Forum >> Alfasud-33

granturismo22-04-2005 10:26:24 // 3321
Igen így van az 1-es és a 2-es között 2 db szinkrongyűrű van (acélgyűrű) de ezenkívül még vannak a "pöckös gyűrűk" (2 db gyűrű, 4 db pöcök).
Egyszóval ezt előre nem szabad bevásárolni, szét kell szedni a váltót és akkor derül ki gogy mi a cserés.
Ezt az együtt vannak dolgot nem értem, egy tengelyre vannak felfűzve a fogaskerekek a szinkronokkal.
Alfabu-14522-04-2005 10:25:00 // 3320
ÓÓÓ, mily szép, mily csodálatos! :)))
pb_22-04-2005 10:06:31 // 3319
Asszem valami olyan is van, hogy az 1-es 3-assal van, a 2-es 4-essel van 1ben. De lehet rosszul tudom.
pb_22-04-2005 10:02:07 // 3318
THX! Gondolom több kell bele, mert nekem annak idején valami szinkron csoportot emlegettek, vagy pontosan, hogy is van ez?
granturismo22-04-2005 09:54:28 // 3317
Maga a gyűrű 7ezer egynéhányszáz ft/db. A Te autódba. A 146-ba másmilyen szinkron van. az 3 és 5 eft között van.
pb_22-04-2005 09:46:51 // 3316
Ja gondolkodtam rajta, lehet + kéne majd csinálni.
granturismo22-04-2005 09:44:30 // 3315
Neked kell a szinkron?
pb_22-04-2005 09:40:54 // 3314
Jaja. De az igazság az, hogy minden ciripel, + zörög a motortérben. Tényleg 2-es szinkron milyen árban lehet?
granturismo22-04-2005 09:39:57 // 3313
Hát, nem ártana...
pb_22-04-2005 09:35:50 // 3312
Lehet mérni kéne 1et.
granturismo22-04-2005 09:30:55 // 3311
Ha már rossz a tőke azt nem gyógyítja meg a Selenia sem. Nem csodaszer az hanem motorolaj:-)
ÁdidiGaga (il hempescattore)22-04-2005 09:30:26 // 3310
hát biztos,mérni nem mértem...
pb_22-04-2005 09:22:56 // 3309
És a nyomés amit előállít az is jó?
ÁdidiGaga (il hempescattore)22-04-2005 09:19:11 // 3308
szerintem nem nyúltak,mármint a ki-beszerelésen kívül! arról volt szó,hogy kiderítettük,a benzinpumpa rúdját az olajpumpa tengelyén lévő excenter működteti. erre mondtam,hogy ha van olajnyomás ,akkor a főtengely hajtja az olajpumpát. benzinpumpa szar volt,az excenterre/lökőrúdra gyanakodtam. na most ezen az elven : már a benzinhajtás is jó,akkor az olajpumpa -mint korábbi láncszem- elvileg szintén OKÉS! legalábbis meg van hajtva....
granturismo22-04-2005 09:16:50 // 3307
Ok Ádidi világos. A 10W40 a hidrotőkés motorok bevezetése miatt lett bevezetve a "szerintem" régebbi előírás 15W40-el szemben. A nem hidrotőkéseknek meg szintén jobb a 10W40 mint a 15W40
pb_22-04-2005 08:54:33 // 3306
Ja és még 1 dolog, eszembe jutott, amikor csinálták az autódat az olajpumpához nem nyúltak? Mintha ilyen is rémlene nekem.
ÁdidiGaga (il hempescattore)22-04-2005 08:43:56 // 3305
IC! örülök,hogy teccik,legalább a humorérzékét őrizze meg az ember! :-) GT: 83-as manual szerint 1,2,1,3,1,5 motorok vannak ,oszt kifújt... erre mind 10W-50-et ír. igen,az 1,7-es 87 körül hidrotőke+injekció, de a többi moci maradt 90-ig olyan,amilyen... aztán a 88as megkülönböztetés nélkül írja a 10W-40-et motoralajként - logikusan gondolom minden akkor gyártott boxira.
pb_22-04-2005 08:38:08 // 3304
Sztem 10W-40, vagy 15W-40-es olajat tegyél bele, és ásványi, vagy félszintetikus legyen. A szintetikust tutira zabálni fogja. Én is Valvoline-t tettem bele(10W-40 félszint). Amikor +vettem Selenia 20K for AR olaj volt benne, azzal is ugyanúgy ciripelt a hidrotőke, mint a Valovoline-nal, ráadásul azt még zabálta is.
granturismo22-04-2005 08:34:43 // 3303
Ádidi Ez az előírás csakis az 1.3-asra vonatkozik? Mert én olyat még nem nagyon láttam. A kezelési könyvekben az adott időszakban gyártott mindegyik, de legalábbis több motorváltozatra is van ajánlás. Ha ez így van akkor volt módosítás, mert az 1.7-nél már korábban bevezették a hidrotőkéket. Pont 87-88 körül. Seleniat meg küldök le neked ezen nem múljon a dolog. Az Olive Kft. nagyker árán 1985Ft/l számlásan. Én ennyiért kapom. Nade mégis csak a gazdi dönt.:-))
Inner Circle22-04-2005 08:33:09 // 3302
Segíteni sajna nem tudok, viszont Kutya bácsi székfoglalója, na az rulez! :DDD
pb_22-04-2005 08:32:29 // 3301
Én nem javasolnám az 5W-40-es olajat 1 16v-be sem. Valószínűleg már mind1ik ment vagy 100k km-t, és 1 jó kis hajtás után olyan olajnyomás gondja lesz a motornak, hogy csak na. Örülhet az ember, ha csak 1 olaj cserével megússza.
ÁdidiGaga (il hempescattore)22-04-2005 08:05:46 // 3300
hi GT! csak pontosítás: a 2. adat 88-as,mint mondottam akkor semmi érdemleges változás nem történt a motoron (hidrotőke asszem 90-től az 1,3-on, az enyém mindenesetre nem ht-s!) látszólag "csak úgy" meggondolták magukat az olaj-ajánlás ügyben. Selenia: jól hangzik ,csak Miskócon nem kapható és nem akarom tovább kínozni az autót,mostanában sokat járok vele. Egyébként valaki a múltkor arról is tudott rossz tapaszatlatokról beszámolni. Marad a kék shell szintetikus ,valaki azt is ócsárolta,viszont azt meg én próbáltam....
granturismo22-04-2005 07:59:08 // 3299
Alfabu.
Nézd csak!:-)))
granturismo22-04-2005 07:52:55 // 3298
Ádidi. Érdekes. Még ha 15W40 lenne azt el lehetne fogadni. Akkor változott 10W40-re az előírás amikor a hidrotőkék belekerültek a boxerekbe. Még azt tudom elképzelni, hogy egy meleg égövi ajánlás adatait keverték bele véletlenül az előírásba. Mert a sor végén lévő hőmérséklet intervallum adat az nem stimmel semmiképpen ha a sor elején ilyen viszkozitási adat van megadva. Sajnos a gyári leírás is tévedhet. Én azt javaslom, hogy próbáld ki a Selenia 20K for Alfa Romeo 10W40 olajat a boxerba. Éppen tegnap szívtunk egy JTD-vel, mert a gyári CD-n el van írva a vezérműszíj mérete.....
Barni14722-04-2005 01:05:00 // 3297
A Q8-at nem ajánlom senkinek. Nekem az vágta haza a hidrotőkéimet. Haver is belerakta a 2.0 TS -ba de mikor meghallotta a motor hangját repült is ki belőle. Ma már mind a ketten Selenia AR 20K olajat használunk . :-))))
ÁdidiGaga (il hempescattore)22-04-2005 00:39:20 // 3296
Fasza! De tényleg! :-)
M-GEGE21-04-2005 23:54:04 // 3295
-a búrákat kiszedtem
-a számlap hátuljára papírboltban kapható, öntapadós piros fóliát ragasztottam
dokumnetálva van
ÁdidiGaga (il hempescattore)21-04-2005 23:06:20 // 3294
átfestetted a búrákat?
M-GEGE21-04-2005 22:52:44 // 3293
jóvanna nem tudom kezelni az apparátot, remegett a kezem az izgalomtól, igazából sokkal fényesebb élőben. Szóval ja, megcsináltam nagggyon jó lett! Holnap megcsinálom az ablakemelő gombok világítását is!
ÁdidiGaga (il hempescattore)21-04-2005 22:46:41 // 3292
nemtom,valami részeges sofőré! :-P megcsináltad pirosra,embercsávógyerekhaversrác?!
M-GEGE21-04-2005 22:43:05 // 3291
Kérdés?
Na milyen műszerfal látható a képen?

