Forum >> 75-90
Wickey24-04-2008 12:03:12 // 25179
munkagépek bakker. Traktorja a GEORGE-nak van :D
pb_24-04-2008 11:40:06 // 25178
Jó a traktorok nem.))
pb_24-04-2008 00:30:37 // 25176
Köszi az infot! Sztem totál halott a Lszonda, ahogy Lnéztem milyen állapotban van kívülről, valószínűleg belülről is olyan lehet. A kerámiának nagy valószínűséggel vége van, mint a botnak. Ez tetszik az ML4.1ben, hogy ilyeneken nem akad fel, ahogy hallottam, pl a 156osok 1 ilyentől teljesen használ6atlanná vállnak. Ezt a hibát én nem érzem se fogyasztáson, se teljesítményen, viszont az is igaz, hogy még nem próbáltam teljesen hibamentes állapotban sem.
[k i z z o]23-04-2008 23:54:36 // 25175
2 éve gyárit rendeltem 400HUF / db. Érdemes szervizbe benézni. Lehet még hozza a gép.
[k i z z o]23-04-2008 23:52:32 // 25174
1224:
a lambda jele 1.009V -nél nagyobb vagy 0.0928V -nál kisebb. Ezt meleg motornál diagnosztizálja , a motor homersegletnek nagyobbnak kell lennie mint 74.6 fok. 3 percig.
Hibakodot akkor ir be ha ez az allapot fennal normál motorterheléssel 5masodpercig / azaz pl. 60al 4ben suhansz.
1223: a lambda vezérlő IC által kiadott korrekcióval sem tudja kézben tartani a dolgokat. Azaz dús a keverék pl és hiába szegényit, nem tud mert szabályzási tartomány széléhez ért. igaz ez forditva is, azaz szegény a keverék, korrigálna, de feljebb nem tud.
Ez a ketto egyutt jár. Oka pl.: elarsztod a gépet benzinnel, keverék eldúsul, AFR valahol a habokban pl. 10:1, lambda jel kiakad, szenzort túlvezérli, 1V tartós kimenőjel a szenzoron, beáll a 1224, és mivel nem tud a szoftver a csavarhuzódnak utánamenni, ezért 1223 -at is beir mert ő itt kész.
De lehet ez szegény olalrol is: fals levegot sziv a motor, olyat amit az AFM nem mér, szegény lesz a keverék, tartós alacsony szint, kozel 0V lambda kimenojel 1224 beall, motronic beavatkozik, AFM jelet korrigalja lambda korrekcios faktorral, ami AFM jelhez max. 15% dusitast enged + ba, de nem tud kijonni a 1224 bol, ezert 1223 at is beirja.
Szerencsere az ML4.1 Szoftver a hibakodokat csak RAMban tarolja, azaz ha akksit lekapod 5-10sec re akkor a RAM is tápot veszit azaz torlodik alapra. ugyanakkor, tenyleg csak detektalja a hibakat, de nem hasznalja a szoftver oket semmire, azaz nincs limo home funkcio pl. hogy csak 30-al megy a gép stb. Fogyasztason, teljesitményen venni eszre a a motronic hibait, azaz a sofor dekodolja oket:)
1224, 1223: Nem jó a lambda szenzor, nem fáradt, hanem total halott, vagy nem er el a jele a motronicba, vagy sok a kakao. Digit nagyimpedancias voltmerot raakasztani a Motronic 24 -es labara aztan nezni szepen kuszik e a lambda jel: meleg motornal ilyesmi a jele:
Idealis 150mV - 850mV
a lambda jele 1.009V -nél nagyobb vagy 0.0928V -nál kisebb. Ezt meleg motornál diagnosztizálja , a motor homersegletnek nagyobbnak kell lennie mint 74.6 fok. 3 percig.
Hibakodot akkor ir be ha ez az allapot fennal normál motorterheléssel 5masodpercig / azaz pl. 60al 4ben suhansz.
1223: a lambda vezérlő IC által kiadott korrekcióval sem tudja kézben tartani a dolgokat. Azaz dús a keverék pl és hiába szegényit, nem tud mert szabályzási tartomány széléhez ért. igaz ez forditva is, azaz szegény a keverék, korrigálna, de feljebb nem tud.
