Forum >> Alfasud-33
bb1805-05-2005 15:12:57 // 3571
amugy arégi 33-asok főtengelye pl. töbet birt mint az ujabbak mert kovácsolt és nem öntött acél. ( un.: süllyesztékes kovácsolás ) amerikai tuningolásnál a haverek a mai napig ezeket keresik nem az uj öntöttet.
bb1805-05-2005 15:10:34 // 3570
szerinte nem anyaghiba az oka inkább valamelyik ( a hozzávaló ) tőke szart be és amikor a két surlodo fél egyikének a felülete megsérül akkor rohamosan kezdik zabálni egymást. láttam már olyat is hogy a bütyök teljesen eltünt csak kör maradt. de ilyenkor már a tőke is kukás.
Viktor8505-05-2005 11:49:13 // 3569
Hi!
Nem tudja vki, hogy Sudnál hány kattanásnál kéne fognia a kéziféknek?
Eddig 3-nál fogott, és gondok voltak a fékkel, most 5nél fog és jónak tűnik.
Betétek+tárcsák még bőven jók, bowden nem tudom mennyire van megnyúlva.
pb_05-05-2005 11:25:03 // 3568
Ja a 3 kattanás az nagyon kevés, úgy már tuti, hogy befog. +próbálom, majd valahogy belőni, mindenesetre köszi az infot.
Robi05-05-2005 11:10:02 // 3567
Autodata szerint 3 kattanás. De ne felejtsd el, hogy egy 13 éves autóról van szó, valószínűleg már nyúlik a bowden, és az is lehet, hogy már egy utángyártott példány van a kocsi alatt. A legjobb, ha beállítod úgy, hogy éppen ne fogjon a fék. Ha utána be tudod húzni úgy, hogy megfogja az autót, akkor jó, ha nem, akkor bowden csere.
swan05-05-2005 10:18:17 // 3566
Pontosítom maga. Menjünk sorban:
1.Ez inkább olyan csörgés féle.
2.Nem torpan meg a gyorsításra.
3.Ha finoma adom a gázt nem csörög, ha hirtelen gyorsításra hajlamos csörögni, de mindkét esetben gyorsul.
4. Megtorpanás fulladozás nincs.
5. Morgás erölködés sincs.
6. Az viszont igaz, hogy terhelés hatására jön elő lepadlózom és csörög felpörög és abbahagyja.
pb_05-05-2005 09:12:06 // 3565
Hi!
Semmi gond. Ja pont hülyén jöttek össze a dolgok, aztán én is rájöttem, hogy sietnem kellene, mert a csavarbolt csak 5-ig van nyitva. Átküldöm mélben.
Igen most úgy kb. 5 kattanásig lehet behúzni. Mondjuk az is igaz, hogy a bowdenre már csak 1 két menetnyit lehet ráállítani.
granturismo05-05-2005 08:47:10 // 3564
Szia pb
Ne haragudj, de tegnap q.ra siettünk, mert a munkalapot 3/4 5-re ki kellett vinnem az asztaloshoz.
Add meg légysz a mobilszámodat te is hogy alkalomadtán tudjalak hívni.
Az 5 kattanás az jó, de az ötödiknél már jól meg kell húzni.
pb_05-05-2005 08:38:15 // 3563
Ez, azért így elég szubjektív.
pb_05-05-2005 08:36:07 // 3562
Pontos nevet és címet, esetleg telszámot nem tudsz? Mit takar az, hogy jobb, mint a gyári?
KisP05-05-2005 07:28:50 // 3561
Adam: Hát én se tudom miért lett ez ilyen.Mitől koptak el a tengelyek ilyen hamar én is csak az olajra gyanakszok,mikor megvettem akkor is kevés volt benne az olaj.Női tulaja volt,ki tudja mikor cserélte az olajat benne....
Banya:be ám...
