Forum >> Alfasud-33
Rumi01-02-2006 16:49:27 // 12221
melyőtöknek kellett ilyen: háttér 220 ig mert nekem pontoasan ez van meg, és szivesen megválnék tőle, mert 260 asat szeretnék :)
Barni14701-02-2006 16:40:29 // 12220
Átnéztem a cuccost, teljes mértékben igazad van. Nagy francok ezek, az a kis zöld drága Gm -es vacak az egyik lelke az egésznek.
A befecskendezést alapvetően a szívócsőben uralkodó nyomás és a motor fordulatszáma határozza meg. Ezt a karakterisztikát még eltolja a gázpedál állása és a beszívott levegő hője, visszacsatolva a Lambda jelével.
Így már egészem más a leányzó fekvése.
Ez a rendszer így nem is mér semmit, csak viszonyít a RAM -ban tárolt jelleggörbékhez.
Barni14701-02-2006 16:20:21 // 12219
Ö.. Ezt kifejtenéd ?
Had okosodjak már egy picit. :-)
kando.01-02-2006 15:52:21 // 12217
Elvileg, jaa. :))
Bár pl. a gőzt t/h -ban mérik, a levegőt meg általában m3/h -ban
Talán azért hívják másként, mert más a mérési eszköze... (bár gondolom, autónál ritkán használnak turbinakerekes áramlásmérőt..) :))
kando.01-02-2006 15:50:09 // 12216
Na, mire rájöttem, mit is kérdezel...
Te, Tee, levonóóó :-)))
Futómű kis beállításra szorol egy buta padkázás miatt (én voltam hülye..), meg majd nálam kuplung-csere lesz esedékes most már, bár használható a gép, jó lenne túl esni ezen is...
Barni14701-02-2006 15:47:30 // 12215
Légtömeg, légmennyiség az ugyanaz.
ÁdidiGaga (il hempescattore)01-02-2006 13:56:05 // 12214
oké,akkor ezt megbeszéltük...
Mizújs,futóművészet rendben nálad?
Lassan nekifogok dolgozni, délelőtt kupplunk munkahenger-cserének álltunk neki az öcsémmel.
Szerettem volna délre befejezni,aztán 1/4 2 lett belőle.
De nincs baj,ennyi idő kellett hozzá ,oszt kísz...
kando.01-02-2006 13:52:04 // 12213
Én megértem :-)))
Bár én néha a gépekkel vagyok így... nem mindig értem azokat, viszont ezt az eletronyos izét még talán ismerem ;-)))
ÁdidiGaga (il hempescattore)01-02-2006 13:50:32 // 12212
na,itt van a kutyuka elesve...
nem vagyok egy kifejezetten ostoba alkat,de az elektronikai dolgokat nagyon alapszinten ugatom,kvázi többre értékelek egy jó kis mechanizmust
kando.01-02-2006 13:37:08 // 12211
Nem azt mondtam, hogy olyan jó az, de ez a híd-elrendezésű mérési mód ismerős, tudom hova tenni.. :)))
Persze, a karbi az igazi, azt nem zavarja semmi elektronyika :-PPPP
ÁdidiGaga (il hempescattore)01-02-2006 13:32:00 // 12210
Ugyammá, miabbaajó... :-p
kando.01-02-2006 13:27:05 // 12209
Egész érdekes elektronikák és szenzorok vannak az autóban, ez tetszik :-))))
Bár nem én kérdeztem, ezt a kis előadást én is megköszönöm ;-)))
granturismo01-02-2006 13:23:00 // 12208
Ez egyáltaslán nem hülye kérdés.
Szerintem a helyes válasz az, hogy nincsen légmennyiségmérő.
A Te autódon 1.4 IAW csakúgy mint az 1.6 Rochester 145/146-on MAP (Manifold Absolute Pressure) szenzor van ami a szívócsőben fennálló pillanatyi nyomást méri. Ez azt jelenti, hogy egy kis dobozkába egy csövecske segítségével be van vezetve a szívócsővákuum és ezzel a vákuumal arányos elektromos jelet küld a vezérlésnek. Ezek tehát nem légmennyiség, hanem légtömegmérők. A Bosch MP 3.1 befecskendező rendszer (33 1.5 IE, 145 1.6ie 1994) is ugyanilyen elvű csak ott a MAP szenzor még az utastérben elhelyezett vezérlőszámítógépbe van integrálva ezért a vákuumcsö is oda van bevezetve.
