Forum >> 75-90

jakuska18-01-2008 08:54:04 // 22578
Nem, 75 ös 2.4 esem van...de azt hittem azokról is szó van, nem csak a 90esekről... bocsi:))
Saughassy18-01-2008 08:02:18 // 22577
Eddig ez a leghihetobb variacio. :)
Saughassy18-01-2008 07:59:56 // 22576
Igazabol nincs papirom rola, hogy nem lehetett, csak ugye baszott draga, es miert tettek volna ala. A V6nyomatekosabb mint a 2.4, extremebb igenybevetelre is terveztek, pont az ala tettek volna sovanyabbat,olcsobbat? Ezert nem hinnem. Szerintem a power userek idokozben kicsereltek, es lehet orulni. :))) Hogy az 1.6omban miert nem talaltam ilyet. :) A manualokban is csak a GTV6nal emlegetik, sot szerintem a piros konyvben is.
Saughassy18-01-2008 07:51:48 // 22575
Nincs valakinek veletlenul szinkodja a gyari sötétszürke díszlecekre? Ami körbefut az ajtókon is, sőt ua mint a hatso ablak osztasa.
Wickey17-01-2008 22:27:33 // 22573
az :)
krys17-01-2008 21:34:36 // 22572
Gábor(figi75)17-01-2008 17:59:50 // 22571
Vagy valami álmoskönyv írta,hogy EZ nem lehetséges,miért?
Mert én azt mondom! : DD... :-)))
Gábor(figi75)17-01-2008 16:39:16 // 22570
Ez lehet a nyeró formáció!:-)
Gábor(figi75)17-01-2008 16:38:46 // 22569
Utóvégre lehet,de alapból 2 tárcsás,mivel már mind szét és össza vannak kókányolva,akármi lehet alatta! :-/
Gábor(figi75)17-01-2008 16:37:40 // 22568
Neked 90-esed van?
Tudtommal nem,akkor? :-O
Wickey17-01-2008 15:16:29 // 22567
A 75 2.4TD az egytárcsás húzó lesz.
A 90 2.4TD pedig kéttárcsás.
Véleményem szerint (ami persze spekuláció) azért, mert csak 1985 körül került fejlesztési szakaszba az egytárcsás húzó, mivel a kéttárcsás egész egyszerűen sokba került
Wickey17-01-2008 15:14:39 // 22566
Az lehet. Mettől gyártották a 90est? '83-ban jött ki, nem? Akkor meg csak a gtv6 kéttárcsás húzója, meg az alfetta vonulat nyomókuplungjai voltak. (A 2 literes gtv-k alatt is). Ami még esetleg jó volt a 81 lovas Alfetta dízelhez meg a ~160Nm-es 2.0 karbishoz, az nem bizti hogy elég volt a 230Nm-es 2.4TD-hez :-)

Utána jöhetett képbe az, amit Sau mondott: kurvadrága volt. Egész egyszerűen, mire bemutatkoztak a V6 75-ösök 1987 körül illetve mire átemelték a 2.4TD motorokat a 75-be, addigra elkészítették az egytárcsás verziót.

Van egy olyan urban legend is, hogy az egytárcsás egyetlen tárcsája amúgy kompatibilis a kéttárcsás egyik (talán az első?) tárcsájával , tehát a fejlesztés annyi volt, hogy elosztották a kuplungot kettővel :-PP erről ki mit tud?
jakuska17-01-2008 15:13:13 // 22565
fél éve láttam eredetit vett ki belőle Mester koma, és egy tárcsás:(( pedig én is abban éltem, hogy 2...
Robi17-01-2008 15:08:22 // 22564
Szerintem a QV alatt is egytárcsás húzó van.
Gábor(figi75)17-01-2008 15:03:36 // 22563
Kivétel a QV formáció! :-)
Robi17-01-2008 14:49:23 // 22562
Én is úgy tudom, ahogy Figi: a 2.4 TD 90-es gyárilag duplatárcsás.
A 75-ösökben már csak egytárcsás húzók voltak, meg a nyomó játékkuplungok. :)
Gábor(figi75)16-01-2008 21:13:24 // 22561
Érdekes! :-O
Tudtommal a 2,4 dizel 90 vas tuti azt kapott!:-)
Saughassy16-01-2008 20:46:02 // 22560
Csak GTV6. Egyszeruen baszott draga, es mar a 75bol is kisporoltak, plane a dejzelbol. :)
Gábor(figi75)16-01-2008 20:07:19 // 22559
Én viszont úgy tudom,hogy a V6 QV és a 2.4 dizel alatt volt gyárilag!:-O
Wickey16-01-2008 20:01:59 // 22558
duplakuplung sztem csak a gtv6 alatt volt.
Utána rászoktak az egytárcsás húzóra, mert az is bőven elég volt.
Gábor(figi75)16-01-2008 19:31:35 // 22557
Abban nem dupla kuplung van? :-O
Wickey16-01-2008 18:27:56 // 22556
Nem kizárt, hogy ez a nyomókuplungé.
A valeo online katalógusa is szar, az is ugyanazt a kuplungtárcsát erőlteti a 2.0TS-hez, a 2.0TD-hez meg az 1.8 karbihoz is (hogy pár példát említsek) mint a 3.0 V6-hoz.