Ez a ketto egyutt jár. Oka pl.: elarsztod a gépet benzinnel, keverék eldúsul, AFR valahol a habokban pl. 10:1, lambda jel kiakad, szenzort túlvezérli, 1V tartós kimenőjel a szenzoron, beáll a 1224, és mivel nem tud a szoftver a csavarhuzódnak utánamenni, ezért 1223 -at is beir mert ő itt kész.
De lehet ez szegény olalrol is: fals levegot sziv a motor, olyat amit az AFM nem mér, szegény lesz a keverék, tartós alacsony szint, kozel 0V lambda kimenojel 1224 beall, motronic beavatkozik, AFM jelet korrigalja lambda korrekcios faktorral, ami AFM jelhez max. 15% dusitast enged + ba, de nem tud kijonni a 1224 bol, ezert 1223 at is beirja.
Szerencsere az ML4.1 Szoftver a hibakodokat csak RAMban tarolja, azaz ha akksit lekapod 5-10sec re akkor a RAM is tápot veszit azaz torlodik alapra. ugyanakkor, tenyleg csak detektalja a hibakat, de nem hasznalja a szoftver oket semmire, azaz nincs limo home funkcio pl. hogy csak 30-al megy a gép stb. Fogyasztason, teljesitményen venni eszre a a motronic hibait, azaz a sofor dekodolja oket:)
1224, 1223: Nem jó a lambda szenzor, nem fáradt, hanem total halott, vagy nem er el a jele a motronicba, vagy sok a kakao. Digit nagyimpedancias voltmerot raakasztani a Motronic 24 -es labara aztan nezni szepen kuszik e a lambda jel: meleg motornal ilyesmi a jele:
Idealis 150mV - 850mV
Tocsa23-04-2008 23:09:38 // 25173
Robi az a bizonyos állítási lehetőség az openloop vagy closed loop a taposó alatt van a kompúternél egy relének álcázott átkötés relé foglalatban legalábbis nekem! :)
HA már mondták akkor bocs. :)
De te inkább maradj a mechanikánál aaz elektromosságot meg bízd elektromos emberre! :DD
HA már mondták akkor bocs. :)
De te inkább maradj a mechanikánál aaz elektromosságot meg bízd elektromos emberre! :DD
Tocsa23-04-2008 23:06:32 // 25172
Na na én ilyet nem mondtam!! :)
CSak a vezmű tengely már nem az igazi tehát sűrgősen szereznem kell egyet!
A vezmódosítóra már gondoltam de a lambda még eszembe sem jutott ! :)
Jó látni azért hogy lélekben itt vagy és figyelsz ! :D
Ismét köszi a sok jó tanácsot és infot látszik azért hogy szereted a témát !
Amúgy kompressziót nem mértem mert sajna nem volt adapter az órához a haveromnak de egyébként a hüvely dugók persze bontottak voltak! Viszont majdnem gyári állapotúak ezt a mikrométeres mérések igazolták még fel is hónoltattam a hüvelyeket olyan volt mint az új!! :)
Most mióta összebasták az elejét a vasnak sajna kicsit lehangolódott a szerelési kedvem! :(
A kardánommal is van pici probléma! Na de most pihen a gép és vár a teljes szétszedésre megint ! ÉS elsősorban kaszni teljes felújítás lessz utánna meg ismét motor buhera ! KAp egy másik hengerfelyet amibe persze majd nagyobb szelepek lesznek és egy zsír vezmű a szívó oldalra ja és persze a komputer ismerkedés is beindúl már naggyábol tudom milyen kütyük lesznek beépítve!! :)
Most nem fogom elkapkodni az összerakást csak szépen lassan és első a kaszni! :)
CSak a vezmű tengely már nem az igazi tehát sűrgősen szereznem kell egyet!
A vezmódosítóra már gondoltam de a lambda még eszembe sem jutott ! :)
Jó látni azért hogy lélekben itt vagy és figyelsz ! :D
Ismét köszi a sok jó tanácsot és infot látszik azért hogy szereted a témát !