Valódi légmennyiségmérő a boxerek közül csakis a 145/146 1.7 16V-ban van. Ez egy Whitstone-hidas hot-film típusú légmennyiségmérő. Ilyen rendszeek pld a Bosch 2.10.3, Bosch 2.10.4 rendszerei, de pld. ilyenek JTD motorok légmennyiségmérői is. Lényege, hogy egy 4 precíziós ellenállásból álló híd egy eleme a szívócsó légáram útjába van helyezve. A szívócsőben áramló levegő hűti az ellenállást. Így a híd kimenetén az átáramló levegő mennyiségével és hőmérsékletével arányos kimenő jelet kapunk. A hőmérsékletváltozást úgy kompenzálják ki, hogy egy külön érzékelő méri csak a szívott levegő hőmérsékletetét, ezt a jelet kivonják a MAP szenzor jeléből és így tisztán a szívott levegő mennyiségével arányos jelet kapnak.
Amit a 145/6 8V boxereken helytelenül LMM-nek nevezünk, az valójában egy fojtószelep potenciométer. Ez a jel alapesetben csak a gázpedál állásáról tudósít, mivel az átáramló levegő mennyiségét a fojtószelep állásából csak nagyon pontatlanul lehet meghatározni. Ezt a jelet a légmennyiség meghatározására csak a MAP szenzor meghibásodáasa (vészüzem) esetén használja a vezérlés. Ha ilyen üzemben fut a vezérlés azt pont pld. meg-megtörő gyorsulásról lehet észrevenni.
Az 1.4-1.6-1.8-és az ezekkel együtt gyártott 2.0 TS motorokon a Bosch 1.5.5 befecskendező rendszereknél a fojtószelep és a légmennyiségmérő egy egységet képez. Ezek nagyon érzékenyek ennek az alkatrésznek a tisztaságára úgyhogy valójában ezeknél fontos az LMM tisztán tartása.
Azmo01-02-2006 10:19:07 // 12207
Rumi, thx, felvettelek Msn-re
norbee01-02-2006 09:44:03 // 12206
petike
olyat nem csinál meleg motornál, hogy pillanatra leesik a fordulat gyorsításnál, lebukkolod a kormányt, majd minden megy tovább rendesen? ha igen, akkor kezd a gyertyakábeleknél.
Tom01-02-2006 08:35:09 // 12205
meg mondom öszintén fogalmamsincs, hogy mennyit mondjak a hátsó lámpákra meg a kapcsolokra. de majd ki találok valami árat.
pb_31-01-2006 23:48:00 // 12204
Sztem a 175mm(fogó teljes hossza)-es az jó hozzá.
ÁdidiGaga (il hempescattore)31-01-2006 23:36:21 // 12203
Oké...
Ráadásul méret (úgy tűnt,zéger-átmérő) szerint is többet ajánlottak.
Még jó,hogy bölcs előrelátással a egész nap a kabátzsebben hurcoltam az új munkahengert,és meg tudtam mutatni az eladónak :-)
pb_31-01-2006 23:15:33 // 12202
Jogos a 2 pont.) Külső kell. Nagyon rosszul emlékeztem.
ÁdidiGaga (il hempescattore)31-01-2006 22:49:02 // 12201
pb_
szia!
lent felejtettem a telkót a kocsiban. vissza akartalak hívni,de azon már úgyse értelek volna el,a saját mobilszámod meg nincs meg... :-(
most vagyok,ha esetleg jutottál valamire zéger-ügyben...
pb_31-01-2006 19:39:56 // 12200
Nem normális jelenség, az enyém, ha jól emléxem nem csinálta. Sok dologra vezethető vissza.
pb_31-01-2006 19:37:59 // 12199
Nem bztos, hogy Lamda. Ez 1 jó kis szivatós dolog. Ha még nem volt cserélve, akkor azzal kéne kezdeni. Aztán mondjuk 1 LMM tisztítással, aztán +nézni az összes jelet +kapja-e a vezérlő, stb. A legvégén pedig beállítani a szívótorkokat.
Rumi31-01-2006 19:18:33 // 12198
ez tök normális, legalábbis az én boxim is csinálja.
