Forum >> Alfasud-33
pb_13-07-2006 08:22:18 // 18720
Aha, mondjuk így lehet. Én azon gondolkodtam, hogy úgy +oldani, hogy normál helyzetben is kivitelezhető legyen ez a dolog. A szuszogó a váltó végének a tetején, talál6ó?
Scott13-07-2006 08:19:19 // 18719
Karbisra gondoltam, az IE természetesen már tőkés :)
granturismo13-07-2006 08:15:20 // 18718
Ha ki van szedve a váltó akkor el lehet billenteni és úgy túl lehet tölteni.
A váltóban nincsen kenőolajnyomás mint egy motorban, ami szétnyomja a tömítést. Ráadásul a váltó tetején van szuszogó tehát semmiképpen nem lehet belül túlnyomás.
2,6l helyett 3l-t töltök bele a terveim szerint.
pb_13-07-2006 08:06:09 // 18717
Azt akartam még kérdezni, hogy, hogy fogod +oldani a váltó túltöltést? Nem fogja kinyomni a szimmeringeknél?
granturismo13-07-2006 08:01:52 // 18716
granturismo13-07-2006 08:01:25 // 18715
Tegnap megvettem a PFR-eket is.
pb_12-07-2006 22:58:28 // 18714
1 kupa önmagáért beszél.)))
Andorka12-07-2006 21:29:06 // 18713
Bálint!
Én pénteken a Stop autósboltban (Meteor márkabolt Veszprémben, Budapesti úti OMV kúttal szembeni udvar) vettem Agip olajat, 1340HUF/liter kisker áron. 80W90-est, mert a worksop manual is ezt ajánlja. Szintén itt van leírva, hogy a váltóba 2,3 kg olaj kell. Nekem ez lesz bedöntve a váltóba.
granturismo12-07-2006 19:59:15 // 18712
Akkor az magyarázd már el hogy hogyan került hozzád a kupa?:-))
Ez már tavaly is eléggé hézagosan lett elmagyarázva:-))
pb_12-07-2006 19:49:25 // 18711
Az már tavaly sem volt.) Ja gondoltam, hogy kidobok belőle minden felesleges cuccot. Úgy mégis jobban fog lépni.
pb_12-07-2006 19:48:03 // 18710
Volt ott 33-as ami az enyémet is lelépte, nem gyengén.)
pb_12-07-2006 19:47:06 // 18709
Nem teljesen, másból adódóan is sokat kell a gép előtt ülnöm.
András bácsi12-07-2006 19:44:12 // 18707
Ja, most a könnyítő fázisban van. Mindent kidobunk ami felesleges. :))))
Végül is gyorsulásra minek fék? Csak elég hosszú pály kell, azt' megáll az magától is.
granturismo12-07-2006 19:40:34 // 18706
Régi módszere ez. Szidja a gépét, "altatja a bandát", hogy az esélytelenek közé vegyék, aztán aug 20-án kimegy és mindenkit elkalapál vele:-)))))
András bácsi12-07-2006 19:40:14 // 18705
Időhiány=állandó fórumozás :)))))
András bácsi12-07-2006 19:39:39 // 18704
Akkor az már nem is fog menni! :)))))
pb_12-07-2006 19:36:46 // 18703
Kicsit hosszú történet, a lényeg kb. annyi, hogy van 1 régóta elhúzódó fék problémája a szutykomnak, aztán tavaly aug 20-óta nem igen foglalkoztam vele időhiány miatt, + kiszedtünk belőle néhány alkatrészt mert kellett.
András bácsi12-07-2006 19:30:34 // 18702
Különben miért nincs összerakva a géped?
pb_12-07-2006 19:29:19 // 18701
=lőre ebben utazunk, aztán, ha lesz majd másik, akkor kitanuljuk azt is.))
pb_12-07-2006 19:26:00 // 18700
Nézegettem, de nem sok minden jutott szmbe. A réz alátétek esetleg nem a szívótorkoknál lévő jeladók alá kell? Az o gyűrűk passz, az alu alátétetre a kormánymű ugrik be, de ugye most a motorról van szó. Még gondolkozom hátha, valami beugrik.