Amúgy kompressziót nem mértem mert sajna nem volt adapter az órához a haveromnak de egyébként a hüvely dugók persze bontottak voltak! Viszont majdnem gyári állapotúak ezt a mikrométeres mérések igazolták még fel is hónoltattam a hüvelyeket olyan volt mint az új!! :)
Most mióta összebasták az elejét a vasnak sajna kicsit lehangolódott a szerelési kedvem! :(
A kardánommal is van pici probléma! Na de most pihen a gép és vár a teljes szétszedésre megint ! ÉS elsősorban kaszni teljes felújítás lessz utánna meg ismét motor buhera ! KAp egy másik hengerfelyet amibe persze majd nagyobb szelepek lesznek és egy zsír vezmű a szívó oldalra ja és persze a komputer ismerkedés is beindúl már naggyábol tudom milyen kütyük lesznek beépítve!! :)
Most nem fogom elkapkodni az összerakást csak szépen lassan és első a kaszni! :)
tt (tt Alfa team)23-04-2008 21:36:21 // 25171
Sziasztok! Tud-e valaki beszerezni a 75-ös sárvédőszélesítése alá új vagy régi de jó tömítőgédert?
pb_23-04-2008 19:34:21 // 25170
A 16v is.)) Ne tévesszen + a felirat, hogy MP3.1(1.5 IE, 1.7 IE), már néhányx lepróbáltam én is.)
pb_23-04-2008 19:32:31 // 25169
Szereztem már 1 másik szondát, sztem az kap még 1 esélyt, aztán ha nem jön be, akkor nagyon valószínű, hogy ez lesz a +oldás.))
Robi23-04-2008 19:31:34 // 25168
Ez szerintem csak 33-ashoz jó, a 75 TS az ML 4.1
Robi23-04-2008 19:27:58 // 25167
Köszi a sok hasznos infot, már mentem is le a vinyóra. :)
Robi23-04-2008 19:27:03 // 25165
Nálam nem lesz ilyen, mert open loop-ba rakom a rohadékot. :) Egy hibaforrással kevesebb. 6-os alapjárati CO-m van, szóval nem hiszem, hogy túl sokat ér az a lambda-szonda.
pb_23-04-2008 19:13:35 // 25164
Nálunk mindig 1223, vagy 1224 hibát hoz.) Nálam speciel az 1224 a favorit.
[k i z z o]23-04-2008 17:50:25 // 25163
Egyszerubb ha az ECU laban nezed meg a jeleket, hogy ki hova megy. Itten tudsz open / closed loopbol valasztani, meg hi / low octane modot.
Help: n.c not connected / nincs csatlakoztatva, levegoben lóg:)
27 lambda on(gnd)/off(n.c.) purple/white
10 octane low(gnd)/high(n.c.) purple/black
11 'config'
15 extra settings Resistor purple / gyujtasi idoket lehet vele allitani, szart sem ér.
Pin 11
1.6IE/1.8IE select: 1.6 / 1.8
TS select: alfa 75 (n.c.)/ alfa 164 (gnd)
V6 select: auto (n.c.) / manual (gnd)
Help: n.c not connected / nincs csatlakoztatva, levegoben lóg:)
27 lambda on(gnd)/off(n.c.) purple/white
10 octane low(gnd)/high(n.c.) purple/black
11 'config'
15 extra settings Resistor purple / gyujtasi idoket lehet vele allitani, szart sem ér.
Pin 11
1.6IE/1.8IE select: 1.6 / 1.8
TS select: alfa 75 (n.c.)/ alfa 164 (gnd)
V6 select: auto (n.c.) / manual (gnd)
[k i z z o]23-04-2008 17:45:29 // 25162
Bosch ML4.1 Injection Self Diagnosis
T2 konnektor:
Nyomogomb / alapban nyitott érintkezökkel a világoskék - sárga és fekete vezetékek közé
Led + 1k soros ellenállás a rozsaszin és világoskék piros vezetékek közé. Rozsaszin a a pozitiv.
1. gyujtás fel
2. gomb nyom 5 masodpercig
3. nekiáll villogni
Csatoltam timing diagramot. + konnektor kiosztasokat a gyerek nyelvén.
hibák / akinek kell ha talal hibat leforditom mit jelent.
4-4-4-4 No malfunction displayed-malfunctions memory clear.
1-2-1-1 Abnormal battery voltage (16V).
1-2-1-2 Short circuit to ground of minimum throttle opening switch.
Check conditions:
Engine speed>1000RPM.
Engine temperature>80.2°C(176.36°F).
Engine load >2.5 msec.
Malfunction duration >5 sec.
1-2-1-3 Short circuft to ground of maximum throttle opening switch.
Check conditions:
Min. Throttle opening switch pressed.
