Forum >> Alfasud-33
KisP30-01-2006 08:13:53 // 12121
igen az engem is, termosztát cserénél kicseréltem tekerősekre:) azok aztán kiakasztanak.
granturismo30-01-2006 08:10:28 // 12120
Ami engem idegesít az a másik fajta bilincs ami a vízcsöveken-termosztáton van.
granturismo30-01-2006 08:04:57 // 12119
Pedig a pattintós bilincs jobb. A tekerős lelazulhat, a pattintós nem. Én úgy teszem vissza, hogy oldalcsípőfogóval oldalról rászorítok és már be is pattant.
KisP30-01-2006 07:40:53 // 12118
Igen, erre gondoltam! Amibe beledugom az olajsapkát. Köszi a leírást,ha lesz időm megcsinálom! Csak előtte veszek két kis csavaros bilincset, nem fogok szenvedni azzal a pattintóssal.Múltkor is az tartott sokáig a bilincs visszarakása, és nem a takarítás.:)
ÁdidiGaga (il hempescattore)30-01-2006 00:12:16 // 12117
Tovább nézve a R-t:
lehet,hogy ez a van/nincs felújító nem is így van,hanem csak félrefordítottam...
Viszont: a 90 előttire ír 2 féle hengert és semmi zéger...
90 utánihoz ugyanaz (!) a két cikkszám (ATE/Benditalia) és szerepel a
zéger is...
Vagyis valszeg nem a rögzítése dönti el a típusát.
Hanem mi?
Feliratot nem nagyon láttam rajta...
ÁdidiGaga (il hempescattore)30-01-2006 00:07:22 // 12116
szépen,két lábon! :-)
igazából csak hangosan gondolkodtam akkor,van sok fontosabb dolog.
kando.30-01-2006 00:05:56 // 12115
Féklámpa-project, hogy' áll ? :-)))
ÁdidiGaga (il hempescattore)30-01-2006 00:00:56 // 12114
Azokkal várhatsz,elég majd 1-enként kitárgyalni,ha éppen következnek...
Igazából a szerszám-kérdés is ráér,kedden akarom megvenni?
Most azt próbálom kinyomozni, hogy milyen típusú a henger,illetve
kompletten csereszabatosak-e?
Érdekesség,hogy a Ricambi szerint csak az ATE-hoz van felújítókészlet.
Akkor a másik fajta belül más és nem felújítható?
De vajon kívül egyezik-e?
pb_29-01-2006 23:57:22 // 12113
Nem kompatibilisek, a felfogatásban van a különbség, asszem az ATE-s a zégeres, a másik pedig csavaros.
pb_29-01-2006 23:55:34 // 12112
Hi!
Olvastam, de nagy baj, ha már csak holnap válaszolok? Amit a végére írtál azok közül szinte mindhez volt szerencsém.
ÁdidiGaga (il hempescattore)29-01-2006 23:54:39 // 12111
Semmi különös...
Tegnap végre a Keleti Végesekkel tarthattam,
némi rokkanás céljából...
A végén még karaokéztunk(tam) is! :-)
ÁdidiGaga (il hempescattore)29-01-2006 23:52:43 // 12110
KÉRDÉS:
ha kompletten cserélem, az ATE és a BENDITALIA kupplung-munkahenger csereszabatos egymással?
Vagy:
eléggé bent van a dzsumbujban és koszos is. Valamiről meg lehet mondani,hogy
milyen van benne?
Köszi
kando.29-01-2006 23:51:02 // 12109
Üdv Ádidi ;-)))
Mizújs keleten ? :-))
ÁdidiGaga (il hempescattore)29-01-2006 23:47:25 // 12108
sziasztok!
pb!
megint írtam néhány sort... :-)
kando.29-01-2006 23:45:05 // 12107
Jóó, de nekem ez is jó, csal mindegyik mindenképpen, ha meg többet mutat, nem izgat...
pb_29-01-2006 23:41:09 // 12106
Csak a múszeregységet ki/be kellett volna hidegben szerelni, a többit pedig melegben.
kando.29-01-2006 23:35:48 // 12105
Nekem meg nem volt kedvem szerelgetni a hidegben :-)))
Majd, talán, egyszer átcserélem, de annyit ez sem csal, meg elve csal, de majd letesztelem...
pb_29-01-2006 23:34:40 // 12104
Én +hagytam volna az eredeti órát.
kando.29-01-2006 23:29:04 // 12103
Lehet.. bár, ha csak a nyák lapot cserélem, semmivel sem másabb, mintha az egészet, szerintem.
A km óra impulzusokat kap, azt alakítja feszültséggé, ha a 240-es óra nyáklaoját rakom ebbe, akkor is ugyanakkora lesz a megszámolt pulzák száma, szerintem, mintha csereberélném össze-vissza...
pb_29-01-2006 23:26:51 // 12102
Így viszont a km nem 1ezik +.)
kando.29-01-2006 23:25:33 // 12101
Mi kettőből ?
