Forum >> Alfasud-33
kando.14-11-2006 21:27:37 // 24371
Kollega, majd tud másolni nekem, meg esetleg az újra közétek visszatérő Tomee kolléga részére is,mert ez esetben a t. cartárs eltekint a még meg nem kapott Tibi csokitól :-))
pb_14-11-2006 21:04:17 // 24370
Én úgy próbálnám, hogy befeszítenék a lapátok közé 1 csavarhúzóval(esetleg valami pajszerfélével), aztán adni az anyának 1 csillaggal. Lehet, hogy lesz a lapáton/okon külsérelmi nyom, de után azt vissza1engetném.
Gery8314-11-2006 20:38:26 // 24369
"Én ezt nem is értem, mit képzeltek amikor ezt tervezték..."
- Ez egyike azoknak a dolgoknak, amire sohasem fogsz rájönni, pedig oly
egyszerű a magyarázata: német...
Face14-11-2006 19:58:47 // 24368
Igazából a szíjtárcsára lett volna szükségem róla...de az előbb szomorúan kellett konstatálnom, hogy mások a tengelyméretek a 65A-s 33 generátoron (amin sérült a szíjtárcsa) úgyhogy nem lehet átteni... Viszont a kérdés, továbbra is érdekelne, már csak tudományos érdeklődés miatt is... :DD, hogy a piklibe nyitják ezt ki ha vki fel akarja újítani???? Én ezt nem is értem, mit képzeltek amikor ezt tervezték...
Gery8314-11-2006 19:49:52 // 24367
Látom ráérsz.. :DDD
Face14-11-2006 19:48:07 // 24366
Vicces fiúúú... ;) :DDD
Gery8314-11-2006 19:46:14 // 24365
Oh... mégegy: Vigyázz, ne sértsd meg a lapátokat! :DDD
Gery8314-11-2006 19:40:03 // 24364
Face14-11-2006 19:31:49 // 24363
Face14-11-2006 19:16:47 // 24362
Kollégák, hogy lehet kinyitni a Sud/Sprint bosch generátor tengelyén lévő nagy csavart ami a szíjtárcsát rögzíti??? Itt nincs a tengely végében se inbusz furat se semmi(mint a 33-én) amivel ellent lehetne tartani... Ha meg befogom a szíjtárcsát, vagy a ventilapátokat satuba tuti sérülni fognak mert elég durván oda van nőve sztem az anya a tengelyhez.. :((
ingegnere13-11-2006 11:16:30 // 24361
Tomee
Előszöris gratulálok, másrészt köszönöm, hogy nem nekem kellett megvennem a típust.;-)
A szelephézag állítást a képek alapján a következőképpen tudod elvégezni:
Leszipkázod a vezérműházból a olajat egy fecskendővel
A vezérműtengelyen mindegyik tőkénél van egy furat.
Oda megfelelően leköszörülsz egy 6-os vagy 5-ös imbuszkulcsot és azzal tudod állítani a szelephézagot. (Általában az imbusz hosszával van a baj, nem tudod bedugni a tengely furatába és ráfordítani a tőkére, ezért kell megkurtítani.)
Hézagot beállítod és jó lesz a szelephang.
Az a kis kimarás gyárai, azzal gátolod meg, hogy elforogjon a tőke, hogy oda bedugsz valamit.
Nekem így sejlenek fel a szelepállítás munkálatai,szerintem ezzel is így lesz.
Olajat cserélj, mert ez már inkább kátrány.;-)
Amúgy jó kis gépnek tűnik.
pb_13-11-2006 09:02:47 // 24360
Tudod, hogy én nem értek hozzá.)) A vákuummérő vízzel megy, de azt majd nem velem kell +beszélni. Egyébként vízzel műxik, a sör szigorúan belső használatra való.
kando.13-11-2006 08:33:48 // 24359
Záros határidőn belül szeretném :-)))
De persze ehhez kellene majd a Te segedelmed is, meg a csoda vákuumhangoló cél kézikészülék is (sört hozok a műszerhez ;-) ).
pb_13-11-2006 08:12:44 // 24358
Elképzelhető, hogy szükség lesz rá. Jó pénzért hajlandó vagyok +vállni tőle.))))
pb_13-11-2006 08:11:37 // 24357
Mikor lát6juk, amint alázza a IE p4-eket?)))))))
pb_13-11-2006 08:10:14 // 24356
Tulképp a szelephang miatt szeretnéd szét szedni? Sztem(bár még nem volt szerencsém korongos boxerhez), úgy kell tovább haladni, hogy vezműházból ki kell venni a tengelyt, ehhez le kell bontani a vezérlést. De, ha ott van az ember célszerű levenni a hfejet, és becsiszolni a szelepeket, szelepvezetőket ellenőrizni, ill a veztengelyeket is. De elképzelhető az is, hogy szimplán 1 olaj csere is segítenie a problémán.
