Forum >> Alfasud-33

bb1820-03-2006 20:07:47 // 13921
ez szép. ilyet kérek én is minden automra !
bb1820-03-2006 20:06:44 // 13920
nem feltétlenöl, bár van benne igazság. van egy olyan szabály az áramlástanban ( ha rosszul tudom javitson ki egy irástudo ) , hogy egy csönek ha nem akarod hogy a hossza miatt nöljön az ellenállása akkor az átmérö 10-szeresén a keresztmetszetet a duplájára kell növelni. innen nézve van benne rácio, bár onnan nézve nem biztos hogy érdemes ilyennel foglalkozni, többet jelent a polirozás, mert a fal ellenállása csökkentésével is csodákat lehet tenni.
Robesz720-03-2006 20:06:30 // 13919
még mindíg nem vagyok biztos abban, főleg, hogy látom ezt a képet, hogy a vezérlést hogy kell beállítani.... miért van a 3szög jelölés a tárcsákon és miért van a 2 vonal 1-el szemben a tárcsákon (egyébként eddig úgy gondoltam, hogy az 1 vonal a kettő között álljon és a 3szög csak arra van, hogy ha szembe állítom őket, ott tudom feszíteni a szíjat)
Robesz720-03-2006 19:59:03 // 13918
mi ez a könyv???? nekem egy ilyen nagyon kellene....:-))))
Hari20-03-2006 19:50:49 // 13917
Szeva Inner! Húú bameg,nagy gáz van!Na jó ne ijesztgeselek.A mocit nem feltétlen szükséges kiereszteni,de feltétlen ellenörizd le a vezérlést,vagy ellenöriztesd le!!!Egyébként van jelzés a kerekeken és a lendkeréken.
Egyébként ha erős kopogo hang van gázadáskor,viszont alapjáraton nemhallatszik akkor akár lehet hajtókarcsapágy is./RÉSZVÉTEM/
Robesz720-03-2006 19:45:42 // 13916
Szerintem 1 fogtól még mehet, de nem vagyok benne biztos....soha nem tapasztaltam...
Robesz720-03-2006 19:44:53 // 13915
Mutatok neked egy képet, így kell állnia a vezérlésnek mindkét oldalon. Két képet rakok fel, az egyik az eredeti kpé, a másikon bekarikázom, mert elég halvány:
Inner Circle20-03-2006 19:11:43 // 13914
Sürgős info-igény lépett fel: 16V 1.7 motornál gyanús hogy átugrott a vezérlés az egyik oldalon egy foggal. Ilyen már volt ugyanannál a motornál, három foggal, és haza is vágta azt a hengersort... most kopogás hallatszik, fordulatszámfüggő, egyik pillanatról a másikra jött. Kérdések: - Egy foggal elgurott vezérléssel megy még a motor? - Hogyan lehet megállapítani, hogy helyén van-e a vezérlés? Gondolom, motort leengedni, levenni a vezérlés borítását és a fogaskerekeken van valami jelölés. Tudja ezt valaki bővebben? Danke!
András bácsi20-03-2006 19:04:30 // 13913
Üdv urak! Van egy 33 1.4 Imola bontásra. Most még komplett. Akit érdekel valami mailben megtalál.
Robesz720-03-2006 17:53:16 // 13912
ahhoz tudnám még hasonlítani a csatornák bővítését, amikor egy egy folytószelepes kocsira ráteszünk 4 db folytószelepet.... ettől elég jó teljesítménynövekedést várhatunk, pedig a szelepekhez nem is nyúltunk.... valami ilyesmi...:-))) Lényegesen jobban veszi a fordulatot és sokkal pörgősebb lesz...
Robesz720-03-2006 17:50:41 // 13911
Köszi a képet, itt már látom a különbséget.... szóval: nem arra gondoltam, hogy kilóg e a szelep a fészekből, hanem arra, hogy ha én egy teljesen sík lapra ráfektetem a hengerfejet, akkor a szelepek pereme is hozzá ér a laphoz, ahogy a hengerfej síkja.... vagyis egy síkban vannak....
Robesz720-03-2006 17:48:54 // 13910
annyit lett bővítve minden, amennyit csak lehetett.... itt nem cm-ek-ről van szó, hanem mm-ről.... A szeleptányérnál a sokak által vitatott bővítést nem csak úgy lehet elvégezni, hogy nagyobb szelep megy bele (persze ez jobb megoldás lenne, de nem fér) hanem a köszörült szelepeken látszó kúpos rész véknyításával....így lényegesen megnő az "átmérő", bár nem álítom, hogy jó így.... igazából nem csináltam volna, ha nincs ingyen.... így viszont miért ne?