Jaa, betehettem volna anyák lapot csak, igaz, de könnyebb volt az órát egyben cserélni :-)))
pb_29-01-2006 23:21:02 // 12100
A 2ből kellett volna 1et csinálni.)
pb_29-01-2006 23:14:24 // 12099
Ez is jó módszer amit alkalmaztál. De a mutatót is le lehet szedni, úgy, hogy figyelni kell az előfeszítésre, még, pedig úgy, hogy először a pöcköt veszed ki, ami a mutatót tartja, aztán hagyod vissza esni a mutatót, és +jelölöd, ahol +áll. Utána pedig fogod és lehúzod a mutatót. A fordszámmérőnél nincs ilyen probléma.
kando.29-01-2006 23:09:35 // 12098
Ráadásul az enyém ugye gyárilag 200-as volt... De ez tönkrement, így cseréltem.. Mázlim volt, hogy nem a jeladó a rossz :-)))
granturismo29-01-2006 22:53:07 // 12097
Persze, bőven elég az is.
kando.29-01-2006 22:51:44 // 12096
Hmm, 260 már izgi... :))
Persze, ha lineáris a skála és a feldolgozott jelek, megnyújtott skálával lehet jó az óra, csak furán néz ki :-))
Azért nekem bőven megfelelne még az 1,7 16v-ben is a 220-as óra is ;-)
granturismo29-01-2006 22:48:50 // 12095
Ez is össze vissza van nekem van 220-as és 240-es órám is, de már láttam boxerba való 260-ast is.
kando.29-01-2006 22:44:14 // 12094
Hmm..
Nekem mintha gyárilag lenne 240-es az óra (igaz, nem ,,eredeti'', de boxerből való...)
granturismo29-01-2006 22:37:01 // 12093
Hát ez nem semmi:-))
Egyszerűen meghosszabbították a skálát.
granturismo29-01-2006 22:35:58 // 12092
Valamekkora kartergáz minden autón van azért, még az újakon is. Az meg törvényszerú, hogy olajködöt hord magával. Ez az egész kartergáz visszavezetés jórészt a környezetvédelem miatt van. A kartergázt visszavezetik a szívócsőbe hozzákeveredik a beszívott friss levegőhöz és az égéstérbe kerül. Igazából vannak módszerek az olajköd lecsapatására dehát azért jó, hogy van ott olaj, mert különben mi kenné pld. a fojtószelepek csappantyúit? Egy a lényeg, hogy minél tisztább legyen a beszívott levegő, mert az olajköd a finom porral keveredve tökéletes csiszolóanyag. (Ezért nem szeretem én a sportlégszűrőket.)
gaBi29-01-2006 22:28:21 // 12091
Rumi29-01-2006 22:26:53 // 12090
most mennem kell. a válszt majd holnap :)
jóéjt mindenkinek
Rumi29-01-2006 22:25:28 // 12089
aha
és az mitől van, hogy a szivócsonk csöpög az olajtól/kartellgáztól
Rumi29-01-2006 22:23:06 // 12088
azért van különbség, mert te össze is tudod rakni azt a motort
ez negy előny :)
Rumi29-01-2006 22:21:49 // 12087
milyen a tiéd, ugy értve tudzs képet küldeni. mert az enyém gyrilag 240ig van, a fehér visont csak 220 ig. igy a fölött nem látom mennyivel megyek :))
viszont most láttem egyet 260ig, akkor legalább nem akadna ki folyton a mutató :ppp
csak akkor mit csinálok a 220 assal amit drága péntért vettem ????
granturismo29-01-2006 22:18:51 // 12086
Ugyanezt mondom én is.
granturismo29-01-2006 22:17:50 // 12085
A szegregátor (elkülönítő) az amire rádugod az olajsapkát. Az a kerek pohárszerű fekete valami. Rá van dugva egy vastag gumicső ami a fojtószelep elé vezet.
Vedd le az AWAB bilincset és húzd le róla a csövet.
Van egy másik vékonyka cső ami meg magába a fojtószelepházba vezet azt is húzd le, de óvatosan mert törik!
Utána a doboz hátsó oldalán 2 db gyújtáskábel még rá van rögzítve azokat is akaszd le.
Vedd le az olajsapkát.
Most az egész szegregátort fordítsd el az óramutató járásával ellentétesen kb 90 fokot.
Utána húzd meg felfelé. Ki fog jönni.
Az aljána van egy narancs színű szilikongumi tömítés vedd le.
