Forum >> Alfasud-33
KisP29-01-2006 21:36:22 // 12071
GT: Szegregátor? Bocs a bénaságomért, de nem tudom pontosan mi is az.:) Esetleg egy kis szerelői útmutatást tudsz nyújtani?
pb_29-01-2006 21:33:42 // 12070
+mondom az őszintét, 3 éve lesz tavasszal, hogy olajat cseréltem. Indítanám én csak sajna ennek technikai problémái vannak.
granturismo29-01-2006 21:27:11 // 12069
Szerintem egyrészt olajcsere évente akkor is ha egy centit sem ment az autó, másrészt néha be kell indítani és hagyni hogy bemelegedjen. Szerintem havonta 1-szer minimum. Az a baj, hogy az állás sem tesz jót sem a motornak sem az olajnak.
pb_29-01-2006 21:16:08 // 12068
Aha, akkor gyors volt a diagnózis. Szted, hogy lehet ezt elkerülni? Mert asszem hasonló helyzetbe kerülön +int.
tt (tt Alfa team)29-01-2006 21:04:55 // 12067
A gyűrű valszeg akkor tört el, amikor sok állás után beindítottam. Innen kb. 10 perc múlva diagnosztizálta a szerelőm telefonon keresztül a problémát.
pa_feri29-01-2006 20:03:50 // 12066
Köszi Balázs!
ez szuperül hangzik, nem mertem előhozakodni, mert ugye nyáron még rumli volt, mint írtad. Holnap egyébként ott dolgozom a R.hegyi állomáson 18-tól éjszaka. Először is olajat kell vennem, hogy pótoljam a hiányzót, mert abban nem vagyok biztos, hogy az olajnyomásjelző nem csal-e, bár mint írtam működik és ki is alszik rendesen.
Kérdés: a sapka hiányával nyugodtan autózhatok? Gondolom most nem fog nyári por beszűrődni ebben a hidegben a nyíláson át, meg amúgy is ugye kifelé jön a luft. Elvileg a jövő héten megoldható, ha el tudok vele indulni, mert ugye mégis 20 km. A csöveket azért átnézem, már amit le tudok szedni egyenként.
Ez azt jelenti, hogy mondjuk szerda, P, Szo, V jöhetne szóba, akkor szabad leszek.
kando.29-01-2006 19:59:37 // 12065
Talán 3 különdöző nyomásértéknek a mérőeszköze... A 3 oszlop háromféle méréshatár (mérési tartomány) lehet.
pb_29-01-2006 19:59:16 // 12064
Aha. A gyűrű törést sem lehetett észre venni?
tt (tt Alfa team)29-01-2006 19:31:34 // 12063
Bár nem nagyon figyeltem előtte rá, különösebben nem lehetett észrevenni komolyabb dolgot.
granturismo29-01-2006 19:30:41 // 12062
Gondolom nem tudnak egy skálán megfelelő széles nyomásspektrumot átfogni. Olyan ez mint egy kéziműszeren a méréshatárváltás.
pb_29-01-2006 19:27:47 // 12061
Jaja, azt néztem én is. Csak azt nem tudom miért kell 3 érték?
granturismo29-01-2006 19:26:54 // 12060
petike
Szegregátort pucold meg! Én is most próbaképpen lebányászom a szerzemény motorról és teszt-pucoválás. Csak hova a francba lett a digicam-ból az akksi?:-))
KisP29-01-2006 19:23:37 // 12059
GT: Azért mondtam "csak" félistent:), istennek BB-t!:PPPPP
granturismo29-01-2006 19:16:57 // 12058
Aha.
A szöveg meg írja, hogy az A, meg B, meg C skála. Látod, a műszeren 3 bemenet van és minden bemenethez külön skála.
pb_29-01-2006 19:13:45 // 12057
Thx! Ahogy nézem ez 1 higanyos nyomásmérő lesz.
granturismo29-01-2006 19:07:39 // 12056
Mondjuk nekem sem fordult elő sem a 33-al, sem ezzel még, (kop, kop...) hogy így kilőtte volna az olajsapkát.
granturismo29-01-2006 19:04:51 // 12055
pb_29-01-2006 19:03:50 // 12054
De gondolom volt azért más előjele is a dolognak? Nekem is volt ilyen, hogy 3 hónap állás után indítottam, de semmi ilyesmit nem tapasztaltam, kivéve, hogy úgy kattogtak a hidrotőkék, mint az állat.