András bácsi12-07-2006 19:24:36 // 18699
Hja, a fanatikus boxeresek. :)))
András bácsi12-07-2006 19:23:50 // 18698
Mindig tanul az ember. Én meg ilyen régi blokkot nem láttam még.
granturismo12-07-2006 19:22:01 // 18697
18694-re nem tudsz semmit?
pb_12-07-2006 18:46:10 // 18696
Igazából nem tudom, csak a tisztításnál sztem kapott mindent amit lehetett, aztán azért gondoltam az esetleges cserére. Egyébként csak az 1ik oldala van +csapágyazva a tengelynek, a másik oldal sima siklócsapágy.
pb_12-07-2006 18:43:10 // 18695
Ha folyatja a váltód az olajat, márpedig folyatja, akkor sztem tök fölösleges bele a drága olaj. Én akkor tennék bele, ha lenne 1 sk összerakott váltóm.
pb_12-07-2006 18:41:20 // 18694
Persze, mert azalatt röpke 1 nap alatt simán szétrúgja az ember.)) Sztem, ha 2l olaj van benne, akkor lehet sokat mondok.
granturismo12-07-2006 18:37:15 // 18693
Neked a szívótorokban is ki vannak kopva a csapágyak? Abban is ami tőlem van?
granturismo12-07-2006 18:35:08 // 18692
Nem ennyire bonyolult a helyzet. A boxer váltók ugye futnak 72 óta. Akkor még az Alfa önálló cég volt és az Agip kenőanyagokat javasolta a termékeihez. Aztán mikor felvásárolta a Fiat akkor a Fiat gyári kenőanyagokat kiterjesztette az Alfára is, sőt fejlesztettek (és fejlesztenek a mai napig. pld. új termékük a Selenia Star Alfa Romeo) kimondottan az Alfákba való kenőanyagokat is.
A váltóolaj előírás mondjuk 95-ben a boxira 80W90 API GL-5 (ez félszintetikus) volt. ilyen Pld. Tutela W90M-DA 80W90 vagy hasonló társai pld, az Agip amit pb kollege írt be. Akkor ez volt a csúcs olajuk, ezt tették a boxer váltóba. Ez szerepel a 95-os kezelésiben is mint gyárilag javasolt olaj.
De azóta eltelt 10év. A kenéstechnika is fejlődött. A W90M-DA-t már nem is gyártják. A 146 boxer váltója abban más a 33-étől, hogy az -1-es, 2-es fokozatok szinkronrendszere bronzgyűrűs, tahát a Bravo váltójának a rendszere került át rá. Viszont a Bravo váltónál már a Tutela ZC75synth lett az előírás. A boxernél nem követték a változást, mert közben be is fejeződött a gyártása. A TS váltókba már szintén a ZC 75-öt javasolják.
Ezért próbáltam ki és is ezt az új olajat. És határozottan jobb a hideg kapcsolhatósága mint a régi váltóolajjal. De ezen nincs is mit csodálkozni, mert a viszkozitás jelzéséből is látszik, hogy az új olaj hidegben hígabb.
Tehát én azt állítom, hogy az új olaj mindenképpen jobb ilyen feltétételek esetén, de ugyanakkor azt is hogy a régi így pld. az Agip is tökéletesen megfelelő. Azt kell eldönteni, hogy vajon megéri-e az új olaj ezen előnye a többlet költséget.
Bálint3312-07-2006 17:21:05 // 18691
Akkor nem értem miért ennyivel olcsóbb mint a Selénia. Ilyenkor legyen aztán okos az ember, hogy megéri e megvenni a drágábbat...
Bálint3312-07-2006 17:19:19 // 18690
Nagyon érdekes amit írtál és szívesen meg is csinálnám, csak az a problem, hogy nincs rá időm. Műhely ahol szerelhetnék, csak nap közben van, én meg csak este érek rá. (+aztán nem hinném, hogy az én kevés kis tapasztalatommal érdemes volna nekiesni)
pb_12-07-2006 17:08:27 // 18689
Gyárilag ajánlott olaj. Többször használtam már.
pb_12-07-2006 17:07:13 // 18688
Akkor nézd + vivalfa autóját.) 88-tól már volt 1.7 IE.
pb_12-07-2006 17:06:00 // 18687
Na újra átolvasva 1 kicsit félreértelmeztem a dolgokat. Gázrudaztnak a 2 szívótorkot összekötő rudat, tengelyt hívom, lehet helytelenül. Szóval +néztem és oda kell ez a csapágy amit vettél. Az NMB 607DSD07 pedig a szívótorkokban lévő tengelyek 1ik oldali csapágya. Majd +próbálom képekkel illusztrálni eme hszt.
