Forum >> Alfasud-33

Thomika20-06-2005 12:51:45 // 4371
Mikor cseréltél olajat?? Vagy ezt is mesélted pénteken?? :)))))))) mindenesetre az jó ha most nem kér belőle olyan sokat! Meleg van és így biztosan jobb neki a hígabb olaj...
pb_20-06-2005 09:43:19 // 4370
Érdekes, pont fordítva szokott lenni.
norbee20-06-2005 09:38:06 // 4369
'stét! :) Andorka: az élet apró örömei... :))) Kérdés: Látott már valaki olyat, hogy a 15w40 motorolajat eszi a kocsi, a 10w40-et meg nem? Ráadásul nem is koszolódik?
pb_20-06-2005 08:33:52 // 4368
Papírokkal kb. olyan 80-100k környéke, anélkül pedig sztem a fele. Váltóval 1ütt mondjuk 1, 15, max 20k-val több.
Rumi20-06-2005 00:09:15 // 4367
még egyszer megkérdem aztán hagyom-nem fenyegetés szoval mit gondoltok mennyit ér, menniyért lehet eladni, menniért nem sok venni, azaz mennyibbe kerül egy 91-es óra szerint 120at futott 1.7 16V-s motor?
krisz3319-06-2005 23:02:45 // 4366
bezzeg amikor én kerestem Sprintett tavaly sehol nem volt ,romák akartak egyet rámsozni elég nagy felujitás lett volna de a fö baj az volt hogy a papirokal is tré volt ,nem baj igy lett 33as :))
remete19-06-2005 22:26:17 // 4365
Adok-veszek topicba nézzetek be, megnéztem egy Sprintete Pécsen, ami 60000 HUF-ért elvihető... jobb volt, mint vártam: 2005-06-19 21:48:55 // 3325 számú hozzászólást keressétek! Üdv!
Andorka19-06-2005 20:29:12 // 4364
Nokérem, megérkeztem. hétvégén cirka 800km-t utaztam, ebből kétszer zsinórban 300km fölötti távokat. A tanksapkát lazán illesztve raktam fel, és láss csodát, a motor szépen forgott, nem dadogott, nem lett 3 hengeres. Tehát ki merem jelenteni, hogy a probléma megoldódott, most már csak a levegőztető csövet kell kitakarítani/cserélni. A gyújtás ezek szerint OK, a problémát az üzemanyagellátás hibája okozta! Case closed! Andorka, mythbuster:)
Paco19-06-2005 08:44:25 // 4363
Halesznak a gépén nullkilométer óta szól a benyapumpa de azzal tudtommal még sosem volt baja... :)
granturismo19-06-2005 06:27:30 // 4362
Persze a benzinszag az probléma, de akkor gáz, ha hátul bejut az utastérbe. Elvileg a 146-on ez nem fordulhat elő, mert minden alkatrész kívül van elhelyezve. Ha a tápszivattyú zúg az önmagában nem gond a 33-on pld. kicsit hangosabb, mert külön van szerelve a 146-on a tankba van süllyesztve. A 33-on zizegő hang van a 146-on ha előre döntött ülésekkel utazol akkor egy kb. 1kHz-es nagyon halk sípolást hallasz. Szóval önmagában ha hangja van az nem baj az jelzi a közelgő problémát ha hangosodni kezd a dolog.
pb_19-06-2005 01:11:39 // 4361
De 1 problémát okozhat sztem, benzinszagot, hosszú úton, az elég kellemetlen. Ha a tápszivattyú(AC) zúg, az annak a jele, hogy be fog szarni? Ja visszament a régi helyére, ezúttal a saját lábán. Holnap talán lesz még 1 légtelenítés.
granturismo18-06-2005 12:59:26 // 4360
Bandita A miénk Delco Rochester Nem Bosch rendszer. A K jetronioc az már elavult. Még az ML 4.1-nél is régebbi. De ettől függetlenül az elv ugyanaz mint a Tiéden.