Engine load -20°C (-68°F).
1-2-2-1 Airflow meter indications not appropriate to engine RPM and position of idle adjustment switch.
Short circuift to battery positive pole of air flow meter.
Short circuit to ground of air flow meter.
Circuit interrupted.
1-2-2-2 a.Short circuit to ground of the final stage of the idle adjustment actuator, or circuit interrupted.
b.Short circuit to battery positive pole of the final stage of idle adjustment actuator.
1-2-2-3 The heated lambda probe regulator inner adjuster reaches the minimum or the maximum value of correction.
1-2-2-4 a.The heated lambda probe transmits to the control unit a tension 1.009V or
T2 konnektor:
Nyomogomb / alapban nyitott érintkezökkel a világoskék - sárga és fekete vezetékek közé
Led + 1k soros ellenállás a rozsaszin és világoskék piros vezetékek közé. Rozsaszin a a pozitiv.
1. gyujtás fel
2. gomb nyom 5 masodpercig
3. nekiáll villogni
Csatoltam timing diagramot. + konnektor kiosztasokat a gyerek nyelvén.
hibák / akinek kell ha talal hibat leforditom mit jelent.
4-4-4-4 No malfunction displayed-malfunctions memory clear.
1-2-1-1 Abnormal battery voltage (16V).
1-2-1-2 Short circuit to ground of minimum throttle opening switch.
Check conditions:
Engine speed>1000RPM.
Engine temperature>80.2°C(176.36°F).
Engine load >2.5 msec.
Malfunction duration >5 sec.
1-2-1-3 Short circuft to ground of maximum throttle opening switch.
Check conditions:
Min. Throttle opening switch pressed.
Engine load -20°C (-68°F).
1-2-2-1 Airflow meter indications not appropriate to engine RPM and position of idle adjustment switch.
Short circuift to battery positive pole of air flow meter.
Short circuit to ground of air flow meter.
Circuit interrupted.
1-2-2-2 a.Short circuit to ground of the final stage of the idle adjustment actuator, or circuit interrupted.
b.Short circuit to battery positive pole of the final stage of idle adjustment actuator.
1-2-2-3 The heated lambda probe regulator inner adjuster reaches the minimum or the maximum value of correction.
1-2-2-4 a.The heated lambda probe transmits to the control unit a tension 1.009V or
pb_23-04-2008 13:45:59 // 25161
Jó dolgok ezek, ha van hozzá valamilyen útmutató, vagy leírás. Amúgy magától nem kezdi L az Mber kötözgetni a kábeleket.) Sztem a 4x4et is ki lehetne villogtatni, de ahhoz sajna nincs ilyen leírásom.(
pb_23-04-2008 13:42:24 // 25160
Akkor tovább kéne lépned erről a szintről.)))
A 4444 nincs benne a táblázatba, de az annyit jelent, hogy lehet örülni, mert nincs letárolt hibakód.
Motronic üzemállapotai:
(ahogy kizzo kártárs írta annak idején)
1. Lambda fitted - low octane
2. Lambda fitted - high octane
3. Lambda not fitted - low octane
4. lambda fitted - high octane
A 10,11,15,27es lábak vannak kivezetve a 26os alkatrészhez.
A 4444 nincs benne a táblázatba, de az annyit jelent, hogy lehet örülni, mert nincs letárolt hibakód.
Motronic üzemállapotai:
(ahogy kizzo kártárs írta annak idején)
1. Lambda fitted - low octane
2. Lambda fitted - high octane
3. Lambda not fitted - low octane
4. lambda fitted - high octane
A 10,11,15,27es lábak vannak kivezetve a 26os alkatrészhez.
Ryuk23-04-2008 13:39:21 // 25159
Én az opelnál csináltam meg ezt,ott külön lámpák vannak a motornak,ABS,automata váltó(ha van),kipörgésgátló,riasztó...de mind igy müködik és van hozzá hibalistám...sajna a többi autóhoz nehéz ilyen listát szerezni úgy vettem észre...bár amit néztem 164-est ahhoz nem sürün kell majd ilyen:)
Robi23-04-2008 13:17:59 // 25158
Én pl Toyota Camry automata váltójából villogtattam ki így hibakódot. Volt leírásom, hogy mit hova kell kapcsolni, mit mivel kell rövidre zárni, és láss csodát, a műszerfalon kivillogta a hibakódot. Volt egy táblázat, kikerestem, hogy mit jelent, aztán megkerestem a jeladót, amire szakadást írt, és visszadugtam a csatit a helyére. :)
pb_23-04-2008 13:09:10 // 25157
Kivillogtat6ná persze, de mi a helyzet olyan műszerfalon, ahol nincs motorkontroll-lámpa?) Amit írtál módszert, az pl jól használ6ó, kezdetleges ABSek esetén.