Scott20-03-2006 16:05:54 // 13909
Aha voltam. A napi számláló független a simától. Két külön fogaskerék hajtja őket.
pb_20-03-2006 15:28:16 // 13908
Hozzá igazítottad a napi számlálót is? Voltál Ruminál?
Scott20-03-2006 15:26:50 // 13907
Amúgy jó a Rumi-tól kapott műszeregység. Tegnap műtéti bevatkozást hajtottam végre rajta, lenulláztam a km számlálót. Pontosabban most annyi van benne, amennyit az új motorral mentem eddig ( 360 km ). :))
Alfabu-14520-03-2006 15:16:29 // 13906
Üdv mindenkinek! Levizsgáztattam a sárkányt! Ez így rendben is volna, csak ilyenkor jönnek a "de" kezdetű mondatok. Vizsgát megelőző 1 nappal megberheltem a lámpáimat, hogy ne az égbe világítsanak. Az a gond vele, hogy a távtartók eltörtek benne és így nem lehet állítani, na mindegy. Szóval kicsit bütyköltem rajta, majd elvittem a Csiki-Begéhez, hogy mérjenek rá. A srác közölte, hogy az még egy dolog, hogy nem áll rendesen, de a foncsorképe is olyan szar, hogy tuti nem megy át a vizsgán. Szerencsémre gt kolléga megsajnált és felajánlott egy pár kitünő fényforrást a vizsga idejére. Köszönöm gt! Másnap el is gurultam hozzá, hogy kicseréljük, persze esett az eső! Csre kész irány az autóklub. Első körben a zöldkártya beállásra kerültem, persze a CO-m a 4szerese volt a határértéknek, rendes volt a fazon mert jó sokat járatta, hogy hátha lemegy az érték, de nem sikerült. Közben megbeszéltük, hogy ez még "igazi autó" mivel ebben még "rendes" motor van :) Szó-szót követett és azt mondta, hogy a végén adjak neki egy kis pénzt a többit ő elintézi, mondtam jó! Irány az egy kapuval arréb ahol a vizsga volt. Rögtön beledogták a szondát a kipufogóba erre a fazon odajött és mondta a kollégának, hogy "14", ez pont megegyezett az elöttem lévő Peugeot 206-éval. A vége fele amikor már a fékpadon volt az autó kiderült, hogy a bal oldali kézifékem egyáltalán nem fog és mivel ezeket számítógép nézi így kenőpénzel sem lehetett orvosolni a problémát, mondván a "rendszer nem enged tovább". Persze én soha nem húzom be a kéziféket, főleg nem télen, mivel befagy, de ti ezt gondolom ismeritek. Sajna be is volt rohadva. Szerencsémre rendesek voltak a tagok mondták, hogy itt van egy "gyorsszervíz" nézessem meg velük, bár nem biztos, hogy itt lesznek. Odagurultam, szerencsémre ott voltak és megcsinálták, persze csak befújták féktisztítóval meg WD40-el és jól bemozgatták, hogy a rohadás engedjen. Visszementem a vizsgára és rendben volt a dolog, akárcsak a fényszórók :) Miután megkaptam a papírokat a zöldkártyás fazonnak adtam 2000 forintot és boldogan távoztam, hogy visszavigyem a lámpákat gt kollégának!
pb_20-03-2006 14:55:08 // 13905
A szívó biztos, hogy kilóg.
pb_20-03-2006 14:53:21 // 13904
Azért ér az valamit, de Robesz kollégánál az egész szívósor polírozva van. Mondjuk az biztos, hogy nem adnék 80k ilyen beavatkozásért.
Scott20-03-2006 14:48:52 // 13903
Ez mindegyiken ilyen. Az enyémen is ilyen volt.
granturismo20-03-2006 14:45:09 // 13902
Na megnéztem jobban. A kipufogó az teljesen síkban van a szívó a gyárin is picit kilóg. De igazából hasonlítani akkor lehetne ha készülne egy másik hengerfejről is kép egy hasonló pozícióban.
Scott20-03-2006 14:41:05 // 13901
Sőt, szerintem az a 3-4 centis szivórész polírja sem dob semmit a dolgon. Esetleg a komplett szívósor polírja, de lássuk be, ennek csak egy igen kis töredéke esik a hengerfejbe ( boxer esetén ) . Ha csak ennek polírozása történt szerintem semmit nem ér. Pláne 80 rugót nem..
pb_20-03-2006 14:40:29 // 13900
Nem nagyon.