Barni14705-05-2005 01:45:19 // 3560
Olyanra állítod amilyenre neked teccik, csak ha kiengeded akkor a bowden laza legyen és ne fogjon be a fék. Valaki erősebbre állítja valaki gyengébbre.
pb_05-05-2005 00:42:19 // 3559
Nem tudja valaki, hogy 33-nál, hogy kell beállítani a kéziféket(hány kattanásra)? Valamiért 5 rémlik nekem, de 5-re beállítva, mintha már 1 kicsit befogna.
Barni14704-05-2005 22:51:33 // 3558
Sajnos ezt bebuktad :-(((
Adam04-05-2005 22:39:18 // 3557
az én boxeremben 260ezer km van, ugyhogy a tiedben vagy nem 110k kilóméter van, vagy az előző tulajd vallszeg nem nagyon cserélt benne olajat. szerintem.
KisP04-05-2005 22:35:36 // 3556
Alfabu:Köszi az együttérzést!:) És amúgy milyen az 1,6-ossal a gép?Mekkora változást észlelsz?
BB!Bíz isten megcsináltatnám a tengelyeket,csak egyrészt pesten van másrészt meg sokáig kellene várnom akkor az autóra. Kicsit elgondolkodtam ezen a tengely dolgon.Lehet te tudsz segíteni.Ezt a gyors kopást szvsz fémtani hiba okozhatta.Gondolok itt rossz hőkezelési eljárásra meg sok minden másra,ami egy kovácsolt tengelynél szokás.Gondoltam arra is,hogy még 10-20 évvel ezelőtt az olaszok nem a jó minőségű technológiai eljárásról voltak híresek,ezért ezeket a fémalkatrészeket gyenge minőségben gyártották le.Mennyire lehet valós,amit írtam?:)
Üdv
bb1804-05-2005 15:52:49 // 3555
namostan. csattog vagy csörög, esetleg morog? megtorpan avagy senem a gyorsitásra. van e különbség ha finoman adod a gázt vagy ha padlózod. mit csinál ? ha becsörög az lehet gyujtás ( előgyujtás ) és terhelésen jön elő inkább. ha a vákumdob átszakadt akkor általában hirtelen kigyorsitásnál ( pl. lámpától ) megtorpan és fulladozik, ha nem veszed vissza a gázt le is állhat, de ha finoman folymatosan adod akkor megy szépen. ha meg nem gyorsul rendesen csak morog, erölködik, az is lehet gyujtás is csak az inkább utógyujtás.
bb1804-05-2005 15:45:42 // 3554
XXII ker. szuper károly gépmühely. felszórják a tengelyt és jobb mint a gyári ( komoly ), amellett olyan bütyköt csinálnak rá amilyet akarsz.
swan04-05-2005 11:25:42 // 3553
Na most ez egy kicsit kinai nekem. Tehát a gyújtás nem megfelelősége miatt is csattoghat? Lehet ennek köze a vákuumos előgyújtás szabályozóhoz?
Alfabu-14504-05-2005 11:08:25 // 3552
Persze biztos kihagytam még egy pár dolgot a cserelistáról ami most nem jut eszembe!
:(
Ja meg sok pííz is ki lett cserélve a pénztárcámból kevésre!
:(
Alfabu-14504-05-2005 11:07:12 // 3551
Üdv sorstárs!
Sajnálom a gépet!
:(
Szóval a vezérműtengely ára kb 20/db. de lehet, hogy megúszod 18-ból, nekem most lett kész az autóm egy teljes motorgenerálon estem át, cserélték: a 2db vezérműtengelyt, a főtengelyt, felfúrták 1.6-ra mert szarrá volt kopva a motor, (a......... az előző tulajnak!), ugye akkor 1.6-os dugók, dugógyűrű, olaj, tömítéskészlet, csapágyak, szelepek rendbetétele, hidrotőke, és még egy kis váltó szerelés + a difit is cseréltettem, hogy nekem 90-nél ne 3000-et forogjon, mert ez nem valami ekonomi, ráadásúl én inkább városon kívűl használom a gépet.
swan04-05-2005 10:11:12 // 3550
Ez a kettős gyűrű megoldás tetszik.
KisP03-05-2005 21:30:46 // 3549
Sziasztok!
