Forum >> Alfasud-33
bb1813-03-2006 14:08:52 // 13521
én még asszem nem iratkoztam fel, de ez nem is igazu sud, csak majdnem.:-))
bb1813-03-2006 14:07:14 // 13520
én szeretnék, meg hát illik is ha már igy ráizgultak a tisztelt topictársak is a régi-uj automra.
pénteken lesz levizsgáztatva a tréler ha minden igaz, és hétvégén jöhet is haza a vas.
Whiteskull13-03-2006 14:05:55 // 13519
Ahogy néztem egy-két boxi lesz. :)))
Viszont Sprintet alig láttam a jelentkezők között, pedig elvileg 26-an vagyunk. :(
Bálint3313-03-2006 14:03:56 // 13518
Jelentkeztetek már az Esztergomi talira? Remélem jöttök, jó lenne személyesen is megismerkedni. Meg aztán kellő létszámmal kell képviselnünk a pörgős boxer topicot :)
bb1813-03-2006 14:03:42 // 13517
ha bármi kell neki szolj nyugodtan. van 1.0 és 1.2 is.
hát igen a vizpumpa egy érdekes darab mint minden ami benne van... a balance tengely végére van feltüzve.
granturismo13-03-2006 13:58:54 // 13516
Egy kollégámnak is van. 95-ös. Érdekes egy szerkentyű. Klassz a vízpumpája:-))
bb1813-03-2006 13:45:59 // 13515
granturismo13-03-2006 12:23:21 // 13514
Ha csak 20W olajakkal kevesebb az olajfogyasztás akkor ott nagy valószínűséggel már hengerkopással állunk szemben. Lehet, hogy amit Te fekete füstnek nevezel az talán inkább kékes és a hengerek mellett feljutó olaj ég el az égéstérben. Ezt látni kellene. Ettől függetlenül egy karburátor beállítás-összehangolás nem árthat az autónak, de a motorkopással kapcsolatos problémák ettől (sajnos) nem fognak megoldódni. Ha úgy tetszik, nem lehet megúszni a motorgenerált.
Ott csak egy minőségi felújítás segíthet amihez megbízható szakembert kell találni és persze nem olcsó dolog. Ha nem vagy "elvetemült" buherátor, lehet, hogy jobban jársz, ha eladod az boxidat, majd az árához hozzáteszed a felújításra fordítandó összeget és abból veszel egy másik, egy jobb boxit.
granturismo13-03-2006 09:45:39 // 13513
off Subaru on teszt a totalcar-on.
Csak egy mondat belőle:
"A boxermotor varázslatos, bugyborékoló, gurgulázó hangját a rettenetes hideg ellenére többször lehúzott ablakkal hallgattam; a magas fordulaton pörgő gépezet hangja a legszebb muzsika, amit egy autóbuzeráns csak álmodhat."
bb
A Subaru érdeklődés folyamatban van.
kando.13-03-2006 09:21:24 // 13512
Látom, olvasom... :(
bb1813-03-2006 09:10:54 // 13511
direkt ezért van olyan tömitö paszta ami nem szilárdul meg, hanem elkeveredik az olajjal és szépen kimosodik a felesleg. a sima sziloplaszt a legdurvább.
meg azt szeretem amikor a szilot kenik a kasztnira, mert legalább meg is marja gyorsan a vasat az ecetsav miatt. tiszta barbárság.
bb1813-03-2006 09:08:37 // 13510
látjátok ez háborit fel mindig engem is.
meg az hogy az ilyen szemetek miatt vesztem el z ügyfeleimet esetleg, mert ugye ilyenkor minden autoszerelö egy utolso gazember.
ha én ilyeneket csináltam volna akkor már régen éhen haltam volna...
én soha nem hirdettem magam, mindig az ügyfelek küldték a következöt. ezt igy nem lehetett volna csinálni.
részvétem.
granturismo13-03-2006 08:45:36 // 13509
Scott.
Öszintén. Amit mesélgettéel erről a társaságról nekem régebben abból azért sejteni lehetett, hogy valami ilyesmi lesz. Teljesen megszűnt a banda egyébként. Építőanyag telep lett a helyén.
