ellen és szégyenteljesen otthagyott. Az 1.7 16V-mel óra szerint pillanatok alatt felgyorsultam 190-re, utána már nem mertem tovább nyomni a gumik miatt :) Wickey megerősítheti :)
pb_25-01-2006 09:18:20 // 11854
"Mikor nézegettem a 33-asokat utánna néztem ennek a 4-kerék ügynek."
Vagyis inkább én meséltem el neked.
A cikk pedig itt található, ami szintén tőlem származik.
SD25-01-2006 09:18:09 // 11853
hu azért írtam pár marhaságot... pl haldex viszko nem ua... de a működési elv az kb....
href='http://totalcar.hu/magazin/technika/4x4_1x1!1' target='_blank'>itt a totalcar-on egy cikk ez jobb:)
pb_25-01-2006 09:11:34 // 11852
Az a 2 kiló az óra szerint is épp, hogy 190 volt, és asszem talán csak 1x. +, ahogy hallottam nem is tett igazán jót neki.
A P4 megy 220-al című kérdésben, =re jobban hiszek a 2 szememnek, ill a haveromnak.
SD25-01-2006 09:08:32 // 11851
Mikor nézegettem a 33-asokat utánna néztem ennek a 4-kerék ügynek. A 33 P4-ben viszko-kuplung van erre azért van szükség mert ha közvetlen kapcsolat lenne a két tengely között előbb utóbb eltörne valamelyik. Mert kanyarodáskor stb. nem ugyan annyit forog minden kerék így ezeket a forgás különbségből eredő erőket el kell hogy nyelje valami.
A viszko kuplung lényege a benne kévő tárcsák, és folyadék kölcsönhatásba lépnek. Tehát sok tárcsa van folyadékban és pl 1, 3, 5... első tengelyhez vezető rúdhoz kapcsolva, 2, 4, 6... a hátsóhoz. Így ha ez első kerék elforogna akkor a tárcsák is elforognának de ebben az esetben a folyadék ellenállása és a keltett örvénylések miatt magával ragadja a többi tárcsát is. Igy kerül nyomaték a hátsó kerékre is, a subaru-k ban van hasonló rendszer (meg a 4x4-es calibrákban is). A relé pedig egy elektromos leoldó rendszert működtet ami azért fontos mert az ABS lényege hogy kerekenként tapadástól függően máshogy fékez m egcsúszás esetén, namost ha a kerekek össze lennének ilyenkor is kapcsolva akkor nem tudna lényegesen beavatkozni. Ezért ilyenkor leoldja a 4kereket és így hatékonyan tud működni.
Na ezt jól megaszondtam... avagy fizika konyhanyelven... :) remélem legalább nem hülyeség:)))
amúgy mindjárt előkeresem hol olvastam... megpróbálom
Az audi csinált egy úgynevezett torsen-diferenciál művet ami 50-50% hajtást biztosít de ez nagyon drága és nehéz alkatrész.
ez meg pont egy VW de ne kövezzetek meg:)
Haldex rendszernek is híjják.
A viszko kuplung lényege a benne kévő tárcsák, és folyadék kölcsönhatásba lépnek. Tehát sok tárcsa van folyadékban és pl 1, 3, 5... első tengelyhez vezető rúdhoz kapcsolva, 2, 4, 6... a hátsóhoz. Így ha ez első kerék elforogna akkor a tárcsák is elforognának de ebben az esetben a folyadék ellenállása és a keltett örvénylések miatt magával ragadja a többi tárcsát is. Igy kerül nyomaték a hátsó kerékre is, a subaru-k ban van hasonló rendszer (meg a 4x4-es calibrákban is). A relé pedig egy elektromos leoldó rendszert működtet ami azért fontos mert az ABS lényege hogy kerekenként tapadástól függően máshogy fékez m egcsúszás esetén, namost ha a kerekek össze lennének ilyenkor is kapcsolva akkor nem tudna lényegesen beavatkozni. Ezért ilyenkor leoldja a 4kereket és így hatékonyan tud működni.
Na ezt jól megaszondtam... avagy fizika konyhanyelven... :) remélem legalább nem hülyeség:)))
amúgy mindjárt előkeresem hol olvastam... megpróbálom
Az audi csinált egy úgynevezett torsen-diferenciál művet ami 50-50% hajtást biztosít de ez nagyon drága és nehéz alkatrész.
ez meg pont egy VW de ne kövezzetek meg:)
Haldex rendszernek is híjják.
Vikk7525-01-2006 08:48:15 // 11850
Hát tavaly Kapusújlakra 2 kilóval tepertek a pályán nemtom hány utassal Tomee 1.4 Imolájával, legalább is ezt mondták és többen meg is erősítették :) Azért ez nem semmi.