Képzeljétek,ma meg volt az autóm bontása.Hát elég érdekes dolgok derültek ki.Mint tudjátok,hidrotőke ciripelés miatt elvittem a szerelőhöz,hogy ugyan cserélje már ki a tőkéket.Ma szét lett szedve az autó és megdöbbenve láttam,hogy igazat mondott a szerelő srác, mikor azzal riogatott,hogy vez.műtengelyt is valszeg cserélni kell és igen saját szemmemel láttam,hogy mind két tengelyen két-két bütyök csumára le van kopva,de úgy rendesen.A 8 tőkéből 4 szar volt a többi se volt egy kimondottan jó állapotú.Volt olyan tőke ami beállt és nem forgott,mert megakadt és csak fel-le mozgott és úgy kopott meg.A kis szelepcsövecskéket (most nem jut eszembe a neve) szabályoztatni kell azok is kicsit megviseltek.Vez.mű tengely szimeringet is kell cserélni az se okés.Szelepszárszimeringek is már elhasználódtak,cserések lettek.Szinte egy teljes motorgenerál lesz,a főtengely kivételével szinte minden cserélve javítva lesz.
Megfordult a fejemben,hogy ezaz autó többet futott mint 110 ezer km,de sztem az nem lehet,mert a vezérműszíjak 105 ezernél lettek cserélve és azt mondták hogy azok még a gyáriak voltak,ha többet futott akkor annak már rég elkellett volna szakadnia.Vagy én nem tudom.Maga a motor még gyári állapotú volt,nem volt megbontva.Én arra tippelek,hogy esetleg szar olaj volt benne mindig és így szép sorban elkoptak a dolgok.A szerelőm szerint,a tengely ára 20k/db-ja kb. Nem tud nekem vki egy pontos árat mondani?Bontottról van szó.Csak tudjam mennyibe fog fájni nekem.
Hirtelen ennyi,várom,hog kész legyen már.:)
Ciao
Bandita03-05-2005 21:01:45 // 3548
Kezdő sztoriban gáz nyomkodásról volt szó, de akkor még nem lehetett tudni, hogy csak álló, vagy csak terhelés alatt lévő motor rekedt e be, spec én állóra gondoltam. A család szopel zasztrája egyébként így járt, és az menet közben is halható volt, és enyhe ménescsökkenéssel is járt : )))))
bb1803-05-2005 18:12:31 // 3547
a vezérlésnél a lendkeréken és elöl össze tudod nézni a jelet az a biztos, és utána nézd meg a vezérlést. elöl is kell hogy legyen jel.
bb1803-05-2005 18:08:43 // 3546
a vez szily sztem nem érzékeny a terhelésre. merthogy a lepadlozásbol ugy gondolom nem fordulat inkább terhelésfüggő
bb1803-05-2005 18:04:53 // 3545
a szimering körkörös mozgásra tömit. a karmantyu tömit hosszirányu mozgásra. ebböl is abbol is van un. kétajakos vagy dopla kialakitásu. ha lehet akár tegyél be kettőt egymás után szimeringből akkor a külső véd a kosztól. vagy akár egy filc gyürüt is lehet tenni védelemnek. sok megoldás van, igazából látni kéne. van ahol csak egy o gyürü van.
bb1803-05-2005 18:01:09 // 3544
lehet gyujtás ( állitás, jelado, vákuumdob stb ) vagy akár injektorcsucs is. ha terhelésnél jön elő inkább a gyujtás gyanus. ki kellene mérni. jobb könyvekben benne van a fordulat és vákuum szerinti előgyujtás érték is. vagy pl. olyan hiba ami miatt kényszerüzemmodra állt rá.
granturismo03-05-2005 16:06:12 // 3543
Sajnos az általános szimmeringeket nem tengelyirányú elmozdulás tömítésére készítik (a dupla tömítéséket általában hidraulikában használják). Autón a lengéscsillapítók és a szervokormánymű ilyen.
A váltórudazat kihajtásnál szintén tengelyirányú elmozdulás (is) van. A dupla zárógyűrű arra jó, hogy az egyik a kifelé, a másik a befelé irányuló mozgásnál tömít.
