Forum >> Alfasud-33
ÁdidiGaga (il hempescattore)17-06-2006 14:21:21 // 17371
Mikor jössz értük? :-)
Ferke16-06-2006 23:23:48 // 17370
Szia! a venturi csövekre gondolsz?Dehogynem, nagyon is kéne!:)
ÁdidiGaga (il hempescattore)16-06-2006 22:44:04 // 17369
szia!
nem kellenek akkor azok a karbi-gempák? :-)
Ferke16-06-2006 22:41:36 // 17368
Na az lesz az első dolgom. Mert így neten semmit nem találok! Sasolni fogok rendesen!
pb_16-06-2006 22:22:41 // 17367
Ha lesz időd esetleg nézz körül a bontók környékén is. Pár cím jól jönne.)
Ferke16-06-2006 22:14:32 // 17366
Na ja, kicsit elúsztam mindennel mostanában, de már vagyok! Vagyis jövő héten pár napot megin nem, megyek a verdák őshazájába kicsit körülnézni!
Remélem lesznek az Alfa múzeumban szép boxik is!!!:)
pb_16-06-2006 22:02:11 // 17365
Többször kell ide benézni.))
Ferke16-06-2006 21:53:46 // 17364
Hello boxisok! De rég jártam itt! Nagyon jó ez a nosztalgiázós cikk!:)
Tomee16-06-2006 19:52:10 // 17363
Tényleg jobb és tanulságosabb az ilyen leírás, mint egy összehasonlító teszt. De ha valaki kisautót akar venni, akkor lehet ő mégis inkább a teszt és nem a történelem érdekli.. No meg persze egy autós tesztet akár szponzorálnak is, egy történelmi áttekintést már nem hinném.
ÁdidiGaga (il hempescattore)16-06-2006 18:54:25 // 17362
köszönjük,maestro! :-)
az angolnak később akartam nekifutni,de így sokkal jobb! :-)
annyi hülyeséget meg semmitmondó faszságot összeírkálnak az ún. autósújságokban (mondjuk honnan tudom,amikor 10 éve nem vettem egyet sem?:-) ,mennyivel jobb ilyeneket olvasni.
akár OFF-ról is.
mint általában vallom,többet ér egy ilyen kis szelet az autóstudományból néhány képpel hatásosan alátámasztva,mintha az ember oldalakon át olvassa pl. a különféle nyamvadt kisautók összehasonlító tesztjeit :-(
granturismo16-06-2006 18:23:06 // 17361
Ott van a lényeg bizony.....
"The second new factory was the result of an ambitious, government-inspired venture to produce a smaller, cheaper Alfa Romeo for the home market. Rudolf Hruska, an Austrian who had worked with Porsche on the Volkswagen before the war, and later with Alfa Romeo on the Giulietta, as well as with Ford and Fiat, was given responsibility for the design of the new car and the new factory that was to produce it. In just five years, Hruska's small team developed an innovative, boxer-engined, space- efficient front-wheel drive car that went into production beginning in 1972 at Pomigliano d'Arco, near Napoli. The car was named the Alfasud, or Alfa-south, after the factory. "
Rudolf (vagy ahogy az olaszok nevezték Rodolfo) Hruska fiatal mérnökként ott volt a VW bogár születésénél is. A háború alatt pedig a Tigris páncélos megalkotásában dolgozott. Aztán 46-ban kereste meg a Cisitalia a Porsche-t hogy építsenek egy brutális mindentverő sportkocsit a 360-ast amit múltkor belinkeltem. 48-tól Hruska már mint a Cisitalia alkalmazottja fejezte be a fejlesztést. Ekkor ötlött Ferry Porsche agyába, hogy akár saját néven is gyárthatna sportkocsit és megkezdték a 356-os fejlesztését. Ezért bármely a Porsche történetével foglalkozó iromány a Cisitalia-t emlegeti mint a 6 hengeres boxer ősét és előfutárát.
Mikor Hruska 68-ban belefogott a Sud tervezésébe az alapkoncepció a Cisitalia blokkjának/váltójának egy kicsinyített és szelidített, mindennapos használatra alkalmas változata volt. Amelyhez természetesen a boxer elrendezés magától érthetődő volt. És hasonlóan a Cisitaliához a motor váltó egység volt az első amely elkészült és ezután építették ezen fődarabok köré magát az autót. Ettől nagyszerű a Sud (és a 33) és emiatt gyengébb a 145/146 ahol ez már éppen fordítva történt...
Ezt látnotok kell, Doningtonban a F1 történeti múzeumban áll ez a fennmaradt Cisitalia:
Cisitalia
A MOTOR
váltó
oldalról
Figyeljétek az autó megnevezését: Cisitalia-Porsche....
Látjátok még a váltó elrendezése, a hűtőbordák, erre is emlékeztet a mi váltónk.
Hruska 48 után el sem hagyta Olaszországot. Torinoban halt meg 95-ben.
Szerencsére pont nem érte meg a boxer gyártás befejezését....
Rendkívüli ember volt, egész élete a boxermotorokról szólt..
pb_16-06-2006 17:28:05 // 17360
pb_16-06-2006 17:26:45 // 17359
Naja, de azért +toldhatta volna még 2 hengerrel.))