Bandita18-06-2005 10:40:51 // 4359
Lehet, de a tied nem motronic, hanem K jetronic, vagy valami ilyesmi. A kép konkrétan 164 V6 TB könyvből származik, ML4.1-es rendszer van azokban is, mint az 1.7 16V-ben.
granturismo18-06-2005 09:44:59 // 4358
Na ezért vetettem fel, hogy milyen problémát okoz ha nem működik jól ez a rendszer. Valszeg semmilyet. Látom az autód megint a Török F. utcai oldalon van:-)) Pénteken integettem a Boxidnak.:-) Próbáld megint légteleníteni. Jön újra levegő? Banya A miénk nem ilyen.
granturismo18-06-2005 09:37:31 // 4357
Igen gondoltam is rá, hogy kellene még írnom hozzá még pár dolgot ,mert így eléggé foghíjas a dolog.:-)
pb_18-06-2005 01:16:56 // 4356
Úgy látszik a bontószökevényemmel, akkor +int probléma van, mert mióta nálam van sose szisszent, mikor levettem a tanksapkát. Még akkor sem, amikor bő 1/2 év után levettem a minap, inkább csak a zár volt berohadva. Pedig boxer, injektoros és katalizátoros(volt, most már csak papíron) is. Viszont benzinszag az nincs. Sőt a benzinpumpám is állandóan zúg, pedig amikor kiürül a tank mindig fullra tankolom. Viszont mindezek ellenére, a menetteljesítményekkel sosem volt problémám, akár 7k-ig, esetleg fölé is lazán kiforog. Viszont 1 kérdés hátha tudja valaki: féklégtelenítés, +felelő sorrendben történt, nem jött belőle levegő, új a főfékhenger, műxik a fékerő-elosztó, az összes nyereg, mind a 4 kerék blokkol, viszont a pedált még mindig koppantani lehet a tűzfalon. Mintha még mindig levegős lenne, vagy a faxom tudja.
Barni14717-06-2005 22:48:25 // 4355
Ez az enyémre is igaz?
Bandita17-06-2005 19:33:30 // 4354
Már van kép is, lehet a rendszert elemezni. Ez a bosch motronic féle megoldás:
Rumi17-06-2005 19:29:47 // 4353
most olvasom, nem lett egyértelmü. nem ? hanem ! tehát csak a motor mennyibe kerül?!
Rumi17-06-2005 19:27:35 // 4352
Szerintetek mennyi a reális ára egy 91 es óra szerint 120ezret futott 1.7 injektoros 16V-s boxernek. Tsak a motornak? És hütörendszerrel? válszt légyszi az oldalamra (is) köszke
Bandita17-06-2005 17:47:38 // 4351
Bele nem néztem, de lehet, hogy az egy tágulási tartály. Tudod, hogy ne a tank hízzon, oszt a végén még 80 lityis lessz, bár a benzintúristáknak ideális : ))))
Inner Circle17-06-2005 16:04:34 // 4350
Most látom, hogy milyen átkozottul szűkszavú voltál az oldaladon. Ehh, belőled aztán minden szót harapófogóval kell kihúzni!... :-)
granturismo17-06-2005 14:21:41 // 4349
Namost az egy kérdés, hogy ez a szelelés milyen problémát okozhat azon kívül hogy büdös egy kicsit meg szennyezzük a környezetet.... Ha viszont rendesen megvan a vákuum és ez problémát okoz én először az üzemanyagszűrő, üzemanyagszivattyú, üzemanyag nyomásszabályozó, meg az üzemanyag lengéscsillapító (ha van) társaság tagjait nézném át. Lehet egy üzemanyag nyomást mérni pld.
granturismo17-06-2005 14:17:08 // 4348
Pont azt mondom, hogy nekem semmi gondom nem volt ezzel, pedig egyik autómat sem nevezném fiatalnak. Az off Bravo-n sem, azon az utólsó csavarig megegyezett ez a rész a Boxiéval on. Persze lehet, hogy csak szerencsém van....