A sima egysoros szimmering nem tömít tökéletesen. A gyárban ezt szerelik be mert olcsóbb.
Persze az nagyobb baj, hogy nincs egy gumiharang a kihajtáson. Minden por, dzsuva odaszáll, lerombolja a szimmeringet.
Oda kell ügyeskedni valami gumiharmónikát.
pb_03-05-2005 14:46:27 // 3542
Nem még én sem cseréltem ki, de ha +teszem, ilyenre szeretném cserélni. Eddig a féltengely-kihajtás szimmeringjeit cseréltem, és a váltó hátsó részénél levő tomítésnél szüntettem + a folyást.
swan03-05-2005 14:32:21 // 3541
Neked akkor bevált ezek szerint.
pb_03-05-2005 14:31:03 // 3540
Sztem az ami odavaló, biztos, hogy nem bírja évekig. Erről a dupla hidraulika szimmerinről, pedig granturismo topictársat kérdezd, nekem is ő adta a tippet.
swan03-05-2005 14:20:00 // 3539
Mi az hogy "dupla hidraulika szimering"? A duplát még értem. Nem az van, hogy bemegy bótba oszt kapok egy odavalót? És az jó lesz évekig
M-GEGE03-05-2005 12:14:18 // 3538
Egyszer nekem is csöpögött valahonnan az olaj, szerelők azt sem tudták megállapítani, hogy honnan, ezt a rükverckapcsolót kicseréltették velem, de nem szűnt meg a próbléma. Nem tudtak mit mondani, elküldtek egy motormosásra, gondolták a tiszta motoron jobban látszik majd honnan származik az olaj. Mosás óta nem csöpög.
Valószínű a kicserélt alkatrésznél csöpögött, csak a felhalmozódott olaj csöpögött még amíg ki nem lett pucolva.
pb_03-05-2005 11:42:00 // 3537
Szimmering csere, GT kolléga mondott 1 tippet, hogy dupla "hidraulika" szimmeringet kell oda tenni.
swan03-05-2005 10:32:12 // 3536
Talált a váltó rudnál csöpög.
De a féltengelyek kihajtásánál is friss olajos, de a folt nem abból ered a kocsi alatt.
pb_02-05-2005 23:44:46 // 3535
Jogos az észrevétel, bár a fentebb/lentebb említett helyeken, néha szószerint csurogni szokott az olaj.
ÁdidiGaga (il hempescattore)02-05-2005 20:55:26 // 3534
Szia HGyuri! :-)
Köszi az együttérzést!
Abban bízok,hogy mivel csak a külső szíjat (jobb) kell "buzizni" ,talán elég lesz a hűtőventi+zsönerátor kiszedése és lehet felülről is matatni.
Egyébként meg a manual (tudom,sok hülyeséggel együtt) szintén csak a venti kiszedését írja.
Holnap reggel minden kiderül :-) ( remélem,nem :-( )
M-GEGE02-05-2005 20:47:34 // 3533
+ ahol van rükverc-kapcsoló
HGyuri02-05-2005 20:32:33 // 3532
ÁdidiGaga:
Sajnálom, hogy mi történt a cousinnal.
Nekem most cseréltek szíjat, és szerencsére ott voltam, így a következő a helyzet:
Hűtőt sajnos ki kell szedni, a pajzzsal, a ráccsal, és a szíjtakaró fedéllel együtt. Akkor elölről hozzáférsz, és pont szemből látod a jeleket.
swan02-05-2005 10:37:31 // 3531
Ok! Majd ezekre koncetrálok főleg csak jusak már fel az aknára_!! De sztem ez hátrébb van mint a féltengelyek.
pb_02-05-2005 10:35:14 // 3530
A váltón van 1 pár hely, ahol szeret folyni az olaj:
- féltengely csonkok
- váltórudazat "bemeneti" szimmeringje
- dekni
swan02-05-2005 10:24:28 // 3529
Hát igen valszeg igazad van. Még nem tudtam alámászni, mert foglalt az akna. De arrébtoltam a kocsit és az orrától tobb mint egy méterre most is ott az olajfolt. Mivel a motor nem nyúlik be annyira ezért gondolom, hogy váltó. Majd ha látom alulról többet tudok.
pb_02-05-2005 10:14:24 // 3528
A váltóból is szeret folyni az olaj.