Szakmailag érdekes. :-P
Marek16-01-2008 17:01:35 // 22555
Pontossabban ezek az adatai!:

Ř215mm (19 horony / 22mm), Méretek: A=215, B=B7-P
Gyártmány Megjegyzés Unix_nr Ár Db
SCHNEIDER ----- 56263 10681 Ft *
tt (tt Alfa team)16-01-2008 16:57:50 // 22554
Sziasztok!
Nincs valakinek egy 75-re való bal hátsó szélesítő ív?
Saughassy16-01-2008 08:06:55 // 22553
Pozícióban többet is tévedhet, de deltában halálpontos, így a sebesség megállapítása is az. Lenne, ha mas nem kavarna be, megpedig a domborzat. Azt nagyon keves gps tudja korrigalni, ha hegynek fel, vagy lefele haladsz. De egy akar csak szemre is megbecsulheto egyenes uton partizedes tevedesnel nem lehet tobb.
Gábor(figi75)15-01-2008 21:34:09 // 22552
Akkor hajrá!:-)
Gábor(figi75)15-01-2008 21:33:34 // 22551
Valóban jelenthet sebesség külömbséget akár 5-10%-ot is a méretváltás 14-16-ra!
Wickey15-01-2008 20:54:48 // 22550
Igaz. A kerék inkább krumpli, sose kerek... De 10%-ot meghaladó mértékű mérettorzulása és slipje lenne? Slipje nem hiszem hogy akkora lenne, elkopna a gumi egy padlógázas budapest - münchen túra alatt... :)
Marek15-01-2008 20:51:16 // 22549
Robi erről mi a véleményed? Van esetleg tapasztalatod? Méretben okés?
Kuplungtárcsa
Ryuk15-01-2008 20:49:47 // 22548
Fogalmam sincs,vhol a neten volt,de ha az övé remélem nem kér jogdijat... :D
Robi15-01-2008 20:46:23 // 22547
Számold hozzá, hogy ilyenkor valószínűleg hatalmas slipje van a gumiknak.
Robi15-01-2008 20:45:20 // 22546
Ez ALFA75td autója virtual tuningolva, nem?
Marek15-01-2008 20:39:18 // 22545
Tehát:
A TS-é 10:41 ( rövid )
Az Amerikájé 11:39 ( hosszú )
A GTV6-é szintén 10:41 ( rövid )

Az enyém 10:42 ( átmenet kb. féltávon a kettő között )
valami Alfetta végáttétel a múltból!
Ali maistro etanításiból idéztem! :))
Ryuk15-01-2008 20:35:05 // 22544
Ilyen mindenféle kalibráló kütyü nekem is jólenne mielött legközelebb azzal basz át hogy meglöttem a Bugatti Veyront..... :D
Ryuk15-01-2008 20:32:55 // 22543
A saját verdám?Láttad te már azt?Itt szervezkedek egész nap hogy Esztergomig ki festené le,igy talán nem köpné le senki,max nem néznék meg....:)
Wickey15-01-2008 20:30:38 // 22542
Marek. Azt megjegyezted, hogy mi a váltód végáttétele? Tervezek venni ha nem is most, de jövő hónapban olyan ultimétert, ami képes fordulatszámot mérni viszonylag pontosan ugyebár, akkor azalapján be lehet kalibrálni elég sokmindent.
Wickey15-01-2008 20:29:25 // 22541
Aha, és csak csodálkozol, milyen kurva jó a fogyasztása, meg hogy hirtelen hogy lett Budapest Győr egymástól 200 km-re. :-)
Marek15-01-2008 20:28:48 // 22540
Na majd Fészi barátom - ha szépen megkérem - bekariblál egy olyat ami nem csal semmit remélem! :)
Marek15-01-2008 20:27:24 // 22539
:)))
Gábor(figi75)15-01-2008 20:21:44 // 22538
Kérlek szépen létezik!:-)
A telefonfülkét szépen viszi a V6 a végén 260-ra!:-)
Persze digit müszerfal mondjuk csal felfelé 20-30-at! :-/