Gábor(figi75)29-01-2006 18:42:23 // 12053
Érdekes,pont ezt írtam én is! :-)
Üdv pb_! :-)
tt (tt Alfa team)29-01-2006 18:33:44 // 12052
Sziasztok! Nekem viszonylag hosszú állás után (kb. 3 hónap), indítás után lehajigálta a beöntősapkát, és elég nagy volt a kartergáznyomás folyamatosan. Szétkaptuk a motort, és az egyik lehúzógyűrűm el volt törve, plusz marha közel állt a motor ahhoz, hogy csapágyas legyen. Hajtókarcsapágy és gyűrűgar csere után minden ok! Ami még érdekes, hogy a motorban mindössze 50ekm volt, a hüvelyeknek semmi válla, a csapszegek és a dugók szépek voltak! Tanulság: Qrva jó olajat használjunk, pláne ha ritkán indítjuk be kedvencünket!
bb1829-01-2006 15:47:44 // 12051
ha ilyeneket irsz akkor én mindenképpen leborulok nagyságod elött :-)))
bb1829-01-2006 15:45:29 // 12050
ha már ugyis itt laktál az utcánkban, akkor beugorhatnál valamikor és megnézzük a darabot. ha nem is csinálunk vele semmit legalább valamit talán látunk. akna, fütés van mi kell még ?
bb1829-01-2006 15:43:40 // 12049
lehet hogy én irtam félre. ugy rémlett hirtelen, hogy a sapeszbol kijön egy csö de lehet hogy összekevertem valamivel. a lényeg hogy ha koszos a kartergáz elszivo rendszer akkor könnyen elöfordulhat hogy lelövi a darabot. ez igaz más gépekre is. ha nem akarod elveszteni az odakötés jo, de nem ugy hogy lekötöd, csak ne essen a földig ha ugrik.
granturismo29-01-2006 15:05:24 // 12048
Sziasztok
petike145
"A többire nem mondok semmit, nem akarok hülyeséget beszélni, kérdezd meg Granturismo-t ö a boxerek félistene.:) "
Ez jól hangzik:-) de (sajnos) nem igaz. Tőled pld max annyiban különbözök hogy szedtem már darabokra boxer motort ezért tudom, hogy milyen belülről:-))
Szóval messze állok én a félistenségtől és bb kolléga pld. sokkal jobban ért az autószereléshez és a motorok lelkivilágához mint én.
Az olajsapka kilövés meg nem egészséges jelenség szerintem. Az olajsapkát mindenképpen a kartergáz lövi ki (más nem tudja kilőni).
Viszont a dugulást is meg kéne szüntetni. A szegregátort próbáltad már, hogy az maga nincs eldugulva?
pb_29-01-2006 14:45:30 // 12047
Már a sztem a 6-os sem megy fel hátra rendesen, csak pogácsával, a 7,5-es + pláne.
M-GEGE29-01-2006 13:42:03 // 12046
Ja ok! Csak mert olyan kicsinek tűnt. Néztem egy 15ös Q4felnit, aztán megijedtem, hogy csak ekkora lenne a kocsin... Van egy másik fajta, ehhez hasonló felni! 33asokon láttam azon is ilyen lyukak vannak, csak annak a peremén nincsenek csavarok. Az is nagyon bejön.
Ja meg néztem egy Borbet A felnit... 7.5 széles, az már nem fér be előre mi? :)
pb_29-01-2006 12:05:40 // 12045
Ez csak 14-es, nem Q4 felni. Olyanra való amire felmegy a 5,5"x14, 4x98-as osztókörrel, mondjuk 33, 45/46, asszem talán az 55-re is, + még gondolom van néhány típus. Gyári extraként rendelhető volt.
A Q4-es 15", és sztem 6" széles.
kando.29-01-2006 11:56:40 // 12044
Gege!
Rajzoltam naptár-formát, majd megsasolod ? :-)))
M-GEGE29-01-2006 11:54:06 // 12043
Ez a 15-ös Q4 felni?
kando.29-01-2006 01:17:02 // 12042
Szép és remek autók, szép helyen, jó időben és remek háttérrel :-PPPP
Sok szép vas volt itt, de ezek azért igazán szépek ;-)))
pb_29-01-2006 01:16:41 // 12041
kando.29-01-2006 01:11:03 // 12040
Mmm :-PPP
Csodaszép ;-))
Ez a piros felni nagyon jól néz ki..
Jaaj, de jó lenne végre már valami ilyen bontószökevény... :-)))
pb_29-01-2006 00:32:45 // 12038
KisP28-01-2006 21:17:27 // 12037
ööö, nem úgy kötöttem le, hanem a sapka peremén fúrtam egy kis lukat beletettem egy kicsi kulcstartó-gyűrűt és kötöttem rá egy vékony mosdóláncot amit a közelébe lévő tartószerkezetre kötöttem.Ha esetleg lőne mégegyszer akkor legalább ne hagyjam el.hanem lógjon ott a motortérben. Nálam hótbiztos,hogy nem a motorkopottság miatt lőtt,hanem már írtam miért.
pa_feri28-01-2006 20:47:23 // 12036
Köszi mindenkinek a hozzászólást és tippeket!
Mivel minden gond nélkül be tudtam állni a konténerbe, szerintem mechanikus törés a motorban nem valószínű.
Eredetileg nem tudom milyen motorolaj van betöltve, kb. másfél éve kaptam
apóstól ezt a kocsit. Ősszel betöltöttem 1 l Castrol GTX 15W-40 ásványi olajat biztonsági okokból, mert az olajpálca használhatatlan, cserére szorul.