Az eredeti motort sajnálom.
Látod ezért jó ha rendes kartertömítést tesz fel az ember ,mert a pasztából mindig beleesnek darabok a karterba olajpumpa felkapja a szűrőre.
Az a fémspén az honnan származik? Ott nem csak hüvelykopás van, ahogy látom. Az a fémspén az a hajtókarcsapágyból jött le?
pb_13-03-2006 08:40:50 // 13508
Különben már gondolkodóba lennék.)
pb_13-03-2006 08:29:38 // 13506
Csinálták, a lóf..t.
kando.13-03-2006 08:20:11 // 13505
Ez tényleg gáz dolog... :(
Főleg, hogy az ember azt hiszi a sok pénzéért megcsinálták...
pb_13-03-2006 08:14:11 // 13504
Tudod, amikor az infrás olvasó leolvassa a vonalkódot.)
granturismo13-03-2006 08:09:16 // 13503
Mi lenne az?:-)
pb_13-03-2006 08:07:57 // 13502
Ha a küszöb vége rohad, akkor sztem ne vegyél mérget az emelési pontokra. Láttam már olyat, hogy a küszöbvégnek semmi baj nem volt, és mégis beszakadt. A kuplungon én is kiakadtam volna.
kando.13-03-2006 08:03:26 // 13501
Együttérzek...
Remélem, most, hogy Te is ott vagy a motorgenerálnál, autó szerelésnél, a munka rendben lesz ;-)
Kíváncsi vagyok a fejleményekre.
Scott13-03-2006 08:01:43 // 13500
Még itt vagyok :)
Valójában ki sem lakatolták, csak vastagon rákenték az alvázvédőt. Tavaly, amikor alámáztam ezért látszott tipp-toppnak. Most a tél miatt látszik, hogy az alvázvédőn kezd átütni a rozsda. Az emelési pontokat, meg a hátulját tényleg megcsinálták.
Amúgy igazad van, ezt sokszor megbeszéltük. Tegnap vissza is kellett fognom magam... Leginkább a kuplung akasztott ki. Ennél az lett volna a durvább, ha ki sem cserélték volna...
A tanulság: autót csak sajátkezüleg javítani, vagy legalábbis ott lenni, amikor csinálják.
Mocskos szemét qva anyjukat... Elnézést, de muszáj volt kiadni magamból..
pb_13-03-2006 07:46:14 // 13499
Ezek nem túl jó hírek, mondhatnám úgyis qrva szar hírek. A kuplung jelenséged kb. olyan lehetett, mikor +láttad, mint az én váltóm.
Sajnos +int azt kell hangoztassam, mint már soxor, ha az ember nem maga csinálja + a dolgot/nincs ott személyesen, akkor az 1 nagy gány lesz iszonyat sok pénzért.
Egyébként hihetetlen, hogy 1 éve csinálták, és már rohad.
Scott13-03-2006 07:38:21 // 13498
Scott13-03-2006 07:25:10 // 13497
Hi All !
Tegnap nekiláttunk a motorcserének. A negatív hírek: a mostani blokkom csak felfúrással menthető, atomra el van kopva plussz nagyon válas az összes henger. Elrettentésül egy kép az olajpumpára rakodott fémforgácsról. No comment..
Egyéb rossz hír: az állítólagos Sachs kuplung, amiért nem keveset fizettem az valójában a legolcsóbb noname darab..
Az autó alját nem lakatolták ki rendesen a két küszöb hátsó része kezd elrohadni..
Van még bőven rossz hír meg egyéb beletört, összerohadt csavar is, de azokat most le sem írom...
A kis drágám, "lélek" nélkül :
Röviden ennyi, most indulok is folytatni a mókát, van még munka bőven...
Tegnap nekiláttunk a motorcserének. A negatív hírek: a mostani blokkom csak felfúrással menthető, atomra el van kopva plussz nagyon válas az összes henger. Elrettentésül egy kép az olajpumpára rakodott fémforgácsról. No comment..
Egyéb rossz hír: az állítólagos Sachs kuplung, amiért nem keveset fizettem az valójában a legolcsóbb noname darab..