ÁdidiGaga (il hempescattore)16-06-2006 17:26:02 // 17358
no,add elő! ;-)
granturismo16-06-2006 17:10:54 // 17357
Pedig a felépítésen túl is igencsak közeli rokonságban áll az Alfa és a Porsche boxere.
bb1816-06-2006 15:13:02 // 17356
ja és a trélerig igy is elmegy, hogy ott lehessen a talin.
bb1816-06-2006 15:12:30 // 17355
éljen !!
van összkerekem !! :-))
csak az a baj, hogy az elsö meg hátso difi nem egyezik. kb 20% esély volt rá. de nem jött be... :-((
de a sárban meg a dágványban majd azért jo lesz.
Songokou16-06-2006 14:57:18 // 17354
nem szol eszre se veszem :DDDDD
Rumi16-06-2006 14:50:54 // 17353
most nézem, azért a milyenkbet ly-nal írni elég jól néz ki.
szal a mienkbe nem -os biturbó van
na ilyenkopr gáz hgoy nem lehet törölni a hsz-t :PP
Rumi16-06-2006 14:39:11 // 17352
ja boccs, te is azt írtad, most jól beégettem magam, rosszul hangsúlyoztam olvasás közben :)
de a milyenkbe nem 3,6 biturbo. na így már jó :))
Rumi16-06-2006 14:37:47 // 17351
tali rendben, én 6 körül gyalogosan örsnél leszek, onnan bárhova tudok menni de csak B.M.W vel
a porschéban boxer motor van, ezért írtam azt :PPPPP
Azmo16-06-2006 14:33:31 // 17350
Rumi vazze, kell a fenének, van nekünk boxerünk, nem? há még ilyet :)
Rumi
lehet majd hívlak a mai talival kapcs., még nemtom hogy alakul, lehet előbb eljövök melóhelyről, ha így lesz akkor telón egyeztetünk, oks?
pb_16-06-2006 14:32:29 // 17349
Sztem a tartalomjegyzékkel nincs baj. Lehet követni azt az irányvonalat.
Rumi16-06-2006 14:26:20 // 17348
:))))))
"sokáig nem is tűnt fel, hogy a kocsiban nem az eredeti motor van,"
ez jóó
én is megnézem, hátha az enyémbe porsche motort raktak :))
ÁdidiGaga (il hempescattore)16-06-2006 14:19:28 // 17347
képek minősége? az még hagyján...
van egy sztorim erről:
ugye amikor megvettem az autót,kurvára nem sejtettem,hogy ezt valamikor majd nekem kell szerelni :-)
azért a könyvet megvettem,nézegetem,stb..
na a lényeg: sokáig nem is tűnt fel, hogy a kocsiban nem az eredeti motor van,
mivel ebben a 90-94 könyvben a motor-ábrák 90%-a (ahol nem a hengerfej a lényeg) a régi könyvből van átmásolva és a szelepfedeles régi hengerfejes motort mutatja :-)
akkor persze: :-(
Songokou16-06-2006 14:10:26 // 17346
Koszi pb!
Neked mi a velemenyed? Nem magarol a konyvrol, hanem h a tartalma szerint kategorizaljuk a dolgokat es gyujtsuk?
pb_16-06-2006 13:59:08 // 17344
Sztem nagyon gyenge a minősége a könyvnek. A szöveges részek, talán +ütik az alapok szintjét, a képek minőségéről pedig ne is beszéljünk. Asszem, ha végig gondolom az egész könyvet elég sok mindenhez volt már szerencsém.)
Songokou16-06-2006 13:38:46 // 17343
Szerintem az lenne a leg celszerubb. Sztem aza konyv egesz normalisan van felepitve, csak eroteljesen vazlatos az anyag ami benne van.
Majd ha lesz idom (talan este) begepelem hogy nez ki a tartalomjegyzeke.
ÁdidiGaga (il hempescattore)16-06-2006 13:22:04 // 17342
ja,kábé,plusz ahogy ott vannak a konkrét munkafázisok.
csak a kategorizálásra példa:
- első rugóstag ki -és beszerelése, szét-és összeszerelése
- karburátor szét-és összeszerelése, stb,stb...
és még rengeteg külső-belső dolog nincs benne,aminek a megnevezése ránk vár
épp valamelyik nap nézegettem a WC-n :-) ezt a könyvet és gondolatban bekarikáztam,mi az amit már sk. megcsináltam belőle :-)
Azmo16-06-2006 13:03:39 // 17341
tehát konkrét területek alapján gyűjtsük? úgy értem pl. moci, futómű, kaszni, fék stb.?
Songokou16-06-2006 12:28:40 // 17340
No akkor 5let:
van az a AR 33 90-94 ig konyvem. Mit szolnatok ha annak a rendszereben (ahogy az van fejezetekre szedve) elkezdenenk osszegyujteni az infokat.
En benne lennek a gyujtmunkaba. Ki az aki beszallna?