Szerintem a pálcánál jöhetett ki az olaj, mert felülről csorgott le és égett a forró részeken. Félig ki volt nyomva a pálca, utána meg a sapkát is leverte kétszer is. Valami módon érdemes azt a sapkát láncolni, drótózni hogy legalább ne vesszen el.
Remélem tényleg csak dugulás az egész oka, ebben a jó kis hidegben, mert
a konténerben is fagy van, de mégsem -18 vagy utcai holdfény ugye.
Gyújtás valóban lehet gond, mert volt már, hogy az a henger kihagyott egy
darabig.
Ráadásul állandóan felmegy az alapjárat 2-3 ezerre néhány kilométer után, de ez gondolom injektor probléma. Az alapjárati imbusz csavar mit sem ér, hiába csavarom feljebb. Egy darabig jó az alapjárat, aztán visszamászik.
Ezt egyébként egy erősebb gyorsítás óta csinálja, mert amúgy nyugisan vezetek, szeretem a tempót, de az anyagot nem gyilkolom.
Ráadásul ennél a hengernél néha hűtővíz gyűlik össze leállítás után a gyertyavájatban, amit fecskendővel és tűvel kell kiszívnom, hogy legyen szikra. Valamelyik cső csöpöghet, de sokszor hetekig semmi, máskor meg üres a víztartály.
Tudom, hogy rendbe kéne hozni ezeket, de itt a környéken egy normális szervíz sincs és meg szét nem szedem ebben hidegben a talajon fekve.
pb_28-01-2006 20:44:50 // 12034
re
ÁdidiGaga (il hempescattore)28-01-2006 20:29:50 // 12033
szia bb!
szerencsére nálam nincs aktualitása a dolognak ,de ezt hogy érted? :
" inkább vedd le a csövet sapkával együtt és áztatsd be benyába egy éjszakára aztán reggel mosd ki."
ezexerint az olajbetöltő cső kiszerelhető a blokkból?
vagy szokás szerint félreértettem? :-)
bb1828-01-2006 20:11:31 // 12032
az hogy lelövi az olajsapkát az semmiképpen sem jo. mindenképpen motorkopottságra utal.
az hogy néha pipál valszeg gyujtás + tömités baj lehet együtt.
olvastam, hogy le lett kötve valakinek a sapka lánccal. Óvva intelek ettöl, mert a nyomás akkor is kijön valahol ( szimering stb ). inkább vedd le a csövet sapkával együtt és áztatsd be benyába egy éjszakára aztán reggel mosd ki.
az olaj zért is kijöhet, mert esetleg a hideg miatt tu sürü és kinyomott valahol egy kicsit. láttam már ilyet. késöbb semmi baja nem volt a darabnak.
pb_28-01-2006 19:17:16 // 12031
Hi!
Mindjárt olvasom.
ÁdidiGaga (il hempescattore)28-01-2006 18:44:09 // 12030
szia pb_!
írtam mélt!
kando.28-01-2006 17:50:34 // 12028
Langsam bitte, ruhe... :))
Én csak találgatok, még nem ismerem a boxerek lelkivilágát..
pb_28-01-2006 17:49:51 // 12027
A múlkori után nem így vettem észre. Az 1 dolog, hogy nem akarsz, de ez jön le belőle, mert a kedves kolléga nem írt kopogásról, tsairól. Amiket leírt attól még bőven lehet egészséges a motorja.
Gábor(figi75)28-01-2006 17:48:27 // 12026
Húú,lépek innen gyórsan,folytassátok ketten! :-)
Gábor(figi75)28-01-2006 17:45:22 // 12025
Jah,ma nem találkozhattam veled Szegeden valamelyik körúton? :-O
Nekem gyanús! :-)
kando.28-01-2006 17:45:06 // 12024
Nem jellemző persze, de mert esetleg állt a motor és most elindítva ezt produkálta, nem feltétlen hajtókarcsapágyas máris... Esetleg ha soakt megy olaj nélkül, akkor...
kando.28-01-2006 17:43:56 // 12023
No, azért ennyire sötéten nem kéne látni a dolgokat...
Inkább lehet valahol tömítés hiba, ha kifújás van. Most nálam is van valahol, majd kiderítem, valami szivárgásjelző spray-vel, meg megnézem, van-e tömítésem..
Az olajfolyást meg meg kell keresni, hol engedi, addig meg töltögetni sűrűn utána, inkább járjon bőven olajjal, mint a nélkül a motor...
Meg nem árt időnként megmozgatni a motort is, városban, vagy messzibb, meghajtani finoman, megmozgatni kicsit :))
Gábor(figi75)28-01-2006 17:43:31 // 12022
Nah,mia a szösz,szevasz árnyék! :-)
Engem minden Alfa érdekel,kérdésed kicsit érthetetlen! :-O
Nem rémiszteni akarok,csak gyanús parajelenségeket prudukál,ami nem jellemző 1 egészséges mocira! :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
671
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?