Scott20-03-2006 14:36:21 // 13899
Ahogy elnézem a 16V-nél is hasonló a helyzet. Igaz itt belül a szeleptányérok közt több a hely, de "kifelé" itt sem lehet terjeszkedni.
pb_20-03-2006 14:30:44 // 13898
Azt mondom én is, sztem felesleges vesződni a csatorna bővítésével, ha nincs nagyobb szelep.
Scott20-03-2006 14:26:37 // 13897
Nagyobb szelepcsésze nem fér bele, ergo nagyobb szelep sem. Hazudik aki azt mondja, hogy igen. Igy is max 2 mm van a szívó ill. kipufogó szelep szelepcsészéje közt. Azt meg nem hinném, hogy a fél-fél milivel nagyobb szelepcsésze ( ugyebár ennél nagyobb nem fér be ) és ezzel együtt a fél-fél milivel nagyobb szelep ( szeleptányér ) annyit dobna a "rendszeren". Amit írtam az a 8V-re vonatkozik.
Scott20-03-2006 14:20:38 // 13896
Ez miért is jó ? Nem igazán jövök rá mitől jobb így a szelep ?
ÁdidiGaga (il hempescattore)20-03-2006 13:21:28 // 13895
Üdv mindenkinek,1/2 percem van benézni ezen a hülye hivatali ügyintézős napon :-( GT! küldtem mailt a tegnap kiderítettekkel kapcsolatban! pb_! köszi a választ,megkaptam.tegnap kiderítettem a ropogást,elég érdekes oka van,GT-vel már megkonzultáltam este téged is tájékoztatlak! KöszViszlátSzevasztok!
pb_20-03-2006 12:33:50 // 13894
Találtam 1 képet, sajna annyira nem látszik a kérdéses dolog rajta.

granturismo20-03-2006 12:04:11 // 13893
Szerintem csak a P4-en van 36-os. Az én "sima" 33 16V-men is 34-es volt. Tulképp visszafejlődés igen. A TI-n van 38-as dugó, de azon sem mindegyiken.
granturismo20-03-2006 11:56:22 // 13892
Robesz. Köszi a bíztatást.:-) Ezt nem pontosen értem, hogy mit kérdezel, hogy mi áll ott ki? A szelepek a hengerfej síkjából vagy a szelepek az égéstér síkjából? Mert az tényleg érdekes mintha neked a szeleptányérok jobban kiállnának az égéstér sikjából (a háztető alakú részből). Nekem mind a 4db 16v hengerfejemen a szelepek teljesen belesimulnak az égéstér síkjába. Továbbá kérdezném, hogy mik azok a furat-szerűségek a kipufogószelepek közepében? Végülis persze lehet, hogy csak úgy látszik mintha kiállnának a szelepek, de csak azért van így, mert tiszta a hengerfej. Nagyon mutatós a hengerfejed, nagyon klasszak a szelepek. Tényleg mintha új lenne. Nagyon jó nézni. Én is szét fogom szedni darabokra a hengerfejeket szelepeket mindent, de én ezt a kikönnyítéses dolgot ki fogom hagyni. Elég ha itt kigyönyörködöm magam benne.:-)
pb_20-03-2006 11:55:25 // 13891
És nincs ABS sem.)
Bálint3320-03-2006 11:50:21 // 13890
Nálam meg dobfék :)
pb_20-03-2006 11:47:12 // 13889
Akkor ott visszafejlesztettek? Nálam 36 van hátul.
pb_20-03-2006 11:19:57 // 13887
A 45/46-on hátul 34-es a dugó?
Azmo20-03-2006 11:18:23 // 13886
ez a "nagyok dolgába" kicsit furán hangzott azért......
