Forum >> Alfasud-33

kando.25-11-2006 19:27:02 // 24721
Itt a bökkenő.. én ezt magam végezném legszívesebben, de nincs hozzá berendezés. Értelme viszont tényleg van, főleg, ha hosszú távra tervez az ember a gépével. Azt viszont nem tudom, gyárilag is volt-e ilyen, de valószínűleg nem, vagy csak a későbbi típusoknál vezették ezt be (az üregvédelmet). (?)
granturismo25-11-2006 19:17:00 // 24720
Az bizony igaz, csupasz lemezig kell mezteleníteni a kasztnit úgy lehet alapos munkát végezni. Az iparosoknak vannak ilyen hosszó benyomó csöveik amit feldugnak a hosszú járatokba útkösésig, elkezdik nyomatni az anyagot és közben fokozatosan húzzák kifelé a csövet. Ezzel a módszerrel elég alapos minkát lehet végezni. Illetve csak a szerelő alaposságán múlik milyen minőségű a munka.
pb_25-11-2006 18:44:24 // 24719
Az a nagy baja a dolognak, hogy jócskán le kell hozzá bontani a kasztnit. Ha az ember komolyan gondolja az autó +tartását, akkor érdemes vele elszöszölni, de sajnos így is fognak maradni csupasz lemez részek.
granturismo25-11-2006 18:07:05 // 24718
Valamit azért ér. Bár az elsődleges az alvázvédelem, mert a kasztni fő ellensége a só, az meg kívülről jön ugyebár. Az üregvédelem a lecsapódó nedvesség miatt jó, mert az autó belsejében a pára mindig a leghidegebb ponton csapódik ki ezek pedig a viszonylag elzárt üregek lemezfelületei ahová a fűtés melege egyáltalán nem jut el.
Face25-11-2006 17:56:51 // 24717
Persze, én is így gondoltam.. :))) De tényleg érdemes? Megéri az adott plusz költséget/szöszögést?.. főleg ha alapból olyan gyenge minőségű maga a kasztni alapanyaga mint a Sudoknál/Sprinteknél?
granturismo25-11-2006 17:43:00 // 24716
Ezt egy rendes karosszéria javítás, felújítás UTÁN érdemes megcsinálni nem helyette.
Paco25-11-2006 15:01:32 // 24715
Srácok ismer valaki olyan műhelyt itt BP-n ahol Heli-coil menetfelújítást csinálnak?
Face25-11-2006 12:43:43 // 24714
Van értelme ennek a dolognak? Vagy csak csók a halottnak? Pár éven belül úgyis biztosan aktuálissá válik egy alapos kasztni rendberakás nálam... nem lett túl jó minőségű amit az előző tulaj alkotott 3-4 éve a Sprintemen kasztnizás ügyileg sajnos... :(
ÁdidiGaga (il hempescattore)25-11-2006 12:19:37 // 24713
hibajegyzék a 24721 sz. hsz-hoz: osz = oszt az = azt
ÁdidiGaga (il hempescattore)25-11-2006 12:18:27 // 24712
na osz minek neked kettő??? cserélgetnéd a két kocsi között az IS! ;-)
pb_24-11-2006 23:04:26 // 24710
Van még pár gép ott, amit, ha +néz az ember lefordul a székről.
ÁdidiGaga (il hempescattore)24-11-2006 21:15:38 // 24709
sziasztok! megjöttek az alkatrészek és Vincve cartárs segítségével már haza is vittük őket. végül is nem szaroztam,vettem egy pumpát is... (a hűtőrendszerből gyakorlatilag a csövek maradtak ; ha lúd,legyen kövér, meg hát a francnak sincs ideje tömítéseket vagdosni! :-) kando: ma gondoltam,hogy Vincétől kiszállva észrevétlenül magammal viszem a Recaro-t is,hátha nem veszi észre! :-)
Paco24-11-2006 21:01:56 // 24708
A Dinitrol egy neves alváz- és üregvédő anyagot gyártó cég.
granturismo24-11-2006 21:01:08 // 24707
Üregvédelem.
Gery8324-11-2006 20:55:44 // 24706
Ez sztem valami gyantaszerűség, üregvédelem.
Face24-11-2006 20:54:00 // 24705
Találtam egy érdekes dolgot egy holland alfás fórumon... de nem teljesen tiszta hogy mit is mutatnak a képek... Valami rozsdásodás elleni védelem, dinitrol-os kezelés.... Miez, nem tudja valaki?
link