Ryuk23-04-2008 13:04:12 // 25156
Á értem,köszi,ma is okosabb lettem valamivel...asszem:)
Robi23-04-2008 13:00:43 // 25155
Amiről te beszélsz, az a "check engine" lámpa, és jópár évvel később született meg.
Robi23-04-2008 12:59:45 // 25154
Konkrétumokra lenne szükségem, eddig nekem is megy, meg az ötéves óvodásnak is. :))
Igazából a 23-as csatlakozó konkrét lábkiosztása kellene, meg hogy ott mit hova kössek. Meg persze a kódtáblázat.
Egyébként ugyanez a problémám a 26-os csatalkozóval is, amivel az open loop / closed loop / high octane / low octane üzemmódot lehet átállítani.
Igazából a 23-as csatlakozó konkrét lábkiosztása kellene, meg hogy ott mit hova kössek. Meg persze a kódtáblázat.
Egyébként ugyanez a problémám a 26-os csatalkozóval is, amivel az open loop / closed loop / high octane / low octane üzemmódot lehet átállítani.
Ryuk23-04-2008 12:56:27 // 25153
Ennyi erövel a müszerfalon is kivillogtathatta volna hogy mibaja...nekem pl igy van:diagnosztikai csati rövidre zár_gyújtás ráad és motorkontrol-lámpa kivillogtatja kezdve azzal hogy müködik a rendszer(12-es kód-1hosszú,2 rövid háromszor ismételve mindent)...minden kocsiba lehetne ilyen,könnyebb dolgunk lenne ha igy elmondaná mibaja:)offért sorry
pb_23-04-2008 12:19:53 // 25152
A diagnosztikai csatlakozóra rá kell tenni 1 kapcsolót, és 1 ledet(előtéttel), vagy 1 izzót. Majd kapsz 1 4jegyű kódot, amiből nagyjából következtetni lehet dolgokra.
Van 1 relének kinéző "dobozka", ott kell átvariálni az áthidalást.
Van 1 relének kinéző "dobozka", ott kell átvariálni az áthidalást.
Ryuk23-04-2008 11:39:56 // 25151
Hát szerintem az lesz hogy megnézem,az a biztos...de az árát szem elött tartom mindenképp,majd lesz belöle valami...nekem se egy ilyen kinézetü minden vágyam:)
Ryuk23-04-2008 11:38:05 // 25150
Akkor ebböl monitor csere lesz mert totál annak néztem...vagy esetleg szemüveg:))
Robi23-04-2008 11:22:38 // 25149
Itt nem a dísztárcsa a lényeg, hanem az, hogy a tulaj igénytelenségét tükrözi. Persze ennyi pénzért csodát ne várjon az ember.
Robi23-04-2008 11:21:21 // 25148
Azért, mert az nem BMW kormány. A késői QV-kben és Q4-ekben volt opció az ilyen kormány.
Ryuk23-04-2008 11:12:36 // 25147
A BMW kormányt persze nem vettétek észre benne!:)
Ryuk23-04-2008 11:09:35 // 25146
Alufelni már megvan rá,szóval nem probléma a disztárcsa,az hogy mi hogy áll,azt helyre teszem egy délután...viszont látatlanba csak 200-ig engedte le...:)
Ryuk23-04-2008 11:08:31 // 25145
Én is igy látom a helyzetet,de tapasztalat alapján élöbe mindig rosszabb...de mit akarok ennyiért?másnak ez fél havi fizetés...szóval ha jól ketyeg a motor és nem kell fényezni(max polirozni),és a belsejébe sincs szétverve minden+müködik legalább az extrák fele akkor ez már megéri....de ez csak az én véleményem...valamennyi tapsztaltom nekem is van,és az alapján ha ez a motor kap olajat+van hütés akkor lényegébe no problem(persze ha amúgy egybe van turbo+kompresszió+tömitések terén)...szerintem...:)
Robi23-04-2008 11:07:02 // 25144
75 TS motronicjának hogyan lehet kivillogtatni a hibakódjait?
Egyébként gyakorlatban hogyan lehet open loop-ra állítani a motronicot? Ki van valahova vezetve a 27-es láb?