http://www.youtube.com/watch?v=yg9ZV_1aTYc
pityke15-01-2008 20:11:39 // 22537
a jo kis puntoddal :))))
Wickey15-01-2008 20:06:07 // 22536
A 2.4TD végáttétele 13/40, nem? A 75 ötödikje 50:39, 1:0.78

4800RPM a főtengely fordulat, a váltó kihajtásának akkor 4800*39/50 azaz 6154 körül, a végáttétele szép hosszú, szóval a kerekek fordulatszáma kereken 2000.

A 195/55R15 az kerületre 1871mm, azzal 224.5km/h jön ki, a 195/60R15-re pedig (1932mm) 232 km/h.

Szóval, esetleg a 2.4TD váltó agyament hosszú diffijével talán.
Kérdéses persze, hogy ezt a telefonfülke alakú bódét milyen motor képes elrángatni 225 vagy 230 km/h-ig, szerintem egy 2.4 20V mjetnek is beletörne a bicskája.

Mondjuk kipróbálhatnánk, biztos jól szorakoznánk közben egy agyoncsippelt 20V mjet 75össel :PPP
Marek15-01-2008 20:03:03 // 22535
Asszem átérzem a problémádat én"csak" 109-et adok fel plussz két autó biztosítás és üzemanyag, nameg a nem várt kiadások!! Előnyőm annyi, hogy én városon kívül 4 literre tudom mérsékelni a fogyit 6-ban 110-nél! :)
Wickey15-01-2008 19:40:17 // 22534
Perszeee... :) Ezt meg hol hallottad? Titokban a Suzuki fórumra jársz? :)

A frászt, a szuzuki fórum házhoz jön. Perdix megaszonta: 65-el kell menni, akkor csak benzingőzt fogyaszt az autó. Kipróbáltam a kukknagy ködben ami múlthéten volt: 60-70 között tényleg 2.0 litert hazudik fogyasztásnak a 156 ha bemelegedett nagy nehezen... :)

Hja, van amikor kénytelen visszavenni az ember.

Most, hogy megin minden hirtelen 10%-kal megdrágult... befizettem a sárgacsekkeket. 127ezer forint. Erre még rájön a három autó éves biztosítása. Nem vagyok maradéktalanul boldog. Elmentem vettem egy kiló kenyeret, egy kis tésztát meg rávalónak alapanyagot a boltba, némi narancsot hogy ne legyek kalóriaszegény, és 8ezer forint. fuck.
Na mindegy. Tavaszig hét szűk esztendő van. Meg 120-as speedlimit. Meg 6 literes fogyasztás targetnek. Egész egyszerűen nincs több gázolajra lóvé. Mászkálni márpedig kell.
Wickey15-01-2008 19:29:27 // 22533
a kopott alkatrészek az iszonyú terhelés alatt megszorultak, csönd lett, az univerzum kitágult, és egy fekete lyuk elkezdte maga felé szívni a gépjárművet :-))
Különbenis extrém erős gravitációs mező közelében (mint pl. a fent említett luk) a hang és fénysebesség lecsökken, lehet, hogy 200nál már fölötte voltál, és lehagytad a verda hangját :-)
Gábor(figi75)15-01-2008 19:26:08 // 22532
Ez jó kártya,de miért nem a saját verdád pózol rajta? :-O
Wickey15-01-2008 19:25:58 // 22531
nekem 200ra van állítva, hacsak el nem buzerálta valaki amíg nem figyeltem, pont ezért. :-)
hogy tudjam mikor van az a jeles pillanat, amikor átlépi.

Balatonra menet egyszer megvolt. Többre nem emléxem.
Gábor(figi75)15-01-2008 19:25:36 // 22530
Ezeröcsivel 180? :DD..:-))
Gábor(figi75)15-01-2008 19:24:58 // 22529
Abban maradjunk,hogy az enyémet 4 éve dopták össze teljesen fullban 2.5-re,és kisebb okosításokkal, azaz adagoló,turbó,leömlő sikerült befutnom a 195-be magamba,ami legjobb esetben is 10km/h-t csalt felfelé! :-))))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.