Inner Circle17-06-2005 14:00:46 // 4347
Nem, nekem a vérembe gyűlik a benzingőz! :-) Komolyan, a fene gondolta volna hogy itt a vákuum ilyen fontos és ilyen könnyen tönkremehet...
granturismo17-06-2005 13:54:36 // 4346
Abba a tartályba gyűlik össze a benzingőz.
swan17-06-2005 13:52:54 // 4345
Abból a tartályból és visszacsapó szelepből csak a hosszukás vízszintes burkolat látszik? Mert akkor én is rájöttem mi az már egy ideje szeretnék rájönni. De miért van ott tartály?
Bandita17-06-2005 13:34:43 // 4344
Neked hátul a csomitartó bal fala mögött (a műanyag burkolat), a kalaptartó vonala alatt egy kis tartály+ egy visszacsapószelep. Elől a kürtök mögött van egy szénszűrő amin keresztül a motor alapjárati levegőjébe tudja egy mágnesszelep beleengedni a tankból származó benzingőzt. Ezt a szelepet a motorvezérlő kapcsolgatja, de mivel eléggé ki van téve az elemeknek hamar beáll, vagy szétmegy. Szerintem ezen a rendszeren oda-vissza tudna szellőzni a tank, de a benzingőzt csak a motorba engedi bele. Sajna nekem változó a dolog, egyszer szív egyszer fúj a sapka mellett, még át kell néznem. Jó bütykölést!
granturismo17-06-2005 13:12:16 // 4343
Sziasztok. Nekem már 10 éves a Boxim, de rendesen megvan a vákuum ha leveszem a tanksapkát. Sőt az előző 33-asomon is jól funkcionált a dolog. Az üzemanyaggőz szelep nekem a tankba van beszereleve, szerintem Paco kollégának is. A 33-ban viszont a szelep csőbe volt iktatva. Sokan bizonyos hibákat (rángatás) a vákuum rovására írnak, ezért nemes egyszerűséggel kifúrják a tanksapkát. Ilyenkor akárhogy szorulhat a nyakara:)) Ha van üzemanyaggőz elszívó rendszer, de a tankban nincs vákuum akkor az hiba hiszen pont ez a lényeg. Banya Én azt mondom, hogy a tanksapkát vizslasd meg először ha ott érzel benzinszagot. A szelep ha hibás annak nincs köze a tanksapka környékéhez (szerintem).
M-GEGE17-06-2005 10:53:02 // 4342
és hol van ez a szelep pontosan?
Paco17-06-2005 08:35:16 // 4341
Nem értem hogy tud szelelni, hiszen elvileg teljesen rászorul a nyakra. Elvileg ennek úgy kellene működnie, hogy a szellőztető csőben van egy kicsi visszacsapó szelep van ami befelé engedi a levegőt, kifelé nyomástartó. Ez persze szinte csak új állapotában igaz rá, 6-10 év alatt tönkre szokott menni. Na ezt kell cserélni. :)
Paco17-06-2005 08:28:27 // 4340
Tévedés. Van üzemanyaggőz elszívó és lecsapató rendszerem, legalábbis kell lennie, mert a tanktól 3 cső jön előre plusz egy visszamegy a betöltőnyíláshoz... :) Amúgy a kiszáradt tankkal való közlekedés know-how-ja baromi jól jött volna, többet nem járnék tankolni :))))
granturismo16-06-2005 23:07:14 // 4339
Hát azért az nem valószínű:-)))
Barni14716-06-2005 22:56:31 // 4338
Lehet hogy azért nagy a fogyim , mert elpárolog a benya . :-)))
granturismo16-06-2005 22:52:57 // 4337
Akkor szelel. Volt egy bontott sapkám ami jó volt de Alfabunak adtam.