Egyébként gyakorlatban hogyan lehet open loop-ra állítani a motronicot? Ki van valahova vezetve a 27-es láb?
NaTo23-04-2008 10:48:31 // 25143
Köszi, ma megnézem, leveszem az akkusarkot, befújom kontakspray-vel, aztán az összes biztit is befújom.
Gyújtást állítani nem szeretnék, mert nem értek hozzá, először lámpával kéne belőni, aztán esetleg fülre hangolni (?). Majd rád bízom ezt.
Gyújtást állítani nem szeretnék, mert nem értek hozzá, először lámpával kéne belőni, aztán esetleg fülre hangolni (?). Majd rád bízom ezt.
atika23-04-2008 09:27:12 // 25142
Szerintem nézze meg valaki élőben mielőtt teljesen le lesz húzva! A képek mindig csalnak pozitív negatív irányba egyaránt!
Robi23-04-2008 08:16:11 // 25141
Hát akkor te vak vagy. :))))
Lóg a lökhárító, törött a hűtőmaszk, faszul áll a géptető, bénán állnak az első lámpatestek. És akkor még nem láttad élőben. Szerintem jól össze volt törve, és csak összetákolták, hogy menjen, nem javították meg igényesen.
Lóg a lökhárító, törött a hűtőmaszk, faszul áll a géptető, bénán állnak az első lámpatestek. És akkor még nem láttad élőben. Szerintem jól össze volt törve, és csak összetákolták, hogy menjen, nem javították meg igényesen.
Wickey23-04-2008 08:05:42 // 25140
Soroljam?
- eleje faszul áll, már így fényképekről is (oké, ebben semmi újdonság nincs, szóljon, akinek az autója még nem volt előről törve)
- Baloldalt vannak dísztárcsák, jobboldalt nincsenek (nagy igényesség, akkor legalább szedné le balról is)
- összes lámpa kimattulva, kifakulva (lehet nem ártott volna lemosni az autót fényképezés előtt)
- belsejéről a kép használhatatlan.
Viszont:
- van rajta 1 év műszaki.
- nem tűnik olyan vészesen ütöttnek, a négy ajtó a helyén, a karosszériaelemek színei is többé-kevésbé hasonlóak
- belül sincs szakadtra ülve a vezetőülés
- a többit nemt'om. Munkagépnek 170-ért tökéletes. Ha és amennyiben elfogadható állapotban van a motorja és a futóműve.
- eleje faszul áll, már így fényképekről is (oké, ebben semmi újdonság nincs, szóljon, akinek az autója még nem volt előről törve)
- Baloldalt vannak dísztárcsák, jobboldalt nincsenek (nagy igényesség, akkor legalább szedné le balról is)
- összes lámpa kimattulva, kifakulva (lehet nem ártott volna lemosni az autót fényképezés előtt)
- belsejéről a kép használhatatlan.
Viszont:
- van rajta 1 év műszaki.
- nem tűnik olyan vészesen ütöttnek, a négy ajtó a helyén, a karosszériaelemek színei is többé-kevésbé hasonlóak
- belül sincs szakadtra ülve a vezetőülés
- a többit nemt'om. Munkagépnek 170-ért tökéletes. Ha és amennyiben elfogadható állapotban van a motorja és a futóműve.
Gábor(figi75)23-04-2008 07:44:53 // 25139
Nem értem,hogy hol van ez lelakva???
Azért mert koszos,én semmilyen törést festékhibát belső lelakást nem látok? :-O
Azért mert koszos,én semmilyen törést festékhibát belső lelakást nem látok? :-O
Ryuk23-04-2008 06:51:36 // 25138
Lehet mondassz valamit,jobb lenne gázolajat tankolni mint etetni azt az állatot ami most van:)Tankolok bele 5ezerért,és várom hogy felmenjen a mutató...felmegy,aztán látványosan le:))
Ryuk23-04-2008 06:49:46 // 25137
Köszi az nagyon jó lenne!Másfél év müszakija van,alkudni meg persze én is akarok:)Nem ilyen verda lett volna de nem vagyok hitelképes,sött még a családom se az,szóval marad a kp-ért vásárlás....ha tudod akkor nézd már meg,föleg a motorja érdekel,milyen egészségnek örvend:)Köszi mégegyszer!