Lehet pucolni. Ha megnézed majd látod hogy ez nem csak egy sima cső hanem kettős fala van, az alján belül körbe van egy kb 1cm-es nyílás, a vastag kivezetés pedig a külső paláston van. A két fala között belül egy csomó hullámos lemez van. Ezek szolgálnak arra hogy a feljövő gázból felfogják az olajködöt és ezeken lecsapódva a gravitáció folytán visszacsepeg az olaj a karterba. Namos ezek a lemezkék összeszednek az olajon kívül kormot vízgőzt szötyit mindent. Ezt kell kipucolni. Igazából ki lehet pld. egy rossz fogkefével pucolni a belsejét, de a lényegi részhez úgysem férsz hozzá. A meleg víz nem árt neki nyugodtan nyomd bele. Lőtyögtetni kell a vízban.
Remélem sok dzsuva lesz benne.
Után tedd fel a radiátorra.
Próbaképpen fújd meg a 2 csövet hogy átjárható-e.
Ilyesmire gondoltál?:-))
gaBi29-01-2006 22:16:21 // 12084
Nekem 1.4esen van az 220-ig van gyárilag.Amit bele tettem az 240-ig van számozva.Nem gond mert minden szám stimmel, csak a végére oda van biggyesztve a 240 is.A ford szám mérőn meg 9000-ig van, ami gyárilag 8000.
Rumi29-01-2006 22:13:17 // 12083
noigen, ez engem is érdekel, hogy ha levettem hogy feszitem vissza hogy ne csaljon?
csak mert nekem is van fehér hátlapon, igaz én nem voltam olyan ügyes és ebayn vettem pénzért.
másik: ha más a skálázása, mondjuk 240 helyett 220 vagy 260 ig van? na akkor azt hogy változtatom meg?
gaBi29-01-2006 22:08:16 // 12082
Kis segítség kéne srácok!Szeretném megcsinálni a műszerfalam fehérre.Találtam a neten mintát, nagyon jól néz ki.Kinyomtattam matricára.Leszedtem a műszerfalat, kivágtam a matricát.
Gondoltam nagy szenvedés lesz, na de ennyire!:)A gond ott kezdődött, hogy a mutatót nem mertem leszedni, mert tudomásom szerint vann benne egy hajszálrugó, ezért én középről megvágtam a mintát két oldalra, hogy átmenjen a mutató rajta.Nem lett rossz, de nagyon nehéz volt megcsinálni.Egy kicsit el is csúszott, nem sokat pár milit, szinte alig észrevehető, de...Annyi a kérdés ,hogy le lehet-e venni a mutatót úgy, hogy vissza is tudjam oda is tenni ahol volt?Lehet, hogy hülye kérdés, de tényleg nem tudom.Tudom legyek ügyes meg minden, de kíváncsi vagyok mit mondtok rá, addig nem nyúlok hozzá.Remélem érthetően leírtam!
Egyébként tömören ennyi a kérdés: le lehet venni a mutatót és eredeti állapotába vissza is lehet tenni? :)
Rumi29-01-2006 22:07:52 // 12081
hello bb!
hogy áll a trailered?
áll még az ajánlat a sprintre? mert akkor a héten megejthetnénk a nagy találkozást :)
Rumi29-01-2006 22:03:02 // 12080
ez nem jelent semmit. én is szedtem már szét autót sőt alfát apró darabokra, motort is szedtem már szét sőt alfa motort is = boxer motort is. mégsem konyitok az autó szereléshez egy fikarcnyit sem, bármennyire is imádom a kocsikat
pb_29-01-2006 21:55:58 // 12079
Tudom, ezért lesz csere nemsokára.
pb_29-01-2006 21:54:45 // 12078
Kösz, kipróbáljuk, ha majd 1x eljutok odáig.
kando.29-01-2006 21:54:06 // 12077
Sőt, még olyat is, hogy radiátor :-)))
granturismo29-01-2006 21:53:24 // 12076
Az meg hogy 3 éve benne oxidálódik az olaj az egyáltalán nem szerencsés.:-((
granturismo29-01-2006 21:51:55 // 12075
Dugjál egy olajradiátort a karter alá és kicsit fűtsél alá akkor indítsd ha jól átmelegedett a karter. Meghálálja csak 1-2 fordulatig lesz hidrotőkehang még ilyen hidegben is.
pb_29-01-2006 21:50:31 // 12074
Kibernetikus organizmus, élőszövet, a belső fémvázon. Bár gyanítom gt nem erre gondolt.)
KisP29-01-2006 21:48:07 // 12073
és olyat, hogy terminátor? hallottál már?:))))
kando.29-01-2006 21:40:50 // 12072
Na igen, ezt én is szeretném tudni :-)))
Olyant, hogy sztátor, meg rotor még csak-csak ismerek, de ezt a szegregátort nem hallottam...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
611
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?