Tomee13-11-2006 08:02:32 // 24355
Fogalmam sincs, lehet.. de jó fej gyerek ez a pb_, ha kellenek, biztos meg tudunk egyezni :)
kando.13-11-2006 07:44:17 // 24354
Azok a kis fekete korongok, amiket eladtál pb_-nek, esetleg nem kellhetnek most ? :))))
kando.13-11-2006 07:37:52 // 24353
Mondtam amit mondtam, kaptam tanítást innen is meg onnan is.. :-PP
azért én még kacérkodnék carburetto permanenttel... :)))
Tomee13-11-2006 01:00:52 // 24352
És innentől szerinted merre tovább, úgy értem, merre haladjak a probléma orvoslásának érdekében?
Előre is köszi a segítséget!
ui: ha segítesz, lemondok a Tibi-csokiról :D
Whiteskull12-11-2006 19:41:07 // 24351
Igen van! Négy darab gyönyörűséges porlasztó! :DDD
pb_12-11-2006 19:37:42 // 24350
Az nem a szelep lesz(2. kép), hanem a korong.
pb_12-11-2006 19:20:36 // 24349
Na igen, ami nincs azzal nem lehet baj, viszont nektek van más helyette.)))
Whiteskull12-11-2006 19:16:16 // 24348
Szerintem neki sincs baja vele, meg nekem se. :)))
Főleg így, hogy nincs is. :DDDD
pb_12-11-2006 19:04:37 // 24347
Má megint az injektorral van bajod?)))
pb_12-11-2006 19:01:15 // 24346
+ valamilyen pasztát is kellene venni, és bekenni a tömítéseket, mert valószínűleg 1 rövid idő után újra elkezd majd szivárogni.
Ferke12-11-2006 15:45:55 // 24345
Bocs, valszeg hülyeséget mondtam, a unix külön cikkszámo hozza, tehát téééleg más lehet. Lényeg, hogy pl unixnál van: cikksz:802023 Ár: 410 Ft /db
Ferke12-11-2006 15:42:55 // 24344
A szelepfedél ugyanaz, mint az 1.5-nél, tehát a szelepfedél tömítés is ugyanaz lesz. Sztem 1-2 ezer ft.
kando.12-11-2006 15:13:49 // 24343
Nem tudnék segíteni ?
Én meg munkát keresek, tudod miért.. :(
Jól jönne valami kiegészítés, hogy letudjam a spídert mihamarabb... :)
[megértem, hogy már unod, ismerős szitu azért nekem is, még az erőműből.. meg most ugye itt ez a szép új gép, vele is kéne foglalkozni, meg élvezni ;-) ]
Tomee12-11-2006 15:11:55 // 24342
Hát még én hogy remélem! :D Kezdem unni a sok melót..
kando.12-11-2006 15:09:25 // 24341
Én nemsokára megyek pestre, tegnap pedig vártalak, hiába...
Remélem, jövő héten lesz időd.. :)
Tomee12-11-2006 15:03:49 // 24340
Fene tudja, leszek-e ICQ-n, elég sok dolgom van még mára.. :(
kando.12-11-2006 15:02:42 // 24339
Szerintem hétfőn kérdezd meg granturismot vagy pb_-t, meg tudják mondani, kapható-e, de szerintem igen.. Végül is boxer motorral van ez is :)
icq-n nem leszel ??
Tomee12-11-2006 14:52:30 // 24338
Kérném a nagyérdemű szakvéleményét! Az alábbi két képen látható, hogy hogyan néz ki most a cucc, a második képen az egyik szelepre közelítve. Ennek a felső oldalából egy darabka ki van "harapva", lehet kopva.. vagy annak a résznek onnan hiányoznia is kell?
A szerintem egészségesek (= a többi) így néz ki:
A szerintem egészségesek (= a többi) így néz ki:
Tomee12-11-2006 14:48:20 // 24337
33-ashoz nekem sem volt gond, kaptam hozzá mindenféle alkatrészt. De ennél már kevésbé vagyok bizakodó, ez a 33 elődje ('72 - '84).
kando.12-11-2006 13:58:04 // 24336
Hja, nincs benne semmi fölösleges elektronyos kacat, meg injektorok meg ilyenek.. :)))
Egyszerű mint a faék :-PPPP
Sanyi12-11-2006 13:54:43 // 24335
Mikor nekem kellet a 33-hoz bementem egy szimpla autósboltba és kapásból a kezembe nyomták!