V egyeb 5let?
pb_16-06-2006 12:24:21 // 17339
Ha valaki rászánja magát, én fel tudom ajánlani a hsz-iamat, ill még + kiegészítéseket, és tapasztalatokat.
Azmo16-06-2006 12:07:22 // 17338
no erről már nem egyszer volt szó, igaz még annó az index fórumán, de támogatom, én is vállalok x mennyiséget hogy átnézem, csak valaki vegye a vállára hogy kiosztja és behajtja az infókat, hm?
Bálint3316-06-2006 11:42:31 // 17337
További jó csevejt mindenkinek, én lépek. Van még 2,5 napom az utolsó 2 vizsgámig :(
(magfizika és elektro)
Songokou16-06-2006 11:40:58 // 17336
Nekem az is tokeletes ha egy kerdesemre kapogy egy olyan hsz szamot ami alatt meglelem a valaszt :D
Bálint3316-06-2006 11:39:56 // 17335
Hát én is olvastam nagyjából az összeset, de most már ezt nem kívánnám senknek...
Ez a gyűjtemény talán úgy lenne megoldható, hogy miután itt kitárgyaltunk egy fontosabb témát és nagyjából összeállt egy közös vélemény akkor azt valaki beírja valami erre a célra rendszeresített oldalra. (ezután még esetleg jöhet egy két módosító javaslat...)
Bonyolult, de lehet, hogy megérné, amúgy is szeret itt mindenki vitatkozni :)
(és tulajdonképp ezt csináljuk most is, csak a konklúzió elveszik a a hsz.-ek tengerében)
swan16-06-2006 11:32:31 // 17333
Hát azé most ez a olvasd el az összes hsz pár napba belekerülne és kiesne az ember szeme avégén :-)))) e hajrá mindenkinek :-)
pb_16-06-2006 11:25:17 // 17332
Na azért, ez nem teljesen így van.))
De azért elég soxor előfurdulnak olyan témák, amiket már régebben jól kiveséztünk. Leírom én szívesen újra, de, ha már az eredeti hsz is az enyém volt, akkor inkább hsz számot írok.)
Egyébként mindenkinek a figyelmébe ajánlom, hogy 1x vegye rá magát, és olvassa el az összes hsz-t. Én is így kezdtem, bár az is igaz, akkor még csak 1-200 hsz-t kellett elolvasnom.
Bálint3316-06-2006 10:49:50 // 17331
Ezen már sokat gondolkodtunk, de elég nehéz lenne megcsinálni :)
(Főleg úgy, hogy ha az ember feltesz egy kérdést, arra állt. rögtön 15 egymásnak homlokegyenest ellentmondó választ kap :))
Azért télleg jó lenne egy ilyen gyűjtemény. Ennek hiányában sajna marad ez a tökéletlen rendszer:
- az ember feltesz egy kérdést
- pb jön és jól megmondja, hogy hányadik hsz.-t kellett volna elolvasnod, hogy tudd a választ ;)
Songokou16-06-2006 10:42:59 // 17329
elkezdeni=elkezdenek
Songokou16-06-2006 10:42:19 // 17328
Eskuszom, ha lenne idom elkezdenik 33-as szerelesi jotanacsok konyvet osszeallitani a forumon elhangzo anyagbol. Sztem sikeres iromany lenne. :)
Inner Circle16-06-2006 09:33:50 // 17327
Kicsit már hézagosak az emlékeim, de úgy dereng, hogy a kormányoszlop-borítás alatt két csavar fogja, az egyik hozzáférhető a kormánymagasság-állítás karjának nyílásánál, a másik nem, viszont épp ezért azt nem is szokták visszatenni. Ha már meg volt bontva a dolog, akkor esélyes hogy ott nincsen csavar, és akkor nem kell leszedni a borítást.
pb_16-06-2006 08:48:03 // 17326
Le kell szerelni a műszerfal alól a "tálcát", aztán a kormányoszlop borítását. Utána a műszeregység borítását, alul fogja 2 csavar, ezután pedig hozzá lehet férni a műszeregységhez, amit 4 csavar fog, alul 2 felül 2, aztán a 3 csatit kell levenni a(a biztosító füleket ki kell akasztani, csak úgy lehet lehúzni), és kiemelhető a műszeregység.
Tomee16-06-2006 01:59:58 // 17325
Csak a műszeregységet. Megvizslatnám a fordulatszámmérőt meg cserélnék egy izzót. Meg ahogy elnéztem egy kis takarítás is lesz, a jelek szerint előttem nem volt még megbontva (lehet, hogy tényleg 133e km van benne?).
pb_15-06-2006 23:17:56 // 17324
Nem kell flexelni semmit sem.) A műszeregységet, vagy a komplett műszerfalat akarod kiszedni?
Tomee15-06-2006 23:06:21 // 17323
Gyerekek! Műszerfalat hogyan kell szétbontani? Baltás verzió nem játszik :) Addig első körben eljutottam, hogy műanyag tok le, fent két csavar ki, de valami lent még fogja. Mit kell még leflexelni, hogy kijöjjön?
Barni14715-06-2006 22:38:30 // 17322
A benzin az hova folyt?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
558
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?