Azmo20-03-2006 11:17:46 // 13885
Nem haragszom, nyílván azért írok nyílvános forumra, mert érdekel a véleményetek, pláne a Tiétek hiszen hát ki másé érdekelne?:))) Nem, egyáltalán nem ez a legfontosabb, megfordult a fejemben, ennyi! És érdekelt hogy próbálkozott-e már valaki ezzel vagy sem!
granturismo20-03-2006 11:15:55 // 13884
Azmo cartárs Ne haragudj meg tényleg nem akarok beleszólni a nagyok dolgába, de tényleg az a legfontosabb a Te autódon, hogy Brembo nyereg legyen rajta? Én egyébként elégedett voltam a 33-as fékjével Ate nyereg, belső hűtésű tárcsa hátul tömör tárcsa. Ehhez képest a 46-on: Girling nyereg 257-es tömör(!) tárcsa miközben jó 250kg plusz, a hátsó fék ugyanaz mint a 33-on. Ezt testvérek között isa visszalépésnek nevezném Szóval én ezért vettem a belső hűtésű ATE cuccot a 46-ra most már jönnek a jóidők úgyhogy lassan felkerül. Ahogy nézegettem nekem be fog férni az új nyereg a 14-es felni alá, ha mégsem akkor nem lesz csere mert nem akarok sem 15-ös sem 16-os kereket Itt ugyebár az átmérő nem változott.
pb_20-03-2006 11:15:34 // 13883
Sztem a P4-en a gyári felni, vagy a körben csavaros Speedline mutat a legjobban.)
Thomika20-03-2006 11:11:58 // 13882
:))) hmm,igen, igazából a 15ös felnikkel néz ki legjobban egy 33as! Ha megnézitek a testvéroldalt,ott is leginkább ezekkel szerelik fel őket! de mondjuk Halesz Toora felnijeivel sem lenne csúnya :))
pb_20-03-2006 11:00:36 // 13881
Sztem elég csúful nézne ki, bicikli kerekekkel. Ilyen fasztendfurulyás lenne.
Azmo20-03-2006 10:56:45 // 13880
vazze, írnék én ezeknek de nem találok email címet, mert nem emberi nyelven van....ááárg
Azmo20-03-2006 10:46:11 // 13879
Igen Thomika, ez is a megfontolandók közöt van....a 33-as futóműve olyan mint egy szekér....arra egy 16os felni....nagyon kérdéses!
Thomika20-03-2006 10:42:22 // 13878
Elég gizda lenne 16os felnikkel a 33as :))))) De próbálj meg közlekedni vele itt Bp-en :(
Azmo20-03-2006 10:27:29 // 13877
ABS-em azóta nincs hogy a menetszakadt csonkot le kellett szedni és megpróbáltam kiszedni belőle a jeladót, persze macskazabáló hülye olasz módon bele van ugye nyomva egy lyukba amibe belerohadt nem kicsit, szal végülis kijött és még nem is volt szétnyomva....kívülről....többet már nem működött sajna!
Azmo20-03-2006 10:26:16 // 13876
ja Szal' érdekelne hogy van-e valaki aki már próbálkozott ilyennel....várom a reakciókat! Köszke!
norbee20-03-2006 10:25:32 // 13875
Konzultálj a Squadra33-al, szerintem meg tudják mondani, mi az a méret/márka, amit max alá tudsz tenni. Egyébként meg tiltsd le az ABS-t, és rögtön jobban fog a fék. Igaz a gumi is jobban fogy.
pb_20-03-2006 10:24:00 // 13874
Nem biztos, hogy nem kell alakítgatni, lehet már az adaptert sem lehet feltenni alakítás nélkül. Aztán ugye a tárcsák vastagsága sem mind1, és stb. Igaz, ezt neked kell eldöntened, hogy mit ér + neked a dolog.
Azmo20-03-2006 10:18:18 // 13873
Van egy adapter amivel felmegy bármire, nem kell alakítgatni semmit, max ezt, itt az a kérdés hogy mondjuk a 16os felni,kerék befér-e kaszni átalakítás nélkül a 33 alá! Igazad van, lehet elég lenne a gyári jól, jahh, de én szeretnék a járgány alá jó féket és ha szerencsém van és a régebbi típus jó alá, akkor ebay-en megkapni 150 euró körül párját + 40 a betét bele....szerintem ez bőven megérné! Persze ami mérlegelni kell, hogy a gyári P4 felniket le akarnám-e szedni az autóról és persze a plussz befefektetés a 16os felnikbe, meg a gumi.....de minden pénzbe kerül és mindenki maga dönti el ugye mit ér meg neki a vasa! Én is majd mérlegelek, de nem ez most a legelső, mert moci,váltó,difi project elöbbre való, a kaszniról ne is beszéljünk, de úgy érzem a fék az egyik legfontosabb egy autón!
András bácsi20-03-2006 10:08:12 // 13872
Ezekhez a Brembo nyergekhez 12 coll átmérőjű tárcsa párosul, és amin láttam, minimálisan 16-os kerék kellett hozzá.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.