Rumi31-01-2006 19:15:37 // 12197
a két hátsó lámpa a tiéd a kapcsolókkal együtt. dobj egy mailt h mennyit érnek meg neked, aztán annyi lesz az ára. meg a címet, hogy hova küldjem
KisP31-01-2006 17:43:41 // 12196
igen,kizárólag csak hideg motornál csinálja,melegnél már teszi a dolgát. Igazából nagyobb problémám a hideg indításnál néha leálló motor. Nem tartja meg az alapjáratát,egy kis gázfröccsel,helyre áll,néhány méter megtétele után már tartja az alapjáratot gáz nélkül is.Megviseli szegénykét a hideg, úgy tünik.
Barni14731-01-2006 17:37:12 // 12195
Biztos hogy nem kontakthiba. Lehet hogy már el van fáradva a szonda, nem jó a hőgomba stb. Vidd el szervízbe ha nagyon zavaró, de ha hideg motornál csinálja , lehet normális jelenség is. Kell pár perc míg a szonda felfűtődik.
KisP31-01-2006 17:33:22 // 12194
és aztat merre találom?:)hátha csak egy kis kontakthiba:P
Barni14731-01-2006 17:30:17 // 12193
Lehetséges, de lehet hőfok jeledó is .
KisP31-01-2006 17:27:38 // 12192
ja értem, köszi a gyors választ. csak mi úgy hívjuk,hogy lamdaszonda, ugye?:)És az szerinted a lamdaszonda hibájára utal,hogy néha néha hideg motornál gyorsításnál rándul egyet a motor,mintha nem kapna benyát vagy levegőt?
Barni14731-01-2006 17:25:07 // 12191
Minden korszerű befecskendezős motorban van . kivéve K-jetronic , mert az még mechanikus volt.
Együtt járnak a Lambdaszondával. :-)))
KisP31-01-2006 17:22:02 // 12190
Lehet, hogy most oltári nagy hülyeséget kérdezek,de a mi boxerünkbe van légmennyiségmérő?:)
Barni14731-01-2006 16:39:03 // 12189
Amúgy a szerszám nagyon cool. Használjuk mi is ugyanezt villanyszereléseknél, csak nekünk sárga a nyele. :-)))
Barni14731-01-2006 16:35:36 // 12188
Professzionálisnak tutira professzionális ( főleg a racsnis áttétel miatt) , össze is lehet vele nyomni a nagyobb tipusú és egyszerűbb sarukat és érvéghüvelyeket, közösítőket. Véleményem szerint ezeket a villanyszerelők jobban tudják használni, autóipari terminálokhoz nem alkalmas " az alakja miatt nem fér oda 2 fejrész közé..."
Saruzó fogót nem tudok neked mutatni , az iparban is présszerszámok vannak, mindegyik tipushoz külön-külön. Különböző minőségügyi, mechanikai, elektronikai követelményei vannak a saru vezetékhez való rögzítésének. Ezért mertem ajánlani a csőrösfogót és a forrasztót, az a legtutibb megoldás.
Bár egy másik megoldás a méretre való igazítás, bár egy pár rongyos szerszámot nem biztos hogy elcsesznél. :-)))
Saruzó fogót nem tudok neked mutatni , az iparban is présszerszámok vannak, mindegyik tipushoz külön-külön. Különböző minőségügyi, mechanikai, elektronikai követelményei vannak a saru vezetékhez való rögzítésének. Ezért mertem ajánlani a csőrösfogót és a forrasztót, az a legtutibb megoldás.
Bár egy másik megoldás a méretre való igazítás, bár egy pár rongyos szerszámot nem biztos hogy elcsesznél. :-)))
Face31-01-2006 16:05:06 // 12187
Bocs, de ez tuti saruzo fogó, azért teljesen hülye nem vagyok...meg a villanyász boltosok se azthiszem ahol vettem. Pro'sKit 6PK-230C Ratchet crimping tool "For crimping interlocking and noninsulted terminal".Magyar mtrica a csomagoláson "Professzionális saruzofgó...stb..." :) A sima sarukat gyönyörűen lehet rápréselni vele a kábelvégekre :)
De ha tényleg nem az, akkor mutass már léci egy képet egy saruzófogóról, mert tényleg érdekel! :)
Tom31-01-2006 14:45:32 // 12186
Ha ki gondoltad, hogy mit kérsz a kapcsolókért, akkor meg tudjuk boltolni postai uton?
eszetleg ha a két hátsó lámpától uis meg szeretnél szabadulni, akkor lehet abban is eg tudnánk egyezni.