nagyban
Paco21-04-2005 22:06:25 // 3290
Miért ne vitatkozhatnál? Szabad véleménynyilvánítás van. :-P A fék nem teljesen zárt rendszer, a fékpofa pár tizedmillimétert kifelé mozdul fékezéskor. Ezt elég nagy dugattyúfelületen teszi, így a vékony fékcsőben nem csak a nyomás nő, hanem a folyadék a fékpofa felé áramlik, a fékezés abbahagyásakor pedig visszafelé. Ez a pár milliméter elmozdulás elég neki, hogy zsákot képezzen a csőben a gumiból. Ha a repedés úgy alakul ki, hogy a fék felé hasad be akkor a folyadék felfújja, és mögötte nem lesz nyomás, mert elzárja az útját. Ha visszafelé az a szarabbk eset, mert fékezel egyet, visszafelé fújja a buborékot és a nyomást utána nem engedi el, a féked beszorulva marad.
ÁdidiGaga (il hempescattore)21-04-2005 21:35:10 // 3289
bb18

nedőjjélbe! :-)
a motorom 30502 kódú '87-es.
a '83-as "33 manual szerint" : 10W-50

a '88-ban kiadott "supportmanual" szerint: már 10W-40!
(kód szerint már nem ugyanez a motor,amúgy mindenben igen)