Tomee12-11-2006 13:52:14 // 24334
Ja már értem, csak nekem pont az tűnt fel, hogy a 33-ashoz képest milyen jól hozzáférni :) Tömítést merre lehet kapni ilyen régi autóhoz? Bár nem tudom, de nem hinném, hogy szinte mindenhol készleten van..
Ferke12-11-2006 13:36:37 // 24333
Így képról nézve sztem rögtön vegyél szelepfedél tömítéseket is, mert tisztán látszik, hogy körülötte csupa olaj, tehát már most rosszak. Ha már leszeded, mindenképp cseréld, pláne hogy visszarakva az állapotuk csak rosszabbodhat.
Ferke12-11-2006 13:32:27 // 24332
Helló! Úgy értete Ws, hogy ott, alul! Igen, azok azok, amiket lefényklpeztél!:)
Face12-11-2006 12:17:38 // 24331
Mindenesetre ha már nekiállsz , érdemes relésíteni pár dolgot .ezeknek a sudoknak/sprinteknek alapból elég gyengen/alul tervezett elektromos rendszere van...Holnap scannelem a Sprinteseknek igért felokosított komplett kapcsolási rajzomat is, sztem azt is nézd majd meg; 99%-ra ugyanaz a kiindulási alap mint a sudnál. :))
Tomee12-11-2006 12:09:18 // 24330
Tomee12-11-2006 12:07:25 // 24329
Előre is 1000 köszönet!
Villamosmérnök hallgatóként azért bízok benne, hogy előbb-utóbb sikerül gyári-közeli állapotba hozni a gép elektromos rendszerét, szerencsére azért nincs túl sok helyen gányolva.
Ilyenkor azért mindig felsejlenek bennem a Trabantos időr, annak a komplett kapcs.rajza ráfért egy A5-ös papírra :D
Face12-11-2006 11:50:01 // 24328
Hát igen ez a szokásos történet... jó szórakozásnak nézel elébe ;)
Holnap scannelek neked kapcsrajzot melóhelyen. :)
Tomee12-11-2006 11:49:31 // 24327
Hmm.. ha a szelepfedél alul van, akkor mi van felül? Mindjárt lefutok és csinálok egy képet, hogy mire gondolok!
Whiteskull12-11-2006 11:40:18 // 24326
A megbontás nem vészes, csak elég nehéz hozzáférni, mivel oldalt ven lent. A tömítés meg lutri. Ha nagyon oda van égve, akkor lehet, hogy szétszakad.
Tomee12-11-2006 11:38:55 // 24325
Ezek szerint az otthoni megbontás nem vészes? Itt most arra gondolok, hogy nem ugrik ki 1000 apró rugó mindenfelé, ill. hogy vissza lehet-e tenni a jelenlegi tömítéssel?
Whiteskull12-11-2006 11:37:01 // 24324
Hát ha csak hézagot kell állítani, akkor otthoni beavatkozás esetén nem kell a pénztárcába nyúlni. Szerelőnél ugye a munkadíj az bejátszik. Az enyémnek is van valami szelephangra hasonlító kopogása, de nem az volt a hiba.
Tomee12-11-2006 11:36:59 // 24323
Segítségeteket kérném még abban, hogy '83-as 1.2 Alfasudhoz kinek van bármiféle leírása, gépkönyve. Leginkább az elektromos rendszer kapcsolási rajzára lenne szükségem, ugyanis egy-két dolog nem épp az eredeti megoldással működik (ha működik :) ) benne!
Előre is köszi!
Tomee12-11-2006 11:34:25 // 24322
Barátaim az Úrban!
Lenne egy kérdésem, mégpedig a szelepfedél (legalábbis szerintem az:) ) megbontásával kapcsolatban. Az alany egy '83-as 1.2-es boxer. A kérdés pedig, hogy van-e értelme otthon megbontani és ha igen, mi(k)re kell figyelni a művelet közben? Van ugyanis egy kis szelephangja a gépnek és szeretném megnézni, lehetőség szerint javítani a rendetlenkedő szelepe(ke)t. Továbbá szívesen hallanék egy-két tippet, hogy kb. mekkora anyagi vonzata van a hibaelhárításnak mind otthoni, mind szerelő általi javítás esetén. Tudom, a pontos hiba ismerete nélkül erre nehéz válaszolni, csak a nagyságrendre lennék igazán kíváncsi.
Előre is köszi a válaszolóknak!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
537
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?