[k i z z o]22-04-2008 23:52:30 // 25136
Szelepeket csiszoltál és eredeti hézaggal raktad össze :(
[k i z z o]22-04-2008 23:49:42 // 25135
Hi,
ML4.1 -en nem tudsz gyujtast allitani, ha csak nem rakod alrebb a Jeladot, vagy atirod a gyujtas MAP - eket.
Az AFM akkora hibat nem okozhat, hogy ne ugorjon a gép, főleg ha jót raktatok bele. Az AFM szama alapjan vannak a rugoik bekalibrálva gyárilag. Ha igen laza, akkor lehet, hogy sokat kap amikor leleped. De ezen tudsz orvosolni, pl. erosited 2-5 rugot, es latni kell az eredmenyt. Lambda szabalyozasod OK? Merj ra a lambda szenzorra. Vagy tedd at open loopba - korabban leirtam hogyan kell, akkor ki lehet iktatni a szabalyozast.
A szivod mennyire van megkopva? Szép hegyes tengely sem megy. De kb. 10LE minuszt hozhat, + hangos a szivo vezerles ha elkopik. Jelre lett téve? Nem rossz csészével raktad össze? A kipofogo jelen van? Szivovariator mukodik? Ha nem megy a szivovariator az kb. -15 fok összenyitás hiány akkor amikor kellene mennie / attol fugg mekkora variator van rajta fenn. Nezd meg nyomogat e a kicsike pöcök a szivivariatorra az elektromagnes belselyében / alapjáraton kapcsold be direkt 12V -ot adva az elektromagnesre - neki kell állni hömbölögni a motornak ha a szivo elobbre rakja magat 15fok vezérmű szöggel. Ha ez nincs akkor nincs olajnyomás a variátoron / variátorban valami beszorult -- szét kell szedni. Ha diret 12v -ra kapcsol de gázfröccsre nem akkor 2. rele a fronton azt hiszem a variator vezérlés azt nézd meg, a tetejében bizti van / ki szokott menni. Ha a relén van behuzójel akkor relé pogácsa, ha nincs akkor Motronic 31labon nezd meg ad e alacsonyat / active low /. Ha nem akkor Motronic IC S450 / szerintem ezt te vágod / 9 -es lábán kell jelet mérni, ha ott nincs akkor az S450 bemeneti pontja a 4-es lába a mi a 8051 P3.5 rol jon.
Szoval ha a tengely a helyén van / nem tul kopott / variator OK, AFM is OK, akkor benzinnyomás lehet - 2.8bar lehuzott vakuumcsövel - vagy nincs kakao a motorodban / nincs elég kompresszio. Milyen dugo hüvely lett belerakva? Mértél kompressziót?
Lehet lambda szabályozás is. Érdemes open loopban megnézni / ECM 27-es láb felemel testről stb. / hogyan viselkedik, mielott beleesel egy lambda csere dologba. + mérd meg a lambda jelet 150mV - 950mV között kell lennie meleg motornál / vigyázz alapjáraton a nem fütött szonda visszahül egy idő után / szükül kb. 320 - 700mV -ra.
ha szar a lambdád, folyamatosan elveszi tőle az anyagot. Ha nem sajnálod a motorod:) akkor érdemes megküldeni 65 fokos motor höm. alatt akkor még open loopban megy a lambda szab. ha jobban megy akkor lehet lambda.
+ AFM -et cseréltél, a beszivott levego termisztor jele rendben van? A motor hom. szenzor jelét is érdemes megnézni. Ha szakadt akkor szegényit / ha zárlatos féle akkor dúsit.
Hibakod a Motronicban / érdemes lenne kivillogtatni.
Most nincs több ötletem, irj mire jutottál. Hétvégén lesz dolgod.
kizzo
ML4.1 -en nem tudsz gyujtast allitani, ha csak nem rakod alrebb a Jeladot, vagy atirod a gyujtas MAP - eket.