Scott12-07-2006 17:05:19 // 18686
Aham, ott szívott neked is falsot :)
granturismo12-07-2006 17:02:15 // 18685
pb_12-07-2006 17:02:11 // 18684
Közben Scott kolléga úr +válaszolta a kérdést.)
Ferke12-07-2006 16:59:01 // 18683
HEllo Scott! Ja, ezt dugaszoltuk le nálam, ugye?
granturismo12-07-2006 16:56:05 // 18682
Mindenesetre ennél a váltónál nagyon ügyelni kell az olajszintre, úgyhogy egy fél l minusz már sok.
granturismo12-07-2006 16:53:55 // 18681
Hát aki csak aug 20-án gyorsul egyet a boxival annak nincsenek téli fokozat kapcsolási problémái:-))))))))
granturismo12-07-2006 16:52:43 // 18680
Itt többen írták hogy 2,6l kell bele.
Én mondjuk túltöltöm a levett váltót, hogy jobban ellepje az olaj. (3liter) A féltengely kihajtásoknál az "O" gyűrűket cseréltem. Az alsó tömítés ha ereszt a Jókai téren tudsz kérni az öregtől akkora darab parafát amiből otthon ki tudod vágni a váltó alsó tömítését, a hátsó fedélről én ledobtam a gyári papírtömítést és Elring Dirko HT pasztával tömítettem le ez egy tuti anyag. A rudazat szimmeringjét cseréltem és 2db egyforma szimmeringet préseltem be egymás fölé. (elfér). Így ha az autó alá megyek abban a ritka élményben lehet részem, hogy látok egy olyan boxer váltót amely maximálisan olajszennyeződés mentes.:-) Legyen mégegy!:-)
Scott12-07-2006 16:38:33 // 18679
Mondjuk Csé gépe, ha jól emlékszem hidrotőkés, de már az is egy összerakott motor.
Bálint3312-07-2006 16:38:03 // 18678
No most ez meg nagyon olcsónak tűnik...
Bálint3312-07-2006 16:36:35 // 18677
Jó kérdés :)
Az a helyzet, hogy egy kicsit szivárog és már nagyon régen néztük meg utoljára, így most már egy jó fél liter hiányzik.
Abban nem vagyok biztos, hogy penzoil van benne, abban viszont biztos vagyok, hogy a lehető leg olcsóbban szeretném megúszni a dolgot (persze az ésszerűség határain belül).
A váltóba mennyi olaj kell? (talán 2,5L) Azon gondolkodom, hogy ha olyat teszek bele, mint amit írtál, akkor azzal talán belefér egy komplett csere is...
Scott12-07-2006 16:35:22 // 18676
Van Selenia váltóolaj is. Nekem is az van benne. Bár hogy minek, azt nem tudom, ennek a váltónak már tökmindegy, olyan hulladék :)
pb_12-07-2006 16:34:05 // 18675
Agip Rotra MP SAE 80W-90, 2,6l kell. Asszem olyan 1k/l.
Scott12-07-2006 16:33:30 // 18674
Hehe, ez nem igaz. :) Az eredeti olasz manual szerint mind az, de a valóságban több mint egy évig a régi hengerfejekkel rakták össze. Sőt én még nem is láttam eredetiben régi kasztnis 1.7-est hidrotőkés hengerfejjel. A régi blokkom is korongos volt.
granturismo12-07-2006 16:32:04 // 18673
Hát én nem keverném az olajakat. Elvileg lehet de az a sokféle különböző adalék mit csinál egymással meg a váltó alkatrészeivel pláne hosszú távon, mert a váltóolajat azért nem olyan sűrűn cseréli az ember....
Persze ha tuti az van benne akkor mehet bele a Penzoil, de fullszintetikus fajta. Hideg téli időben sokkal könnyebben tudsz kapcsolni a fullszintetikussal. De miért hiányzik belőle olaj, hová lett??
granturismo12-07-2006 16:28:43 // 18672
Az mi az a gázrudazat??
Ez az NMB pontosan hová kell?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
452
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?