Az autó alját nem lakatolták ki rendesen a két küszöb hátsó része kezd elrohadni..
Van még bőven rossz hír meg egyéb beletört, összerohadt csavar is, de azokat most le sem írom...
A kis drágám, "lélek" nélkül :
Röviden ennyi, most indulok is folytatni a mókát, van még munka bőven...
pb_12-03-2006 22:01:14 // 13496
Na igen, csak 1 baj van az új tengelyekkel...
granturismo12-03-2006 21:58:10 // 13495
Most majd szétszedem a hengerfejeket teljesen, és jön a teljes mérés a gyári műveleti sorrend szerint. Akkor tudok pontos adatokat mondani. Természetesen nem várhatja el az ember egy 15 éves hengerfejtől, hogy gyári, makulátlan állapotban legyen ezzel én is tisztában vagyok. De a másik hengerfej mindegyik tengelyén volt egy-egy olyan bütyök amelyik már kerekre volt kopva (-4-4,5mm) tehát mérés nélkül, szabad szemmel is látható volt a probléma. Egyébként amíg a profilja megvan addig nincs olyan nagy baj, tehát akár 3mm kopás is lehet. Az a gáz inkább ha a 2 oldal eltérően kopik, mert az a boxer járását egyből szétcsapja. Én simán aláírom hogy 2mm kopással de egyenletes kopással igazán nem észerevehető a kopás. Persze ez nem jelenti azt, hogy ha hirtelen egy új tengely kerülne bele akkor nem lenne vadabb a gép.
pb_12-03-2006 20:25:53 // 13494
Szinte észre sem veszed, mert szép lassan kopik, nem hirtelen tűnik el a teljesítmény. Egybként erre jó példa haverom autója, azon is szépen + vannak kopva a szívó oldalon a bütykök, aztán mégis megy 200-at, és produkált 7-el kezdődő fogyasztást is.
VinceP4 (Il capitano)12-03-2006 20:15:13 // 13493
Az oké, hogy műxik, de én azzal nyertem, és nem fogyasztott 10-nél többett soha. (mindegyik, de a szívó jobban asszem)
pb_12-03-2006 20:10:50 // 13492
Csak 1, vagy mind? Egyébként működik az a kopás ellenére is.
pb_12-03-2006 20:09:46 // 13491
Ez szinte a komplett szívórész.
VinceP4 (Il capitano)12-03-2006 19:49:01 // 13490
Mennyit vannak kopva a bütykök? Esetleg semmit? Képzeld, nekem el volt kopva 2 milkót, és tökéletesen működött (nem fogyasztott sokat, és jól ment). Az hogy lehetséges???
granturismo12-03-2006 19:31:00 // 13489
pb_12-03-2006 15:09:23 // 13488
Sajnos nem valószínű. Lehet, hogy 1 nagyon kicsit változik a helyzet, bár nem hiszem. De, ha már 20w-s olaj kell bele, hogy ne egy +, akkor már elég rossz lehet a helyzet. Én, azért még átnézném a blokkot, hogy nem engedi-e orrba-szájba az olajat, vagy ténylegesen +zabálja. Ha +eszi, akkor nincs mit tenni generál. Ha tényleg +eszi, akkor azért, annak már mutatkoznia kellene a teljesítnényben is.
Bálint12-03-2006 14:55:57 // 13487
Hello. Köszi a segítséget. Hát most 20w-s olaj van bennt mert a 10-est meg a 15-öst nagyon hamar megette, ebből nem is nagyon csipeget.
Szóval ha beállíttatom a gyújtást, meg a karbikat, akkor valószínú, jobb lesz a helyzet? Meg szeretném úszni a motorgenerált!
üdv!
bb1812-03-2006 07:27:52 // 13486
nem ez az egyetlen olaja a valwoline-nak ami máshol nincs, tavaj a diesel-turbo nevü volt ilyen. külön a start-auto-nak csinálták, de egy az egyben egy msáik olaj volt benne, csak kellett egy diesel nevö is a népnek.
bb1812-03-2006 07:22:58 // 13485
nem tudod külön keresni öket. tulképpen egy táblázatot kell csinálnod, amire felrod a mostani méreteket ( a korongok hátuljára van gravirozva ) és összerakás után ki kell mérni hézagmérövel hogy milyenre kell cserélni hogy jo legyen a hézag. lehet egyszerübb ha a kész hengerfejet elviszed valakihez akinek vannak korondjai. a cseréhez ugyis spec szerszámok kellenek. meg lehet csinálni azok nélkül is de nem biztos hogy az igazi.