Egy kép előzetesben: :)))
Gery8324-11-2006 20:52:05 // 24704
De még csak a szellemi háttér kezd megszületni, az anyagi még messze nincs sehol...
Gery8324-11-2006 20:51:27 // 24703
Ráéreztél! :D
granturismo24-11-2006 20:50:16 // 24702
Turbósítás lenne itten a cél?:-)
granturismo24-11-2006 20:49:37 // 24701
A kisebb és a nagyobb ccm között a löketkülönbséget az adja, hogy a 2 főtengely nem egyforma, a hajtókarcsapok kiállási mérete a főtemgely hosszanti középvonalától a főtengelyből eltér. Meg gondolom a dugattyú nemcsak átmérőben tér el hanem a csapszegfurat és a dugattyútető közötti távolság is más. Mivel maga a motorblokköntvény megintcsak teljesen egyforma.
granturismo24-11-2006 20:38:46 // 24699
Hát én nem tudom, ez dokumentációban nem szerepel mert nem szabatos mérete a motorblokknak Miután a hajtókar eleve nem egyenes a teljes hossz tulképp nem is számít. Még azt is el tudom képzelni, hogy a hajtókarok így méretben nem is térnek el egymástól. Illetve ebben szinte biztos vagyok.
Gery8324-11-2006 20:15:10 // 24698
Épp tárgyalok egy sráccal, a cél a kompressziócsökkentés lenne, ezért kéne a két hossz, hogy lehessen számolni a csere esetén fellépő kompressziócsökkenést.
granturismo24-11-2006 20:00:12 // 24697
Meg kell mérni. Én is azt csinálnám csak nem vagyok otthon. De miért kell?
Gery8324-11-2006 19:54:49 // 24696
De hol lehetne utánanézni? Fontos lenne!
Gery8324-11-2006 19:54:18 // 24695
Gondolom csapágy... Nem az én képem, csak figyelemfelkeltés céljából szúrtam be! :D
granturismo24-11-2006 19:53:01 // 24694
Kapásból nem tudom de a löket az 1.3 nál picit több mint 67mm az 1.5 nél 72mm. A kék dobozban mi van?
Peta24-11-2006 19:52:40 // 24693
Mindenkinek köszönöm szépen. az 155-öm nevében is.
Gery8324-11-2006 19:23:48 // 24692
Sziasztok!


Meg tudja nekem mondani valaki, hogy milyen hosszú az 1.3-mas illetve az 1.5-ös 8 szelepes motorok hajtókarja?
Fontos lenne !
Köszi!
VinceP4 (Il capitano)24-11-2006 18:49:32 // 24691
Igen, mindig vannak olyanok, akik úgy gondolják, hogy a használtautó eledásakor visszakaphatják a rá költött pézt. :)) de az is lehet, hogy csak úgy feltette. hátha bejön. Vittorio is így csinálta. Nem is vették meg, bár nem is nagyon akarta akkor eladni. Az enyém jobb vétel volt 130-ért. :))
bb1824-11-2006 18:08:39 // 24690
szasz kando ! irtam mailt vissza.
kando.24-11-2006 15:51:58 // 24689
Ööö én átvenném szívesem :-PPP Ejnye, hát összetörted szegény Uno-t ?
Scott24-11-2006 15:29:05 // 24688
Háát. Sok a meló, meg egyéb elfoglaltságok. Arról nem is beszélve, hogy 3 hete megtörtem az Uno elejét, amiatt is rohangáltam. Ha hazaérek mostanság be sem kapcsolom a gépet, néha kezd gép undorom lenni. Az autóm sem láttam már 3 hónapja, lehet Ferke már el is passzolta :)
granturismo24-11-2006 15:20:11 // 24687
Csatlakozom a kérdezőhöz.:-)
kando.24-11-2006 15:15:24 // 24686
Magával mi újság ? Régen láttam már, erre fele is, meg élőben is.. :)
kando.24-11-2006 15:10:28 // 24685
Elvileg tag itt, ott van az alfaamorés cím a képen..
Scott24-11-2006 15:09:53 // 24684
Azért mondom :)
kando.24-11-2006 15:06:35 // 24683
Mintha ez lett volna Kaposújlakon is... Kicsit drága.. :)
Scott24-11-2006 15:00:26 // 24682
Skacok, ez kié lehet ? A srácnak elgurult a gyógyszere : AR33
Laci 146 1.9 jtd24-11-2006 09:23:55 // 24681
Hello Mi a hejzet a géppel megy a hármas henger?
pb_23-11-2006 15:48:46 // 24680
Akkor ezek szerint a víznek is kellett fogynia, elég szépen.
granturismo23-11-2006 15:47:11 // 24679
Hát a vízpumpához elvileg járna ha nincs akkor ki kell vágni. Dipából pld. egy építésznek csak akad otthon:-)
ÁdidiGaga (il hempescattore)23-11-2006 15:45:18 // 24678
viszont: vízpumpatömítés van külön? a termosztátbetéthez adtak egy doboznyi tömítést,közben meg 1 kell alá...
kando.23-11-2006 15:37:32 // 24677
Kár, az van nekem tartalékban...
kando.23-11-2006 15:33:16 // 24675
TD-é nem jó bele ?
granturismo23-11-2006 15:22:43 // 24673
Remélem a pumpa túlélte a kiszerelést.
ÁdidiGaga (il hempescattore)23-11-2006 15:21:20 // 24672
hi! fejlemények: délelőtt a cízpumpa végre kiszabadult,de nem valószínű,hogy cserés lenne. Fémlapátos és semmi baja, leszámítva a kiszerelés közben kapott "nyakasokat". viszont a hűtőt átvittem a szemben rendelő hűtőshöz és alaposabban megnézve látszott,hogy azért megyűrte szépen a csatornákat a vonóhorog egy helyen, tizenX-re taksálták a javítását ,nem is lenne kész csak valamikor a jövő héten, úgy döntöttem veszek inkább egy másikat. (ha úgy vesszük,nullszaldós a buli :-( a károkozó által adott pénz+ a pumpára szánt lóvé = új hűtő. jó kis tanulópénz lesz...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.