Barni14731-01-2006 13:25:03 // 12185
A kábelezést csőrösfogó és forrasztópáka segédletével tudom ajánlani.
Nem megfelelő kontakt előállítása leégéshez vezet.
Kábelgyárban dolgozom :-) (astma,fucus korbácsok)
Barni14731-01-2006 13:22:08 // 12184
Ez nem kábelsaruzó. Ez a vezeték végére való érvéghüvely összenyomó.
granturismo31-01-2006 12:50:44 // 12183
Szia.
Nem kell hozzá azért akkora sasszem, mert csakis a 16V-va van a szívócsonkon akkora bazi alapjárati motor.:-)))
Leeman31-01-2006 08:57:22 // 12182
Először is üdvözlet minden Cartársnak Lengyelhonból.
Granturismo sasszemeit irigylem, hogy így kiszúrta a valót. Az oldalom látható 2. kép a vágyálmomat ábrázolja (1.7 boxer az 1.4 helyett) Sajna a kicsikém eléggé össze van fagyva ezáltal nem lenne szép motívum több fotó még nincs róla (talán ma sikerül ha töröm össze magam a tükörjégen)
Viszont ebből is jól látszik, hogy jó helyen vagyok. Ha problémám van csak Granturismot kell ide hoznom a szemeivel együtt :DDD
pb_31-01-2006 07:49:01 // 12181
Sztem 1 méret a 2. Sztem bontóból érdemes beszerezni ilyet.
swan31-01-2006 07:38:47 // 12180
Ezzel már én is foglalkoztam. Szetem befér miért vágnának új nyílásokat? Az ismerős bontókat végigkéárdeztem annó nem tudtak segíteni azóta jegelem kicsita a témát. :))
swan31-01-2006 07:15:31 // 12179
Hát magamból kiindulva lehet be kellene tenni :)))))))))) De nagyon köszi!!!! Csak az a baj hogy mindig halogatom azt egyszer csak elmarad majd el is felejtem :)))))))))))))
pb_30-01-2006 23:14:43 // 12178
A motort fogja 1, a dobot(ebben van feltekerve a huzal)2 fogja, alul van 1 kb az ajtó felénél, és a zárnál is van 1 anya. Asszem ennyi.
Rumi30-01-2006 23:01:42 // 12177
hol pontosan. mert szamlátomást minden csavart szögert anyát müanyag szart eltávolítottam. ha kellett erőszakkal
pb_30-01-2006 23:00:40 // 12176
Sztem a leg1xűbb +oldás a forrasztás.
pb_30-01-2006 22:59:10 // 12175
Ja jól van ezért, az ajtóért nem kár vághatod nyugodtan.) A csavarokat is kiszedted? Kell lennie 1 csatlakozónak amit, ha széthúzol akkor elengedi a vezeték.
Rumi30-01-2006 22:45:33 // 12174
én a kocsit bontottam flexxel. azok a csavarok amik be voltak rohadva és nem jöttek elsőre. flexxel körbe vágtam. de ez sem mindig egyszerübb. pl a lengőkart körbevágnia a felfogatási pontnál..... :)
Face30-01-2006 22:41:55 // 12173
Uraim, mondjatok nekem okosat! Ma nekiálltam az autó újrakábelezésének... de egyből egy problémába ütköztem...
Vannak ugye ezek a speckó L alakú kábelsaruk a fényszóróknál... na most ezek mi a nyűvel lehet szépen rácrimpelni a kábelvégre?
Csakmert a 7 rugós profi saruzófogómmal nem...
ugyanis az alakja miatt nem fér oda 2 fejrész közé...
Remélem van hozzás egy másik külön ~8 rugós célszerszám... :(
Vannak ugye ezek a speckó L alakú kábelsaruk a fényszóróknál... na most ezek mi a nyűvel lehet szépen rácrimpelni a kábelvégre?
Csakmert a 7 rugós profi saruzófogómmal nem...
ugyanis az alakja miatt nem fér oda 2 fejrész közé...
Remélem van hozzás egy másik külön ~8 rugós célszerszám... :(
Rumi30-01-2006 22:41:32 // 12172
előszőris meg van hajolva az ajtó derékszőgben kifelé, így:
teljesen csupasz az ajtó, belülről mint irtam már elkezdtem vágni is. a kp zár ki is jött, de az ablakemelőt fogják a drótok, é snem tom kipattintani őket. igy gyak alig tom mozgatni a motort, de más nem fogja
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
487
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?