ÁdidiGaga (il hempescattore)02-05-2005 09:55:15 // 3527
GT!
Köszi a segítséget!
Pontosan emiatt
(nagyszámú verzió) inkább visszaviszem és megvárom.
Most hívtam a szerelőt,holnap reggel Mezőcsát.
(+ olyan is lehet,hogy itthon alkatrészért kell mennem:
+1 nap mire megjön ,busz/bicikli, meló is szarásig van)
"7. Durva vezetési hiba (pld. 120-nál 4 helyett 2-be)"
na ilyen nem volt,mint tudod a 33mal nem egy öröm a váltás
(meg főleg lassú) ,úgyhogy többnyira csak kapaszkodtam a kormányba a szerpentinen
Köszi a segítséget!
Pontosan emiatt
(nagyszámú verzió) inkább visszaviszem és megvárom.
Most hívtam a szerelőt,holnap reggel Mezőcsát.
(+ olyan is lehet,hogy itthon alkatrészért kell mennem:
+1 nap mire megjön ,busz/bicikli, meló is szarásig van)
"7. Durva vezetési hiba (pld. 120-nál 4 helyett 2-be)"
na ilyen nem volt,mint tudod a 33mal nem egy öröm a váltás
(meg főleg lassú) ,úgyhogy többnyira csak kapaszkodtam a kormányba a szerpentinen
swan02-05-2005 09:20:39 // 3526
DE van a jó hírem is :(
Most hétvégén meg a az olaj kesdett el csöpögni valahonnan. Csak még nem tudtam behatárolni honnan. Motor-váltó-szervó valamelyik a háromból. A motorra tippelek mert most utána kelet tölteni egy kicsit és eddig nem fogyott. A szervó meg valahol eddig is engette de az nem volt vészes.
granturismo02-05-2005 09:16:50 // 3525
1. Szíj vagy a feszítő gyári hibás volt.
2. Rosszul lett megfeszítve a szíj.
3. A feszítő csavarmenete meg van szakadva.
4. Valamelyik vezérműkerék fogazata kopott.
5. Valamelyik vezérműkerék elmozdult a tengelyen.
6. Valami beleesett a burkolat mögé amit elkapott a szíj.
7. Durva vezetési hiba (pld. 120-nál 4 helyett 2-be)
Ez lehet.
ÁdidiGaga (il hempescattore)02-05-2005 09:13:12 // 3524
GT+: a Bükkben csaptuk a kavicsot egymásnak,esetleg az lehet!
lebontás nem jácc,arra nincs időm/segítségem.
Akkor inkább holnap "lebiciklizek" a szerelőhöz,úgy is meg kell várnom,
legalább én is nézem,mi van.
Mondjuk ő már a telefonba fikázta a Dayco szíjat ,remélem nem abban merül ki a szerelés,hogy "én ugye megmondtam".
Nem így ismerem 1ébként ,meg azt én is látni fogom ,hogy hibás a szíj avagy nem!
Na felhívom,aztán meglássuk!
swan02-05-2005 09:13:03 // 3523
Na ezt kipróbáltam és nem hallom a hangot.
swan02-05-2005 09:12:05 // 3522
Na ezt a rugdosást is ki fogom próbálni, de sztem nem a a hővédő. Bár az lenne. A kuplunk pedig tudom, hogy zörög. Már nem az eredeti van benne. És alapjáraton halhatóan zörögnek a rugók. Ha megemelem a fordszámot, vagy benyomom a kuplungot akkor elhalgatnak. Mondták, hogy utángyártott kuplungoknál ez előfordul. Én is szívesen behatárolnám, hogy honnann a csattogás, de ha csak menet közben hallom akkor nehezen tudok belefeküdni a motorba halgatózni. :))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
5
Guests5
447
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?