lehetőségek:
a., '88-ra buziztak valamit a mocin és már elég volt a 40!
b., '83-ban is elég lett volna a 40, és csak azért mondták,hogy 50
kell,mer' hazudtak! :-)

ezt kideríteni nem lehet
ha 10W-50-at rakok bele,az biztos jó,
csak ebből vagy 2 félét kapni,
míg 10W-40-ből 82 félét....
bb1821-04-2005 20:42:31 // 3288
mocsok dolog de hagy vitatkozzam. ha belül van a nyomás akkor magával szemben tud buborékot fujni? merthogy belülröl jön az a nyomás ami saját maga ellen nyom??? ha meg mégis van belül buborék azt a következő fékezésnél a nyomás kinyomja ( tágitja a csőben a lukat) mert csak kifelé tud tágulni az egész rendszer.
Paco21-04-2005 20:34:59 // 3287
Jaja... Igazából hogy melyik oldalon kezd el buborékot fújni az csak a repedés mélységétől függ, amerre gyengébb az anyag arra tolja.....
Paco21-04-2005 20:33:39 // 3286
Ez alapján lehetne iraQi is :)
bb1821-04-2005 20:30:54 // 3285
bocsi igazad van azért Q. :-))
Paco21-04-2005 20:14:36 // 3284
Majdnem. Qvaiti :)
bb1821-04-2005 20:11:19 // 3283
nekem a valwoline katalogus a 33 hoz megfelelő: turbo-v 10w40 jó: durablend 10w40 legjobb: synpower 5w40 est ir. kivétel 1.7 veloce 1987-94, 1.7 16v 4x4 1991-92, 1.7 16v sportvagon 1990-94. ezekbe a turbo-v 10w40 kevés de a többi tuti. tehát a legjobb az 5w40 ami kellhet.
granturismo21-04-2005 19:20:17 // 3282
Ádidi 10W50 biztos az? Nem hallottam még ilyet. Ez van a kezelési utasításban?
bb1821-04-2005 19:02:00 // 3281
a q8 is komoly cég csak nem tudom azt hol gyártjak vagy csomagolják. amugy asszem iraki.( valwoline-t minden start auto partnernél kapsz)
ÁdidiGaga (il hempescattore)21-04-2005 18:51:55 // 3280
bb18 köszi,de ragaszkodnék az 50-eshez. nem nagyon tolonganak a jelentkezők! :-( Q8 F1 tökszinthetik 10W-50 naon c..gány? 1970/lity van Miskócon is! :-)
bb1821-04-2005 18:01:00 // 3279
az olajos topicban irtam nehány értekezést erről
bb1821-04-2005 18:00:09 // 3278
én a valwolinban még nem csalódtam ( kg 8 éve forgalmazom is ) van egy marha jó olaja a durablend 10w40 jó benzin, diesel, gáz, turbós meg mindenbe ami megelégszik ezzel a teljesitmánnyel. akkor jó igazán ez az olaj ha un. vegyes géppark van mert elég egy félét tartani a raktáron (van egy diesel turbo nevü olajuk az ugyanez csak más csomiban, hogy legyen diesel nevü is) ha szereted keményen hajtani akkor a racing sorozatot ajánlom, de kopott motornál lehet hogy olajnyomás gondot okoz mert vékonyabb.
Robi21-04-2005 17:13:35 // 3277
Jaaa, hogy már be van töltve a gépsárkányba! Úgy már más a szitu. :)
Robi21-04-2005 17:12:18 // 3276
Azért a kukába ne dobd, de ne csak azért ne, mert veszélyes hulladék, hanem azért se, mert másnak még jó lehet. :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)21-04-2005 17:12:04 // 3275
bb18! thanx még 1x! az olajjal az a gond,hogy elvittem egy nagyszerelésre a verdát,k.baszott sokat kajtattam az alkatrészek után, odaadtam,gondoltam majd utánanézek az olajnak is amíg szerelik. aztán kórházba kerültem a vesekövemmel,szartam nagyívben az olaj-dologra. A szerelő persze nem állt le emiatt, cserélte az olajat ahogy hengerfej után kell. akkurátusan felcímkézte a motortérben is az olajcserét,onnan tudom,hogy Sunoco Marathon 10W-40. többet nem tudok róla elég csörgős a hangja. korábban Shell szintetikus 10W-40 volt benne,azzal nem volt gond.
bb1821-04-2005 17:04:46 // 3274
bocsi de ezzel még nem találkoztam, olyannal igen amikor belül megszakadt a szigetelő réteg, és a vásznas nyomástarto rétegen át kijött az olaj és kivül lett egy pupli a csövön az érdekes látvány!
bb1821-04-2005 17:02:37 // 3273
az olajra jobban lenne kajfer ha leirnád pontosan milyen teljesitménü api szerint, ill. biztos rajta van hogy mennyire szintetikus full, semi, half stb.
Paco21-04-2005 17:01:19 // 3272
Belül az anyag elöregszik, "felpikkelyesedik", és amikor megnő a fékfolyadék nyomása a folyadék behatol a két réteg gumi közé. Ez a felfúvódott gumiréteg egy szép kis dugót alkot a csóben.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.