Akkor már egy 1.7 P4 mehetne 220-at is :)
granturismo25-01-2006 08:41:21 // 11849
Bocs a 8v árát írtam, a 16V 3430Ft(/db)
granturismo25-01-2006 08:38:42 // 11848
Ez nem boxer tömítés. Ez régi sor (Nord) blokkokhoz való.
Egy boxi 16V hf tömítés 2400Ft. Glaser.
pb_25-01-2006 08:11:10 // 11847
Lehet nem véletlenül.)
granturismo25-01-2006 08:08:26 // 11846
164? Az jó kb ezerszer terveztem már hogy veszek, de mindig boxer lett belőle:-)))
pb_24-01-2006 20:29:08 // 11845
Nem teljesen így működik a dolog.
pb_24-01-2006 20:27:02 // 11844
Nagy vonalakban, igen.
Rumi24-01-2006 20:26:09 // 11843
amugy mekkora nyomatékot tol max a hátsóra, ha egyáltalán változtatja
Rumi24-01-2006 20:23:43 // 11842
hogyhogy nem állandó, miért csak ha megcsuszik az első akkor tolja rá a hátsót is
pb_24-01-2006 20:23:32 // 11841
Miért ne lehetne kapni hozzá újat? A hfej levételénél, célszerű új hfej tömítést visszarakni.
Rumi24-01-2006 20:20:44 // 11840
jaja, sztem is
furcsáltam is volna ha egy 15éves boxer modellhez vmi úat adnak
pb_24-01-2006 20:18:10 // 11839
1xű a dolog, ha motornak csak 2 kereket kell +hajtania, kevesebbet fog fogyasztani, mintha 4-et kellene. De ez így nem teljesen igaz a 33 esetében, mert az összkerék hajtása nem állandó.
Próbáld ki vedd ki a relét, és mérd + úgy a fogyasztást, aztán tedd vissza a relét, és nézd + úgyis.
pb_24-01-2006 20:12:57 // 11838
Mert ez inkább sor4-hez való tömítés.
Rumi24-01-2006 20:08:07 // 11837
hogy van ez az összkerékkel meg a relével meg a fogyival?
Rumi24-01-2006 20:07:14 // 11836
ezt én sem értem, néztem, néztem + olvastam is
de nem tudom
pb_24-01-2006 20:00:24 // 11835
A gyújtáskapcsolónál.
pb_24-01-2006 19:59:53 // 11834
Ez 1 db, vagy csak 2-t tettek 1más mellé?
pb_24-01-2006 19:57:27 // 11833
A henger átmérőjére gondolsz? Ha igen, akkor az 87mm.
pb_24-01-2006 19:53:51 // 11832
Akkor mindenképp el kell vigyél 1 mesekörre.))
Rumi24-01-2006 19:52:45 // 11831
melyik kábel?
csak hogy legközelebbb azt is megnézzem :)
Rumi24-01-2006 19:51:36 // 11830
http://cgi.ebay.at/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=8010432806&ssPageName=MERC_VI_RSCC_Pr4_PcY_BIN_Stores_IT#ebayphotohosting
pb_24-01-2006 19:51:18 // 11829
Igen vannak apróságok, amik keményen + tudják szivatni az embert. Engem pl., 1x 1 kábel szivatott +. Aztán azt játszotta, hogy menet közben 1x csak leállt.
Rumi24-01-2006 19:48:46 // 11828
tudod fejből hogy mekkora átmérőjü a hengerfejtömités nálam?
Rumi24-01-2006 19:46:26 // 11827
ez nem igaz
legalábbis ezen nem. a másikat nem tudom mert soha nem volt jó az órája
de mondom: a 192 emelkedőn volt. elég rendes emelkedőn
Rumi24-01-2006 19:45:06 // 11825
nem, még mielőtt vettem az akksit a feszszabra gondoltam. azért 1100km-ernek nem mertem volna nekivágni generátor nélkül
még három akksival sem
meg akkor nem lett volna zeném
ugyhogy ott elmentem és 20Euroért vettem egyet
aztán én kicseréltem, kb 30 perc sem volt
bosszentó hogy ennyin mulott hogy négy órán keresztül bülyköltem a leállosávban esőben
pb_24-01-2006 19:44:36 // 11824
A 220, 1 kicsit hihetetlen számora ezektől az autóktól, főleg mert 5-ben 190 fölött már alig-alig, megy feljebb a mutató, a fordszám pedig dettó.
pb_24-01-2006 19:39:28 // 11823
Aha. Akkor legalább lehetett vele menni. Aztán kicseréltetted a fesszabot, vagy ez már itthon derült ki?
Rumi24-01-2006 19:36:01 // 11822
amit még kérdezni akartam, ha az összkeréknek a reléjét kiveszem. akkor sima első kerekes autó lesz? anélkül hogy bármi károsodna. és aztán ha gondolok egyet vissza rakom, és minden a régi, permanent 4.
csak a fogyasztás miatt kérdezem
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
659
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?