Barni14716-06-2005 22:47:52 // 4336
Tök gyári, a sluszkulcs zárja-nyitja.
granturismo16-06-2005 22:37:39 // 4335
Akkor neked ott valami probléma van akkor, de már meg is adtad a választ, a taksapkád szelel ezért nincs vákuum. Eredeti tanksapka vagy cserélt? Nem fúrták ki szándékosan esetleg?
Barni14716-06-2005 22:31:09 // 4334
Spec az enyémben van , de vákum az nyista. Lehet hogy megkéne nézni , műkszik e rendesen, mert nálam inkább benya szag terjen a sapka környékén. Off-os opelt már hallottam hogy megállt , mert horpadtra szívta a tankot.
granturismo16-06-2005 22:23:48 // 4333
Nos igen inkább a "kiszáradás határán álló tankkal" a helyes megfogalmazás. Az autóddal kapcsolatban pedig a kivétel erősíti a szabályt. Neked még nincsen üzemanyaggőz elszívó rendszer ezért nincs vákuum sem.
Paco16-06-2005 16:42:45 // 4332
" Ezért sem ajánlatos állandóan kiszáradt tankkal közlekedni" Egyáltalán LEHET? :) Amúgy azt lécci magyarázd el miért kell vákumnak lennie? Mert pl nekem nincs, de az autóm katalizátoros és injektoros.
vivalfa16-06-2005 16:19:06 // 4331
Sziasztok! Aki szeretne 4db vörös 33-t látni egymás mellett az esztergomi placcon, az navigáljon az oldalamra :-) (Csak erős idegzetűeknek!!!) hali
granturismo16-06-2005 10:30:32 // 4330
A katalizátoros, injektoros modelleken vákuumnak KELL lennie a tankban! Az üzemanyagszivattyú kenését maga az üzemanyag végzi. Ezért sem ajánlatos állandóan kiszáradt tankkal közlekedni
M-GEGE16-06-2005 10:19:25 // 4329
Nekem mindig az :-) Akkor jó! Egyébként azt mondják, hogy ha mindig kevés bent a benya, az tönkre is teheti.
VinceP4 (Il capitano)16-06-2005 10:17:59 // 4328
Nekem csak akkor zúg, ha minimális a benzinszint.
M-GEGE16-06-2005 10:11:08 // 4327
Néha hallani hátulról a benzinpumpát...nem lehet azt megcsinálni, hogy ne búgjon? Vagy csak meg kéne tankolni mindig rendesen? :-)
Inner Circle16-06-2005 09:41:10 // 4326
Nekem, pontosabban az autónak néha olyan vákuumok voltak a tankban hogy mikor lecsavartam a sapkát, majd' beszippantott engem is a csőbe, de emiatt sose volt gond a motorral!
Andorka16-06-2005 09:23:32 // 4325
Holmap kiderül minden, tervezek egy 300km túrát, lazán felrakott panksapkával vágok neki, és kiváncsi vagyok, hogy ugye nem jön elő a hiba...Ha másnem azért a kupakon megnézem hol is van a szellőző, ha eltömődött, akkor forró tűt szúrok bele:-)
vivalfa16-06-2005 08:55:55 // 4324
Sziasztok! Nincs vkinek elfekvő első szélvédője baráti áron? :-) Kaptam kavicsot, aztán 25 cm repedés; jövőhéten meg vinném vizsgáztatni... üdv
Barni14715-06-2005 22:18:44 // 4323
bocsi hogy beledumálok: Ha azt mondod hogy vákumol a tankod akkor a tanksapkát vizslasd meg. Elméletileg található bennük levegőztető nyílás, ez el szokott dugulni. De letesztelheted úgy is ha csak lazán tekered rá.
Andorka15-06-2005 21:44:43 // 4322
Ha fals levegőt szívna, akkor érezhető lenne a hiba más fordulatokon, más sebességi fokozatokban is... Mondom, csak 4-ben és 5-ben van ez, csak és kizárólag hosszú távokon. Olyankor lelassítva, és visszarakva 3-ba simán forog 5000ig is a moci...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.