Robesz711-03-2006 21:16:22 // 13484
Hétfőn csinálok és megmutatom.... érdekesek a szelepek...:-))))
Robesz711-03-2006 20:15:35 // 13482
Sziasztok...
majdnem kész a hengerfejem, már épp csak kis finomítások vannak rajta...
Viktor8511-03-2006 20:06:30 // 13481
Köszönöm a tanácsokat, akkor asszem valvot rakok bele én is, és megpróbálok Golden Lodge-ot szerezni.
Ezeket a korongokat hogy hívják pontosan? Milyen "néven" kell kérni/keresni őket katalógusban? A beszerelésük, és a szelephézag mérés mennyire "egyszerű"?
pb_11-03-2006 19:57:48 // 13480
Ez igaz, ennek már én is utána kérdeztem. Mind1 én elfogadom ami rá van írva.
bb1811-03-2006 19:50:58 // 13479
a top guard amit a multikban lehet kapni, az a valwoline gyári könyv/ajánlás szerint nem ismert. külön erre a célra palackozzák a magyar forgalmazonak.
bb1811-03-2006 19:49:27 // 13478
akkor mostmár szervusz ragasztgatás :-))
bb1811-03-2006 19:48:51 // 13477
én már vagy 6-8 éve mindenbe valwoline-t rakok, velük van szerzödésem. az ügyfelek és haverok sem panaszkodtak még sohaés 1000-1200 loerös autokba is használjuk és nem ég meg 1 futam alatt mint más olajok.
bb1811-03-2006 19:47:14 // 13476
ha hidrotökés akkor a tökén belül van egy 5-6 mm átméröjü darab ami állitja, ha nerm akkor korongokat kell cserélégetni a töke tetején és annak a vastagságával állitod.
ÁdidiGaga (il hempescattore)11-03-2006 19:29:16 // 13475
Valvoline félszinti nekem is begyövős. Most is az van benne,kb. 300 km van még a cseréig.
előtte Shell Helix ultra fullszinti volt,abból 1 L/10000 km volt a fogyasztás, a Valvo-ból 6 dl és ugye majdnem csere van.(15 000)
Mondjuk legutóbbi olajcsere hengerfejezés után történt, szóval kicsit sántít az összehasonlítás.
De amúgy nem ment jobban a Shell-el és abból a kiszerelés miatt (4+1 utántöltés) 15 k volt az 5 liter, a Valvo 4L meg számla nélkül+akció kijött
5-6k körül és ugye +liter sem kellett...
Részemről ugyanilyet teszek bele nemsokára a köv. cserénél.
pb_11-03-2006 19:22:46 // 13474
Hát ez tényleg nem sok.) Ok valahogy +próbálok, vmi autót szervezni, aztán +beszéljük.
Rumi11-03-2006 19:16:06 // 13473
pb: ma 150km turázás árán a hófödte hegyekből összeszedtem az előző tulaj megmaradt alkatrészeit. csalódásom nem akarom leírni, de azért egy kicsit bosszus vagyok. gyakorlatilag ami érték, az egy kormánymü, négy féltengely, 4 féktárcsa, 2 fékbetét, egy komplett bal ill jobb elso futőmü (lengéscsill+rugó+lengőkar+stabi+féktárcsa-pofa) + kuplung + asszem ezek a fontosabbak, még egy két szilent meg tömítés. és kész. egy darab motor alkatrész sincs köztük. ezek közül ami nem volt meg eddig az csak a bal első lengőkar (nekem elhajlott).
szóval cslódásom óriási
sajnálom pb, hogy erre kellett ennyit várnod.
most már tényleg bármikor jöhetsz :)
Bálint3311-03-2006 19:10:22 // 13472
Nekem Texaco 10W40 volt benne, szvsz az is tökéletes.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
549
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?