Az AFM akkora hibat nem okozhat, hogy ne ugorjon a gép, főleg ha jót raktatok bele. Az AFM szama alapjan vannak a rugoik bekalibrálva gyárilag. Ha igen laza, akkor lehet, hogy sokat kap amikor leleped. De ezen tudsz orvosolni, pl. erosited 2-5 rugot, es latni kell az eredmenyt. Lambda szabalyozasod OK? Merj ra a lambda szenzorra. Vagy tedd at open loopba - korabban leirtam hogyan kell, akkor ki lehet iktatni a szabalyozast.
A szivod mennyire van megkopva? Szép hegyes tengely sem megy. De kb. 10LE minuszt hozhat, + hangos a szivo vezerles ha elkopik. Jelre lett téve? Nem rossz csészével raktad össze? A kipofogo jelen van? Szivovariator mukodik? Ha nem megy a szivovariator az kb. -15 fok összenyitás hiány akkor amikor kellene mennie / attol fugg mekkora variator van rajta fenn. Nezd meg nyomogat e a kicsike pöcök a szivivariatorra az elektromagnes belselyében / alapjáraton kapcsold be direkt 12V -ot adva az elektromagnesre - neki kell állni hömbölögni a motornak ha a szivo elobbre rakja magat 15fok vezérmű szöggel. Ha ez nincs akkor nincs olajnyomás a variátoron / variátorban valami beszorult -- szét kell szedni. Ha diret 12v -ra kapcsol de gázfröccsre nem akkor 2. rele a fronton azt hiszem a variator vezérlés azt nézd meg, a tetejében bizti van / ki szokott menni. Ha a relén van behuzójel akkor relé pogácsa, ha nincs akkor Motronic 31labon nezd meg ad e alacsonyat / active low /. Ha nem akkor Motronic IC S450 / szerintem ezt te vágod / 9 -es lábán kell jelet mérni, ha ott nincs akkor az S450 bemeneti pontja a 4-es lába a mi a 8051 P3.5 rol jon.
Szoval ha a tengely a helyén van / nem tul kopott / variator OK, AFM is OK, akkor benzinnyomás lehet - 2.8bar lehuzott vakuumcsövel - vagy nincs kakao a motorodban / nincs elég kompresszio. Milyen dugo hüvely lett belerakva? Mértél kompressziót?
Lehet lambda szabályozás is. Érdemes open loopban megnézni / ECM 27-es láb felemel testről stb. / hogyan viselkedik, mielott beleesel egy lambda csere dologba. + mérd meg a lambda jelet 150mV - 950mV között kell lennie meleg motornál / vigyázz alapjáraton a nem fütött szonda visszahül egy idő után / szükül kb. 320 - 700mV -ra.
ha szar a lambdád, folyamatosan elveszi tőle az anyagot. Ha nem sajnálod a motorod:) akkor érdemes megküldeni 65 fokos motor höm. alatt akkor még open loopban megy a lambda szab. ha jobban megy akkor lehet lambda.
+ AFM -et cseréltél, a beszivott levego termisztor jele rendben van? A motor hom. szenzor jelét is érdemes megnézni. Ha szakadt akkor szegényit / ha zárlatos féle akkor dúsit.
Hibakod a Motronicban / érdemes lenne kivillogtatni.
Most nincs több ötletem, irj mire jutottál. Hétvégén lesz dolgod.
kizzo
prooF_7522-04-2008 22:48:18 // 25134
Ja, akkor jó. Minden esetre azért mérd meg, hátha nem pont ts-be való és máshogy van beállítva a rugója...
Tocsa22-04-2008 21:53:51 // 25133
Köszi de az afm full gyári még bontatlan de azért rá fogok megint méricskélni! :)
TDI7522-04-2008 21:49:36 // 25132
Üdv Mester!
Ha tudok rá időtszakítani akkor holnap megnézhetem a vasat,de így a képek alapján kb. 150000 a max ha van rajta rendesen műszaki. Ha nincs akkor max 70000-100000 huf .
Ha tudok rá időtszakítani akkor holnap megnézhetem a vasat,de így a képek alapján kb. 150000 a max ha van rajta rendesen műszaki. Ha nincs akkor max 70000-100000 huf .
Gábor(figi75)22-04-2008 21:02:02 // 25131
Jólva na,de neked ez jól álna hidd el!:-)
Ryuk22-04-2008 20:50:27 // 25130
Nemá hogy elhiszed a km-t?3szor annyi van benne tuti...de én már értek a nyelvén hogy mit mond,csak potyára nem akartam felmenni...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
325
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?